TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO ETAPU II

Gry do kategorii przydzielają wydawnictwa podczas ich zgłaszania do Konkursu (§ V Regulaminu)

Banda Stworów

Gra polega na odnalezieniu jak największej liczby potwornych bliźniaków. Niebieskie, różowe i żółte stwory różnią się pod wieloma względami, a do tego tylko połowa z nich posiada swojego bliźniaka. Ważne, by opisując wylosowanego potwora, opowiadacz umiejętnie dobierał słowa, jako że należy omijać dwie kategorie, np. kolor lub szczegóły uzębienia, które wypadły z rzutu dwiema kostkami. Zgadujący gracze muszą się wykazać refleksem i spostrzegawczością, ponieważ mają jedynie 60 sekund na odnalezienie pary. Zasady gry są proste, a rozgrywka trzyma w napięciu i skupieniu. Świetnie uwydatnione jest też znaczenie kooperacji. Gra może posłużyć jako narzędzie do pomocy w nauce języków obcych. Świetnie sprawdzi się podczas nauki nazywania cech charakterystycznych, części ciała i tworzenia opisów. Gra znalazła się na Liście Rekomendacji w prestiżowym plebiscycie Spiel des Jahres, zdobyła wyróżnienie Zabawki Roku 2019 oraz otrzymała główną nagrodę w plebiscycie Świat Przyjazny Dziecku.

 

  • Autor: Florian Biege
  • Liczba graczy: 2+
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 20-30 minut
  • Wydawnictwo: Muduko

Blok w bok

Ułóż stos z niestabilnych klocków! Pierwszy gracz, który pozbędzie się swych kart lub z powodzeniem położy na stosie dziewiąty klocek – wygrywa!
• Stylowe i solidnie wykonane elementy.
• Karty wskażą Ci, jakich klocków możesz użyć.
• Świetna zabawa dla całej rodziny! Zawartość: 9 klocków w 3 kolorach, 55 kart, zasady gry. Gra dla 2-6 graczy w wieku 8+.

 

  • Autor: Tactic Games
  • Liczba graczy: 2-6
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 20+
  • Wydawnictwo: Tactic Games

Blue Banana

Niebieski banan, zielony flaming – wygląda to bezsensownie! Ale gracz, który potrafi szybko myśleć w niestandardowy sposób, zbierze najwięcej kart. Kto na koniec stanie się posiadaczem niebieskiego banana? Szybka gra karciana dla osób, które potrafią myśleć na odwrót”. Na każdej karcie po obu stronach mamy obiekty, które są zamienione ze sobą kolorami – np. niebieski banan i żółty wieloryb albo zielona truskawka i czerwona żaba. Wszyscy grają jednocześnie. W danej rundzie losujemy dwie karty. Wśród pozostałych kart, które są ułożone w 8 stosów staramy się znaleźć obiekty o cechach przedmiotów znajdujących się PO DRUGIEJ STRONIE wylosowanych kart. Jeśli wylosowaliśmy żółtego flaminga, to wiemy, że po drugiej stronie będzie różowy banan – będziemy zatem szukać bananów lub różowych przedmiotów. Niestety nie można podglądać, więc cały czas myślimy o tym, co jest po drugiej stronie. ”

 

  • Autor: Wolfgang Warsch
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: Piatnik

Camel Up: Przebiegłe Wielbłądy

Do biegu, gotowi… GARB! Trwa szalony wyścig wielbłądów. Kopyta dymią! Biegną garb w garb, łeb w łeb! Arabski szejk ściągnął do Egiptu najszybsze wielbłądy świata. Bardzo biegłe w bieganiu i przebiegłe w wyprzedzaniu. Zasiądź w loży tych niesamowitych zawodów i kibicuj. Który wielbłąd jest Twoim faworytem? Który okaże się czarnym wielbłądem wyścigu? Obserwuj, typuj zwycięzcę oraz przegranego. Daj się ponieść emocjom, ale bądź czujny, to bardzo przebiegłe wielbłądy. Jeżeli wykażesz się najlepsza intuicja, szejk wypłaci ci bajeczna nagrodę! Nowa edycja tej gry charakteryzuje się nową szatą graficzną, nowymi super komponentami, a także zmodyfikowanymi zasadami. Od teraz w grze uczestniczą szalone wielbłądy, pędzące w przeciwnym kierunku, które dodają grze jeszcze więcej pikanterii. Został również dodany moduł sojuszy, który zachęca rywali do współpracy w tej jak najbardziej rywalizacyjnej grze.

