TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO ETAPU II

Gry do kategorii przydzielają wydawnictwa podczas ich zgłaszania do Konkursu (§ V Regulaminu)

Aeon’s End: wieczna wojna

Aeon’s End: Wieczna Wojna to kooperacyjna gra karciana, oparta o mechanikę budowania talii, w której karty na żadnym etapie nie są tasowane. Celem graczy jest pokonanie Nemezis, zanim zniszczy ono Gravehold, lub zanim broniący go Magowie Bram padną z wyczerpania. Podczas każdej rundy, gracze i Nemezis rozgrywają swoje tury w losowej kolejności. Podczas ich trwania, gracze mogą aktywować zaklęcia, pozyskiwać klejnoty, artefakty oraz zaklęcia z rynku zasobów, manipulować swoimi Bramami i używać unikalnych zdolności. Każde z czterech Nemezis dołączonych do gry, charakteryzuje się odmiennymi akcjami, jakie podejmuje w trakcie swojej tury i wymaga od graczy wypracowania innej strategii, aby je pokonać.

 

  • Autor: Kevin Riley
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Blackout Hongkong

Minionej nocy Hongkong nieoczekiwanie został dotknięty rozległym zanikiem napięcia. Patrząc, jak służby starają się opanować sytuację, decydujesz się wziąć sprawy w swoje ręce i przywrócić choć trochę porządku w mieście! W obliczu braku prądu, nawet najbardziej przyziemne czynności stały się wyzwaniem. Czy potrafisz tak zarządzić tą trudną sytuacją, aby przywrócić choć pozorny porządek? Jeśli Ci się to uda, z pewnością będziesz wpływową osobą, kiedy do Hongkongu ponownie zawita ład i porządek. W grze Alexandra Pfister Blackout – Hongkong, musisz sprawnie zarządzać ciągle zmieniającą się dostępnością zasobów oraz dowodzić zespołem różnych specjalistów. Patroluj oraz zabezpieczaj dzielnice – staraj się, aby Hongkong nie pogrążył się w chaosie!

 

  • Autor: Alexander Pfister
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 75-150 min.
  • Wydawnictwo: Lacerta

Brass Birmigham

Brass: Birmingham, sequel wydanego w 2007 roku Brassa, to powtórna wycieczka do epoki, w której zmysł strategicznego myślenia napędzany intuicją ekonomiczną potrafił kreślić życiorysy na miarę Friedricha Kruppa i Stanisława Wokulskiego. W Brass: Birmingham, będącym rozwinięciem pomysłu Martina Wallace’a przez Roxley Games, ponownie czekają dwie ery pełne wymagającego planowania, ciężkich decyzji do podjęcia i bezwzględnego podszczypywania przeciwników. Głównymi modyfikacjami w porównaniu do pierwszej odsłony gry są: wprowadzenie nowych rodzajów zakładów przemysłowych, a także dodanie szóstej akcji – rozpoznania, które umożliwia odrzucenie z ręki 2 kart i wymienienie ich na kartę jokera przedsiębiorstw i kartę jokera miast. Te oraz kilka pomniejszych usprawnień sprawiają, że rozgrywka nabiera jeszcze większych rumieńców. Zwłaszcza, gdy chcemy sprzedać świeżo wyprodukowane dobra, a właśnie skończyło nam się piwo, które miało upłynnić transakcję…

 

  • Autor: Gavan Brown, Matt Tolman i Martin Wallace
  • Liczba graczy: 2 – 4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 – 120 min
  • Wydawnictwo: PHALANX

Brass Lancashire

Brass: Lancashire trafi przede wszystkim w gusta osób, które lubią spędzać długie godziny nad wykręcającymi mózg grami ekonomicznymi o minimalnej losowości oraz którym nie straszne jest wybieganie myślą o klika kroków strategicznych w przód. Często uznawana za grę dla graczy, przy skromnej ilości akcji, oferuje pokaźną liczbę możliwości ich taktycznego wykorzystania. Wciel się w rolę jednego z przemysłowców epoki dymiących kominów oraz silników parowych i zatryumfuj jako posiadacz najbardziej gospodarnego umysłu w historii Rewolucji Przemysłowej. W nowej odsłonie klasycznego już hitu Martina Wallace’a, z odświeżoną szatą graficzną oraz nieco zmodyfikowanymi regułami, czekają was tury pełne trudnych do podjęcia decyzji o niebanalnym znaczeniu strategiczno-gospodarczym. Zdobywaj punkty zwycięstwa za rozwijanie sieci transportowych oraz zakładanie nowych zakładów przemysłowych w trakcie dwóch pełnych emocji er: Ery Kanałowej (1770 – 1830) i Ery Kolejowej (1830 – 1870).

