KATEGORIA: GRA ŚREDNIOZAAWANSOWANA

GRY NOMINOWANE

Destinies

Prorocy mówią o Aniele Śmierci, którego nadejście zwiastuje Koniec Dni. Ale kiedy głód, zaraza i wojna pustoszą ziemię, wciąż wydaje się, że jest nadzieja. W tym czasie próby garstce wybranych dana będzie moc decydowania o ludzkich losach. To im przyjdzie wybierać między wybawieniem a potępieniem. Destinies to rywalizacyjna gra narracyjna, łącząca grę planszową z możliwościami aplikacji. Wciel się w jednego z bohaterów odkrywających mroczny, inspirowany średniowieczem świat, którzy próbują zrealizować swoje przeznaczenie. Ale uważaj, inni gracze mogą dążyć do celu, który jest sprzeczny z Twoim!

 

  • Autor: Michał Gołębiowski, Filip Miłuński
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1 - 3
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 90 - 150 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Diuna Imperium

„Diuna: Imperium” to gra strategiczna, która łączy w sobie mechaniki budowani talii i rozmieszczania agentów na planszy (worker placement). To od ciebie zależy, jak rozbudujesz swoją potęgę. Poszukasz politycznych sojuszy czy stworzysz militarną przewagę? Siła ekonomii czy subtelne intrygi? Miejsce w radzie… czy ostra klinga? Wybór należy do ciebie. Imperium czeka.

 

  • Autor: Paul Dennen
  • Liczba graczy: gracze: 1 - 4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60 - 120 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Pax Pamir: Druga edycja

Pax Pamir to strategiczna gra historyczna opowiadająca o polityce i władzy w dziewiętnastowiecznym Afganistanie od autora gier Root i John Company. Gracze będą sprzymierzać się z różnymi sojusznikami, aby zbudować nowe państwo, które będzie w stanie odeprzeć wrogie ataki. Zwyciężyć może jednak tylko jeden gracz. Sojusze będą stawały się coraz silniejsze, a sprzymierzeńcy z przeszłości posuną się do szpiegostwa i podstępów, aby zabezpieczyć swoja własną dominację.

 

  • Autor: Cole Wehrle
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 45-120 min
  • Wydawnictwo: GALAKTA

Szczęki Lwa

Gloomhaven: Szczęki Lwa to w pełni kooperacyjna gra przygodowo-strategiczna. Jest osadzona w unikalnym świecie fantasy, w którym gracze wcielają się w najemników, zwanych Szczękami Lwa. Przechodząc kolejne scenariusze i tworząc z nich kampanię będą zmagać się ze zautomatyzowanymi wrogami zagrywając unikatowe karty postaci. Gra jest fabularnym prequelem klasycznego Gloomhaven. Nowa, uproszczona forma najlepszej gry świata, pozwala na szybszą, bardziej dynamiczną rozgrywkę.

 

  • Autor: Isaac Childres
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60+
  • Wydawnictwo: Albi

Wielki Mur

Wielki mur to gra planszowa inspirowana historią chińskiego Wielkiego Muru, Dynastia Song i podbojami Czyngis Chana, wzbogacona o elementy fantasy. Choć większość postaci, wydarzeń i odkryć militarnych pokrywają się z historią, to część z nich została przedstawiona w nieco inny sposób, by lepiej wpasować się w założenia gry. Dwóch do czterech graczy będzie prowadzić klany, rywalizując ze sobą na drodze do zostania najbardziej zasłużonym w procesie budowy i obrony Wielkiego Muru. Dzięki mechanikom worker placement zdobędą zasoby niezbędne do budowy Muru. Po stworzeniu armii skierują ją do walki. I choć z gruntu nastawieni będą na rywalizację, ta misja może się powieść wyłącznie, gdy klany będą ze sobą współpracować. Znalezienie idealnego balansu między współpracą, a rywalizacją, będzie kluczem do zwycięstwa w tej konkurencji, albowiem niczym yin i yang - jedno bez drugiego nie ma racji bytu.

 

  • Autor: Kamil 'Sanex' Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 120-180 minut
  • Wydawnictwo: Awaken Realms