KATEGORIA: GRA DLA CAŁEJ RODZINY

TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO ETAPU II

Architekci 7 Cudów Świata

Architekci 7 cudów świata to dynamiczna gra rodzinna, doskonała na początek przygody z planszówkami! Podczas rozgrywki staramy się wznieść własną budowlę, jak najlepiej wykorzystując efekty dostępnych kart. W swojej turze wybierasz 1 z 3 kart, na których znajdziesz różne postacie pomocne w zdobywaniu surowców do budowy cudów, dokonywaniu odkryć naukowych oraz toczeniu bitew z sąsiadami.

 

  • Autor: Antoine Bauza
  • Liczba graczy: gracze: 2-7
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 25 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Camel Up: Po zawodach

Kolejny szalony sezon wielbłądzich wyścigów dobiegł końca! Puchary rozdane, zakłady wypłacone, a waleczni bohaterowie zawodów wreszcie mogą odsapnąć w spa na Zanzibarze… tak naprawdę to nie. Okazuje się, że przerwa międzysezonowa to idealny czas, żeby dorobić co nieco na boku. Pustynne kupczenie od wieków się nie zmienia. Nabywasz jakiś towar tanio, aby gdzie indziej sprzedać drogo. A żeby to wszystko przewieźć, masz teraz do dyspozycji najwytrwalsze spośród wielbłądów, które pracę w karawanie traktują jako przygotowanie do nowego sezonu. Co może pójść nie tak? Jak zawsze na przeszkodzie może stanąć nadmierna chciwość. Choć wielbłądy zwie się okrętami pustyni, to nawet one mają swoje ograniczenia (a także rozum i godność dromadera). Jeżeli wrzucisz im na garb zbyt wiele, zaczną wierzgać i cały bagaż pójdzie do piachu. Wykaż się sprytem i umiejętnościami, aby zostać najbogatszym kupcem pustyni!

 

  • Autor: Stefan Kloß, Anna Oppolzer
  • Liczba graczy: gracze: 3-5
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 45
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Canvas

Canvas to gra rodzinna dla 1-5 graczy. Jednak określenie “rodzinna” często kojarzone jest z lekkimi tytułami, które fanom gier planszowych, zaprawionym w bojach na planszy, wydają się często infantylne i “za lekkie”. Ten tytuł śmiało można zarekomendować bardziej doświadczonym graczom, ponieważ ilość możliwości na przebicie puli punktów przeciwnika jest tu na tyle dużo, że niejeden raz przyjdzie nam zastanawiać się jaki następny obiekt powinniśmy namalować na naszym umownym płótnie. Tematem gry jest malowanie obrazów, ale na liście komponentów nie znajdziemy farb. Podstawowym elementem gry są przeźroczyste karty, na których naniesione są 3 elementy. I śmiało możemy powiedzieć, że te karty to małe dzieła sztuki. Pięknie wykonane ilustracje aż proszą się o dokładnie do nich kolejnych elementów, a ułożone na ostatniej - tym razem nieprzeźroczystej - karcie tła sprawiają wrażenie owoców pracy profesjonalnego grafika, a nie domorosłego artysty i fana gier planszowych zarazem.

 

  • Autor: Jeff Chin, Andrew Nerger
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: +14 lat
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Awaken Realms

Dobry rok

Oto nadeszła piękna, słoneczna wiosna! Jednak w Klonowej Dolinie nigdy nie jest zbyt wcześnie, żeby rozpocząć przygotowania do zimy! W ciepłej i pełnej uroku rozgrywce pokierujesz działaniami swojej zwierzęcej rodzinki. Wyrusz po zbiory i dzięki nim przygotuj całą masę przyjemnostek: pysznych przetworów, milutkich ciepłych ubrań, ciekawych książek oraz… najlepszych gier planszowych – słowem wszystko, co pozwoli ci radośnie i przytulnie spędzić długie zimowe wieczory w swym rodzinnym domostwie.

 

  • Autor: Roberta Taylor
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 45
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Ekosystem

Gra pełna harmonii i równowagi. Jak w przyrodzie. Tworzycie krainy pełne zwierząt, owadów, łąk i potoków. Kto z was stworzy najlepiej działający ekosystem? Niedźwiedź je pstrągi, a pstrągi jedzą ważki – im lepiej wykorzystacie takie zależności między kartami, tym więcej punktów zdobędziecie!