 

  • Autor: Martin Wallace
  • Liczba graczy: 2 – 4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 – 120 min
  • Wydawnictwo: PHALANX

Dice Settlers

Czy jesteś prawdziwym osadnikiem z krwi i kości? Z kawałkiem własnej ziemi, odrobiną potrzebnych zasobów, zaufanymi ludźmi stajesz przed nieznanym i spełniasz swoje marzenia. Nowy Świat otwiera przed Tobą wachlarz możliwości stworzenia nowego domu… Musisz jednak pamiętać że nie jesteś tu sam! Przybyli także inni Osadnicy, którzy mimo skromnych początków, będą chcieli mieć udział w odkryciu Nowego Świata tak jak Ty. Czy uda Ci się ich zdominować? “Dice Settlers: Osadnicy z Krwi i Kości to cywilizacyjna gra planszowa opierająca się na zbieraniu puli kości, gromadzeniu zasobów oraz kontroli obszaru. Podczas swojej tury, gracz sięga do woreczka z kośćmi, rzuca je oraz wykonuje akcję: eksploruje nowe lokacje, buduje planszę, zbiera zasoby lub handluje, rozwija technologie dzięki czemu uzyskuje nowe możliwości. Każdy gracz wybiera własną drogę do zwycięstwa.

 

  • Autor: Dávid Turczi
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60-90
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Everdell

Dynamiczna gra ekonomiczna oparta o mechanikę przydzielania pracowników. Jej klimatyczne ilustracje i dopracowane elementy przywodzą na myśl bajki dla dzieci, jednak w rzeczywistości jest to wielowymiarowa, rozbudowana planszówka pełna niuansów i zależności, które tylko czekają na odkrycie. Aby wygrać, będziemy musieli umiejętnie zintegrować rozmaite czynniki. Kluczem do zwycięstwa jest nie tylko dobre gospodarowanie ograniczonymi zasobami robotników, ale też maksymalnie wykorzystanie dostępnych kart, które będą wzajemnie na siebie wpływały. Każda kolejna z podejmowanych przez graczy decyzji będzie miała bezpośredni wpływ na ostateczny wynik. Everdell to gra oferująca wiele dróg do zwycięstwa, które będziemy odkrywali wraz z kolejnymi partiami. Każda rozgrywka to szansa na wypróbowanie zupełnie innej strategii, dzięki czemu z radością wracamy do tytułowej krainy.

 

  • Autor: James A. Wilson
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 13+
  • Czas gry: 40-80 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Feudum

Feudum to ekonomiczno-strategiczna gra z elementami przygodowymi dla 2-5 graczy. Jest ona osadzona w specyficznym świecie nawiązującym do średniowiecza. Dysponując wieloma strategiami, gracze optymalizują cztery akcje na turę, aby zdobyć jak najwięcej punktów zwycięstwa w pięciu epokach.

 

  • Autor: Mark Swanson
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 120
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Gloomhaven

Gloomhaven to gra kooperacyjna z taktycznym systemem walki, osadzona w wyjątkowym, zmieniającym się świecie fantasy. Każdy z graczy kontroluje zaprawionego w bojach najemnika z własnym charakterem, systemem wartości i motywacji. Wspólnie będą toczyć zmagania w kampanii scenariuszy, która zmienia się w zależności od działań graczy, tworząc unikalną rozgrywkę pełną skarbów, przygód i wyborów, mających trwałe konsekwencje. W każdym scenariuszu gracze będą musieli podjąć szereg decyzji o znaczeniu taktycznym, korzystając z kart zdolności o wielu zastosowaniach , których użycie we właściwym momencie może przeważyć szalę pomiędzy sukcesem a porażką. Gloomhaven oferuje system walki taktycznej bez rzutów kośćmi przeciwko zautomatyzowanym przeciwnikom o unikalnym zachowaniu. W tym pudełku gracze znajdą rozbudowaną kampanię w świecie fantasy o niespotykanym rozmachu i zaskakującej głębi.

 

  • Autor: Isaac Childers
  • Liczba graczy: 1 – 4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 – 120 min.
  • Wydawnictwo: Albi Polska

Londyn

Druga edycja kultowej gry Martina Wallace’a. Odbuduj Londyn po wielkim pożarze z 1666 roku. Czy zdecydujesz się wznosić wielkie budowle i niesamowite pałace? Czy poradzisz sobie z rosnącym ubóstwem? Myśl strategicznie, działaj mądrze i wygraj realizując swoją wizję miasta! W grze Londyn musisz odpowiednio zarządzać kartami, spłacić pobrane pożyczki na czas oraz dostosowywać się do bieżących potrzeb, aby wygrać.

 

  • Autor: Martin Wallace
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60-90 min.
  • Wydawnictwo: FoxGames

Maracaibo

Maracaibo, które zaprojektował Alexander Pfister, przenosi graczy w okres XVII-wiecznej kolonizacji Karaibów, świat pełen przygód i możliwości, gdzie najważniejsze europejskie nacje walczą o dominację, starając się poszerzyć i umocnić swoją potęgę polityczną oraz gospodarczą. W ciągu czterech rund gracze opływają swoimi statkami Karaiby, dostarczając towary do miast lub wykonując tam różne działania, przybliżające ich do zwycięstwa. Swoim statkiem poruszają się po wyznaczonym kursie, od punktu do punktu, dostosowując szybkość do sytuacji na planszy. W ten sposób robią wszystko, co w ich mocy, aby zwiększyć swoje wpływy u trzech dominujących w regionie nacji, budować wpływowe połączenia i osiągnąć w ten sposób sławę oraz fortunę. Zwycięży ten z nich, któremu uda się zrealizować plany w sposób najbardziej efektywny. Czy osiągnie to budując potężny okręt, czy może tocząc bitwy, tworząc siatkę pomocników, eksplorując dzikie ostępy albo wykonując najprzeróżniejsze zadania?

