KATEGORIA: GRA TEMATYCZNA

GRY NOMINOWANE

Descent: Legendy Mroku

Descent: Legendy Mroku to ogromna gra przygodowa podzielona na 3 akty. Każdy akt składa się z kilkunastu misji i jest rozdziałem epickiej historii o szóstce śmiałków walczących z siłami ciemności. Przez całą rozgrywkę poprowadzi Was specjalnie przygotowana aplikacja zawierająca zarówno informacje dotyczące fabuły, jak i ścieżki rozwoju Waszych postaci. Descent: Legendy Mroku to rozbudowana opowieść, a kolejność podejmowanych przez Was działań i Wasze decyzje będą miały realny wpływ na jej kształt. Sama rozgrywka odbywa się na trójwymiarowej planszy zbudowanej z przestrzennych terenów, z wykorzystaniem plastikowych, niezwykle szczegółowych figurek bohaterów i przeciwników. Podczas zabawy każde z Was wcieli się w 1 z 6 postaci, z których każda ma zupełnie inne możliwości, styl walki, a także własną historię!

 

  • Autor: Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 180-240 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Destinies

Prorocy mówią o Aniele Śmierci, którego nadejście zwiastuje Koniec Dni. Ale kiedy głód, zaraza i wojna pustoszą ziemię, wciąż wydaje się, że jest nadzieja. W tym czasie próby garstce wybranych dana będzie moc decydowania o ludzkich losach. To im przyjdzie wybierać między wybawieniem a potępieniem. Destinies to rywalizacyjna gra narracyjna, łącząca grę planszową z możliwościami aplikacji. Wciel się w jednego z bohaterów odkrywających mroczny, inspirowany średniowieczem świat, którzy próbują zrealizować swoje przeznaczenie. Ale uważaj, inni gracze mogą dążyć do celu, który jest sprzeczny z Twoim!

 

  • Autor: Michał Gołębiowski, Filip Miłuński
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1 - 3
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 90 - 150 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Machina Arcana

W grze Machina Arcana gracze wcielają się w odkrywców wrzuconych w czeleście przerażających podziemi, którzy walczą o przetrwanie i przechodzą kolejne rozdziały jednej z wielu opowieści grozy. Nawet jeśli uda im się pozostać przy życiu do końca historii, czeka na nich wyjątkowy finał ze specjalnymi zasadami. Unikatowe środowisko, interaktywny ekwipunek, zasady walki oraz taktyczna różnorodność stanowią integralną część wyjątkowej opowieści, co gwarantuje zarówno pełne zanurzenie się w świat gry, jak i ogromna regrywalność. Jednak gracze muszą strzec się na każdym kroku! Horda unikatowych, przerażających potworów tylko czeka, aby zniszczyć drużynę. Jakby tego było mało, sama Groza utrudnia rozgrywkę i niweczy wszelka nadzieje na zwycięstwo pośród nieprzyjaznych komnat.

 

  • Autor: Juraj Bilich
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 150min
  • Wydawnictwo: GALAKTA

Odmęty Grozy

Odmęty grozy to rozbudowana, angażująca gra planszowa z motywem zdrajcy, gdzie uczestnicy nie mogą ufać sobie nawzajem, a mimo to muszą uparcie dążyć do wskazanego celu. Przesiąknięta klimatem rodem z twórczości H.P. Lovecrafta, pełna unikatowych postaci z ciekawymi historiami, rozgrywka zapewnia mnóstwo emocji i zmusza graczy do nieustannego analizowania sytuacji i podejmowania ryzyka. Choć dowodzą wspólnie, muszą zachować czujność i wykazać się dużym sprytem, aby uratować statek przed pójściem na dno.

 

  • Autor: Tony Fanchi
  • Liczba graczy: gracze: 3-6
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 120-240 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Wielki Mur

Wielki mur to gra planszowa inspirowana historią chińskiego Wielkiego Muru, Dynastia Song i podbojami Czyngis Chana, wzbogacona o elementy fantasy. Choć większość postaci, wydarzeń i odkryć militarnych pokrywają się z historią, to część z nich została przedstawiona w nieco inny sposób, by lepiej wpasować się w założenia gry. Dwóch do czterech graczy będzie prowadzić klany, rywalizując ze sobą na drodze do zostania najbardziej zasłużonym w procesie budowy i obrony Wielkiego Muru. Dzięki mechanikom worker placement zdobędą zasoby niezbędne do budowy Muru. Po stworzeniu armii skierują ją do walki. I choć z gruntu nastawieni będą na rywalizację, ta misja może się powieść wyłącznie, gdy klany będą ze sobą współpracować. Znalezienie idealnego balansu między współpracą, a rywalizacją, będzie kluczem do zwycięstwa w tej konkurencji, albowiem niczym yin i yang - jedno bez drugiego nie ma racji bytu.

 

  • Autor: Kamil 'Sanex' Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 120-180 minut
  • Wydawnictwo: Awaken Realms