TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU

Gry do kategorii przydzielają wydawnictwa podczas ich zgłaszania do Konkursu (§ V Regulaminu)

Aeon’s End: wieczna wojna

Aeon’s End: Wieczna Wojna to kooperacyjna gra karciana, oparta o mechanikę budowania talii, w której karty na żadnym etapie nie są tasowane. Celem graczy jest pokonanie Nemezis, zanim zniszczy ono Gravehold, lub zanim broniący go Magowie Bram padną z wyczerpania. Podczas każdej rundy, gracze i Nemezis rozgrywają swoje tury w losowej kolejności. Podczas ich trwania, gracze mogą aktywować zaklęcia, pozyskiwać klejnoty, artefakty oraz zaklęcia z rynku zasobów, manipulować swoimi Bramami i używać unikalnych zdolności. Każde z czterech Nemezis dołączonych do gry, charakteryzuje się odmiennymi akcjami, jakie podejmuje w trakcie swojej tury i wymaga od graczy wypracowania innej strategii, aby je pokonać.

  • Autor: Kevin Riley
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Arcanon

Arcanon to gra strategiczno-taktyczna, podczas której gracze wcielają się w rolę Magów przebywających* na Uniwersytecie Poza Miejscem i Czasem, programujących Zaklęcia podczas pojedynków submagicznych**. To tutaj, Najpotężniejsi komponują Incantatio, redagują Verbum, kreują Somaticum i stanowią Lex. Przynajmniej starają się to robić, w przerwach pomiędzy niezmiernie ważnymi spotkaniami, na których zawsze, zapewne przez przypadek, można znaleźć obficie zastawiony stół i kanapę do drzemki. *Z początku miałem ochotę użyć słów świadczących o tym, że odbywa się tam instensywny proces nauczania, jednak po zastanowieniu, doszedłem do wniosku, że to mogło wprowadzić w kardynalny błąd. **Jeśli przywykliście do tego, że walki magiczne pełne są rzucania zaklęć i miotania pociskami, które pojawiają się po wypowiedzeniu formuły, to wiedzcie, że na U. P. M. I. C by to nie przeszło. To nieefektywne w przypadku walki z Magami. Pojedynki submagiczne, które trwają krócej niż mrugnięcie okiem.

  • Autor: Artur Gawor
    • debiut autora
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-8
  • Wiek graczy: 13 i więcej
  • Czas gry: 15-30 minut
  • Wydawnictwo: Game Engineer

Architekci zachodniego królestwa

Akcja Architektów Zachodniego Królestwa toczy się u schyłku Imperium Karolińskiego, około 850 r. n. e. Jako królewscy architekci, będziecie rywalizować, by zaimponować królowi i zachować swój szlachetny status,budując różne konstrukcje na jego nowych włościach. Gracze muszą zbierać surowce, zatrudniać pomocników i mieć oko na robotników. Nastały zdradzieckie czasy. Rywalizujący architekci uczynią wszystko, by spowolnić twój postęp. Pozostaniesz wzorem cnót, czy też wpadniesz w złe towarzystwo złodziei i szemranych handlarzy?

  • Autor: Schem Philips i S J Macdonald
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60-90 min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Blackout Hongkong

Minionej nocy Hongkong nieoczekiwanie został dotknięty rozległym zanikiem napięcia. Patrząc, jak służby starają się opanować sytuację, decydujesz się wziąć sprawy w swoje ręce i przywrócić choć trochę porządku w mieście! W obliczu braku prądu, nawet najbardziej przyziemne czynności stały się wyzwaniem. Czy potrafisz tak zarządzić tą trudną sytuacją, aby przywrócić choć pozorny porządek? Jeśli Ci się to uda, z pewnością będziesz wpływową osobą, kiedy do Hongkongu ponownie zawita ład i porządek. W grze Alexandra Pfister Blackout – Hongkong, musisz sprawnie zarządzać ciągle zmieniającą się dostępnością zasobów oraz dowodzić zespołem różnych specjalistów. Patroluj oraz zabezpieczaj dzielnice – staraj się, aby Hongkong nie pogrążył się w chaosie!

