TRANSMISJA Z FINAŁU KONKURSU

PLANSZOWA GRA ROKU

OPINIE CZŁONKÓW KAPITUŁY

“Instant Classic” to termin, który jakby został wymyślony dla Brassa. Ekspansja, popyt i podaż, kapitalizm rewolucji przemysłowej w pigułce. W tej grze najlepiej naoliwioną machiną jest finezyjna, taktyczna interakcja między graczami. – Sebastian ‚rattkin’ Zarzycki

Znakomita gra ekonomiczna. Mimo stosunkowo prostych zasad wymagająca, z wysokim poziomem interakcji między graczami i świetną oprawą graficzną. – Tomek Pamrów (Planszowe Suchary)

Gra ma wspaniałą, mroczną oprawę, która dodaje klimatu. Jest to znakomity tytuł wymagający móżdżenia i planowania. Doskonała rozrywka dla graczy. – Aleksandra Danowska (pasjeoli.pl)

Mogłoby się wydawać, że klasyka, jakim jest Brass, nie da się poprawić. Okazuje się, że nawet legendarna gra może stać się jeszcze lepsza. – Jakub Kurek (Games Fanatic, Gradanie)

Podstawowa wersja Brassa była grą wybitną. Każda zmiana w Birmingham, a jest ich sporo, wyszła grze na dobrze. Brass Birmingham to najlepsza gra ekonomiczna i jedna z moich dziesięciu ulubionych planszówek. – Maciej ‚mat_eyo’ Matejko

GRA DLA CAŁEJ RODZINY

OPINIE CZŁONKÓW KAPITUŁY

Reiner Knizia powrócił do najwyższej formy! Wyprawa do El Dorado to wyścig z mechaniką deckbuildingu, który wciągnie zarówno okazjonalnych, jak i doświadczonych graczy. – Tomek Pamrów (Planszowe Suchary)

Modularna plansza, deckbuilding, poziomy trudności gry, dobra skalowalność – to wszystko sprawia, że gra znakomicie się sprawdzi w każdym towarzystwie. Dla rodziny – must have. – Aleksandra Danowska (pasjeoli.pl)

Gra Wyprawa do El Dorado powinna być na półce każdej rodziny. Knizia stworzyła jedną z najlepszych gier familijnych, w które miałem przyjemność grać. – Rafał Bobryk (Board Games TV)

Prosta do wytłumaczenia, a niepozbawiona głębi gra. Jej wyścigowy charakter wyzwala emocje, a główna mechanika – deckbuilding – jest łatwa do załapania, ale daje dużo możliwości zabawy. Idealny tytuł dla całej rodziny. – Maciej ‚mat_eyo’ Matejko

GRA ZAAWANSOWANA

OPINIE CZŁONKÓW KAPITUŁY

“Instant Classic” to termin, który jakby został wymyślony dla Brassa. Ekspansja, popyt i podaż, kapitalizm rewolucji przemysłowej w pigułce. W tej grze najlepiej naoliwioną machiną jest finezyjna, taktyczna interakcja między graczami. – Sebastian ‚rattkin’ Zarzycki

Znakomita gra ekonomiczna. Mimo stosunkowo prostych zasad wymagająca, z wysokim poziomem interakcji między graczami i świetną oprawą graficzną. – Tomek Pamrów (Planszowe Suchary)

Gra ma wspaniałą, mroczną oprawę, która dodaje klimatu. Jest to znakomity tytuł wymagający móżdżenia i planowania. Doskonała rozrywka dla graczy. – Aleksandra Danowska (pasjeoli.pl)

Mogłoby się wydawać, że klasyka, jakim jest Brass, nie da się poprawić. Okazuje się, że nawet legendarna gra może stać się jeszcze lepsza. – Jakub Kurek (Games Fanatic, Gradanie)

Podstawowa wersja Brassa była grą wybitną. Każda zmiana w Birmingham, a jest ich sporo, wyszła grze na dobrze. Brass Birmingham to najlepsza gra ekonomiczna i jedna z moich dziesięciu ulubionych planszówek. – Maciej ‚mat_eyo’ Matejko

