TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU

Aeon’s End

Aeon’s End to kooperacyjna gra karciana oparta o mechanikę budowania talii, w której karty na żadnym etapie nie są tasowane, a zmienna kolejność tur graczy symuluje chaos bitwy. Gracze podejmują znaczące decyzje poprzez zarządzanie swoją talią. Podczas każdej rozgrywki, zmierzycie się z innym Nemezis, z których każdy ma unikalny zestaw umiejętności, zmuszając graczy do stosowania odmiennych taktyk w celu pokonania go. W Aeon’s End wcielisz się w potężnego maga Bram. Mnogość kombinacji zaklęć i artefaktów, możliwość grania solo oraz w grupie do czterech osób i unikatowe zdolności postaci zapewniają ogromną regrywalność.,

 

  • Autor: Kevin Riley
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60 Min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Altiplano

Mieszkańcy Altiplano każdego dnia zmagają się z surowym klimatem swych rodzinnych stron. Życie w wysokich Andach uczyniło z nich ludzi twardych i zahartowanych. Tubylcy łowią ryby w jeziorze Titicaca, wydobywają srebro w górach, a na smaganych wiatrem równinach hodują alpaki. Aby przetrwać muszą okiełznać przyrodę i nauczyć się z nią współgrać. Dołącz do nich! Bądź przedsiębiorczy. Buduj trakty i łodzie, stawiaj domy, inwestuj w kopalnie, farmy i lasy. Handluj z innymi wioskami. Ale pamiętaj, by mądrze korzystać z zasobów, które szybko się wyczerpują. Przygotuj się na trudne czasy i zadbaj, aby zapełnić magazyn. Tylko dzięki przemyślanemu planowaniu i umiejętności adaptacji do aktualnych warunków zbierzesz najobfitsze plony i wygrasz z innymi!

 

  • Autor: Keith Matejka
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 60 – 120 minut
  • Wydawnictwo: Baldar

Anachrony

Wydawaj rozkazy potężnym egzoszkieletom, przemierzaj szczeliny w czasie i poprowadź swoją ścieżkę przez apokaliptyczną przeszłość w epickiej grze planszowej science fiction! Anachrony to zaawansowana gra planszowa przeznaczona dla 1-4 graczy. Do zwycięstwa w grze prowadzi wiele dróg, jednak sukces zapewni tylko opracowanie doskonałej strategii. Gracze mogą wysyłać sobie cenne zasoby z przyszłości, ale później muszą się wrócić, aby uniknąć niebezpiecznych paradoksów. Aby wygrać, każdy z graczy musi dokładnie zaplanować swoje turnieje i wykorzystać dostępne zasoby w najlepszy możliwy sposób. ,

 

  • Autor: David Turczi, Victor Peter, Richard Amann
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 15
  • Czas gry: czas: 100 minut
  • Wydawnictwo: Albi Polska Sp. z o.o.

AuZtralia

Ekonomia i eksploracja, przygoda i zaciekłe walki z tym co nienazwane… Czy będziesz w stanie odkryć przerażające tajemnice Australii, by ocalić ludzkość przed nieuniknioną zagładą? AuZtralia to gra strategiczna z mocnymi wątkami ekonomicznymi oraz przygodowo-eksploracyjnymi, przeznaczona dla od jednej do czterech osób. Akcja gry osadzona jest w alternatywnej rzeczywistości lat trzydziestych XX wieku. Po wojnie, która przyniosła ludziom wolność spod rządów Wielkich Przedwiecznych, pola i gleby półkuli północnej były doszczętnie skażone. Jednak pojawiła się nadzieja na wyżywienie ludzkości, gdy odkryto ukryty przed ludzkością kontynent – Australię – i przystąpiono do jego eksploracji i zasiedlania. Mrok przysłoni bogactwa nowej ziemi, obłęd skazi dusze poszukiwaczy przygód… Czy ludzkości uda się przetrwać? Czy Przedwieczni dokonają swojej zemsty? Gotuj się do walki!,

 

  • Autor: Martin Wallace
  • Liczba graczy: gracze: 1 – 4
  • Wiek graczy: wiek: 14 +
  • Czas gry: czas: 90-120 min
  • Wydawnictwo: Phalanx

