TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU

Gry do kategorii przydzielają wydawnictwa podczas ich zgłaszania do Konkursu (§ V Regulaminu)

Arcanon

Arcanon to gra strategiczno-taktyczna, podczas której gracze wcielają się w rolę Magów przebywających* na Uniwersytecie Poza Miejscem i Czasem, programujących Zaklęcia podczas pojedynków submagicznych**. To tutaj, Najpotężniejsi komponują Incantatio, redagują Verbum, kreują Somaticum i stanowią Lex. Przynajmniej starają się to robić, w przerwach pomiędzy niezmiernie ważnymi spotkaniami, na których zawsze, zapewne przez przypadek, można znaleźć obficie zastawiony stół i kanapę do drzemki. *Z początku miałem ochotę użyć słów świadczących o tym, że odbywa się tam instensywny proces nauczania, jednak po zastanowieniu, doszedłem do wniosku, że to mogło wprowadzić w kardynalny błąd. **Jeśli przywykliście do tego, że walki magiczne pełne są rzucania zaklęć i miotania pociskami, które pojawiają się po wypowiedzeniu formuły, to wiedzcie, że na U. P. M. I. C by to nie przeszło. To nieefektywne w przypadku walki z Magami. Pojedynki submagiczne, które trwają krócej niż mrugnięcie okiem.

  • Autor: Artur Gawor
    • debiut autora
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-8
  • Wiek graczy: 13 i więcej
  • Czas gry: 15-30 minut
  • Wydawnictwo: Game Engineer

Brass Birmigham

Brass: Birmingham, sequel wydanego w 2007 roku Brassa, to powtórna wycieczka do epoki, w której zmysł strategicznego myślenia napędzany intuicją ekonomiczną potrafił kreślić życiorysy na miarę Friedricha Kruppa i Stanisława Wokulskiego. W Brass: Birmingham, będącym rozwinięciem pomysłu Martina Wallace’a przez Roxley Games, ponownie czekają dwie ery pełne wymagającego planowania, ciężkich decyzji do podjęcia i bezwzględnego podszczypywania przeciwników. Głównymi modyfikacjami w porównaniu do pierwszej odsłony gry są: wprowadzenie nowych rodzajów zakładów przemysłowych, a także dodanie szóstej akcji – rozpoznania, które umożliwia odrzucenie z ręki 2 kart i wymienienie ich na kartę jokera przedsiębiorstw i kartę jokera miast. Te oraz kilka pomniejszych usprawnień sprawiają, że rozgrywka nabiera jeszcze większych rumieńców. Zwłaszcza, gdy chcemy sprzedać świeżo wyprodukowane dobra, a właśnie skończyło nam się piwo, które miało upłynnić transakcję…

  • Autor: Gavan Brown, Matt Tolman i Martin Wallace
  • Liczba graczy: 2 – 4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 – 120 min
  • Wydawnictwo: PHALANX

Europe Divided

W Europe Divided prowadzi się jedną z dwóch potęg: Zachodnią Europę lub Rosję. Polityczne i militarne wpływy graczy ścierają się w walce o kontrolę nad Europą Środkową i Wschodnią oraz nad Kaukazem. Europa jest potężna i bogata, ale też zbiurokratyzowana i opieszała w działaniu. Rosji brak potencjału Europy, ale za to jest w stanie błyskawicznie reagować. Gracze zdobywają punkty poprzez osiąganie politycznej dominacji oraz za wygrywanie wydarzeń. Rozgrywka, oparta na mechanice card driven, jest bogata w historyczne nawiązania, uwypukla także potencjalne ogniska współczesnych kryzysów. Gracze wykorzystują karty poszczególnych krajów do uzyskania wpływów politycznych i militarnych, zwiększenia zasobów finansowych oraz zapewnienia obecności swoich wojsk. Mechanizm zarządzania talią powoduje osłabienie możliwości talii gracza w miarę wzrostu jego wpływów, kreując dylemat pomiędzy chęcią rozwoju, a obawą przed nadmiernym rozciągnięciem wpływów.

