Ameryka, druga połowa XIX wieku: jesteście ranczerami i nieustannie gnacie swoje stada z Teksasu do Kansas City, szlakiem zwanym Great Western Trail. U celu wędrówki sprzedajecie krowy i wysyłacie je w dalszą drogę pociągiem. Pozwala to zarabiać pieniądze i gromadzić punkty zwycięstwa. Jest więc oczywiste, że każdorazowo po przybyciu do Kansas City, chcesz mieć najbardziej wartościowe stado. Wymaga to nie tylko trzymania stada w dobrej kondycji, ale także efektywnego wykorzystania usług oferowanych w napotkanych wzdłuż szlaku budynkach. Do osiągnięcia sukcesu niezbędne będzie również zatrudnienie wykwalifikowanych pomocników: kowboje zadbają o stado, rzemieślnicy pozwolą zbudować własne budynki, a inżynierowie zajmą się zarządzaniem ważnymi połączeniami kolejowymi. Jeśli umiejętnie zarządzisz swoim stadem i będziesz sprawnie kluczyć między możliwościami i pułapkami Great Western Trail, masz szansę zdobyć najwięcej punktów zwycięstwa i wygrać.
GREAT WESTERN TRAIL
Autor: Alexander Pflister
Grafika: Andreas Resch
Wydawnictwo: Lacerta
Liczba graczy: 2 – 4
Wiek graczy: od 12 lat
Czas gry: około 75 – 150 minut
KEYFLOWER
Jest to gra, która wymaga od graczy próby przewidywania ruchów przeciwnika po to, aby nie dać się zaskoczyć lub samemu ubiec swoim ruchem poczynania innych, daje również możliwości wyboru różnych strategii na zdobywanie punktów. Jednak ze względu na początkową losowość każdej rundy zwycięska strategia z poprzedniej gry może okazać się nieprzydatna w kolejnej rozgrywce. Wyczuwalna w grze lekka negatywna interakcja może osobom o słabszych nerwach trochę podnieść ciśnienie, co osobiście uważamy za plus tej gry, gdyż dzięki temu rozgrywa jest emocjonująca, a sama gra wiele na tym zyskuje.
Autor: ebastian Bleasdale Richard Breese
Grafika: Juliet Breese, Jo Breese, Gemma Tegelaers
Wydawnictwo: Czacha Games
Liczba graczy: 2 – 6
Wiek graczy: od 12 lat
Czas gry: 90 – 120 minut
ORLEAN
Wyobraź sobie średniowieczną Francję zaklętą na planszy, a w niej tętniące życiem miasto – Orlean nad Loarą. Handlowe trakty, rzeki, którymi spławia się towar, kupieckie domy i panujący wokół zgiełk. Wszędzie: mnisi, kupcy, cieśle, rycerze. Dalej rozpościerają się szlaki handlowe – lądowe i morskie. Nieograniczone możliwości, by zdobywać wpływy i władzę – Twoją władzę. Orlean przeniesie Cię do centralnej Francji okresu średniowiecza, gdzie będziesz zabiegał o powiększenie swoich wpływów. Wykorzystasz w tym celu wszystkie możliwe sposoby, a będziesz miał ich mnóstwo. Będziesz mnożył swoje bogactwa i wpływy. Rycerze ochronią twoje ekspedycje. Cieśle zbudują domy handlowe. Dzięki mnichom i ich wiedzy dokonasz cudów w nauce, a także wykorzystasz ich do pracy w różnych dziedzinach.
Autor: Reiner Stockhausen
Grafika: Klemenz Franz
Wydawnictwo: Baldar
Liczba graczy: 2 – 4
Wiek graczy: od 12 lat
Czas gry: około 90 minut
UCZTA DLA ODYNA
Wejdź do świata Wikingów! Rabuj, plądruj, handluj, poluj, najeżdżaj, grab i… znowu rabuj i plądruj. W międzyczasie stawiaj domu, buduj łodzie i odkrywaj nowe lądy. Nie zapomnij też, żeby w każdej turze przygotować Ucztę dla Odyna. W tej wspaniałej grze strategicznej, Uwe Rosenberg daje ci szansę przeżyć jeszcze raz, dawno minioną epokę. Ogromna liczba akcji i mnogość pomocników gwarantuje mnóstwo ciekawych i niepowtarzalnych rozgrywek, w których będziesz tworzyć nowy świat na swoim stole!
Autor: Uwe Rosenberg
Grafika: Klemens Franz
Wydawnictwo: Lacerta
Liczba graczy: 1 – 4
Wiek graczy: od 12 lat
Czas gry: około 30 – 120 minut
ZAMKI BURGUNDII
Dolina Loary, XV wiek. Wpływowi książęta dążą do poszerzenia swoich wpływów i zwiększenia bogactwa. Przez 5 faz gry, z których każda podzielona jest na 5 rund, uczestnicy będą hodować zwierzęta, zbierać towary i handlować tak, by jak najefektywniej rozbudować swoje posiadłości i zebrać jak największą ilość punktów. “Zamki Burgundii” to tytuł, do którego możemy wracać wielokrotnie, przez lata, nie tylko ze względu na elementy losowe, ale też samą strukturę gry. Plansze graczy różnią się od siebie, przez co za każdym razem mamy inną kombinację celów, a strategie ich osiągania musimy dopasowywać do zmiennych możliwości. Wszystko ma znaczenie: nasze miejsce na torze kolejności, kafelki, które w danej rundzie pojawią się na planszy oraz rzuty kośćmi. Najważniejsze jest jednak to, że dzięki mnogości opcji w “Zamkach Burgundii” nigdy nie zostajemy bez szans – zawsze jest coś, co możemy zrobić i co przyniesie nam profit, nawet jeśli będziemy musieli nieco zmienić plany.