Aura

Władaj chmurami, mrozem, słońcem, wiatrem i deszczem. Wykorzystuj żywioły, by wpływać na pogodę i sytuację na planszy. Wywołuj burze, by nawadniać rośliny, które dadzą Ci punkty zwycięstwa i to w przeróżny sposób.,

 

  • Autor: David Chircop, Dávid Turczi
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 20-80
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Charterstone

Charterstone to rywalizacyjna gra ekonomiczna, wzbogacona o system „legacy”, dzięki któremu podejmowane przez nas decyzje mają bezpośrednie przełożenie na wygląd planszy i odblokowane elementy. Podczas pierwszej partii mamy do dyspozycji ograniczoną ilość pól i możliwości, jednak wraz z kolejnymi grami będziemy stopniowo odkrywali kolejne budynki, opcje i zasady, które uzupełnią naszą instrukcję. Przygoda z grą Charterstone trwać będzie dwanaście partii, ale w przeciwieństwie do większości gier z systemem legacy, ten tytuł nie jest jednorazowy! Gra oferuje równie ciekawe doznania po zakończeniu kampanii, jak i w trakcie jej trwania. Tuż po dwunastej partii można zanurzyć się w świat jedynej w swoim rodzaju gry ekonomicznej, która rozgrywać się będzie w stworzonej przez nas, wyjątkowej wiosce. ,

 

  • Autor: Jamey Stegmaier
  • Liczba graczy: gracze: 1-6
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 45-75 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Coimbra

Przepięknie ilustrowana gra optymalizacyjna, która odkrywa nowe możliwości kryjące się w mechanice zarządzania kośćmi. Innowacyjny sposób ich dystrybucji i fakt, że oprócz ich wartości liczy się także ich kolor, sprawia, że nasze wybory wpływają na znaczną część gry. Wiele dróg do zwycięstwa, a także wielokrotnie zmieniające się powiązania pomiędzy mieszkańcami, ekspedycjami i klasztorami, sprawiają, że każda partia w Coimbrę będzie dostarczać nowych wrażeń i aby wygrać, będzie trzeba przyjąć inne strategie. Dodatkowo gra jest świetnie zbalansowana, przez co każdy z graczy liczy się w walce o zwycięstwo i tylko trafne decyzje oraz popełnione błędy wpływają na finalny wynik rozgrywki. To rozbudowana, wielowymiarowa planszówka skierowana do wytrawnych graczy.,

 

  • Autor: Flaminia Brasini, Virginio Gigli,
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60-90 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Dead Men Tell No Tales – EDYCJA POLSKA

Dead Men Tel No Tales to gra kooperacyjna, w której wcielacie się w zuchwałych piratów, próbujących złupić płonący statek upiornego Kapitana Fromma. Po wejściu na pokład musicie przeszukać jak najwięcej pomieszczeń, odnaleźć skrzynie z cennymi skarbami i czym prędzej wynieść je ze statku zanim ten doszczętnie spłonie. Strzeżcie się jednak licznych niebezpieczeństw! Przyjdzie Wam stawić czoła Trupiej Załodze, oddziałowi umarlaków, broniącemu skarbu za wszelką cenę. Spod pokładu będą atakować Was niezliczone zastępy majtków, blokując drogę i utrudniając przeszukiwanie pokładu. Zadania nie ułatwi szalejący na statku pożar, który musicie systematycznie gasić, aby nie dopuścić do wybuchu beczek z prochem. Aby przeżyć musicie kontrolować własne zmęczenie i racjonalnie zarządzać dostępnym ekwipunkiem. Przed Wami trudna misja, ale jej powodzenie przyniesie Wam wymarzone bogactwo i sławę!,

 

  • Autor: Kane Klenko
  • Liczba graczy: gracze: Od 2 do 5 graczy
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 60-75 minut
  • Wydawnictwo: ALL IN GAMES