  • Autor: Chris Marling, David Thompson
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 90 min
  • Wydawnictwo: PHALANX

EXIT: Śmierć w Orient Expressie

Jedno morderstwo, ośmiu podejrzanych. Tak się przypadkiem składa, że na pokładzie pociągu znajduje się także światowej sławy detektyw Achilles Pussot. Jednak z niewiadomego powodu, on także zniknął! Czy przy pomocy jego notatek uda się Wam rozwikłać zagadkę zabójstwa w Orient Expresie zanim pociąg dotrze do Konstantynopola? Seria EXIT to najbardziej ekscytująca gra w stylu escape room do rozegrania w domu, wypełniona kreatywnymi zagadkami. Jeśli uda Wam się (lub myślicie, że Wam się udało) rozwiązać łamigłówkę, otrzymacie kod, który musicie wprowadzić na dysku dekodującym. Po wprowadzeniu kombinacji trzech elementów, dysk wskaże Wam numer karty rozwiązania. Jeśli kod był poprawny, przechodzicie dalej i dostajecie dostęp do nowych zagadek. Będziecie wycinać elementy gry, giąć, rysować po kartach, sprawdzać najbardziej nieoczywiste rozwiązania – ale czy uda Wam się znaleźć właściwe rozwiązanie? A co, jeśli cała ta zagadka ma drugie dno?

  • Autor: Inka Brand, Markus Brand
  • Liczba graczy: 1 – 6
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 45 – 90 min
  • Wydawnictwo: GALAKTA

EXIT: Zatopiony Skarb

Wyruszacie na niebezpieczną wyprawę, której celem jest odnalezienie legendarnego skarbu Santa Marii. Nie możecie oprzeć się pokusie ogromnego skarbu, który na Was czeka! Jednak w trakcie poszukiwań coś poszło nie tak, i zostaliście uwięzieni w morskich głębinach. Czy uda się wam rozwikłać zagadki, które skrywa zatopiony wrak? Seria EXIT to najbardziej ekscytująca gra w stylu escape room do rozegrania w domu, wypełniona kreatywnymi zagadkami. Jeśli uda Wam się (lub myślicie, że Wam się udało) rozwiązać łamigłówkę, otrzymacie kod, który musicie wprowadzić na dysku dekodującym. Po wprowadzeniu kombinacji trzech elementów, dysk wskaże Wam numer karty rozwiązania. Jeśli kod był poprawny, przechodzicie dalej i dostajecie dostęp do nowych zagadek. Będziecie wycinać elementy gry, giąć, rysować po kartach, sprawdzać najbardziej nieoczywiste rozwiązania – ale czy uda Wam się znaleźć właściwe rozwiązanie? A co, jeśli cała ta zagadka ma drugie dno?

  • Autor: Inka Brand, Markus Brand
  • Liczba graczy: 1 – 6
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 45 – 90 min
  • Wydawnictwo: GALAKTA

Gloomhaven

Gloomhaven to gra kooperacyjna z taktycznym systemem walki, osadzona w wyjątkowym, zmieniającym się świecie fantasy. Każdy z graczy kontroluje zaprawionego w bojach najemnika z własnym charakterem, systemem wartości i motywacji. Wspólnie będą toczyć zmagania w kampanii scenariuszy, która zmienia się w zależności od działań graczy, tworząc unikalną rozgrywkę pełną skarbów, przygód i wyborów, mających trwałe konsekwencje. W każdym scenariuszu gracze będą musieli podjąć szereg decyzji o znaczeniu taktycznym, korzystając z kart zdolności o wielu zastosowaniach , których użycie we właściwym momencie może przeważyć szalę pomiędzy sukcesem a porażką. Gloomhaven oferuje system walki taktycznej bez rzutów kośćmi przeciwko zautomatyzowanym przeciwnikom o unikalnym zachowaniu. W tym pudełku gracze znajdą rozbudowaną kampanię w świecie fantasy o niespotykanym rozmachu i zaskakującej głębi.

  • Autor: Isaac Childers
  • Liczba graczy: 1 – 4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 – 120 min.
  • Wydawnictwo: Albi Polska

Great Tour

Jesteś właścicielem firmy autokarowej i próbujesz rozsławić ją na kontynencie! Zawieź turystów z jednego miejsca do drugiego i spróbuj zdobyć jak najwięcej punktów! Unikaj konkurencji i jedź prosto po zwycięstwo! •
• W zestawie z drewnianymi elementami! •
• Świetna gra wymagająca dokonywania wielu strategicznych wyborów. •
• Oryginalne ilustracje umilają grę. Zawartość: plansza, 54 małe autokary (po 9 w każdym z 6 kolorów) , 6 dużych autokarów (6 kolorów) , 60 kart biletowych, 150 kart tras, 2 talie Jokerów (40 kart tras, 45 kart tras VIP) , 8 kart bonusowych, 50 żetonów miejskich, zasady. Gra przeznaczona dla 2-6 graczy w wieku 8+.