 

  • Autor: Steffen Bogen
  • Liczba graczy: 3-8
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 30
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Dzień bobry

Gra dla fanów negatywnej interakcji, dynamicznego tempa i blefowania. Polega na szacowaniu ryzyka i przewidywaniu ruchów współgraczy. W grze jest 55 kart zapasów a wśród nich karty z orzeszkami włoskimi, laskowymi, ziemnymi, żołędzie i pestki słonecznika. Wszystkich przekąsek jest po tyle samo. Dodatkowo w grze występuje drugi rodzaj kart – karty ze zwierzątkami (chomik, świstak, bóbr, szop pracz i wiewiórka). Na początku rozgrywki każdy dostaje 3 losowe karty zapasów, które kładziemy odkryte przed sobą i identyczny zestaw 5 kart zwierzaków na rękę. Pozostałe karty zapasów tworzą zakrytą talię. Podczas gry każdy gracz potajemnie wybiera dwie swoje karty zwierzaków i kładzie zakryte na stole. Gdy wszyscy dokonają wyboru, zaczynając od pierwszego gracza, kolejno odsłaniają jedną z wybranych wcześniej kart i wykonują akcję z nią związaną. Grę wygrywa gracz, który jako pierwszy zbierze 5 smakołyków tego samego rodzaju. Gra została wydana w serii: Dbam o środowisko! Gram bez plastiku.

 

  • Autor: Andy Niggles
  • Liczba graczy: 3-6
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: ok. 20 minut
  • Wydawnictwo: Granna

Gęby

Ta legendarna gra towarzyska stawia graczy wobec mnóstwa twarzy i śmiesznych opisów. Kto zatańczyłby na stole? Kto pod ubranie założyłby strój Supermana? Gracz, który najtrafniej dopasuje swoje odpowiedzi do innych, zwycięży!
• W zestawie jest 150 kart twarzy i 50 kart z zabawnymi opisami!
• Prosta rozgrywka, wiele zabawnych sytuacji.
• Słynny koncept, tysiące sprzedanych egzemplarzy. Gra dla 3-8 osób w wieku 12+.

 

  • Autor: Tactic Games
  • Liczba graczy: 3-8
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 20+
  • Wydawnictwo: Tactic Games

Lato zkomarami

Wyślij komary na wakacje! Niech kąpią się w Bałtyku lub zbierają grzyby, byle tylko bzyczały już nad uchem. Gracze zagrywają karty na wspólny stos, pozbywają się komarów z ręki. Muszą decydować, jaką kartę zagrać i kiedy spasować, by na koniec rundy mieć jak najmniej karnych punktów. Rozgrywka toczy się w szybkim tempie, a jednym sprytnym ruchem można zaskoczyć swoich rywali.

 

  • Autor: Reiner Knizia
  • Liczba graczy: 2-6
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 15 minut
  • Wydawnictwo: Egmont Polska Sp. z o. o.

Mini Maxi

Jak dobrze się znacie? Czy wiecie wszystko o swoich znajomych? Co ich śmieszy a co denerwuje? Rozkładamy planszę, planszę obstawiania, talię kart oraz tarczę losującą. Każdy z graczy otrzymuje zestaw pchełek i zestaw kartoników w wybranym przez siebie kolorze (z literami A, B, C, D). Znacznik wskakuje gracza prowadzącego, który zmienia się w każdej kolejce. Gracz prowadzący bierze 4 pierwsze karty ze stosu i kładzie je na planszy hasłami do góry. Kręci strzałką tarczy, aby wylosować kategorię emocji (podekscytowany, zły, szczęśliwy, zrelaksowany, wystraszony, znudzony). Jeżeli na tarczy wypadnie hasło szczęśliwy to wszyscy gracze moją za zadanie odgadnąć i obstawić, które z haseł na wyłożonych kartach najbardziej oraz które najmniej uszczęśliwi gracza prowadzącego. Jeżeli odpowiedź była prawidłowa – gracz zdobywa tyle pchełek ile obstawił. Jeżeli odpowiedź byłą błędna – traci obstawione pchełki. Wygrywa ten kto zdobędzie wszystkie pchełki swojego koloru (jest ich 25 w zestawie).

