TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO ETAPU II

Gry do kategorii przydzielają wydawnictwa podczas ich zgłaszania do Konkursu (§ V Regulaminu)

Cud Miód

Sam temat, jaki został poruszony w grze pełni bardzo ważną rolę edukacyjną. W ciekawy i obrazowy sposób została tu przedstawiona praca pszczół. Podczas rozgrywki dzieci dowiadują się, z jakich kwiatów pracowite pszczoły zbierają pyłek, nazwy tych roślin zostały przedstawione w języku łacińskim. Ilustracje oddają realistyczny ich wygląd w środowisku, dzięki czemu dziecko szybciej rozpozna kwiaty np. podczas spaceru. Z samej instrukcji można dowiedzieć się ciekawych informacji, np. jaki miód można uzyskać dzięki pracy pszczół i dlaczego powstaje aż tyle różnych gatunków tego przysmaku. Mechanika gry to rozbudowane memory, oraz zabieranie zestawów. Gra posiada dwa warianty rywalizacyjny i kooperacyjny. Zarówno w jednym, jak i w drugim wariancie trzeba zapamiętać, gdzie położone są dane gatunki kwiatów, by móc położyć pszczółki, cały czas mając na uwadze kalendarz kwitnienia.

 

  • Autor: Wojciech Grajkowski
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: ok. 20 minut
  • Wydawnictwo: Granna

Glutostwory (seria Zu&Berry, wydawnictwo Muduko)

Z OSTATNIEJ CHWILI! W wyniku sekretnego eksperymentu laboratorium zostało opanowane przez tajemnicze glutostwory! Mnożą się na potęgę i przybierają coraz bardziej wymyślne kształty. Zbierz zespół specjalistów i powołaj do życia nowe niesamowite istoty! Działajcie wspólnie albo weźcie udział w rywalizacji o tytuł największego kreatora glutostworów. Uwaga! Nasze sprytne potwory mogą przybierać dowolne kształty, więc nie dajcie się im zaskoczyć! Glutostwory to gra w dwóch wariantach. W obu celem jest zbudowanie możliwie największego glutostwora, czyli składającego się z jak największej liczby kafelków. Warianty różnią się tym, że w pierwszym powstaje jeden stwór w kooperacji z innymi graczami, a w drugim każdy tworzy swojego. Najważniejsze, by ciała kreatur były z każdej strony kompletne i idealnie spasowane. Kształt jest jednak absolutnie dowolny! Zawartość opakowania:
– 4 kafelki glutogłów,
– 44 kafelki glutociał,
– instrukcja. GLUTOZABAWA BEZ BRUDZENIA RĄK!

 

  • Autor: Reiner Knizia
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 3+
  • Czas gry: 15 min.
  • Wydawnictwo: Muduko

Kopciuszek

Kooperacyjna gra oparta na lubianej bajce. Gra ćwiczy pamięć, koncentrację, rozwija wyobraźnię, uczy pracy w zespole. Gracze mają za zadanie wyprawić Kopciuszka na bal. Wszystko musi odbyć się w odpowiedniej kolejności i w odpowiednim czasie. Rozkładają zakryte kafelki na stole. Jeden z graczy rzuca kostką:Jeśli wypadła różdżka, to gracz odkrywa kafelek i pokazuje go innym graczom, po czym odkłada go zakryty na stół. Jeśli wypadł kociołek, to gracz tylko podgląda kafelek, nie ujawniając go pozostałym graczom. Jeśli wypadła klepsydra, to gracz szuka pary i przesuwa zegar o godzinę do przodu. Trzeba się śpieszyć. Czar pryśnie o północy. Na szczęście mają do pomocy kilka magicznych przedmiotów, które ułatwią poszukiwania. W środku pudełka jest plansza z zegarem 3 D. Może ona pełnić także funkcję edukacyjną, oswajającą dziecko z godzinami zegara. Grę wydano w serii: Dbam o środowisko! Gram bez plastiku. Zachwycające ilustracje Maciej Szymanowicza!

 

  • Autor: Meelis Loover
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 4+
  • Czas gry: ok. 20 minut
  • Wydawnictwo: Granna

Kropka w kropkę

Niebanalna gra na spostrzegawczość. Każdy z graczy otrzymuje po 10 żetonów w wybranym kolorze. Klepsydrę, kości oraz potasowane karty należy wyłożyć na stole rewersem do góry. Gracze rozkładają jedną z dwustronnych plansz z piktogramami. Jeden z graczy wykłada na stół 10 kolorowych kart z piktogramami, rzuca 2 kośćmi i ustawia odmierzającą czas klepsydrę. Odwraca planszę (tak, by współgracze nie zdążyli zapamiętać położenia poszczególnych piktogramów). Zadanie polega na jak najszybszym odnalezieniu na planszy piktogramów znajdujących się na wyłożonych kartach – w kolorze identycznym jak na karcie lub jaki został wylosowany w wyniku rzutu 2 kośćmi. Gracz, któremu uda się znaleźć właściwy piktogram, nakrywa go żetonem. Zakryty piktogram nie może zostać obstawiony przez nikogo innego. Runda kończy się w momencie, gdy klepsydra skończy odmierzać czas. 1 zakryty piktogram = 1 punkt. Nowa runda rozpoczyna się od wyłożenia nowych 10 kart. Wygrywa gracz, który zgromadził najwięcej punktów.