  • Autor: Tactic Games
  • Liczba graczy: 3-6
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 45+
  • Wydawnictwo: Tactic Games

Hard City

Hard City to taktyczno-przygodowa gra z gatunku wszyscy na jednego. Świat, w którym rozgrywa się akcja, inspirowany jest filmami i serialami akcji rodem z lat 80-tych. Rozgrywka opiera się o system scenariuszy zwanych w grze odcinkami. W każdym z nich jeden z graczy wciela się w rolę Doktora Zero – tyleż genialnego, co nikczemnego naukowca. Pozostali natomiast wchodzą w skóry dzielnych funkcjonariuszek i funkcjonariuszy Departamentu Policji Hard City (w skrócie HCPD – niech ci nie przychodzą do głowy pomysły na głupie przeróbki, za to można dostać mandat! ). Czy zdołają pokrzyżować plany szalonego Doktora? Czy tym razem zło zatriumfuje?

  • Autor: Adam Kwapiński, Marek Raczyński
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Harry Potter: Hogwarts Battle

Nie lada gratka dla wszystkich fanów Harry’ego Pottera! Rozbudowana, kooperacyjna gra karciana, w której wcielamy się w najznamienitszych bohaterów sagi, by zmierzyć się z drużyną czarnych charakterów, którzy stopniowo, miejsce po miejscu, próbują podporządkować sobie świat czarodziejów. Harry Potter: Hogwarts Battle składa się z 7 scenariuszy – pierwsze mają nas zapoznać z mechanizmami gry i nauczyć skutecznego budowania talii. Wraz z kolejnymi poziom trudności będzie rósł, wymagając jeszcze skuteczniejszego planowania i prowadząc nas stopniowo do najważniejszego starcia. Tylko dzięki dobremu przygotowaniu będziemy mieli szansę na zwycięstwo! Dzięki stopniowemu zwiększaniu poziomu trudności Harry Potter: Hogwarts Battle świetnie wprowadza nas w świat gier przygodowych i kooperacyjnych. Pełna kampania oferuje wiele godzin zabawy, a gdy ją skończymy, nic nie stoi na przeszkodzie, by wrócić do wcześniejszych scenariuszy.

  • Autor: Forrest-Pruzan Creative, Kami Mandell, Andrew Wolf
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 11+
  • Czas gry: 30-60 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Maracaibo

Maracaibo, które zaprojektował Alexander Pfister, przenosi graczy w okres XVII-wiecznej kolonizacji Karaibów, świat pełen przygód i możliwości, gdzie najważniejsze europejskie nacje walczą o dominację, starając się poszerzyć i umocnić swoją potęgę polityczną oraz gospodarczą. W ciągu czterech rund gracze opływają swoimi statkami Karaiby, dostarczając towary do miast lub wykonując tam różne działania, przybliżające ich do zwycięstwa. Swoim statkiem poruszają się po wyznaczonym kursie, od punktu do punktu, dostosowując szybkość do sytuacji na planszy. W ten sposób robią wszystko, co w ich mocy, aby zwiększyć swoje wpływy u trzech dominujących w regionie nacji, budować wpływowe połączenia i osiągnąć w ten sposób sławę oraz fortunę. Zwycięży ten z nich, któremu uda się zrealizować plany w sposób najbardziej efektywny. Czy osiągnie to budując potężny okręt, czy może tocząc bitwy, tworząc siatkę pomocników, eksplorując dzikie ostępy albo wykonując najprzeróżniejsze zadania?

