KATEGORIA: GRA TEMATYCZNA

TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO ETAPU II

878 Wikingowie: Inwazja na Anglię

Asymetryczna gra wojenna z mechaniką kontroli terytorium dla 2, 3 lub 4 graczy. Angielska szlachta i chłopi próbują powstrzymać kolejne najazdy brutalnych Normanów i Berserkerów. Zdobywca tytułu najlepszej gry wojennej Golden Geek 2017, nominowany w tym roku także do najlepszej gry dla 2 graczy!

 

  • Autor: Beau Beckett, Dave Kimmel, Jeph Stahl
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Ogry Games

Aeon's End: Legacy

Aeon’s End: Legacy to kooperacyjna gra karciana, oparta o mechanikę budowania talii, w której karty na żadnym etapie nie są tasowane. Celem graczy jest pokonanie Nemezis, zanim zniszczy ono Gravehold, lub zanim broniący go Magowie Bram padną z wyczerpania. Podczas każdej rundy, gracze i Nemezis rozgrywają swoje tury w losowej kolejności (zgodnie z kartą wyciągniętą z Talii Tur). Podczas ich trwania, gracze mogą aktywować Zaklęcia, pozyskiwać Klejnoty, Artefakty oraz Zaklęcia z rynku zasobów oraz manipulować swoimi Bramami. Każda z dołączonych do gry Nemezis, charakteryzuje się odmiennymi akcjami, jakie podejmuje w trakcie swojej tury i wymaga od graczy wypracowania innej strategii, aby ją pokonać.

 

  • Autor: Nick Little (I), Kevin Riley
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 45 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Barrage

Barrage to zaawansowana ekonomiczna gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której każdy pełni rolę prezesa spółki państwowej walczącej o prymat na rynku produkcji energii w regionie Alp. Gracze kupują i korzystają z technologii, by budować tamy i elektrownie wodne oraz łączą je za pomocą kanałów. Kompletny system wodny pozwala na użycie zgromadzonej przy tamach wody do produkcji energii i realizację kontraktów.

 

  • Autor: Tommaso Battista, Simone Luciani
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Cthulhu: Death May Die

Cthulhu: Death May Die zaprojektowane przez weteranów branży - Roba Daviau (Pandemic Legacy 1 & 2) i Erica M. Langa (Blood Rage, Rising Sun) wyróżnia się nastrojowym klimatem, intuicyjną i emocjonującą rozgrywką oraz niepowtarzalnymi figurkami, z których znane jest wydawnictwo CMON. W pudełku znajdują się niezwykle szczegółowo wykonane figurki Cthulhu i Gwiezdnego Pomiotu, Hastura i jego 4 Wyznawców, 18 różnych figurek Potworów, 10 różnych figurek Badaczy i 10 figurek Kultystów (dwa różne wzory). Gra ma ogromną regrywalność, dzięki 6 scenariuszom, które można dowolnie kombinować z 2 Przedwiecznymi oraz 10 różnymi Badaczami.

 

  • Autor: Rob Daviau, Eric M. Lang
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 90 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Dylematy króla

Dylematy króla to interaktywna gra narracyjna z elementami legacy w której występuje kilka gałęzi wyboru historii z wieloma możliwymi zakończeniami, oraz talią kart przygód która zwiększa się wraz z Waszymi wyborami. Gracze reprezentują różne rody kierujące rządem Królestwa Ankista. W każdej rundzie losujesz jedną kartę z talii Dylematów i przeżywasz historię jaką stawia przed Tobą gra gry. Każda karta będzie stanowić nowy problem, który Rada będzie musiała rozwiązać w imieniu króla. Jako najbardziej zaufanemu doradcy króla, twoje decyzje określą przebieg historii i los królestwa. Każde wydarzenie dzieje się tylko raz: będziesz rozmawiać i targować się z innymi graczami, a na końcu będziesz musiał dokonać wyboru, ustalić wynik, rozwinąć historię gry i ewentualnie odblokować więcej wydarzeń.