 

  • Autor: Martin Nedergaard Andersen
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 25 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Lisek urwisek

Gra detektywistyczna, w której dzieci nie rywalizują ze sobą. Zbierają wskazówki pozwalające rozwiązać zagadkę. Wśród lisów ukrył się lisek urwisek – gracze muszą współpracować, aby go odnaleźć. Gra posiada wyjątkowe elementy gry: specjalne kostki ze śladami lisa, pionki detektywów oraz detektor – specjalny sprzęt detektywa pozwalający zidentyfikować poszukiwanego lisa!

 

  • Autor: Shanon Lyon, Marisa Pena
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 5-105
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: NASZA KSIĘGARNIA

Memozaury (seria Zu&Berry, wydawnictwo Muduko)

GRATKA DLA MAŁYCH FANÓW WIELKICH GADÓW Gra, która, w zależności od liczby uczestników oraz wybranego wariantu, pozwala na rozwijanie różnych umiejętności. Wariant pierwszy – Zbieraj dinozaury – to dobieranka edukacyjna dla najmłodszych. Zapamiętaj dinozaury, gdzie należy odnaleźć wszystkie części zwierza i ułożyć z nich całość, to wariant drugi, natomiast Nazwij dinozaury to łamiąca język gra na spostrzegawczość. Niezapomnianą przygodę zapewnia autor Reiner Knizia, najsłynniejszy projektant planszówek na świecie. Gra powstała we współpracy z portalem Dinoanimals. pl Pudełko zawiera:
– 32 kafelki, z których ułożysz dinozaury
– 15 kart z ciekawostkami o dinozaurach, opracowanych przez Dinoanimals. pl
– Instrukcję z zasadami trzech gier

 

  • Autor: Reiner Knizia
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: 4+
  • Czas gry: 15 min.
  • Wydawnictwo: Muduko

Myśl Kolorem Junior

Co powiecie na zwariowaną grę z kolorami w roli głównej? Świat dzieci jest światem kolorów. Bohaterowie bajek, zabawki, otoczenie pełne smaków, tajemniczych urzadzeń, świateł i cieni – to wszystko w dzieciecych oczach kipi feerią barw. Myśl Kolorem Junior, to pobudzajaca wyobraźnię, nowa gra rodzinna – nie tylko dla najmłodszych

 

  • Autor: Bartosz Odorowicz, Jacek Zdybel, Paulina Kortas, Adam Bukowski
  • Liczba graczy: 2-20
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 30 min
  • Wydawnictwo: Trefl S. A.

Odyseja

Świeże spojrzenie na grę pamięciową. Bawi dzieci i nie powoduje znużenia u dorosłych. Kilka zupełnie odmiennych wariantów rozgrywki. Pamięciowo-strategiczny – gracze własnymi Rakietami przemierzają Galaktykę, poznają sekrety Planet i rywalizują w zdobyciu z nich Próbek. Wariant wyścigowy – oparty na spostrzegawczości i refleksie, dostarczający emocji niezależnie od wieku graczy. Wariant budowania opowieści – ćwiczenie w tworzeniu skojarzeń, wysławianiu się i opanowywaniu różnych metod zapamiętywania. Pięknie ilustrowana, niebanalna gra, jak i świetna pomoc dydaktyczna.

 

  • Autor: Przemysław Dmytruszyński / Adam Kałuża
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 20-30 minut
  • Wydawnictwo: Lupo Art Games

Patchwork Doodle

Patchwork to metoda szycia, w której łączy się małe kawałki materiału w większą całość, tworząc nowy wzór. W przeszłości wykorzystywano ją, żeby zagospodarować niechciane ścinki i skrawki. Dziś jest formą sztuki – z cennych tkanin projektanci wyczarowują cudowne włókiennicze kreacje. Największe arcydzieła powstają z nierównych kawałków materiału, dlatego tę właśnie technikę przyjęła większość artystycznego światka. Stworzenie pięknej kołdry nie jest jednak łatwe, wymaga wysiłku i czasu, a dostępne kawałki materiału nie zawsze chcą do siebie pasować. Z tego powodu przygotowania musisz rozpocząć już od deski kreślarskiej! Wybieraj starannie skrawki i korzystaj w odpowiednich momentach z dostępnych narzędzi, aby zaprojektować najpiękniejsze rękodzieło i wygrać grę. W grze Patchwork Doodle jej autor, Uwe Rosenberg, zaprasza nas do zupełnie nowej zabawy, bazującej na podstawowej grze Patchwork. Tym razem nie będziemy układać żetonów na planszy. Będziemy je rysować!

