Spójrz na pierwszą kartę, którą trzymasz w ręku oraz na tę, która leży na środku stołu. Znajdź na nich wspólny symbol, nazwij go i szybko pozbądź się swojego kartonika. Teraz następny! Tylko nie zwątp, każda karta łączy się z inną zawsze tylko jednym symbolem! “Dobble Zwierzaki” to najnowsza odsłona popularnej gry, która podbiła serca młodszych i starszych. Zadanie pozostaje to samo: jak najszybciej znaleźć symbol łączący dwie karty i głośno powiedzieć jego nazwę. Tyle że tym razem szukać będziemy różnych zwierząt! “Dobble Zwierzaki” to rozrywka absolutnie dla każdego – gra nadaje się zarówno do zabawy z dziećmi, jak i na imprezy dorosłych. 55 kolorowych kart zamkniętych jest w solidnej, metalowej puszce, dzięki czemu łatwo zabrać “Dobble” ze sobą i grać absolutnie wszędzie: w poczekalni u lekarza, w pociągu, na wycieczce… Ponadto w instrukcji opisane jest aż 5 wariantów gry!
DOBBLE ZWIERZAKI
Autor: Denis Blanchot, Guillaume Gille-Naves, Igor Polouchine
Grafika: Mikmak Studio
Wydawnictwo: Rebel
Liczba graczy: 2 – 8
Wiek graczy: od 6 lat
Czas gry: około 5 – 15 minut
ICECOOL
Nowoczesna, wciągająca gra angażująca całą rodzinę. Uczestnicy poruszają plastikowymi pionkami pingwinów jedynie za pomocą pstrykania – im celniej to zrobią, tym lepiej. Podczas gdy jeden z graczy pełni rolę goniącego, pozostali muszą jak najszybciej zebrać ryby w swoim kolorze, ślizgając się między pomieszczeniami. Gdy już nauczymy się, jak wprawiać pingwiny w ruch, mamy nieskończone możliwości doskonalenia swoich umiejętności: możemy ćwiczyć celność, wysokie skoki i inne sztuczki, które zwiększą nasze szanse na zwycięstwo. Gra jest szybka, prosta, wciągająca, a dodatkowo angażuje uczestników ruchowo. Ponadto spodoba się każdemu: dla młodszych stanowi dynamiczną rozrywkę, a starszym przypomina dawną grę w kapsle, w którą bawili się w dzieciństwie.
Autor: Brian Gomez
Grafika: Reinis Petersons
Wydawnictwo: Rebel
Liczba graczy: 2 – 4
Wiek graczy: od 6 lat
Czas gry: 30 minut
PRZEWROTNE MOTYLKI
Znajdź motylka! I tyle zasad! 4 sekundy potrzeba żeby zacząć grać. Kolejne 4 żeby wszyscy gracze byli uśmiechnięci! 1814 osób zagrało w Przewrotne Motylki podczas Planszówek na Narodowym i jest rekord Polski.
Gra na refleks, spostrzegawczość i koncentrację. Rozwija małą motorykę u dzieci. Rekomendacje nauczucieli przedszkolnych i psychologów dziecięcych.
Autor: Martin Nedergaard Andersen
Grafika: Klemenz Franz
Wydawnictwo: Lucrum Games
Liczba graczy: 2 – 4
Wiek graczy: od 5 lat
Czas gry: około 10 minut
REKIN
Twoim celem jest pomóc małym rybkom umknąć złym drapieżnikom. Wygrywasz, jeśli jako pierwszy dotrzesz jedną ze swoich rybek na rafę lub jako jedyny pozostaniesz w grze. Piękne grafiki przyciągną do stołu graczy w każdym wieku i pozwolą Wam na moment przenieść się do niesamowitej podwodnej krainy. Zasady Rekina są proste i szybkie do wytłumaczenia – idealnie skrojone na potrzeby młodego odbiorcy. Poziom trudności gry możecie też dowolnie zwiększać dobierając większe drapieżniki lub decydując się na konfrontację aż z czterema grubymi rybami. Czy uda mi się przemknąć i jeszcze uratować tę rybkę? Przed Wami pełna emocji i nagłych zwrotów akcji podróż przez ocean.
Autor: Arpad Fritsche
Grafika: Dovydas Čiuplys
Wydawnictwo: Granna
Liczba graczy: 2 – 4
Wiek graczy: od 5 lat
Czas gry: około 20 minut
WSIĄŚĆ DO POCIĄGU: PIERWSZA PODRÓŻ
Zaproś do stołu najmłodszych członków rodziny i razem wyruszcie w szybką podróż po Europie! Budujcie trasy kolejowe i nie martwcie się, jeśli któryś z małych graczy nie potrafi jeszcze czytać – każde miasto reprezentowane jest przez charakterystyczny rysunek. „Pierwsza podróż” to uproszczona wersja bezkonkurencyjnej gry „Wsiąść do Pociągu” przystosowana do potrzeb młodszych uczestników – zarówno pod względem mechaniki, jak i rozmiaru komponentów czy czasu rozgrywki. Zadaniem graczy jest łączenie miast na mapie Europy poprzez zagrywanie kolorowych kart i zajmowanie kolejnych odcinków za pomocą plastikowych wagoników. Gra rewelacyjnie sprawdzi się na początku przygody z planszówkami, można ją też wykorzystać jako wprowadzenie do nauki geografii. Grafiki z symbolami miast są świetnym pretekstem do porozmawiania o słynnych zabytkach i budowlach.