TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU

Ale cyrk!

Przed Państwem najsłynniejsza grupa cyrkowa świata! Zapraszamy na zapierające dech w piersiach akrobatyczne show! Poznajcie grupę śmiałków, która potrafi zaprzeczyć prawom grawitacji! Zadaniem graczy jest zaprezentowanie skomplikowanych układów akrobatycznych. Aby tego dokonać, muszą oni układać drewniane klocki z postaciami akrobatów jeden na drugim. Każdy z układów jest zapisany na kartach. Zmysł równowagi i precyzja ruchów są w cyrku na wagę złota nie możemy więc strącić wieży akrobatów. Kto pierwszy wykona 7 niepowtarzalnych układów, ten wywoła burzę oklasków i wygra rozgrywkę!,

 

  • Autor: Marco Teubner
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 15
  • Wydawnictwo: Granna

Atlantica

Ekipy badaczy starają się wydobyć na światło dzienne tajemnice zatopionej przed laty wyspy. Muszą wynajmować ekipy nurków i statki do transportu skarbów. I robić to na tyle szybko, by zdążyć przed nadciągającym huraganem. Kto załaduje na statki najcenniejsze skarby, zwycięży.,

 

  • Autor: PIATNIK
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: od 8 lat
  • Czas gry: czas: 40 min
  • Wydawnictwo: PIATNIK

Batyskaf

Daj się porwać podwodnej przygodzie! Podróżuj z nami batyskafem i pstrykaj zdjęcia najciekawszym zwierzakom! Jeśli zaryzykujesz i zejdziesz głęboko pod wodę, jest szansa, że uchwycisz niezwykle rzadkie i fascynujące okazy. Ten z Was, kto stworzy najlepszą kolekcję fotografii i zdobędzie najwięcej pereł, wygra rozgrywkę. Uwaga! Pełne zanurzenie! Gra uczy dobrego planowania i ćwiczy umiejętność szacowania ryzyka. ,

 

  • Autor: Paweł Nowak-Reitz
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 7+
  • Czas gry: czas: 30
  • Wydawnictwo: Granna

Bazyliszek

W piwnicach jednej z warszawskich kamienic mieszka bazyliszek – stwór, który jednym spojrzeniem potrafi zamienić człowieka w kamień. Wyruszacie do podziemi, by stawić czoło strasznemu potworowi. Podczas poszukiwań odwiedźcie jak najwięcej komnat. Pamiętajcie jednak, by zabrać ze sobą lustro – może uda Wam się upolować bazyliszka! Bazyliszek to szybka gra na spostrzegawczość i pamięć, w której dzieci muszą zapamiętać wygląd komnat i znaleźć ich lustrzane odbicie.,

 

  • Autor: JAN MADEJSKI
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 25
  • Wydawnictwo: Granna

Biznes Junior

Tradycyjna gra w Biznes w dostępnej dla dzieci uproszczonej wersji. Gra doskonale uczy najmłodszych liczenia, gospodarowania pieniędzmi, inwestowania oraz ponoszenia ryzyka. Prowadzone przedsiębiorstwa dostosowane zostały do świata dzieci. Możemy zatem zostać właścicielami cukierni, sklepu z zabawkami, wesołego miasteczka lub pizzerii. ,

 

  • Autor: ALEXANDER
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 45 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Checkpoint Charlie

Dokładnie obserwuj i wyciągaj prawidłowe wnioski, aby zdemaskować szefa siatki szpiegowskiej, przekradającego się przez granicę między Wschodnim a Zachodnim Berlinem. Taki jest cel psów tropiących, reprezentujących różne tajne służby. Który agent okaże się najsprytniejszy?,

 

  • Autor: PIATNIK
  • Liczba graczy: gracze: 3-5
  • Wiek graczy: wiek: od 10 lat
  • Czas gry: czas: 40 min
  • Wydawnictwo: PIATNIK

Czarodziejski labirynt

Wciel się w magicznego bohatera i zdobądź skarb! Czeka Cię ryzykowna i kręta droga, która prowadzi przez magiczny, zielony labirynt. Jednak bądź ostrożny! Nie wpadnij w dzikie pnącza, bo o zdobyciu skarbu będziesz mógł zapomnieć… „Czarodziejski labirynt” to ciekawa gra jednoosobowa (możliwy również wariant dwuosobowy), w której liczy się spostrzegawczość, umiejętność dobrego planowania i zdolność logicznego myślenia. Gracz wciela się w czarownicę lub czarodzieja. Aby wygrać, trzeba zdobyć skarb. W tym celu przekręca się lub przestawia kafelki tak, aby utworzyły drogę, która do niego prowadzi. Gra umożliwia zabawę w różnych wariantach i na różnych poziomach trudności. Dzięki temu każda rozgrywka jest inna!,

 

  • Autor: Anna Sobich-Kamińska
  • Liczba graczy: gracze: 1-2
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 10-20 min.
  • Wydawnictwo: Zielona Sowa

Czy wiesz, który zwierz…? Kieszonkowa fauna Europy,

CZY WIESZ KTÓRY ZWIERZ… ma skrzydła? Który jest ssakiem? A który opiekuje się swoim potomstwem? Jeżeli nie, to dzięki tej grze szybko się dowiesz! Odsłoń kartę, przeczytaj zagadkę i znajdź właściwe zwierzaki zanim uczynią to Twoi rywale. Jeżeli zbierzesz ich najwięcej, wygrywasz rundę. Aż 4 warianty rozgrywki pozwalają na rozgrywkę zarówno najmłodszym, jak i dorosłym graczom. Podczas rozgrywki poznasz też nazwy zwierząt w innych językach: po angielsku, niemiecku, francusku, włosku oraz po łacinie! CZY WIESZ KTÓRY ZWIERZ… to seria aż czterech gier. Wszystkie można traktować jako samodzielne tytuły, lecz części Świat, Europa oraz Afryka i Azja można także ze sobą łączyć.,