 

  • Autor: Alexander Pfister
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 30 minut / gracza
  • Wydawnictwo: Fishbone Games

Nemesis

Gra przygodowa w klimacie survival horror, w której od 1 do 5 uczestników wciela się w załogę kosmicznego transportowca Nemesis. Po wykonaniu misji wszyscy zostali poddani hibernacji i wracają na Ziemię, jednak nagły alarm komputera pokładowego sugeruje, że powrót nie będzie spokojny i bezpieczny… Nemesis to doskonale wykonana, pełna dopracowanych elementów planszówka, w której uczestnicy współpracują, by pokonać intruzów. W każdym razie w teorii, bo głównymi elementami gry są – obok epickich pojedynków z przeciwnikami – również blef i zdrada, a każdy z uczestników posiada własne cele do zrealizowania. Duszna atmosfera dryfującego w kosmosie statku miesza się tu z chwytającym za gardło poczuciem zagrożenia i presją czasu, która bynajmniej nie pomaga w podejmowaniu trafnych decyzji.

 

  • Autor: Adam Kwapiński
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 90-180 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Newton

Zostań największym uczonym swoich czasów! Gra planszowa Newton przenosi gracza do połowy XVII wieku, kiedy to rozpoczął się okres wielkich zmian w historii ludzkości – rewolucja naukowa, zapoczątkowana przez wprowadzenie nowych metod naukowych. Złotymi zgłoskami w historii zapisują się wielcy naukowcy i myśliciele, którzy zmieniają oblicze świata na zawsze: Galileusz, Kopernik, Keppler, Bacon, a przede wszystkim sir Isaac Newton. Podczas rozgrywki gracz wciela się w rolę młodego ambitnego naukowca, którego marzeniem jest zostać wielkim geniuszem swoich czasów. W tym celu gracze udają się w podróż po Europie, odwiedzają kolejne miasta oraz Uniwersytety i uczą się formułować nowe teorie, tworzyć nowe narzędzia oraz pracować, by uzyskać fundusze.

 

  • Autor: Simone Luciani, Nestore Mangone
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 90
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Root

Root to dynamiczna gra opowiadająca o wojnie o wpływy w Wielkim Lesie. Gracze przejmują kontrolę nad jedną z czterech Frakcji starających się o przejęcie władzy i udowodnienie, że to jej przedstawiciele są prawowitymi władcami rozległego Leśnogrodu.

 

  • Autor: Cole Wehrle
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 60 min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Teotihuacan

W grze Teotihuacan: Miasto Bogów każdy z graczy kontroluje robotników i dąży do zapisania się w historii, jako najsprawniejszy budowniczy. Zarządzaj swoimi zasobami, rozwijaj nowe technologie, wspinaj się po stopniach trzech wspaniałych świątyń, buduj domy dla mieszkańców miasta i wznieś legendarną Piramidę Słońca w centrum Teotihuacan. Umiejętnie zarządzaj swoimi pracownikami i zostań zapamiętany jako największy budowniczy w grze Teotihuacan! Teotihuacan to najgłośniejszy tytuł targów w Essen w 2018 roku. Zajął pierwsze miejsce na liście najbardziej oczekiwanych gier. Jej autorem jest Daniele Tascini twórca legendarnego Tzolkina!

 

  • Autor: Daniele Tascini
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 90 min
  • Wydawnictwo: Portal Games

U-BOOT: Gra planszowa

U-Boot to gra planszowa czasu rzeczywistego, symulująca walkę na pokładzie niemieckiego okrętu podwodnego w czasie II wojny światowej. To w pełni kooperacyjna gra, pozwalająca graczom – od 1 do 4 – wcielić się w role Kapitana, Pierwszego Oficera, Nawigatora i Starszego Mechanika na U-Boocie typu VIIC. Rozgrywka jest wspomagana aplikacją mobilną, osiągając niespotykany dotąd poziom realizmu, a bezlitosne S. I. przeciwnika wykorzysta Twój każdy błąd. Akcja rozwija się zarówno w skali taktycznej, jak i strategicznej, stale wymagając współpracy, skutecznego dowodzenia i szybkiej oceny zagrożeń. U-Boot łączy w sobie szereg nietuzinkowych cech, które tworzą absolutnie niezwykły tytuł. Tytuł, który zachwyci wszystkich miłośników takich haseł jak: strategia, taktyka, imersja i II wojna światowa, a także całą resztę, którzy pragną doświadczyć powiewu świeżości i niestandardowych rozwiązań w jakże obszernym świecie gier planszowych.

 

  • Autor: Bartosz Pluta i Artur Salwarowski
    • debiut autora
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1 – 4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60+
  • Wydawnictwo: PHALANX