  • Autor: Alexander Pfister
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 75-150 min.
  • Wydawnictwo: Lacerta

Brass Birmigham

Brass: Birmingham, sequel wydanego w 2007 roku Brassa, to powtórna wycieczka do epoki, w której zmysł strategicznego myślenia napędzany intuicją ekonomiczną potrafił kreślić życiorysy na miarę Friedricha Kruppa i Stanisława Wokulskiego. W Brass: Birmingham, będącym rozwinięciem pomysłu Martina Wallace’a przez Roxley Games, ponownie czekają dwie ery pełne wymagającego planowania, ciężkich decyzji do podjęcia i bezwzględnego podszczypywania przeciwników. Głównymi modyfikacjami w porównaniu do pierwszej odsłony gry są: wprowadzenie nowych rodzajów zakładów przemysłowych, a także dodanie szóstej akcji – rozpoznania, które umożliwia odrzucenie z ręki 2 kart i wymienienie ich na kartę jokera przedsiębiorstw i kartę jokera miast. Te oraz kilka pomniejszych usprawnień sprawiają, że rozgrywka nabiera jeszcze większych rumieńców. Zwłaszcza, gdy chcemy sprzedać świeżo wyprodukowane dobra, a właśnie skończyło nam się piwo, które miało upłynnić transakcję…

  • Autor: Gavan Brown, Matt Tolman i Martin Wallace
  • Liczba graczy: 2 – 4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 – 120 min
  • Wydawnictwo: PHALANX

Brass Lancashire

Brass: Lancashire trafi przede wszystkim w gusta osób, które lubią spędzać długie godziny nad wykręcającymi mózg grami ekonomicznymi o minimalnej losowości oraz którym nie straszne jest wybieganie myślą o klika kroków strategicznych w przód. Często uznawana za grę dla graczy, przy skromnej ilości akcji, oferuje pokaźną liczbę możliwości ich taktycznego wykorzystania. Wciel się w rolę jednego z przemysłowców epoki dymiących kominów oraz silników parowych i zatryumfuj jako posiadacz najbardziej gospodarnego umysłu w historii Rewolucji Przemysłowej. W nowej odsłonie klasycznego już hitu Martina Wallace’a, z odświeżoną szatą graficzną oraz nieco zmodyfikowanymi regułami, czekają was tury pełne trudnych do podjęcia decyzji o niebanalnym znaczeniu strategiczno-gospodarczym. Zdobywaj punkty zwycięstwa za rozwijanie sieci transportowych oraz zakładanie nowych zakładów przemysłowych w trakcie dwóch pełnych emocji er: Ery Kanałowej (1770 – 1830) i Ery Kolejowej (1830 – 1870).

  • Autor: Martin Wallace
  • Liczba graczy: 2 – 4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 – 120 min
  • Wydawnictwo: PHALANX

Dice City

Królestwo Kostkowii jest w chosie! Jej Wysokość Królowa zażądała przeniesienia stolicy po tym, jak starą zaatakowali barbarzyńcy z Południa, musisz więc rozwinąć swoje miasto lepiej niż inni gracze, żeby to ono zostało wybrane! Mechanika Dice City oparta jest na manipulacji kośćmi i odpowiednim modyfikowaniu rzutów. Gracz będzie miał kilka możliwości rozwoju swojego miasta: stworzenie silnej armii, konstrukcja różnorodnych budynków lub otworzenie szlaków handlowych. Rzucaj, buduj, wygrywaj!

