Poniżej znajduje się lista gier zgłoszonych w obecnej edycji Konkursu Planszowa Gra Roku. Lista jest na bieżąco aktualizowana, a znajdujące się w niej gry, zostały zweryfikowane i dopuszczone, przez Komitet Organizacyjny oraz odpowiednią Kapitułę, do Konkursu. 

Gry zgłoszone

5 sekund Sztafeta | TREFL SA

Liczba graczy: 2+ | Czas rozgrywki: 15 min | Wiek: 8+

Dzięki nowemu elektronicznemu timerowi rozgrywkajest jeszcze bardziej spontaniczna i nieprzewidywalna, zwłaszcza że teraz wszyscy gracze udzielają odpowiedzi na zadane pytanie!
Aktywny gracz, po przeczytaniu pytania, udziela odpowiedzi, a następnie przekazuje timer innemu wybranemu graczowi. Sztafeta trwa tak długo, aż któryś z graczy nie udzieli odpowiedzi lub skończy mu się czas (5 sekund). Wówczas traci on kartę życia. Zabawę wygrywa ten, kto najdłużej wytrwa w rozgrywce!

A.D.E.L.E. | GALAKTA

Liczba graczy: 1 – 5 | Czas rozgrywki: 90 – 120 min | Wiek: 12+

ADELE to pełna napięcia gra typu jeden przeciw wielu w klimacie kosmicznego horroru.

ADELE to centralna sztuczna inteligencja zarządzająca statkiem kosmicznym Deimos. Ale coś poszło nie tak – zbuntowała się, zmieniając życie astronautów w walkę o przetrwanie. Dołącz do załogi, próbującej zrealizować swoją misję, nim będzie za późno, lub wciel się w SI i pozbądź się tych natrętnych ludzi, zanim osiągną swój cel. Sztuka blefu i dedukcji stanowią fundament rozgrywki. Członkowie załogi muszą planować swoje akcje i przewidywać działania ADELE. Z kolei zbuntowana SI musi domyślić się co planują astronauci i gdzie zamierzają się udać, aby pokrzyżować ich plany. Czy ludziom uda się osiągnąć cel, czy też skończą dryfując bezwiednie w przestrzeni kosmicznej? A tam już nikt nie usłyszy ich krzyku…

Ale Bałagan! | GRANNA

Liczba graczy: 2 – 4 | Czas rozgrywki: 20 min | Wiek: 4+

A co tu się wydarzyło? Chyba jakiś huragan musiał tędy przejść, bo takiego bałaganu to dawno świat nie widział. Zabawka tu, klucze tam… Czy to ten złoty pierścionek, którego szukaliśmy? Kto to wszystko ogarnie? Zadaniem graczy będzie zapamiętanie, które przedmioty znajdują się w pokoju, i odnalezienie ich w Bałaganie. Dobra pamięć bardzo się Wam przyda!

ALE Kocioł! | FoxGames

Liczba graczy: 2 – 5 | Czas rozgrywki: 20 min | Wiek: 6+

Wasza mentorka wybiera się na upragnione wakacje, by w spokoju pławić się w leczniczych bagnach spa w Czarcim Lesie. Swój dom pozostawi pod opieką najzdolniejszego z uczniów. Wiedźma przygotowała dla Was magiczny konkurs, w którym będziecie mogli wykazać się talentem do warzenia eliksirów. Strych czarownicy pełen jest schowków wypchanych po brzegi magicznymi składnikami. Jak odnaleźć się w tym bałaganie? Różdżka w dłoń i do dzieła!

Alicja w Krainie Czarów | GRANNA

Liczba graczy: 2 – 4 | Czas rozgrywki: 20 min | Wiek: 6+

Magiczny świat Alicji w Krainie Czarów zaprasza! Weźcie udział w szalonym wyścigu i sprawdźcie kto zgarnie najpyszniejsze słodkości. Szalony Kapelusznik na pewno doceni gości, którzy odwiedzą go ze zdobytymi przysmakami… ciekawe, że sam też bierze udział w wyścigu. Nora zająca, mikstura „wypij-mnie” oraz karty Królowej kier przeniosą Was do tej zaczarowanej opowieści.

Alpina | IUVI Games

Liczba graczy: 2 – 4 | Czas rozgrywki: 20 min | Wiek: 8+

Wybierz się na wędrówkę po słynnym Szwajcarskim Parku Narodowym najstarszym parku krajobrazowym w Alpach. Znajdziesz tam niezwykłą faunę i florę, która zachwyci Cię swoją różnorodnością. Wysyłaj turystów po fotografie zwierząt na tle różnych krajobrazów i realizuj warunki z kart zapewniające punkty na koniec gry. Czy uda Ci się odpowiednio uchwycić piękno parku i jego mieszkańców?

Assassins Creed: Brotherhood of Venice | Portal Games

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 40 – 60 min | Wiek: 14+

Assasins Creed: Bortherhood of Venice to kooperacyjna gra planszowa, która zabierze was do serca włoskiego renesansu, aby poprzez rozległą kampanię, na którą składało się będzie 26 różnorodnych misji, opowiedzieć wam historię, która wydarzyła się w Wenecji w 1509 roku.

Wybierzecie tu swoich asasynów, a każdy z nich posiadał będzie unikatowe umiętności. Na przestrzeni kolejnych przygód rozwiniecie swe zdolności awansując na coraz wyższe poziomy doświadczenia. Zdobędziecie dodatkowy ekwipunek, który zwiększy wasze szanse w starciu z wrogami. Będziecie mogli walczyć lub pozostać w ukryciu, unikniecie pościgów wspinając się po dachach oraz wieżach, przekupicie swych wrogów i  wykorzystacie sekretne kryjówki, by uniknąć szwędających się wszędzie patroli. Rozbudujecie swoją kwaterę, gdzie pomiędzy misjami odpoczniecie lecząc rany czy tworząc nowy ekwipunek. Możliwości w grze jest mnóstwo i tylko od was zależało będzie jak potoczy się wasza przygoda oraz jakie sekrety odkryjecie na Waszej drodze.

Aztekowie kontra Kosmici | TREFL SA

Liczba graczy: 2 – 6 | Czas rozgrywki: 15 min | Wiek: 8+

Osiem lat podstawówki, cztery lata liceum, pięć lat studiów… a okazuje się, że cały czas żyliśmy w kłamstwie! Ale koniec z tym – prawda musi wyjść na jaw! A fakty są takie, że Aztekowie zostali napadnięci przez… kosmitów. Serio, nie kłamię!
W grze Aztekowie kontra kosmici powrócicie do tych zapomnianych przez historię dziejów, a Waszym zadaniem będzie zbudowanie azteckiej wioski i ochrona jej mieszkańców przed kosmitami.
W trakcie rozgrywki zagrywać będziecie karty Azteków, którzy na koniec gry przyniosą Wam punkty, oraz kosmitów, którzy porywając mieszkańców innych wiosek, skutecznie psuć będą działania rywali!

Bad Company | Dice & Bones

Liczba graczy: 1 – 6 | Czas rozgrywki: 30 min | Wiek: 8+

„Bad Company: Szemrana Ekipa” to szybka, prosta gra od 1 do 6 osób, bez tzw. „downtime”, czyli długiego czekania na swój ruch, tutaj cały czas gramy i zawsze coś zrobimy. Tytuł w sam raz na luźne granie, czy wprowadzenie nowych graczy. W grze znajdziemy mechaniki rzucania kośćmi, produkcji, zbierania setów, wyścigu, czy wypełniania zadań.
Gracze wcielają się w bossów gangu włamywaczy, a ich celem jest zostać największym bossem w mieście. By tego dokonać muszą przygotowywać skoki na banki, czy jubilerów. Zebrać należy odpowiedni sprzęt, ale także uciekać przed ścigającą nas policją i rekrutować coraz lepszych członków gangu. Wszystko to wykonuje się za pomocą pięciu kości, czterech złotych do aktywowania ludzi z ekipy i jednej policyjnej, odpowiedzialnej za ruch radiowozu.

Bale i skandale. Licytacyjna gra karciana. | Muduko

Liczba graczy: 3 – 5 | Czas rozgrywki: 20 min | Wiek: 10+

Zwycięzcą zostanie gracz, który najlepiej wykorzysta sytuację i pozyska najbardziej prestiżowe kontakty, a przy tym nie straci swojego majątku. Bądź więc sprytny i rozsądnie rozporządzaj swoimi zasobami. Nie szastaj nimi, bo na koniec gry najbiedniejszy gracz zostanie wykluczony z towarzyskiej śmietanki i nie będzie brany pod uwagę przy liczeniu punktów.

Sprawdźcie się w najlepszej grze licytacyjnej, uwielbianej przez graczy!

Bałagany. Szukaj i graj z całą rodziną. | Muduko

Liczba graczy: 1 – 6 | Czas rozgrywki: 15 min | Wiek: 5+

W grze „Bałagany” każdy znajdzie coś dla siebie, przygotowaliśmy dla was 4 warianty świetnej zabawy. W każdym wariancie bawimy się w poszukiwaczy różnych przedmiotów lub zwierzątek w domu, ogrodzie i garażu. Możecie zagrać w wariant kooperacyjny, rywalizacyjny lub z opowiadaniem historyjek. Dodatkowo możecie wymyślać własne zasady i warianty rozgrywki. Ogranicza was tylko wasza wyobraźnia!

Sprawdźcie, czy potraficie odnaleźć w bałaganie – świetna zabawa gwarantowana!

Banda pand i kawałki bambusa | Story House Egmont

Liczba graczy: 2 – 6 | Czas rozgrywki: 15 min | Wiek: 5+

Zadaniem graczy jest znalezienie wśród kart pandy o konkretnych właściwościach. Różnią się one wzrostem wagą i długością trzymanego bambusa. Jeden z graczy rzuca kością i ustala w ten sposób warunek danej rundy – np. szukamy najwyższej pandy. Następnie gracze starają się jak najszybciej złapać taką kartę z pandą, która ich zdaniem najlepiej spełnia podany warunek. Po wybraniu kart gracze porównują wzrost pand podany na rewersie karty. Celem gry jest zgromadzenie określonej liczby kart z pandami.

Biały Zamek | Portal Games

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 80 min | Wiek: 12+

Biały Zamek to planszowa gra euro z niespotykaną kondensacją rozgrywki. Wysyłaj swoich robotników na dwór Himeji, rozmieszczaj kości do wykonania akcji i zbuduj swoją paletę możliwości tak, by każdy ruch pociągał za sobą łańcuch efektów. Przed tobą raptem 9 tur – zrób wszystko, by wycisnąć z nich zwycięstwo!

