KATEGORIA: GRA EKSPERCKA

GRY NOMINOWANE

Deep Madness

Deep Madness to gra horror w klimacie sci-fi, przenosząca 1 do 6 graczy w złowieszcze korytarze Kadath, głębinowego ośrodka wydobywczego. Gracze współpracują jak drużyna badaczy, rzucających się w nieznane i przy rosnącym strachu, starających się rozwikłać tajemnice stacji. Stawiając czoło niewytłumaczalnym siłom, które na nich polują. Co spowodowało, że systemy komunikacyjne stacji zamilkły? Co odkryli górnicy podczas pracy w głębinach? Dlaczego szefowie korporacji tak bardzo interesuja się odkryciem pracowników stacji? Odpowiedzi na te pytania czekają na badaczy na dnie oceanu. Rozwiązanie zagadki może doprowadzić członków drużyny na skraj szaleństwa...lub dalej.

 

  • Autor: Roger Ho
  • Liczba graczy: gracze: 1-6
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 90-180
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Diuna Imperium

„Diuna: Imperium” to gra strategiczna, która łączy w sobie mechaniki budowani talii i rozmieszczania agentów na planszy (worker placement). To od ciebie zależy, jak rozbudujesz swoją potęgę. Poszukasz politycznych sojuszy czy stworzysz militarną przewagę? Siła ekonomii czy subtelne intrygi? Miejsce w radzie… czy ostra klinga? Wybór należy do ciebie. Imperium czeka.

 

  • Autor: Paul Dennen
  • Liczba graczy: gracze: 1 - 4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60 - 120 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Machina Arcana

W grze Machina Arcana gracze wcielają się w odkrywców wrzuconych w czeleście przerażających podziemi, którzy walczą o przetrwanie i przechodzą kolejne rozdziały jednej z wielu opowieści grozy. Nawet jeśli uda im się pozostać przy życiu do końca historii, czeka na nich wyjątkowy finał ze specjalnymi zasadami. Unikatowe środowisko, interaktywny ekwipunek, zasady walki oraz taktyczna różnorodność stanowią integralną część wyjątkowej opowieści, co gwarantuje zarówno pełne zanurzenie się w świat gry, jak i ogromna regrywalność. Jednak gracze muszą strzec się na każdym kroku! Horda unikatowych, przerażających potworów tylko czeka, aby zniszczyć drużynę. Jakby tego było mało, sama Groza utrudnia rozgrywkę i niweczy wszelka nadzieje na zwycięstwo pośród nieprzyjaznych komnat.

 

  • Autor: Juraj Bilich
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 150min
  • Wydawnictwo: GALAKTA

Odmęty Grozy

Odmęty grozy to rozbudowana, angażująca gra planszowa z motywem zdrajcy, gdzie uczestnicy nie mogą ufać sobie nawzajem, a mimo to muszą uparcie dążyć do wskazanego celu. Przesiąknięta klimatem rodem z twórczości H.P. Lovecrafta, pełna unikatowych postaci z ciekawymi historiami, rozgrywka zapewnia mnóstwo emocji i zmusza graczy do nieustannego analizowania sytuacji i podejmowania ryzyka. Choć dowodzą wspólnie, muszą zachować czujność i wykazać się dużym sprytem, aby uratować statek przed pójściem na dno.

 

  • Autor: Tony Fanchi
  • Liczba graczy: gracze: 3-6
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 120-240 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Pax Pamir: Druga edycja

Pax Pamir to strategiczna gra historyczna opowiadająca o polityce i władzy w dziewiętnastowiecznym Afganistanie od autora gier Root i John Company. Gracze będą sprzymierzać się z różnymi sojusznikami, aby zbudować nowe państwo, które będzie w stanie odeprzeć wrogie ataki. Zwyciężyć może jednak tylko jeden gracz. Sojusze będą stawały się coraz silniejsze, a sprzymierzeńcy z przeszłości posuną się do szpiegostwa i podstępów, aby zabezpieczyć swoja własną dominację.

 

  • Autor: Cole Wehrle
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 45-120 min
  • Wydawnictwo: GALAKTA