  • Autor: Vangelis Bagiartakis
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 45 minut
  • Wydawnictwo: Bard Centrum Gier

Dice Settlers

Czy jesteś prawdziwym osadnikiem z krwi i kości? Z kawałkiem własnej ziemi, odrobiną potrzebnych zasobów, zaufanymi ludźmi stajesz przed nieznanym i spełniasz swoje marzenia. Nowy Świat otwiera przed Tobą wachlarz możliwości stworzenia nowego domu… Musisz jednak pamiętać że nie jesteś tu sam! Przybyli także inni Osadnicy, którzy mimo skromnych początków, będą chcieli mieć udział w odkryciu Nowego Świata tak jak Ty. Czy uda Ci się ich zdominować? “Dice Settlers: Osadnicy z Krwi i Kości to cywilizacyjna gra planszowa opierająca się na zbieraniu puli kości, gromadzeniu zasobów oraz kontroli obszaru. Podczas swojej tury, gracz sięga do woreczka z kośćmi, rzuca je oraz wykonuje akcję: eksploruje nowe lokacje, buduje planszę, zbiera zasoby lub handluje, rozwija technologie dzięki czemu uzyskuje nowe możliwości. Każdy gracz wybiera własną drogę do zwycięstwa.

  • Autor: Dávid Turczi
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60-90
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Elekt

Elekt to taktyczna gra karciana dla 2-4 osób utrzymana w stylistyce dark fantasy. Wcielacie się w pretendentów do tronu mrocznego Dominatu Ebionitów. Aby przejąć władzę będziecie przywoływać upiory i sługi Ciemności, aby zasilać ich moce Żarem. Najprzebieglejszy z Was zasiądzie na szczycie Wieży Dzwonów. Gra osadzona jest w post apokaliptycznym świecie techno fantasy stworzonym przez Michała Markowskiego i opisanym w podręczniku RPG Klanarchia. Elekt jest pozycją która wyśmienicie sprawdza się w rozgrywce dwuosobowej. Grając z większą ilością przeciwników przygotuj się na krótkotrwałe przymierza i dynamiczne zwroty akcji.

  • Autor: Krzysztof Głośnicki
    • debiut autora
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 16+
  • Czas gry: 60-90 minut
  • Wydawnictwo: What The Frog

Everdell

Dynamiczna gra ekonomiczna oparta o mechanikę przydzielania pracowników. Jej klimatyczne ilustracje i dopracowane elementy przywodzą na myśl bajki dla dzieci, jednak w rzeczywistości jest to wielowymiarowa, rozbudowana planszówka pełna niuansów i zależności, które tylko czekają na odkrycie. Aby wygrać, będziemy musieli umiejętnie zintegrować rozmaite czynniki. Kluczem do zwycięstwa jest nie tylko dobre gospodarowanie ograniczonymi zasobami robotników, ale też maksymalnie wykorzystanie dostępnych kart, które będą wzajemnie na siebie wpływały. Każda kolejna z podejmowanych przez graczy decyzji będzie miała bezpośredni wpływ na ostateczny wynik. Everdell to gra oferująca wiele dróg do zwycięstwa, które będziemy odkrywali wraz z kolejnymi partiami. Każda rozgrywka to szansa na wypróbowanie zupełnie innej strategii, dzięki czemu z radością wracamy do tytułowej krainy.

  • Autor: James A. Wilson
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 13+
  • Czas gry: 40-80 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Feudum

Feudum to ekonomiczno-strategiczna gra z elementami przygodowymi dla 2-5 graczy. Jest ona osadzona w specyficznym świecie nawiązującym do średniowiecza. Dysponując wieloma strategiami, gracze optymalizują cztery akcje na turę, aby zdobyć jak najwięcej punktów zwycięstwa w pięciu epokach.

  • Autor: Mark Swanson
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 120
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Gloomhaven

Gloomhaven to gra kooperacyjna z taktycznym systemem walki, osadzona w wyjątkowym, zmieniającym się świecie fantasy. Każdy z graczy kontroluje zaprawionego w bojach najemnika z własnym charakterem, systemem wartości i motywacji. Wspólnie będą toczyć zmagania w kampanii scenariuszy, która zmienia się w zależności od działań graczy, tworząc unikalną rozgrywkę pełną skarbów, przygód i wyborów, mających trwałe konsekwencje. W każdym scenariuszu gracze będą musieli podjąć szereg decyzji o znaczeniu taktycznym, korzystając z kart zdolności o wielu zastosowaniach , których użycie we właściwym momencie może przeważyć szalę pomiędzy sukcesem a porażką. Gloomhaven oferuje system walki taktycznej bez rzutów kośćmi przeciwko zautomatyzowanym przeciwnikom o unikalnym zachowaniu. W tym pudełku gracze znajdą rozbudowaną kampanię w świecie fantasy o niespotykanym rozmachu i zaskakującej głębi.