Black Rose Wars Duel Lex | Czacha Games

Liczba graczy: 2 | Czas rozgrywki: 30 – 45 min | Wiek: 14+

Black Rose Wars: Duel to szybka, dwuosobowa gra rywalizacyjna, podczas której dwójka Magów toczy epickie pojedynki w ciasnych pomieszczeniach twierdzy Templariuszy. Jest to świetne wprowadzenie do uniwersum Black Rose Wars, pozwalające nie tylko rozpocząć przygodę w tym świecie, ale też świetnie sprawdzające się wśród graczy znających i doceniająych klimat BRW – Duel – Lex może być użyty do rozszerzenia zarówno Black Rose Wars jak i Black Rose Wars: Odrodzenie.

Black Rose Wars Odrodzenie | Czacha Games

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 90 min | Wiek: 14+

Black Rose Wars: Odrodzenie to rywalizacyjna gra strategiczna w klimacie fantasy oparta o mechanikę budowy talii, rozgrywająca się w niespokojnym uniwersum Nova Aetas we Włoszech dla 1-4 graczy.

W Black Rose Wars Odrodzenie Każdy z graczy wciela się we wszechmocnego maga Zakonu Czarnej Róży, aspirującego do tytułu Wielkiego Mistrza i pozyskania olbrzymiej potęgi Artefaktu Czarnej Róży i Zapomnianej Magii. Czarodzieje muszą podjąć walkę, spełnić oczekiwania Zakonu i wzmocnić się za pomocą czarów, aż do momentu kiedy ich moc osiągnie poziom jaki posiada więzienie, do którego zostali wygnani. Pozwoli im to się z niego oswobodzić. Każdy mag ma do swojej dyspozycji sześć szkół magii, cechujących się unikalnym zestawem czarów służących do pokonania przeciwników. Magowie walczą ze sobą na arenie stworzonej z sześciokątnych pokoi. Wzywają silne istoty, rzucają niszczycielskie czary lub opracowują mroczne podstępy.

Blask | Dice & Bones

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 45 min | Wiek: 10+

Blask to unikatowa i klimatyczna gra w której wcielamy się w poszukiwaczy przygód. Po drodze, będziemy zbierać okruchy światła i ratować przeróżne osobliwe istoty, które dołączą do naszej kompani. W każdej turze zrekrutujemy nowego towarzysza podróży, starając się jak najlepiej połączyć ich moce. Co rundę będziemy rzucać kostkami, aby aktywować zalety, jakie przynoszą nasi towarzysze lub ich wady. W trakcie gry będziemy zbierać odłamki światła, aby rozproszyć ciemność, by przywrócić kolory oraz będziemy podróżować po krainie, aby dotrzeć do punktów orientacyjnych i (tak) zdobywać punkty.
Krótko mówiąc, Blask to gra polegająca na dobieraniu kart, rzucaniu kośćmi i kombinacjach. Pudełko zawiera mnóstwo kolorowych kości i dwie plansze do gry zapewniające dwie różne rozgrywki. Czasem trzeba też liczyć na szczęście, ale trzeba zwracać też uwagę na kombinacje kart.
Łatwe zasady, szybka i symultaniczna rozgrywka, kolorowe kostki, a do tego czarnobiały design.

Bonsai | FoxGames

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 40 min | Wiek: 8+

Czego potrzeba, by stworzyć własne bonsai?
Otwórzcie pokrywę i wejdźcie do świata żywych dzieł sztuki. Znajdziecie w nim mnóstwo kolorowych kafelków, z których w pięknych donicach uformujecie swoje drzewka. Nie zapominajcie o medytacji, słuchajcie rad mistrzów i korzystajcie ze wsparcia pomocników. Każda rozgrywka postawi przed Wami nowe cele, a wasze drzewka za każdym razem będą przybierać inne kształty.
W wolnych chwilach możecie doskonalić swój talent rozgrywając scenariusze dla jednego gracza. A gdy już osiągniecie najwyższy poziom wtajemniczenia, będziecie mogli wprowadzić do wspólnych rozgrywek wariant Tokonoma.

Boop. | Dice & Bones

Liczba graczy: 2 | Czas rozgrywki: 20 min | Wiek: 10+

Urocza oraz wymagająca abstrakcyjna gra strategiczna dla dwóch graczy.
Za każdym razem, gdy umieścisz kociaka na łóżku, robi on „boop”. Oznacza to, że spycha każdego innego kociaka na planszy o jedno pole. Ustaw trzy kocięta w rzędzie, aby przekształcić je w koty… a następnie zdobądź trzy koty z rzędu, aby wygrać.
Ale nie jest to łatwe, ponieważ zarówno ty, jak i twój przeciwnik nieustannie „boopujecie” kocięta. To jak… zaganianie kotów!

Brzdęk! Katakumby | Lucrum Games

Liczba graczy: 2 – 4 | Czas rozgrywki: 45 – 90 min | Wiek: 13+

Brzdęk! Katakumby rzuci cię w wir przygody do lochów, które tworzysz od nowa w każdej rozgrywce!
Katakumby pełne są czekających na odkrycie tajemnic. Portale prowadzą do najmroczniejszych zakątków podziemia, ołtarzyki kuszą błogosławieństwem mamony, a więźniowie liczą na odzyskanie wolności. Oczywiście wszystko to okraszone jest adekwatną dawką niebezpieczeństw. Niespokojne duchy mogą nawiedzać cię aż do końca (twojego albo gry), no i oczywiście jest jeszcze SMOK. Wyjątkowo wredny, bo nieumarły.
Każda wyprawa w głąb katakumb jest unikalna, ponieważ ich układ powstaje w trakcie rozgrywki z losowo dobieranych kafli. Wzbogać się (i spróbuj nie zginąć w trakcie) w grze Brzdęk! Katakumby!

City of the Great Machine | Czacha Games

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 60 – 90 min | Wiek: 14+

„City of the Great Machine” to gra strategiczna, jeden vs wielu (świetnie działa w każdym składzie osobowym, od solo, poprzez 1 vs 1 a kończąc 1 vs wielu), w klimacie technokratycznego, wiktoriańskiego steampunka. Gra jest niezwykle klimatyczna a przy tym wymagająca i angażująca przy każdej kolejnej rozgrywce.

Miasto stanęło na masywnych latających platformach, dryfując nad światem, niczym pomnik triumfu nauki! Jeden gracz wciela się w rolę Wielkiej Maszyny. Gracz ten zarządza siłami udoskonalonych Sług i mechanicznych Strażników. Zadaniem Wielkiej Maszyny jest ukończenie Master Planu, mającego na celu ulepszenie ludzkości. Pozostali gracze nazywani są Rewolucjonistami. Celem tych graczy jest wywołanie rewolucji i obalenie despotycznego reżimu Wielkiej Maszyny. Czy garstka Bohaterów może coś osiągnąć przeciwko całej miejskiej policji, złowrogim Sługom i pozornie niezwyciężonym Strażnikom?! Po której stronie staniesz?

Czarujące Kotki | FoxGames

Liczba graczy: 2 – 4 | Czas rozgrywki: 15 – 30 min | Wiek: 7+

Grupa czarujących kociaków zupełnym przypadkiem otworzyła magiczną księgę, wypuszczając na wolność uwięzione w niej mroczne siły. Musicie teraz pomóc futrzastym przyjaciołom pokonać wszystkie klątwy i z powrotem zamknąć je w księdze. Spieszcie się, ponieważ już niedługo do biblioteki wraca Profesor Pazurek, która nie będzie zachwycona Waszym wybrykiem!

Delisie. Wielka imprezka | Story House Egmont

Liczba graczy: 2 – 5 | Czas rozgrywki: 60 min | Wiek: 10+

„Delisie. Wielka imprezka” to gra planszowa z postaciami znanymi doskonale z bestsellerowej serii komiksów!
Delisie to dziewczynki, które są uosobieniem potraw, jakie wszyscy znamy i lubimy.
Autorką rysunków jest Magdalena „Meago” Kania, graficzka 2D specjalizująca się głównie w ilustracjach w stylu cartoonowym i azjatyckim. Scenariusz do komiksu wprowadzającego do gry napisał Maciej Kur, autor takich serii jak „Kajko i Kokosz – Nowe Przygody” oraz „Lil i Put”.
Autorem mechanizmu gry jest Reiner Knizia – wybitny matematyk i twórca ponad 700 różnych gier planszowych. Stworzone przez niego tytuły od dziesięcioleci bawią i edukują graczy na całym świecie. „Delisie” to rebranding gry „Strozzi”.

DING | Story House Egmont

Liczba graczy: 2 – 7 | Czas rozgrywki: 30 min | Wiek: 7+

Celem gry jest jak najszybsze pozbycie się kart z ręki. W kolejności zgodnej z ruchem wskazówek zegara gracze odrzucają swoje karty, dopasowując je kolorem lub wartością do karty poprzednika. Jednak można zaburzyć porządek gry, bowiem na każdej karcie znajduje się dodatkowa reguła, która pozwoli pozbyć się kart poza kolejnością! Musimy przy tym nieustannie obserwować zachowania innych, aby z tych reguł skorzystać! To wcale nie jest takie proste!

Dookoła Świata | Science Boards

Liczba graczy: 2 – 6 | Czas rozgrywki: 60 – 90 min | Wiek: 8+

„Dookoła świata” to gra, jakiej jeszcze nie było! To nowatorski pomysł na połączenie geografii z edukacją finansową. Gracze wcielają się w rolę dziennikarzy – podróżników, których zadaniem jest odwiedzenie 10. miast położonych w różnych zakątkach świata. Nie na każdą jednak podróż wystarczy budżetu, dlatego muszą zarobić dodatkowe środki. Gracze muszą wykazać się sprytem, przedsiębiorczością i umiejętnością planowania. Dodatkowym atutem gry jest towarzysząca jej aplikacja mobilna, dzięki której gracze wykonują potrzebne operacje bankowe i ruchy. Za pomocą specjalnych kart dostępnych na stronie wydawcy można również zagrać w analogową wersje gry.
Pomiędzy krajami dostępne są jedynie wybrane połączenia komunikacyjne, dlatego uczestnicy gry powinni dobrze zaplanować swoją podróż. Gra ma dwa tryby podstawowy, w którym gracze posługują się jedynie walutą polską, lub zaawansowany, w którym gracze korzystają z różnych walut świata. Partnerem gry jest Santander Bank Polska.

