TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO DRUGIEGO ETAPU

Aeon’s End

Aeon’s End to kooperacyjna gra karciana oparta o mechanikę budowania talii, w której karty na żadnym etapie nie są tasowane, a zmienna kolejność tur graczy symuluje chaos bitwy. Gracze podejmują znaczące decyzje poprzez zarządzanie swoją talią. Podczas każdej rozgrywki, zmierzycie się z innym Nemezis, z których każdy ma unikalny zestaw umiejętności, zmuszając graczy do stosowania odmiennych taktyk w celu pokonania go. W Aeon’s End wcielisz się w potężnego maga Bram. Mnogość kombinacji zaklęć i artefaktów, możliwość grania solo oraz w grupie do czterech osób i unikatowe zdolności postaci zapewniają ogromną regrywalność.,

 

  • Autor: Kevin Riley
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60 Min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Altiplano

Mieszkańcy Altiplano każdego dnia zmagają się z surowym klimatem swych rodzinnych stron. Życie w wysokich Andach uczyniło z nich ludzi twardych i zahartowanych. Tubylcy łowią ryby w jeziorze Titicaca, wydobywają srebro w górach, a na smaganych wiatrem równinach hodują alpaki. Aby przetrwać muszą okiełznać przyrodę i nauczyć się z nią współgrać. Dołącz do nich! Bądź przedsiębiorczy. Buduj trakty i łodzie, stawiaj domy, inwestuj w kopalnie, farmy i lasy. Handluj z innymi wioskami. Ale pamiętaj, by mądrze korzystać z zasobów, które szybko się wyczerpują. Przygotuj się na trudne czasy i zadbaj, aby zapełnić magazyn. Tylko dzięki przemyślanemu planowaniu i umiejętności adaptacji do aktualnych warunków zbierzesz najobfitsze plony i wygrasz z innymi!

 

  • Autor: Keith Matejka
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 60 – 120 minut
  • Wydawnictwo: Baldar

Anachrony

Wydawaj rozkazy potężnym egzoszkieletom, przemierzaj szczeliny w czasie i poprowadź swoją ścieżkę przez apokaliptyczną przeszłość w epickiej grze planszowej science fiction! Anachrony to zaawansowana gra planszowa przeznaczona dla 1-4 graczy. Do zwycięstwa w grze prowadzi wiele dróg, jednak sukces zapewni tylko opracowanie doskonałej strategii. Gracze mogą wysyłać sobie cenne zasoby z przyszłości, ale później muszą się wrócić, aby uniknąć niebezpiecznych paradoksów. Aby wygrać, każdy z graczy musi dokładnie zaplanować swoje turnieje i wykorzystać dostępne zasoby w najlepszy możliwy sposób. ,

 

  • Autor: David Turczi, Victor Peter, Richard Amann
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 15
  • Czas gry: czas: 100 minut
  • Wydawnictwo: Albi Polska Sp. z o.o.

Coimbra

Przepięknie ilustrowana gra optymalizacyjna, która odkrywa nowe możliwości kryjące się w mechanice zarządzania kośćmi. Innowacyjny sposób ich dystrybucji i fakt, że oprócz ich wartości liczy się także ich kolor, sprawia, że nasze wybory wpływają na znaczną część gry. Wiele dróg do zwycięstwa, a także wielokrotnie zmieniające się powiązania pomiędzy mieszkańcami, ekspedycjami i klasztorami, sprawiają, że każda partia w Coimbrę będzie dostarczać nowych wrażeń i aby wygrać, będzie trzeba przyjąć inne strategie. Dodatkowo gra jest świetnie zbalansowana, przez co każdy z graczy liczy się w walce o zwycięstwo i tylko trafne decyzje oraz popełnione błędy wpływają na finalny wynik rozgrywki. To rozbudowana, wielowymiarowa planszówka skierowana do wytrawnych graczy.,

 

  • Autor: Flaminia Brasini, Virginio Gigli,
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60-90 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Dead Men Tell No Tales – EDYCJA POLSKA