Detektyw: Kryminalna Gra Planszowa

Detektyw: Kryminalna Gra Planszowa to w pełni kooperacyjne, wciągające, detektywistyczne przeżycie. To gra wymagająca bystrości i dedukcji, a także całego wolnego wieczoru. Proste zasady oznaczają, że nic nie rozprasza twojej uwagi – możesz w pełni oddać się komunikacji w zespole, wytężyć szare komórki i rozwiązać każdą sprawę! Detektyw jest wymagającą grą dla 1 do 5 graczy, która opowiada spójną historię. Wcielisz się w niej w członka zespołu śledczych pracujących dla amerykańskiej Państwowej Agencji Detektywistycznej Antares. Zmierzysz się z pięcioma różnymi sprawami i będziesz je po kolei rozwiązywać. Razem stworzą one kampanię, która podda twoje umiejętności dedukcji prawdziwej próbie. Jeśli szukasz współczesnego symulatora pracy detektywa, ta gra jest dla Ciebie!,

 

  • Autor: Przemysław Rymer, Ignacy Trzewiczek, Jakub Łapot
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 16+
  • Czas gry: czas: 120-180 Min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Escape Tales: Rytuał Przebudzenia

Escape Tales: Rytuał przebudzenia to wciągająca gra karciana bazująca na idei escape roomów z mocnym naciskiem na aspekt fabularny. W przeciwieństwie do tradycyjnych pokojów zagadek, w tym przypadku nie jesteśmy ograniczeni czasem, skupiamy się na tym, aby porwała nas opowieść, przeszukiwania, odkrywanie nowych zagadek i podejmowanie wielu ważnych decyzji.,

 

  • Autor: Jakub Caban, Matt Dembek, Bartosz Idzikowski
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 16+
  • Czas gry: czas: 120-360 min
  • Wydawnictwo: Board&Dice

Ethnos

W dalekiej krainie Ethnos nastaje właśnie nowa Era. Stara Era zupełnie spustoszyła Sześć Królestw i rozproszyła dwanaście Plemion Ethnos po całym świecie. Nadszedł czas, aby znalazł się przywódca, który zjednoczy Plemiona Królestwa siłą potężnego sojuszu, umiejętnie wykorzystując ich specjalne zdolności. Kto okaże się mieć najwięcej sprytu i mądrości, by zostać Królem Ethnos? Ethnos to gra dla dwóch do sześciu osób. Gracz, któremu uda się przejąć kontrolę nad największą liczbą Królestw i który zgromadzi wokół siebie największą liczbę Sojuszników, otrzyma najwięcej Chwały i miano Króla Ethnos. Aby zostać Królem Ethnos, zbierz rozproszonych członków 12 Plemion i stwórz z nich Oddziały Sojusznicze do kontroli nad Sześcioma Królestwami. Rozważnie wybierz Dowódców owych Oddziałów, gdyż tylko Dowódcy udzielą im swoich unikatowych zdolności w wyścigu o władzę. Kto zdobędzie najwięcej Chwały we wszystkich Trzech Erach, posiądzie tron Ethnos i wygra grę!,

 

  • Autor: Paolo Mori
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 45-60 Min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Fallout: Gra planszowa

Fallout to gra planszowa oparta na bestsellerowej serii gier komputerowych o tym samym tytule, wydawanych przez firmę Bethesda. W grze wcielicie się w bohaterów przemierzających radioaktywne pustkowia inspirowane grami Fallout 3, Fallout 4 i zawartością do pobrania dedykowaną tym tytułom. Zdecydujecie, czy postawić na współpracę, czy odkrywać świat po apokalipsie na własną rękę. Bez względu na wasz wybór Fallout zaoferuje swobodę niespotykaną dotąd w grach planszowych.,

 

  • Autor: Andrew Fischer, Nathan I Hajek
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: +14 lat
  • Czas gry: czas: 2-3h
  • Wydawnictwo: GALAKTA

Forum Trajanum

Cesarz Trajan kończy budowę pomnika swojej nieśmiertelnej sławy: Forum Trajanum, najwspanialszego i największego cesarskiego forum, jakie kiedykolwiek widziało Imperium Rzymskie. Obiekt ma zademonstrować całemu światu nie tylko zapierający dech sukces Trajana jako Optimusa Princepsa, ale także stanowić niepodważalne świadectwo dobrobytu i chwały, które jest udziałem każdego rzymskiego obywatela – w Rzymie, samym sercu cesarstwa, jak i poza nim. Każdy gracz zarządza Kolonią założoną przez samego Trajana i tym samym odpowiada za jedno z najważniejszych miast w całym cesarstwie. Gracze starać się będą optymalizować rozwój Kolonii pod swoją kontrolą, a także wnosić wkład w budowę Forum Trajanum, nie zapominając informować Rzymu o postępach. Wszystko to zagwarantuje wsparcie Rzymu dla ich Kolonii.,

