TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU

Gry do kategorii przydzielają wydawnictwa podczas ich zgłaszania do Konkursu (§ V Regulaminu)

Cud Miód

Sam temat, jaki został poruszony w grze pełni bardzo ważną rolę edukacyjną. W ciekawy i obrazowy sposób została tu przedstawiona praca pszczół. Podczas rozgrywki dzieci dowiadują się, z jakich kwiatów pracowite pszczoły zbierają pyłek, nazwy tych roślin zostały przedstawione w języku łacińskim. Ilustracje oddają realistyczny ich wygląd w środowisku, dzięki czemu dziecko szybciej rozpozna kwiaty np. podczas spaceru. Z samej instrukcji można dowiedzieć się ciekawych informacji, np. jaki miód można uzyskać dzięki pracy pszczół i dlaczego powstaje aż tyle różnych gatunków tego przysmaku. Mechanika gry to rozbudowane memory, oraz zabieranie zestawów. Gra posiada dwa warianty rywalizacyjny i kooperacyjny. Zarówno w jednym, jak i w drugim wariancie trzeba zapamiętać, gdzie położone są dane gatunki kwiatów, by móc położyć pszczółki, cały czas mając na uwadze kalendarz kwitnienia.

  • Autor: Wojciech Grajkowski
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: ok. 20 minut
  • Wydawnictwo: Granna

Glutostwory (seria Zu&Berry, wydawnictwo Muduko)

Z OSTATNIEJ CHWILI! W wyniku sekretnego eksperymentu laboratorium zostało opanowane przez tajemnicze glutostwory! Mnożą się na potęgę i przybierają coraz bardziej wymyślne kształty. Zbierz zespół specjalistów i powołaj do życia nowe niesamowite istoty! Działajcie wspólnie albo weźcie udział w rywalizacji o tytuł największego kreatora glutostworów. Uwaga! Nasze sprytne potwory mogą przybierać dowolne kształty, więc nie dajcie się im zaskoczyć! Glutostwory to gra w dwóch wariantach. W obu celem jest zbudowanie możliwie największego glutostwora, czyli składającego się z jak największej liczby kafelków. Warianty różnią się tym, że w pierwszym powstaje jeden stwór w kooperacji z innymi graczami, a w drugim każdy tworzy swojego. Najważniejsze, by ciała kreatur były z każdej strony kompletne i idealnie spasowane. Kształt jest jednak absolutnie dowolny! Zawartość opakowania:
– 4 kafelki glutogłów,
– 44 kafelki glutociał,
– instrukcja. GLUTOZABAWA BEZ BRUDZENIA RĄK!

  • Autor: Reiner Knizia
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 3+
  • Czas gry: 15 min.
  • Wydawnictwo: Muduko

Kopciuszek

Kooperacyjna gra oparta na lubianej bajce. Gra ćwiczy pamięć, koncentrację, rozwija wyobraźnię, uczy pracy w zespole. Gracze mają za zadanie wyprawić Kopciuszka na bal. Wszystko musi odbyć się w odpowiedniej kolejności i w odpowiednim czasie. Rozkładają zakryte kafelki na stole. Jeden z graczy rzuca kostką:Jeśli wypadła różdżka, to gracz odkrywa kafelek i pokazuje go innym graczom, po czym odkłada go zakryty na stół. Jeśli wypadł kociołek, to gracz tylko podgląda kafelek, nie ujawniając go pozostałym graczom. Jeśli wypadła klepsydra, to gracz szuka pary i przesuwa zegar o godzinę do przodu. Trzeba się śpieszyć. Czar pryśnie o północy. Na szczęście mają do pomocy kilka magicznych przedmiotów, które ułatwią poszukiwania. W środku pudełka jest plansza z zegarem 3 D. Może ona pełnić także funkcję edukacyjną, oswajającą dziecko z godzinami zegara. Grę wydano w serii: Dbam o środowisko! Gram bez plastiku. Zachwycające ilustracje Maciej Szymanowicza!

