TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO TRZECIEGO ETAPU

Azul

Gra logiczna. W trakcie rundy każdy gracz wybiera płytki z jednego z warsztatów dostawców i układa w swoim magazynie. Następnie wszyscy gracze jednocześnie – w ściśle określony sposób – przenoszą zebrane płytki na ścianę pałacu. Po ułożeniu płytek na ścianie podliczane są punkty. Wygra gracz, który zdobędzie najwięcej punktów w trakcie gry. Azulejos – oryginalnie były to biało-niebieskie płytki ceramiczne, sprowadzone do Europy przez Maurów. Sławę i popularność w Portugalii zdobyły po wizycie króla Manuela I w południowej Hiszpanii. Król zafascynował się oszałamiającym pięknem mauretańskich dekoracji pałacu w Alhambrze i pod ich wrażeniem zlecił natychmiast przyozdobienie swojego pałacu w Portugalii podobnymi płytkami.,

 

  • Autor: Michael Kiesling
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 30-45 min.
  • Wydawnictwo: Lacerta

Brzdęk! Nie drażnij smoka

Korytarze pod Smoczą Twierdzą stanowią najbardziej niebezpieczne terytorium w całym królestwie. Tylko najwięksi rabusie mogą się tam zakraść, ograbić smoka i dać drapaka, żeby później przechwalać się swoimi wyczynami w każdej tawernie. Grupa śmiałków biegłych w złodziejskim fachu właśnie szykuje się do tej eskapady. Po drodze będziecie rekrutować sojuszników i zbierać drogocenne łupy. Ale uwaga… jeden fałszywy krok i… brzdęk! – każdy nieostrożny hałas drażni smoka, a każdy skradziony artefakt wzmaga jego furię. Pozostaje mieć nadzieję, że inni będą zachowywać się głośniej. Kto okaże się najsprytniejszym złodziejem? Komu uda się ujść z życiem i łupami, a kto na zawsze zostanie w smoczych podziemiach?,

 

  • Autor: Paul Dennen
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 30-60
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Decrypto

Decrypto to drużynowe zmagania w łamaniu słownych szyfrów za pomocą skojarzeń! Stań w szranki z przeciwną drużyną łamaczy kodów. Każda z dwóch drużyn otrzymuje zestaw znanych tylko im haseł. Jedna, wybrana osoba z drużyny staje się Szyfrantem – zna on kod i stara się przekazać swojej drużynie podpowiedzi słowne w taki sposób, aby jego sojusznicy dopasowali hasła do słów w odpowiedniej kolejności wskazanej przez kod. W tym samym czasie przeciwnicy również próbują go rozszyfrować, ale nie znają haseł oponentów, więc do dyspozycji mają tylko słowne podpowiedzi. Jeśli im się uda rozgryźć kod, otrzymują 1 żeton sukcesu. Dwa takie żetony oznaczają wygraną! Z kolei jeśli drużyna Szyfranta nie rozszyfruje jego słów i nie odgadnie kodu, zyskuje żeton porażki. Dwa takie żetony oznaczają przegraną. Decrypto to świetna imprezowa gra planszowa, doskonały tytuł okrzyknięty następcą Tajniaków! Zgarnij znajomych, usiądźcie przed księgą szyfrów i spróbujcie złamać kody przeciwników! ,

 

  • Autor: Thomas Dagenais-Lespérance
  • Liczba graczy: gracze: 3-8
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 15-15 Min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Sagrada

Pomóż dokończyć budowę jednej z najbardziej epickich konstrukcji, jakie widział świat! Twoim zadaniem będzie stworzenie efektownego witrażu w legendarnej bazylice Sagrada Familia. Wybierz odpowiednie kostki i ułóż z nich witraż, który zapewni najwięcej punktów zwycięstwa! 1. Dobieraj kostki i układaj je tak, aby pasowały do wybranego wzoru. 2. Używaj narzędzi, które pomogą stworzyć witraż idealny. 3. Realizuj cele, które zapewnią dodatkowe punkty zwycięstwa.,

 

  • Autor: Adrian Adamescu, Daryl Andrews
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 30-45 min.
  • Wydawnictwo: FoxGames

Szarlatani z Pasikurowic

Raz w roku, na 9 dni, rynek w Pasikurowicach otwiera swe podwoje. Najlepsi znachorzy i szarlatani z całego kraju zjeżdżają się, aby zaprezentować swoje lecznicze mikstury. Czkawka, cuchnące stopy, tęsknota za domem, nieszczęśliwa miłość – mają lek na wszystko. Wszyscy prześcigają się w warzeniu swoich eliksirów. Gracze wcielający się w szarlatanów dobierają składniki ze swoich woreczków i dodają je do kociołka. Czynią tak dopóty, dopóki nie uznają, że eliksir jest gotowy. Muszą jednak uważać, bo jeśli dodadzą zbyt dużo specjalnego składnika, kociołek eksploduje! Kluczem jest więc odnalezienie właściwego momentu, w którym należy przerwać dobieranie składników. Dobrą strategią może być rozpoczynanie od mniej skomplikowanych eliksirów, aby zdobyć punkty i monety, za które można kupić nowe składniki. Kupno najbardziej wartościowych składników, odrobina szczęścia, i kolejny eliksir może być najlepszym spośród tych, jakie uwarzyli wszyscy znachorzy w całym kraju.,

 

  • Autor: Wolfgang Warsch
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 45 min.
  • Wydawnictwo: G3 sp. z o. o. sp. kom.