 

  • Autor: Stefan Feld
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 30 minut na gracza
  • Wydawnictwo: Games Factory

GANGES

Dobra karma i taktyka doprowadzą cię do zwycięstwa! Gracze wcielają się w radżów, którzy rywalizują o sławę i bogactwo. Wysyłają swoich pracowników na różne pola akcji, aby zdobyć pieniądze i kości, które posłużą im do rozbudowy własnych prowincji. Gracze rzucają zdobytymi kośćmi i starają się jak najlepiej wykorzystać uzyskane wyniki. Dobra karma może pomóc w osiągnięciu celu, ale do zwycięstwa prowadzą różne drogi (i rzeki)… GANGES to pięknie wykonana eurogra o złożonych, ale łatwych do wytłumaczenia zasadach. Różnorodność wyborów taktycznych, ciekawa mechanika oraz dodatkowe warianty gry zapewnią doskonałą zabawę graczom lubiącym ciekawe reguły, zmienność taktyczną czy konieczność szybkiej analizy sytuacji na planszy. Gra dla 2-4 graczy, wiek 12+, czas rozgrywki: 45-75 minut,

 

  • Autor: Inca & Marcus Brand
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 12
  • Czas gry: czas: 45-75 minut
  • Wydawnictwo: Egmont Polska Sp. z o.o.

Gugong

Chiny, 1570 rok. Państwo pod panowaniem Cesarza Longquinga z dynastii Ming. Władca stara się wyplenić z cesarstwa plagę korupcji, jednak sprytni urzędnicy pracujący za murami Zakazanego Miasta (zwanego teraz Gùgōng), znaleźli sposób na ominięcie antykorupcyjnych zakazów: symboliczną wymianę prezentów. Wcielicie się w głowy potężnych chińskich rodów, starających się wzmocnić swoją pozycję na dworze poprzez łapówki i intrygi. Podróżuj poprzez Chiny, aby zbierać podatki, pomóż w odbudowie i wzmocnieniu Wielkiego Muru Chińskiego, skupuj jadeit, wprowadzaj w życie dekrety, aby uzyskać przywileje, handluj z portami poza Pekinem poprzez Wielki Kanał oraz, co najważniejsze, staraj się uzyskać audiencję u samego Cesarza Longquinga. Czy nie zawahasz się przed niczym, aby przechytrzyć swoich rywali? Wkrocz do Gùgōng i przekonaj się!,

 

  • Autor: Andreas Steding
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 90 minut
  • Wydawnictwo: Games Factory

Inis

Klany opuściły Irlandię i udały się na poszukiwanie nowych ziem. Po długiej wędrówce trafiły na nowy ląd. Teraz muszą zadecydować, kto zostanie władcą wszystkich plemion. Wygrana nie przyjdzie łatwo – będziecie musieli blefować, starannie dobierać karty, przewidywać ruchy pozostałych graczy i kombinować. Wykorzystajcie pieśni bardów i wiedzę druidów. Grając w Inis, nieraz będziecie musieli walczyć, ale pamiętajcie, że eliminacja przeciwników nie przyniesie wam zwycięstwa. Mądry władca musi wszak umieć dogadać się z przywódcami innych klanów, a także bacznie przyglądać się ich ruchom! Trzy ścieżki do zwycięstwa sprawiają, że rozgrywka jest nieprzewidywalna i każdy z uczestników musi naprawdę uważać na zagrania pozostałych. Inis zachwyci was doskonałym oddaniem klimatu celtyckich legend. Nastrojowe ilustracje, misternie wykonane figurki oraz unikalny sposób prowadzenia rozgrywki sprawiają, że naprawdę poczujecie atmosferę tamtych mitów.,

 

  • Autor: Christian Martinez
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60-90 Min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Klany Kaledonii

Klany Kaledonii to strategiczna gra z elementem interakcji osadzona w XIX wiecznej Szkocji. W czasie rozgrywki będziesz mógł poczuć się jak dumny członek jednego z dziewięciu wielowiekowych klanów, który wykorzystując swoje unikalne umiejętności zdobywa bogactwo i sławę.,

 