 

  • Autor: Uwe Rosenberg
  • Liczba graczy: 1-6 i więcej
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 20 min.
  • Wydawnictwo: Lacerta

Pluszowe Opowieści

Nieświadoma niczego dziewczynka śpi głęboko w swoim ogromnym łóżku. To waszym – jej ukochanych pluszaków – zadaniem będzie ochrona jej przed zakusami złego ducha, który czyha w ciemności i dręczy we śnie. Czy uda się wam przepędzić nocne koszmary i ochronić swoją podopieczną? Weźcie w dłoń szpilki, guziki, łopatki, czy co tam jeszcze znajdziecie, a także oczywiście zapas pluszu i wyruszcie na fascynującą, pełną niebezpieczeństw, wyjątkową przygodę!

 

  • Autor: Jerry Hawthorne
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 60-90
  • Wydawnictwo: CUBE Factory of Ideas

Ryzyk Fizyk Family

Ile razy w ciągu dnia dzięcioł uderza w drzewo? Znasz odpowiedź? Postaw pionek na swojej tabliczce. Myślisz, że ktoś inny wie lepiej? Postaw pionek na jego odpowiedzi. Aby wygrać, nie musisz znać odpowiedzi, wystarczy, że dobrze obstawisz i zaryzykujesz w odpowiednim momencie! W edycji familijnej zebrano pytania dostosowane do gry w rodzinnym gronie. Uproszczone zasady pozwolą bawić się nawet młodszym dzieciom.

 

  • Autor: Dominic Crapuchettes
  • Liczba graczy: 3-10
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: Egmont Polska Sp. z o. o.

Sprytna Ośmiornica

Sprytna Ośmiornica to nowa, dynamiczna gra zręcznościowa, w której gracze ustawiają konstrukcje z plastikowych kubeczków za pomocą gumowych macek. Gracze muszą odwzorować zadania, które znajdują się na specjalnych kartach. Wygrywa ten, kto zrobi to najszybciej, ale uwaga, to nie takie proste. Super zabawa gwarantowana!

 

  • Autor: Aneta Wróblewska
  • Liczba graczy: 1-3
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 20 min
  • Wydawnictwo: Trefl S. A.

Sprytne Pszczółki

Przeleć swoją pszczołą tuż nad łąką, zbierając kwiaty. Odkryta karta określa kolejność, w jakiej należy je zebrać. Trzeba się spieszyć – tylko najszybsza pszczoła zdobędzie punkt! Pełna zwrotów akcji gra dla najmłodszych!
•W zestawie wytrzymałe plastikowe pszczoły i kwiaty.

• Rozgrywka łatwa do opanowania nawet dla małych dzieci.

• A do tego wszystkiego robak, który lubi pokrzyżować plany…Zawartość: 3 plastikowe pszczółki, 12 plastikowych kwiatków, 33 karty, 12 naklejek, zasady gry. Gra przeznaczona dla 2-3 graczy w wieku 3+.

 

  • Autor: Tactic Games
  • Liczba graczy: 2-3
  • Wiek graczy: 3+
  • Czas gry: 10+
  • Wydawnictwo: Tactic Games

Zombie Kidz: Ewolucja

Pierwsza gra typu legacy dla najmłodszych! 1. Miejsce w rankingu BGG gier dla dzieci! Zombie zaatakowały waszą szkołę. Zbierzcie przyjaciół i wspólnie wymyślcie najlepszą strategię na pokonanie tych przebrzydłych stworów! Im więcej gracie, tym szybciej gra ewoluuje. Wypełniajcie specjalne misje i oznaczajcie swój postęp naklejkami, otwierajcie tajemnicze koperty, których zawartość wpłynie na grę. Dodajcie moce swoim bohaterom! Zmutujcie wasze zombie!

 

  • Autor: Annick Lobet
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: 5-15
  • Wydawnictwo: FoxGames

Złapmy Lwa! 9×9 Shogi

Złapmy lwa 9×9 jest znakomitą grą strategiczno-logiczną. Bez trudnych zasad z zachowaniem tych samych wartości edukacyjnych. Myślenie logiczne, przewidywanie, planowanie oraz zaradność to umiejętności, które gra znakomicie rozwija u dzieci już od 7 roku życia dając przy tym wiele zabawy i satysfakcji z gry. Duża plansza, 40 kolorowych i precyzyjnie wykonanych klocków z polskiego drewna bukowego zapewniają wysoką jakość i trwałość gry. Grając i trenując można zostać mistrzem Polski w Shogi.

 

  • Autor: Madoka Kitao
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 30 – 60 min
  • Wydawnictwo: Ei System Sp. z o. o.