 

  • Autor: Bernhard Naegele
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 4+
  • Czas gry: czas: 10-20
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Eliksir mnożenia

Prosta gra karciana i narzędzie do nauki matematyki w jednym! Podczas zabawy gracze używają kart o podwójnej wartości: na górze każdej z nich znajduje się potwór oznaczony liczbą, a na dole – eliksir z numerem. Zadaniem uczestników jest wykładać karty w taki sposób, aby w ich części stołu znalazła się kombinacja cyfr-eliksirów, których iloczyn będzie równy numerowi jednego z potworów przeciwnika. Oznacza to, że każda wykładana przez nas karta ma dwie funkcje – dla nas narzędziem jest strona z eliksirem, natomiast dla przeciwnika ważne są potwory, które stanowią jego cel. Dlatego też musimy dobrze przemyśleć, jakie karty chcemy umieszczać na stole. Eliksir mnożenia łączy w sobie dwie najważniejsze cechy gier edukacyjnych: dostarcza świetnej zabawy i dba o rozwój dziecięcych umysłów. Gra została doceniona przez grono eksperckie i otrzymała tytuł Zabawki Roku 2018.,

 

  • Autor: Julien Lamouche
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: 7+
  • Czas gry: czas: 15 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Fabryka języka

Nadmuchaj policzki jak balony, kląskaj językiem i na koniec wyślij całusy wszystkim graczom, a przy tym wszystkim uśmiechaj się i baw świetnie! „Fabryka języka” to gra planszowa, w której każdy z graczy buduje swojego robota. Zdobywanie poszczególnych części nie jest jednak łatwe – gracze muszą wyćwiczyć swoje usta i języki. Wykonując polecenia z kart zadań mogą poruszać się po planszy, aby wziąć element z taśmy produkcyjnej, przeszukać kosz na śmieci lub… ukraść innemu graczowi fragment jego robota. Rozgrywka, w której pokazuje się komuś język nie tylko z powodu emocji! Zagraj i sprawdź, czy dasz radę powtórzyć jak najszybciej: „Słowik wysławia słowa składnie, ale skomplikowanie”! Gra została przygotowana przez logopedkę Małgorzatę Korbiel, pracującą na co dzień z dziećmi. ,

 

  • Autor: Małgorzata Korbiel
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 20-40 min.
  • Wydawnictwo: Zielona Sowa

Fikolo

Fikolo to gra logiczna, która przy prostych zasadach wymaga od graczy sporo wyobraźni i szybkiego myślenia. Na środku stołu układa się losowe karty symboli, zaś po ich bokach zadania. Gracze grają jednocześnie i starają się jak najszybciej znaleźć układ pasujący do któregoś z zadań. Układ kart na stole można jednak zmieniać poprzez dokładanie kolejnych symboli. Fikolo posiada banalne do wytłumaczenia zasady, lecz powoduje duże emocje i skłania wyobraźnię do sporego wysiłku. Kilka wariantów zasad daje możliwość dostosowanie poziomu trudność do wieku graczy pozwalając także na rozgrywkę z dziećmi.,

 

  • Autor: Jürgen P. Grunau, Wolfgang Kramer, Hans Raggan ,
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 10-20
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Gatunki

Gatunki to gra, w której gracze starają się przyporządkować wybranym gatunkom zwierząt ich cechy. Na przemian rzucają kośćmi i muszą jak najszybciej znaleźć zwierzę, do którego pasują wylosowane właściwości. W tej grze liczy się wiedza, refleks i spostrzegawczość. Bądź szczwany jak lis, szybki jak gepard i czujny jak ważka. Ucz się grając!,

 

  • Autor: Christian Kruchten, Jean-Claude Pellin ,
  • Liczba graczy: gracze: 2-10
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 20 min.
  • Wydawnictwo: FoxGames

Grajeczka

Witajcie w Grajeczce, w magicznym królestwie, przez które odważna Księżniczka, lojalny Książę i przerażający Smok podróżują w poszukiwaniu przygód. Potrzebują twojej pomocy, aby zbadać swoje królestwo! Pomóż im dotrzeć w najdalsze zakątki świata, by mogli spełnić swoje przeznaczenie, gdy ty będziesz tworzyć i opowiadać ich historię. Grajeczka to nie tylko gra, w którą grasz, to także baśń, którą opowiadasz z każdym kolejnym ruchem! Rozwijaj baśniowe królestwo Grajeczki dokładając nowe kafle ziemi i przesuwając Księżniczkę, Rycerza i Smoka po różnych miejscach, takich jak góry, lasy i pola. Pomóż im przeżyć niesamowite przygody i wypełnić cele opisane na kartach twej księgi. Kiedy tylko wypełnisz dany cel rozwiń swoją opowieść czytając książkę na głos! Bądź pierwszym, który ukończy swoją opowieść, aby zwyciężyć Grajeczkę! ,

 

  • Autor: Matthew Dunstan, Brett J. Gilbert ,
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 30 Min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Hello Dino

Straszny bałagan panuje w gnieździe dinozaurów. Co chwila rozbrykane maluchy zamieniają się miejscami. Spróbujcie nad tym zapanować i zmienić chaos w porządek tak, by każdy dinozaur trafił na właściwe miejsce. Będziecie musieli bacznie obserwować całe gniazdo i zapamiętywać, pod którymi skorupami poukrywały się dinozaury!,