Dead Men Tel No Tales to gra kooperacyjna, w której wcielacie się w zuchwałych piratów, próbujących złupić płonący statek upiornego Kapitana Fromma. Po wejściu na pokład musicie przeszukać jak najwięcej pomieszczeń, odnaleźć skrzynie z cennymi skarbami i czym prędzej wynieść je ze statku zanim ten doszczętnie spłonie. Strzeżcie się jednak licznych niebezpieczeństw! Przyjdzie Wam stawić czoła Trupiej Załodze, oddziałowi umarlaków, broniącemu skarbu za wszelką cenę. Spod pokładu będą atakować Was niezliczone zastępy majtków, blokując drogę i utrudniając przeszukiwanie pokładu. Zadania nie ułatwi szalejący na statku pożar, który musicie systematycznie gasić, aby nie dopuścić do wybuchu beczek z prochem. Aby przeżyć musicie kontrolować własne zmęczenie i racjonalnie zarządzać dostępnym ekwipunkiem. Przed Wami trudna misja, ale jej powodzenie przyniesie Wam wymarzone bogactwo i sławę!,

 

  • Autor: Kane Klenko
  • Liczba graczy: gracze: Od 2 do 5 graczy
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 60-75 minut
  • Wydawnictwo: ALL IN GAMES

Detektyw: Kryminalna Gra Planszowa

Detektyw: Kryminalna Gra Planszowa to w pełni kooperacyjne, wciągające, detektywistyczne przeżycie. To gra wymagająca bystrości i dedukcji, a także całego wolnego wieczoru. Proste zasady oznaczają, że nic nie rozprasza twojej uwagi – możesz w pełni oddać się komunikacji w zespole, wytężyć szare komórki i rozwiązać każdą sprawę! Detektyw jest wymagającą grą dla 1 do 5 graczy, która opowiada spójną historię. Wcielisz się w niej w członka zespołu śledczych pracujących dla amerykańskiej Państwowej Agencji Detektywistycznej Antares. Zmierzysz się z pięcioma różnymi sprawami i będziesz je po kolei rozwiązywać. Razem stworzą one kampanię, która podda twoje umiejętności dedukcji prawdziwej próbie. Jeśli szukasz współczesnego symulatora pracy detektywa, ta gra jest dla Ciebie!,

 

  • Autor: Przemysław Rymer, Ignacy Trzewiczek, Jakub Łapot
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 16+
  • Czas gry: czas: 120-180 Min
  • Wydawnictwo: Portal Games

GANGES

Dobra karma i taktyka doprowadzą cię do zwycięstwa! Gracze wcielają się w radżów, którzy rywalizują o sławę i bogactwo. Wysyłają swoich pracowników na różne pola akcji, aby zdobyć pieniądze i kości, które posłużą im do rozbudowy własnych prowincji. Gracze rzucają zdobytymi kośćmi i starają się jak najlepiej wykorzystać uzyskane wyniki. Dobra karma może pomóc w osiągnięciu celu, ale do zwycięstwa prowadzą różne drogi (i rzeki)… GANGES to pięknie wykonana eurogra o złożonych, ale łatwych do wytłumaczenia zasadach. Różnorodność wyborów taktycznych, ciekawa mechanika oraz dodatkowe warianty gry zapewnią doskonałą zabawę graczom lubiącym ciekawe reguły, zmienność taktyczną czy konieczność szybkiej analizy sytuacji na planszy. Gra dla 2-4 graczy, wiek 12+, czas rozgrywki: 45-75 minut,

 

  • Autor: Inca & Marcus Brand
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 12
  • Czas gry: czas: 45-75 minut
  • Wydawnictwo: Egmont Polska Sp. z o.o.

Gugong

Chiny, 1570 rok. Państwo pod panowaniem Cesarza Longquinga z dynastii Ming. Władca stara się wyplenić z cesarstwa plagę korupcji, jednak sprytni urzędnicy pracujący za murami Zakazanego Miasta (zwanego teraz Gùgōng), znaleźli sposób na ominięcie antykorupcyjnych zakazów: symboliczną wymianę prezentów. Wcielicie się w głowy potężnych chińskich rodów, starających się wzmocnić swoją pozycję na dworze poprzez łapówki i intrygi. Podróżuj poprzez Chiny, aby zbierać podatki, pomóż w odbudowie i wzmocnieniu Wielkiego Muru Chińskiego, skupuj jadeit, wprowadzaj w życie dekrety, aby uzyskać przywileje, handluj z portami poza Pekinem poprzez Wielki Kanał oraz, co najważniejsze, staraj się uzyskać audiencję u samego Cesarza Longquinga. Czy nie zawahasz się przed niczym, aby przechytrzyć swoich rywali? Wkrocz do Gùgōng i przekonaj się!,

