KATEGORIA: GRA IMPREZOWA

TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU

20 Sekund Challenge

Dwie drużyny, jeden sędzia, ponad 400 szalonych wyzwań i tylko 20 sekund, by nie dać się pokonać! W 20 sekund challenge gracze będą mieli okazję spróbować swoich sił, podejmując się wykonania serii nieoczywistych, zaskakujących i szalonych zadań. Im szybciej zmierzycie się z wyzwaniem, tym mniej czasu pozostawicie rywalom. Niesamowita gra towarzyska, która rozśmieszy Was do łez!

 

  • Autor: Big Potato Games / Paulina Kortas, Adam Bukowski
  • Liczba graczy: gracze: 5 - 20
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 10 - 20 minut
  • Wydawnictwo: TREFL SA

Decipher

Decipher to gra dla miłośników gier słownych oraz imprezowych. Dzięki kolorowej oprawie graficznej oraz niebanalnemu systemowi szyfrowania pokochasz tę grę od razu! Gracze używają czterech elementów o różnych kształtach do tworzenia i rozwiązywania łamigłówek. W każdej rundzie inny gracz buduje tajne słowo. Inni wiedzą tylko, które fragmenty liter znajdują się w tajnym słowie i zbierają wskazówki i punkty. Zadaniem Słowotwórców jest ułożenie sekretnego słowa z ustalonej wcześniej liczby liter. Poszukiwacze słów starają się w każdej rundzie odgadnąć, jakie to słowo. Pomagają im w tym elementy liter, które stopniowo będą pojawiały się na planszy deszyfrującej. W trakcie rozgrywki każdy z graczy zostaje Słowotwórcą na jedną rundę, a poprzez pozostałe rundy będzie Poszukiwaczem słów. Rozgrywka kończy się, gdy każdy z graczy rozegra swoją rundę jako Słowotwórca. Gracz z największą liczbą punktów zostaje zwycięzcą

 

  • Autor: Bill Eberle, Peter Olotka, Greg Olotka
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 30 min
  • Wydawnictwo: Fox Games

Escape Room - Złodzieje Dzieł Sztuki

Domowa wersja ekscytującej gry. Tutaj nikt nikogo nie zamyka, ale reszta zasad zostaje taka sama. Dalej musicie rozwikłać szereg łamigłówek, żeby znaleźć rozwiązanie. Zestaw zawiera wszystko, czego potrzeba, żeby stworzyć najprawdziwszy escape room we własnych czterech ścianach – wciągające zagadki, tajemnicze wskazówki i zaskakujące materiały pomocnicze. Tu nie ma planszy ani talii kart. Elementy gry rozwiesza się na ścianach, rozkłada na półkach, parapetach, na podłodze. Zdarza się, że niektóre rekwizyty pozostają ukryte, aż zawodnicy odnajdą je w pokoju, który przestał być zwykłym pokojem, a stał się integralną częścią gry. Dzięki czytnikowi wskazówek gracz nie ryzykuje także, że utknie gdzieś i nie będzie mógł dalej wykonywać zadania. Jeżeli jakaś zagadka nastręcza większych trudności, można zawsze zajrzeć do podpowiedzi. Jedyne co traci się wówczas to dodatkowy czas, przez co w finale zdobywamy mniej punktów.

 

  • Autor: The Fantastic Factory
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 60 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Fabula Rasa - Morskie opowieści

„FABULA RASA” to znakomita gra dla dorosłych i dzieci. Zwycięstwo zapewni pełna fantazji wyobraźnia, dobra pamięć i trochę szczęścia. Na graczy czekają niesamowite pirackie przygody i dużo śmiechu. Karty z „Morskich powieści” można też łączyć z kartami innych gier z serii „FABULA RASA”.

 

  • Autor: Nicko Bohnke
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: Story House Egmont

Fabula Rasa - To jest kryminał

„FABULA RASA” to znakomita gra dla dorosłych i dzieci. Zwycięstwo zapewni pełna fantazji wyobraźnia, dobra pamięć i trochę szczęścia. Na graczy czekają niesamowite kryminalne przygody i dużo śmiechu. Karty z „To jest kryminał” można też łączyć z kartami innych gier z serii „FABULA RASA”.

 

  • Autor: Nicko Bohnke
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: Story House Egmont

Gra w kolory

Kolejna część bestsellerowej serii gier! Doskonała zabawa dla 2-7 osób. Jeden z graczy rzuca 2 kostkami i wszyscy jak najszybciej wykładają swoje karty. Wykładane karty muszą spełniać warunki wskazane przez kostki. Wygra osoba, która najszybciej wyłoży wszystkie swoje karty. Pełna emocji gra na spostrzegawczość dla dzieci i dorosłych!