  • Autor: Isaac Childers
  • Liczba graczy: 1 – 4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 – 120 min.
  • Wydawnictwo: Albi Polska

Great Tour

Jesteś właścicielem firmy autokarowej i próbujesz rozsławić ją na kontynencie! Zawieź turystów z jednego miejsca do drugiego i spróbuj zdobyć jak najwięcej punktów! Unikaj konkurencji i jedź prosto po zwycięstwo! •
• W zestawie z drewnianymi elementami! •
• Świetna gra wymagająca dokonywania wielu strategicznych wyborów. •
• Oryginalne ilustracje umilają grę. Zawartość: plansza, 54 małe autokary (po 9 w każdym z 6 kolorów) , 6 dużych autokarów (6 kolorów) , 60 kart biletowych, 150 kart tras, 2 talie Jokerów (40 kart tras, 45 kart tras VIP) , 8 kart bonusowych, 50 żetonów miejskich, zasady. Gra przeznaczona dla 2-6 graczy w wieku 8+.

  • Autor: Tactic Games
  • Liczba graczy: 3-6
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 45+
  • Wydawnictwo: Tactic Games

Hard City

Hard City to taktyczno-przygodowa gra z gatunku wszyscy na jednego. Świat, w którym rozgrywa się akcja, inspirowany jest filmami i serialami akcji rodem z lat 80-tych. Rozgrywka opiera się o system scenariuszy zwanych w grze odcinkami. W każdym z nich jeden z graczy wciela się w rolę Doktora Zero – tyleż genialnego, co nikczemnego naukowca. Pozostali natomiast wchodzą w skóry dzielnych funkcjonariuszek i funkcjonariuszy Departamentu Policji Hard City (w skrócie HCPD – niech ci nie przychodzą do głowy pomysły na głupie przeróbki, za to można dostać mandat! ). Czy zdołają pokrzyżować plany szalonego Doktora? Czy tym razem zło zatriumfuje?

  • Autor: Adam Kwapiński, Marek Raczyński
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Jungle Boogie

Abstrakcyjna gra logiczna, bez grama losowości, wymagająca strategicznego myślenia. Mechaniki, które wykorzystuje gra to uch po siatce pól, a także układanie płytek na planszy. Na planszy gracze rozkładają żetony różnokolorowych małpek. Każdy z graczy (od 2 do 4) dostaje pod swoją opiekę kolonię “pcheł składającą się z królowej i dwóch robotnic. Zadaniem graczy jest ich rozmnażanie i przemieszczanie w taki sposób, aby założyć kolonię składającą się z trzech robotnic na trzech gorylach, albo 4 takich samych małpkach, albo na 5 różnych małpkach. Kto dokona tej sztuki jako pierwszy wygrywa. Gra została wydana w serii Dbam o środowisko! Gram bez plastiku. W środku pudełka jest tylko drewno i papier. Całość utrzymana jest w żywych, soczystych kolorach. Plansza cieszy oczy powrotem do natury – wzrok odpoczywa przy odcieniach zieleni, z góry planszy zwisają liany, a śmiesznie wyglądające goryle, orangutany, lemury i inne, mniej znane zwierzaki wprowadzają wesoły klimat do gry.

  • Autor: Allan Kirkeby
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 30-40 minut
  • Wydawnictwo: Granna

Królestwa Północy

Osadnicy z trzech północnych królestw, poszukując możliwości dalszego rozwoju, wypływają w kierunku obcych lądów w nadziei na znalezienie nowych zasobów. Budują nowe konstrukcje, wykorzystują nadchodzące wydarzenia i przechytrzając przeciwników, torują sobie drogę do wielkości. Nie wiedzą, z kim będą musieli się zmierzyć być może nawet z innym klanem ze swojego ludu. Ale nawet wtedy nie cofną się i zrobią to, co konieczne. Ich obecne ziemie są skromne, zasoby niewystarczające i muszą naprawdę ciężko pracować, aby zdobyć żywność i zasoby niezbędne do rozwoju!

