KATEGORIA: GRA ŚREDNIOZAAWANSOWANA

TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO ETAPU II

303 Squadron

303 Squadron to kooperacyjna gra oparta na historii polskiego dywizjonu 303, który uczestniczył w bitwie o Anglię. Gracze wcielając się w rolę polskich pilotów będą starali się powstrzymać niemieckie naloty na Wielką Brytanię. Gra rozgrywana jest wg inspirowanych faktami scenariuszy. Każdy scenariusz to inna historia i inne wydarzenia. Podczas rozgrywania scenariusza, tak jak to w życiu, pojawiać się będą nieprzewidziane wydarzenia, które drastycznie mogą zmienić równowagę sił. Każdy scenariusz będzie wymuszał podejmowanie odpowiednich decyzji tak, aby zminimalizować potencjalne straty i doprowadzić do pokonania eskadr Luftwaffe. Gracze muszą wspólnie podejmować trudne decyzje wybierając „ mniejsze zło”. W grze nie ma oczywistych wyborów i może się okazać, że decyzja, która wydawała się jedyną słuszną, nią nie jest. Szybka, dynamiczna rozgrywka pozwoli sprawdzić się początkującym graczom, jak i tym z większym doświadczeniem. W grze może uczestniczyć od 1 do 4 pilotów.

 

  • Autor: Michał Kohmann
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14
  • Czas gry: czas: 90
  • Wydawnictwo: Hobbity.eu

Brazil: Świt imperium

Czołem szlachetni gracze! Żywimy nadzieję, że to orędzie zastanie was w zdrowiu i dobrej kondycji. Zapewne doszły was słuchy o odkryciu Nowego Świata. Celem niniejszego pisma jest wezwanie was do udziału w przedsięwzięciu o wiekopomnym znaczeniu historycznym. Po przybyciu do Nowego Świata kluczowym zadaniem będzie jak najszybsze zajęcie terytorium poprzez wznoszenie budynków gospodarczych. Jednocześnie będziecie musieli zaplanować kolejne działania rozwojowe – tworzyć manufaktury i oczywiście wzmacniać siłę militarną. Aby umocnić swe panowanie, konieczne będzie zakładanie miast. Do tego natomiast potrzebować będziecie niezakłóconego napływu surowców i złota. Nie zapomnijcie także o wspieraniu nauki, która może okazać się najpotężniejszym zasobem. Poprowadzicie swój nowy kraj poprzez trzy ery, z których każda zapewni wam nowe możliwości, ale także kolejne wyzwania. Naprzód! Za imperium! „Niech Bóg raczy spełnić me ostatnie życzenia – pokój i dobrobyt dla Brazylii.” Cesarz Pedro II.

 

  • Autor: Zé Mendes
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 90-120
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Brzdęk! Legacy: Acquisitions Incorporated

Poszukiwanie przygód na pełny etat (od 8 do 16) może trochę zmęczyć. Natrętne gremliny, podstępne wampiry i gigantyczny smok stoją pomiędzy tobą a skarbem (który prawnie i słusznie ci się należy). Ale nie trać ducha. W Brzdęk! Legacy: Acquisitions Incorporated jesteś częścią wykwalifikowanej kadry najwybitniejszej korporacji awanturników tego wymiaru (oraz kilku równoległych) – w szeregach takiej organizacji można nawet uratować świat (i może będzie trzeba…) Przed tobą i twoimi współpracownikami 10 ekscytujących rozgrywek w trybie kampanii. Twoje sukcesy, porażki, wszelkie wybory wpłyną permanentnie na świat gry (a także jej fizyczne komponenty). Po zakończeniu kampanii otrzymasz unikalny egzemplarz gry, z którym będziecie mogli spędzić jeszcze wiele godzin gry pokampanijnej.

 

  • Autor: Andy Clautice, Paul Dennen
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 90-120
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Cynowy Szlak

Akcja gry Cynowy szlak ma miejsce w XIX-wiecznej Kornwalii i skupia się na wydobyciu miedzi i cyny. To właśnie wtedy Kornwalia stała się jednym z najważniejszych na świecie okręgów górnictwa tych metali. Z Kornwalii pochodziła cyna wykorzystywana w różnorodnych stopach oraz miedź, używana do pokrycia okrętów Royal Navy. Kopalnie potrzebowały wydajnych pomp wodnych, czego efektem był rozwój silników parowych, a w konsekwencji proces ten przyczynił się do powstania pierwszych lokomotyw parowych. Cennym produktem ubocznym okazał się arszenik, wykorzystywany w różnych przedsiębiorstwach, a szczególnie w rozwijającym się przemyśle włókienniczym w Lancashire. Kiedy kornwalijski przemysł wydobywczy upadł, Kornwalijczycy rozjechali się po świecie rozpowszechniając swoje cenne umiejętności i tym samym kształtując nowoczesne górnictwo.