  • Autor: Juma Al-JouJou
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 90
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Kroniki Zbrodni

Kroniki zbrodni to innowacyjne połączenie gry planszowej, aplikacji i wirtualnej rzeczywistości. Gracze wspólnie prowadzą dochodzenie i starają się rozwikłać wielopoziomowe sprawy kryminalne, które doprowadzą ich do wielkiego finału. Tradycyjna plansza i karty przedstawiają lokacje, napotkane osoby czy dowody rzeczowe. Prosta w obsłudze aplikacja wprowadza do gry dowolność w prowadzeniu śledztwa i pozostawia graczom ogromne pole do popisu. Sama wizyta na miejscu zbrodni to możliwość zanurzenia się w wirtualnej rzeczywistości i obejrzenia lokacji z perspektywy 3D!,

 

  • Autor: David Cicurel
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 60-90 min.
  • Wydawnictwo: FoxGames

Lincoln

Lincoln to szybka, strategiczna, dwuosobowa gra wojenna autorstwa Martina Wallace’a, w której rozegrasz całą Wojnę Secesyjną w przeciągu dwóch godzin! Zarówno Unia jak i Konfederacja dysponują własnymi taliami kart, które są tak skonstruowane, by odzwierciedlić przewagi i słabości każdej ze stron konfliktu. W trakcie rozgrywki będziesz „niszczył” własną talię, trwale odrzucając z niej karty poświęcone na budowę nowych oddziałów i flot. Za ich pomocą zadbasz też o transport wojsk, pozycję dyplomatyczną w Europie, a także wykorzystasz je w bitwach. Tu nie będzie łatwych decyzji! Co więcej, wraz z postępem gry dojdą do talii nowe karty, coraz silniejsze dla Unii i słabsze dla Konfederacji – co odwzoruje faktyczną dynamikę tego konfliktu.,

 

  • Autor: Martin Wallace
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60-120 min
  • Wydawnictwo: Phalanx

Lords of Hellas

Wraz z upadkiem cywilizacji mykeńskiej potęga i kultura starożytnej Grecji odeszła w niebyt, zaś Hellada pogrążyła się w chaosie i zniszczeniu. Ten mroczny okres nie został udokumentowany w żadnych kronikach. Pośród śmierci i zamętu kilkoro wybrańców postanowiło przywrócić prawo i porządek przejmując kontrolę nad upadłą krainą. Do historii przeszli jako bohaterowie, ale wkrótce nad ich ambicjami zapanowała żądza władzy. Pomiędzy wybrańcami rozpętała się gwałtowna wojna, której zwycięzca miał zostać niepodzielnym władcą Hellady. Czy zdołasz przetrwać w tej nieprzyjaznej krainie gnębionej przez potwory i ciągłe konflikty? Czy jesteś gotów do walki, by stać się Władcą Hellady?,

 

  • Autor: Adam Kwapiński
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60-90 min
  • Wydawnictwo: Phalanx

Mage Wars Akademia

Akademia to w pełni samodzielny produkt oraz dodatek do Mage Wars: Areny, jest jej szybszą i lżejszą wersją. Posiada te same zasady, co wersja podstawowa, dostosowane jednak specjalnie dla potrzeb dwójki graczy, dzięki czemu rozgrywka przebiega równie ekscytująco i płynnie, nic nie tracąc z unikalnego klimatu rozgrywki w Mage Wars. Produkt można traktować również jak dodatek: karty z obu gier są ze sobą w pełni kompatybilne.,

 

  • Autor: Aaron Brosman, Matthew Burch, Bryan Pope,
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Games Factory

Mage Wars Arena

Mage Wars: Arena to niekolekcjonerska gra karciana, przenosząca graczy w sam środek pojedynku między rywalizującymi ze sobą magami. Gra łączy w sobie wszystkie zalety gier karcianych, dodając do tego zalety gier bitewnych, by stworzyć rozbudowaną, taktyczną grę planszową. W czasie jednej tury gracze działają na zmianę, wykorzystując wszystkie przygotowane przed grą zaklęcia z księgi czarów. Dodatkowo gra toczy się na planszy – regulującej możliwości poruszania się oraz zagrywania kolejnych zaklęć.,

 

  • Autor: Bryan Pope, Benjamin Pope,
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 15-20 minut
  • Wydawnictwo: Games Factory