  • Autor: Ignacy Trzewiczek i Joanna Kijanka
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 60 min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Londyn

Druga edycja kultowej gry Martina Wallace’a. Odbuduj Londyn po wielkim pożarze z 1666 roku. Czy zdecydujesz się wznosić wielkie budowle i niesamowite pałace? Czy poradzisz sobie z rosnącym ubóstwem? Myśl strategicznie, działaj mądrze i wygraj realizując swoją wizję miasta! W grze Londyn musisz odpowiednio zarządzać kartami, spłacić pobrane pożyczki na czas oraz dostosowywać się do bieżących potrzeb, aby wygrać.

  • Autor: Martin Wallace
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60-90 min.
  • Wydawnictwo: FoxGames

Maracaibo

Maracaibo, które zaprojektował Alexander Pfister, przenosi graczy w okres XVII-wiecznej kolonizacji Karaibów, świat pełen przygód i możliwości, gdzie najważniejsze europejskie nacje walczą o dominację, starając się poszerzyć i umocnić swoją potęgę polityczną oraz gospodarczą. W ciągu czterech rund gracze opływają swoimi statkami Karaiby, dostarczając towary do miast lub wykonując tam różne działania, przybliżające ich do zwycięstwa. Swoim statkiem poruszają się po wyznaczonym kursie, od punktu do punktu, dostosowując szybkość do sytuacji na planszy. W ten sposób robią wszystko, co w ich mocy, aby zwiększyć swoje wpływy u trzech dominujących w regionie nacji, budować wpływowe połączenia i osiągnąć w ten sposób sławę oraz fortunę. Zwycięży ten z nich, któremu uda się zrealizować plany w sposób najbardziej efektywny. Czy osiągnie to budując potężny okręt, czy może tocząc bitwy, tworząc siatkę pomocników, eksplorując dzikie ostępy albo wykonując najprzeróżniejsze zadania?

  • Autor: Alexander Pfister
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 30 minut / gracza
  • Wydawnictwo: Fishbone Games

Nemesis

Gra przygodowa w klimacie survival horror, w której od 1 do 5 uczestników wciela się w załogę kosmicznego transportowca Nemesis. Po wykonaniu misji wszyscy zostali poddani hibernacji i wracają na Ziemię, jednak nagły alarm komputera pokładowego sugeruje, że powrót nie będzie spokojny i bezpieczny… Nemesis to doskonale wykonana, pełna dopracowanych elementów planszówka, w której uczestnicy współpracują, by pokonać intruzów. W każdym razie w teorii, bo głównymi elementami gry są – obok epickich pojedynków z przeciwnikami – również blef i zdrada, a każdy z uczestników posiada własne cele do zrealizowania. Duszna atmosfera dryfującego w kosmosie statku miesza się tu z chwytającym za gardło poczuciem zagrożenia i presją czasu, która bynajmniej nie pomaga w podejmowaniu trafnych decyzji.

  • Autor: Adam Kwapiński
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 90-180 min.
  • Wydawnictwo: Rebel

Newton

Zostań największym uczonym swoich czasów! Gra planszowa Newton przenosi gracza do połowy XVII wieku, kiedy to rozpoczął się okres wielkich zmian w historii ludzkości – rewolucja naukowa, zapoczątkowana przez wprowadzenie nowych metod naukowych. Złotymi zgłoskami w historii zapisują się wielcy naukowcy i myśliciele, którzy zmieniają oblicze świata na zawsze: Galileusz, Kopernik, Keppler, Bacon, a przede wszystkim sir Isaac Newton. Podczas rozgrywki gracz wciela się w rolę młodego ambitnego naukowca, którego marzeniem jest zostać wielkim geniuszem swoich czasów. W tym celu gracze udają się w podróż po Europie, odwiedzają kolejne miasta oraz Uniwersytety i uczą się formułować nowe teorie, tworzyć nowe narzędzia oraz pracować, by uzyskać fundusze.

