TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO DRUGIEGO ETAPU

Ale cyrk!

Przed Państwem najsłynniejsza grupa cyrkowa świata! Zapraszamy na zapierające dech w piersiach akrobatyczne show! Poznajcie grupę śmiałków, która potrafi zaprzeczyć prawom grawitacji! Zadaniem graczy jest zaprezentowanie skomplikowanych układów akrobatycznych. Aby tego dokonać, muszą oni układać drewniane klocki z postaciami akrobatów jeden na drugim. Każdy z układów jest zapisany na kartach. Zmysł równowagi i precyzja ruchów są w cyrku na wagę złota nie możemy więc strącić wieży akrobatów. Kto pierwszy wykona 7 niepowtarzalnych układów, ten wywoła burzę oklasków i wygra rozgrywkę!,

 

  • Autor: Marco Teubner
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 15
  • Wydawnictwo: Granna

Czarodziejski labirynt

Wciel się w magicznego bohatera i zdobądź skarb! Czeka Cię ryzykowna i kręta droga, która prowadzi przez magiczny, zielony labirynt. Jednak bądź ostrożny! Nie wpadnij w dzikie pnącza, bo o zdobyciu skarbu będziesz mógł zapomnieć… „Czarodziejski labirynt” to ciekawa gra jednoosobowa (możliwy również wariant dwuosobowy), w której liczy się spostrzegawczość, umiejętność dobrego planowania i zdolność logicznego myślenia. Gracz wciela się w czarownicę lub czarodzieja. Aby wygrać, trzeba zdobyć skarb. W tym celu przekręca się lub przestawia kafelki tak, aby utworzyły drogę, która do niego prowadzi. Gra umożliwia zabawę w różnych wariantach i na różnych poziomach trudności. Dzięki temu każda rozgrywka jest inna!,

 

  • Autor: Anna Sobich-Kamińska
  • Liczba graczy: gracze: 1-2
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 10-20 min.
  • Wydawnictwo: Zielona Sowa

Grajeczka

Witajcie w Grajeczce, w magicznym królestwie, przez które odważna Księżniczka, lojalny Książę i przerażający Smok podróżują w poszukiwaniu przygód. Potrzebują twojej pomocy, aby zbadać swoje królestwo! Pomóż im dotrzeć w najdalsze zakątki świata, by mogli spełnić swoje przeznaczenie, gdy ty będziesz tworzyć i opowiadać ich historię. Grajeczka to nie tylko gra, w którą grasz, to także baśń, którą opowiadasz z każdym kolejnym ruchem! Rozwijaj baśniowe królestwo Grajeczki dokładając nowe kafle ziemi i przesuwając Księżniczkę, Rycerza i Smoka po różnych miejscach, takich jak góry, lasy i pola. Pomóż im przeżyć niesamowite przygody i wypełnić cele opisane na kartach twej księgi. Kiedy tylko wypełnisz dany cel rozwiń swoją opowieść czytając książkę na głos! Bądź pierwszym, który ukończy swoją opowieść, aby zwyciężyć Grajeczkę! ,

 

  • Autor: Matthew Dunstan, Brett J. Gilbert ,
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 30 Min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Jamniki

Ubierz jamnika w kubraczek! Podczas gry Twój jamnik będzie rósł, musisz więc ubierać go w coraz większy kubraczek. Staraj się, aby na kubraczku było jak najwięcej symboli kostek – zdobędziesz za nie punkty! Dodatkowe punkty dostaniesz za kolory kubraczka.,

 

  • Autor: David Short
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 6-106 lat
  • Czas gry: czas: 15 min
  • Wydawnictwo: NASZA KSIĘGARNIA

Kariba

Afryka jest gorąca. Wody jest tam mało. Nie każde zwierzę będzie mogło ugasić swoje pragnienie. W grze Kariba zwierzęta chcą znaleźć wodopój, w którym mogą się odświeżyć. Choć Kariba to ogromne jezioro na pustyni, nie wszystkie zwierzęta będą mogły przebywać przy nim jednocześnie. Powód? Każde będzie chciało być pierwszym po długiej podróży. Dlatego słoń przegoni nosorożca, a nosorożec odpędzi mysz. Ale dobrze wiemy, że słonie boją się myszy! Dlatego mała mysz jest w stanie przegonić słonia. Kariba to mała i kompaktowa gra, przepięknie ilustrowana, nagradzanego autora gier Reinera Knizi, która zapewni przyjemny wspólny czas i przeniesie Was na sawannę, gdzie obowiązuje prawo najsilniejszego, albo najmniej przestraszonego.,

 

  • Autor: Reiner Knizia
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 15 min.
  • Wydawnictwo: HELVETIQ

