GRA ROKU DLA CAŁEJ RODZINY

DOMEK

Wolisz mieć dużą sypialnię z ekskluzywnym łóżkiem z baldachimem czy preferujesz przestronny salon, w którym bez trudu zmieści się pianino? Pamiętaj, by przy projektowaniu swojego „Domku” dobrze wykorzystać dostępną przestrzeń, gdyż później niezwykle trudno wprowadzić zmiany! W ciągu dwunastu rund zbierzesz tyle kart, by zapełnić swoją planszę pokojami, wybrać kolor dachu i znaleźć miejsce na stylowe lub praktyczne dodatki, tworząc tym samym niepowtarzalny „Domek” z charakterem. Na koniec gracze porównują swoje dzieła i zliczają punkty za funkcjonalność, dobry projekt, jakość dachu i wykończenie całości. Piękno i różnorodność kart (prawie 100 unikalnych grafik) potęgują przyjemność płynącą z każdej rozgrywki. Przejrzysta i bardzo spójna z tematem mechanika daje możliwość podejmowania za każdym razem nowych, ciekawych decyzji i budzi chęć zagrania w „Domek” po raz kolejny… i kolejny. Właśnie tak powstaje „Domek” budowany z sercem!

Autor: Klemens Kalicki

Grafika: Bartłomiej Kordowski

Wydawnictwo: Rebel

Liczba graczy: 2 – 4

Wiek graczy: od 7 lat

Czas gry: około 30 minut

Domek_o
Domek_k

KINGDOMINO

Jesteś wielkim władcą, poszukującym nowych lądów i pragnącym poszerzyć swoje wspaniałe Królestwo. Odkryjesz wiele nowych ziem, pól uprawnych, jezior i majestatycznych gór, nim znajdziesz wreszcie swoje upragnione miejsce na Ziemi. Uważaj jednak, wielu innych władców opuściło domy w tym samym celu!

Autor: Bruno Cathala

Grafika: Cyril Bouquet

Wydawnictwo: Games Factory Publishing

Liczba graczy: 2 – 4

Wiek graczy: od 8 lat

Czas gry: 15 – 20 minut

Kingodmino_o
Kingdomino_k

TIMELINE POLSKA

Czy wiesz, że spinacz biurowy wynalazł Polak? A może jesteś w stanie odgadnąć datę tego wydarzenia? Pamiętasz, kiedy Polska odzyskała niepodległość? Jak myślisz, co zbudowano wcześniej: Bazylikę Mariacką w Gdańsku czy kopalnię soli w Wieliczce? Wybierz jedną z posiadanych w ręku kart i zdecyduj, czy prezentowane przez nią wydarzenie miało miejsce przed tym, które leży już na stole, czy po nim. Następnie odwróć kartę i sprawdź, czy masz rację! Nie musisz znać żadnych dat i wydarzeń, wystarczy dedukcja i trochę szczęścia. Gra Timeline: Polska należy do bestsellerowej serii gier, które podbiły cały świat, ale karty znajdujące się w tej wersji, dotyczą tylko wydarzeń z Polski. Z grą „Timeline: Polska” historia okazuje się być nie tylko ciekawa, ale wręcz fascynująca! Poznaj niezwykłe wydarzenia z historii naszego kraju, z których możemy być dumni.

Autor: Frédéric Henry

Grafika: Agnieszka Dąbrowiecka

Wydawnictwo: Rebel

Liczba graczy: 2 – 8

Wiek graczy: od 8 lat

Czas gry: około 15 minut

TimelineP_o
Timeline_k

WYBUCHOWA MIESZANKA

Drodzy uczniowie! Ostatni rok Waszej nauki w Akademii Magii i Szachrajstwa dla Przebiegłych Czarodziejów i Czarownic dobiega końca, nadszedł więc czas najwyższy na przeprowadzenie egzaminu końcowego! Zasady pozostają niezmienione – aby uwarzyć wybrane Eliksiry, należy pobierać ingrediencje z podajnika w Laboratorium Eliksirów. Eksplozje wywołane podczas tego procesu mogą być bardzo użyteczne! Spożywanie sporządzonych w czasie egzaminu Eliksirów jest nie tylko dozwolone, ale również wysoce zalecane! Należy jednak używać ich z rozwagą, aby szybciej i skuteczniej kompletować ingrediencje. To z kolei może dowieść Waszej wartości jako przyszłych Czarodziejów i Czarownic. Po rozdaniu wystarczającej liczby żetonów biegłości egzamin dobiegnie końca. Warto jednak zapamiętać, że aby otrzymać Nagrodę dla Najlepszego Ucznia, należy sporządzić podczas egzaminu najbardziej wymagające (oraz te najwyżej punktowane) Eliksiry! Powodzenia! Albłędus Dumblendor Dyrektor Akademii Magii i Szachrajstwa.

Autor: Stefano Castelli, Andrea Crespi, Lorenzo Silva

Grafika: Giulia Ghigini

Wydawnictwo: Rebel

Liczba graczy: 2 – 4

Wiek graczy: od 8 lat

Czas gry: około 30 – 60 minut

WybuchowaMieszkanka_o
WybuchowaMieszanka_k

WYSPA SKYE

Miękki piasek na plażach, łagodne wzgórza i potężne łańcuchy górskie. Tak – ten wspanialy krajobraz może oczarować każdego. Niech ten sielankowy obraz jednak cię nie zmyli. Setki lat temu był to teren, na którym aż pięć klanów walczyło o dominację. Każdy z nich zawzięcie walczył o przejęcie każdego, nawet najmniejszego skrawka ziemi, jednocześnie próbując sprzedać tereny o małej użyteczności. Walcz o dominację nad Wyspą Skye. Król może być tylko jeden! Zostanie nim ten spośród Lairdów, którego klan podbije najwięcej terytoriów i wykaże się sprytem w handlu. Każda kolejna rozgrywka będzie zupełnie inna, niż poprzednie.

Autor: Alexander Pfister, Andreas Pelikan

Grafika: Klemens Franz

Wydawnictwo: Lacerta

Liczba graczy: 2 – 5

Wiek graczy: od 8 lat

Czas gry: około 45 minut

Wyspa Skye O
Wyspa Skye K