  • Autor: Meelis Loover
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 4+
  • Czas gry: ok. 20 minut
  • Wydawnictwo: Granna

Kropka w kropkę

Niebanalna gra na spostrzegawczość. Każdy z graczy otrzymuje po 10 żetonów w wybranym kolorze. Klepsydrę, kości oraz potasowane karty należy wyłożyć na stole rewersem do góry. Gracze rozkładają jedną z dwustronnych plansz z piktogramami. Jeden z graczy wykłada na stół 10 kolorowych kart z piktogramami, rzuca 2 kośćmi i ustawia odmierzającą czas klepsydrę. Odwraca planszę (tak, by współgracze nie zdążyli zapamiętać położenia poszczególnych piktogramów). Zadanie polega na jak najszybszym odnalezieniu na planszy piktogramów znajdujących się na wyłożonych kartach – w kolorze identycznym jak na karcie lub jaki został wylosowany w wyniku rzutu 2 kośćmi. Gracz, któremu uda się znaleźć właściwy piktogram, nakrywa go żetonem. Zakryty piktogram nie może zostać obstawiony przez nikogo innego. Runda kończy się w momencie, gdy klepsydra skończy odmierzać czas. 1 zakryty piktogram = 1 punkt. Nowa runda rozpoczyna się od wyłożenia nowych 10 kart. Wygrywa gracz, który zgromadził najwięcej punktów.

  • Autor: Martin Nedergaard Andersen
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 25 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Lisek urwisek

Gra detektywistyczna, w której dzieci nie rywalizują ze sobą. Zbierają wskazówki pozwalające rozwiązać zagadkę. Wśród lisów ukrył się lisek urwisek – gracze muszą współpracować, aby go odnaleźć. Gra posiada wyjątkowe elementy gry: specjalne kostki ze śladami lisa, pionki detektywów oraz detektor – specjalny sprzęt detektywa pozwalający zidentyfikować poszukiwanego lisa!

  • Autor: Shanon Lyon, Marisa Pena
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 5-105
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: NASZA KSIĘGARNIA

Memozaury (seria Zu&Berry, wydawnictwo Muduko)

GRATKA DLA MAŁYCH FANÓW WIELKICH GADÓW Gra, która, w zależności od liczby uczestników oraz wybranego wariantu, pozwala na rozwijanie różnych umiejętności. Wariant pierwszy – Zbieraj dinozaury – to dobieranka edukacyjna dla najmłodszych. Zapamiętaj dinozaury, gdzie należy odnaleźć wszystkie części zwierza i ułożyć z nich całość, to wariant drugi, natomiast Nazwij dinozaury to łamiąca język gra na spostrzegawczość. Niezapomnianą przygodę zapewnia autor Reiner Knizia, najsłynniejszy projektant planszówek na świecie. Gra powstała we współpracy z portalem Dinoanimals. pl Pudełko zawiera:
– 32 kafelki, z których ułożysz dinozaury
– 15 kart z ciekawostkami o dinozaurach, opracowanych przez Dinoanimals. pl
– Instrukcję z zasadami trzech gier

  • Autor: Reiner Knizia
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: 4+
  • Czas gry: 15 min.
  • Wydawnictwo: Muduko

Myśl Kolorem Junior

Co powiecie na zwariowaną grę z kolorami w roli głównej? Świat dzieci jest światem kolorów. Bohaterowie bajek, zabawki, otoczenie pełne smaków, tajemniczych urzadzeń, świateł i cieni – to wszystko w dzieciecych oczach kipi feerią barw. Myśl Kolorem Junior, to pobudzajaca wyobraźnię, nowa gra rodzinna – nie tylko dla najmłodszych

  • Autor: Bartosz Odorowicz, Jacek Zdybel, Paulina Kortas, Adam Bukowski
  • Liczba graczy: 2-20
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 30 min
  • Wydawnictwo: Trefl S. A.

