TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO ETAPU II

Gry do kategorii przydzielają wydawnictwa podczas ich zgłaszania do Konkursu (§ V Regulaminu)

Azul Witraże Sintry

Po ukończeniu prac przy układaniu mozaik w pałacu w Évorze, król Portugalii Manuel I postanowił zlecić najlepszym światowym witrażystom przyozdobienie okien królewskiego pałacu w Sintrze. Jesteś witrażystą i właśnie teraz nadeszła twoja życiowa okazja, aby zademonstrować królowi i krajowi swoje doskonałe umiejętności. Czy uda ci się stworzyć najbardziej okazałe i najpiękniejsze witraże w całej Portugalii? W grze Azul: Witraże Sintry będziecie pozyskiwać kolorowe tafle szkła od dostawców i tworzyć z nich witraże, którymi ozdobicie pałacowe okna. Przez 6 rund będziecie zdobywać punkty za przemyślane rozmieszczanie witraży, mając na uwadze, że drogocenny materiał jest delikatny i może się łatwo stłuc.

 

  • Autor: Michael Kiesling
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 30-45 min.
  • Wydawnictwo: Lacerta

Brzdęk! W! Kosmosie!

W Kosmosie nikt nie usłyszy… TWOJEGO BRZDĘKU! Obrzydliwie zły Lord Eradikatus opanował niemal całą galaktykę. W tej chwili wizytuje jej podbite sektory na pokładzie Eradykatora – swego flagowego statku. Najwyższa pora utrzeć mu nieco nosa. Wraz z innymi złodziejaszkami postanawiasz odciążyć dyktatora ze zbędnych bogactw. Prosta sprawa, wystarczy przedostać się do modułu dowodzenia, zgarnąć, co się da i znikać, ile sił w nogach. Jeżeli ci się poszczęści, na swej drodze napotkasz wartościowych sprzymierzeńców i znajdziesz użyteczny sprzęt… Jest tylko jeden problem. Jeden fałszywy ruch i… Brzdęk! Czujne ucho Eradikatusa od razu wychwyci dźwięk wydawany przez intruza. Co gorsza, kiedy ten niezbyt przyjemny typek zorientuje się, że w twoich kieszeniach brzdęka sporo jego ulubionych zabawek, będzie bardzo, bardzo zdenerwowany. Zachowaj zatem ostrożność i licz na to, że twoi konkurenci narobią więcej rabanu, ściągając na siebie uwagę Eradikatusa.

 

  • Autor: Paul Dennen
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 45-90
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Camel Up: Przebiegłe Wielbłądy

Do biegu, gotowi… GARB! Trwa szalony wyścig wielbłądów. Kopyta dymią! Biegną garb w garb, łeb w łeb! Arabski szejk ściągnął do Egiptu najszybsze wielbłądy świata. Bardzo biegłe w bieganiu i przebiegłe w wyprzedzaniu. Zasiądź w loży tych niesamowitych zawodów i kibicuj. Który wielbłąd jest Twoim faworytem? Który okaże się czarnym wielbłądem wyścigu? Obserwuj, typuj zwycięzcę oraz przegranego. Daj się ponieść emocjom, ale bądź czujny, to bardzo przebiegłe wielbłądy. Jeżeli wykażesz się najlepsza intuicja, szejk wypłaci ci bajeczna nagrodę! Nowa edycja tej gry charakteryzuje się nową szatą graficzną, nowymi super komponentami, a także zmodyfikowanymi zasadami. Od teraz w grze uczestniczą szalone wielbłądy, pędzące w przeciwnym kierunku, które dodają grze jeszcze więcej pikanterii. Został również dodany moduł sojuszy, który zachęca rywali do współpracy w tej jak najbardziej rywalizacyjnej grze.

 

  • Autor: Steffen Bogen
  • Liczba graczy: 3-8
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 30
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Catan: Gwiezdni Osadnicy

Wreszcie udało się sięgnąć gwiazd! Jest środek trzeciego tysiąclecia. Mieszkańcy Catanu podróżują statkami kosmicznymi ku odległym planetom w poszukiwaniu nowych zasobów. Po drodze zaprzyjaźnisz się z obcymi cywilizacjami, które mogą stać się cennymi partnerami handlowymi. Zwiększ produkcję zasobów, by budować nowe statki i porty kosmiczne. Przygotuj się na starcia z piratami kosmicznymi. Czeka Cię wiele ekscytujących spotkań! Dwadzieścia lat temu osadnicy dotarli w głąb galaktyki, by odkryć nieznane planety. Ta całkowicie zmieniona reedycja klasycznej gry The Starfarers of Catan ™ zawiera nastrojowe ilustracje, dopracowane zasady i przeprojektowane elementy gry. Nieodkryty wszechświat stoi otworem, a nowy zmienny plan gry zapewnia jeszcze większą różnorodność. Może uda się znaleźć planety o dobrych złożach rudy lub węgla. A może jałowe lodowe planety. Albo spotykacie obcych i rozpoczniecie intratny handel, podczas gdy piraci i tunele czasoprzestrzenne stanowią ciągłe wyzwanie.