  • Autor: Simone Luciani, Nestore Mangone
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 90
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Pangea

Pangea to gra strategiczna osadzona w czasach Wielkiego Wymierania. Wtedy to, u schyłku Permu życie niemal całkowicie stanęło na krawędzi zagłady.

  • Autor: Aleksander Jagodziński
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60-90min
  • Wydawnictwo: REDIMP GAMES

Ravehard: Magiczna Gra Karciana

Ravehard: Magiczna Gra Karciana łączy elementy klasycznej gry karcianej, gry blefu i dedukcji oraz gry kooperacyjnej. Doroczna techno-impreza, na którą ściągają hordy głodnych rozrywki czarodziejów była tak mocna, że o poranku skacowani, zmęczeni goście dokonali przerażającego odkrycia. Ktoś zamordował gospodarza przyjęcia – Arcymaga! Gracze wcielają się w wybranego maga lub czarodziejkę, by rozwikłać zagadkę minionej nocy. Podczas rozgrywki trwającej trzy rundy będą musieli współpracować, aby pokonać kolejnych bossów i (nie) przychylne zdarzenia, po to, by zbierać poszlaki, które wskażą dowód zbrodni oraz mordercę, ukrywającego się między graczami, nim ten przemieni się w złego Darkcymaga i zapoluję na resztę drużyny!

  • Autor: Adam Betley
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2 – 5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60′
  • Wydawnictwo: Redi Games

Root

Root to dynamiczna gra opowiadająca o wojnie o wpływy w Wielkim Lesie. Gracze przejmują kontrolę nad jedną z czterech Frakcji starających się o przejęcie władzy i udowodnienie, że to jej przedstawiciele są prawowitymi władcami rozległego Leśnogrodu.

  • Autor: Cole Wehrle
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 60 min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Stworologia: Ekspedycja

Stworologia to pięknie wydana gra, która łączy w sobie wiele mechanik. Eksploracja została tu połączona z akademicką rywalizacją uczonych, którzy muszą zgromadzić jak najwięcej informacji o mieszkańcach badanych lochów. Gracze muszą uważać nie tylko na siebie nawzajem, mieszkańcy podziemi nie lubią wścibskich obcych! Twórcy określają Stworologię atypowym dungeon crawlerem, gdzie celem graczy nie jest eksterminacja okrutnych mieszkańców lochów, ale poznanie ich zwyczajów, kultury i wierzeń, poprzez gromadzenie istotnych informacji (kostek). W dodatku gracze muszą robić wszystko, by jak najdłużej pozostać niezauważonymi. Przedstawicielem mieszkańców lochów, którego figurka pojawia się w grze, aby utrudniać graczom eksplorację i badania, jest boss, czyli lokalny przywódca. Do starć zbrojnych pomiędzy graczami co prawda nie dochodzi, ale akcja szpiegostwa, pozwalająca wykradać informacje przeciwnikom w zasadzie ma z walką dość dużo wspólnego. To po prostu inny rodzaj pojedynku.

  • Autor: Diego Fonseca, Danilo Guidi
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 90 minut
  • Wydawnictwo: Fishbone Games

Sword & Sorcery: Nieśmiertelne Dusze

Sword & Sorcery to kooperacyjna gra planszowa dla 1 do 5 graczy, osadzona w magicznym świecie fantasy. Bohaterowie o unikatowych mocach zostali wyrwani z objęć śmierci, aby jeszcze raz przeciwstawić się siłom zła, kontrolowanym przez grę, ocalić królestwo od zagłady i uwolnić swoje dusze od wiążącego je zaklęcia. Bohaterowie przyzwani zostali jako nieśmiertelne dusze, znacznie osłabione wskrzeszeniem, lecz rosnące w siłę z każdym wykonanym zadaniem fabularnym. Zdobywając punkty duszy, bohaterowie mogą wzmacniać swoje dusze, przywracając je do dawnej świetności i wyposażając się w nowe zdolności, magiczny i duchowy oręż oraz potężne artefakty. Sword & Sorcery to połączenie gry drużynowej znanej z najlepszych MMORPG i dynamicznych RPG akcji, składające się na wyjątkową przygodę w świecie fantasy!