 

  • Autor: Matt Simpson
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 8-108 lat
  • Czas gry: czas: 20 min
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Ghost Adventure: Zakręcona Przygoda

Magiczna myszka wspina się na swój zaczarowany bączek i wyrusza ocalić świat z rąk potwora i jego sług. By jej pomóc, gracze muszą wspólnie wykonać szereg misji. Każda misja wymaga od graczy pokonania bączkiem ścieżki prowadzącej przez kilka plansz - światów. Na planszach znajdują się inne cele. Gracze muszą wspólnie zapoznać się z celem każdej misji, a następnie odpowiednio manewrować swoimi planszami, przekazywać bączka kolejnej osobie i unikać po drodze szeregu pułapek. Gra uczy wzajemnej pomocy i empatii dla innych oraz koordynacji ręka-oko. Ćwiczy także cierpliwość, koncentrację i precyzję. Oprócz wariantu kooperacyjnego w "Ghost Adventure: Zakręconą Przygodę" można również zagrać samodzielnie.

 

  • Autor: Wlad Watine
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 8
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: Muduko

Horrified

Filmy o potworach od zawsze cieszą się ogromną popularnością. Zwłaszcza wytwórnia Universal podarowała światu wiele niezapomnianych (i przerażających!) postaci – teraz aż siedem z nich można pokonać w kooperacyjnej grze Horrified – bestsellerowej pozycji wydawnictwa Ravensburger, która już od teraz jest dostępna w polskiej wersji językowej. My kontra potwory Mechanika gry jest szybko przyswajalna – jesteśmy my (czyli gracze i graczki) oraz oni (potwory!). Gramy wspólnie przeciwko potworom, które nawiedziły bezbronne miasteczko. Naszym zadaniem jest pokonanie ich oraz uratowanie mieszkańców. Z kim gramy? W pudełku znajdziemy następujące potwory: Drakulę, Mumię, Niewidzialnego Człowieka, Potwora z Czarnej Laguny, Frankensteina wraz z jego Narzeczoną i Wilkołaka. To gra kooperacyjna, czyli wygrać (albo przegrać) można tylko zespołowo – wspólnie ustalacie, z iloma potworami chcecie walczyć (im więcej, tym trudniej), a pokonanie każdego z nich wymaga wypełnienia innego zadania.

 

  • Autor: Prospero Hall
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 60 min
  • Wydawnictwo: Ravensburger

Kaskadia

W Kaskadii gracze rywalizują w stworzeniu najbardziej różnorodnego środowiska północno-zachodniego wybrzeża poprzez dobieranie płytek siedlisk oraz żetonów zwierząt i układanie ich w przepiękne krajobrazy. Każda partia Kaskadii to unikalne wyzwanie i inna kombinacja punktowanych celów, powiązanych z pięcioma występującymi w grze gatunkami zwierząt.

 

  • Autor: Randy Flynn
  • Liczba graczy: gracze: 1 - 4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 30 - 45 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Kroniki Zamku Avel

Kroniki zamku Avel to oparta na współpracy gra planszowa dla całej rodziny, w której wcielamy się w bohaterów i bohaterki odpowiedzialnych za uratowanie magicznej krainy. Podczas rozgrywki stworzymy własne postacie o unikalnych imionach i specjalnym ekwipunku, a następnie będziemy eksplorować świat, poruszając się po modułowej planszy. W czasie podróży napotkamy wiele niebezpieczeństw, z którymi będzie trzeba walczyć, a każde zwycięstwo przyniesie nam określoną nagrodę: nową broń, zbroję, eliksiry i złoto. Zgromadzone dobra pozwolą nam przygotować się do finałowego starcia z Monstrum, które zagraża królestwu Avel.

 

  • Autor: Przemek Wojtkowiak
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 60-90 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Księga Cudów

Księga cudów to oparta na współpracy gra przygodowa, rozgrywająca się na przestrzennej planszy w formie książki pełnej niezwykłości. W jej wnętrzu czekają na Was przygody pełne istotnych decyzji, a wybory, które podejmiecie, prowadzeni narracją na kartach, będą miały ogromne znaczenie dla tego, co spotka Was w kolejnych rozdziałach. Jakie zakończenie wybierzecie dla siebie i Onirii? Dajcie się porwać opowieści i sprawdźcie, co się wydarzy!

