KATEGORIA: GRA EKSPERCKA

TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU

Ark Nova

Ark Nova to zaawansowana gra euro, w której gracze budują nowoczesne ogrody zoologiczne - otwierają wybiegi dla różnych gatunków zwierząt, nawiązują współpracę z uniwersystetami, pozyskują sponsorów i wspierają projekty ochrony środowiska. W Ark Nova każdy gracz buduje zoo na własnej odmiennej mapie z akwenami wodnymi, skałami i bonusami. W wersji zaawansowanej mapy oferują asymetryczny rozkład i zdolności.

 

  • Autor: Mathias Wigge
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 90-120 min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Black Rose Wars

BLACK ROSE WARS to tytuł dla 2-4 graczy, którzy wcielą się w pretendentów do roli Wielkiego Mistrza i wezmą udział w osobliwym turnieju. Za arenę posłuży Dwór Czarnej Róży, czyli modularna plansza, którą będziecie mogli samodzielnie zaprojektować z dostępnych sześciokątnych kafelków oznaczających sypialnie, korytarze, komnaty i rozmaite tajemnicze lokacje. Gracze studiują zaklęcia różnych szkół i umieszczają je na kartach postaci. Umiejętne poruszanie się po planszy, rzucanie potężnych czarów i walka z przeciwnikami to klucz do zwycięstwa w wyborach na Wielkiego Mistrza!

 

  • Autor: Marco Montanaro
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 90
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Dominant Species: Władcy Ziemi

Dominant Species: Władcy Ziemi to gra dla 2 do 6 graczy, przedstawiająca niespodziewane nadejście epoki lodowcowej i wiążące się z tym wyzwania. W grze przejmiesz kontrolę nad jedną z sześciu gromad: ssaków, gadów, ptaków, płazów, pajęczaków bądź owadów. Rozpoczynają one rozgrywkę we względnej równowadze, choć taki stan prędko ulegnie zmianie. Jedna podjęta decyzja, działanie, nowe przystosowanie ewolucyjne napędzi walkę między waszymi gatunkami i zmieni sytuację na planszy.

 

  • Autor: Chad Jensen
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 90-140 min
  • Wydawnictwo: Phalanx

Eleven

Eleven to piłkarski menedżer na planszy. Zadaniem graczy jest zarządzanie piłkarskim klubem i wybranie takiej jedenastki na boisku, która okaże się najlepsza. Eleven to strategiczna gra optymalizacyjna, w której gracze muszą zadbać o całokształt swojego biznesu: od kadr, poprzez infrastrukturę, aż po wybór samych piłkarzy. Miłośnicy futbolu znajdą w grze wiele smaczków, ale z powodzeniem mogą w nią zagrać osoby, które nigdy w życiu nie widziały żadnego meczu. Eleven to gra z intuicyjną mechaniką, w której liczy się dobra strategia budowania biznesu, a sama znajomość historii piłki nożnej absolutnie nie jest konieczna.

 

  • Autor: Thomas Jansen
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60-120 min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Frostpunk

Frostpunk to strategiczna gra planszowa, w której od jednego do czterech graczy wciela się w przywódców ostatniej kolonii ocalałych w postapokaliptycznym, skutym lodem świecie. Naszą rolą jest zarządzanie zarówno infrastrukturą ostatniego miasta, jak i jego mieszkańcami oraz nieustanne lawirowanie między perspektywą lodowej zagłady a buntem. Nasi obywatele to nie tylko nieme pionki na planszy: będą wysuwać postulaty i reagować zgodnie z panującymi nastrojami. Działania i decyzje graczy poniosą ze sobą istotne dla rozgrywki konsekwencje, tworząc każdorazowo wyjątkową, dojrzałą historię.

 

  • Autor: Adam Kwapiński
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 18+
  • Czas gry: czas: 120-150 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Imperium

Los jednej z wielkich cywilizacji spoczywa w twoich rękach. Podbijaj terytoria, twórz wynalazki, rozwijaj naukę i kulturę. Wybierz jedną z dostępnych nacji - każda ma unikatowy styl i wymaga innego podejścia - i poprowadź swój lud tak, aby z małego plemienia barbarzyńców przekształcił się w potężne imperium. Każde pudełko to 8 nacji do wyboru!

 

  • Autor: Nigel Buckle, Dávid Turczi
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60-120 min.
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Nemesis: Lockdown

Nemesis: Lockdown to kolejna odsłona klimatycznej gry z gatunku survival horror, której głównymi motywami są blef, zdrada i walka z nieuchwytnym zagrożeniem. Tym razem wcielasz się w rolę pracownika bazy na Marsie opanowanej przez wrogie organizmy z kosmosu. Aby wygrać, musisz zrealizować jeden z dwóch celów, a po drodze czeka na Ciebie wiele przeszkód, takich jak spotkanie z nową rasą intruzów nazywanych nocnymi łowcami.