GRA DLA DZIECI

OPINIE CZŁONKÓW KAPITUŁY

Opinie na temat tej gry są zgodne: zarówno dzieci, jak i rodzice uwielbiają tę grę. Ważne jest, aby gry dla dzieci podobały się też rodzicom, żeby z chęcią grali oni ze swoimi pociechami. – Aleksandra Danowska (pasjeoli.pl)

Dzieci zawsze uwielbiają to, co brzydkie, straszne, zakazane… Jest to jeden z powodów dla którego kochają właśnie Zombie Kidz: Ewolucja. Dużo się dzieje, gra staje się coraz bardziej fascynująca z każdą rozgrywką, a mali gracze uczą się współpracy. Świetnym pomysłem są naklejki potwierdzające osiągnięcia w grze i wykonywanie zadań, a także odblokowywanie trudniejszych wariantów rozgrywki. Jak się okazuje – Zombie czasem są strasznie… fajne! – Anna Karowicz – Logopeda Ukulele

GRA TEMATYCZNA

OPINIE CZŁONKÓW KAPITUŁY

Nemesis to przede wszystkim doświadczenie, zestaw przyrządów, na których można sobie zaczepić dokładnie tę opowieść, którą pragnie przeżyć. Czasem jest długa, czasem niesprawiedliwa, czasem żmudna – ale nigdy nie przestaje być ekscytująca. – Sebastian ‚rattkin’ Zarzycki

Dla mnie Nemesis to frustrujące doświadczenie, ale w pełni rozumiem entuzjazm fanów, którzy się w jego klimacie odnajdują. – Tomek Pamrów (Planszowe Suchary)

Gra wciąga tak, że nie zauważa się upływu czasu. A do tego ten klimat…Po prostu czujesz, że walczysz o swoje być albo nie być. – Aleksandra Danowska (pasjeoli.pl)

Polecam! Epicka przygoda. Dla fanów horroru science fiction to pozycja wręcz obowiązkowa. – Rafał Bobryk (Board Games TV)

Nemesis stoi klimatem. Jest to ciężkie, czasem przytłaczające wrażenie zaszczucia i bezsilności. Nemesis jest jednocześnie wyśmienitą grą, z kilkoma genialnymi rozwiązaniami mechanicznymi. – Maciej ‚mat_eyo’ Matejko

GRA DLA DWÓCH OSÓB

OPINIE CZŁONKÓW KAPITUŁY

Najlepsza wersja Carcassonne! Świetna dwuosobówka z fantastycznymi grafikami od Naszej Księgarni (pomijając świnię). – Tomek Pamrów (Planszowe Suchary)

W grze podoba mi się to, że mamy ograniczoną przestrzeń na dokładanie kafelków oraz to, że należy tak je dokładać, aby punktowanie dawało nam dodatkowe bonusy. – Aleksandra Danowska (pasjeoli.pl)

Zamek już zawsze będzie mi się kojarzył z lockdownem i długimi godzinami nad planszą. Trzeba się trochę skupić, więc łatwiej nie myśleć o wirusowych zawirowaniach. Gramy zawsze 1×1, więc myślimy o przechytrzeniu przeciwnika i nie mamy chwili na odpoczynek. W pełni zasłużona nagroda dla Gry dla Dwóch Osób. – Anna Karowicz (Logopeda Ukulele)

GRA IMPREZOWA

OPINIE CZŁONKÓW KAPITUŁY

Zbieranie zestawów pysznego, choć tekturowego, jedzonka w Sushi Go Party niedomiennie wywołuje uśmiech na twarzy. I zawsze – ale, ale to zawsze – brakuje tego jednego sashimi do wygranej. To nic, wybierzmy nowy zestaw z wielu różnorodnych kombinacji, potasujmy karty i spróbujmy jeszcze raz. Tym razem podbiorę Wam lody herbaciane! – Sebastian ‚rattkin’ Zarzycki

Śliczne grafiki, draft kart, zbieranie setów – gra prosta, a dająca wiele frajdy. Zagra w nią i początkujący gracz, i ten zaawansowany, i każdy będzie się dobrze bawił. – Aleksandra Danowska (pasjeoli.pl)

