KATEGORIA: GRA ŚREDNIOZAAWANSOWANA

TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO ETAPU II

Aeon's End: Legacy

Aeon’s End: Legacy to kooperacyjna gra karciana, oparta o mechanikę budowania talii, w której karty na żadnym etapie nie są tasowane. Celem graczy jest pokonanie Nemezis, zanim zniszczy ono Gravehold, lub zanim broniący go Magowie Bram padną z wyczerpania. Podczas każdej rundy, gracze i Nemezis rozgrywają swoje tury w losowej kolejności (zgodnie z kartą wyciągniętą z Talii Tur). Podczas ich trwania, gracze mogą aktywować Zaklęcia, pozyskiwać Klejnoty, Artefakty oraz Zaklęcia z rynku zasobów oraz manipulować swoimi Bramami. Każda z dołączonych do gry Nemezis, charakteryzuje się odmiennymi akcjami, jakie podejmuje w trakcie swojej tury i wymaga od graczy wypracowania innej strategii, aby ją pokonać.

 

  • Autor: Nick Little (I), Kevin Riley
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 45 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Barrage

Barrage to zaawansowana ekonomiczna gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której każdy pełni rolę prezesa spółki państwowej walczącej o prymat na rynku produkcji energii w regionie Alp. Gracze kupują i korzystają z technologii, by budować tamy i elektrownie wodne oraz łączą je za pomocą kanałów. Kompletny system wodny pozwala na użycie zgromadzonej przy tamach wody do produkcji energii i realizację kontraktów.

 

  • Autor: Tommaso Battista, Simone Luciani
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Bonfire

Bonfire to strategiczna gra fantasy z elementami układanki i mechaniką umieszczania kafelków na planszy, autorstwa Stefana Felda, twórcy m.in. Zamków Burgundii. W Bonfire Gnomy usiłują ponownie rozpalić mistyczne ogniska, aby rozjaśnić planetę. Ogniska to źródła światła, energii i ciepła stworzone przez strażników światła w celu rozjaśnienia miast na ciemnej planecie. Mieszkańcy miast nieroztropnie wykorzystywali je dla własnych korzyści, a rozczarowani strażnicy światła zgasili ogniska. Obywatele nie mogli dłużej mieszkać w ciemnych miastach i zostali zmuszeni do ich opuszczenia. Silnik Bonfire oparty jest o trójkolorowe płytki, które będziesz układać na swojej planszy gracza. Kiedy uda ci się umieścić obok siebie te same kolory, otrzymasz więcej płytek akcji tego konkretnego rodzaju. Pozwoli ci to wyspecjalizować się w określonych typach działań i realizować różne strategie. Podczas punktacji końcowej, jesteś premiowany za rozpalone ogniska oraz wszelkie dokonane ulepszenia.

 

  • Autor: Stefan Feld
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 70 - 100 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Cthulhu: Death May Die

Cthulhu: Death May Die zaprojektowane przez weteranów branży - Roba Daviau (Pandemic Legacy 1 & 2) i Erica M. Langa (Blood Rage, Rising Sun) wyróżnia się nastrojowym klimatem, intuicyjną i emocjonującą rozgrywką oraz niepowtarzalnymi figurkami, z których znane jest wydawnictwo CMON. W pudełku znajdują się niezwykle szczegółowo wykonane figurki Cthulhu i Gwiezdnego Pomiotu, Hastura i jego 4 Wyznawców, 18 różnych figurek Potworów, 10 różnych figurek Badaczy i 10 figurek Kultystów (dwa różne wzory). Gra ma ogromną regrywalność, dzięki 6 scenariuszom, które można dowolnie kombinować z 2 Przedwiecznymi oraz 10 różnymi Badaczami.

 

  • Autor: Rob Daviau, Eric M. Lang
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 90 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Dylematy króla

Dylematy króla to interaktywna gra narracyjna z elementami legacy w której występuje kilka gałęzi wyboru historii z wieloma możliwymi zakończeniami, oraz talią kart przygód która zwiększa się wraz z Waszymi wyborami. Gracze reprezentują różne rody kierujące rządem Królestwa Ankista. W każdej rundzie losujesz jedną kartę z talii Dylematów i przeżywasz historię jaką stawia przed Tobą gra gry. Każda karta będzie stanowić nowy problem, który Rada będzie musiała rozwiązać w imieniu króla. Jako najbardziej zaufanemu doradcy króla, twoje decyzje określą przebieg historii i los królestwa. Każde wydarzenie dzieje się tylko raz: będziesz rozmawiać i targować się z innymi graczami, a na końcu będziesz musiał dokonać wyboru, ustalić wynik, rozwinąć historię gry i ewentualnie odblokować więcej wydarzeń.

