TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO ETAPU II

Gry do kategorii przydzielają wydawnictwa podczas ich zgłaszania do Konkursu (§ V Regulaminu)

Brass Birmigham

Brass: Birmingham, sequel wydanego w 2007 roku Brassa, to powtórna wycieczka do epoki, w której zmysł strategicznego myślenia napędzany intuicją ekonomiczną potrafił kreślić życiorysy na miarę Friedricha Kruppa i Stanisława Wokulskiego. W Brass: Birmingham, będącym rozwinięciem pomysłu Martina Wallace’a przez Roxley Games, ponownie czekają dwie ery pełne wymagającego planowania, ciężkich decyzji do podjęcia i bezwzględnego podszczypywania przeciwników. Głównymi modyfikacjami w porównaniu do pierwszej odsłony gry są: wprowadzenie nowych rodzajów zakładów przemysłowych, a także dodanie szóstej akcji – rozpoznania, które umożliwia odrzucenie z ręki 2 kart i wymienienie ich na kartę jokera przedsiębiorstw i kartę jokera miast. Te oraz kilka pomniejszych usprawnień sprawiają, że rozgrywka nabiera jeszcze większych rumieńców. Zwłaszcza, gdy chcemy sprzedać świeżo wyprodukowane dobra, a właśnie skończyło nam się piwo, które miało upłynnić transakcję…

 

  • Autor: Gavan Brown, Matt Tolman i Martin Wallace
  • Liczba graczy: 2 – 4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 – 120 min
  • Wydawnictwo: PHALANX

Europe Divided

W Europe Divided prowadzi się jedną z dwóch potęg: Zachodnią Europę lub Rosję. Polityczne i militarne wpływy graczy ścierają się w walce o kontrolę nad Europą Środkową i Wschodnią oraz nad Kaukazem. Europa jest potężna i bogata, ale też zbiurokratyzowana i opieszała w działaniu. Rosji brak potencjału Europy, ale za to jest w stanie błyskawicznie reagować. Gracze zdobywają punkty poprzez osiąganie politycznej dominacji oraz za wygrywanie wydarzeń. Rozgrywka, oparta na mechanice card driven, jest bogata w historyczne nawiązania, uwypukla także potencjalne ogniska współczesnych kryzysów. Gracze wykorzystują karty poszczególnych krajów do uzyskania wpływów politycznych i militarnych, zwiększenia zasobów finansowych oraz zapewnienia obecności swoich wojsk. Mechanizm zarządzania talią powoduje osłabienie możliwości talii gracza w miarę wzrostu jego wpływów, kreując dylemat pomiędzy chęcią rozwoju, a obawą przed nadmiernym rozciągnięciem wpływów.

 

  • Autor: Chris Marling, David Thompson
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 90 min
  • Wydawnictwo: PHALANX

EXIT: Śmierć w Orient Expressie

Jedno morderstwo, ośmiu podejrzanych. Tak się przypadkiem składa, że na pokładzie pociągu znajduje się także światowej sławy detektyw Achilles Pussot. Jednak z niewiadomego powodu, on także zniknął! Czy przy pomocy jego notatek uda się Wam rozwikłać zagadkę zabójstwa w Orient Expresie zanim pociąg dotrze do Konstantynopola? Seria EXIT to najbardziej ekscytująca gra w stylu escape room do rozegrania w domu, wypełniona kreatywnymi zagadkami. Jeśli uda Wam się (lub myślicie, że Wam się udało) rozwiązać łamigłówkę, otrzymacie kod, który musicie wprowadzić na dysku dekodującym. Po wprowadzeniu kombinacji trzech elementów, dysk wskaże Wam numer karty rozwiązania. Jeśli kod był poprawny, przechodzicie dalej i dostajecie dostęp do nowych zagadek. Będziecie wycinać elementy gry, giąć, rysować po kartach, sprawdzać najbardziej nieoczywiste rozwiązania – ale czy uda Wam się znaleźć właściwe rozwiązanie? A co, jeśli cała ta zagadka ma drugie dno?