  • Autor: Alexander Pfister
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 30 minut / gracza
  • Wydawnictwo: Fishbone Games

Minerały

Gra Minerały wpisuje się w popularny nurt abstrakcyjnych gier logicznych, które urzekają nie tylko zasadami, ale także pięknie wyglądają. Autorką gry i ilustracji jest Magdalena Śliwińska, absolwentka ASP w Katowicach. Minerały charakteryzują się dbałością wykonania. Głównym elementem gry jest zestaw 118 akrylowych kafelków wykonanych tradycyjną, akwarelową techniką, z których gracze układają planszę oraz nowatorskie pionki do gry wykonane z sylikonu. Kafelki Minerałów tworzą wielokolorowe układy, a kształt planszy zależy wyłącznie od wyobraźni graczy. Gracze wcielają się w geologów wyruszających na wyprawę, której celem jest wydobycie drogocennych Minerałów. Im bardziej rzadki i drogocenny Minerał, tym trudniej jest go pozyskać. Zdobyte Minerały tworzą wartościowe Kolekcje, a dostępne Narzędzia, uatrakcyjniają zasady rozgrywki. Niski próg wejścia i intuicyjne zasady sprawiają, że gra Minerały świetnie sprawdzi się w rodzinnym gronie jak i na stole zaawansowanych graczy.

  • Autor: Magdalena Śliwińska
    • debiut autora
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 30-45 minut
  • Wydawnictwo: IUVI Games

Na skrzydłach

Przepięknie ilustrowana gra ekonomiczna, w której uczestnicy tworzą własne rezerwaty, będące ostoją dla różnorodnych gatunków ptaków. Każdy kolejny okaz to szansa nie tylko na wzbogacenie kolekcji, ale również inwestycję w rozwój i realizację celów. Pod względem mechanicznym gra opiera się na zagrywaniu kolejnych kart ptaków na specjalną planszę: do dyspozycji mamy określoną liczbę akcji, która zmniejsza się z każdą kolejną rundą. Jednak nie ogranicza to dostępnych możliwości! Wręcz przeciwnie – wraz z rozwojem naszego rezerwatu będziemy gromadzili coraz więcej wpływających na siebie wzajemnie umiejętności, a każde działanie będzie poruszało łańcuch zależności między nimi. Oznacza to, że nasze strategie powinny być przemyślane i spójne, by jak najlepiej wykorzystać wszystkie nadarzające się okazje. Co ważne, sama rozgrywka nie jest skomplikowana, dzięki czemu Na skrzydłach nadaje się również dla osób początkujących.

  • Autor: Elizabeth Hargrave
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 40-70 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Nanty Narking

Nanty Narking – gra, w której miasto trawione jest przez wszechobecny niepokój a dzielnice są dogłębnie zinfiltrowane przez agentów. Warunki zwycięstwa zawarte na karcie są znane tylko tobie i nigdy nie jesteś do końca pewien, na czym zależy twoim przeciwnikom. Obserwuj i dedukuj, jak na prawdziwego Sherlocka Holmesa przystało, a przede wszystkim graj tak, by uniemożliwić zwycięstwo innym. Motorem napędowym rozgrywki jest rozmieszczanie budynków i agentów należących do poszczególnych graczy, którzy kolejno zagrywają karty akcji. Każda z kart jest niepowtarzalna i wnosi solidną porcję eastendzkiego klimatu rynsztoków i zaułków lub też ekstrawaganckiego splendoru westendzkich buduarów i salonów. Główna zasada gry jest niezwykle prosta: zagraj kartę i wykonaj związane z nią akcje. Niekiedy będzie to pojedyncza akcja, innym razem – cały ich łańcuszek, nawet z kilku kolejno zagrywanych kart. Ile akcji wykonasz, zależy wyłącznie od ciebie.

  • Autor: Martin Wallace
  • Liczba graczy: 2 – 4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60+
  • Wydawnictwo: PHALANX

Nemesis

Gra przygodowa w klimacie survival horror, w której od 1 do 5 uczestników wciela się w załogę kosmicznego transportowca Nemesis. Po wykonaniu misji wszyscy zostali poddani hibernacji i wracają na Ziemię, jednak nagły alarm komputera pokładowego sugeruje, że powrót nie będzie spokojny i bezpieczny… Nemesis to doskonale wykonana, pełna dopracowanych elementów planszówka, w której uczestnicy współpracują, by pokonać intruzów. W każdym razie w teorii, bo głównymi elementami gry są – obok epickich pojedynków z przeciwnikami – również blef i zdrada, a każdy z uczestników posiada własne cele do zrealizowania. Duszna atmosfera dryfującego w kosmosie statku miesza się tu z chwytającym za gardło poczuciem zagrożenia i presją czasu, która bynajmniej nie pomaga w podejmowaniu trafnych decyzji.

