GRY NOMINOWANE

Gry do kategorii przydzielają wydawnictwa podczas ich zgłaszania do Konkursu (§ V Regulaminu)

Azul Witraże Sintry

Po ukończeniu prac przy układaniu mozaik w pałacu w Évorze, król Portugalii Manuel I postanowił zlecić najlepszym światowym witrażystom przyozdobienie okien królewskiego pałacu w Sintrze. Jesteś witrażystą i właśnie teraz nadeszła twoja życiowa okazja, aby zademonstrować królowi i krajowi swoje doskonałe umiejętności. Czy uda ci się stworzyć najbardziej okazałe i najpiękniejsze witraże w całej Portugalii? W grze Azul: Witraże Sintry będziecie pozyskiwać kolorowe tafle szkła od dostawców i tworzyć z nich witraże, którymi ozdobicie pałacowe okna. Przez 6 rund będziecie zdobywać punkty za przemyślane rozmieszczanie witraży, mając na uwadze, że drogocenny materiał jest delikatny i może się łatwo stłuc.

 

  • Autor: Michael Kiesling
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 30-45 min.
  • Wydawnictwo: Lacerta

Dice Settlers

Czy jesteś prawdziwym osadnikiem z krwi i kości? Z kawałkiem własnej ziemi, odrobiną potrzebnych zasobów, zaufanymi ludźmi stajesz przed nieznanym i spełniasz swoje marzenia. Nowy Świat otwiera przed Tobą wachlarz możliwości stworzenia nowego domu… Musisz jednak pamiętać że nie jesteś tu sam! Przybyli także inni Osadnicy, którzy mimo skromnych początków, będą chcieli mieć udział w odkryciu Nowego Świata tak jak Ty. Czy uda Ci się ich zdominować? “Dice Settlers: Osadnicy z Krwi i Kości to cywilizacyjna gra planszowa opierająca się na zbieraniu puli kości, gromadzeniu zasobów oraz kontroli obszaru. Podczas swojej tury, gracz sięga do woreczka z kośćmi, rzuca je oraz wykonuje akcję: eksploruje nowe lokacje, buduje planszę, zbiera zasoby lub handluje, rozwija technologie dzięki czemu uzyskuje nowe możliwości. Każdy gracz wybiera własną drogę do zwycięstwa.

 

  • Autor: Dávid Turczi
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60-90
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Elekt

Elekt to taktyczna gra karciana dla 2-4 osób utrzymana w stylistyce dark fantasy. Wcielacie się w pretendentów do tronu mrocznego Dominatu Ebionitów. Aby przejąć władzę będziecie przywoływać upiory i sługi Ciemności, aby zasilać ich moce Żarem. Najprzebieglejszy z Was zasiądzie na szczycie Wieży Dzwonów. Gra osadzona jest w post apokaliptycznym świecie techno fantasy stworzonym przez Michała Markowskiego i opisanym w podręczniku RPG Klanarchia. Elekt jest pozycją która wyśmienicie sprawdza się w rozgrywce dwuosobowej. Grając z większą ilością przeciwników przygotuj się na krótkotrwałe przymierza i dynamiczne zwroty akcji.

 

  • Autor: Krzysztof Głośnicki
    • debiut autora
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 16+
  • Czas gry: 60-90 minut
  • Wydawnictwo: What The Frog

Europe Divided

W Europe Divided prowadzi się jedną z dwóch potęg: Zachodnią Europę lub Rosję. Polityczne i militarne wpływy graczy ścierają się w walce o kontrolę nad Europą Środkową i Wschodnią oraz nad Kaukazem. Europa jest potężna i bogata, ale też zbiurokratyzowana i opieszała w działaniu. Rosji brak potencjału Europy, ale za to jest w stanie błyskawicznie reagować. Gracze zdobywają punkty poprzez osiąganie politycznej dominacji oraz za wygrywanie wydarzeń. Rozgrywka, oparta na mechanice card driven, jest bogata w historyczne nawiązania, uwypukla także potencjalne ogniska współczesnych kryzysów. Gracze wykorzystują karty poszczególnych krajów do uzyskania wpływów politycznych i militarnych, zwiększenia zasobów finansowych oraz zapewnienia obecności swoich wojsk. Mechanizm zarządzania talią powoduje osłabienie możliwości talii gracza w miarę wzrostu jego wpływów, kreując dylemat pomiędzy chęcią rozwoju, a obawą przed nadmiernym rozciągnięciem wpływów.

 

  • Autor: Chris Marling, David Thompson
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 90 min
  • Wydawnictwo: PHALANX

Zamek

Zamek to polska edycja gry The Castle wydawanej w innych krajach w serii Carcassonne. Podczas gry układacie kafelki w obrębie murów zamku. Tworzycie drogi, łąki, domy i chlewy, nad którymi staracie się przejąć kontrolę. W tym celu wysyłacie tam swoich poddanych: heroldów, mnichów, giermków i rolników. Dodatkowe punkty zdobędziecie za kapliczki na łąkach oraz dyby ustawione przy drogach.

 

  • Autor: Reiner Knizia
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 8-108
  • Czas gry: 45 minut
  • Wydawnictwo: NASZA KSIĘGARNIA