Dorfromantik | IUVI Games

Liczba graczy: 1 – 6 | Czas rozgrywki: 30 – 60 min | Wiek: 8+

W Dorfromantik maksymalnie sześciu graczy współpracuje ze sobą, tworząc urokliwy świat heksagonalnych krajobrazów, jednocześnie starając się realizować zadania powierzone im przez mieszkańców, układając jak najdłuższy tor i jak najdłuższą rzekę oraz upewniając się, że flagi na stworzonych obszarach przyniosą im jak najwięcej punktów. Im lepiej gracze ze sobą współpracują, tym więcej punktów zdobędą na koniec. Wspólnie zdobyte podczas kampanii punkty, gracze mogą wykorzystać do odblokowania zupełnie nowych kafelków, które są ukryte w zamkniętych na początku pudełkach. Nowe zawartości stawiają przed graczami, dodatkowe zadania i pozwalają na zdobywanie coraz wyższych wyników.

Poznajcie grę, która określana jest mianem spa dla mózgu i oddajcie się rozgrywce w najbardziej relaksujący tytuł planszowy. Dorformantik relaksuje i poprawia samopoczucie, za każdym razem stawiając przed graczami nowe wyzwania, które nie wiążą się z ryzykiem przegranej.

DRACULA vs VAN HELSING | Muduko

Liczba graczy: 2 | Czas rozgrywki: 30 min | Wiek: 10+

Przed Wami ostateczny pojedynek dwóch słynnych postaci literatury grozy: Draculi i Van Helsinga! Porównując karty z przeciwnikiem, zadecydujesz o losach mieszkańców Whitby. Tylko od Was zależy, czy spotka ich wieczna klątwa wampiryzmu roztaczająca swe nieumarłe objęcia nad miasteczkiem… Czy też źródło wszelkiego zła zostanie pokonane, a dalsze pokolenia będą trwały w bezpieczeństwie i dostatku.

Dracula vs Van Helsing przypadnie do gustu miłośnikom taktycznej rywalizacji, w której liczy się blef i przemyślane ruchy. Dwuosobowa gra emanuje klimatem rodem z klasycznego filmu grozy dzięki charakterystycznemu stylowi ilustracji, doskonale pasującym do konwencji.

Dzieciaki Kontra Dorośli | Alexander

Liczba graczy: 2+ | Czas rozgrywki: 30 min | Wiek: 8+

Co mogło obudzić Śpiącą Królewnę? Jak nazywa się syn Homera Simpsona? Gdzie mieszkają Muminki? Czy jesteście gotowi na wyjątkowe starcie pokoleń w przezabawnej grze karcianej? Tutaj dzieciaki rywalizują z dorosłymi, odpowiadając na podchwytliwe pytania. Zabłyśnij wiedzą o filmach i bajkach i zostań zwycięzcą!

Ekosystem 2 – Rafa koralowa | Nasza Księgarnia

Liczba graczy: 1 – 6 | Czas rozgrywki: 20 min | Wiek: 8+

Przenieś się do pięknego świata rafy koralowej!
Druga gra z serii „Ekosystem” – każda z nich ma inne zasady!
Tworzycie rafy koralowe pełne ryb, krabów i ośmiornic. Musicie pamiętać o 3 grupach łańcucha pokarmowego i zależnościach między nimi. Wygracie, jeśli stworzycie najlepiej działający ekosystem!
Uwaga! W pudełku znajdziecie dodatek: 13 kart specjalnych dostępnych tylko w polskiej edycji gry!

Ekspedycyje | PHALANX

Liczba graczy: 1 – 5 | Czas rozgrywki: 60 – 90 min | Wiek: 14+

Ekspedycyje to rywalizacyjna gra o eksploracji oparta na mechanice zagrywania kart i budowania silnika, pozwalającego graczom tworzyć potężne kombinacje. Aktywuj karty, aby zyskać siłę, przebiegłość i unikatowe zdolności robotników. Podróżuj na pokładzie swego mecha odkrywając nieznane, zdobywając nowe zasoby oraz karty. Ulepszaj swą machinę z pomocą robotników, przedmiotów, meteorytów i zadań. Użyj siły i przebiegłości, aby przezwyciężyć zepsucie, czyhające na Syberii.

El Grande | Lucky Duck Games

Liczba graczy: 2 – 5 | Czas rozgrywki: 90 min | Wiek: 12+

Hiszpania. XV wiek. Od niemal 700 lat pomiędzy chrześcijańskimi i muzułmańskimi władcami trwa wojna o władzę nad półwyspem. Jako grand, członek najwyższej arystokracji, chcesz rozszerzyć swoje wpływy w Hiszpanii. Wysyłasz swoich dzielnych rycerzy – caballero, by przejmowali nowe regiony i zdobywali władzę. Czy uda ci się zwyciężyć bitwę o Hiszpanię i zostać El Grande?

Nowa edycja zawiera odświeżone ilustracje, dwa minidodatki oraz dodatkowe karty akcji. Nowe warianty pozwolą na intensywniejszą grę z mniejszą liczbą graczy oraz z krótszym czasem rozgrywki.

Era Innowacji | Portal Games

Liczba graczy: 1 – 5 | Czas rozgrywki: 40 – 200 min | Wiek: 14+

Wkrocz jedną z 12 unikatowych frakcji na mapę, wznoś budynki, łącz je w miasta, rozwijaj naukę i zdolności swojego ludu w rozbudowanej, strategicznej grze euro, która stawia na rozwój, planowanie i mądrą ekspansję.

Final Girl | Lucky Duck Games

Liczba graczy: 1| Czas rozgrywki: 20 – 60 min | Wiek: 14+

Final Girl to wyjątkowa 1-osobowa gra wciągnie cię w świat pełen motywów z horrorów, a dzięki innowacyjnemu systemowi filmów zapewni praktycznie nieskończoną regrywalność. Każdego mordercę można połączyć z każdą lokacją, więc dodanie kolejnych filmów do kolekcji wzbogaci wybory i stworzy nowe wyzwania.

Flaki Kłaki | ALEXANDER

Liczba graczy: 2 – 6 | Czas rozgrywki: 30 min | Wiek: 8+

Wszystko, co chcieliście wiedzieć o ciele człowieka, ale baliście się zapytać… Nauka nigdy nie była tak obleśnie zabawna!

Ludzkie ciało jest niezwykłe i zdumiewające, ale dzieją się w nim też ohydne rzeczy… Weź udział w tej obrzydliwie wesołej grze, aby odkryć tajniki działania naszego organizmu.

Poprawne odpowiedzi na pytania mogą zapewnić ci wygraną, ale do zrobienia kroku wstecz wystarczy dzika karta, która pokaże, że można jeszcze lepiej dbać o higienę osobistą.

Zanim skonsultujesz się z lekarzem lub farmaceutą, zagraj w tę pełną okropnie fascynujących ciekawostek planszówkę.

Florentynka Muu w podróży | Story House Egmont

Liczba graczy: 1 – 5 | Czas rozgrywki: 15 min | Wiek: 3+

Nauka klasyfikowania i dobierania w zbiory dla najmłodszych.
Gra polega na klasyfikowaniu kart według różnych kategorii oraz gromadzeniu bądź odrzucaniu kart w zależności od wybranego wariantu gry. Ponadto gra ćwiczy spostrzegawczość, wspiera wszechstronny rozwój dziecka, rozwija wyobraźnię i zasób słownictwa.

Autorami gry są Piotr Jasik („Game Troll TV”) z córką Anią oraz Ewa Graniak-Wosinek („Baba Jaga gra i czyta”). Karty z pięknie narysowanymi przedmiotami można również wykorzystać do zabawy w opowiadanie historii, wyszukiwanie przedmiotów w najbliższym otoczeniu oraz do zabaw logopedycznych.

Fly Home! | IUVI Games

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 20 – 30 min | Wiek: 6+

Fly Home! to kooperacyjna gra, w której obserwujecie i zapamiętujecie cechy ptaków, by zostać prawdziwymi ornitologami. Gra wymaga od graczy nie tylko zapamiętywania położenia kart, ale także spostrzegawczości i o wiele bardziej angażuje ich pamięć niż zwykłe memory. Spróbujcie swoich sił w tej edukacyjnej przygodzie.

Gejsze 2 – Herbaciarnie | Nasza Księgarnia

Liczba graczy: 2 | Czas rozgrywki: 20 min | Wiek: 10+

Pomóż gejszom zdobyć doświadczenie w sztuce parzenia herbaty!
Druga gra z serii „Gejsze” – każda z nich ma inne zasady!
Podczas rozgrywki gracze rywalizują o przychylność gejsz obdarowując je podarunkami. Wręczenie prezentu powoduje, że obdarowana gejsza udaje się w podróż po herbaciarniach. W ten sposób gejsze zdobywają doświadczenie w sztuce parzenia herbaty. Im więcej doświadczenia zdobędą, tym więcej punktów otrzymają gracze.

Great Western Trail: Nowa Zelandia | Rebel

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 75 – 150 min | Wiek: 12+

Great Western Trail: Nowa Zelandia to nowa, samodzielna wersja popularnej gry strategicznej, w której wcielamy się w hodowców trzody. Stanowi zamknięcie trylogii Great Western Trail, zapewniając jednocześnie zupełnie nowe wyzwania. Podczas rozgrywki musimy dbać o swoje stado i reagować na jego potrzeby, a także skutecznie przetransportować je do punktu załadunkowego.

Halo wieża | Lucky Duck Games

Liczba graczy: 2 | Czas rozgrywki: 20+ min | Wiek: 12+

„Halo wieża” to innowacyjna gra kooperacyjna przeznaczona dla 2 graczy. Przejmijcie kontrolę nad sterami samolotu pasażerskiego i stwórzcie duet pilotów! Połączcie swoje siły i postarajcie się razem bezpiecznie posadzić maszynę. Poczujcie prawdziwe emocje z wnętrza kokpitu! Od Montrealu po Tokio odkryjcie 11 portów lotniczych oraz 21 scenariuszy zainspirowanych prawdziwymi warunkami lądowania. Zmierzcie się z wiatrem, oblodzeniem i innymi przeciwnościami! Każde lotnisko to nowe wyzwanie!

Hegemony | Portal Games

Liczba graczy: 2 – 4 | Czas rozgrywki: 90 – 180 min | Wiek: 14+

Hegemony to niezwykła gra strategiczna, która oddaje w ręce graczy funkcjonowanie całego państwa – jego gospodarki i polityki. Przejmij kontrolę nad jedną z czterech grup: Klasą Robotniczą, Klasą Średnią, Klasą Kapitalistów lub Państwem. Kształtuj krajobraz gospodarczo-polityczny zgodnie ze swoją wizją i poprowadź swoją klasę do zwycięstwa!

HITSTER | TM Toys

Liczba graczy: 2 – 10 | Czas rozgrywki: 30 min | Wiek: 16+

Z ponad 300 największymi hitami ostatnich 100 lat, Hitster to wspaniała gra towarzyska na wieczór pełen śmiechu, śpiewu, tańca i tworzenia cudownych wspomnień oraz…relacji w mediach społecznościowych! Hitster to wspaniała imprezowa gra muzyczna.