 

  • Autor: Martin Nedergaard Andersen
  • Liczba graczy: 3-8
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Na okrągło

Zbierz rodzinę lub grupę przyjaciół i wspólnie zanurzcie się w świat słów, obrazów, wyobraźni i śmiechu. Gra inspirowana jest światowym bestsellerem, grą Kaleidos. Zasady gry są banalnie proste. Na kartach po jednej stronie umieszczone zostały litery alfabetu, na drugiej przeróżne ilustracje. Gracze odkrywają jedną kartę, odsłaniając ilustracje. Na wierzchu stosu widoczna jest litera, kto pierwszy znajdzie pośród ilustracji rzecz, którego nazwa zaczyna się na odkrytą literę – zdobywa punkt. Liczy się szybkość, ale również przebiegłość i wyobraźnia. Dodatkowymi atutami jest kompaktowość gry i ogromna regrywalnosć.

 

  • Autor: Spartaco Albertarelli
  • Liczba graczy: 2-6
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 15-30 minut
  • Wydawnictwo: Muduko

Odjechane jednorożce

Imprezowa gra karciana, w której czeka nas sporo śmiechu, zabawy i… złośliwych zagrywek! Nie zabraknie złośliwości, brudnych zagrywek i radosnego rżenia! W tej zabawnej karciance będziemy hodowcami jednorożców. Każdy z nas zacznie z jednym jednorożkiem, czyli dziecięcą wersją mitycznego stworzenia, i będzie dążył do tego, by jak najszybciej zapełnić swoją stajnię określoną liczbą jego dorosłych odpowiedników. W tym celu będziemy gromadzili i wykładali rozmaite karty, których zdolności silnie na siebie oddziałują. Możemy zarówno pomagać sobie, jak i przeszkadzać innym. Zwłaszcza przeszkadzać innym! Odjechane Jednorożce są więc grą kaskadowych efektów, które potrafią bardzo mocno zmieniać sytuację przy stole. Musimy nieustannie pilnować naszych przeciwników i wspólnie dbać o to, by żaden z nich nie wykręcił nam jakiegoś numeru. A jednocześnie sami próbujemy zawalczyć o zwycięstwo.

 

  • Autor: Ramy Badie
  • Liczba graczy: 2-8
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 30-45 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Odyseja

Świeże spojrzenie na grę pamięciową. Bawi dzieci i nie powoduje znużenia u dorosłych. Kilka zupełnie odmiennych wariantów rozgrywki. Pamięciowo-strategiczny – gracze własnymi Rakietami przemierzają Galaktykę, poznają sekrety Planet i rywalizują w zdobyciu z nich Próbek. Wariant wyścigowy – oparty na spostrzegawczości i refleksie, dostarczający emocji niezależnie od wieku graczy. Wariant budowania opowieści – ćwiczenie w tworzeniu skojarzeń, wysławianiu się i opanowywaniu różnych metod zapamiętywania. Pięknie ilustrowana, niebanalna gra, jak i świetna pomoc dydaktyczna.

 

  • Autor: Przemysław Dmytruszyński / Adam Kałuża
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 20-30 minut
  • Wydawnictwo: Lupo Art Games

Ravehard: Magiczna Gra Karciana

Ravehard: Magiczna Gra Karciana łączy elementy klasycznej gry karcianej, gry blefu i dedukcji oraz gry kooperacyjnej. Doroczna techno-impreza, na którą ściągają hordy głodnych rozrywki czarodziejów była tak mocna, że o poranku skacowani, zmęczeni goście dokonali przerażającego odkrycia. Ktoś zamordował gospodarza przyjęcia – Arcymaga! Gracze wcielają się w wybranego maga lub czarodziejkę, by rozwikłać zagadkę minionej nocy. Podczas rozgrywki trwającej trzy rundy będą musieli współpracować, aby pokonać kolejnych bossów i (nie) przychylne zdarzenia, po to, by zbierać poszlaki, które wskażą dowód zbrodni oraz mordercę, ukrywającego się między graczami, nim ten przemieni się w złego Darkcymaga i zapoluję na resztę drużyny!