 

  • Autor: Martino Chiacchiera, Michele Piccolini
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 90 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

MikroMakro: Na tropie zbrodni

„MikroMakro: Na tropie zbrodni” to gra kooperacyjna na dedukcję i spostrzegawczość. Będziecie wspólnie rozwiązywać sprawy kryminalne, dociekać motywów, szukać dowodów i skazywać winowajców. Bystre oko przyda się wam nie mniej niż przenikliwy umysł, by odnaleźć rozwiązania zagadek na olbrzymiej planszy 75 x 110 cm. Dołączone szkło powiększające pomoże wam dostrzec każdy detal. Przed wami kawał detektywistycznej roboty

 

  • Autor: Johannes Sich
  • Liczba graczy: gracze: 1 - 4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 15 - 45 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Niepożądani goście

Gra detektywistyczna – dostępnych ponad 1000 śledztw na 7 poziomach trudności! Jesteście detektywami wezwanymi do rezydencji Woodruffa Waltona. Milioner został znaleziony martwy w swoim gabinecie! Przesłuchujcie gości Waltona, rozmawiajcie ze służbą, badajcie miejsce zbrodni, zapoznawajcie się z raportami policyjnymi. Zdobytą wiedzą możecie dzielić się z rywalami w zamian za nowe informacje na temat zbrodni. Wygra osoba, która rozwiąże zagadkę śmierci Waltona i prawidłowo odpowie na pytania: – Kto zabił Waltona? – Dlaczego go zabił? – Czym go zabił? – Czy miał wspólnika?

 

  • Autor: Megacorpin Games
  • Liczba graczy: gracze: 1-8
  • Wiek graczy: wiek: 12-112 lat
  • Czas gry: czas: 60 min
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Nowa Gwinea

Zapraszamy w podróż na Nową Gwineę, drugą pod względem wielkości wyspę świata, zieloną krainę endemicznych roślin, rajskich ptaków i dziko żyjących plemion. Wciel się w mieszkańców jednego z plemion i zbuduj nową wioskę. Zaczynasz od totemu świętego zwierzęcia i budujesz chatki o różnych kształtach tak, aby zakrywały oczka wodne oraz jak najwięcej krzewów owocowych. Przekręcaj, obracaj i kombinuj – masz na to minutę! I pamiętaj – chaty muszą się stykać tylko rogami, a pozostałe totemy nie mogą zostać zakryte – to przynosi pecha! Gracz, któremu uda się zakryć wszystkie źródła wody, kończy turę. Po 9 turach zwycięża gracz z największą liczbą punktów.

 

  • Autor: Grzegorz Rejchtman
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 25 minut
  • Wydawnictwo: Story House Egmont

Parki

Gra PARKI przedstawia amerykańskie parki narodowe i zawiera grafiki z serii wydawniczej Fifty-Nine Parks Print Series. Wcielicie się tu w rolę turystów, którzy wędrując szlakami parków narodowych, zobaczą niezwykłe miejsca. W każdej wycieczce natraficie na inny ekwipunek, manierki i zdjęcia. W pudełku znajdziecie wysokiej jakości komponenty takie jak drewniane znaczniki, płótnowane karty czy emaliowany znacznik pierwszego gracza. Czeka tu na Was ok. 60-minutowa rozgrywka dla 1-5 osób w wieku 10+. Witajcie w PARKACH!

 

  • Autor: Henry Audubon, Mattox Shuler, Matt Aiken, Jennifer Graham - Macht, Kyle Key
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 45+
  • Wydawnictwo: Albi

Via Magica

Via Magica to nowatorska gra, doskonale łącząca elementy strategiczne z koniecznością umiejętnego wykorzystania nadarzających się okazji. Przypomina bingo, jednak zamiast wykreślać liczby, zbieramy kryształy, pozwalające otwierać magiczne portale. Naszym zadaniem jest umiejętne zaplanowanie które portale chcemy otwierać, aby, robiąc to szybciej od przeciwników, zgromadzić na nich jak najwięcej punktów zwycięstwa.

 

  • Autor: Paolo Mori
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 7+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Rebel