Huang | PHALANX

Liczba graczy: 2– 4 | Czas rozgrywki: 90 min | Wiek: 14+

HUANG to gra dla 2 do 4 graczy osadzona w starożytnych Chinach, podczas Okresu Walczących Królestw. W grze przejmujesz kontrolę nad jednym z nich, aby wywalczyć zjednoczenie kraju pod władzą własnej Dynastii. Każdy z graczy posiada pięć różnych typów przywódców: Gubernatora, Żołnierza, Rolnika, Kupca i Artystę.

Sprytne rozmieszczenie tych liderów i odpowiadających im kafli na planszy jest kluczowe. Dzięki temu możesz budować pagody, aby zdobywać punkty, wywoływać bądź unikać wojen i wzniecać chłopskie bunty, doprowadząjące do upadku twoich wrogów. Gra jest dynamiczna i wciągająca, trwa około 90 minut, z bardzo szybkim momentem przyswajania eleganckiego zestawu zasad.

ISS Vanguard | Awaken Realms

Liczba graczy: 1– 5 | Czas rozgrywki: 90 – 120 min | Wiek: 13+

ISS Vanguard to kooperacyjna gra planszowa dla 1-4 graczy. Wprowadzi ona graczy w epicką przygodę Sci-Fi na pokładzie pierwszego ludzkiego statku międzygwiezdnego. Kampania wprowadzi w unikalną historię napisaną przez Krzysztofa Piskorskiego pełną trudnych wyborów gracza, zwrotów akcji i rozgałęziających się wątków fabularnych. Czy podejmując grę obarczoną wysokim ryzykiem zdecydujesz się na wsparcie doświadczonych członków załogi, którzy dzięki większemu doświadczeniu mają szansę na wygraną, czy wyślesz do akcji żółtodziobów, by na wypadek niepowodzenia misji i utraty załogi nie stracić najcenniejszego personelu? Jak poradzisz sobie, gdy Twój najbardziej doświadczony dowódca nie będzie mógł wyruszyć na kolejną misję? Jak zakończy się Twoja podróż?

Jekyll i Hyde | Nasza Księgarnia

Liczba graczy: 2 | Czas rozgrywki: 20 min | Wiek: 10+

Walka dobra ze złem!
Gracze wcielają się w doktora Jekylla i pana Hyde’a. Toczą pojedynek dobra ze złem – doktor Jekyll odpiera ataki pana Hyde’a próbującego przejąć nad nim kontrolę. Walka toczy się 3 rundy. Jeśli w tym czasie figurka dotrze do ostatniego pola na planszy, zło zawładnie doktorem Jekyllem i wygra pan Hyde. W przeciwnym razie zatriumfuje dobro, czyli wygra doktor Jekyll.

• Asymetryczna gra dwuosobowa: każdy gracz ma inny cel!
• Metalowa figurka przedstawiająca doktora Jekylla i pana Hyde’a!
• Jedna z najlepszych gier dwuosobowych ostatnich lat!

John Company: Druga Edycja | GALAKTA

Liczba graczy: 1 – 6 | Czas rozgrywki: 90 – 240 min | Wiek: 14+

John Company to dynamiczna gra historyczna opowiadająca o powstaniu i upadku Brytyjskiej Kompanii Wschodnioindyjskiej od autora gry Pax Pamir. Gracze wcielają się w role ambitnych rodzin chcących przynieść sławę swojemu nazwisku. John Company to rywalizacyjna gra handlowa, w której gracze wspólnie kierują losami jednej, rozrastającej się organizacji. Muszą radzić sobie z niuansami polityki i biurokracji, jednocześnie licząc się z konsekwencjami swoich działań dla subkontynentu indyjskiego.

Druga edycja gry John Company, wydanej po raz pierwszy w 2017 roku, zawiera odświeżone zasady, wprowadzające nowe wyzwania strategiczne dla graczy, oraz pięknie wykonane komponenty. To zwieńczenie ponad dekady badań nad działalnością Kompanii Wschodnioindyjskiej, oferujące bezkompromisowy portret ludzi, którzy położyli podwaliny Imperium Brytyjskiego!

Kao The Kangaroo Gra Planszowa | Cenega Good Loot

Liczba graczy: 2 – 4 | Czas rozgrywki: 45+ min | Wiek: 7+

Ekscytująca, familijna gra planszowa! Wciel się w skocznego Kangurka Kao i przemierzaj abstrakcyjne światy, znane fanom gry wideo. Buduj planszę, dokładając kolejne kafelki i skacz po nich, zbierając cenne monety, skarby w skrzyniach oraz karty. Uważaj! Przeciwnicy mogą pokrzyżować ci plany, dlatego dzielnie i sprytnie pokonuj wszelkie przeciwności! Możesz się odegrać dzięki kartom Wyzwań: użyj ich, by zaszkodzić innym graczom i skok po skoku zbliżaj się do zwycięstwa!

  • Co wyróżnia tę grę?
    Modularna plansza składająca się z 37 kafelków miejsc, znanych z gry video!
  • Dynamiczna rozgrywka pozwalająca na działanie w turze innego gracza!
  • Prosta mechanika gry platformowej zapewni godziny rozrywki całej rodzinie!

Karak 2 | Albi

Liczba graczy: 2 – 5 | Czas rozgrywki: 45+ min | Wiek: 10+

Kiedy bohaterowie wynurzyli się z podziemi zamku Karak, przekonali się, że zło wciąż nie zostało pokonane. Tym razem jednak nie zwyciężą go, korzystając jedynie ze swej broni. Aby powstrzymać Mrocznego Generała, będą musieli stworzyć prawdziwą armię!
Karak 2 to samodzielna kontynuacja wielokrotnie nagradzanej familijnej gry Karak – nie trzeba jednak znać pierwowzoru, aby czerpać pełną radość z rozgrywki. Miłośnicy przygód w katakumbach zamku Karak mogą kontynuować wędrówkę, tym razem jednak już na powierzchni, po modularnej, heksagonalnej planszy. Każdy gracz wciela się w rolę jednego z niezwykłych bohaterów przemierzających krainę otaczającą zamek. Herosi walczą z armiami potworów oraz gromadzą zasoby niezbędne do zbudowania miasta i szkolenia nowych oddziałów, które pomogą im w wykonaniu zadania.

Klonowa Dolina | Lucrum Games

Liczba graczy: 1 – 5 | Czas rozgrywki: 45 – 60 min | Wiek: 8+

Topniejący śnieg przypomina o tym, że już tego wieczoru w Klonowej Dolinie odbędzie się doroczny Festiwal Wiosny! Na zwierzątka zgodnie z tradycją spada odpowiedzialne zadanie ubarwienia nadchodzących uroczystości samodzielnie przygotowanymi rekwizytami. Gracze wcielają się zatem w wybrane zwierzątka, zbierają paczkę przyjaciół i podróżują wzdłuż szlaków Klonowej Doliny, aby zaplanować i przygotować uciechy, które sprawią, że wieczorne uroczystości będą pełne niezapomnianych wrażeń! Klonowa Dolina to kontynuacja bestsellerowego Dobrego Roku, zdobywcy Planszowego Gram Prix w kategorii „Najlepsza gra rodzinna”.

Koszykówka - nawrzucaj wnukowi bez komputera | Polskie Gry Planszowe

Liczba graczy: 2 | Czas rozgrywki: 10 – 30 min | Wiek: 7+

Koszykówka jest grą strategiczno – losową przeznaczoną dla dwóch osób. Stanowi najwierniejsze z dotychczas spotykanych „przeniesienie” sportowej gry zespołowej na planszę. W grze uwzględnione zostały wszystkie elementy występujące na boisku: walka o piłkę (i możliwe faule!) rzuty za 1, 2 i 3 punkty, podania, rzuty z autu, zmiany zawodników itp. Na tej samej planszy możliwa jest rozgrywka meczu koszykówki drużyn 5-cio i trzyosobowych (w tym roku obie są dyscyplinami olimpijskimi), ponadto gracze mogą wybierać różne poziomy trudności (stopnie komplikacji gry). Oczywiście jak to w sporcie – chodzi o to aby zdobyć więcej punktów niż przeciwnik, w tym samym czasie. Można też grać do uzyskania określonej liczy punktów (6, 12 itd.).

Kraken: Gra ukrytych tożsamości i buntu na pokładzie | Lucrum Games

Liczba graczy: 5 – 11 | Czas rozgrywki: 45 – 90 min | Wiek: 12+

Kraken to gra ukrytych tożsamości, blefu i dedukcji, z trzema stronnictwami o całkowicie rozbieżnych celach. Wszyscy stanowicie załogę jednego statku, ale pragniecie poprowadzić go zupełnie innym kursem. Lojalni marynarze chcą po prostu doprowadzić okręt do bezpiecznego portu, piraci zaś zamierzają pożeglować do pełnej łajdaków Karmazynowej Zatoki. W tym samym czasie szalony kultysta stara się zbałamucić członków załogi, aby pomogli mu wezwać mrocznego pana głębin, czyli samego Krakena.
Czy jesteście gotowi na prawdziwie niezapomniany rejs?

Kuku na muniu! | Granna

Liczba graczy: 2 – 5 | Czas rozgrywki: 20 min | Wiek: 4+

Zbudujcie nowy dom dla kukułczej mamy. Użyjcie patyczków, aby powstało solidne gniazdo. Delikatnie wkładajcie do niego jajeczka. Gracz, który najszybciej pomoże Kuku, wygra!
Jak grać?
1. Wyciągnij patyczki i użyj ich do budowy gniazda.
2. Odłóż jaja tak, by nie wypadły z gniazda.
3. Umieść Kuku w gnieździe, by wygrać!

Kupcy i Żeglarze | TREFL SA

Liczba graczy: 2 – 4 | Czas rozgrywki: 30 min | Wiek: 8+

Zostań potentatem morskiego handlu, kierując jedną z czterech kupieckich rodzin. Wybieraj dostępne towary i umieszczaj odpowiadające im znaczniki na swoich statkach. Wykładaj z ręki karty towarów w wybranym kolorze, kreując popyt. Więcej kart towarów na rynku oraz znaczników w danym kolorze na Twoich statkach to większy zarobek. Bądź czujny – inni kupcy transportujący te same towary też się wzbogacą!

Lamy i Alpaki | TREFL SA

Liczba graczy: 2 – 4 | Czas rozgrywki: 20 min | Wiek: 6+

Witajcie na górskich pastwiskach zamieszkanych przez lamy i alpaki! W grze należy rozmieścić na swojej planszetce kolejne karty ze zwierzętami, tak aby obok siebie znalazły się 3 zwierzaki, które łączy wspólna cecha – rodzaj zwierzęcia, cyfra na karcie, lub kolor akcesoriów. Szukaj podobieństw! Im więcej wspólnych cech, tym więcej punktów, które przybliżą Cię do wygranej.