 

  • Autor: Andreas Steding
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 90 minut
  • Wydawnictwo: Games Factory

Inis

Klany opuściły Irlandię i udały się na poszukiwanie nowych ziem. Po długiej wędrówce trafiły na nowy ląd. Teraz muszą zadecydować, kto zostanie władcą wszystkich plemion. Wygrana nie przyjdzie łatwo – będziecie musieli blefować, starannie dobierać karty, przewidywać ruchy pozostałych graczy i kombinować. Wykorzystajcie pieśni bardów i wiedzę druidów. Grając w Inis, nieraz będziecie musieli walczyć, ale pamiętajcie, że eliminacja przeciwników nie przyniesie wam zwycięstwa. Mądry władca musi wszak umieć dogadać się z przywódcami innych klanów, a także bacznie przyglądać się ich ruchom! Trzy ścieżki do zwycięstwa sprawiają, że rozgrywka jest nieprzewidywalna i każdy z uczestników musi naprawdę uważać na zagrania pozostałych. Inis zachwyci was doskonałym oddaniem klimatu celtyckich legend. Nastrojowe ilustracje, misternie wykonane figurki oraz unikalny sposób prowadzenia rozgrywki sprawiają, że naprawdę poczujecie atmosferę tamtych mitów.,

 

  • Autor: Christian Martinez
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60-90 Min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Klany Kaledonii

Klany Kaledonii to strategiczna gra z elementem interakcji osadzona w XIX wiecznej Szkocji. W czasie rozgrywki będziesz mógł poczuć się jak dumny członek jednego z dziewięciu wielowiekowych klanów, który wykorzystując swoje unikalne umiejętności zdobywa bogactwo i sławę.,

 

  • Autor: Juma Al-JouJou
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 90
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Kroniki Zbrodni

Kroniki zbrodni to innowacyjne połączenie gry planszowej, aplikacji i wirtualnej rzeczywistości. Gracze wspólnie prowadzą dochodzenie i starają się rozwikłać wielopoziomowe sprawy kryminalne, które doprowadzą ich do wielkiego finału. Tradycyjna plansza i karty przedstawiają lokacje, napotkane osoby czy dowody rzeczowe. Prosta w obsłudze aplikacja wprowadza do gry dowolność w prowadzeniu śledztwa i pozostawia graczom ogromne pole do popisu. Sama wizyta na miejscu zbrodni to możliwość zanurzenia się w wirtualnej rzeczywistości i obejrzenia lokacji z perspektywy 3D!,

 

  • Autor: David Cicurel
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 60-90 min.
  • Wydawnictwo: FoxGames

Lords of Hellas

Wraz z upadkiem cywilizacji mykeńskiej potęga i kultura starożytnej Grecji odeszła w niebyt, zaś Hellada pogrążyła się w chaosie i zniszczeniu. Ten mroczny okres nie został udokumentowany w żadnych kronikach. Pośród śmierci i zamętu kilkoro wybrańców postanowiło przywrócić prawo i porządek przejmując kontrolę nad upadłą krainą. Do historii przeszli jako bohaterowie, ale wkrótce nad ich ambicjami zapanowała żądza władzy. Pomiędzy wybrańcami rozpętała się gwałtowna wojna, której zwycięzca miał zostać niepodzielnym władcą Hellady. Czy zdołasz przetrwać w tej nieprzyjaznej krainie gnębionej przez potwory i ciągłe konflikty? Czy jesteś gotów do walki, by stać się Władcą Hellady?,

 

  • Autor: Adam Kwapiński
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60-90 min
  • Wydawnictwo: Phalanx