Odyseja

Świerze spojrzenie na grę pamięciową. Bawi dzieci i nie powoduje znużenia u dorosłych. Kilka zupełnie odmiennych wariantów rozgrywki. Pamięciowo-strategiczny – gracze własnymi Rakietami przemierzają Galaktykę, poznają sekrety Planet i rywalizują w zdobyciu z nich Próbek. Wariant wyścigowy – oparty na spostrzegawczości i refleksie, dostarczający emocji niezależnie od wieku graczy. Wariant budowania opowieści – ćwiczenie w tworzeniu skojarzeń, wysławianiu się i opanowywaniu różnych metod zapamiętywania. Pięknie ilustrowana, niebanalna gra, jak i świetna pomoc dydaktyczna.

  • Autor: Przemysław Dmytruszyński / Adam Kałuża
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 20-30 minut
  • Wydawnictwo: Lupo Art Games

Patchwork Doodle

Patchwork to metoda szycia, w której łączy się małe kawałki materiału w większą całość, tworząc nowy wzór. W przeszłości wykorzystywano ją, żeby zagospodarować niechciane ścinki i skrawki. Dziś jest formą sztuki – z cennych tkanin projektanci wyczarowują cudowne włókiennicze kreacje. Największe arcydzieła powstają z nierównych kawałków materiału, dlatego tę właśnie technikę przyjęła większość artystycznego światka. Stworzenie pięknej kołdry nie jest jednak łatwe, wymaga wysiłku i czasu, a dostępne kawałki materiału nie zawsze chcą do siebie pasować. Z tego powodu przygotowania musisz rozpocząć już od deski kreślarskiej! Wybieraj starannie skrawki i korzystaj w odpowiednich momentach z dostępnych narzędzi, aby zaprojektować najpiękniejsze rękodzieło i wygrać grę. W grze Patchwork Doodle jej autor, Uwe Rosenberg, zaprasza nas do zupełnie nowej zabawy, bazującej na podstawowej grze Patchwork. Tym razem nie będziemy układać żetonów na planszy. Będziemy je rysować!

  • Autor: Uwe Rosenberg
  • Liczba graczy: 1-6 i więcej
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 20 min.
  • Wydawnictwo: Lacerta

Pierwsza gra Zwierzątka Akademia Mądrego Dziecka

Gra wspomaga rozwój intelektualny i poznawczy u dzieci. Mogą w niż grać już dwuletnie dzieci. Grę można wykorzystać na kilka sposobów:1. Tak jak w instrukcji układanie elementów na zwierzątkach (dzieci 2-3 letnie) 2. Zabawa w zgadywanie: Co jest w worku? (dzieci 3+) – dzieci z zamkniętymi oczami dotykają kształty i muszą zgadnąć co to za kształt (zabawa sensoryczna stymulująca zmysł dotyku, utrwalająca nazwy kształtów i figur) 3. Zabawa w zbiory: figury (koła-kwadraty) kolory (czerwone, zielone) Pierwsza gra to seria gier dla najmłodszych dzieci i ich rodziców. Dwulatek dynamicznie rozwija się poznawczo, emocjonalnie i społecznie. Gracze losują z woreczka figury i dopasowują je do zwierzątek na stole. Każdy stara się znaleźć figury pasujące do swojego zwierzątka, ale łatwo się pomylić i pomóc przeciwnikowi. Kto pierwszy zdobędzie wszystkie figury, wygrywa. Dzieci poznają kształty za pomocą wzroku i dotyku. Ćwiczą przy tym dłonie i palce, czyli mała motorykę.

  • Autor: Stefan Kołecki
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4 osoby
  • Wiek graczy: 2+
  • Czas gry: 15 minut
  • Wydawnictwo: Egmont Polska Sp. z o. o.