 

  • Autor: Pierre Bellet
  • Liczba graczy: gracze: 2-7
  • Wiek graczy: wiek: 6-106 lat
  • Czas gry: czas: 15 min
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Jak Kura Pazurem

Gra dla osób, które cenią sobie świetną zabawę, a ich wyobraźnia nie zna granic. Gracze staną przed wyzwaniem zilustrowania haseł w taki sposób, aby odgadli je rywale. Ale muszą to zrobić słabszą ręką, a po wylosowaniu karty specjalnej nawet trzymając mazak stopą lub w ustach! Czyste szaleństwo podkręcają zwariowane hasła, takie jak Laponia, Piraci z Karaibów, czy maszynka do golenia. Dodatkowym atutem jest możliwość dodania własnych pomysłów! To świetna zabawa dla każdego, niezależnie od wieku.

 

  • Autor: The Fantastic Factory
  • Liczba graczy: gracze: 2+
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Król Kur

W kurniku istny kurmageddon! Wszystkie koguty walczą ze sobą o totem króla kur, póki nie stracą swoich jaj. Atak może przyjść w każdej chwili i od któregokolwiek z graczy, zatem graj sprytnie. Czy lepiej samemu zaatakować któregoś rywala, czy zagrać kartę obronną? A może pozostać neutralnym? Tylko że jeśli nikt cię nie zaatakuje, okażesz się tchórzem i też stracisz jajko. Zatem wybierz mądrze i żongluj sojuszami, chroniąc jedynie własny interes.

 

  • Autor: Martin Nedergaard Andersen
  • Liczba graczy: gracze: 3 - 5
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 10 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Pink Frog

MikroMakro: Na tropie zbrodni

„MikroMakro: Na tropie zbrodni” to gra kooperacyjna na dedukcję i spostrzegawczość. Będziecie wspólnie rozwiązywać sprawy kryminalne, dociekać motywów, szukać dowodów i skazywać winowajców. Bystre oko przyda się wam nie mniej niż przenikliwy umysł, by odnaleźć rozwiązania zagadek na olbrzymiej planszy 75 x 110 cm. Dołączone szkło powiększające pomoże wam dostrzec każdy detal. Przed wami kawał detektywistycznej roboty

 

  • Autor: Johannes Sich
  • Liczba graczy: gracze: 1 - 4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 15 - 45 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Mix Tura

Życie goblina nie jest łatwe. Nie dosyć, że z niskim wzrostem i niewyględną facjatą trudno o pracę, to jeszcze trzeba dochować wierności wiedźmie, która słynie z produkcji rozmaitych magicznych eliksirów. Problem w tym, że nie wszystkie z nich są bezpieczne, dlatego najpierw należy je przetestować. I tu właśnie do akcji wkraczają gracze, którzy w roli przymusowych ochotników muszą kosztować w ciemno mikstury. Celem gry jest zostanie ostatnim goblinem, który pozostanie przy życiu! Każdy z graczy posiada niedużą pulę kart eliksirów, wśród których kryją się zarówno te bezpieczne jak i trucizna. W swojej turze gracze ciągną kartę i stosują się do jej polecenia. Za każdym razem, gdy komenda mówi o wypiciu mikstury, należy odsłonić kartę z własnej talii. Jeżeli wyciągnie się truciznę następuje zamiana w ducha - chyba, że gracz ma na nią antidotum. Choć jest to gra karciana, która testuje głównie szczęście to nie brakuje w niej wyzwań na spostrzegawczość i lekkiej, negatywnej interakcji.

 

  • Autor: Jose Manuel Fernandez
  • Liczba graczy: gracze: 4-10
  • Wiek graczy: wiek: 8
  • Czas gry: czas: 15-20
  • Wydawnictwo: Muduko

Mruczando

Bo muzyka łączy pokolenia! To gra, która powstała z miłości do wspaniałych piosenek, które nieodzownie towarzyszą nam w wielu wyjątkowych momentach. Zakręć kołem, wybierz piosenkę z listy i zacznij nucić. „Mruczando” rozśpiewa wasze życie! W naszym „Mruczniku” znajdziecie 7 kategorii z najprzeróżniejszymi szlagierami. Od Hanki Ordonówny, przez Budkę Suflera, Kult, Zenka Martyniuka, po Roksanę Węgiel czy Nocnego Kochanka. Od Beatlesów i Stonesów, przez Queen, ABBĘ, Modern Talking, do Eda Sheerana i Billie Eilish. W tej grze każdy znajdzie coś dla siebie. Niezależnie czy na ślubie tańczyliście w rytm „Noce i Dnie”, czy przy ognisku wykrzykiwaliście tekst „Autobiografii”, a może uczyliście się angielskiego z utworów Bryana Adamsa, to w tej zabawie wyruszycie w sentymentalną podróż do najdalszych zakątków pamięci.

