KATEGORIA: GRA DLA DZIECI

TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU

Architekci 7 Cudów Świata

Architekci 7 cudów świata to dynamiczna gra rodzinna, doskonała na początek przygody z planszówkami! Podczas rozgrywki staramy się wznieść własną budowlę, jak najlepiej wykorzystując efekty dostępnych kart. W swojej turze wybierasz 1 z 3 kart, na których znajdziesz różne postacie pomocne w zdobywaniu surowców do budowy cudów, dokonywaniu odkryć naukowych oraz toczeniu bitew z sąsiadami.

 

  • Autor: Antoine Bauza
  • Liczba graczy: gracze: 2-7
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 25 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Cztery Sery

Cztery Sery z Rodziną Treflików to przezabawna gra planszowa, w której wcielisz się w dostawcę pizzy! Poruszaj się po planszy, zagrywaj karty akcji i blokuj przeciwników. Pamiętaj, żeby wrócić po kolejne, nowe zamówienie. Uważaj na karty Ciotki i Kota, którzy już czekają na swoje ulubione przysmaki! Bądź pierwszy, dostarcz zamówione pizze pod wskazane adresy i zostań zwycięzcą!

 

  • Autor: Michał Szewczyk
  • Liczba graczy: gracze: 2 - 4
  • Wiek graczy: wiek: 5+
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: TREFL SA

Dragomino

Nadszedł ten wielki dzień! Dołączyłeś do grona Smoczych Jeźdźców! Możesz teraz udać się na tajemniczą wyspę, gdzie będziesz szukał tych niesamowitych stworzeń. Pamiętaj tylko, że nie będziesz jedynym Jeźdźcem w tych stronach. Kto z was odnajdzie najwięcej smoczątek? Odkrywaj nowe krainy w poszukiwaniu przesłodkich smoczątek! 1. Eksploruj nieznane obszary, wybierając jedna z płytek. 2. Dodaj płytkę do swojego obszaru gry. 3. Łącząc tereny tego samego typu, odkryjesz urocze smoczątka lub jedynie puste skorupki.

 

  • Autor: Bruno Cathala, Marie Fort, Wilfried Fort
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 5+
  • Czas gry: czas: 15 min
  • Wydawnictwo: Fox Games

Drewniana Wieża

Świetna, międzypokoleniowa gra zręcznościowa, gdzie zwycięzcą zostanie osoba najlepiej panująca nad emocjami i drżeniem dłoni. Zadaniem uczestników jest wyciągnięcie kolejnych drewnianych słupków w taki sposób, aby nie uszkodzić budowli. W najtrudniejszych chwilach mogą liczyć na rzut kośćmi, które pozwolą im opuścić jedną kolejkę. Jednak los może być okrutny i zmusić ich do wyciągnięcia nawet 3 słupków w jednej turze!

 

  • Autor: MultiGra
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 10 minut
  • Wydawnictwo: MultiGra

Farma - szukaj i znajdź

Witajcie na farmie! Czy uda Wam się odnaleźć właściwe zwierzątka? Na spokojniej wsi jest sobie urocza farma pełna szczęśliwych zwierzątek. Tylko… gdzie się one wszystkie podziały? Och nie! Roztargniony farmer zostawił otwarte drzwi od obory i wszystkie pobiegły bawić się w chowanego! Spróbujcie wypatrzeć krowy, indyki, świnki, owce oraz inne zwierzęta i pomóc farmerowi zaprowadzić je z powrotem do obory. Dwustronna, ciągle zmieniająca się plansza pełna rozmaitych zwierząt sprawia, że znalezienie właściwych uciekinierów jest trudniejsze niż myślisz. Ale, jeśli zrobisz to szybko, może nawet załapiesz się na przejażdżkę traktorem! Zawartość: 12 dwustronnych części planszy, 55 kart, 4 składane obory, (każda w 3 częściach), 17 figurek zwierząt, 5 żetonów traktora, instrukcja. Gra dla 2-4 graczy w wieku 4+.