 

  • Autor: PIATNIK
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: od 5 lat
  • Czas gry: czas: 30 min
  • Wydawnictwo: PIATNIK

Hippo

Czy hipototamy są groźne? W grze Hippo nie musisz obawiać się hipototama. To nie on jest Twoim zagrożeniem, tylko pozostali gracze. Twoje zadanie? Wrzucić do basenu wszystkie swoje piłki. Utrudnienie? Nie wszystkie piłki zmieszczą się w wodzie. Spiesz się, ponieważ wygrywa ten kto pierwszy pozbędzie się swoich piłek. Możecie jednak liczyć na pomoc Hippo pływającego w basenie, bo on zbierze i chwyci tyle piłek ile tylko mu wrzucicie do wody. Gra Hippo uczy poprzez zabawę dodawania w zakresie do dwunastu oraz rozplanowywania swoich zasobów w postaci wykorzystania wyniku wyrzuconego na trzech kostkach. Ta gra trzyma w napięciu do samego końca!,

 

  • Autor: Matrin Nedergaard
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 15 min.
  • Wydawnictwo: HELVETIQ

Jamniki

Ubierz jamnika w kubraczek! Podczas gry Twój jamnik będzie rósł, musisz więc ubierać go w coraz większy kubraczek. Staraj się, aby na kubraczku było jak najwięcej symboli kostek – zdobędziesz za nie punkty! Dodatkowe punkty dostaniesz za kolory kubraczka.,

 

  • Autor: David Short
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 6-106 lat
  • Czas gry: czas: 15 min
  • Wydawnictwo: NASZA KSIĘGARNIA

Jungle Trip

Gra karciana ze zwierzętami – Kto najlepiej wybierze, w jakiej kolejności zagrywać karty i będzie miał najwięcej szczęścia w zdobywaniu lew słabymi kartami, zwycięży. Bo w tej grze obowiązuje zasada: gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta.,

 

  • Autor: PIATNIK
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: od 5 lat
  • Czas gry: czas: 15 min
  • Wydawnictwo: PIATNIK

Jurassic Snack

To gra Autorstwa Bruno Cathali dla najmłodszych. Jest to już 2 gra z tej linii obok Little Big Fish. Gracze poruszają się figurkami Diplodoków w linii prostej, do skrajnych pól jedząc, jak przystało na roślinożerców, smaczną trawę, czyli żetony, które na drugiej stronie posiadają różne działania. Niektóre na przykład wpuszczają niebezpieczne T. rexy na planszę, które mogą wypłoszyć nasze Diplodoki z gry. Gracze zbierają żetony trawy, za które na koniec gry dostaną punkty. Trzeba się jednak mieć na baczności, aby T. rexy nie przegoniły wszystkich naszych roślinożerców – wtedy przegramy! ,

 

  • Autor: Bruno Cathala
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: 7+
  • Czas gry: czas: 15
  • Wydawnictwo: Funiverse

Kariba

Afryka jest gorąca. Wody jest tam mało. Nie każde zwierzę będzie mogło ugasić swoje pragnienie. W grze Kariba zwierzęta chcą znaleźć wodopój, w którym mogą się odświeżyć. Choć Kariba to ogromne jezioro na pustyni, nie wszystkie zwierzęta będą mogły przebywać przy nim jednocześnie. Powód? Każde będzie chciało być pierwszym po długiej podróży. Dlatego słoń przegoni nosorożca, a nosorożec odpędzi mysz. Ale dobrze wiemy, że słonie boją się myszy! Dlatego mała mysz jest w stanie przegonić słonia. Kariba to mała i kompaktowa gra, przepięknie ilustrowana, nagradzanego autora gier Reinera Knizi, która zapewni przyjemny wspólny czas i przeniesie Was na sawannę, gdzie obowiązuje prawo najsilniejszego, albo najmniej przestraszonego.,

 

  • Autor: Reiner Knizia
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 15 min.
  • Wydawnictwo: HELVETIQ

Katamino

Katamino jest dynamiczną układanką i zmuszająca do myślenia zagadką. Rozwija zmysł obserwacji i zdolność logicznego myślenia. To klasyka gier logicznych z „płynnie regulowanym” poziomem trudności. Różne zasady gry powodują, że mogą zacząć się w nią bawić już trzylatki. Korzystając z kolejnych – coraz trudniejszych wariantów rozgrywki sprawia, że gra rośnie wraz z dzieckiem i adresowana jest w nieco zmienionej formie dla 4, 5, 6 i 8-latków. Oczywiście, dorośli amatorzy „gimnastyki mózgu” również znajdą tu coś dla siebie! Oprócz wariantu 1 osobowego, w wersji Family może jednocześnie rywalizować ze sobą 2 graczy!,

 

  • Autor: André Perriolat
  • Liczba graczy: gracze: 1-2
  • Wiek graczy: wiek: 3+
  • Czas gry: czas: 10 min.
  • Wydawnictwo: FoxGames

Koncept Kids – Zwierzaki

Oparta na współpracy gra skojarzeniowa, która stanowi świetne wprowadzenie do kalamburów dla najmłodszych – dzieci od 4 roku życia. Na środku stołu wykładamy planszę z symbolami. Najstarszy gracz umieszcza przed sobą podstawkę, na którą kładziemy kartę z hasłem – w taki sposób, aby zwierzę na niej narysowane było widoczne dla pozostałych uczestników. Ich zadaniem jest umieszczanie na planszy plastikowych ramek, za pomocą których zaznaczamy grafiki-podpowiedzi dla zgadującego. Wspólnie wybierają te, które kojarzą im się ze zwierzęciem na karcie. Koncept Kids – Zwierzaki pozwala dopasowywać poziom trudności do odbiorców. Do wyboru mamy dwa tryby rozgrywki oraz dwa zestawy kart (z najpopularniejszymi i nieco trudniejszymi zwierzętami). Gra została doceniona przez grono eksperckie i otrzymała tytuł Zabawki Roku 2018.,