Katamino

Katamino jest dynamiczną układanką i zmuszająca do myślenia zagadką. Rozwija zmysł obserwacji i zdolność logicznego myślenia. To klasyka gier logicznych z „płynnie regulowanym” poziomem trudności. Różne zasady gry powodują, że mogą zacząć się w nią bawić już trzylatki. Korzystając z kolejnych – coraz trudniejszych wariantów rozgrywki sprawia, że gra rośnie wraz z dzieckiem i adresowana jest w nieco zmienionej formie dla 4, 5, 6 i 8-latków. Oczywiście, dorośli amatorzy „gimnastyki mózgu” również znajdą tu coś dla siebie! Oprócz wariantu 1 osobowego, w wersji Family może jednocześnie rywalizować ze sobą 2 graczy!,

 

  • Autor: André Perriolat
  • Liczba graczy: gracze: 1-2
  • Wiek graczy: wiek: 3+
  • Czas gry: czas: 10 min.
  • Wydawnictwo: FoxGames

Koncept Kids – Zwierzaki

Oparta na współpracy gra skojarzeniowa, która stanowi świetne wprowadzenie do kalamburów dla najmłodszych – dzieci od 4 roku życia. Na środku stołu wykładamy planszę z symbolami. Najstarszy gracz umieszcza przed sobą podstawkę, na którą kładziemy kartę z hasłem – w taki sposób, aby zwierzę na niej narysowane było widoczne dla pozostałych uczestników. Ich zadaniem jest umieszczanie na planszy plastikowych ramek, za pomocą których zaznaczamy grafiki-podpowiedzi dla zgadującego. Wspólnie wybierają te, które kojarzą im się ze zwierzęciem na karcie. Koncept Kids – Zwierzaki pozwala dopasowywać poziom trudności do odbiorców. Do wyboru mamy dwa tryby rozgrywki oraz dwa zestawy kart (z najpopularniejszymi i nieco trudniejszymi zwierzętami). Gra została doceniona przez grono eksperckie i otrzymała tytuł Zabawki Roku 2018.,

 

  • Autor: Gaëtan Beaujannot, Alain Rivollet,
  • Liczba graczy: gracze: 4-12
  • Wiek graczy: wiek: 4+
  • Czas gry: czas: 30 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Król Popiel

Przebrała się miarka! Czas ukarać króla Popiela za jego potworne czyny! Przewodzicie stadu wygłodniałych myszy, które niespodziewanie wynurzają się z jeziora Gopła i nadciągają do wieży w Kruszwicy, by dopaść podłego władcę. Komu z was przypadnie sława bohatera, który w końcu uwolni gnębiony lud spod jarzma okrutnego Popiela? Ruszajcie do walki!,

 

  • Autor: JAN MADEJSKI
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 30
  • Wydawnictwo: Granna

Little Big Fish

Little Big Fish jest grą taktyczną dla dwóch graczy, którzy rywalizują między sobą, aby szybciej od przeciwnika zjeść jego 5 rybek. W swojej turze przesuwasz jedną ze swoich rybek o dwa pola lub dwie swoje rybki o jedno pole. Rybki mogą poruszać się prostopadle, ale musisz rozpatrzeć efekt pola, zanim zrobisz drugi ruch. Przesuń się na pole z planktonem, aby twoja rybka urosła. Przejdź na pole narodzin, aby dodać jedną rybkę ze swojej rezerwy na planszę. Wraki działają jak tunele dla małych rybek, a pola ,,?,, pozwalają Ci dobrać żeton, wykonać jego efekt i odrzucić go. Możesz obrócić planszetkę, natknąć się na rybaka, lub dostać gratisową rybkę. Rozpocznij wyścig i jako pierwszy zjedz pięć rybek,

 

  • Autor: David Perez (II), Igor Polouchine,
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 15
  • Wydawnictwo: Funiverse

My little Scythe

My Little Scythe to przyjazna gra rodzinna z elementami rywalizacji, zaprojektowana przez Hoby’ego Chou i jego córkę Viennę, zainspirowana bestsellerową grą Scythe. Gra przeznaczona jest dla całej rodziny, w tym dla dzieci od 8 roku życia. Zasady są bardzo przystępne, dzięki czemu dzieci z łatwością je zrozumieją. Z kolei wybory jakie stają przed graczami nie należą do łatwych i gra doskonale sprawdza się jako lekka rozgrywka dla starszych graczy. Jako rodzeństwo Poszukiwaczy uczestniczysz w Turnieju Zbiorów, którego stawką jest sprawowanie rocznej władzy w zwierzęcym Królestwie Pomme. Poruszaj swoimi postaciami i rozwijaj ich zdolności, ucz się zaklęć, zbieraj magiczne klejnoty i słynne czerwone jabłka Pomme. Dostarcz je do zamku Everfree, by zostać władcą królestwa, a jeśli ktoś stanie Ci na drodze… rzuć mu wyzwanie w bitwie na ciasta!,