  • Autor: Simone Romano, Nunzio Surace
  • Liczba graczy: 1 – 5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60 – 120 min
  • Wydawnictwo: GALAKTA

Teotihuacan

W grze Teotihuacan: Miasto Bogów każdy z graczy kontroluje robotników i dąży do zapisania się w historii, jako najsprawniejszy budowniczy. Zarządzaj swoimi zasobami, rozwijaj nowe technologie, wspinaj się po stopniach trzech wspaniałych świątyń, buduj domy dla mieszkańców miasta i wznieś legendarną Piramidę Słońca w centrum Teotihuacan. Umiejętnie zarządzaj swoimi pracownikami i zostań zapamiętany jako największy budowniczy w grze Teotihuacan! Teotihuacan to najgłośniejszy tytuł targów w Essen w 2018 roku. Zajął pierwsze miejsce na liście najbardziej oczekiwanych gier. Jej autorem jest Daniele Tascini twórca legendarnego Tzolkina!

  • Autor: Daniele Tascini
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 90 min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Tiny Epic: Mechs

W Tiny Epic: MECHS gracze wcielają się w doskonale wyszkolonych pilotów mechów, którzy podczas sześciu rund będą walczyć każdy przeciw każdemu w celu wyłonienia zwycięzcy. Co rundę gracze programują sekwencję akcji, które następnie wykonują ich zawodnicy. Dzięki tym akcjom możliwe jest poruszanie się po arenie, rozstawianie wieżyczek i wybuchowych min, zbieranie zasobów, kupowanie uzbrojenia, zakładanie pancerzy wspomaganych, a czasem także przejmowanie kontroli nad megamechem. Gracze wykonują po jednej zaprogramowanej akcji w ustalonej kolejności, po czym powtarzają to, aż każdy wykona swoje cztery elementy programu. Kiedy pilot wkroczy do strefy, w której przebywa pilot innego gracza, dochodzi do walki. Gracze atakują się, używając na zmianę swoich broni, aż jeden z nich zużyje cały swój oręż, po czym będzie się musiał wycofać, lub zostanie pokonany i odrodzi się w bazie. Dzięki dobremu rozplanowaniu użycia broni można blokować działania przeciwnika i wyprowadzać potężniejsze ataki.

  • Autor: Scott Almes
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 30-60 minut
  • Wydawnictwo: Fishbone Games

Triang Wars

Triang Wars to spełnienie marzeń o łatwej i szybkiej grze bitewnej w klimacie II WŚ oferującej szeroki wachlarz taktycznych możliwości. Wykaż się strategicznym zmysłem, zostań Generałem jednej z 3 armii i walcz o zwycięstwo! Szkol i rekrutuj wojska, przejmuj i fortyfikuj teren na planszy, walcz i przejmuj cele strategiczne pilnując by przeciwnik nie zdobył Twojej Kwatery Głównej. Do dyspozycji masz czołgi, samoloty, wozy bojowe, wyspecjalizowane jednostki piechoty o różnym przeznaczeniu i właściwościach. Chcesz szybko przetransportować swoją piechotę? Zabierz ją na pokład wozów bojowych i samolotów aby przeprowadzić desant. Twoi żołnierze są ranni a pojazdy uszkodzone? Udziel im pomocy opatrując rany i naprawiając usterki. W odpowiednim momencie wykorzystaj niszczycielskie ataki specjalne rakiety V1, Katiusze czy Bombowce. To wszystko podane w innowacyjnej formie metalowej planszy z niespotykaną w grach bitewnych siatką trójkątów i magnetycznych żetonów. Wojna inna niż dotąd.