Pirate Ships

Wiatr dmucha w żagle, maszty skrzypią, mewy skrzeczą. Uważajcie marynarze! Zbliża się wrogi statek piracki! Szykujcie się do walki. Celnymi trafieniami niszczcie kawałek po kawałku statek przeciwnika. Zdobywane łupy wykorzystujcie do naprawy swojego statku. Wspierajcie kapitanów Czerwonego Roberta i Sidneya DeSoto w artyleryjskim pojedynku na pełnym morzu. Kto przejdzie do historii jako zwycięzca? Zręcznościowa gra w statki. Celem gry jest niszczenie elementów kadłuba statku przeciwnika poprzez celne trafianie kartami kul armatnich. Jeżeli jednemu z graczy zostanie ze statku tylko dziób i rufa, przeciwnik zostaje zwycięzcą.

  • Autor: Alan Roach
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 15 minut
  • Wydawnictwo: Piatnik

Pluszowe Opowieści

Nieświadoma niczego dziewczynka śpi głęboko w swoim ogromnym łóżku. To waszym – jej ukochanych pluszaków – zadaniem będzie ochrona jej przed zakusami złego ducha, który czyha w ciemności i dręczy we śnie. Czy uda się wam przepędzić nocne koszmary i ochronić swoją podopieczną? Weźcie w dłoń szpilki, guziki, łopatki, czy co tam jeszcze znajdziecie, a także oczywiście zapas pluszu i wyruszcie na fascynującą, pełną niebezpieczeństw, wyjątkową przygodę!

  • Autor: Jerry Hawthorne
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 60-90
  • Wydawnictwo: CUBE Factory of Ideas

Puk, puk, kto tam? Przestrzenna gra na spostrzegawczość (seria Zu&Berry, wydawnictwo Muduko)

PRZESTRZENNA GRA NA SPOSTRZEGAWCZOŚĆ DLA NAJMŁODSZYCH W którym domku mieszka kotek? Czy w zielonym z białym płotem? Nie tym razem! To baranek! Zapamiętaj i graj dalej! Zapraszamy do kolorowego miasteczka zwierzaków! Mieszkają tu: koza, owieczka, koń, pies, kot i świnka. Zwierzęta lubią chować się w różnych domkach, a Waszym zadaniem jest je znaleźć! Weź kartę przedstawiającą zwierzaka i spróbuj znaleźć domek, w którym się ukrył. Czy to właściwy domek? Jeśli tak, zdobywasz kartę i drewnianą figurkę! Gdy w domku jest inny lokator, trzeba go dobrze zapamiętać. W ten sposób gra rozwija pamięć i spostrzegawczość. Puk, puk! Kto tam? Zapamiętaj,gdzie schowały się zwierzęta! Puk, puk! Kto tam? to niezwykła w swej prostocie gra wpływająca pozytywnie na rozwój poznawczy, emocjonalny oraz społeczny dzieci. Zawartość opakowania:
– 6 tekturowych domków,
– 6 drewnianych figurek zwierząt,
– 6 kart zwierząt,
– instrukcja

  • Autor: Dmitrij Kibkało
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: 3+
  • Czas gry: 15 min.
  • Wydawnictwo: Muduko

Rysuję emocje

NARYSUJ, JAK SIĘ DZIŚ CZUJESZ Zestaw zawiera duże karty z pustymi twarzami do dorysowania w nich oczu, ust i innych elementów tak, by twarz odzwierciedlała ukazaną na wylosowanej małej karcie emocję. Karty nie tylko wspierają naukę precyzyjnego rysowania, ale przede wszystkim pomagają w nazywaniu i wyrażaniu emocji. Główne atuty:
– Zestaw pomaga rozumieć emocje wyrażane przez innych, rozwija empatię i inteligencję emocjonalną.
– Polecany przez psychologów rodzicom, wychowawcom i terapeutom jako pomoc najmłodszym w werbalizowaniu i rozumieniu uczuć.
– Ćwiczy umiejętność rysowania. Zawartość opakowania:
– 16 kart z konturami twarzy,
– 6 kart z nazwami emocji,
– mazak suchościeralny,
– instrukcja