 

  • Autor: Tactic Games
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 4+
  • Czas gry: czas: 20+
  • Wydawnictwo: Tactic Games

Głowa w chmurach

Przyjemna i lekka gra zręcznościowa dla najmłodszych, ćwicząca umiejętność znajdowania równowagi, nie tylko w sensie zręczności manualnej, ale też jako balans między podejmowanym ryzykiem i potencjalnym zyskiem. A wszystko to w otoczeniu uroczych piankowych żyrafek. Plansza 3D w formie drzewa, piankowe elementy żyrafy i specjalna, duża kostka sprawiają, że zabawa nabiera zupełnie nowych wrażeń. To gra zręcznościowa, w której zadaniem uczestników jest układanie kolejnych elementów w taki sposób, aby wydłużyć szyję żyrafy na tyle, by zdobyć punkty w formie kolorowych liści. Zabawa ćwiczy zdolności manualne i podejmowanie prostych, ale ważnych decyzji strategicznych.

 

  • Autor: Martin Nedergaard Andersen
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 4+
  • Czas gry: czas: 15 minut
  • Wydawnictwo: Pink Frog

Gra w kolory

Kolejna część bestsellerowej serii gier! Doskonała zabawa dla 2-7 osób. Jeden z graczy rzuca 2 kostkami i wszyscy jak najszybciej wykładają swoje karty. Wykładane karty muszą spełniać warunki wskazane przez kostki. Wygra osoba, która najszybciej wyłoży wszystkie swoje karty. Pełna emocji gra na spostrzegawczość dla dzieci i dorosłych!

 

  • Autor: Pierre Bellet
  • Liczba graczy: gracze: 2-7
  • Wiek graczy: wiek: 6-106
  • Czas gry: czas: 15 min
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Jaś i Małgosia

„Jaś i Małgosia” to wesoła kooperacyjna gra planszowa dla całej rodziny, w której wspólnie staracie się pomóc tytułowym postaciom zdobyć pięć smakowitych pierniczków, jednocześnie nie dając złapać się Babie Jadze. Aby osiągnąć ten cel, musicie ze sobą współpracować, wykazać się sprytem i logicznym myśleniem. Zgarnijcie jak najszybciej pierniczki i spierniczcie Babie Jadze! 😄🏃‍♀️🏃‍♂️

 

  • Autor: Krzysztof Jurzysta
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 20
  • Wydawnictwo: GRANNA

Karak Goblin

Zupełnie nowa gra z serii Karak! Zło przebudziło się w jaskiniach goblinów! Wciel się w swoją ulubioną postać i przemierzaj podziemia – tym razem wielopoziomowe jaskinie. Walcz z potworami, za zwycięstwo zdobywaj nowe karty, którymi rozbudujesz swoją talię, zmierz się z bossem i stań się bohaterem królestwa! Karak: Goblin to samodzielna gra karciana typu deck-building stanowiąca całkowicie nową odsłonę bestsellerowego Karaka. 30-minutowa rozgrywka przeznaczona jest dla 2-4 osób w wieku 7+.

 

  • Autor: Petr Miksa, Roman Hladik
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 7+
  • Czas gry: czas: 30 min
  • Wydawnictwo: Albi

Kroniki Przygody

„Kroniki przygody” to kooperacyjna gra dla całej rodziny, która łączy zalety gry planszowej oraz aplikacji na urządzenia mobilne. Zostańcie adeptami magii i przenieście się do baśniowych krain Królestwa Lata i Imperium Zimy. Wraz z waszym wiernym towarzyszem księżycowym kotem Nillsem wyruszcie na wyprawę w poszukiwaniu magicznych kamieni. Po drodze czekają na was liczne przygody, zagadki do rozwiązania i mieszkańcy królestw, którzy potrzebują waszej pomocy. Nie ma czasu do stracenia, w drogę!