  • Autor: Adam Kwapiński
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 90-180 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Pangea

Pangea to gra strategiczna osadzona w czasach Wielkiego Wymierania. Wtedy to, u schyłku Permu życie niemal całkowicie stanęło na krawędzi zagłady.

  • Autor: Aleksander Jagodziński
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60-90min
  • Wydawnictwo: REDIMP GAMES

Plażing – parawany w dłoń

Plażing – parawany w dłoń jest grą logiczną z dużą dozą klimatu! Gracze posiadają zestaw elementów – parawany, koce i graty (łopatka, torba, klapki, itp. ) za pomocą których otaczają leżące na plaży zasoby – bursztynki, muszelki i kamyczki. Otoczone zasoby stają się własnością gracza, który je otoczył i pozyskał z plaży. Grę urozmaica pogoda, która w zależności od kierunku wiatru, słońca czy deszczu punktuje inne strategie. Gra w wersji podstawowej jest pozbawiona losowości. Mechanika gry bazuje na 2 rozwiązaniach – “area control i “set collection, czyli na otaczaniu parawanami, kocami i gratami obszarów na plaży, co skutkuje zbieraniem zasobów (bursztynków, muszelek i kamyczków) , które punktują w zależności od tego czy są takie same, czy różnorodne.

  • Autor: Łukasz Makuch
    • debiut autora
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 10
  • Czas gry: 30-45 min.
  • Wydawnictwo: Smart Flamingo

Pluszowe Opowieści

Nieświadoma niczego dziewczynka śpi głęboko w swoim ogromnym łóżku. To waszym – jej ukochanych pluszaków – zadaniem będzie ochrona jej przed zakusami złego ducha, który czyha w ciemności i dręczy we śnie. Czy uda się wam przepędzić nocne koszmary i ochronić swoją podopieczną? Weźcie w dłoń szpilki, guziki, łopatki, czy co tam jeszcze znajdziecie, a także oczywiście zapas pluszu i wyruszcie na fascynującą, pełną niebezpieczeństw, wyjątkową przygodę!

  • Autor: Jerry Hawthorne
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 60-90
  • Wydawnictwo: CUBE Factory of Ideas

Pojedynek Superbohaterów DC

Gra karciana z uniwersum DC Comics oparta na popularnym mechanizmie budowania talii! Wciel się w ulubionego superbohatera DC Comics – BATMANA, FLASHA, WONDER WOMAN i innych. Zdobądź potężne supermoce, mega sprzęt i lojalnych sprzymierzeńców. A może wolisz wykorzystać łotrów, by zaatakować swoich współgraczy? Wybierz swoją strategię i ruszaj po zwycięstwo!

  • Autor: Licencja DC
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 45 minut
  • Wydawnictwo: Egmont Polska Sp. z o. o.

Space Gate Odyssey

Jesteś liderem jednej z konfederacji. Zarządzasz ekipą inżynierów pracujących na Odysei, rozbudową stacji kosmicznej oraz wysyłaniem kolejnych osadników na egzoplanety. Kiedy 5 odległych egzoplanet zostanie skolonizowanych, stacje kosmiczne zostaną teleportowane na egzoplanetę Hawking. Konfederacja, która zdobędzie najwięcej wpływów, będzie kontrolować nowy system, jego przyszłość i populację.

  • Autor: Cédric Lefebvre
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 90
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Stworologia: Ekspedycja

Stworologia to pięknie wydana gra, która łączy w sobie wiele mechanik. Eksploracja została tu połączona z akademicką rywalizacją uczonych, którzy muszą zgromadzić jak najwięcej informacji o mieszkańcach badanych lochów. Gracze muszą uważać nie tylko na siebie nawzajem, mieszkańcy podziemi nie lubią wścibskich obcych! Twórcy określają Stworologię atypowym dungeon crawlerem, gdzie celem graczy nie jest eksterminacja okrutnych mieszkańców lochów, ale poznanie ich zwyczajów, kultury i wierzeń, poprzez gromadzenie istotnych informacji (kostek). W dodatku gracze muszą robić wszystko, by jak najdłużej pozostać niezauważonymi. Przedstawicielem mieszkańców lochów, którego figurka pojawia się w grze, aby utrudniać graczom eksplorację i badania, jest boss, czyli lokalny przywódca. Do starć zbrojnych pomiędzy graczami co prawda nie dochodzi, ale akcja szpiegostwa, pozwalająca wykradać informacje przeciwnikom w zasadzie ma z walką dość dużo wspólnego. To po prostu inny rodzaj pojedynku.