 

  • Autor: Inka Brand, Markus Brand
  • Liczba graczy: 1 – 6
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 45 – 90 min
  • Wydawnictwo: GALAKTA

Gloomhaven

Gloomhaven to gra kooperacyjna z taktycznym systemem walki, osadzona w wyjątkowym, zmieniającym się świecie fantasy. Każdy z graczy kontroluje zaprawionego w bojach najemnika z własnym charakterem, systemem wartości i motywacji. Wspólnie będą toczyć zmagania w kampanii scenariuszy, która zmienia się w zależności od działań graczy, tworząc unikalną rozgrywkę pełną skarbów, przygód i wyborów, mających trwałe konsekwencje. W każdym scenariuszu gracze będą musieli podjąć szereg decyzji o znaczeniu taktycznym, korzystając z kart zdolności o wielu zastosowaniach , których użycie we właściwym momencie może przeważyć szalę pomiędzy sukcesem a porażką. Gloomhaven oferuje system walki taktycznej bez rzutów kośćmi przeciwko zautomatyzowanym przeciwnikom o unikalnym zachowaniu. W tym pudełku gracze znajdą rozbudowaną kampanię w świecie fantasy o niespotykanym rozmachu i zaskakującej głębi.

 

  • Autor: Isaac Childers
  • Liczba graczy: 1 – 4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 – 120 min.
  • Wydawnictwo: Albi Polska

Hard City

Hard City to taktyczno-przygodowa gra z gatunku wszyscy na jednego. Świat, w którym rozgrywa się akcja, inspirowany jest filmami i serialami akcji rodem z lat 80-tych. Rozgrywka opiera się o system scenariuszy zwanych w grze odcinkami. W każdym z nich jeden z graczy wciela się w rolę Doktora Zero – tyleż genialnego, co nikczemnego naukowca. Pozostali natomiast wchodzą w skóry dzielnych funkcjonariuszek i funkcjonariuszy Departamentu Policji Hard City (w skrócie HCPD – niech ci nie przychodzą do głowy pomysły na głupie przeróbki, za to można dostać mandat! ). Czy zdołają pokrzyżować plany szalonego Doktora? Czy tym razem zło zatriumfuje?

 

  • Autor: Adam Kwapiński, Marek Raczyński
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Harry Potter: Hogwarts Battle

Nie lada gratka dla wszystkich fanów Harry’ego Pottera! Rozbudowana, kooperacyjna gra karciana, w której wcielamy się w najznamienitszych bohaterów sagi, by zmierzyć się z drużyną czarnych charakterów, którzy stopniowo, miejsce po miejscu, próbują podporządkować sobie świat czarodziejów. Harry Potter: Hogwarts Battle składa się z 7 scenariuszy – pierwsze mają nas zapoznać z mechanizmami gry i nauczyć skutecznego budowania talii. Wraz z kolejnymi poziom trudności będzie rósł, wymagając jeszcze skuteczniejszego planowania i prowadząc nas stopniowo do najważniejszego starcia. Tylko dzięki dobremu przygotowaniu będziemy mieli szansę na zwycięstwo! Dzięki stopniowemu zwiększaniu poziomu trudności Harry Potter: Hogwarts Battle świetnie wprowadza nas w świat gier przygodowych i kooperacyjnych. Pełna kampania oferuje wiele godzin zabawy, a gdy ją skończymy, nic nie stoi na przeszkodzie, by wrócić do wcześniejszych scenariuszy.

 

  • Autor: Forrest-Pruzan Creative, Kami Mandell, Andrew Wolf
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 11+
  • Czas gry: 30-60 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Na skrzydłach

Przepięknie ilustrowana gra ekonomiczna, w której uczestnicy tworzą własne rezerwaty, będące ostoją dla różnorodnych gatunków ptaków. Każdy kolejny okaz to szansa nie tylko na wzbogacenie kolekcji, ale również inwestycję w rozwój i realizację celów. Pod względem mechanicznym gra opiera się na zagrywaniu kolejnych kart ptaków na specjalną planszę: do dyspozycji mamy określoną liczbę akcji, która zmniejsza się z każdą kolejną rundą. Jednak nie ogranicza to dostępnych możliwości! Wręcz przeciwnie – wraz z rozwojem naszego rezerwatu będziemy gromadzili coraz więcej wpływających na siebie wzajemnie umiejętności, a każde działanie będzie poruszało łańcuch zależności między nimi. Oznacza to, że nasze strategie powinny być przemyślane i spójne, by jak najlepiej wykorzystać wszystkie nadarzające się okazje. Co ważne, sama rozgrywka nie jest skomplikowana, dzięki czemu Na skrzydłach nadaje się również dla osób początkujących.