 

  • Autor: Hjalmar Hach, Lorenzo Silva
  • Liczba graczy: 3-5
  • Wiek graczy: +14
  • Czas gry: 45 - 60 minut
  • Wydawnictwo: Galakta

Endeavor: Wiek Żagli

Endeavor: Wiek Żagli to strategiczna gra planszowa osadzona w historycznej grze Age of Sail. Zaczynając w zatłoczonym centrum Europy, musisz walczyć o dominację w domu, wysyłając statki do zamkniętych regionów świata ... i bądź gotowy przejąć kontrolę, gdy się otworzą!

 

  • Autor: Carl de Visser
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: 13+
  • Czas gry: 60 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Imperial Struggle

Imperial Struggle to gra dla dwóch graczy przedstawiająca rywalizację pomiędzy Francją i Wielką Brytanią na przestrzeni XVIII wieku. Rozpoczyna się w 1697 roku, gdy oba królestwa czekają z zapałem aż król Hiszpanii wyznaczy swojego dziedzica, a kończy się w roku 1789, kiedy nowy porządek doprowadził do zburzenia Bastylii. Fabuła gry nie obraca się wyłącznie wokół wojny: zarówno Francja, jak i Wielka Brytania muszą budować podwaliny kolonialnego bogactwa, radzić sobie z innymi narodami Europy i konkurować o chwałę w całym zakresie ludzkich przedsięwzięć. W tej grze karty nie decydują o całości działań gracza w każdej turze. Gracze muszą raczej łączyć dostępne dla każdego z nich Inwestycje z Wydarzeniami trzymanymi w tajemnicy przed przeciwnikiem. Dodatkowo, w grze nie ma rzutów kośćmi. Losowość pochodzi z trzech źródeł: tworzenia puli Inwestycji w każdej turze pokoju, początkowej siły militarnej w każdym teatrze działań wojennych, a także dobierania Wydarzeń przez każdego z graczy.

 

  • Autor: Ananda Gupta, Jason Matthews
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 120 - 240 minut
  • Wydawnictwo: Phalanx

Marco Polo II

Podróżnicy z Marco Polo kontynuują swoją epicką przygodę w najnowszej odsłonie nagradzanej gry strategicznej. Po przybyciu do Beijing wracają na Zachód w służbie Chanowi, zmierzając do najdalszych zakątków jego imperium w poszukiwaniu sławy i bogactwa. Marco Polo II to samodzielna gra. Choć z poprzednią częścią łączy ją wiele elementów, nie jest ona wymagana do rozgrywki. To całkiem nowa podróż, która przynosi wyjątkowe wyzwania – zupełnie nowe akcje, reguły punktacji, a także towar: rzadki i cenny chiński jadeit. Odnajdź dawne szlaki lub odkrywaj nowe i kontynuuj budowanie nieśmiertelnej spuścizny Marco Polo!

 

  • Autor: Simone Luciani, Daniele Tascini
  • Liczba graczy: 2 - 4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Albi

Pandemic Legacy: Sezon 0

Nowa odsłona znanej serii gier kooperacyjnych, przez lata okupującej szczyt listy najlepszych tytułów serwisu BoardGameGeek. Uczestnicy wcielają się w zespół tajnych agentów, będących jednocześnie naukowcami, którzy w samym środku Zimnej Wojny zostali zrekrutowani przez CIA do niezwykle ważnej misji – zbadania broni biologicznej, pochodzącej z ZSRR. Gracze wezmą udział w kampanii trwającej 12 miesięcy (jeden miesiąc to 1 albo 2 rozgrywki, w zależności od rozwoju wydarzeń), będą podróżowali po świecie korzystając z rozmaitych przykrywek, by poznać, przebadać, a ostatecznie zatrzymać niebezpieczny patogen. Gra w narracyjny sposób poprowadzi ich przez kolejne przygody, wprowadzając coraz to nowe zasady i elementy ze specjalnych skrytek.

 

  • Autor: Matt Leacock, Rob Daviau
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: "45 - 60 minut "
  • Wydawnictwo: Rebel

Pharaon

Jako dziecko Faraona, większą część swojego dorosłego życia poświęciłeś przygotowaniu swojej podróży na tamten świat. Przygotuj pełne przepychu rytuały pogrzebowe. Traktuj cnotę i sprawiedliwość jako cel swojego istnienia. Każde z twoich działań zostanie osądzone w czasie ważenia serca!