 

  • Autor: Gaëtan Beaujannot, Alain Rivollet,
  • Liczba graczy: gracze: 4-12
  • Wiek graczy: wiek: 4+
  • Czas gry: czas: 30 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Król Popiel

Przebrała się miarka! Czas ukarać króla Popiela za jego potworne czyny! Przewodzicie stadu wygłodniałych myszy, które niespodziewanie wynurzają się z jeziora Gopła i nadciągają do wieży w Kruszwicy, by dopaść podłego władcę. Komu z was przypadnie sława bohatera, który w końcu uwolni gnębiony lud spod jarzma okrutnego Popiela? Ruszajcie do walki!,

 

  • Autor: JAN MADEJSKI
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 30
  • Wydawnictwo: Granna

Królik w ogrodzie

Szybka, zabawna gra dla dwóch osób. Pewien bardzo roztargniony Ogrodnik posadził w ogródku marchewkę i dynię. Marchew rośnie między dynią i nie wiadomo, gdzie są grządki. Ogrodnik wie, że do jego ogródka zakradł się Królik i pod grządkami kopie tunel. Chce jak najszybciej zebrać dynię na sprzedaż a potem złapać szkodnika. Królik chce się najeść marchewki, zanim złapie go Ogrodnik. Ogrodnik buduje ścieżkę do dyni, a Królik kopie tunel do marchewek. Jeśli się spotkają, będą sobie płatać figle, blokując możliwości ruchu. Kto z nich szybciej zbierze dynię lub marchewkę za 10 punktów, ten wygrywa.,

 

  • Autor: ALEXANDER
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Kto to zrobił?

Dynamiczna i bardzo prosta gra karciana, która z powodzeniem połączy przy stole młodszych i starszych. Aby wygrać, przyda się refleks, szybkość reakcji i zapamiętywanie. Cała sprawa dotyczy kupy, którą jakieś zwierzątko zrobiło na środku salonu. Poszukiwania winnego trwają i choć wiesz, że to nie jest sprawka Twojego pupila, jednego możesz być pewien – pozostali gracze z pewnością będą próbowali go obwinić, żeby zrzucić winę ze swoich podopiecznych! Aby wygrać, musisz udowodnić niewinność 6 swoich zwierzaków, pozbywając się wszystkich swoich kart. Znajdź jak najszybciej kartę zwierzaka identycznego z tą na stole, wyłóż ją, a następnie zrzuć winę na kolejne zwierzątko. Zależy Ci na dobrym imieniu Twoich podopiecznych, dlatego musisz działać szybko, pamiętając jednocześnie, które zwierzaki udowodniły już swoją niewinność. Na koniec każdej rundy właściciel winnego zwierzaka otrzymuje żeton kupy. ,

 

  • Autor: Jonathan Favre-Godal
  • Liczba graczy: gracze: 3-6
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 15 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Kucharz

I Ty możesz zostać kucharzem! Rozpocznij swoją przygodę z gotowaniem! Zdobądź wszystkie potrzebne składniki i przygotuj potrawy według mistrzowskich przepisów. W każdej grze czekają na Ciebie nowe wyzwania, które przybliżą Ci sekrety niezwykłego zawodu kucharza. „Kucharz” to dwie rodzinne, rozrywkowo-edukacyjne planszówki i gra w pamięć dla dzieci w wieku przedszkolnym w jednym pudełku. W grze ,,W restauracji,, gracze wcielają się w postaci kucharzy i starają się jako pierwsi zdobyć składniki potrzebne do przygotowania potraw opisanych na wylosowanych przez nich kartach z przepisami. Gra „Sekretny składnik” polega na jak najszybszym dotarciu do mety i omijaniu kuchennych pułapek, zaś w grze w pamięć liczy się ważna dla wszystkich wielkich kucharzy umiejętność szybkiego zapamiętywania. ,

 

  • Autor: Katarzyna Szumska
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 4+
  • Czas gry: czas: 15-40 min.
  • Wydawnictwo: Zielona Sowa

Little Big Fish

Little Big Fish jest grą taktyczną dla dwóch graczy, którzy rywalizują między sobą, aby szybciej od przeciwnika zjeść jego 5 rybek. W swojej turze przesuwasz jedną ze swoich rybek o dwa pola lub dwie swoje rybki o jedno pole. Rybki mogą poruszać się prostopadle, ale musisz rozpatrzeć efekt pola, zanim zrobisz drugi ruch. Przesuń się na pole z planktonem, aby twoja rybka urosła. Przejdź na pole narodzin, aby dodać jedną rybkę ze swojej rezerwy na planszę. Wraki działają jak tunele dla małych rybek, a pola ,,?,, pozwalają Ci dobrać żeton, wykonać jego efekt i odrzucić go. Możesz obrócić planszetkę, natknąć się na rybaka, lub dostać gratisową rybkę. Rozpocznij wyścig i jako pierwszy zjedz pięć rybek,

 

  • Autor: David Perez (II), Igor Polouchine,
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 15
  • Wydawnictwo: Funiverse