Monolith Arena

Gdy tylko na niebie pojawia się krwawa kometa, we wszystkich krainach świata najlepsi Czempioni gromadzą się na arenach, by wziąć udział w śmiertelnych igrzyskach. Kimkolwiek byś nie był, jak odległy, egzotyczny czy nieznany nie byłby twój lud, masz prawo przybyć ze swoją drużyną i rzucić wyzwanie Czempionom areny. Monolith Arena to gra taktyczna, której tematem są potyczki na arenie pomiędzy Czempionami różnych frakcji. Zadaniem graczy jest atak na Sztandar frakcji przeciwnika. W pudełku występują cztery unikatowe frakcje, a także kilka trybów gry. Monolith Arena to lata doświadczeń w projektowaniu gier planszowych, dobrze przetestowane i uznane zasady rozgrywki, niesamowita regrywalność, ogromny potencjał na rozszerzenia i tona świetnej zabawy!,

 

  • Autor: Michał Oracz
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 30-45 Min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Monster Slaughter: Horror w Głębi Lasu

Monster Slaughter: Horror w Głębi Lasu to gra planszowa, w której gracze wcielą się w potwory wyjęte żywcem z horrorów z lat 80.! Każdy gracz pokieruje jedną z potwornych rodzin, między innymi Wilkołakami, Wampirami czy Koszmarami. Ich zadaniem będzie wtargnąć na organizowaną przez studentów imprezę i napełnić żołądki… gospodarzami! Rozgrywka toczy się na planszy, reprezentującej trójwymiarową chatę. Do wersji podstawowej gry dołączony jest dodatek Szopa na Narzędzia, modyfikujący i rozwijający zasady gry. Oprócz tego w ręce graczy trafi zestaw 8 scenariuszy do gry! Monster Slaughter: Horror w Głębi Lasu czerpie z najpopularniejszych horrorów ubiegłego wieku. Przerażające bestie i ich spanikowane, szukające ratunku ofiary to hołd złożony klasykom kina gore. Jeszcze w tym roku gracze będą mogli poczuć na własnej skórze, co to znaczy dreszczyk strachu!,

 

  • Autor: Henri Prym
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 45-60 minut
  • Wydawnictwo: Black Monk

Poszukiwania Pierścienia

Poszukiwania Pierścienia to starcie umysłów, które zabierze was w nową podróż przez Śródziemie. Jeden z graczy prowadzi Froda Bagginsa – Powiernika Pierścienia – i jego przyjaciół Hobbitów od progu jego domu w Shire do bezpiecznego schronienia Rivendell, gdzie rozstrzygną się losy Jedynego Pierścienia. Ukrywając się i korzystając z pomocy potężnych sprzymierzeńców, Powiernik Pierścienia musi unikać ścigających go Nazgûli, straszliwych Upiorów Pierścienia kontrolowanych przez maksymalnie 4 innych graczy. Gracze Upiorów Pierścienia współpracują, aby odnaleźć Froda i odzyskać Pierścień dla swojego Czarnego Władcy, podczas gdy Powiernik Pierścienia zaznacza w sekrecie na dwustronnej planszy swoją ścieżkę z Hobbitonu do Bree, a potem z Bree do Rivendell.,

 

  • Autor: Marco Maggi, Gabriele Mari, Francesco Nepitello
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: +14lat
  • Czas gry: czas: 90min
  • Wydawnictwo: GALAKTA

Projekt Gaja

Projekt Gaja to wspaniała gra, w której wcielasz się w jedną z 14 kosmicznych ras i starasz się pokojowo rozwinąć swoje gwiezdne imperium. Każda z tych 14 frakcji ma swoje zdolności, które ją wyróżniają i pozwalają graczowi obrać początkową taktykę. W grze kolonizujesz planety, rozwijasz budynki sprawiając, że stają się dla ciebie bardziej użyteczne, a także łączysz skupiska planet w przymierza. Możesz zdecydować, czy chcesz rozwijać się w samotności, czy razem z przeciwnikiem stworzyć sojusz zapewniający wam świetne warunki handlowe. Możesz odkrywać nowe Technologie i rozwijać zdolności swojej rasy, wszystko po to, by jak najszybciej i najlepiej przystosować nowe światy do życia. Projekt Gaja to bardzo rozbudowana gra z mnóstwem różnych elementów, które urozmaicają rozgrywkę i sprawiają, że jeszcze bardziej wczujesz się w kosmiczny klimat. Świetną opcją w grze Projekt Gaja jest „Automa”, czyli opcja gry dla jednego gracza.,