 

  • Autor: Henri Pym, Sylas
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60 minut
  • Wydawnictwo: Bard Centrum Gier

Smartphone Inc.

Smartphones Inc. to ekonomiczna gra symulacyjna, w której prowadzisz firmę produkującą zaawansowany technologicznie sprzęt. Twoim celem jest sprzedaż technologii na różnych rynkach dla osiągnięcia jak największych korzyści i poprowadzenie twojej firmy do zostania liderem w produkcji smartfonów. Gra toczy się przez 5 rund, a każda runda jest podzielona na 8 faz,wskazanych na planszy na torze Faz, który przeprowadzi cię przez proces zarządzania firmą. Główne mechaniki gry to bardzo ciekawie przeprowadzony wybór akcji, a także kontrola obszaru (area control). Twoje decyzje obejmują wybór wielkości produkcji, badanie nowych technologii, rozwój firmy, ekspansję na nowe rynki geograficzne, wpływanie na cenę i wybór rynków zbytu produktów.

 

  • Autor: Ivan Lashin
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Spirit Island

Spirit Island jest kooperacyjnym tytułem dla zaawansowanych graczy. Gracze wcielają się w Duchy Wyspy i wspólnie ją ratują przed Najeźdźcami, wykorzystując swoje zdolności i moce specjalne. W grze podstawowej znajduje się osiem Duchów do wyboru. Każdy cechuje się innym poziomem złożoności, dysponuje różnymi mocami i wymaga od graczy różnego stylu gry. Dodatkowo gra pozwala zwiększyć poziom trudności poprzez wykorzystanie jednego z czterech dostępnych scenariuszy lub wprowadzenie do gry przeciwnika.

 

  • Autor: R. Eric Reuss
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 90 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Lacerta

Watergate

W czerwcu 1972 roku w budynku Watergate mieszczącym się w Waszyngtonie złapano pięciu włamywaczy. Reporterzy gazet rozpoczęli drobiazgowe śledztwo i ujawnili jeden z największych skandali w historii Stanów Zjednoczonych, którego kulminacją stała się rezygnacja Richards Nixona ze stanowiska prezydenta USA. Dzięki przystępnym zasadom oraz dwóm odmiennym taliom kart, gra WATERGATE pozwoli przeżyć na nowo historię w ekscytujący i trzymający w napięciu sposób, a każda rozgrywka będzie inna.

 

  • Autor: Matthias Cramer
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 30 - 60 minut
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Wyprawa do Newdale

Wyprawa do Newdale jest kontynuacją sagi O mój zboże! - tym razem w formie gry planszowej. Szereg scenariuszy tworzących pełną grę przeniesie was w klimat świata O mój zboże! i przeprowadzi przez historię pełną przygód. Każda rozgrywka to jeden rozdział tej historii. Możecie rozegrać rozdziały zgodnie z ich narastającą kolejnością (jako kampanię) albo po prostu grać w dowolnie wybrane rozdziały. Każda mapa wymaga korzystania z innego zestawu wydarzeń, misji, akcji i komponentów gry, zmuszając was do ciągłego dostosowywania strategii do aktualnej sytuacji. Czy uda ci się przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę?

 

  • Autor: Alexander Pfister
  • Liczba graczy: 1 - 4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 90 minut
  • Wydawnictwo: Lacerta

Zaginiona Wyspa Arnak

Rozbudowana, wielowymiarowa gra o nieodpartym, przygodowym klimacie, łącząca mechaniki budowania talii i rozmieszczania robotników. Uczestnicy stają przed zadaniem poprowadzenia wyprawy badawczej na nieznaną dotąd wyspę Arnak i odkrycia tajemnic wymarłej cywilizacji. W kolejnych rundach będą zaopatrywać swoje ekspedycje w przydatne przedmioty, eksplorować dżunglę w poszukiwaniu tajemniczych artefaktów i fascynujących stanowisk archeologicznych, ujarzmiać strażników tych miejsc i – co najważniejsze – prowadzić na podstawie znalezisk badania, które mogą doprowadzić do odkrycia zaginionej świątyni. Oprócz klasycznych efektów, dostępne karty posłużą również do rozmieszczania pracowników, a wraz z odkrywaniem kolejnych części wyspy, pojawią się zupełnie nowe akcje, które będziemy mogli wykonywać. Niektóre z nich będą wymagały posiadania konkretnych zasobów, kluczowe będzie więc zbudowanie solidnej podstawy.

 

  • Autor: Elwen, Mín
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 30 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Rebel