 

  • Autor: Elizabeth Hargrave
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 40-70 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Nemesis

Gra przygodowa w klimacie survival horror, w której od 1 do 5 uczestników wciela się w załogę kosmicznego transportowca Nemesis. Po wykonaniu misji wszyscy zostali poddani hibernacji i wracają na Ziemię, jednak nagły alarm komputera pokładowego sugeruje, że powrót nie będzie spokojny i bezpieczny… Nemesis to doskonale wykonana, pełna dopracowanych elementów planszówka, w której uczestnicy współpracują, by pokonać intruzów. W każdym razie w teorii, bo głównymi elementami gry są – obok epickich pojedynków z przeciwnikami – również blef i zdrada, a każdy z uczestników posiada własne cele do zrealizowania. Duszna atmosfera dryfującego w kosmosie statku miesza się tu z chwytającym za gardło poczuciem zagrożenia i presją czasu, która bynajmniej nie pomaga w podejmowaniu trafnych decyzji.

 

  • Autor: Adam Kwapiński
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 90-180 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Pangea

Pangea to gra strategiczna osadzona w czasach Wielkiego Wymierania. Wtedy to, u schyłku Permu życie niemal całkowicie stanęło na krawędzi zagłady.

 

  • Autor: Aleksander Jagodziński
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60-90min
  • Wydawnictwo: REDIMP GAMES

Plażing – parawany w dłoń

Plażing – parawany w dłoń jest grą logiczną z dużą dozą klimatu! Gracze posiadają zestaw elementów – parawany, koce i graty (łopatka, torba, klapki, itp. ) za pomocą których otaczają leżące na plaży zasoby – bursztynki, muszelki i kamyczki. Otoczone zasoby stają się własnością gracza, który je otoczył i pozyskał z plaży. Grę urozmaica pogoda, która w zależności od kierunku wiatru, słońca czy deszczu punktuje inne strategie. Gra w wersji podstawowej jest pozbawiona losowości. Mechanika gry bazuje na 2 rozwiązaniach – “area control i “set collection, czyli na otaczaniu parawanami, kocami i gratami obszarów na plaży, co skutkuje zbieraniem zasobów (bursztynków, muszelek i kamyczków) , które punktują w zależności od tego czy są takie same, czy różnorodne.

 

  • Autor: Łukasz Makuch
    • debiut autora
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 10
  • Czas gry: 30-45 min.
  • Wydawnictwo: Smart Flamingo

Pluszowe Opowieści

Nieświadoma niczego dziewczynka śpi głęboko w swoim ogromnym łóżku. To waszym – jej ukochanych pluszaków – zadaniem będzie ochrona jej przed zakusami złego ducha, który czyha w ciemności i dręczy we śnie. Czy uda się wam przepędzić nocne koszmary i ochronić swoją podopieczną? Weźcie w dłoń szpilki, guziki, łopatki, czy co tam jeszcze znajdziecie, a także oczywiście zapas pluszu i wyruszcie na fascynującą, pełną niebezpieczeństw, wyjątkową przygodę!

 

  • Autor: Jerry Hawthorne
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 60-90
  • Wydawnictwo: CUBE Factory of Ideas

Sword & Sorcery: Nieśmiertelne Dusze

Sword & Sorcery to kooperacyjna gra planszowa dla 1 do 5 graczy, osadzona w magicznym świecie fantasy. Bohaterowie o unikatowych mocach zostali wyrwani z objęć śmierci, aby jeszcze raz przeciwstawić się siłom zła, kontrolowanym przez grę, ocalić królestwo od zagłady i uwolnić swoje dusze od wiążącego je zaklęcia. Bohaterowie przyzwani zostali jako nieśmiertelne dusze, znacznie osłabione wskrzeszeniem, lecz rosnące w siłę z każdym wykonanym zadaniem fabularnym. Zdobywając punkty duszy, bohaterowie mogą wzmacniać swoje dusze, przywracając je do dawnej świetności i wyposażając się w nowe zdolności, magiczny i duchowy oręż oraz potężne artefakty. Sword & Sorcery to połączenie gry drużynowej znanej z najlepszych MMORPG i dynamicznych RPG akcji, składające się na wyjątkową przygodę w świecie fantasy!