 

  • Autor: Adam Betley
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2 – 5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60′
  • Wydawnictwo: Redi Games

Stwory z Obory

Twoją wioskę nękają krwiożercze bestie, a słynni łowcy potworów rzucili robotę w diabły? Chciałbyś zyskać trochę sławy, ale boisz się cienia własnej świni? Jest na to sposób. Wyrusz na trakt, by stać się najsłynniejszym zabójcą potworów. Nie musisz jednak ciągle nadstawiać karku. Upozoruj atak, przebierając się za Stwora z Obory! Pohałasuj w krzakach za stodołą i wyjdź cało z szarpaniny jako bohater! Tylko uważaj! Inni wieśniacy, z zazdrości o Twoją chwałę, zrobią wszystko, aby Ci dołożyć. Stwory z Obory to przezabawna gra karciana, przepełniona negatywną interakcją i nawiązująca tematyką do Mitologii Słowiańskiej. Gracze będą rozwijali swoje unikalne postacie, zdobywali lepszy ekwipunek oraz stawiali czoła napotkanym potworom. Będą mogli z nimi walczyć lub zlecać walkę innym graczom. Wszystkie działania ociekać będą intrygą, podstępem i śmiechem. Stwory z obory to gra zaprojektowana i narysowana przez polskiego autora, do tego w całości wyprodukowana w Polsce.

 

  • Autor: Tomasz Bolik
    • debiut autora
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: 13+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Muduko

Sushi Go Party!

Genialna w swej prostocie gra karciana, której zasad nauczymy się w kilka minut, a zabawy starczy nam na długie godziny. Podczas rozgrywki celem uczestników jest zebranie jak najbardziej opłacalnych zestawów sushi. Zabawa oparta jest o wymianę kart: otrzymujemy na rękę określoną ich liczbę, następnie wybieramy jedną, a pozostałe przekazujemy dalej. W ten sposób możemy planować swoje poczynania, a jednocześnie próbować przewidywać szyki przeciwników (i je psuć). W przeciwieństwie do mniejszej wersji, Sushi Go Party! pozwala na modyfikowanie menu, czyli wybieranie rodzajów sushi, które pojawią się w danej rundzie. Ponadto przy stole może bawić się jednocześnie aż 8 osób, co czyni z niej naprawdę mocnego zawodnika wśród gier imprezowych. Jej neutralny temat i proste zasady sprawiają, że świetnie nadaje się nawet dla osób, które na co dzień niewiele grają i może być pierwszym krokiem w stronę hobby, jakim są planszówki.

 

  • Autor: Phil Walker-Harding
  • Liczba graczy: 2-8
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 20 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Tik Tak Bum Bombowa Impreza

Wersja imprezowa gry Tik Tak Bum. Pięć kategorii zadań zmusza graczy do szybkiego myślenia i angażuje wyobraźnię. Podstawowym rekwizytem gry jest tykająca bomba, której gracze starają się jak najszybciej pozbyć. Żeby to zrobić, trzeba podać odpowiedni wyraz. Nikt nie wie, kiedy bomba wybuchnie! Kategorie: Imiona: Na karcie są dwie litery. Gracz musi podać imię żeńskie, zaczynającą się od jednej z liter na karcie oraz imię męskie, zaczynające się od drugiej litery. Pytania: Na karcie jest pytanie, na które może być wiele odpowiedzi. Przedłużenia: Na karcie podane jest krótkie słowo, które może być częścią słowa dłuższego,powstałego poprzez dodanie liter przed, po albo i przed i po literach słowa z karty. Anagramy: Na karcie podany jest anagram długiego wyrazu, czyli litery w przypadkowej kolejności. Zadaniem gracza jest wybranie co najmniej 4 liter z karty i zbudowanie z nich wyrazu. Oryginalne: Na karcie jest zbitka dwóch liter. Gracz podaje wyraz, w którym ona występuje.

 

  • Autor: Los Rodriguez
  • Liczba graczy: 2-12
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Piatnik