Mini City

W kolonii mrówek trwa gorączkowa krzątanina. Objuczone ciężkimi pakunkami pracowite mrówki muszą dostarczyć zebrane z trudem smakołyki do odpowiednich magazynów w mrowisku. Ale i na drogach mrówek obowiązują przepisy ruchu. Która mrówka jako pierwsza wyrobi swoją dzienną normę, zostanie nową królową kolonii mrówek.,

 

  • Autor: PIATNIK
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: od 7 lat
  • Czas gry: czas: 40 min
  • Wydawnictwo: PIATNIK

Miny jak cytryny

Czy masz zabawna twarz i potrafisz robić „Miny jak cytryny?” Twórz grymasy w sposób pokazany na kartach i pozwól innym znaleźć właściwą minę. Pamiętaj, by robić to z powaga godna dobrego komika. Zdobywaj punkty dzięki strojeniu min i świetnej zabawie! ,

 

  • Autor: ALEXANDER
  • Liczba graczy: gracze: 2-8
  • Wiek graczy: wiek: 4+
  • Czas gry: czas: 35 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Misia i jej mali pacjenci. Klinika Młodego Weterynarza. Rodzinna gra karciana

Baw się świetnie z Misią, pieskiem Popikiem i innymi przesympatycznymi bohaterami książek z serii „Misia i jej mali pacjenci”! Marzysz o tym, aby pomagać potrzebującym zwierzętom? Zagraj w wyjątkową grę rodzinną i wspólnie z małą weterynarz Misią ratuj chore zwierzęta w Lipowej Klinice. Gra zawiera 32 wyjątkowo pięknie ilustrowane karty. Każdy z graczy otrzymuje swoją kartę z Lipową Kliniką. Następnie gracze odkrywają kolejne karty i podejmują decyzję, które zwierzę chcą leczyć. Za wyleczone zwierzęta gracze otrzymują punkty – kto zdobędzie ich najwięcej, ,

 

  • Autor: Anna Sobich-Kamińska
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 4+
  • Czas gry: czas: 10-15
  • Wydawnictwo: Zielona Sowa

My little Scythe

My Little Scythe to przyjazna gra rodzinna z elementami rywalizacji, zaprojektowana przez Hoby’ego Chou i jego córkę Viennę, zainspirowana bestsellerową grą Scythe. Gra przeznaczona jest dla całej rodziny, w tym dla dzieci od 8 roku życia. Zasady są bardzo przystępne, dzięki czemu dzieci z łatwością je zrozumieją. Z kolei wybory jakie stają przed graczami nie należą do łatwych i gra doskonale sprawdza się jako lekka rozgrywka dla starszych graczy. Jako rodzeństwo Poszukiwaczy uczestniczysz w Turnieju Zbiorów, którego stawką jest sprawowanie rocznej władzy w zwierzęcym Królestwie Pomme. Poruszaj swoimi postaciami i rozwijaj ich zdolności, ucz się zaklęć, zbieraj magiczne klejnoty i słynne czerwone jabłka Pomme. Dostarcz je do zamku Everfree, by zostać władcą królestwa, a jeśli ktoś stanie Ci na drodze… rzuć mu wyzwanie w bitwie na ciasta!,

 

  • Autor: Hoby Chou, Vienna Chou
  • Liczba graczy: gracze: 1 – 6
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 45-60 minut
  • Wydawnictwo: Phalanx

Namierz to!

Czy potrafisz zapamiętać wszystkie obrazki z karty? Widzisz nawet najdrobniejsze detale? Wiesz, ile jest na karcie czerwonych krabów, a ile niebieskich motyli? Wykaż się spostrzegawczością i świetną pamięcią! Namierz to! ,,Namierz to,, to wyjątkowa gra karciana dla graczy w każdym wieku. Możesz grać w domu, samochodzie, pociągu, a nawet w samolocie! Baw się jedną grą na trzy sposoby: • zadając szczegółowe pytania do zapamiętanych kart i przepytując się wzajemnie z ich treści, np. Czy na karcie znajduje się czerwony krab? • tworząc dla siebie wyzwania na czas typu: Znajdź …(coś) na karcie, np. Znajdź 4 czerwone kraby, 2 żółte klapki i zieloną palmę. Masz na to 10 sekund • wyznaczając przewodnika gry, który będzie zadawał pytania i ścigając się między pozostałymi graczami w udzielanie poprawnych odpowiedzi, np. Macie 5 minut na odnalezienie 2 czerwonych krabów! Namierzanie może być świetną zabawą! ,

 

  • Autor: Justyna Jednoróg
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 4+
  • Czas gry: czas: 15-30 min.
  • Wydawnictwo: Zielona Sowa

Pan Twardowski

W karczmie Rzym pojawił się właśnie Pan Twardowski. Jaką postać tym razem przybrał znany czarodziej: szlachcica z bujną brodą czy może dumnego pana z fajką? Spróbujcie złapać Twardowskiego, ale uważajcie: najsłynniejszy mag będzie próbował wywieść Was w pole! Pan Twardowski to gra dedukcyjna, w której musicie przyjrzeć się obrazkowi karczmy i wskazać, który element uległ zmianie. Jeśli Wam się uda, dowiecie się więcej o wyglądzie czarodzieja.,

 

  • Autor: Wojciech Grajkowski
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 25
  • Wydawnictwo: Granna

Panika w laboratorium

Pomocy! Ameby uciekły z laboratorium! Musicie pomóc je wyłapać, ale nie będzie to takie proste. Te małe stworzonka zmieniają kolory, kształty i wzory, a do tego uwielbiają chować się w wentylacji. 1. Na środku stołu ułożone są żetony reprezentujące ameby, laboratoria i wentylację. 2. Wynik rzutu kostkami określa kierunek ucieczki ameby oraz jej wygląd. 3. Kto pierwszy odnajdzie właściwą amebę – zdobywa punkt! Panika w laboratorium to rewelacyjna gra, którą pokochały miliony osób na całym świecie!,

