KATEGORIA: GRA EKSPERCKA

TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU

303 Squadron

303 Squadron to kooperacyjna gra oparta na historii polskiego dywizjonu 303, który uczestniczył w bitwie o Anglię. Gracze wcielając się w rolę polskich pilotów będą starali się powstrzymać niemieckie naloty na Wielką Brytanię. Gra rozgrywana jest wg inspirowanych faktami scenariuszy. Każdy scenariusz to inna historia i inne wydarzenia. Podczas rozgrywania scenariusza, tak jak to w życiu, pojawiać się będą nieprzewidziane wydarzenia, które drastycznie mogą zmienić równowagę sił. Każdy scenariusz będzie wymuszał podejmowanie odpowiednich decyzji tak, aby zminimalizować potencjalne straty i doprowadzić do pokonania eskadr Luftwaffe. Gracze muszą wspólnie podejmować trudne decyzje wybierając „ mniejsze zło”. W grze nie ma oczywistych wyborów i może się okazać, że decyzja, która wydawała się jedyną słuszną, nią nie jest. Szybka, dynamiczna rozgrywka pozwoli sprawdzić się początkującym graczom, jak i tym z większym doświadczeniem. W grze może uczestniczyć od 1 do 4 pilotów.

 

  • Autor: Michał Kohmann
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14
  • Czas gry: czas: 90
  • Wydawnictwo: Hobbity.eu

Deep Madness

Deep Madness to gra horror w klimacie sci-fi, przenosząca 1 do 6 graczy w złowieszcze korytarze Kadath, głębinowego ośrodka wydobywczego. Gracze współpracują jak drużyna badaczy, rzucających się w nieznane i przy rosnącym strachu, starających się rozwikłać tajemnice stacji. Stawiając czoło niewytłumaczalnym siłom, które na nich polują. Co spowodowało, że systemy komunikacyjne stacji zamilkły? Co odkryli górnicy podczas pracy w głębinach? Dlaczego szefowie korporacji tak bardzo interesuja się odkryciem pracowników stacji? Odpowiedzi na te pytania czekają na badaczy na dnie oceanu. Rozwiązanie zagadki może doprowadzić członków drużyny na skraj szaleństwa...lub dalej.

 

  • Autor: Roger Ho
  • Liczba graczy: gracze: 1-6
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 90-180
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Descent: Legendy Mroku

Descent: Legendy Mroku to ogromna gra przygodowa podzielona na 3 akty. Każdy akt składa się z kilkunastu misji i jest rozdziałem epickiej historii o szóstce śmiałków walczących z siłami ciemności. Przez całą rozgrywkę poprowadzi Was specjalnie przygotowana aplikacja zawierająca zarówno informacje dotyczące fabuły, jak i ścieżki rozwoju Waszych postaci. Descent: Legendy Mroku to rozbudowana opowieść, a kolejność podejmowanych przez Was działań i Wasze decyzje będą miały realny wpływ na jej kształt. Sama rozgrywka odbywa się na trójwymiarowej planszy zbudowanej z przestrzennych terenów, z wykorzystaniem plastikowych, niezwykle szczegółowych figurek bohaterów i przeciwników. Podczas zabawy każde z Was wcieli się w 1 z 6 postaci, z których każda ma zupełnie inne możliwości, styl walki, a także własną historię!

 

  • Autor: Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 180-240 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Diuna Imperium

„Diuna: Imperium” to gra strategiczna, która łączy w sobie mechaniki budowani talii i rozmieszczania agentów na planszy (worker placement). To od ciebie zależy, jak rozbudujesz swoją potęgę. Poszukasz politycznych sojuszy czy stworzysz militarną przewagę? Siła ekonomii czy subtelne intrygi? Miejsce w radzie… czy ostra klinga? Wybór należy do ciebie. Imperium czeka.