Leśne rozdanie | Rebel

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 45 – 90 min | Wiek: 10+

Leśne rozdanie to gra karciana o prostych zasadach i wielu możliwościach strategicznych. Podczas zabawy Twoim celem jest stworzenie ekologicznie zrównoważonego środowiska dla fauny i flory. Zagrywanie kart drzew rozbuduje Twój las, który możesz dodatkowo ubogacić różnymi zwierzętami, roślinami i grzybami. Jeśli uszanujesz preferencje mieszkańców lasu, zdobędziesz jeszcze więcej punktów. Pamiętaj, że niektóre stworzenia wolą towarzystwo swojego własnego gatunku, a innym najbardziej zależy na konkretnym siedlisku czy pożywieniu.

Liski 2 | FoxGames

Liczba graczy: 2 – 5 | Czas rozgrywki: 15 min | Wiek: 4+

Lisia rodzinka właśnie szuka dla siebie przytulnego lokum. Czy pomożecie im zbudować piękną norkę? To nie lada wyzwanie. W ruch pójdą narzędzia i kolorowe farby. Każde pomieszczenie jest wyjątkowe. Uważajcie, żeby Wasze konstrukcje nie runęły niczym domek z kart. Gdy już poczujecie się pewnie, możecie wprowadzić do gry nowe wyzwania, dzięki którym każda budowlana przygoda będzie wyjątkowa.

Listy z Zaświatów | Portal Games

Liczba graczy: 4 – 8 | Czas rozgrywki: 10 – 15 min | Wiek: 8+

Drużyny mediów ścigają się, by odkryć sekretne hasło podpowiadane przez ich towarzysza – ducha. Na zmianę zadają duchowi pytania z puli dostępnych kart niewidocznej dla przeciwnej drużyny. Ale jest haczyk! Duchy zapisują tylko kilka pierwszych liter odpowiedzi – tylko tyle, by podpowiedzieć swoim, ale nie zdradzić zbyt wiele przeciwnikom.

Lords of Ragnarok | Awaken Realms

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 90– 180 min | Wiek: 13+

Gra planszowa osadzona w unikalnej mieszance mitologii nordyckiej i science-fiction. Wznoś wspaniałe monumenty, poluj na potwory, tocz epickie bitwy i używaj run aby awansować swoje oddziały, przejmować kontrolę nad trollami i innymi potworami lub uzyskiwać unikalne profity za sojusze. Chociaż gra jest duchowym następcą Lords of Hellas i implementuje wiele podstawowych aspektów rozgrywki, pojawia się wiele nowych mechanik, więc przygotuj się na zupełnie nowe doświadczenie!

Mali Epiccy Wikingowie | GALAKTA

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 45– 60 min | Wiek: 13+

Na lodowatych wodach Wysp Runicznych panują wikingowie. Ci rezolutni odkrywcy przemierzają ośnieżone ordy, wznoszą tętniące życiem osady i walczą ku chwale swego klanu, nie szczędząc toporów i krwi. Tylko bogowie są ponad nimi, zaś marzeniem każdego wikinga jest po śmierci służyć swemu bóstwu w Valhalli.

W Małych Epickich Wikingach poprowadzisz klan wikingów przez 3 epoki, w nadziei na podbicie tych skutych lodem ziem! Zagrywaj karty wikingów, reprezentujące przywódców twojego klanu, wybierając najlepszych budowniczych, zbieraczy, odkrywców i wojowników. Wysyłaj osadników na podbój wysp, buduj łodzie i świątynie, aby uzyskać wpływy, i tocz bitwy o przychylność bóstw!

Mandragora | FoxGames

Liczba graczy: 2 – 4 | Czas rozgrywki: 20 min | Wiek: 8+

Magiczny Black Friday właśnie się rozpoczął, a właściciele sklepów z czarodziejskimi cudownościami ogłosili wielką wyprzedaż! To doskonała okazja, by uzupełnić zapasy Twojej magicznej spiżarni i wyrównać rachunki z innymi czarodziejami w mieście. Wysyłasz swojego asystenta na targ, wręczając mu długą listę zakupów. Wygląda na to, że inni czarodzieje wpadli na ten sam pomysł…

Mecz stulecia | Lucky Duck Games

Liczba graczy: 2 | Czas rozgrywki: 30 - 45 min | Wiek: 10+

„Mecz stulecia” to taktyczna gra karciana dla 2 graczy, która odtwarza realia słynnego meczu szachowego z roku 1972. Amerykanin Bobby Fischer zmierzył się z aktualnym mistrzem Borysem Spasskim ze Związku Radzieckiego. Mecz, okrzyknięty przez media najważniejszym wydarzeniem sportowym okresu zimnej wojny, okazał się niepowtarzalnym widowiskiem… którego teraz możesz stać się głównym bohaterem.

Pokonaj przeciwnika dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu zdolności kart!

Middle Ages | Czacha Games

Liczba graczy: 2 – 5 | Czas rozgrywki: 30 min | Wiek: 10+

Gra jest przeznaczona dla bardzo szerokiego grona graczy, skupiając się w dużej mierze na rozrywce w gronie rodzinhym, pokazując, że gry planszowe to coś więcej i zachęcając do grania swoim wyglądem oraz bardzo przystępnymi zasadami. W „Middle Ages” wcielasz się w księcia lennego. I to tylko do Ciebie będzie zależał jego rozwój oraz droga którą podążysz…

Gra toczy się przez 16 rund. Po kolei każdy gracz wybiera kafelek terenu z bieżącego rzędu, umieszczając na nim swój pionek lorda. Zgodnie z kolejnością w rzędzie, dodaje go do swojego królestwa, uruchamiając jego umiejętności i zdobywając punkty, w zależności od jego typu. 8 różnych kafelków reprezentuje elementy średniowiecznego miasta: pole, farmę, wioskę, wał, rynek, koszary, kościół i pałac. Gdy każdy z graczy zbierze swoje 16 kafelków, osoba z największą liczbą pieniędzy, wygrywa grę.

Miodny Bzyk | Lucrum Games

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 45 – 90 min | Wiek: 10+

Pszczoły odkryły ekonomię. Królowa zarządziła, że miód należy sprzedawać leśnym zwierzętom. Podczas rozgrywki masz okazję wcielić się w rolę zarządcy ula: twoim zadaniem będzie decydowanie, gdzie wysyłać zbieraczy, jaki miód produkować czy w jakiej cenie go sprzedawać. A także będziesz wybierać, na co wydawać pozyskane fundusze i w którą stronę poprowadzić rozwój ula. Wszystko to poprzez przydzielanie pszczół-robotnic do wykonywania określonych akcji. Miodny Bzyk to gra, która pozwoli na łatwy start nawet niedoświadczonym graczom, zapewniając jednocześnie wiele godzin wciągającej zabawy.

Mistakos Platform | TREFL SA

Liczba graczy: 2 – 4 | Czas rozgrywki: 10 min | Wiek: 5+

Mistakos Platform — zakręcona gra zręcznościowa, w której pozbywacie się swoich krzesełek, budując wspólną konstrukcję.

Specjalna elektroniczna platforma gra muzykę i kręci się, utrudniając zadanie. To nie wszystko! Gdy tylko uruchomi się alarm, platforma zacznie wirować i zrzucać krzesła.
Wykaż się zręcznością i refleksem podczas trzymającej w napięciu, szalonej rozgrywki i spróbuj dołożyć do konstrukcji wszystkie swoje krzesła, zanim zrobią to inni.

Mityczny Wiatr | GALAKTA

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 30 – 60 min | Wiek: 13+

Mityczny Wiatr jest kooperacyjną grą dla 1-4 graczy, w której każdy gracz pokieruje unikatową postacią o określonej roli. W trakcie gry postacie współpracują, aby założyć i rozbudować miasteczko w magicznej Dolinie Mitycznego Wiatru. Pracują nad osiągnięciem różnych celów, wznosząc w mieście nowe budynki, podróżując po okolicy, nawiązując relacje z tajemniczymi duszkami zamieszkującymi dolinę i rozwijając umiejętności w obrębie swoich indywidualnych profesji. Mityczny Wiatr jest grą otwartą, przez co nie ma konkretnego, wyraźnie określonego zakończenia. Chociaż ukończenie jakiegoś wątku fabularnego można uznać za naturalny koniec rozgrywki, gracze mogą kontynuować grę tak długo, jak chcą, na przestrzeni dowolnej liczby rozgrywek. W miarę postępów w grze ich miasteczko będzie się rozwijać i rozrastać, odzwierciedlając zmieniające się pory roku i wpływ poszczególnych mieszkańców na przestrzeni mijającego czasu.

MLEM: Agencja Kosmiczna | Rebel

Liczba graczy: 2 – 5 | Czas rozgrywki: 30 – 60 min | Wiek: 8+

MLEM: Agencja kosmiczna to rodzinna gra planszowa, w której wcielamy się w kapitanów międzygwiezdnych wypraw. Ale nie takich zwykłych, bo nasi astronauci to… koty! Nieustraszone i uparte już dawno temu podbiły Ziemię, a teraz mają zamiar opanować cały kosmos. Podczas zabawy naszym zadaniem jest poprowadzenie kociej rakiety, by dotrzeć jak najdalej i uniknąć kotastrof. Przyda się zwierzęcy instynkt, który podpowie, kiedy najlepiej opuścić pojazd, oraz gotowość do podejmowania ryzyka.

Moje małe Everdell | Rebel

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 30 min | Wiek: 6+

Moje małe Everdell to nowa wersja popularnej gry strategicznej, w pełni dostosowana do potrzeb dzieci! Wraz z najmłodszymi mieszkańcami osady będą mogły wziąć udział w zabawie o to, kto stworzy najbardziej spektakularne wymyślone miasto. Korzystając z mechaniki przydzielania pracowników i rozbudowy obszarów, gra zapewni świetną zabawę dla całej rodziny, pobudzając mózgi maluchów i poprawiając ich koncentrację oraz umiejętność planowania.

Na rozkaz! II wojna światowa | Lucrum Games

Liczba graczy: 2 | Czas rozgrywki: 30 min | Wiek: 14+

Dowódcy polowi rozpoczynają operację, w efekcie której nieuchronnie dojdzie do zażartej bitwy. Jako jeden z nich postaraj się przejąć kluczowe pozycje pamiętając o konieczności zabezpieczenia własnych linii zaopatrzenia. Efektywnie korzystaj ze wsparcia powietrznego i baterii artyleryjskich, ale pamiętaj by chronić własne centrum dowodzenia. Ta podręczna gra pozwoli ci stoczyć bitwy inspirowane wydarzeniami z okresu II Wojny Światowej. Dynamiczna i wysoce taktyczna rozgrywka rodem z tradycyjnych gier wojennych została tutaj przedstawiona za pomocą eleganckich zasad gier euro, tworząc pomost pomiędzy tymi dwoma gatunkami.