 

  • Autor: Martin Wallace
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 60-90 min
  • Wydawnictwo: PHALANX

Deep Madness

Deep Madness to gra horror w klimacie sci-fi, przenosząca 1 do 6 graczy w złowieszcze korytarze Kadath, głębinowego ośrodka wydobywczego. Gracze współpracują jak drużyna badaczy, rzucających się w nieznane i przy rosnącym strachu, starających się rozwikłać tajemnice stacji. Stawiając czoło niewytłumaczalnym siłom, które na nich polują. Co spowodowało, że systemy komunikacyjne stacji zamilkły? Co odkryli górnicy podczas pracy w głębinach? Dlaczego szefowie korporacji tak bardzo interesuja się odkryciem pracowników stacji? Odpowiedzi na te pytania czekają na badaczy na dnie oceanu. Rozwiązanie zagadki może doprowadzić członków drużyny na skraj szaleństwa...lub dalej.

 

  • Autor: Roger Ho
  • Liczba graczy: gracze: 1-6
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 90-180
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Destinies

Prorocy mówią o Aniele Śmierci, którego nadejście zwiastuje Koniec Dni. Ale kiedy głód, zaraza i wojna pustoszą ziemię, wciąż wydaje się, że jest nadzieja. W tym czasie próby garstce wybranych dana będzie moc decydowania o ludzkich losach. To im przyjdzie wybierać między wybawieniem a potępieniem. Destinies to rywalizacyjna gra narracyjna, łącząca grę planszową z możliwościami aplikacji. Wciel się w jednego z bohaterów odkrywających mroczny, inspirowany średniowieczem świat, którzy próbują zrealizować swoje przeznaczenie. Ale uważaj, inni gracze mogą dążyć do celu, który jest sprzeczny z Twoim!

 

  • Autor: Michał Gołębiowski, Filip Miłuński
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1 - 3
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 90 - 150 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Diuna Imperium

„Diuna: Imperium” to gra strategiczna, która łączy w sobie mechaniki budowani talii i rozmieszczania agentów na planszy (worker placement). To od ciebie zależy, jak rozbudujesz swoją potęgę. Poszukasz politycznych sojuszy czy stworzysz militarną przewagę? Siła ekonomii czy subtelne intrygi? Miejsce w radzie… czy ostra klinga? Wybór należy do ciebie. Imperium czeka.

 

  • Autor: Paul Dennen
  • Liczba graczy: gracze: 1 - 4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60 - 120 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Gutenberg

"Gutenberg" to gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której wcielicie się w pionierów drukarstwa w XV wieku. Poprzez realizację zamówień będziecie budowali swoje bogactwo i sławę, a usprawniając swoje zakłady drukarskie i pozyskując wsparcie mecenasów będziecie rozwijali swoje zdolności produkcyjne. Rywalizację zwycięży drukarz szczycący się największym uznaniem.

 

  • Autor: Katarzyna Cioch, Wojciech Wiśniewski
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 45-120
  • Wydawnictwo: GRANNA

Paleo

W kooperacyjnej grze „Paleo” prowadzicie swoich łowców, zbieraczy, wojowników i innych członków plemienia przez niezbadane tereny w poszukiwaniu zasobów i tajemnic. Aby pozostawić po sobie trwały ślad dla kolejnych pokoleń, będziecie potrzebowali nowych narzędzi, wzajemnego wsparcia w pokonywaniu zagrożeń i odrobiny szczęścia. Czy uda wam się stworzyć naskalne malowidło, zanim trudne warunki i niedożywienie rozprawią się z waszym plemieniem?

 

  • Autor: Peter Rustemeyer
  • Liczba graczy: gracze: 1 - 4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 45 - 60 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Pax Pamir: Druga edycja

Pax Pamir to strategiczna gra historyczna opowiadająca o polityce i władzy w dziewiętnastowiecznym Afganistanie od autora gier Root i John Company. Gracze będą sprzymierzać się z różnymi sojusznikami, aby zbudować nowe państwo, które będzie w stanie odeprzeć wrogie ataki. Zwyciężyć może jednak tylko jeden gracz. Sojusze będą stawały się coraz silniejsze, a sprzymierzeńcy z przeszłości posuną się do szpiegostwa i podstępów, aby zabezpieczyć swoja własną dominację.

