TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO DRUGIEGO ETAPU

Azul

Gra logiczna. W trakcie rundy każdy gracz wybiera płytki z jednego z warsztatów dostawców i układa w swoim magazynie. Następnie wszyscy gracze jednocześnie – w ściśle określony sposób – przenoszą zebrane płytki na ścianę pałacu. Po ułożeniu płytek na ścianie podliczane są punkty. Wygra gracz, który zdobędzie najwięcej punktów w trakcie gry. Azulejos – oryginalnie były to biało-niebieskie płytki ceramiczne, sprowadzone do Europy przez Maurów. Sławę i popularność w Portugalii zdobyły po wizycie króla Manuela I w południowej Hiszpanii. Król zafascynował się oszałamiającym pięknem mauretańskich dekoracji pałacu w Alhambrze i pod ich wrażeniem zlecił natychmiast przyozdobienie swojego pałacu w Portugalii podobnymi płytkami.,

 

  • Autor: Michael Kiesling
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 30-45 min.
  • Wydawnictwo: Lacerta

Bolidy

Bolidy to dynamiczna gra rodzinna, o nieskomplikowanych zasadach, które świetnie oddają emocje towarzyszące wyścigom samochodowym. Dobieracie karty, licytujecie się nimi o bolidy i rozpoczynacie wyścig. W trakcie gry możecie obstawić wygraną każdego bolidu – nawet należącego do przeciwnika! Czy wyprzedzisz rywali na prostej przed zakrętem? Czy prawidłowo wytypujesz zwycięzcę? Każdy zakręt i każda karta mogą zdecydować o końcowym wyniku! To doskonała pozycja zarówno dla małych i dużych chłopców, miłośników motoryzacji, wyścigów i odrobiny hazardu. Bolidy to wyścigi o wielkie stawki – przyjdzie ci obstawiać miliony na pojazdy, tak swoje, jak i przeciwników. Wszak nikt nie mówi, że musisz grać czysto – wykorzystaj ambicję oponentów i pozwól im wygrać na ostatniej prostej, tylko po to, żeby zgarnąć za to największą nagrodę. Wylicytuj najlepszy bolid! Postaw na zwycięzcę! Wygraj wyścig podwyższonego ryzyka!,

 

  • Autor: Wolfgang Kramer
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 20–40 Min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Brzdęk! Nie drażnij smoka

Korytarze pod Smoczą Twierdzą stanowią najbardziej niebezpieczne terytorium w całym królestwie. Tylko najwięksi rabusie mogą się tam zakraść, ograbić smoka i dać drapaka, żeby później przechwalać się swoimi wyczynami w każdej tawernie. Grupa śmiałków biegłych w złodziejskim fachu właśnie szykuje się do tej eskapady. Po drodze będziecie rekrutować sojuszników i zbierać drogocenne łupy. Ale uwaga… jeden fałszywy krok i… brzdęk! – każdy nieostrożny hałas drażni smoka, a każdy skradziony artefakt wzmaga jego furię. Pozostaje mieć nadzieję, że inni będą zachowywać się głośniej. Kto okaże się najsprytniejszym złodziejem? Komu uda się ujść z życiem i łupami, a kto na zawsze zostanie w smoczych podziemiach?,

 

  • Autor: Paul Dennen
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 30-60
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Chatka z piernika

Dawno, dawno temu była sobie wiedźma, która uwielbiała piec pierniki – z nich zresztą zbudowała swoją chatkę. Niestety jej wyśmienite wypieki miały wielu niechcianych amatorów, którzy odgryzali po kawałku ścian, okien, a nawet drzwi! Wiedźma szybko obmyśliła sposób, by pozbyć się ich raz na zawsze… Chatka z piernika to gra prostych zasad i wielu możliwości. Każdy z graczy wcieli się w wiedźmę, budującą własną chatkę z pierników na planszy złożonej z 9 pól. Poprzez dobieranie, zagrywanie i zakrywanie odpowiednich kafelków będziemy realizowali własne strategie. Istotne jest, by nasze chatki były jak najokazalsze, a zgromadzone zestawy pierników pozwalały na przywołanie i uwięzienie jak największej liczby baśniowych bohaterów. Czeka nas sporo kombinowania i planowania, jak najlepiej wykorzystać dostępne zasoby w taki sposób, by wyprzedzić przeciwników!,

 

  • Autor: Phil Walker-Harding
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 30-45 min
  • Wydawnictwo: Rebel

Choinka

Ubieramy choinkę! Macie do dyspozycji 3 rodzaje bombek, cukierki i ciasteczkowe ludziki. Od tego, w jaki sposób ubierzecie swoje choinki zależy Wasz wynik na koniec gry. Obserwujcie choinki rywali i umieszczajcie odpowiednie ozdoby na swoich drzewkach. Dodatkowe punkty zdobędziecie za zrealizowanie specjalnych zadań!,