 

  • Autor: Adam Kwapiński
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60-180 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Skymines

Skymines to gra ekonomiczna, o wydobywaniu zasobów z księżyca i asteroidów. Gracze wcielają się w inwestorów, którzy fundują działania korporacji, wykorzystują zdobyte surowce i wspierają badania naukowe. Sercem Skymines jest unikalny system programowania akcji i zarządzania ręką kart, który wymaga starannego i sprytnego planowania. System ten zapewnia głęboką interakcję pomiędzy graczami i umożliwia inwestowanie w cztery korporacje wedle własnego uznania. Kombinacje zdolności korporacji zmieniają się z każdą grą, więc ilość synergii i strategii do zbadania jest nieskończona.

 

  • Autor: Viktor Kobilke, Alexander Pfister
  • Liczba graczy: gracze: 1–4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 75–150 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Tiletum

Tiletum to strategiczna gra planszowa oparta na mechanice zarządzania kośćmi, które pełnią podwójną funkcję: zapewniają dobra i pozwalają wykonywać akcje. Doskonale łączy prostotę zasad i głębię planowania, a liczba zmiennych sprawia, że kolejne partie stanowią nowe, ciekawe wyzwanie.

 

  • Autor: Simone Luciani, Daniele Tascini
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60-90 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Weather Machine

Weather Machine to zaawansowana gra planszowa zaprojektowana przez Vitala Lacerdę (On Mars, Kanban EV), w której gracze wcielają się w role naukowców starających się poprawić działanie generatora pogody stworzonego przez genialnego profesora Lativa. Generator miał za zadanie utrzymywanie idealnej pogody na świecie - farmy potrzebują czasami deszczu, a w kurortach powinno wiecznie świecić słońce. Jednak okazał się maszyną niedoskonałą - jego działanie zakłóca pogodę w innych miejscach na świecie. Celem naukowców jest prowadzenie eksperymentów i badań nad pogodą, publikowanie prac naukowych, dzięki którym uda się udoskonalić maszynę, a może nawet otrzymać za to Nagrodę Nobla. Podobnie jak w poprzednich grach duetu Vital Lacerda i Ian O'Toole, tak i tutaj zetkniecie się z artystycznym dziełem sztuki.

 

  • Autor: Vital Lacerda
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60-120 min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Wieczna Zima: Paleoamerykanie

Akcja gry Wieczna Zima: Paleoamerykanie rozgrywa się w Ameryce Północnej około 10 000 lat p.n.e. Gracze poprowadzą swoje plemiona przez kilka pokoleń, przekształcając je ze skromnej grupy łowiecko-zbierackiej w rozwiniętą społeczność plemienną. W czasie rozgrywki plemiona mogą odkrywać nowe ziemie i się na nich osiedlać, rozwijać kulturę, doskonalić techniki polowania na wielką zwierzynę i budować niezwykle trwałe megality. Wieczna Zima to gra strategiczna łącząca w innowacyjny sposób dwie znane mechaniki: worker placement oraz deck building. W każdej rundzie gracze wysyłają członków swoich plemion na pola na planszy oraz opłacają wybrane przez siebie akcje poprzez zagrywanie kart i wydawanie zasobów. Niezagrane karty mogą zostać wykorzystane na ostatnią fazę rundy, kiedy po ich jednoczesnym odkryciu gracze rozpatrują różnorodne efekty i ustalają nową kolejność tur. Po czterech pełnych emocji rundach wygrywa ten z graczy, którego plemię zdobyło najwięcej punktów zwycięstwa.

 

  • Autor: Stan Kordonskiy
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 60-120min
  • Wydawnictwo: Galakta

Woodcraft

Woodcraft to strategiczna gra planszowa Vladimira Suchego, w której gracze wcielają się w właścicieli zakładów stolarskich wykonujących na zlecenia klientów piękne przedmioty z drewna. Każdy przedmiot wymaga precyzyjnie przygotowanych materiałów - drewna, żywicy, małych deseczek. Gracze na zmianę wybierają jedną z siedmiu akcji, które stają się tym mocniejsze, im dłużej pozostają niewybrane. Akcje te służą do manipulowania kośćmi reprezentującymi drewno, które można ciąć, kleić, kupować, a nawet hodować. Zarządzaj swoim warsztatem, dbaj o narzędzia i pracuj razem z pomocnikami, aby ukończyć projekty stolarskie, które zbudują twoją reputację najlepszego rzemieślnika drewna w lesie!

 

  • Autor: Vladimír Suchý, Ross Arnold
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 80-120 min
  • Wydawnictwo: Portal Games