 

  • Autor: Dominique Ehrhard
  • Liczba graczy: gracze: 2-10
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 10-30 min.
  • Wydawnictwo: FoxGames

Park Dinozaurów

Rodzinka Grywalskich wybrała się do Parku Dinozaurów. Lecz co to? Dinozaury rozbiegły się po parku, a w radiu właśnie zapowiedziano deszcz meteorytów. Pomóżcie dinozaurom wrócić do ich wybiegów, zanim rozpęta się kosmiczna burza. „Park dinozaurów” to gra, która rozwija się razem z dziećmi – po pokonaniu poziomu podstawowego można w niej wspólnie zmagać się z coraz trudniejszymi zadaniami.,

 

  • Autor: Stefan Kołecki
  • Liczba graczy: gracze: 1-6
  • Wiek graczy: wiek: 3+
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: Egmont Polska Sp. z o.o.

Paszczaki

Łapiemy paszczaki! Światowy hit! Proste zasady, zabawne ilustracje, doskonała gra dla całej rodziny. Zadaniem graczy jest złapanie jak największej liczby paszczaków. Jak złapać paszczaka? Podczas gry wszyscy kolejno wykładamy na stół po jednej karcie. Musisz swoją kartę wyłożyć w taki sposób, aby na początku i na końcu rzędu kart znalazł się taki sam paszczak. Gdy to ci się uda, zdobędziesz wszystkie paszczaki z tego rzędu!,

 

  • Autor: Tim Roediger
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 5-105 lat
  • Czas gry: czas: 15 min
  • Wydawnictwo: NASZA KSIĘGARNIA

Patataj

Kooperacyjna gra dla najmłodszych. Celem rozgrywki jest wypełnienie wybiegu kolorowymi kartami kucyków, zanim zostanie on zamknięty przy pomocy kart ogrodzenia. Gra oferuje kilka poziomów trudności. Dzieci ćwiczą wspólne podejmowanie decyzji, komunikację w grupie, spostrzegawczość i refleks.,

 

  • Autor: Daria Ermakova
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 4-9
  • Czas gry: czas: 20
  • Wydawnictwo: Granna

Patchwork Express

Patchwork Express jest samodzielną grą, sprowadzającą oryginalną grę Patchwork do jej podstaw. Dzięki temu oraz z uwagi na większy rozmiar żetonów i niższe liczby, znakomicie nadaje się dla dzieci w wieku przedszkolnym. Patchwork to metoda szycia, w której łączy się małe kawałki materiału w większą całość, tworząc nowy wzór. W przeszłości wykorzystywano ją, żeby zagospodarować niechciane ścinki i skrawki. Dziś jest formą sztuki – z cennych tkanin projektanci wyczarowują cudowne włókiennicze kreacje. Największe arcydzieła powstają z nierównych kawałków materiału, dlatego tę właśnie technikę przyjęła większość artystycznego światka. Stworzenie pięknej kołdry nie jest jednak łatwe, wymaga wysiłku i czasu, a dostępne kawałki materiału nie zawsze chcą do siebie pasować. Musisz więc wybierać je bardzo uważnie i mieć solidny zapas guzików, który nie tylko pozwoli Ci zakończyć kołdrę, ale uczyni ją lepszą i ładniejszą od rękodzieł konkurencji.,

 

  • Autor: Uwe Rosenberg
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 10-15 min.
  • Wydawnictwo: Lacerta

Pingwin na lodzie

Przełam lody przy grze, w której pechowy pingwin dosłownie traci grunt pod nogami. Biedny nielot wybrał się na spacer i nagle… TRACH! Usłyszał odgłos pękającego lodu. To gracze za pomocą specjalnych młotków wzięli się za wykuwanie przerębli w lodowej tafli. Nikt jednak nie chce robić pingwinowi na złość, więc trzeba uważać. Zwycięzcą pozostanie ten, kto pozostawi nieszczęśnika na lodzie. Ten, kto doprowadzi go do przymusowej kąpieli… będzie mógł żądać rewanżu. Nie powstrzymasz śmiechu przy tej niezwykle prostej, niesamowicie wciągającej, zręcznościowej grze dla całej rodziny.,

 

  • Autor: uncredited
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 3+
  • Czas gry: czas: 15
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Poszukiwacze skarbów

Zorganizowanie poszukiwań skarbu nigdy nie było tak łatwe! Narysuj, zapisz lub zaznacz wskazówki na planszach, ukryj je przed piratami i wyślij wesołą kompanię, aby odnalazła skarb. Nie ważne, czy grasz w domu, czy na zewnątrz, ta gra to świetny sposób, by zapewnić dzieciom ruch! •• Prosta koncepcja polegająca na kompletnym zorganizowaniu poszukiwań skarbu. •• W zestawie z dużymi woreczkami, planszami do wskazówek, markerem do tablicy oraz prawdziwą monetą z metalu! •• Pełna aktywności fizycznej i podpowiedzi, których znaczenie gracze muszą rozwikłać! Zawartość: 24 zmywalne tablice ze wskazówkami (12 do zabawy plenerowej, 12 do zabawy w domu), 100 kolorowych kart, ścieralny flamaster, 6 woreczków na wskazówki, 1 woreczek na skarb, 1 metalowa pozłacana moneta (do użycia jako skarb), instrukcja.,

 