  • Autor: Diego Fonseca, Danilo Guidi
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 90 minut
  • Wydawnictwo: Fishbone Games

Stwory z Obory

Twoją wioskę nękają krwiożercze bestie, a słynni łowcy potworów rzucili robotę w diabły? Chciałbyś zyskać trochę sławy, ale boisz się cienia własnej świni? Jest na to sposób. Wyrusz na trakt, by stać się najsłynniejszym zabójcą potworów. Nie musisz jednak ciągle nadstawiać karku. Upozoruj atak, przebierając się za Stwora z Obory! Pohałasuj w krzakach za stodołą i wyjdź cało z szarpaniny jako bohater! Tylko uważaj! Inni wieśniacy, z zazdrości o Twoją chwałę, zrobią wszystko, aby Ci dołożyć. Stwory z Obory to przezabawna gra karciana, przepełniona negatywną interakcją i nawiązująca tematyką do Mitologii Słowiańskiej. Gracze będą rozwijali swoje unikalne postacie, zdobywali lepszy ekwipunek oraz stawiali czoła napotkanym potworom. Będą mogli z nimi walczyć lub zlecać walkę innym graczom. Wszystkie działania ociekać będą intrygą, podstępem i śmiechem. Stwory z obory to gra zaprojektowana i narysowana przez polskiego autora, do tego w całości wyprodukowana w Polsce.

  • Autor: Tomasz Bolik
    • debiut autora
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: 13+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Muduko

Sword & Sorcery: Nieśmiertelne Dusze

Sword & Sorcery to kooperacyjna gra planszowa dla 1 do 5 graczy, osadzona w magicznym świecie fantasy. Bohaterowie o unikatowych mocach zostali wyrwani z objęć śmierci, aby jeszcze raz przeciwstawić się siłom zła, kontrolowanym przez grę, ocalić królestwo od zagłady i uwolnić swoje dusze od wiążącego je zaklęcia. Bohaterowie przyzwani zostali jako nieśmiertelne dusze, znacznie osłabione wskrzeszeniem, lecz rosnące w siłę z każdym wykonanym zadaniem fabularnym. Zdobywając punkty duszy, bohaterowie mogą wzmacniać swoje dusze, przywracając je do dawnej świetności i wyposażając się w nowe zdolności, magiczny i duchowy oręż oraz potężne artefakty. Sword & Sorcery to połączenie gry drużynowej znanej z najlepszych MMORPG i dynamicznych RPG akcji, składające się na wyjątkową przygodę w świecie fantasy!

  • Autor: Simone Romano, Nunzio Surace
  • Liczba graczy: 1 – 5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60 – 120 min
  • Wydawnictwo: GALAKTA

Tiny Epic: Mechs

W Tiny Epic: MECHS gracze wcielają się w doskonale wyszkolonych pilotów mechów, którzy podczas sześciu rund będą walczyć każdy przeciw każdemu w celu wyłonienia zwycięzcy. Co rundę gracze programują sekwencję akcji, które następnie wykonują ich zawodnicy. Dzięki tym akcjom możliwe jest poruszanie się po arenie, rozstawianie wieżyczek i wybuchowych min, zbieranie zasobów, kupowanie uzbrojenia, zakładanie pancerzy wspomaganych, a czasem także przejmowanie kontroli nad megamechem. Gracze wykonują po jednej zaprogramowanej akcji w ustalonej kolejności, po czym powtarzają to, aż każdy wykona swoje cztery elementy programu. Kiedy pilot wkroczy do strefy, w której przebywa pilot innego gracza, dochodzi do walki. Gracze atakują się, używając na zmianę swoich broni, aż jeden z nich zużyje cały swój oręż, po czym będzie się musiał wycofać, lub zostanie pokonany i odrodzi się w bazie. Dzięki dobremu rozplanowaniu użycia broni można blokować działania przeciwnika i wyprowadzać potężniejsze ataki.