Następna stacja: Londyn | Lucky Duck Games

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 25 – 30 min | Wiek: 8+

Burmistrz Londonu zlecił Ci przekształcenie sieci metra. Twoim celem jest zoptymalizowanie tras i przystanków, aby jak najlepiej obsługiwać pasażerów oraz dotrzeć do najważniejszych atrakcji miasta, wykorzystując przy tym tunele pod Tamizą. Musisz jednocześnie respektować wytyczne miejskie. Czy zdołasz stworzyć lepszą sieć metra niż Twoi konkurenci?

Następna stacja: Londyn to szybka i zabawna gra planszowa, łącząca łatwe zasady – wybierz kartę stacji i narysuj odcinek metra.

Nocna Parada Stu Yokai | Dice & Bones

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 30 – 45 min | Wiek: 10+

„Nocna Parada Stu Yokai” to prosta, cudnie wyglądająca gra osadzona w klimatach folkloru japońskiego. Znajdziemy tu mechaniki kontroli terenu, budowania silniczków i ukrytych celów, do tego modułową plansze i asymetryczne klany. Możliwa jest zarówno gra solo, ale także od dwóch do czterech graczy, a dzięki dodatkom także w pięć osób. Dzięki zastosowaniu prostych mechanik i czytelnej ikonografii, gra nadaje się do wprowadzenia nowych graczy, czy do zagrania z młodszymi.
„Nocna Parada” to historia klanów Yokai, czyli mitycznych postaci z japońskiego folkloru, które raz na jakiś czas, przemierzają nocą, w wielkich paradach, świat śmiertelników. Jednak tym razem zniknął król Ognistego Tronu Yokai i walczymy o wpływy na wyspach, stawiając święte bramy Torii, by zostać władcą wszystkich mitycznych stworzeń udowadniając swoją potęgę.

Nova Aetas Renesans | Czacha Games

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 45 – 90 min | Wiek: 12+

Nova Aetas: Renesans to kooperacyjna taktyczna gra planszowa, osadzona w fantastycznym i mrocznym włoskim renesansie. Gra poprowadzi cię przez fantastyczną, mityczną kampanię opartą na historycznych wydarzeniach wojny między Rzymem a Wenecją na początku 1500 roku. W Nova Aetas będziesz walczył z wrogami kontrolowanymi grę, na niespotykanym dotąd poziomie. Z każdym wyzwaniem będziesz stawał przed istotnymi wyborami, które zmienią bieg wydarzeń w grze. Nova Aetas urzeknie cię wysoce szczegółowymi figurkami i wysokiej jakości komponentami.
Gra zapewni ci głębokie doznania, zanurzając ciebie i twoją grupę w uroczych i tajemniczych Włoszech, pełnych historycznych postaci, takich jak Leonardo da Vinci, Caterina Sforza i wielu innych…
Czwórka młodych najemników (Vincenzo, Valerio, Rebecca i Sofia) odnajdzie swój los podczas wojny między Rzymem a Wenecją. Każdy z 4 bohaterów będzie miał swoją rolę na polu bitwy i będzie mógł ewoluować, zdobywając nowe klasy, umiejętności i wyposażenie.

Obsesje: Duma, intryga i uprzedzenie w wiktoriańskiej Anglii | Lucrum Games

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 60 – 90 min | Wiek: 14+

W hrabstwie Derbyshire w Anglii czuć powiew wiatru przemian. Do czterech rodów wiktoriańskiej epoki optymizmu znów zdaje się uśmiechać dotąd kapryśna fortuna. Nieoczekiwane dodatkowe źródła dochodu pozwalają im wlać nowe życie w zaniedbane posiadłości, odbudować nadwątloną reputację i dopisać kolejne karty do swych bogatych rodowodów. Niezawodną drogą do celu może okazać się małżeństwo któregoś z potomków z dziedzicami rodu Fairchildów… i ich posagiem. Obsession to gra, której kolejne anglojęzyczne nakłady znikają w błyskawicznym tempie ze sklepowych półek. Dlaczego? Ponieważ jest to rzadki przykład przystępnej gry euro, w której każdy detal sprytnej mechaniki został idealnie dopasowany do zaprezentowanego tematu.

Odyn | IUVI Games

Liczba graczy: 2 – 6 | Czas rozgrywki: 15 min | Wiek: 7+

Zostań jarlem i pokieruj armią wikingów! Wysyłaj swoich wojowników do walki, wcielaj przeciwników do swojej armii, a poległych odsyłaj do Walhalli. Wojnę wikingów wygra ten, kto pozbędzie się jak największej liczby swoich kart, a jego czyny będą opiewane w pieśniach bardów przez stulecia.

Orzeszki ze ścieżki | Nasza Księgarnia

Liczba graczy: 2 – 4 | Czas rozgrywki: 30 min | Wiek: 8+

Pomóż zwierzętom zgromadzić zapasy!
Tworzycie leśne krainy pełne krętych ścieżek. Układacie je w taki sposób, aby ułatwić zwierzętom dostęp do ich przysmaków. W trakcie gry należy powiększać kryjówki zwierząt (zmieści się więcej zapasów!) i zapewnić im wodę (zdobędziecie dodatkowe punkty!). Aby wygrać, należy zgromadzić więcej zapasów niż rywale.
Uwaga! W pudełku znajduje się dodatek do gry!

Pagan: Tajemnica Roanoke | Lucky Duck Games

Liczba graczy: 2 | Czas rozgrywki: 60+ min | Wiek: 12+

Pagan: Tajemnica Roanoke to asymetryczna, dedukcyjna gra karciana dla dwóch graczy. Istotą tej asymetrycznej gry jest starcie pomiędzy Wiedźmą a Łowcą Czarownic. Pudełko podstawowe zapewnia całkowicie regrywalną rozrywkę, natomiast seria dodatków pozwoli jeszcze bardziej rozszerzyć świat Pagana i prezentuje graczom zupełnie nowe możliwości.

Paszczaki 2 – Akrobaci | Nasza Księgarnia

Liczba graczy: 2 – 6 | Czas rozgrywki: 15 min | Wiek: 5+

Zawody akrobatyczne paszczaków!
„Paszczaki 2 – Akrobaci” to druga gra z serii „Paszczaki”. Obie gry mają inne zasady rozgrywki!
Dokładając karty tworzycie piramidę z paszczaków. Każdy z nich chce być jak najwyżej – najlepiej na szczycie piramidy! Należy w przemyślany sposób dokładać odpowiednie paszczaki do piramidy, aby nie dać się zablokować. Wygra gracz, który dołoży wszystkie swoje karty.

Pax Renaissance | GALAKTA

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 60 – 120 min | Wiek: 14+

Pax Renaissance to gra strategiczna dla 1-4 doświadczonych graczy, którzy wcielą się w europejskich bankierów epoki Renesansu.
Dzięki swoim wpływom będziesz finansował królów i republiki, sponsorował podróże i odkrycia, przyłączał się do tajnych intryg i wyzwalał wojny religijne. Twoje wybory zdecydują o tym, czy Europa wkroczy w jasną erę współczesności, czy też zgnije w uścisku mrocznego feudalizmu. Przyszłość społeczeństwa zachodniego określi jeden z osiągniętych warunków zwycięstwa: czy obierze ono kierunek imperializmu, globalizacji handlu, totalitaryzmu religijnego czy też oświeconej sztuki i nauki?

Pięć Szczytów | TREFL SA

Liczba graczy: 2 – 5 | Czas rozgrywki: 50 – 125 min | Wiek: 9+

Pięć Szczytów to gra rodzinna o górskich wędrówkach. Gracze wybierają akcje z kart, poruszają się po rosnącej mapie i zbierają zasoby. Odkrywanie nowych miejsc, zostawianie stosów kamieni na szczytach gór, zbieranie panoram widokowych to sposoby na zdobycie punktów zwycięstwa.

Podziemne Imperium | Portal Games

Liczba graczy: 1 – 5 | Czas rozgrywki: 20 – 60 min | Wiek: 10+

Podziemne Imperium to samodzielna gra karciana osadzona w świecie Osadników. Znajdziesz w niej budowanie silniczka, intuicyjne zasady, cudne ilustracje oraz niezwykle przyjemną rozgrywkę pełną reakcji łańcuchowych i wzajemnych powiązań między kartami. Rozbudowuj swoją kopalnię, korzystaj ze zdolności sześciu frakcji, awansuj na torach Postępu i… pokonaj przeciwników na punkty!

Pokaż Język! | Granna

Liczba graczy: 2 – 4 | Czas rozgrywki: 20 min | Wiek: 4+

No nie! Gromadka niesfornych mopsów zjadła wszystkie lizaki. Na szczęście ich języczki są zabarwione na kolor lizaka, który zjadły! Łatwo po tym rozpoznamy wszystkie łobuziaki. Pomożesz mi? Chwyć pieski i sprawdź, czy kolor ich języczków pasuje do poszukiwanych lizaków. Gracz, który znajdzie najwięcej mopsów, wygrywa.

Poszły konie | Lucky Duck Games

Liczba graczy: 2 – 9 | Czas rozgrywki: 45– 60 min | Wiek: 14+

Wraz ze znajomymi wyruszacie na dzień pełny emocji, szyderstw i obstawiania Waszych ulubionych koni! Obstawiajcie zakłady w czasie rzeczywistym, obserwując gonitwę koni na torze wyścigowym. Wolicie obstawiać zakłady wcześniej, by skorzystać z lepszych notowań? Czy poczekacie na rozwój wypadków? Gracz z największą ilością pieniędzy po 4 gonitwach wygrywa!

Printing Press | Granna

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 45 min | Wiek: 10+

Printing Press to średniej ciężkości strategiczna gra planszowa, w której wcielamy się średniowiecznego zecera przygotowującego kolejne składy do druku zgodnie z zamówieniami…
Zrealizuj oczekiwania klientów i zdobądź najwyższe uznanie za zrealizowane zamówienia.

Jak grać?
1.Zdobywaj karty druku i specjalne żetony.
2.Postaraj się jak najdokładniej zrealizować zlecenie.
3.Wypełnij trzy zlecenia. Wygrywa drukarz, który zrobi to najlepiej.

PudełKotki | ALEXANDER

Liczba graczy: 2 – 5 | Czas rozgrywki: 20 – 30 min | Wiek: 6+

Niesforne kotki wlazły do pudełek. Zajrzyj, zgadnij albo zapamiętaj, który mruczek jest pod którym wieczkiem.