 

  • Autor: David Cicurel
  • Liczba graczy: gracze: 1 - 4
  • Wiek graczy: wiek: 7+
  • Czas gry: czas: 30 - 45 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Kroniki zamku Avel

Kroniki zamku Avel to oparta na współpracy gra planszowa dla całej rodziny, w której wcielamy się w bohaterów i bohaterki odpowiedzialnych za uratowanie magicznej krainy. Podczas rozgrywki stworzymy własne postacie o unikalnych imionach i specjalnym ekwipunku, a następnie będziemy eksplorować świat, poruszając się po modułowej planszy. W czasie podróży napotkamy wiele niebezpieczeństw, z którymi będzie trzeba walczyć, a każde zwycięstwo przyniesie nam określoną nagrodę: nową broń, zbroję, eliksiry i złoto. Zgromadzone dobra pozwolą nam przygotować się do finałowego starcia z Monstrum, które zagraża królestwu Avel.

 

  • Autor: Przemek Wojtkowiak
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 60-90 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Księga Cudów

Księga cudów to oparta na współpracy gra przygodowa, rozgrywająca się na przestrzennej planszy w formie książki pełnej niezwykłości. W jej wnętrzu czekają na Was przygody pełne istotnych decyzji, a wybory, które podejmiecie, prowadzeni narracją na kartach, będą miały ogromne znaczenie dla tego, co spotka Was w kolejnych rozdziałach. Jakie zakończenie wybierzecie dla siebie i Onirii? Dajcie się porwać opowieści i sprawdźcie, co się wydarzy!

 

  • Autor: Martino Chiacchiera, Michele Piccolini
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 90 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Mały Inwestor. Gra rodzinna. Kapitan Nauka

Gra, która uczy przedsiębiorczości! Gra Mały inwestor to emocjonująca rozrywka dla całej rodziny, w której liczy się spryt i dobry plan, jak zdobyć pieniądze na wakacje marzeń! Zadaniem graczy jest tak zaplanować działania, by oszczędzać i zarobić na wstęp do sześciu z 24 superatrakcji, takich jak park dinozaurów, lunapark czy obserwatorium astronomiczne. Aby wygrać, konieczne są umiejętność zarządzania, zwycięska taktyka w inwestowaniu oraz łut szczęścia. Wygrywa ten, kto pierwszy zdobędzie pieniądze na atrakcje i uniknie długów. Mały inwestor to proste zasady z dodatkowymi wariantami szybszej rozgrywki dla niecierpliwych biznesmenów. Przy okazji energicznej zabawy gracze uczą się przedsiębiorczości. Jakie umiejętności rozwija gra Mały inwestor? * przedsiębiorczość * dodawania i odejmowanie * myślenie logiczne * koncentrację * kreatywność

 

  • Autor: Iza Gołaszewska
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 7+
  • Czas gry: czas: 30-60 min
  • Wydawnictwo: Kapitan Nauka

Myszkowanie

👉 "Myszkowanie" to niezwykła kooperacyjna gra obserwacyjna. W domku myszek znajdują się rozrzucone najróżniejsze przedmioty. Będziecie mieć 30 sekund, aby zajrzeć przez okna do oświetlonego specjalną latarką wnętrza mysiego domku i dostrzec wskazane przedmioty oraz zapamiętać jak najwięcej szczegółów na ich temat! 👉 Kiedy zgaśnie światło, będziecie musieli odpowiedzieć na pytania, jakie zada Wam sama gra! Przykładowo: W którym pokoju jest guzik? Którą stroną (różową czy zieloną) jest zwrócony ku górze? Czy pionek i znaczek są w tym samym pokoju? Które przedmioty myszki zaniosły do łazienki? 🏆 Wygrywacie jeśli uda się Wam zdobyć za prawidłowe odpowiedzi co najmniej 12 punktów do końca czwartej rundy! Gra posiada 4 poziomy trudności dopasowane do możliwości dzieci w różnym wieku.

 

  • Autor: Elodie Clement, Theo Riviere
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 5+
  • Czas gry: czas: 20
  • Wydawnictwo: GRANNA

Park smoków

Gra z przezroczystymi kartami! Tworzycie parki rozrywki, w których główną atrakcją są smoki. Wygra gracz, którego park będzie miał najwięcej zwiedzających. Musicie więc dbać o swoje smoki – co rundę należy je karmić, bo głodny smok odstraszy zwiedzających! Pilnujcie też, aby dorosłe smoki składały jajka – wykluwający się smok przyciągnie do parku nowych zwiedzających! Podczas rozgrywki wykorzystujecie 60 przezroczystych kart. Dzięki nim rozwijacie swoje parki.