  • Autor: Scott Almes
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 30-60 minut
  • Wydawnictwo: Fishbone Games

Triang Wars

Triang Wars to spełnienie marzeń o łatwej i szybkiej grze bitewnej w klimacie II WŚ oferującej szeroki wachlarz taktycznych możliwości. Wykaż się strategicznym zmysłem, zostań Generałem jednej z 3 armii i walcz o zwycięstwo! Szkol i rekrutuj wojska, przejmuj i fortyfikuj teren na planszy, walcz i przejmuj cele strategiczne pilnując by przeciwnik nie zdobył Twojej Kwatery Głównej. Do dyspozycji masz czołgi, samoloty, wozy bojowe, wyspecjalizowane jednostki piechoty o różnym przeznaczeniu i właściwościach. Chcesz szybko przetransportować swoją piechotę? Zabierz ją na pokład wozów bojowych i samolotów aby przeprowadzić desant. Twoi żołnierze są ranni a pojazdy uszkodzone? Udziel im pomocy opatrując rany i naprawiając usterki. W odpowiednim momencie wykorzystaj niszczycielskie ataki specjalne rakiety V1, Katiusze czy Bombowce. To wszystko podane w innowacyjnej formie metalowej planszy z niespotykaną w grach bitewnych siatką trójkątów i magnetycznych żetonów. Wojna inna niż dotąd.

  • Autor: Łukasz Kaczanowicz i Paweł Licznerski
    • debiut autora
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-8
  • Wiek graczy: od 14 lat
  • Czas gry: 45-75 min
  • Wydawnictwo: Duck’s Games

U-BOOT: Gra planszowa

U-Boot to gra planszowa czasu rzeczywistego, symulująca walkę na pokładzie niemieckiego okrętu podwodnego w czasie II wojny światowej. To w pełni kooperacyjna gra, pozwalająca graczom – od 1 do 4 – wcielić się w role Kapitana, Pierwszego Oficera, Nawigatora i Starszego Mechanika na U-Boocie typu VIIC. Rozgrywka jest wspomagana aplikacją mobilną, osiągając niespotykany dotąd poziom realizmu, a bezlitosne S. I. przeciwnika wykorzysta Twój każdy błąd. Akcja rozwija się zarówno w skali taktycznej, jak i strategicznej, stale wymagając współpracy, skutecznego dowodzenia i szybkiej oceny zagrożeń. U-Boot łączy w sobie szereg nietuzinkowych cech, które tworzą absolutnie niezwykły tytuł. Tytuł, który zachwyci wszystkich miłośników takich haseł jak: strategia, taktyka, imersja i II wojna światowa, a także całą resztę, którzy pragną doświadczyć powiewu świeżości i niestandardowych rozwiązań w jakże obszernym świecie gier planszowych.

  • Autor: Bartosz Pluta i Artur Salwarowski
    • debiut autora
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1 – 4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60+
  • Wydawnictwo: PHALANX

Uwaga, spoiler!

W grze towarzyskiej Uwaga, spoiler! zadaniem graczy będzie umiejętne naprowadzenie drużyny na wskazany na karcie film lub serial. Każdy z tytułów zaopatrzony jest listą spoilerów, których nie można użyć w trakcie rozgrywki. Jeśli zdarzy Ci się wypowiedzieć zakazany spoiler, stracisz punkty. Musisz się wykazać kreatywnością i umiejętnie przybliżyć dany tytuł, aby Twoja drużyna go odgadła i zdobyła jak najwięcej punktów. Macie na to tylko 60 sekund! Tyko bez spoilerów, proszę!

  • Autor: Bartosz Odorowicz, Paulina Kortas, Adam Bukowski
  • Liczba graczy: 4-8
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 20 min
  • Wydawnictwo: Trefl S. A.