NAJŁADNIEJSZA GRA

OPINIE CZŁONKÓW KAPITUŁY

Everdell już z okładki kusi wysmakowaną, szczegółową ilustracją, a im dalej w głąb, tym piękniej. Wszystko tu jest estetyczne, spójne, ciepłe – jedynym słowem: urocze. Przyjemne, obłe kamyczki, gumowe jagódki, pobłyskująca żywica – są nie tylko po to, by je z radością dotykać i przesuwać, ale przy okazji zasilają bardzo sprawnie skrojoną grę, która oferuje ciekawe wybory i dumnie dopełnia swojej oprawy. – Sebastian ‚rattkin’ Zarzycki

Everdell to genialne ilustracje, a jednocześnie wymagający worker placement z bardzo ciekawymi interakcjami pomiędzy kartami. – Tomek Pamrów (Planszowe Suchary)

Gra przyciąga spojrzenia: przecudne grafiki, fajne w dotyku surowce, no i najważniejszy, przestrzenny element gry. To wszystko sprawia, że gra zasługuje na tytuł Najładniejszej Gry Roku 2020. – Aleksandra Danowska (pasjeoli.pl)

Świetna gra, w jeszcze lepszym wykonaniu! – Rafał Bobryk (Board Games TV)

Nie jestem fanem Everdell, jednak muszę uczciwie przyznać, że gra prezentuje się wyśmienicie pod względem wizualnym, zwłaszcza świetne grafiki na kartach. – Maciej ‚mat_eyo’ Matejko

AUTOR ROKU

OPINIE CZŁONKÓW KAPITUŁY

Nemesis Nemesisem, ale dla mnie grą roku Adama Kwapińskiego (+ Marka Raczyńskiego) jest Hard City! – Tomek Pamrów (Planszowe Suchary)

Autorowi należy pogratulować: dwie jego gry brały udział w tegorocznym plebiscycie, obie wyśmienite i klimatyczne. Życzymy jemu i sobie więcej takich znakomitych tytułów. – Aleksandra Danowska (pasjeoli.pl)

Człowiek, który z każdą nową grą zaskakuje coraz bardziej , a jego gry sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Majstersztyk! – Rafał Bobryk (Board Games TV)

Adam jest w moim mniemaniu najlepszym z polskich projektantów. Tworzy różnorodne, dopracowane i często zaskakujące mechanicznie gry. – Maciej ‚mat_eyo’ Matejko

DEBIUT ROKU

NAGRODA SPECJLNA

Wojtek to chodząca encyklopedia wiedzy o planszówkach i historia polskiej sceny planszówkowej. Swoją przygodę zaczynał w czasach kiedy rodziło się w naszym kraju hobby związane z nowoczesnymi grami planszowymi.

W zasadzie od samego początku udzielał się na Forum ( www.gry-planszowe.pl), gdzie służył radą i opinią oraz był obecny (nie tylko jako uczestnik) na najpopularniejszym konwencie jakim był gliwicki „Pionek”. To tam zorganizował konkurs wiedzy o planszówkach, słynny „Konkurs wc”, który był również prowadzony w pierwszym, polskim drukowanym magazynie o grach planszowych „Świat Gier Planszowych”.

Nikt tak jak Wojtek, nie potrafi wytłumaczyć gry i nawet nowicjusze, po takim tłumaczeniu czują się podczas gry w nowo poznany tytuł jak ryba w wodzie.

Jak sam mówi kocha wszystkie gry (choć ma swoje ulubione) i potrafi o nich opowiadać w taki sposób, że niejeden z nas kupił grę po jego rekomendacji. Ten dar, ale przede wszystkim hobby postanowił w końcu wykorzystać zawodowo i stał się częścią jednego z polskich wydawnictw. Teraz, jeżeli ktoś myśli o tym wydawnictwie i jakimś konwencie lub innej imprezie, na jakiej wystawiają oni swoje gry, to na pewno od razu widzi Wojtka i robi mu się miło. Udziela się też wydawniczych mediach społecznych, więc teraz można Go kojarzyć również z Internetu.

Jeśli szukalibyśmy dobrej duszy polskiej sceny palnszówkowej, to na pewno jest nim wc – Wojtek Chuchla.