 

  • Autor: Nicolas Sato
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 8-108 lat
  • Czas gry: czas: 25 min
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Smok w bok

Podzielone królestwo, które połączyć może jedynie drużyna do zadań specjalnych. Dzielna armia, której lśniące zbroje nie boją się nawet ziejących ogniem smoków. To właśnie Wy! Rycerze, którzy zapiszą się złotymi zgłoskami w historii ludzkości. „Smok w Bok” to kooperacyjna zabawa dla całej rodziny, w której decyzje każdego z graczy wpływają na losy całego zespołu. Zadanie ułożenia drogi przez Smoczy Las jest odpowiednie nawet dla małych, ale dzielnych wojowników, którzy nie umieją jeszcze czytać, lecz ich wola współpracy bije innych na głowę! To świetna lekcja partnerstwa, planowania i krytycznego myślenia, która rozbudzi Waszą wyobraźnię.

 

  • Autor: David Manga
  • Liczba graczy: gracze: 2+
  • Wiek graczy: wiek: 5+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Pink Frog

Spy Guy

W grze Spy Guy wcielasz się w detektywa i próbujesz ustalić, kto stoi za serią występków przeciwko mieszkańcom miasta. Znajdź na mapie jak najwięcej dowodów, które pomogą Ci złapać sprawcę, zanim on ucieknie z miasta. Spy Guy to gra kooperacyjna, w której liczy się spostrzegawczość i ścisła współpraca między graczami. Na ponad metrowej planszy Treflikowa poszukajcie wskazówek, które przybliżą Was do ujęcia sprawcy. Jeśli zdołacie dogonić przebiegłego Doktora Moritza, wygrywacie grę!

 

  • Autor: Mariusz Majchrowski
  • Liczba graczy: gracze: 1 - 4
  • Wiek graczy: wiek: 5+
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: TREFL SA

Ucieczka z Nawiedzonego Zamku

W powietrzu czuć dreszczyk emocji! Schowaj się w nawiedzonym zamku i spróbuj uniknąć duchów, które na Ciebie czyhają. W tej upiornej grze dla całej rodziny jeden gracz chowa się w zamku, a pozostali – jako duchy – próbują odkryć jego kryjówkę. Emocji nie zabraknie, bo wszyscy zbierają punkty do samego końca! Kto zwycięży? Zawartość: plansza, 55 kart (44 karty zamku, 9 kart cmentarza i 2 karty „Mamy cię!”), 4 figurki duchów + plastikowe podstawki, klepsydra, 63 żetony, notes intruza i kartonowe okulary. Gra dla 2-4 graczy w wieku 7+.

 

  • Autor: Tactic Games
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 7+
  • Czas gry: czas: 30+
  • Wydawnictwo: Tactic Games

W co się ubrać?

Zwierzaki urządzają pokaz mody. Ale co mają na siebie włożyć? Na szczęście strojów mają do wyboru, do koloru! Karta na środku stołu wskaże Wam, jak dobrać kolory najmodniejszej kreacji. Przy użyciu kolorowych plastikowych przysłon odtwórzcie wskazany wzór. Jest jednak pewien haczyk: czasem kolory trzeba odpowiednio pomieszać! Zostań stylistą zwierzaków i ubierz je na wielkie wyjście! "W co się ubrać?" oferuje kilka poziomów trudności, wspiera rozwój motoryki małej i w atrakcyjny sposób uczy dzieci łączenia i mieszania kolorów oraz wzorów.

 

  • Autor: Kang Hsuan Educational Publishing Corp
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 4+
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: Muduko

Wooolniej!