 

  • Autor: Cole Wehrle
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 45-120 min
  • Wydawnictwo: GALAKTA

Szczęki Lwa

Gloomhaven: Szczęki Lwa to w pełni kooperacyjna gra przygodowo-strategiczna. Jest osadzona w unikalnym świecie fantasy, w którym gracze wcielają się w najemników, zwanych Szczękami Lwa. Przechodząc kolejne scenariusze i tworząc z nich kampanię będą zmagać się ze zautomatyzowanymi wrogami zagrywając unikatowe karty postaci. Gra jest fabularnym prequelem klasycznego Gloomhaven. Nowa, uproszczona forma najlepszej gry świata, pozwala na szybszą, bardziej dynamiczną rozgrywkę.

 

  • Autor: Isaac Childres
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60+
  • Wydawnictwo: Albi

Terraformacja Marsa: Ekspedycja Ares

Ekspedycja Ares to nowa, dynamiczna i zupełnie niezależna gra w uniwersum Terraformacji Marsa, oparta o budowanie silnika produkcyjnego. Podczas rozgrywki uczestnicy kierują międzyplanetarnymi korporacjami i dążą do tego, aby zamienić Marsa w nadającą się do zamieszkania, dochodową planetę. Robią to, inwestując w karty projektów, które bezpośrednio lub pośrednio przyczynią się do terraformowania planety. Aby wygrać, gracze starają się osiągnąć wysoki współczynnik terraformacji i zgromadzić jak najwięcej punktów zwycięstwa.

 

  • Autor: Sydney Engelstein, Jacob Fryxelius, Nick Little (I)
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

The Thing: Gra planszowa

The Thing – Gra planszowa przeniesie was do wydarzeń znanych z kultowego filmu wyreżyserowanego w 1982 r. przez mistrza kina grozy, Johna Carpentera. Gra skupia się na umiejętnościach naśladowania i asymilacji Obcego, dzięki którym ukrywa swoją prawdziwą naturę pod osłoną fałszywego człowieczeństwa. Prawdziwym celem Obcego jest ucieczka z bazy i rozprzestrzenienie się po naszej planecie. Sukces nie będzie łatwy, ponieważ obecni w grze ludzie będą starali się temu zapobiec. Na zachowanie Obcego duży wpływ będzie miał przebieg gry oraz to, jak blisko ujawnienia jego prawdziwej tożsamości będą pozostali gracze. Obcy może zdecydować się na pełną współpracę z ludźmi, aby uciec wraz z nimi, lub może próbować zasymilować jak najwięcej z nich, aby zwiększyć swoje szanse na wygraną. Może też ujawnić się i walczyć z nimi z pełną przebiegłością i brutalną siłą.

 

  • Autor: Giuseppe Cicero, Andrea Crespi
  • Liczba graczy: gracze: 1-8
  • Wiek graczy: wiek: +14
  • Czas gry: czas: 60-90 min
  • Wydawnictwo: GALAKTA

Wielki Mur

Wielki mur to gra planszowa inspirowana historią chińskiego Wielkiego Muru, Dynastia Song i podbojami Czyngis Chana, wzbogacona o elementy fantasy. Choć większość postaci, wydarzeń i odkryć militarnych pokrywają się z historią, to część z nich została przedstawiona w nieco inny sposób, by lepiej wpasować się w założenia gry. Dwóch do czterech graczy będzie prowadzić klany, rywalizując ze sobą na drodze do zostania najbardziej zasłużonym w procesie budowy i obrony Wielkiego Muru. Dzięki mechanikom worker placement zdobędą zasoby niezbędne do budowy Muru. Po stworzeniu armii skierują ją do walki. I choć z gruntu nastawieni będą na rywalizację, ta misja może się powieść wyłącznie, gdy klany będą ze sobą współpracować. Znalezienie idealnego balansu między współpracą, a rywalizacją, będzie kluczem do zwycięstwa w tej konkurencji, albowiem niczym yin i yang - jedno bez drugiego nie ma racji bytu.

 

  • Autor: Kamil 'Sanex' Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 120-180 minut
  • Wydawnictwo: Awaken Realms

Wyspa dinozaurów

W grze Wyspa dinozaurów gracze wcielają się w zarządców parków dinozaurów. Powierzono wam ważne zadanie przeniesienia fantastycznych zwierząt okresów triasu, jury i kredy do epoki nowoczesności! Czeka na ciebie upragniona emerytura – jeśli tylko że uda ci się stworzyć większy i lepszy park niż twoi rywale! Nie będzie to jednak takie proste. Musisz zatrudnić odpowiedni personel, prześcignąć rywali w wyścigu po najciekawsze okazy dinozaurów i ocenić, jakie atrakcje przyciągną najwięcej gości. Wszystko to jednak na nic, jeśli nie zadbasz o odpowiednie środki bezpieczeństwa, aby utrzymać niesforne dinozaury pod kontrolą.

 

  • Autor: Jonathan Gilmour, Brian Lewis
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 90-120min
  • Wydawnictwo: GALAKTA