 

  • Autor: Jens Drögemüller, Helge Ostertag,
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 60-150 minut
  • Wydawnictwo: Games Factory

Projekt Manhattan

W Projekcie Manhattan każdy gracz wciela się w rolę przywódcy jednego z supermocarstw posiadających potencjał atomowy, w śmiertelnym wyścigu budowania coraz większych i skuteczniejszych bomb.,

 

  • Autor: Brandon Tibbetts
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 90
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Pulsar 2849

Gra planszowa oparta na zarządzaniu kośćmi, utrzymana w klimacie science fiction. Uczestnicy eksplorują przestrzeń kosmiczną, rozbudowują flotę i rozwijają własne drzewo technologii poprzez tworzenie infrastruktury umożliwiającej transport energii z kolejnych pulsarów. Każdy z graczy dysponuje innymi możliwościami, a także indywidualnym celem, który stara się zrealizować. Główna mechanika gry opiera się o wybór odpowiednich kości i wykonywanie akcji z nimi związanych. W każdej turze los wskazuje, ile kości danego rodzaju pojawi się w grze. Uczestnicy kolejno decydują, z których kości chcą skorzystać; co ważne – wybór konkretnej wartości skutkuje przesunięciem się na torze kolejności w górę lub w dół. Tym samym gracze muszą stale dopasowywać swoją strategię do sytuacji na planszy, ale też analizować opłacalność poszczególnych ruchów. Spójny plan działania jest niezwykle ważny ze względu na ograniczoną liczbę tur. ,

 

  • Autor: Vladimír Suchý
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60-90 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Rising Sun

Rising Sun to gra planszowa dla 3-5 graczy, której akcja rozgrywa się w legendarnej feudalnej Japonii. Każdy z rywalizujących graczy prowadzi swój Klan do wygranej poprzez zdobywanie Punktów Zwycięstwa na przestrzeni kilku Pór Roku. Gracze będą tworzyć i zrywać sojusze, podejmować działania polityczne, wielbić bóstwa, przystosowywać swoje klany do zmieniającej się sytuacji i rozmieszczać swoje figurki na mapie Japonii. Punkty Zwycięstwa zdobyć można na kilka sposobów – od wygrywania bitew, poprzez utrzymywanie się w kluczowych Prowincjach, aż do wykorzystywania Cnót zgromadzonych przez twój Klan. Gdy nastanie zima, gracz z największą liczbą Punktów Zwycięstwa obejmie rządy nad Krajem Wschodzącego Słońca! Rising Sun to gra Erica Langa, twórcy takich hitów jak Blood Rage, Chaos W Starym Świecie, The Others, The Godfather: Imperium Corleone czy Bloodborne: Gra Karciana!,

 

  • Autor: Eric M. Lang
  • Liczba graczy: gracze: 3-5
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 90-120 Min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Rotunda

Rotunda opowiada o życiu i pracy chińskich klanów, zamieszkujących wielkie, okrągłe domostwa typowe dla prowincji Fujian. Gracze kierują liderami rodzin, którzy dokonują obchodu domu aktywując akcje w poszczególnych pokojach. Każdy obchód muszą zakończyć oddaniem czci przodkom co pozwoli zyskać ich przychylność, ale także przybliży koniec rozgrywki.,

 

  • Autor: Eros Lin, Zong-Hua Yang
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 60-90
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Santa Maria

Gracze wcielą się w kolonizatorów przybyłych do Nowego Świata na pokładzie flagowego okrętu Krzysztofa Kolumba. Ich zadaniem będzie stworzenie jak najlepiej prosperującej kolonii.Gracze staną przed dylematem jak najlepiej rozwinąć swoją kolonię. Czy najpierw zdobyć niezbędnie do jej budowy surowce? A może lepszym rozwiązaniem będzie od razu ruszyć na podbój kontynentu, przesunąć się na torze konkwisty, i natychmiast otrzymać złoto i pokaźną liczbę punktów zwycięstwa? Czy jednak lepszym pomysłem będzie zadbanie o rozwój religijny i pozyskanie do pomocy mnichów, którzy zdobędą dla nas dodatkowe kostki oraz przydatne umiejętności? A może prowadzić zamorski handel i tym samym zapewnić sobie więcej zasobów w następnej rundzie…,

