Ponad dwa tysiące lat temu Imperium Rzymskie objęło swym panowaniem ogromny obszar wokół Morza Śródziemnego. Jednolite prawo, wspólna waluta i bogate w surowce obszary umożliwiły wspaniały rozwój gospodarczy Imperium. Gracze stają się rzymskimi patrycjuszami, których zadaniem jest rozbudowa potęgi własnego rodu i zaskarbienie przychylności bogów. Będą wysyłać swoich kolonistów w różne zakątki Imperium, tworzyć sieć handlową, sprzedawać i kupować różne dobra. Za pomocą kart gracze decydują, jakie akcje będą mogli wykonywać i za co dostaną punkty na koniec gry. Każda decyzja ma wpływ na końcowy wynik, a do zwycięstwa prowadzą różne strategie.
ZAAWANSOWANA
CONCORDIA
Autor: Mac Gerdts
Grafika: Marina Fahrenbach
Wydawnictwo: Egmont Polska
Liczba graczy: 2 – 5
Wiek graczy: od 13 lat
Czas gry: około 90 minut
POLA ARLE
Przydzielaj członków swojej rodziny do ważnych zadań: osuszaj bagna, pracuj w polu i hoduj zwierzęta. Przyswój tajniki farmerskiego fachu: ulepszaj wykorzystywane narzędzia, stawiaj nowe gospodarcze budynki i kupuj nowatorskie maszyny. Wszystko po to, aby przez szereg miesięcy wyprodukować i sprzedać jak najwięcej towarów oraz zarządzać najbardziej rozbudowaną farmą, zdobywając punkty potrzebne na koniec rozgrywki do zdobycia palmy pierwszeństwa i tytułu najważniejszego farmera w regionie.
Autor: Uwe Rosenberg
Grafika: Mariusz Gandzel, Dennis Lohausen
Wydawnictwo: Games Factory Publishing
Liczba graczy: 2
Wiek graczy: od 13 lat
Czas gry: 60 -120 minut
SCYTHE
Scythe to strategiczna gra planszowa 4X dla 1-5 graczy, w której wcielisz się przywódcę jednego z narodów Europii Wschodniej w alternatywnej rzeczywistości lat 20. ubiegłego stulecia. Będziesz odkrywał i podbijał kolejne terytoria. Będziesz werbował nowych rekrutów i gromadził surowce. W końcu będziesz wysyłał do walki siejące postrach bojowe mechy, którymi zmiażdżysz innych graczy. A to wszystko dla chwały, sławy i pieniędzy. Bowiem zwycięzcą gry zostanie gracz z największą liczbą zgromadzonych monet. Zdobędziesz ich tym więcej, im większa będzie twoja popularność, im bardziej rozwinięte będzie twoja armia, a także im więcej terenów i zasobów będziesz kontrolował. Scythe to gra idealnie łącząca ze sobą mechaniki znane z eurogier z mocno klimatyczną rozgrywką. Zachwyci zarówno graczy, którzy lubią rozwój, optymalizację i strategiczne planowanie, jak również tych, którzy cenią w grach wyraźną warstwę fabularną, elementy przygodowe i powiązanie zasad gry z tematem.
Autor: Jamey Stegmaier
Grafika: Jakub Różalski
Wydawnictwo: Phalanx
Liczba graczy: 1 – 5
Wiek graczy: od 14 lat
Czas gry: 90 – 115 minut
T.I.M.E. STORIES
Witajcie agenci. Wasze szkolenie dobiegło końca, lada moment dostaniecie swój pierwszy przydział. Wasze drużyny zostaną przeniesione w czasie, a waszym zadaniem będzie odnaleźć i zapobiec powstaniu paradoksu czasowego, jaki może wystąpić w przeszłości, ratując tym samym teraźniejszość i przyszłość. Komunikujcie się ze sobą i współpracujcie tak, aby pokonać wszelkie niebezpieczeństwa, które staną wam na drodze. Nie wiemy, gdzie wystąpi paradoks i jaki będzie miał charakter, więc zanim zaczniecie działać, musicie poznać otoczenie i zidentyfikować swoje cele. Wykonajcie swoją misję, tak szybko, jak tylko jest to możliwe. Pamiętajcie, że możecie podchodzić do każdego zadania tyle razy, ile będzie to konieczne. Każda iniekcja Tachionowa pozwalająca na przeniesienie waszych umysłów do ciał określonych osób kosztuje niemałą fortunę, dlatego nie zawiedźcie nas!
Autor: Peggy Chassenet, Manuel Rozoy
Grafika: Ben Carre, Vincent Dutrait, David Lecossu, Pascal Quidault
Wydawnictwo: Rebel
Liczba graczy: 2 – 4
Wiek graczy: od 12 lat
Czas gry: około 90 minut
TERRAFORMACJA MARSA
Ludzkość rozpoczęła ekspansję w Układzie Słonecznym. Na Marsie założono już kilka niewielkich kolonii. Ich mieszkańcy są odgrodzeni od naturalnego środowiska straszliwie zimnej, suchej i niemal pozbawionej atmosfery planety. Zwiększenie odsetka imigracji z Ziemi wymaga terraformacji Marsa, czyli dostosowania jego środowiska, aby ludzie mogli w nim przeżyć bez sprzętu ochronnego i aby zminimalizować śmiertelność w wyniku drobnych wypadków. W związku z tym Rząd Ziemi zdecydował się wesprzeć każdą organizację, która przyczyni się do tego wiekopomnego dzieła. Hojne dofinansowanie przyciąga gigantyczne korporacje, które pragną zwiększyć swój udział w rynku i stać się najbardziej wpływowymi podmiotami realizującymi projekt terraformacji. Ujarzmienie Czerwonej Planety to dla wielu szansa na oszałamiający sukces.