 

  • Autor: Klaus Teuber
  • Liczba graczy: 3 – 4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 90 – 120 min
  • Wydawnictwo: GALAKTA

Dolina Nilu

Dolina Nilu odkrywa swe skarby. Wykorzystaj je ku chwale Faraona. Jesteś Nomarchą w starożytnym Egipcie. Faraon mianował Cię przywódcą Metropolii i jej regionu. Wylewy Nilu dobiegają końca i ziemie żyznej doliny gotowe są oddać swoje bogactwa. Zbieraj zasoby, buduj dzielnice z najbardziej dochodowymi sklepami, zaopatruj je w różne towary i zdobywaj za to debeny ku chwale Faraona. Gracz, który najlepiej spożytkuje zasoby doliny Nilu, zwycięży.

 

  • Autor: Cyrille Leroy
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 10
  • Czas gry: 45
  • Wydawnictwo: Hobbity.eu

Fits

Szybka, prosta i niesamowicie wciągająca gra rodzinna. Gracze starają się zapełnić swoją planszę klockami o różnych kształtach. Klocki zsuwają się po rampie, jak w Tetrisie”, jednak w zależności od rundy niektóre pola trzeba zasłonić, a niektóre zostawić widoczne. ”

 

  • Autor: Reiner Knizia
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 8-108 lat
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: Egmont Polska Sp. z o. o.

Harry Potter: Hogwarts Battle

Nie lada gratka dla wszystkich fanów Harry’ego Pottera! Rozbudowana, kooperacyjna gra karciana, w której wcielamy się w najznamienitszych bohaterów sagi, by zmierzyć się z drużyną czarnych charakterów, którzy stopniowo, miejsce po miejscu, próbują podporządkować sobie świat czarodziejów. Harry Potter: Hogwarts Battle składa się z 7 scenariuszy – pierwsze mają nas zapoznać z mechanizmami gry i nauczyć skutecznego budowania talii. Wraz z kolejnymi poziom trudności będzie rósł, wymagając jeszcze skuteczniejszego planowania i prowadząc nas stopniowo do najważniejszego starcia. Tylko dzięki dobremu przygotowaniu będziemy mieli szansę na zwycięstwo! Dzięki stopniowemu zwiększaniu poziomu trudności Harry Potter: Hogwarts Battle świetnie wprowadza nas w świat gier przygodowych i kooperacyjnych. Pełna kampania oferuje wiele godzin zabawy, a gdy ją skończymy, nic nie stoi na przeszkodzie, by wrócić do wcześniejszych scenariuszy.

 

  • Autor: Forrest-Pruzan Creative, Kami Mandell, Andrew Wolf
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 11+
  • Czas gry: 30-60 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Kwiaciarenka

Kwiaciarenka to prześliczna gra o relaksującej mechanice, w której zadaniem graczy jest zaaranżowanie i ustawienie bukietów na sklepowej witrynie. Gra jest szybka w rozgrywce, posiada proste zasady. Ciekawa paleta decyzji pozwala sporo główkować, ale wybory nie powodują paraliżu decyzyjnego. Mechanicznie gra wykorzystuje lubiany mechanizm draftu. Gracze otrzymują początkowy zestaw kart, wybierają kartę, którą chcą zachować dla siebie, a następnie przekazują pozostałe karty kolejnemu uczestnikowi rozgrywki. Mechanika draftu ułatwia tłumaczenie gry, zwłaszcza graczom, którzy już wcześniej draftowali. Przyjazna tematyka, piękne grafiki oraz ciekawy system punktacji, to cała Kwiaciarenka, gra przy której zarówno nowi gracze jak i planszowi eksperci będą się wyśmienicie bawić.

 

  • Autor: Steve Finn
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 20-30 minut
  • Wydawnictwo: Granna

Na skrzydłach

Przepięknie ilustrowana gra ekonomiczna, w której uczestnicy tworzą własne rezerwaty, będące ostoją dla różnorodnych gatunków ptaków. Każdy kolejny okaz to szansa nie tylko na wzbogacenie kolekcji, ale również inwestycję w rozwój i realizację celów. Pod względem mechanicznym gra opiera się na zagrywaniu kolejnych kart ptaków na specjalną planszę: do dyspozycji mamy określoną liczbę akcji, która zmniejsza się z każdą kolejną rundą. Jednak nie ogranicza to dostępnych możliwości! Wręcz przeciwnie – wraz z rozwojem naszego rezerwatu będziemy gromadzili coraz więcej wpływających na siebie wzajemnie umiejętności, a każde działanie będzie poruszało łańcuch zależności między nimi. Oznacza to, że nasze strategie powinny być przemyślane i spójne, by jak najlepiej wykorzystać wszystkie nadarzające się okazje. Co ważne, sama rozgrywka nie jest skomplikowana, dzięki czemu Na skrzydłach nadaje się również dla osób początkujących.