  • Autor: Tactic Games
  • Liczba graczy: gracze: 2+
  • Wiek graczy: wiek: 5+
  • Czas gry: czas: 30+
  • Wydawnictwo: Tactic Games

Rycerze i rabusie. Karty przygodowe

Rycerze i rabusie to idealny sposób na rozwój wyobraźni i kreatywności małego dziecka. Stanowią doskonała metodę nauki logicznego myślenia oraz stymulacji rozwoju percepcyjnego. Rycerze i Rabusie to zestaw 13 dużych baśniowych kart z instrukcją oraz 30 mniejszych okrągłych kart z przedmiotami do odszukania. Karty przygodowe to zabawa, relaks i nauka w jednym, na dodatek w barwnej, podsycającej ciekawość szacie graficznej. Rekomendowane przez psychologów od 3. roku życia do wesołej, rodzinnej zabawy. Największy, pozytywny wpływ na rozwój dziecka ma ten rodzic, który spędza ze swoim maluchem czas na wspólnej zabawie, na odkrywaniu świata. Rycerze i rabusie: – Służą do wzbogacania słownictwa i wyobraźni – Ćwiczą spostrzegawczość i koncentrację – Podsycają ciekawość i usprawniają myślenie logiczne – Karty przygodowe to zabawa, relaks i nauka w jednym,

 

  • Autor: zespół Zu&Berry
  • Liczba graczy: gracze: 1-13
  • Wiek graczy: wiek: 3+
  • Czas gry: czas: 15 min.
  • Wydawnictwo: Fabryka Kart Trefl-Kraków

Skarpeta Chochlika

Emocjonująca gra planszowa, w której nawet przegrany jest rozbawiony. Zadaniem gracza jest odpowiednie uporządkowanie garderoby zgodnie z kolorem lub rodzajem. Niestety w pokoju chowa się złośliwy chochlik, który próbuje zepsuć porządek podrzucając swoją śmierdzącą skarpetę. Gracze znajdą tutaj: humor, spryt i emocjonująca rywalizację – czyli wszystko, co w grach najlepsze. ,

 

  • Autor: ALEXANDER
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 35 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Skarpetki

Wesoła zabawa dla najmłodszych. Zadaniem uczestników rozgrywki jest jak najszybsze odnalezienie par skarpetek, które zagubiły się podczas prania. Wszystko dzieje się w czasie rzeczywistym, a emocje są tu na najwyższym poziomie. ,

 

  • Autor: Daria Ermakova
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 4-9
  • Czas gry: czas: 15
  • Wydawnictwo: Granna

Story Game: Moje zguby

Zakręć strzałeczką, aby przejść się po zabawnym jarmarku i spróbuj zapełnić swoją planszę zgubionymi rzeczami! Słoneczna pogoda pozwala chodzić gdziekolwiek chcesz, natomiast pochmurne niebo odsyła cię z powrotem na start. Wygrywa gracz, który jako pierwszy znajdzie wszystkie trzy rzeczy! • Pobudza strategiczne myślenie i umiejętność podejmowania prostych decyzji. • Dzięki strzałeczce gra staje się jeszcze bardziej ekscytująca! • Detektyw zapewnia emocje podczas gry oraz jeszcze lepszą zabawę! Zawartość: plansza do gry, 4 postaci + plastikowe podstawki, 12 tekturowych płytek, 4 plansze kolekcyjne, strzałka z podstawką, książeczka z opowiadanie, zasady.,

 

  • Autor: Tactic Games
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 4+
  • Czas gry: czas: 15+
  • Wydawnictwo: Tactic Games

Tappi i poziomkowa przygoda

Przenieś się do magicznego Szepczącego Lasu, gdzie mieszka sympatyczny wiking Tappi wraz ze swoimi przyjaciółmi. W tajemniczym lesie, nieopodal rzeki, wyrosły przepyszne poziomki… czy uda Ci się je zebrać przed innymi? Wykonaj szybko wszystkie zadania i zgarnij poziomki pozostałym sprzed nosa! Aby się do nich dostać, najpierw pokonaj przeszkody stojące na drodze. Czeka na Ciebie m.in. zepsuty most oraz powalone drzewa. Uważaj, po lesie przechadza się również Tappi, Chichotek i Gburek – oni również mogą mieć chrapkę na Twoje poziomki! „Tappi i poziomkowa przygoda” to wspaniała gra planszowa dla dzieci, która powstała na podstawie bestsellerowej serii książek o wikingu Tappim autorstwa Marcina Morki. Gra jest idealna dla dzieci od 4 roku życia, zaczynających swoją przygodę z grami planszowymi. ,

 

  • Autor: Anna Sobich-Kamińska
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 4+
  • Czas gry: czas: 20-40 min.
  • Wydawnictwo: Zielona Sowa

Tutti Frutti

Czy jesteś wystarczająco szybki i na tyle zręczny, żeby połączyć ze sobą dwie połówki owocu zanim zrobi to ktoś inny? Czy uda Ci się zebrać najwięcej owoców? Gra pełna kolorów, witamin i emocji doda wam energii oraz umili każde spotkanie. Takiej sałatki owocowej na pewno jeszcze nie próbowałeś!,

 

  • Autor: Theora Design
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 4+
  • Czas gry: czas: 10 min.
  • Wydawnictwo: FoxGames

Wybierz mnie

W piękny letni dzień organizujesz przyjęcie dla zwierzaków. Kogo wybierzesz i zaprosisz? Foki, tygrysy, a może nosorożce? Pamiętaj, żeby uważać na czarną owieczkę, która chciałaby się pojawić na każdym spotkaniu, nawet jeśli nikt jej nie zapraszał!,

 