 

  • Autor: Hjalmar Hach, Lorenzo Silva
  • Liczba graczy: 3-5
  • Wiek graczy: +14
  • Czas gry: 45 - 60 minut
  • Wydawnictwo: Galakta

Imperial Struggle

Imperial Struggle to gra dla dwóch graczy przedstawiająca rywalizację pomiędzy Francją i Wielką Brytanią na przestrzeni XVIII wieku. Rozpoczyna się w 1697 roku, gdy oba królestwa czekają z zapałem aż król Hiszpanii wyznaczy swojego dziedzica, a kończy się w roku 1789, kiedy nowy porządek doprowadził do zburzenia Bastylii. Fabuła gry nie obraca się wyłącznie wokół wojny: zarówno Francja, jak i Wielka Brytania muszą budować podwaliny kolonialnego bogactwa, radzić sobie z innymi narodami Europy i konkurować o chwałę w całym zakresie ludzkich przedsięwzięć. W tej grze karty nie decydują o całości działań gracza w każdej turze. Gracze muszą raczej łączyć dostępne dla każdego z nich Inwestycje z Wydarzeniami trzymanymi w tajemnicy przed przeciwnikiem. Dodatkowo, w grze nie ma rzutów kośćmi. Losowość pochodzi z trzech źródeł: tworzenia puli Inwestycji w każdej turze pokoju, początkowej siły militarnej w każdym teatrze działań wojennych, a także dobierania Wydarzeń przez każdego z graczy.

 

  • Autor: Ananda Gupta, Jason Matthews
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 120 - 240 minut
  • Wydawnictwo: Phalanx

Kroniki Zbrodni 1400

"Rok 1400. Nazywasz się Abelard Lavel, jesteś rycerzem w służbie króla. Już w dzieciństwie miewałeś dziwne, prorocze sny – widziałeś w nich zbrodnie z przeszłości i z przyszłości. Nauczyłeś się wykorzystywać swoje niezwykłe zdolności do rozwiązywania zagadek, których nikt inny nie potrafi wyjaśnić. Wielu mieszkańców miasta pragnie skorzystać z twoich usług. Czy jesteś w stanie im pomóc? Kroniki zbrodni: 1400 jest samodzielną grą, rozwijającą pomysły znane z podstawowych ""Kronik zbrodni"". Zastosowana w niej technologia Scan & Play pozwala połączyć zalety gry planszowej i elektronicznej. Przesłuchuj świadków i podejrzanych, gromadź dowody rzeczowe i zatrzymaj mordercę, zanim będzie za późno!"

 

  • Autor: David Cicurel, Wojciech Grajkowski
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1 - 4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Nieustraszeni: Normandia

Nieustraszeni: Normandia to gra, w której przeciwnicy budują swoje talie i przy ich pomocy rozgrywają kampanię wojenną w realiach II Wojny Światowej. Użyj kart, by przejąć inicjatywę, wzmocnić swoje siły, manewrować nimi na polu bitwy i dokonywać bohaterskich czynów, ale pamiętaj: każda strata w polu oznacza usunięcie karty z talii, a to ogranicza możliwości taktyczne i może sprawić, że będziesz bezbronny podczas kolejnego starcia! Gra zawiera zbiór 12 scenariuszy wzorowanych na prawdziwych wydarzeniach mających miejsce po lądowaniu aliantów w Normandii. Można rozgrywać je jako oddzielne potyczki, albo połączyć w dynamiczną kampanię. Zdobywca tytułu najlepszej gry wojennej Golden Geek 2019, nominowany w tym roku także do najlepszej gry dla 2 graczy!

 

  • Autor: Trevor Benjamin, David Thompson
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 45 - 60 minut
  • Wydawnictwo: Ogry Games

Obrazy Paryża

Obrazy Paryża to gra planszowa dla od dwóch do czterech graczy w wieku od 10 lat, w której jedna partia trwa około 30-60 minut. Będziemy tu zarządzali swoimi zasobami, takimi jak tuby z farbami i mieszanki, oraz czasem, jednocześnie śledząc poczynania innych artystów i przewidując ich ruchy. Zwycięzca uzyska niezwykły prestiż i ma szansę stać się sławnym malarzem Paryża!

 

  • Autor: Nicolas De Oliveira
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 30 - 60 minut
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Pandemic Legacy: Sezon 0

Nowa odsłona znanej serii gier kooperacyjnych, przez lata okupującej szczyt listy najlepszych tytułów serwisu BoardGameGeek. Uczestnicy wcielają się w zespół tajnych agentów, będących jednocześnie naukowcami, którzy w samym środku Zimnej Wojny zostali zrekrutowani przez CIA do niezwykle ważnej misji – zbadania broni biologicznej, pochodzącej z ZSRR. Gracze wezmą udział w kampanii trwającej 12 miesięcy (jeden miesiąc to 1 albo 2 rozgrywki, w zależności od rozwoju wydarzeń), będą podróżowali po świecie korzystając z rozmaitych przykrywek, by poznać, przebadać, a ostatecznie zatrzymać niebezpieczny patogen. Gra w narracyjny sposób poprowadzi ich przez kolejne przygody, wprowadzając coraz to nowe zasady i elementy ze specjalnych skrytek.