  • Autor: zespół Muduko
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-16
  • Wiek graczy: 3+
  • Czas gry: 15 min.
  • Wydawnictwo: Muduko

Ryzyk Fizyk Family

Ile razy w ciągu dnia dzięcioł uderza w drzewo? Znasz odpowiedź? Postaw pionek na swojej tabliczce. Myślisz, że ktoś inny wie lepiej? Postaw pionek na jego odpowiedzi. Aby wygrać, nie musisz znać odpowiedzi, wystarczy, że dobrze obstawisz i zaryzykujesz w odpowiednim momencie! W edycji familijnej zebrano pytania dostosowane do gry w rodzinnym gronie. Uproszczone zasady pozwolą bawić się nawet młodszym dzieciom.

  • Autor: Dominic Crapuchettes
  • Liczba graczy: 3-10
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: Egmont Polska Sp. z o. o.

Siódme Poty

Energiczna gra, w której poruszamy się po planszy, zbieramy kartoniki ze sprawnościami, ale przede wszystkim wykonujemy ćwiczenia fizyczne. Gracze zmagają się nie tylko z przeciwnikami, ale także z własnym ciałem. Zwycięzcą zostaje ten, kto jako pierwszy ułoży wszystkie elementy układanki. Gra, która pomoże całej rodzinie utrzymać ciało i umysł w dobrej, zdrowej kondycji. Grając w przyjemny sposób wykonujemy w domu ćwiczenia fizyczne, co jest niezwykle istotne dla zdrowia i odporności naszego organizmu. Jednocześnie gra wspomaga i ćwiczy naszą pamięć. Wspólna zabawa wprawia w dobry nastrój, a spontaniczne wybuchy śmiechu rozładowują nagromadzony stres i ewentualne napięcia. Gra ma bardzo proste zasady, krótką i dynamiczną rozgrywkę oraz przystępną cenę.

  • Autor: Alexander
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 45 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Skoczki Rodzina Treflików

Skoczki na licencji serialu Rodzina Treflików” to prosta gra zręcznościowa dla całej rodziny. Kto okaże się najlepszym strzelcem i trafi swoimi skoczkami w środek specjalnej tarczy? Przekonajcie się już teraz! Bohaterowie znanej bajki „Rodzina Treflików” zapraszają do wspólnej zabawy. ”

  • Autor: Grzegorz Traczykowski
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 3+
  • Czas gry: 10-15 min
  • Wydawnictwo: Trefl S. A.

Sprytna Ośmiornica

Sprytna Ośmiornica to nowa, dynamiczna gra zręcznościowa, w której gracze ustawiają konstrukcje z plastikowych kubeczków za pomocą gumowych macek. Gracze muszą odwzorować zadania, które znajdują się na specjalnych kartach. Wygrywa ten, kto zrobi to najszybciej, ale uwaga, to nie takie proste. Super zabawa gwarantowana!

  • Autor: Aneta Wróblewska
  • Liczba graczy: 1-3
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 20 min
  • Wydawnictwo: Trefl S. A.

Sprytne Pszczółki

Przeleć swoją pszczołą tuż nad łąką, zbierając kwiaty. Odkryta karta określa kolejność, w jakiej należy je zebrać. Trzeba się spieszyć – tylko najszybsza pszczoła zdobędzie punkt! Pełna zwrotów akcji gra dla najmłodszych!
•W zestawie wytrzymałe plastikowe pszczoły i kwiaty.

• Rozgrywka łatwa do opanowania nawet dla małych dzieci.

• A do tego wszystkiego robak, który lubi pokrzyżować plany…Zawartość: 3 plastikowe pszczółki, 12 plastikowych kwiatków, 33 karty, 12 naklejek, zasady gry. Gra przeznaczona dla 2-3 graczy w wieku 3+.