  • Autor: Torsten Landsvogt
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 7+
  • Czas gry: czas: 15-30
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Zaginiony skarb. Gra planszowa

Kapitan Drewniana Noga zastawił wiele pułapek, a pozostali gracze tylko czekają, by wyzwać Cię na pojedynek. Każdy chce odnaleźć skarb! Zaginiony skarb to gra planszowa, która przenosi dzieci do świata morskich przygód. Poprzez zabawę maluchy uczą się opracowywania strategii oraz myślenia dedukcyjnego i analitycznego. Mają też okazję doświadczyć emocji związanych z przegrywaniem i wygrywaniem. Atrakcyjne karty ułatwiają zrozumienie zasad gry oraz zawierają ciekawostki z życia piratów. Gra polecana przez psychologów już od 5. roku życia dziecka.,

 

  • Autor: Sławomir Czuba
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 5+
  • Czas gry: czas: 30 min.
  • Wydawnictwo: Fabryka Kart Trefl-Kraków

Zamki Caladale

Zamki Caladale to urocza gra kafelkowa, w której gracze muszą zbudować najwspanialszy zamek z dostępnych kafli murów, wież, okiennic i blank. Idealna gra dla całej rodziny, która pozwala realizować nawet najbardziej szalone pomysły na własną twierdzę! W dawno zapomnianych czasach, kiedy to na dźwięk jednego magicznego słowa góry zmieniały swoje położenie, Królestwo Caladale było domem dla wielu fantastycznych ras, zamieszkujących przepiękne zamki. Jednak pewnej feralnej nocy, ktoś rzucił potężne, prastare zaklęcie, które zupełnie wymknęło mu się spod kontroli. Z nastaniem świtu okazało się, że wszystkie zamki zostały kompletnie zniszczone, a fragmenty zburzonych murów i wież leżą rozrzucone w nieładzie po całej krainie. W powstałym chaosie mieszkańcy Caladale będą musieli odnaleźć znajome fragmenty zamków, odbudować swoje domostwa i tym samym przywrócić chwałę Królestwu Caladale!,

 

  • Autor: David Wilkinson
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 30 Min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Znajdź mnie

Raz, dwa, trzy, znajdź mnie Ty! Na Sawannie nieustannie się coś dzieje! Gepard goni gazelę, a lew leniwie odpoczywa w trawie. Żyrafa ma zawsze najlepszy widok, choć słoń podbiera jej liście swoją trąbą. Zaraz, zaraz, ale co się tutaj stało? Zamiast lwa na obrazku jest niegroźny kociak, a zebra zamieniła się w krowę! Czy potrafisz jak najszybciej odszukać różnicę i przegonić przeciwników? Gotowi? Start! Czas szukać różnic! „Znajdź mnie” to szybka gra na spostrzegawczość dla graczy w każdym wieku! Świetna zabawa, której celem jest odnalezienie jednej lub dwóch różnic na jak największej liczbie plansz. Idealna do grania w rodzinnym gronie lub z przyjaciółmi. Zapewnia mnóstwo radości, śmiech, ruchu i… rywalizacji! W jednym pudełku znajdują się aż trzy warianty gry. Ta zabawa nigdy się nie znudzi!,

 

  • Autor: Alina Brzeska-Czuba
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 4+
  • Czas gry: czas: 10-20 min.
  • Wydawnictwo: Zielona Sowa

Znajdź różnicę!

Wyszukiwanie różnic to jedna z najpopularniejszych zabaw dla dzieci. Co się jednak stanie, kiedy dodamy do niej atrakcyjne zasady gry karcianej? Powstanie światowy hit, który pokochają setki tysięcy dzieci w kilkudziesięciu krajach. Poznajcie fenomen gry, w której każda partia jest inna! 1. Gracze wybierają jedną z 4 talii i rozdają karty po równo. 2. Na środku stołu leży jedna karta. Znajdź różnicę pomiędzy nią a swoją wierzchnią kartą. 3. Udało się? Teraz twoja karta zakrywa tę na środku stołu. Kto pierwszy pozbędzie się wszystkich kart – wygrywa!,

 

  • Autor: Christophe Boelinger
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 4+
  • Czas gry: czas: 20min.
  • Wydawnictwo: FoxGames

Łap za słówka

Imprezowa gra słowna! Kto wymyśli 3 słowa w swojej kategorii? A kto w tym samym czasie zdąży wymyślić słówka z kategorii wybranych przez przeciwników, żeby odebrać im punkty? „Łap za słówka!” to wesoła gra imprezowa w stylu „państwa-miasta”. Gracze wymyślają słowa na czas w różnych kategoriach, ale punkty zdobywa się tylko za unikalne wyrazy, których nie zapisali przeciwnicy. Bacznie obserwuj sytuację na stole i nie daj się złapać za słówko! Gra świetnie sprawdzi się w rodzinnym gronie czy na imprezie towarzyskiej.,

 

  • Autor: Hartwig Jakubik
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Egmont Polska Sp. z o.o.

Ślimaki to mięczaki

Śpiesz się powoli! W tym wyścigu wygra najwolniejszy ślimak! Podczas gry nie znasz kolorów ślimaków należących do rywali. Za pomocą kostek przemieszczasz nie tylko swojego, lecz także pozostałe ślimaki. Takiego wyścigu jeszcze nie było! Rewelacyjna zabawa dla graczy w każdym wieku. ,

 

  • Autor: Eugeni Castano
  • Liczba graczy: gracze: 5-105 lat
  • Wiek graczy: wiek: 2-6
  • Czas gry: czas: 20 min
  • Wydawnictwo: NASZA KSIĘGARNIA