Projekt Gaja

Projekt Gaja to wspaniała gra, w której wcielasz się w jedną z 14 kosmicznych ras i starasz się pokojowo rozwinąć swoje gwiezdne imperium. Każda z tych 14 frakcji ma swoje zdolności, które ją wyróżniają i pozwalają graczowi obrać początkową taktykę. W grze kolonizujesz planety, rozwijasz budynki sprawiając, że stają się dla ciebie bardziej użyteczne, a także łączysz skupiska planet w przymierza. Możesz zdecydować, czy chcesz rozwijać się w samotności, czy razem z przeciwnikiem stworzyć sojusz zapewniający wam świetne warunki handlowe. Możesz odkrywać nowe Technologie i rozwijać zdolności swojej rasy, wszystko po to, by jak najszybciej i najlepiej przystosować nowe światy do życia. Projekt Gaja to bardzo rozbudowana gra z mnóstwem różnych elementów, które urozmaicają rozgrywkę i sprawiają, że jeszcze bardziej wczujesz się w kosmiczny klimat. Świetną opcją w grze Projekt Gaja jest „Automa”, czyli opcja gry dla jednego gracza.,

 

  • Autor: Jens Drögemüller, Helge Ostertag,
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 60-150 minut
  • Wydawnictwo: Games Factory

Pulsar 2849

Gra planszowa oparta na zarządzaniu kośćmi, utrzymana w klimacie science fiction. Uczestnicy eksplorują przestrzeń kosmiczną, rozbudowują flotę i rozwijają własne drzewo technologii poprzez tworzenie infrastruktury umożliwiającej transport energii z kolejnych pulsarów. Każdy z graczy dysponuje innymi możliwościami, a także indywidualnym celem, który stara się zrealizować. Główna mechanika gry opiera się o wybór odpowiednich kości i wykonywanie akcji z nimi związanych. W każdej turze los wskazuje, ile kości danego rodzaju pojawi się w grze. Uczestnicy kolejno decydują, z których kości chcą skorzystać; co ważne – wybór konkretnej wartości skutkuje przesunięciem się na torze kolejności w górę lub w dół. Tym samym gracze muszą stale dopasowywać swoją strategię do sytuacji na planszy, ale też analizować opłacalność poszczególnych ruchów. Spójny plan działania jest niezwykle ważny ze względu na ograniczoną liczbę tur. ,

 

  • Autor: Vladimír Suchý
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60-90 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Rising Sun

Rising Sun to gra planszowa dla 3-5 graczy, której akcja rozgrywa się w legendarnej feudalnej Japonii. Każdy z rywalizujących graczy prowadzi swój Klan do wygranej poprzez zdobywanie Punktów Zwycięstwa na przestrzeni kilku Pór Roku. Gracze będą tworzyć i zrywać sojusze, podejmować działania polityczne, wielbić bóstwa, przystosowywać swoje klany do zmieniającej się sytuacji i rozmieszczać swoje figurki na mapie Japonii. Punkty Zwycięstwa zdobyć można na kilka sposobów – od wygrywania bitew, poprzez utrzymywanie się w kluczowych Prowincjach, aż do wykorzystywania Cnót zgromadzonych przez twój Klan. Gdy nastanie zima, gracz z największą liczbą Punktów Zwycięstwa obejmie rządy nad Krajem Wschodzącego Słońca! Rising Sun to gra Erica Langa, twórcy takich hitów jak Blood Rage, Chaos W Starym Świecie, The Others, The Godfather: Imperium Corleone czy Bloodborne: Gra Karciana!,

 

  • Autor: Eric M. Lang
  • Liczba graczy: gracze: 3-5
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 90-120 Min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Santa Maria

Gracze wcielą się w kolonizatorów przybyłych do Nowego Świata na pokładzie flagowego okrętu Krzysztofa Kolumba. Ich zadaniem będzie stworzenie jak najlepiej prosperującej kolonii.Gracze staną przed dylematem jak najlepiej rozwinąć swoją kolonię. Czy najpierw zdobyć niezbędnie do jej budowy surowce? A może lepszym rozwiązaniem będzie od razu ruszyć na podbój kontynentu, przesunąć się na torze konkwisty, i natychmiast otrzymać złoto i pokaźną liczbę punktów zwycięstwa? Czy jednak lepszym pomysłem będzie zadbanie o rozwój religijny i pozyskanie do pomocy mnichów, którzy zdobędą dla nas dodatkowe kostki oraz przydatne umiejętności? A może prowadzić zamorski handel i tym samym zapewnić sobie więcej zasobów w następnej rundzie…,

 

  • Autor: Eilif Svensson i Kristian Amundsen Ostbi
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 45-90
  • Wydawnictwo: Granna