 

  • Autor: Elizabeth Hargrave
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 40-70 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Odyseja

Świeże spojrzenie na grę pamięciową. Bawi dzieci i nie powoduje znużenia u dorosłych. Kilka zupełnie odmiennych wariantów rozgrywki. Pamięciowo-strategiczny – gracze własnymi Rakietami przemierzają Galaktykę, poznają sekrety Planet i rywalizują w zdobyciu z nich Próbek. Wariant wyścigowy – oparty na spostrzegawczości i refleksie, dostarczający emocji niezależnie od wieku graczy. Wariant budowania opowieści – ćwiczenie w tworzeniu skojarzeń, wysławianiu się i opanowywaniu różnych metod zapamiętywania. Pięknie ilustrowana, niebanalna gra, jak i świetna pomoc dydaktyczna.

 

  • Autor: Przemysław Dmytruszyński / Adam Kałuża
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 20-30 minut
  • Wydawnictwo: Lupo Art Games

Pluszowe Opowieści

Nieświadoma niczego dziewczynka śpi głęboko w swoim ogromnym łóżku. To waszym – jej ukochanych pluszaków – zadaniem będzie ochrona jej przed zakusami złego ducha, który czyha w ciemności i dręczy we śnie. Czy uda się wam przepędzić nocne koszmary i ochronić swoją podopieczną? Weźcie w dłoń szpilki, guziki, łopatki, czy co tam jeszcze znajdziecie, a także oczywiście zapas pluszu i wyruszcie na fascynującą, pełną niebezpieczeństw, wyjątkową przygodę!

 

  • Autor: Jerry Hawthorne
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 60-90
  • Wydawnictwo: CUBE Factory of Ideas

Reef

W każdej turze gracze zagrywają lub dobierają na rękę kartę, która określa jakie elementy muszą dołożyć do swojej rafy oraz to, ile punktów otrzymają za określony układ. Osoba, która zbierze najwięcej punktów zwycięstwa, wygra. Reef to abstrakcyjna gra logiczna, w której zadaniem graczy jest stworzenie najpiękniejszej rafy koralowej, dającej im jak najwięcej punktów zwycięstwa.

 

  • Autor: Emerson Matsuuchi
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 30-45 min
  • Wydawnictwo: FoxGames

Sushi Go Party!

Genialna w swej prostocie gra karciana, której zasad nauczymy się w kilka minut, a zabawy starczy nam na długie godziny. Podczas rozgrywki celem uczestników jest zebranie jak najbardziej opłacalnych zestawów sushi. Zabawa oparta jest o wymianę kart: otrzymujemy na rękę określoną ich liczbę, następnie wybieramy jedną, a pozostałe przekazujemy dalej. W ten sposób możemy planować swoje poczynania, a jednocześnie próbować przewidywać szyki przeciwników (i je psuć). W przeciwieństwie do mniejszej wersji, Sushi Go Party! pozwala na modyfikowanie menu, czyli wybieranie rodzajów sushi, które pojawią się w danej rundzie. Ponadto przy stole może bawić się jednocześnie aż 8 osób, co czyni z niej naprawdę mocnego zawodnika wśród gier imprezowych. Jej neutralny temat i proste zasady sprawiają, że świetnie nadaje się nawet dla osób, które na co dzień niewiele grają i może być pierwszym krokiem w stronę hobby, jakim są planszówki.

 

  • Autor: Phil Walker-Harding
  • Liczba graczy: 2-8
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 20 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Wielka Pętla

Szybka, taktyczna gra o wyścigach kolarskich, w której każdy z graczy zarządza drużyną składającą się z dwóch zawodników: pomocnika i sprintera. Gracze poruszają swoich zawodników dobierając i zagrywając numerowane karty, które wskazują jak daleko poruszy się każdy zawodnik. Niech wygra najlepszy! Wielka pętla to polska edycja bestsellerowej gra wyścigowej Flamme Rouge, która uznawana jest za klasykę gatunku. Poprzez zastosowanie ciekawych mechanik mamy wrażenie uczestnictwa w autentycznym wyścigu kolarskim. Proste zasady przywiodą na myśl gry wyścigowe z dzieciństwa, ale ukryta głębia pozwoli jednocześnie cieszyć się ze świetnie zaprojektowanej, nowoczesnej gry planszowej.

 

  • Autor: Asger Harding Granerud
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 30-45 min
  • Wydawnictwo: FoxGames

Wyprawa do El Dorado

Proste zasady, wielkie emocje! Celem gry jest jak najszybsze dotarcie do legendarnego miasta El Dorado. Zorganizuj ekspedycję i udaj się w podróż przez dżunglę. Będziesz potrzebował doświadczonych przewodników i odpowiedniego sprzętu. Zatrudnisz zwiadowcę czy skorzystasz z pomocy tubylców? Wybierzesz podróż statkiem czy wynajmiesz samolot? Bądź szybszy od rywali! Każda rozgrywka wymaga innej strategii.

 

  • Autor: Reiner Knizia
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 10-110
  • Czas gry: 45 minut
  • Wydawnictwo: NASZA KSIĘGARNIA