  • Autor: Tactic Games
  • Liczba graczy: 2-3
  • Wiek graczy: 3+
  • Czas gry: 10+
  • Wydawnictwo: Tactic Games

Sprytny lisek

Złap liska ,zanim on złapie Twoje kury! Wraz z innymi graczami wcielcie się w rolę gospodarzy, których spokojne życie zakłóca pojawienie się pewnego gościa. Przy pomocy nieustraszonego psa Burka ochroń swoje kaczki, kury, króliki, gęsi i indyki przed rudym lisem! Sprytny lisek to urocza gra karciana dla najmłodszych graczy. Przyjemna i zabawna fabuła, wzbogacona pięknymi ilustracjami zwierząt, stanie się idealną formą wspólnego spędzania czasu z dzieckiem.

  • Autor: Marcin Kłos, Kacper Kłos
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 4+
  • Czas gry: 15-20
  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Zielona Sowa

Szalone Gary

Chcesz zrobić koledze niewinnego psikusa i nakłonić go do zjedzenia kawałka cytryny? Niewinny dowcip, czy złośliwy żart – w tej grze wszystko jest możliwe! Napełnij garnuszki swojego przeciwnika małymi kęskami jedzenia i stań do gry z nową grą rodzinną od Trefl. Zgadniesz czy nie – co w twoim garnku kryje się?

  • Autor: Sekcja gier własnych
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 10-20 min
  • Wydawnictwo: Trefl S. A.

Zjedz mnie!

Jak wyglądałby świat na wspak i co potrafi zjeść dziwak? Sprawdź, grając w Zjedz mnie! „Zjedz mnie! ” to gra karciana, która dzięki swojej zabawnej konwencji przybliży najmłodszym graczom obowiązujące w naturze zasady konsumpcji. Gracze układają z kart „łańcuchy pokarmowe” zgodnie z zasadami obowiązującymi w przyrodzie – drapieżnicy pożerają roślinożerców, a ci jako wegetarianie odżywiają się pokarmem roślinnym. Rozgrywkę urozmaicają karty akcji, które np. cofają ruch gracza, cofają kolejność układania kart. Wygrywa osoba, która pozbędzie się wszystkich kart z ręki. W instrukcji znajdują się dwa dodatkowe warianty rozgrywki: „Jadłospis na cały tydzień” oraz „Wszyscy są bardzo głodni”. ”

  • Autor: Jakub Wodnicki
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: 10-20
  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Zielona Sowa

Zombie Kidz: Ewolucja

Pierwsza gra typu legacy dla najmłodszych! 1. Miejsce w rankingu BGG gier dla dzieci! Zombie zaatakowały waszą szkołę. Zbierzcie przyjaciół i wspólnie wymyślcie najlepszą strategię na pokonanie tych przebrzydłych stworów! Im więcej gracie, tym szybciej gra ewoluuje. Wypełniajcie specjalne misje i oznaczajcie swój postęp naklejkami, otwierajcie tajemnicze koperty, których zawartość wpłynie na grę. Dodajcie moce swoim bohaterom! Zmutujcie wasze zombie!

  • Autor: Annick Lobet
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: 5-15
  • Wydawnictwo: FoxGames

Złapmy Lwa! 9×9 Shogi

Złapmy lwa 9×9 jest znakomitą grą strategiczno-logiczną. Bez trudnych zasad z zachowaniem tych samych wartości edukacyjnych. Myślenie logiczne, przewidywanie, planowanie oraz zaradność to umiejętności, które gra znakomicie rozwija u dzieci już od 7 roku życia dając przy tym wiele zabawy i satysfakcji z gry. Duża plansza, 40 kolorowych i precyzyjnie wykonanych klocków z polskiego drewna bukowego zapewniają wysoką jakość i trwałość gry. Grając i trenując można zostać mistrzem Polski w Shogi.

  • Autor: Madoka Kitao
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 30 – 60 min
  • Wydawnictwo: Ei System Sp. z o. o.