 

  • Autor: Matt Leacock, Rob Daviau
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 45 - 60 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Paranormalni Detektywi

Otwierasz oczy i doznajesz największego szoku w swoim życiu – ono właśnie dobiegło końca, a Ty jesteś zawieszonym w powietrzu duchem! Przerażony patrzysz w dół na własne ciało i dostrzegasz, że dziwna grupa nieznajomych zgromadziła się wokół Twoich doczesnych szczątków, przyglądając się im z fascynacją. To... detektywi! Naprowadź ich na trop mordercy, by sprawiedliwości mogło stać się zadość! Paranormalni Detektywi to gra imprezowa z elementami dedukcji. Jeden z graczy odgrywa rolę Ducha niedawno zmarłej osoby, podczas gdy pozostali gracze wcielają się w Paranormalnych Detektywów, którzy starają się odkryć, w jaki sposób ofiara zmarła. Używając swych zdolności medium, Detektywi będą komunikować się z Duchem, zadając pytania dotyczące szczegółów zbrodni. Duch odpowiada na różne dostępne dla zjawy sposoby, między innymi układając Sznury Wisielca, zagrywając Karty Tarota, układając na Tabliczce słowne zagadki czy też kierując ręką rysującego Detektywa!

 

  • Autor: Marcin Łączyński, Szymon Maliński, Adrian Orzechowski
  • Liczba graczy: 2 - 6
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 45 minut
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Rallyman GT

Na wyścigach liczy się wszystko. Każda sekunda ma znaczenie. Nie ma miejsca na zbędne manewry, trzeba walczyć w każdym miejscu toru i nie dać zabrać sobie wywalczonej pozycji. Rallyman GT zabiera nas prosto na tor. W czasie wyścigu będziemy musieli zadbać o prawidłowe przyspieszenie, blokować rywali, ale też w porę wyhamować, by nie stracić kontroli i w konsekwencji nie uszkodzić naszego pojazdu.

 

  • Autor: Jean-Christophe Bouvier
  • Liczba graczy: 1-6
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 45 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Spirit Island

Spirit Island jest kooperacyjnym tytułem dla zaawansowanych graczy. Gracze wcielają się w Duchy Wyspy i wspólnie ją ratują przed Najeźdźcami, wykorzystując swoje zdolności i moce specjalne. W grze podstawowej znajduje się osiem Duchów do wyboru. Każdy cechuje się innym poziomem złożoności, dysponuje różnymi mocami i wymaga od graczy różnego stylu gry. Dodatkowo gra pozwala zwiększyć poziom trudności poprzez wykorzystanie jednego z czterech dostępnych scenariuszy lub wprowadzenie do gry przeciwnika.

 

  • Autor: R. Eric Reuss
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 90 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Lacerta

Tainted Grail: Upadek Avalonu

Tainted Grail: Upadek Avalonu jest survivalową-eksploracyjną grą fabularną dla 1-4 graczy, osadzoną w ponurym świecie, gdzie legendy arturiańskie i celtyckie mity mieszają się z mroczną, unikalną wizją artystów i pisarzy z Awaken Realms. Każdy gracz kontroluje jednego z czterech nietypowych bohaterów, którzy muszą stawić czoła nieznanemu, gdy silniejsi i mądrzejsi od nich zawiedli. Gnani przez osaczającą, wykrzywiającą moc dziwu, zmagając się w nierównej walce z kończącymi się zasobami i czyhającymi wyzwaniami, postaci ruszają, aby dokonać niemożliwego, nieraz stając oko w oko ze śmiercią. Świat Tainted Grail reaguje na poczynania graczy, a głęboka i rozgałęziona historia pozwala na rozwiązywanie problemów na wiele różnych sposobów, gwarantując, że żadna rozgrywka nie będzie taka sama.

 

  • Autor: Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Awaken Realms

Watergate

W czerwcu 1972 roku w budynku Watergate mieszczącym się w Waszyngtonie złapano pięciu włamywaczy. Reporterzy gazet rozpoczęli drobiazgowe śledztwo i ujawnili jeden z największych skandali w historii Stanów Zjednoczonych, którego kulminacją stała się rezygnacja Richards Nixona ze stanowiska prezydenta USA. Dzięki przystępnym zasadom oraz dwóm odmiennym taliom kart, gra WATERGATE pozwoli przeżyć na nowo historię w ekscytujący i trzymający w napięciu sposób, a każda rozgrywka będzie inna.

 

  • Autor: Matthias Cramer
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 30 - 60 minut
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games