VOLT

WITAMY NA ARENIE STARĆ ROBOTÓW! Dzisiejszego wieczoru będziemy świadkami starcia najwspanialszych stalowych gladiatorów obecnego sezonu Ligi Walk Robotów. Roboty bojowe już wyjeżdżają na arenę. Publiczność domaga się akcji rozświetlonej wiązkami laserów. Na pewno finałowe starcie będzie od nich wręcz błyszczeć! Operatorzy już przyszykowali swoje aparatury. Przygotujcie się na nowy poziom cybernetycznego zniszczenia. W końcu tylko jeden operator może sięgnąć po tytuł mistrza. W grze Volt każdy gracz wciela się w rolę operatora kontrolującego robota bojowego, walczącego na arenie. Poprzez programowanie swych działań na trzy ruchy naprzód gracze starają się przewidzieć poczynania innych robotów i próbują zniszczyć przeciwników, bądź utrzymać kontrolę nad zapewniającymi punkty zwycięstwa polami na arenie. Volt zawiera proste zasady szkoleniowe, a do tego zapewnia doświadczonym graczom wiele różnych modułów, sprawiających, że ich potyczki są jeszcze bardziej ekscytujące i bezlitosne.

  • Autor: Emerson Matsuuchi
  • Liczba graczy: 2 – 4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 30 min
  • Wydawnictwo: GALAKTA

Wielka Pętla

Szybka, taktyczna gra o wyścigach kolarskich, w której każdy z graczy zarządza drużyną składającą się z dwóch zawodników: pomocnika i sprintera. Gracze poruszają swoich zawodników dobierając i zagrywając numerowane karty, które wskazują jak daleko poruszy się każdy zawodnik. Niech wygra najlepszy! Wielka pętla to polska edycja bestsellerowej gra wyścigowej Flamme Rouge, która uznawana jest za klasykę gatunku. Poprzez zastosowanie ciekawych mechanik mamy wrażenie uczestnictwa w autentycznym wyścigu kolarskim. Proste zasady przywiodą na myśl gry wyścigowe z dzieciństwa, ale ukryta głębia pozwoli jednocześnie cieszyć się ze świetnie zaprojektowanej, nowoczesnej gry planszowej.

  • Autor: Asger Harding Granerud
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 30-45 min
  • Wydawnictwo: FoxGames

Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie

W pełni kooperacyjna, przygodowa gra fantasy, która umiejętnie łączy w sobie doświadczenia płynące z zabawy przy planszy oraz interaktywne elementy pochodzące z dedykowanej aplikacji. Podróże przez Śródziemie oferują wciągającą kampanię, rozgrywającą się w świecie powieści J. R. R. Tolkiena, a także rozwidlającą się fabułę, wiele zadań pobocznych i dynamicznie generowaną mapę. Wszystko to sprawia, że każda rozgrywka będzie zaskakująca i niepowtarzalna. W trakcie połączonych ze sobą fabularnie scenariuszy będziecie musieli współpracować, aby rozwikłać tajemnice, pokonać wrogów i bronić Śródziemie przed zakusami ciemności. Każdy z uczestników zabawy wcieli się w znanego bohatera o unikalnym zestawie umiejętności. A to dopiero początek, bo nasze postaci w miarę rozgrywania kolejnych scenariuszy będą się rozwijały.

  • Autor: Nathan I. Hajek, Grace Holdinghaus
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Włościanie

Włościanie, zaprojektowani i zilustrowani przez Haakona Gaardera, to piękna gra karciana oparta na mechanice draftu i tzw. udowania stołu za pomocą kart. To strategiczna gra przesiąknięta sielankowym klimatem rozkwitu wsi, w której gracze wcielają się we właściciela ziemskiego i zarządzają swoimi włościami. Czasy są trudne – dopiero co skończyła się zaraza, a osadników jest niewielu. Jako założyciele średniowiecznej osady gracze będą oferować schronienie i pracę w swojej rosnącej społeczności ludziom o najróżniejszym fachu. Jeśli zdołają zwerbować właściwych pracowników i stworzą zyskowne łańcuchy produkcji, dbając jednocześnie o dostępność pożywienia i możliwości rozbudowy, ich osada rozkwitnie. W polskiej edycji Włościan od Wydawnictwa IUVI Games, znajduje się gra podstawowa oraz 4 dodatki. Gra zawiera także intrygujący tryb jednoosobowy, w którym gracze konkurują z potężną i porywczą hrabiną, oraz dodatek Mini Włościan”, który urozmaici wybór pierwszego gracza. ”

  • Autor: Haakon Hoel Gaarder
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 30-60 minut
  • Wydawnictwo: IUVI Games