 

  • Autor: Balázs Nagy
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 8-108
  • Czas gry: czas: 30 min
  • Wydawnictwo: NASZA KSIĘGARNIA

Czarna Bandera

W portowej tawernie Nassau aż roi się o bukanierów. Większości do szczęścia wystarcza butelczyna grogu i chętna dziewka na kolanie. Przyglądasz się im bez krztyny szacunku. Nie jesteś krótkowzroczny, twe spojrzenie sięga daleko poza horyzont osiągalny dla całej tej gawiedzi. Wraz z wierną załogą swojego niewielkiego slupu miałeś owocny rok i całkiem niezły urobek kosztem pechowych kupców. Nie masz jednak zamiaru się tym zadowalać. Zamiast przehulać swą małą fortunę wzmocnisz załogę najlepszymi, zaprawionymi w boju żeglarzami. Popłyniesz ku jeszcze większym łupom i stawisz czoła komukolwiek na tyle odważnemu lub głupiemu, by stanąć ci na drodze. Życie pirata nie jest długie. Nie łudzisz się, że w twoim przypadku będzie inaczej. Ale z chłodną determinacją doprowadzisz do tego, by twe imię zostało na zawsze zapamiętane. by wypowiadano je jednym tchem z imionami Henry’ego Avery’ego, czy Edwarda Teacha. Przejdziesz do legendy jako nieśmiertelny postrach siedmiu mórz.,

 

  • Autor: Roland MacDonald
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 40-60
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Decrypto

Decrypto to drużynowe zmagania w łamaniu słownych szyfrów za pomocą skojarzeń! Stań w szranki z przeciwną drużyną łamaczy kodów. Każda z dwóch drużyn otrzymuje zestaw znanych tylko im haseł. Jedna, wybrana osoba z drużyny staje się Szyfrantem – zna on kod i stara się przekazać swojej drużynie podpowiedzi słowne w taki sposób, aby jego sojusznicy dopasowali hasła do słów w odpowiedniej kolejności wskazanej przez kod. W tym samym czasie przeciwnicy również próbują go rozszyfrować, ale nie znają haseł oponentów, więc do dyspozycji mają tylko słowne podpowiedzi. Jeśli im się uda rozgryźć kod, otrzymują 1 żeton sukcesu. Dwa takie żetony oznaczają wygraną! Z kolei jeśli drużyna Szyfranta nie rozszyfruje jego słów i nie odgadnie kodu, zyskuje żeton porażki. Dwa takie żetony oznaczają przegraną. Decrypto to świetna imprezowa gra planszowa, doskonały tytuł okrzyknięty następcą Tajniaków! Zgarnij znajomych, usiądźcie przed księgą szyfrów i spróbujcie złamać kody przeciwników! ,

 

  • Autor: Thomas Dagenais-Lespérance
  • Liczba graczy: gracze: 3-8
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 15-15 Min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Dochodzenie

Kolejna okrutna zbrodnia seryjnego mordercy. Dochodzenie, które trwa od ponad roku, stoi w miejscu, a bezradni detektywi brną w ślepe uliczki. Jakby rozwiązywanie śledztwa nie było wystarczająco trudne, wiele wskazuje na to, że Mordercą jest jeden z Detektywów. DOCHODZENIE to gra, w której wszyscy jesteśmy podejrzani. Jako Detektywi przybywamy na miejsce zbrodni. Wygląda na to, że tym razem ktoś spłoszył sprawcę, bo ten nie zdążył po sobie posprzątać. A może to kolejny epizod gry, którą morderca prowadzi z wydziałem śledczym? Spośród wielu podejrzanych przedmiotów rozrzuconych wokoło musicie wydedukować, jaka była Metoda Zbrodni oraz zidentyfikować Dowód Koronny w celu złapania i skazania zabójcy. Technik Śledczy będzie dawał Detektywom wskazówki, czego mają szukać. Morderca spróbuje zasiać zamęt i zmylić tropy, by oskarżenie nie padło na niego.,

 

  • Autor: Tobey Ho
  • Liczba graczy: gracze: 4-12
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 20
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Fotosynteza