 

  • Autor: Paul Dennen
  • Liczba graczy: gracze: 1 - 4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60 - 120 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Etherfields

Etherfields to doświadczenie, łączące surrealistyczne wizje artystyczne grafików, odważne pomysły projektantów i oniryczną warstwę fabularną gry. Zanurz się w świat snów, by poznać przeszłość Śniących. Niepokojącą, niczym nocny koszmar. Gra łączy ze sobą elementy gier typu escape room, stawia na spostrzegawczość, nagradza za łączenie z sobą pozornie niepowiązanych faktów. Każda kolejna gra rozwija istniejące zasady, dodaje kolejne, modyfikuje sposób, w jaki gracz podchodzi do odkrywania kolejnych kart tej historii.

 

  • Autor: Michał Oracz
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: +12 lat
  • Czas gry: czas: 90-180 minut
  • Wydawnictwo: Awaken Realms

Machina Arcana

W grze Machina Arcana gracze wcielają się w odkrywców wrzuconych w czeleście przerażających podziemi, którzy walczą o przetrwanie i przechodzą kolejne rozdziały jednej z wielu opowieści grozy. Nawet jeśli uda im się pozostać przy życiu do końca historii, czeka na nich wyjątkowy finał ze specjalnymi zasadami. Unikatowe środowisko, interaktywny ekwipunek, zasady walki oraz taktyczna różnorodność stanowią integralną część wyjątkowej opowieści, co gwarantuje zarówno pełne zanurzenie się w świat gry, jak i ogromna regrywalność. Jednak gracze muszą strzec się na każdym kroku! Horda unikatowych, przerażających potworów tylko czeka, aby zniszczyć drużynę. Jakby tego było mało, sama Groza utrudnia rozgrywkę i niweczy wszelka nadzieje na zwycięstwo pośród nieprzyjaznych komnat.

 

  • Autor: Juraj Bilich
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 150min
  • Wydawnictwo: GALAKTA

Odmęty Grozy

Odmęty grozy to rozbudowana, angażująca gra planszowa z motywem zdrajcy, gdzie uczestnicy nie mogą ufać sobie nawzajem, a mimo to muszą uparcie dążyć do wskazanego celu. Przesiąknięta klimatem rodem z twórczości H.P. Lovecrafta, pełna unikatowych postaci z ciekawymi historiami, rozgrywka zapewnia mnóstwo emocji i zmusza graczy do nieustannego analizowania sytuacji i podejmowania ryzyka. Choć dowodzą wspólnie, muszą zachować czujność i wykazać się dużym sprytem, aby uratować statek przed pójściem na dno.

 

  • Autor: Tony Fanchi
  • Liczba graczy: gracze: 3-6
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 120-240 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Pax Pamir: Druga edycja

Pax Pamir to strategiczna gra historyczna opowiadająca o polityce i władzy w dziewiętnastowiecznym Afganistanie od autora gier Root i John Company. Gracze będą sprzymierzać się z różnymi sojusznikami, aby zbudować nowe państwo, które będzie w stanie odeprzeć wrogie ataki. Zwyciężyć może jednak tylko jeden gracz. Sojusze będą stawały się coraz silniejsze, a sprzymierzeńcy z przeszłości posuną się do szpiegostwa i podstępów, aby zabezpieczyć swoja własną dominację.

 

  • Autor: Cole Wehrle
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 45-120 min
  • Wydawnictwo: GALAKTA

Successors

Successors to strategia dla 2 do 5 graczy, w której każdy przejmuje kontrolę nad jedną z kilku frakcji niegdyś niepodzielnej, niezwyciężonej armii macedońskiej. W trakcie rozgrywki potęgi ścierają się o hegemonię poprzez legitymizację swego panowania wśród macedońskiej arystokracji i kontrolę cennych prowincji bezkresnego imperium Aleksandra. Jednak zawsze trzeba zachować czujność, albowiem nader wczesne zdobycie przewagi, może stać się przyczyną ataków pozostałych graczy, a pozornie bliskie zwycięstwo obróci się w pył…

 

  • Autor: Richard H. Berg i Mark Simonitch
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 90-300
  • Wydawnictwo: PHALANX