 

  • Autor: Eilif Svensson i Kristian Amundsen Ostbi
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 45-90
  • Wydawnictwo: Granna

Sid Meier’s Civilization: Nowy początek

Sid Meier’s Civilization: Nowy początek przenosi bestsellerową serię komputerowych gier strategicznych na planszę. W tej dynamicznej i przystępnej adaptacji gracze poprowadzą swoje nacje do wyścigu o terytoria, technologię i wyjątkowe cuda świata. Pozornie proste zasady kryją strategiczną głębię, a podejmowanie kluczowych decyzji jest niezbędne, aby doprowadzić swoją cywilizację do zwycięstwa. Gracze mogą wysyłać karawany, aby nawiązać stosunki dyplomatyczne z sąsiadami, lub próbować zmiażdżyć ich potęgą militarną. Możliwe jest również rozwijanie kultury oraz prowadzenie badań, aby uzyskać dostęp do zaawansowanych kart akcji. Równie ważne jest skupianie się na produkcji, która pozwala na budowę kolejnych miast i niesamowitych cudów świata. Dzięki różnorodnym celom i pięknej mapie, kreowanej za każdym razem na nowo, każda rozgrywka będzie inna niż wszystkie!,

 

  • Autor: James Kniffen
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: +14 lat
  • Czas gry: czas: 1-2h
  • Wydawnictwo: GALAKTA

The Edge: Dawnfall

The Edge: Dawnfall to dynamiczna gra bitewna, w której główną rolę odgrywają momentami ogromne figurki, których ruchy na planszy kontrolujemy za pomocą kart. Fani bezpośredniej interakcji poczują się tu jak w domu: epickie pojedynki i walka o terytoria (a konkretnie znajdujące się na nich kryształy) to główny tryb tej gry. Jednak dla fanów gry solo i kooperacji przygotowano kampanie, w których będziemy mierzyć się z wymaganiami scenariuszy, a nie ze sobą nawzajem. Wszystko to z wykorzystaniem sześciu asymetrycznych frakcji, które toczą wojnę w świecie „The Edge” („Kraniec”).,

 

  • Autor: Krzysztof Piskorski / Michał Oracz / Marcin Świerkot
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60-90 minut
  • Wydawnictwo: Awaken Realms

Tuareg

W grze Tuareg gracze wcielają się w przywódców tuareskich plemion, którzy handlują daktylami, solą oraz pieprzem, zdobywając za to złote monety oraz ulepszenia dla swych rodzin. Gdzie wyślą swoich Tuaregów, aby najlepiej skorzystać z nadarzającej się okazji? Jeśli nie odwiedzą kupca, nie będą mogli handlować, a co gorsza, zapewne wówczas przeciwnik złoży mu wizytę. Jednak może tym razem uda się zdobyć niezbędne towary dzięki karawanie? Tak wiele opcji, ale którą wybrać? Czekając zbyt długo, łatwo można przegapić wspaniałą okazję. Wszystko przez to, że oferty dostępne w grze zmieniają się z rundy na rundę. Wygrać tu mogą jedynie ci, którzy potrafią zręcznie planować i zawsze mają odrobinę złota w kieszeni.,

 

  • Autor: Andreas Steiger
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: +12 lat
  • Czas gry: czas: 60min
  • Wydawnictwo: GALAKTA

Łowcy Kryształów

Łowcy kryształów to strategiczna gra planszowa przeznaczona dla od 2 do 4 graczy, którzy prześcigać się będą w wydobywaniu drogocennych kryształów Hexis. Wciel się w rolę górniczego magnata, rekrutuj najemników, wykorzystuj ich umiejętności i zbieraj unikalne artefakty. Nigdy jednak nie pozwól uśpić swojej czujności – konkurencja tylko czeka na okazję, by przekupić Twoich najbardziej zaufanych ludzi i sprzątnąć Ci skarby sprzed nosa!,

 

  • Autor: Filip Miłuński, Jan Zalewski
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 40-50 min/
  • Wydawnictwo: FoxGames