Wyścig, jakiego jeszcze nie było! Wyzwaniem przed jakim stają wszyscy gracze jest utrzymanie się na planszy tak długo, aż wokół nie pozostanie żaden rywal. Miejscem wyścigu jest plansza 3D składająca się z 4 elementów tworzących tor w formie grządki. Rozgrywka odbywa się za pomocą obrazkowych kart akcji, wskazujących jaki ruch należy wykonać. Mechanika oparta na wypychaniu rywali, którzy blokują drogę do pola, na które musimy się udać. W ten sposób nawet, gdy los zbliży nas ku porażce, to na dno pociągniemy również rywali i po ich plecach możemy prześlizgnąć się i ostatkiem sił wywalczyć wielkie zwycięstwo.

 

  • Autor: Felix Beukemann
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 4+
  • Czas gry: czas: 15 minut
  • Wydawnictwo: Pink Frog

Wszystkie Dzieci Świata

Doskonały sposób na poznanie innych kultur! Choć ludzie na świecie różnią się między sobą, wszyscy są sobie równi. Jest tyle krajów i tradycji, od których można się uczyć! Ta gra to doskonały wstęp do życia pełnego ciekawości i szacunku wobec innych kultur. Poznawanie ludzi i ich kultur rozbudza naturalną ciekawość u dzieci i za każdym razem jest zajmującym zajęciem. Zawartość: plansza, 100 dwustronnych kart, 1 paszport +12 wyjmowanych pieczątek, 1 woreczek, 40 żetonów podróży, 7 kafelków biletów, 6 pionków postaci + plastikowe podstawki, kostka + naklejki. Gra dla 2-4 graczy w wieku 5-10 lat.

 

  • Autor: Tactic Games
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 5-10
  • Czas gry: czas: 15+
  • Wydawnictwo: Tactic Games

Wystrzałowe Katapulty

Dwa wspaniałe rody, mieszkające w swoich odległych królestwach. Gdyby tylko nie było pomiędzy nimi pradawnej urazy… Zbuduj swój zamek, rozstaw rycerzy, załaduj katapulty i użyj swojego sprytu i techniki, by wygrać bitwę! Powal wszystkich rycerzy przeciwnika i zwycięż! Gotowi? Cel… Pal! 1.Zbuduj Zamek 2.Wymierz swoją katapultę 3.Pokonaj przeciwnika!

 

  • Autor: Kristian Fosh
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: 7+
  • Czas gry: czas: 20-30 min
  • Wydawnictwo: Fox Games

Za górami za lasami

A jaka jest Twoja bajka? Gra w której snuje się opowieści, ale oprócz bujnej wyobraźni o zwycięstwie decyduje dobra pamięć. Rzuć kostką i wyciągnij kartę, aby na jej podstawie rozpocząć własną bajkową opowieść. Każda karta oznacza przedłużenie historii o jedno zdanie, w którym kolejny gracz musi ująć następny element. Jednak za każdym razem całą bajkę trzeba opowiedzieć od początku, dokładnie powtarzając słowa poprzedników. Czeka was pełna inwencji i humoru zabawa, obfitująca w zmiany akcji oraz zaskakujące zakończenia.

 

  • Autor: Laima Kikutiené
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 7+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Pink Frog

Znajdź pluszaka

Lew, królik, a może żabka – kto ukrył się w pokoju? „Znajdź pluszaka” to gra dedukcyjna, w której dzieci nie rywalizują ze sobą, tylko bawią się razem i wspólnie zbierają wskazówki pozwalające rozwiązać zagadkę. W dziecięcym pokoiku ukrył się pluszak – nie wiemy jaki, i nie wiemy gdzie. Każdy mały detektyw wybiera, co będzie celem jego poszukiwań i przykłada wybrany kafelek do kafelka rozwiązania. Jeżeli rysunki na odwrotach kafelków nie łączą się ze sobą, to trzeba szukać dalej. Jeżeli rysunki się łączą – znamy odpowiedź na pytanie! Mali detektywi muszą się śpieszyć, żeby znaleźć pluszaka przed nadejściem nocy.

 

  • Autor: Xavier Violeau
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 3+
  • Czas gry: czas: 5 minut
  • Wydawnictwo: Muduko