PudełKotki to lekka pamięciówka nie tylko dla miłośników kotów. Należy zapamiętać barwę i umaszczenie naszych pupilków (np. łatki, paski) oraz ich zabawkę. Na stół wykładamy karty z wizerunkiem pudełek, w których ukrywają się kotki. Każda karta to różna kombinacja trzech elementów. Rzut kośćmi wskaże, o którą kartę i o jaki atrybut chodzi. Jeśli pamiętasz (lub zgadniesz), wygrywasz.

Kieszkonkowa gra autorstwa Reinera Knizi.

Rabusie | TREFL SA

Liczba graczy: 2 – 6 | Czas rozgrywki: 20 min | Wiek: 7+

W grze Rabusie wcielacie się w poszukiwaczy skarbów rywalizujących o znalezione w sercu zapomnianej dżungli drogocenne przedmioty.
W tym celu jednocześnie zagrywacie karty skarbów, próbując wydrzeć te zagarnięte przez przeciwników, licząc na to, że lwia część łupu przypadnie właśnie Wam. Celem graczy jest więc zebranie jak największej liczby kart, gdyż każda z nich daje na koniec rozgrywki 1 punkt.

Sabika | Lucrum Games

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 60 – 120 min | Wiek: 14+

W Sabice wcielisz się w rolę szlachetnego członka dynastii Nasrydów i będziesz uczestniczyć w planowaniu wież, ogrodów i pałaców tej antycznej i wspaniałej budowli. Oprócz tego szczytnego przedsięwzięcia musisz również zadbać o ustanowienie stosunków handlowych z całą Europą, Maghrebem (północno-zachodnią Afryką) i Bliskim Wschodem, aby generować dochód wystarczający do płacenia wysokich sum w ramach trybutu dla katolickich władców Kastylii. Gra kończy się zdobyciem Grenady przez wojska Kastylijskie w 1492 roku. Twoim ostatecznym celem jest zapisanie się w historycznych tekstach i poematach jako najbardziej wpływowy członek dynastii Nasrydów tamtych czasów.

Senjutsu | Ogry Games

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki :20 min | Wiek: 14+

Senjutsu to wciągająca gra o samurajskich pojedynkach dla 1 do 4 graczy.
Zdecyduj, czy chcesz zostać uczniem, mistrzem, wojowniczką czy roninem, a następnie przygotuj talię 40 kart zdolności, które będą reprezentować twojego samuraja i jego styl walki.
Zwycięstwo w grze jest proste, zadaj 5 ran wrogiemu samurajowi, a zostanie on pokonany.
Senjutsu zawiera piękną heksagonalną planszę pola bitwy, która jest idealną przestrzenią do gry w tę wciągającą, nastawioną na walkę wręcz grę planszową.
Gra we wspaniały sposób oddaje ducha średniowiecznych walk samurajów.

Sowy | Nasza Księgarnia

Liczba graczy: 2 – 5 | Czas rozgrywki: 20 min | Wiek: 6+

Udaj się w podróż po baśniowych krainach!
Gracze odwiedzają krainy pełne sów. Każdy chce, aby jego podróż trwała jak najdłużej i aby zakończyła się w krainie z dużą liczbą sów. Po drodze gracze spotkają koty, kruki i króliki. Zwierzęta te mogą im pomóc w podróży… lub bardzo ją utrudnić!
Piękne ilustracje na kartach przedstawiają niezwykłe sowie krainy. Niektóre sowy przybierają zaskakujące formy i trzeba wytężyć wzrok, aby je dostrzec.
„Sowy” to kolejna gra z serii przenoszącej graczy do świata ze snu („Sen”, „Kruki”, „Smoki”, „Koty”). Każda gra z tej serii ma inne zasady rozgrywki!

Spy Guy Fantasy | TREFL SA

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 20 min | Wiek: 5+

Spy Guy Fantasy to odsłona kooperacyjnej gry obserwacyjnej osadzona w świecie magii i bajkowych stworzeń. Tym razem to Spy Guy ucieka, a Ty możesz mu pomóc i uratować go przed potężnym smokiem Balasarem.
Tu liczy się spostrzegawczość i ścisła współpraca między graczami. Szukaj poszlak na ogromnej 111-centymetrowej planszy, pomóż naszemu bohaterowi odzyskać skradzione kosztowności i wrócić do miasta, zanim dogoni Was smok.

Spy Guy Junior Zwierzaki | TREFL SA

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 20 min | Wiek: 3+

Spy Guy Junior Zwierzaki to kooperacyjna gra, w której wcielacie się w rolę młodego detektywa i próbujecie schwytać złoczyńcę, nim ten złapie wszystkie zwierzaki świata i zamknie je w swoim prywatnym zoo. Ćwiczcie spostrzegawczość, umiejętność skupienia uwagi i współpracy, poszukując poszlak na barwnej, rysunkowej ponadmetrowej planszy.
Wersja Junior dedykowana jest młodszym graczom, dlatego, aby ułatwić poszukiwania, ilustracje są większe, a plansza mniej szczegółowa.
Dodatkowo w opakowaniu znajdziecie atlas ze wszystkimi zwierzętami występującymi na planszy. Spróbujcie odnaleźć je wszystkie i zapoznajcie się z ciekawostkami na ich temat.

StegegetS x Muminki | GALAKTA

Liczba graczy: 2 – 6 | Czas rozgrywki: 20 – 60 min | Wiek: 8+

Dołącz do rodziny Muminków i jej licznych przyjaciół w tej pięknie wydanej grze kościanej dla całej rodziny! Każdy gracz wciela się w jednego z bohaterów książek i wyrusza w podróż po Dolinie Muminków. W trakcie jej trwania odwiedza inne postacie znane z opowieści Tove Jansson i zbiera prezenty pochodzące z ich spiżarni (dżem, marmoladę lub podobne pyszności). Seria książek o Muminkach jest znana na całym świecie i uwielbiana przez miliony czytelników. Opisywane w niej historie często wiążą się z wypadami i wycieczkami po dolinie, a zasady gry StegegetS-Muminki stworzono, aby to obrazowały.

Wraz z bliskimi daj się wciągnąć do wspaniałej, rodzinnej zabawy, podczas której za każdym razem wspólnie stworzycie śliczną ilustrację. W przyszłości przypomni Wam ona mile spędzony czas.

Strato | IUVI Games

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 15 min | Wiek: 8+

Czasem patrząc przez okno myślisz sobie fajnie byłoby kontrolować pogodę! W grze Strato jest to możliwe! Podczas rozgrywki gracze stają się dyrygentami pogody i wspólnie starają się stworzyć odpowiednie warunki meteorologiczne oraz sprostać wyzwaniom. Pogoda w tej grze zmienia się dynamicznie, więc musicie współpracować i być gotowi na każdą zmianę, by nie porwało Was tornado. Czy uda się Wam wygrać z żywiołem?

Świat w budowie | Awaken Realms

Liczba graczy: 1 – 5 | Czas rozgrywki: 15 min | Wiek: 6+

Świat rozpadł się na kawałki i to ciebie bogowie wybrali, by z powrotem złożyć go w całość! Musisz pozbierać wszystkie odłamki krain i scalić je boska mocą, by uczynić świat piękniejszym niż kiedykolwiek. Ten, kto stworzy najcudowniejsza Krainę, będzie błogosławiony na wieki.
Świat w budowie to prosta, ale niezwykle zajmująca gra familijna. Zasady są łatwe do przyswojenia, lecz wykonanie idealnego ruchu będzie wymagało strategicznego myślenia. Dzięki ogromnej liczbie kombinacji każda rozgrywka jest unikatowa.
Ułóż własną krainę z kafelków terenu dobieranych z Neutralnej Mapy za pomocą Pchnięcia Wiary. Czy masz na tyle sprytu, by zjednać sobie przychylność bogów? Czy znajdziesz najlepsze miejsce dla każdego z kafelków i zdobędziesz najwięcej punktów?
Wygraj grę i stań się budowniczym światów!

TO NIE KAPELUSZ | Ravensburger

Liczba graczy: 3 – 8 | Czas rozgrywki: 15 min | Wiek: 8+

Gra towarzyska polegająca na blefowaniu i zapamiętywaniu. Gracze wręczają sobie prezenty, starając się zapamiętać, kto co dał i jaki prezent mają przed sobą. Czy tym prezentem był kapelusz, wiadro czy pachołek drogowy?! Jeśli nie pamiętają, muszą blefować, aby uniknąć punktu karnego.

Too Many Bones | Portal Games

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 60 – 120 min | Wiek: 12+

Too Many Bones przybywa uzbrojona po zęby i impetem wyważa drzwi do nowego gatunku gier: dice-builder RPG. Ta gra zbiera wszystko, co wiesz o rzucaniu kośćmi, i odwraca do góry nogami. Pełna strategicznej głębi pozwala ci wcielić się w Gearloków – nową rasę fantasy i wyruszyć na przygodę do północnych terytoriów fantastycznej krainy Daelore, aby wytropić i pokonać rosnące wrogie siły i bossa, który nimi dowodzi.

Trio | Rebel

Liczba graczy: 3 – 6 | Czas rozgrywki: 15 min | Wiek: 7+

Trio to ekspresowa gra karciana, w której zgadywanie łączy się z zapamiętywaniem. Każdy z uczestników ma na ręce kilka kart uszeregowanych od najniższej do najwyższej, podczas gdy pozostałe leżą zakryte między nimi. Naszym celem jest odkrycie w jednej turze trzech kart o jednakowej wartości. Na początku wybieramy dwie: ze stołu lub z ręki dowolnego gracza (w tym drugim przypadku możemy wybierać tylko skrajne karty). Jeśli mają tę samą wartość, powtarzamy czynność, a jeśli zdobędziemy trzecią, punktujemy! W przypadku porażki karty wracają na swoje miejsce, co ułatwia zadanie kolejnym graczom – przynajmniej tym, którzy będą uważnie śledzili sytuację wokół stołu.

Turing Machine | Lucky Duck Games

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 20+ min | Wiek: 14+

Turing Machine to szybka, wymagająca i intensywna gra dedukcyjna. Zadawaj pytania maszynie i odnajdź ukryty szyfr przed innym graczami. Gra wykorzystuje komputer złożony z kart perforowanych, który do działania nie potrzebuje prądu ani żadnej innej technologii. Gra oferuje miliony zagadek o zróżnicowanym poziomie trudności. Można grać wspólnie, solo albo rywalizacyjnie.