W małym, pełnym życia lesie kilka gatunków drzew rywalizuje o możliwość wzrostu i rozsiewania swoich nasion. Pokryte liśćmi korony drzew, muśnięte czułym pocałunkiem promieni słońca chłoną jego energię, rzucając cień na otaczające je niższe rośliny. A gdy cykl życia drzewa dobiega końca, zgromadzone przez nie substancje mineralne powracają do środowiska, użyźniając glebę dla jego następców. Fotosynteza to śliczna gra o małych nasionkach, które kiełkują w wielkie drzewa. Za przeprowadzanie swoich drzew przez cały cykl ich życia otrzymywać będziemy żetony Punktacji, proporcjonalnie do żyzności gleby, na której wyrosły. Na końcu grę wygrywa ten gracz, który uzyskał najwięcej punktów. Ale to przede wszystkim przepiękna gra rodzinna, w której promienie słoneczne pozwalają drzewom rosnąć i rozwijać się w bujne zagajniki. Posadź swoje drzewa mądrze, spraw by cień twojego lasu spowalniał plantacje innych graczy i nie zapomnij, że w ciągu dnia słońce krąży wokół planszy! ,

 

  • Autor: Hjalmar Hach
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 30–60 Min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Gizmos

Zbliża się WIELKA WYSTAWA NAUKOWA! Gizmos to sprytna gra wykorzystująca mechanikę budowania silniczka. Używać będziesz do tego energii w formie kulek pobieranych ze specjalnego podajnika. Zasilą one różne twoje wynalazki, generując punkty zwycięstwa. Dzięki nim prześcigniesz konkurencję w wyścigu o miano największego wynalazcy wystawy naukowej! W każdej kolejnej rozgrywce w Gizmos możesz konstruować zupełnie nowe maszyny, aby sprawdzić, jak bardzo szalone kombinacje możesz uzyskać! Sztuką wielkich wynalazców jest budowanie swoich Machin w taki sposób, aby wywołać reakcje łańcuchowe – aby jedna Machina uruchamiała następną i dostarczały one w tej sposób jak największych korzyści. Pokonaj konkurencję budując najpotężniejszy silniczek szalonego wynalazcy, jaki jesteś w stanie sobie wyobrazić!,

 

  • Autor: Phil Walker-Harding
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 40-50 Min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Górą i Dołem

Górą i Dołem to ekscytująca gra, która łączy w sobie budowanie osady i przeżywanie niezwykłych przygód. Każdy z graczy pragnie zbudować jak najwspanialszą wioskę zarówno na górze, jak i na dole. Podczas gry mieszkańcy wioski zostaną przydzieleni do różnych zadań, takich jak zbieranie surowców, budowanie kolejnych domów, szkolenie nowych pracowników czy wyprawy do jaskiń. To właśnie pod powierzchnią czeka wiele tajemnic i skarbów. W tym miejscu pojawia się Księga przygód – zbiór paragrafów opisujących niezwykłe przygody jakie czekają was w podziemiach. Za każdym razem, gdy wyślesz ekspedycję do jaskini, jeden z graczy przeczyta odpowiedni paragraf, przedstawiając w ten sposób historię i wydarzenie tej ekspedycji. Narrator odczytuje graczowi możliwe decyzje, a ich wynik w dużej mierze zależeć będzie od cech wysłanych osadników. Ciebie i twoich mieszkańców czeka wiele niezapomnianych przygód! ,

 

  • Autor: Ryan Laukat
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 90 minut
  • Wydawnictwo: Bard Centrum Gier

Hero Realms

Hero Realms to gra karciana oparta na mechanice budowania talii, zupełnie jak Star Realms, ale osadzona jest w świecie fantasy, gdzie bitwy toczy się nie na lasery, ale mieczem i zaklęciami. Na początku gry masz do dyspozycji parę sztyletów do atakowania przeciwnika i kilka klejnotów, dzięki którym w trakcie gry będziesz mógł kupować najemników. Zdobywane przez ciebie karty dzielą się na dwa rodzaje: karty akcji i Czempionów, którzy pozostają w grze dopóki przeciwnik nie postanowi ich wyeliminować. Podobnie jak w Star Realms karty wybierać można spośród czterech różnych frakcji: Gildii Kupców, Nekromantów, Dzikich i Imperium. Każda z nich ma specjalne umiejętności, które na pewno przydadzą się, by pokonać przeciwnika. A przeciwników mamy tym razem więcej niż jednego! W podstawową wersję Hero Realms można grać aż w cztery osoby! Hero Realms to świetna gra karciana, której fantastyczny klimat wciąga i nie pozwala szybko się oderwać.,

 

  • Autor: Robert Dougherty, Darwin Kastle
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 20-30 minut
  • Wydawnictwo: Games Factory