  • Autor: Łukasz Kaczanowicz i Paweł Licznerski
    • debiut autora
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-8
  • Wiek graczy: od 14 lat
  • Czas gry: 45-75 min
  • Wydawnictwo: Duck’s Games

Trismegistus

Zostań największym alchemikiem! Historia alchemii naznaczona została nieustannym dążeniem do odkrycia jednego z największych sekretów wszechświata – kamienia filozoficznego. Liczni uczeni wierzyli, że tajemnica jego stworzenia skryta jest w obszernych naukach i licznych formułach zawartych w pracach Hermesa Trismegistusa. Niejeden z nich poświęcił całe swoje życie na badanie tych starożytnych mądrości, licząc, że starania zostaną nagrodzone wieczną sławą. Teraz Ty możesz spróbować swych sił na trudnej ścieżce do wiekopomnej chwały. Eksperymentuj, dokonuj transmutacji metali i zdobądź potężne artefakty! Jeżeli zgłębisz tajemnice i posiądziesz moc czterech żywiołów, być może zdołasz opracować formułę kamienia filozoficznego, a Twe imię będzie po kres czasów wymieniane obok samego Hermesa Trismegistusa niczym synonim mądrości!

  • Autor: Federico Pierlorenzi, Daniele Tascini
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 90-120
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

U-BOOT: Gra planszowa

U-Boot to gra planszowa czasu rzeczywistego, symulująca walkę na pokładzie niemieckiego okrętu podwodnego w czasie II wojny światowej. To w pełni kooperacyjna gra, pozwalająca graczom – od 1 do 4 – wcielić się w role Kapitana, Pierwszego Oficera, Nawigatora i Starszego Mechanika na U-Boocie typu VIIC. Rozgrywka jest wspomagana aplikacją mobilną, osiągając niespotykany dotąd poziom realizmu, a bezlitosne S. I. przeciwnika wykorzysta Twój każdy błąd. Akcja rozwija się zarówno w skali taktycznej, jak i strategicznej, stale wymagając współpracy, skutecznego dowodzenia i szybkiej oceny zagrożeń. U-Boot łączy w sobie szereg nietuzinkowych cech, które tworzą absolutnie niezwykły tytuł. Tytuł, który zachwyci wszystkich miłośników takich haseł jak: strategia, taktyka, imersja i II wojna światowa, a także całą resztę, którzy pragną doświadczyć powiewu świeżości i niestandardowych rozwiązań w jakże obszernym świecie gier planszowych.

  • Autor: Bartosz Pluta i Artur Salwarowski
    • debiut autora
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1 – 4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60+
  • Wydawnictwo: PHALANX

Zombicide Zielona Horda

Zombicide: Zielona Horda jest grą kooperacyjną, przeznaczoną dla jednego do sześciu graczy, którzy stawią czoła hordom wygłodniałych Zombie, kontrolowanych przez mechanikę gry. Każdy z graczy kontroluje od jednego do sześciu Ocalałych w atakowanym przez Zombie świecie fantasy. Cel jest prosty – wypełnienie celów Misji, przeżycie i zabicie tylu Zombie, ilu tylko zdołacie! Stwory są powolne i przewidywalne, ale jest ich mnóstwo. Uważajcie na Abominacje i Nekromantów! Ocalali używają wszystkiego, co wpadnie im w ręce, byle tylko zgładzić Zombie. Im lepsza broń, tym więcej trupów i więcej Zombie, zwabionych zapachem świeżej krwi! Ocalali mogą wymieniać między sobą ekwipunek, a gracze dzielić taktykami. Tylko ścisła współpraca umożliwia wypełnienie celów Misji i przeżycie kolejnego dnia. Potyczki z Zombie to świetna zabawa, ale musicie również ratować innych Ocalałych, znaleźć pożywienie i broń, a także zgłębiać sekrety Nekromantów i wiele, wiele więcej.

  • Autor: Raphael Guiton, Jean Baptiste Lullien i Nicolas Raoult
  • Liczba graczy: 1-6
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60-90 min
  • Wydawnictwo: Portal Games