 

  • Autor: Hoby Chou, Vienna Chou
  • Liczba graczy: gracze: 1 – 6
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 45-60 minut
  • Wydawnictwo: Phalanx

Park Dinozaurów

Rodzinka Grywalskich wybrała się do Parku Dinozaurów. Lecz co to? Dinozaury rozbiegły się po parku, a w radiu właśnie zapowiedziano deszcz meteorytów. Pomóżcie dinozaurom wrócić do ich wybiegów, zanim rozpęta się kosmiczna burza. „Park dinozaurów” to gra, która rozwija się razem z dziećmi – po pokonaniu poziomu podstawowego można w niej wspólnie zmagać się z coraz trudniejszymi zadaniami.,

 

  • Autor: Stefan Kołecki
  • Liczba graczy: gracze: 1-6
  • Wiek graczy: wiek: 3+
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: Egmont Polska Sp. z o.o.

Paszczaki

Łapiemy paszczaki! Światowy hit! Proste zasady, zabawne ilustracje, doskonała gra dla całej rodziny. Zadaniem graczy jest złapanie jak największej liczby paszczaków. Jak złapać paszczaka? Podczas gry wszyscy kolejno wykładamy na stół po jednej karcie. Musisz swoją kartę wyłożyć w taki sposób, aby na początku i na końcu rzędu kart znalazł się taki sam paszczak. Gdy to ci się uda, zdobędziesz wszystkie paszczaki z tego rzędu!,

 

  • Autor: Tim Roediger
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 5-105 lat
  • Czas gry: czas: 15 min
  • Wydawnictwo: NASZA KSIĘGARNIA

Patchwork Express

Patchwork Express jest samodzielną grą, sprowadzającą oryginalną grę Patchwork do jej podstaw. Dzięki temu oraz z uwagi na większy rozmiar żetonów i niższe liczby, znakomicie nadaje się dla dzieci w wieku przedszkolnym. Patchwork to metoda szycia, w której łączy się małe kawałki materiału w większą całość, tworząc nowy wzór. W przeszłości wykorzystywano ją, żeby zagospodarować niechciane ścinki i skrawki. Dziś jest formą sztuki – z cennych tkanin projektanci wyczarowują cudowne włókiennicze kreacje. Największe arcydzieła powstają z nierównych kawałków materiału, dlatego tę właśnie technikę przyjęła większość artystycznego światka. Stworzenie pięknej kołdry nie jest jednak łatwe, wymaga wysiłku i czasu, a dostępne kawałki materiału nie zawsze chcą do siebie pasować. Musisz więc wybierać je bardzo uważnie i mieć solidny zapas guzików, który nie tylko pozwoli Ci zakończyć kołdrę, ale uczyni ją lepszą i ładniejszą od rękodzieł konkurencji.,

 

  • Autor: Uwe Rosenberg
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 10-15 min.
  • Wydawnictwo: Lacerta

Pingwin na lodzie

Przełam lody przy grze, w której pechowy pingwin dosłownie traci grunt pod nogami. Biedny nielot wybrał się na spacer i nagle… TRACH! Usłyszał odgłos pękającego lodu. To gracze za pomocą specjalnych młotków wzięli się za wykuwanie przerębli w lodowej tafli. Nikt jednak nie chce robić pingwinowi na złość, więc trzeba uważać. Zwycięzcą pozostanie ten, kto pozostawi nieszczęśnika na lodzie. Ten, kto doprowadzi go do przymusowej kąpieli… będzie mógł żądać rewanżu. Nie powstrzymasz śmiechu przy tej niezwykle prostej, niesamowicie wciągającej, zręcznościowej grze dla całej rodziny.,

 

  • Autor: uncredited
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 3+
  • Czas gry: czas: 15
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Ślimaki to mięczaki

Śpiesz się powoli! W tym wyścigu wygra najwolniejszy ślimak! Podczas gry nie znasz kolorów ślimaków należących do rywali. Za pomocą kostek przemieszczasz nie tylko swojego, lecz także pozostałe ślimaki. Takiego wyścigu jeszcze nie było! Rewelacyjna zabawa dla graczy w każdym wieku. ,

 

  • Autor: Eugeni Castano
  • Liczba graczy: gracze: 5-105 lat
  • Wiek graczy: wiek: 2-6
  • Czas gry: czas: 20 min
  • Wydawnictwo: NASZA KSIĘGARNIA