 

  • Autor: Simone Romano, Nunzio Surace
  • Liczba graczy: 1 – 5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60 – 120 min
  • Wydawnictwo: GALAKTA

U-BOOT: Gra planszowa

U-Boot to gra planszowa czasu rzeczywistego, symulująca walkę na pokładzie niemieckiego okrętu podwodnego w czasie II wojny światowej. To w pełni kooperacyjna gra, pozwalająca graczom – od 1 do 4 – wcielić się w role Kapitana, Pierwszego Oficera, Nawigatora i Starszego Mechanika na U-Boocie typu VIIC. Rozgrywka jest wspomagana aplikacją mobilną, osiągając niespotykany dotąd poziom realizmu, a bezlitosne S. I. przeciwnika wykorzysta Twój każdy błąd. Akcja rozwija się zarówno w skali taktycznej, jak i strategicznej, stale wymagając współpracy, skutecznego dowodzenia i szybkiej oceny zagrożeń. U-Boot łączy w sobie szereg nietuzinkowych cech, które tworzą absolutnie niezwykły tytuł. Tytuł, który zachwyci wszystkich miłośników takich haseł jak: strategia, taktyka, imersja i II wojna światowa, a także całą resztę, którzy pragną doświadczyć powiewu świeżości i niestandardowych rozwiązań w jakże obszernym świecie gier planszowych.

 

  • Autor: Bartosz Pluta i Artur Salwarowski
    • debiut autora
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1 – 4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60+
  • Wydawnictwo: PHALANX

Wielka Pętla

Szybka, taktyczna gra o wyścigach kolarskich, w której każdy z graczy zarządza drużyną składającą się z dwóch zawodników: pomocnika i sprintera. Gracze poruszają swoich zawodników dobierając i zagrywając numerowane karty, które wskazują jak daleko poruszy się każdy zawodnik. Niech wygra najlepszy! Wielka pętla to polska edycja bestsellerowej gra wyścigowej Flamme Rouge, która uznawana jest za klasykę gatunku. Poprzez zastosowanie ciekawych mechanik mamy wrażenie uczestnictwa w autentycznym wyścigu kolarskim. Proste zasady przywiodą na myśl gry wyścigowe z dzieciństwa, ale ukryta głębia pozwoli jednocześnie cieszyć się ze świetnie zaprojektowanej, nowoczesnej gry planszowej.

 

  • Autor: Asger Harding Granerud
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 30-45 min
  • Wydawnictwo: FoxGames

Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie

W pełni kooperacyjna, przygodowa gra fantasy, która umiejętnie łączy w sobie doświadczenia płynące z zabawy przy planszy oraz interaktywne elementy pochodzące z dedykowanej aplikacji. Podróże przez Śródziemie oferują wciągającą kampanię, rozgrywającą się w świecie powieści J. R. R. Tolkiena, a także rozwidlającą się fabułę, wiele zadań pobocznych i dynamicznie generowaną mapę. Wszystko to sprawia, że każda rozgrywka będzie zaskakująca i niepowtarzalna. W trakcie połączonych ze sobą fabularnie scenariuszy będziecie musieli współpracować, aby rozwikłać tajemnice, pokonać wrogów i bronić Śródziemie przed zakusami ciemności. Każdy z uczestników zabawy wcieli się w znanego bohatera o unikalnym zestawie umiejętności. A to dopiero początek, bo nasze postaci w miarę rozgrywania kolejnych scenariuszy będą się rozwijały.

 

  • Autor: Nathan I. Hajek, Grace Holdinghaus
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 min.
  • Wydawnictwo: Rebel