Paperback. Edycja Polska

Paperback. Polska edycja amerykańskiego hitu! Zostań pisarzem i stwórz bestsellerową powieść. Paperback to gra o łatwych, intuicyjnych zasadach. Zaplanuj swoją rozgrywkę i skompletuj Litery, z których będziesz mógł układać coraz bardziej rozbudowane Słowa. Zdobądź sławę i zwyciężaj! Świetna zabawa dla par i całej rodziny! Wybierz wariant rozgrywki, który najbardziej ci odpowiada – kooperację bądź rywalizację. Możesz dostosować poziom trudności do wieku graczy.,

 

  • Autor: Tim Fowers
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 10
  • Czas gry: czas: około 45
  • Wydawnictwo: Baldar

Sagrada

Pomóż dokończyć budowę jednej z najbardziej epickich konstrukcji, jakie widział świat! Twoim zadaniem będzie stworzenie efektownego witrażu w legendarnej bazylice Sagrada Familia. Wybierz odpowiednie kostki i ułóż z nich witraż, który zapewni najwięcej punktów zwycięstwa! 1. Dobieraj kostki i układaj je tak, aby pasowały do wybranego wzoru. 2. Używaj narzędzi, które pomogą stworzyć witraż idealny. 3. Realizuj cele, które zapewnią dodatkowe punkty zwycięstwa.,

 

  • Autor: Adrian Adamescu, Daryl Andrews
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 30-45 min.
  • Wydawnictwo: FoxGames

Szarlatani z Pasikurowic

Raz w roku, na 9 dni, rynek w Pasikurowicach otwiera swe podwoje. Najlepsi znachorzy i szarlatani z całego kraju zjeżdżają się, aby zaprezentować swoje lecznicze mikstury. Czkawka, cuchnące stopy, tęsknota za domem, nieszczęśliwa miłość – mają lek na wszystko. Wszyscy prześcigają się w warzeniu swoich eliksirów. Gracze wcielający się w szarlatanów dobierają składniki ze swoich woreczków i dodają je do kociołka. Czynią tak dopóty, dopóki nie uznają, że eliksir jest gotowy. Muszą jednak uważać, bo jeśli dodadzą zbyt dużo specjalnego składnika, kociołek eksploduje! Kluczem jest więc odnalezienie właściwego momentu, w którym należy przerwać dobieranie składników. Dobrą strategią może być rozpoczynanie od mniej skomplikowanych eliksirów, aby zdobyć punkty i monety, za które można kupić nowe składniki. Kupno najbardziej wartościowych składników, odrobina szczęścia, i kolejny eliksir może być najlepszym spośród tych, jakie uwarzyli wszyscy znachorzy w całym kraju.,

 

  • Autor: Wolfgang Warsch
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 45 min.
  • Wydawnictwo: G3 sp. z o. o. sp. kom.

UBONGO 3D

Trójwymiarowe szaleństwo! Najnowsza wersja światowego bestsellera! W grze używa się przestrzennych klocków, które wprowadzają zabawę w zupełnie nowy (trzeci) wymiar. Rozgrywka staje się jeszcze bardziej wymagająca i fascynująca. Tak jak w pierwowzorze gracze starają się jak najszybciej zapełnić puste pola na swoich planszach, tylko tym razem muszą to zrobić dwuwarstwowo. Gracze, którym uda się rozwiązać łamigłówkę na czas, zdobywają klejnoty. Cztery poziomy trudności pozwolą na dostosowanie gry do wieku i doświadczenia graczy.,

 

  • Autor: Grzegorz Rejchtman
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 25 minut
  • Wydawnictwo: Egmont Polska Sp. z o.o.

Zamek Smoków

Gra w luźny sposób nawiązująca do koncepcji popularnego mahjonga – zadaniem uczestników będzie pozyskiwanie kamieni o różnych kolorach i wartościach, a następnie jak najefektywniejsze budowanie z nich własnego zamku. Kamienie pobieramy ze wspólnej puli (mamy więc pewną kontrolę nad poczynaniami przeciwników), a następnie umieszczamy na swojej planszy. Jeśli uda nam się zgromadzić cztery lub więcej kamieni tego samego koloru, które będą stykały się ze sobą, odwracamy je – otrzymujemy za to punkty, a na odwróconych kamieniach możemy budować kolejny poziom swojej świątyni. Kluczem do zwycięstwa jest dążenie do jak najskuteczniejszych kombinacji. Podczas zabawy uczestnicy będą musieli mądrze planować swoje ruchy oraz tak wykorzystywać specjalne zdolności i cele, by zdobywać jak najwięcej punktów. Dzięki zmiennym układom kamieni poszczególne partie są niepowtarzalne, a sama gra sprawdzi się zarówno do zabawy w parze, jak i w większym gronie.,

 

  • Autor: Hjalmar Hach, Luca Ricci, Lorenzo Silva,
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 45 min.
  • Wydawnictwo: Rebel