Unmatched Adventures: Opowieści Niesamowite | Ogry Games

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 40 min | Wiek: 9+

Unmatched Adventures: Opowieści Niesamowite to zupełnie nowa odsłona popularnej serii pojedynkowej.
Tym razem w ręce graczy trafia samodzielna kooperacyjna gra zawierająca także wariant solo.
W Opowieściach Niesamowitych gracze mierzą się ze złoczyńcami oraz ich niegodziwymi pomocnikami.

W oparach miłości | Lucrum Games

Liczba graczy: 2 | Czas rozgrywki: 60 – 120 min | Wiek: 18+

W oparach miłości to gra dla dwóch osób. Stworzycie i poprowadzicie w niej dwie postacie które spotkają się, zakochają i napotkają wyzwania typowe dla związków. Granie w W oparach miłości jest jak tworzenie komedii romantycznej na planszy: to rollercoaster emocji, śmiechu, wstydu i trudnych kompromisów. Niczym w prawdziwym związku, możecie dążyć do różnych celów. Od was zależy czy zdecydujecie się zmienić, pozostać nieustępliwymi czy wcielić w Łamaczy Serc. Żyli długo i szczęśliwie nie jest pewne – ale niezależnie od tego, jakie wyzwania napotka wasz związek, zawsze będzie to podróż pełna przygód, która na pewno wywoła uśmiech.

Walkie-Talkie. Kolorowa gra skojarzeniowa. | Wydawnictwo Muduko

Liczba graczy: 2 – 8 | Czas rozgrywki: 5 min | Wiek: 8+

Walkie-talkie to karciana gra, której talia składa się z liter i kolorów. Twoim zadaniem jest jak najszybsze wymyślenie słów, które odpowiadają wybranym kolorom i literom. Nie ma rund – wszyscy grają w tym samym czasie. UWAGA! Silnie uzależniająca gra. Na jednej partii się nie skończy.

Wiedźmin: Stary Świat | Go On Board

Liczba graczy: 1 – 5 | Czas rozgrywki: 90 – 150 min | Wiek: 14+

Wciel się w rolę profesjonalnego zabójcy potworów i zanurz w legendarnym świecie znanym z wiedźmińskiego uniwersum!

Wiedźmin: Stary Świat to przygodowa gra planszowa, która zabiera graczy w podróż po fantastycznym świecie pełnym niebezpieczeństw, tajemnej magii, mrocznych sekretów i niezwykłych miejsc, które tylko czekają na odkrycie. Akcja gry toczy się w uwielbianym przez fanów uniwersum Wiedźmina, wiele lat przed wydarzeniami z sagi o Geralcie z Rivii, w czasach, gdy plaga potworów trawiła Kontynent. Przeciwdziałać jej byli zdolni tylko wiedźmini – profesjonalni zabójcy szkoleni do walki z istotami wrogimi ludziom.

Wielce Imponujące Budowle | Lucky Duck Games

Liczba graczy: 1 – 5 | Czas rozgrywki: 50 – 70 min | Wiek: 12+

Jesteś przywódcą starożytnej cywilizacji gotowym wydać całe swoje złoto, aby zbudować najwspanialsze miasto, jakie kiedykolwiek widziano. To do ciebie należy wybór wielce imponujących budowli, które będą pasować do twojego miasta. Budowle zwiększą produkcję kluczowych zasobów i przyczynią się w ten sposób do wzrostu populacji. Bacznie obserwuj przeciwników, bo mogą mieć na oku te same budowle co ty. Gracz, który na koniec gry będzie mieć najwięcej punktów, zostaje okrzyknięty zwycięzcą i twórcą najwspanialszego miasta starożytności!

Wielki Straszny Potwór | Wydawnictwo Muduko

Liczba graczy: 2 – 4 | Czas rozgrywki: 20 min | Wiek: 5+

Wielki straszny potwór to gra, która doskonale wprowadza dzieci w gatunek tzw. wykreślanek, czyli gier roll & write. Skłania je do podejmowania wyborów, rozwija wyobraźnię i równocześnie cieszy atmosferą lekkiego wyścigu. To doskonała pozycja na prezent dla miłośników rysowania. Z uwagi na przystępne zasady i brak tekstu nadaje się nawet dla pięciolatków, ale bawić będą się tu dobrze również dorośli.

Władca Pierścieni: Wyprawa do Góry Przeznaczenia | GALAKTA

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 50 min | Wiek: 10+

Rozgrywka pozwoli wam wziąć udział w niebezpiecznej wyprawie, jaką musiał odbyć Frodo, aby wrzucić Jedyny Pierścień w ogień Góry Przeznaczenia i dzięki temu zdławić mroczną moc Saurona. Dołączcie do wiernych towarzyszy dzielnego hobbita i prowadźcie Drużynę Pierścienia przez krainy Śródziemia. Przemierzajcie miejsca znane z Władcy Pierścieni i strzeżcie się okrutnych Nazgûli. Czy pomożecie Frodowi wypełnić jego misję, a może będziecie świadkami jak Jedyny Pierścień złamie jego wolę?

Podejmiecie wyzwanie?

Władcy Oceanu | PHALANX

Liczba graczy: 2 – 4 | Czas rozgrywki: 60 – 180 min | Wiek: 14+

Dominant Species: Władcy Oceanu to gra dla 2 do 4 graczy, przedstawiająca koniec ery dinozaurów i próby przystosowania się zwierząt do zmieniających się warunków. W grze przejmiesz kontrolę nad jedną z czterech gromad: Ryb, Gadów, Skorupiaków bądź Głowonogów. Rozpoczynają one rozgrywkę we względnej równowadze, choć taki stan prędko ulegnie zmianie. Jedna podjęta decyzja, działanie, nowe przystosowanie ewolucyjne napędzi walkę między waszymi gatunkami i zmieni sytuację na planszy.

W grze dążycie do dominacji na jak największym obszarze, namnażając i rozprzestrzeniając swe gatunki. Wybieracie spośród dostępnych akcji i od razu je realizujecie, natychmiast zdobywając przewagi. Bowiem na końcu tylko jeden z Was zostanie Władcą Oceanu.

Wojna w Kraina Czarów | GALAKTA

Liczba graczy: 2 – 4 | Czas rozgrywki: 45 – 125 min | Wiek: 14+

Gdzie niegdyś królowały żarty i frywolność, teraz rządzi tylko złość. Herbatki są całkowicie normalne, Królowa Kier mówi szeptem, Dżabbersmok uciekł z wiersza, a gdy Alicja wraca do Krainy Czarów, nie czuje już w niej magii. Każdy lider chwyta za broń, aby przywrócić ukochanej Krainie dawną świetność. Niektórzy walczą dla pysznej herbatki, drudzy dla samej walki, jeszcze inni pragną pozbyć się kilku głów. Jest też ktoś, kto pragnie jedynie, by Kraina Czarów na nowo zatraciła wszelką logikę.

W Wojnie w Krainie Czarów każdy gracz wciela się w rolę słynnego mieszkańca Krainy Czarów i staje na czele jednej z frakcji, aby naprawić krzywdy, które zostały wyrządzone Krainie. Gra trwa 3 rundy (I, II i III). Każda runda składa się z fazy herbatki, w której gracze będą zjednywali sobie przychylność mieszkańców i sprzymierzeńców, a także fazy wojny, w której będą walczyć w różnych terytoriach!

Zamiast Nas | Lucrum Games

Liczba graczy: 1 – 6 | Czas rozgrywki: 40 min | Wiek: 12+

Rok 2083. Ludzkość wymarła parę dekad temu, zastawiając na Ziemi ślady swojej obecności. Z czasem jednak natura odzyskała swoją planetę. Podczas gdy przyroda odradza się, małpy kontynuują ewolucję – zbierają się w plemiona, rozwijają, uczą używania pozostałych po ludziach przedmiotów i zdobywają wiedzę. Jako lider jednego z plemion musisz poprowadzić je do zwycięstwa, wytyczając najlepszą ścieżkę rozwoju.

Zamki Burgundii: Edycja Specjalna* | Awaken Realms

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 70 – 120 min | Wiek: 12+

Zamki Burgundii to legendarny projekt gry planszowej stworzony przez Stefana Felda. W grze dla 1-4 graczy wcielisz się w rolę arystokraty kontrolującego małe księstwo. Spróbuj zbudować osadę z potężnymi zamkami, handluj, eksploatuj kopalnie srebra i korzystaj z wiedzy podróżników!

Akcja w Zamkach Burgundii rozgrywa się w regionie Burgundii w średniowiecznej Francji. Każdy gracz wciela się w arystokratę, pierwotnie kontrolującego małe księstwo. Podczas rozgrywki stawiają sobie za cel wznoszenie osad i potężnych zamków, uprawianie handlu wzdłuż rzeki, eksploatację kopalni srebra oraz wykorzystywanie wiedzy podróżników W grze gracze biorą płytki osad z planszy i umieszczają je w swoim księstwie, które jest reprezentowane przez planszę Księstwa umieszczoną na planszy Gracza.

*Gra bierze udział jedynie w kategorii Najlepsze Wydanie.

Zrzęda | ALEXANDER

Liczba graczy: 2 – 8 | Czas rozgrywki: 20 – 30 min | Wiek: 8+

GRA DLA WIECZNIE WKURZONYCH FACETÓW, ZMĘCZONYCH KOBIET I INNYCH FRUSTRATÓW

Co wkurza cię najbardziej? Kierowcy, którzy nie używają kierunkowskazów? Psia kupa na twoim podjeździe czy koszty wakacji w Polsce?

ZRZĘDA to superprosta i przezabawna gra imprezowa. Wylosuj 3 karty ze stosu i odczytaj na głos. Teraz wszyscy gracze w sekrecie wybierają, co drażni ich najbardziej. Sądzisz, że inni myślą podobnie? Postaw dużo na swoją odpowiedź i wygraj więcej.

Zapewne wiesz już, komu można by sprezentować tę grę, lecz uwierz, że wśród niemal 300 tematów poruszonych na kartach naprawdę trudno nie odnaleźć siebie… 🙂

Świetna zabawa i doskonały pomysł na niebanalny upominek.

Zwierzęta z Baker Street | Lucrum Games

Liczba graczy: 1 – 4 | Czas rozgrywki: 45 min | Wiek: 10+

Zwierzęta z Baker Street to kooperacyjna gra detektywistyczna dla 1 do 4 graczy, której akcja toczy się w XIX-wiecznym Londynie, równie uroczym, co wciągającym.
Toby, pies Sherlocka Holmesa który pomógł mu przy niejednej sprawie, teraz szuka następców. Do tropienia tajemnic zaciąga swoich futrzastych, pierzastych i skrzeczących przyjaciół. Wcielając się w Claya, Briara, Cherrywood i Calabash spróbujecie rozwiązać największe zagadki, jakie Baker Street ma do zaoferowania!