 

  • Autor: The Fantastic Factory
  • Liczba graczy: gracze: 3-6 osób (lub 2-3 drużyny)
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Pink Frog

Obrazki

Obrazki to dynamiczna gra rodzinna z niezwykle prostymi zasadami. Każdy z uczestników będzie starał się odwzorować grafikę z sekretnej karty za pomocą jednego z dołączonych zestawów elementów. A gdy wszyscy skończą swoje prace, przyjdzie czas na odgadywanie, o które obrazki chodziło.

 

  • Autor: Christian Stöhr, Daniela Stöhr
  • Liczba graczy: gracze: 3-5
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Pablito

Odkryj w sobie artystę, poczuj ducha mistrzowskich obrazów Picassa i zorganizuj wernisaż, który przyciągnie całe tłumy widzów, a najwyższą ceną, jaką może osiągnąć Twoje dzieło jest laur zwycięstwa i miano nowego „Pablito”! We wspólnej zabawie mogą wziąć udział wszyscy, dla których bliska jest świetna zabawa. Nawet jeśli ich zdolności artystyczne nie stoją na najwyższym poziomie. Zadaniem graczy jest odzwierciedlenie obrazów z karty za pomocą figur geometrycznych. Im szybciej twoja wizja zostanie poprawnie rozszyfrowana, tym więcej punktów zdobędziesz. To wyjątkowa gra imprezowa, która zaskakuje rozmachem i ciekawym sposobem punktacji.

 

  • Autor: Martin Nedergaard Andersen
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Pink Frog

Po prostu P

Po Prostu P to zakręcona gra imprezowa od Trefl, podczas której musisz przekazać innym graczom sekretne hasło. Wyzwanie polega na tym, że do podpowiedzi możesz użyć wyłącznie słów rozpoczynających się na literę "P"! Nie jest to wcale takie proste, prawda? Podawaj po prostu poprawne podpowiedzi! Pozyskuj punkty - pierogi! Pokonaj przeciwników pomysłowością!

 

  • Autor: Mariusz Majchrowski
  • Liczba graczy: gracze: 3 - 6
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 20 - 30 minut
  • Wydawnictwo: TREFL SA

Postaw na klocka!

Postaw na klocka to wyjątkowa gra planszowa, w której gracze co rundę starają się jak najszybciej skonstruować ze swoich klocków budowlę ukazaną na karcie. Część z nich to wyzwania indywidualne, ale większość wymaga tymczasowego połączenia się w drużyny z wskazanymi przez kartę graczami. Należy wykazać się tutaj nie tylko zręcznością, ale dobrą komunikacją i spostrzegawczością, gdyż budowle muszą być postawione według wzoru i koloru. Najszybszy gracz lub drużyna otrzymują po jednym punkcie. Gdy pionek gracza stanie na specjalnym polu musi on dobrać kartę trudności. Od tego momentu musi on grać daną techniką chwytu np. używając wyłącznie kciuków lub nie zginając łokcia.

 

  • Autor: Paweł Świstek
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 12
  • Czas gry: czas: 25 minut
  • Wydawnictwo: Muduko

Słowianie

W grze „Słowianie” zawodnicy muszą zbierać surowce leżące na planszy i za ich pomocą wznosić kolejne budowle, zgodnie z kartami, jakie mają przed sobą. Proste? Wcale nie! Interakcje z innymi graczami, karty Losu oraz niespodzianki ukryte na planszy mogą nieźle skomplikować to, z pozoru banalne, zadanie. Bez strategicznego myślenia i odrobiny sprytu nie da się osiągnąć wyznaczonego celu, który jest tylko jeden – zbudować jak największą słowiańską osadę! Szczypta szczęśliwego losu i przychylnego spojrzenia bogów też się przyda. Niewątpliwą atrakcją gry są drewniane elementy i ciekawa grafika, które jeszcze lepiej pozwolą wejść w świat pradawnych „Słowian”.

 

  • Autor: Alexander
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 45 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Tokken

Wyobraź sobie, że grasz w chińczyka, lecz zamiast kostki masz na ręku karty z różnymi opcjami ruchu. Możesz się cofnąć, przesunąć pionek przeciwnika, rozdzielić ruch na dwa pionki, zamienić je miejscami, a nawet przejść przez środek planszy i w jednym wręcz rozdaniu znaleźć się w domku… Taki właśnie jest TOKKEN – gra, która w porywający sposób odczarowuje klasykę, dodając jej niebywałej dynamiki, taktycznego pazura oraz nieustannych zwrotów akcji. Dwa warianty rozgrywki (indywidualny oraz drużynowy), proste zasady i szeroki wachlarz możliwości za każdym razem gwarantują zacięty bój oraz emocje do ostatniej minuty.

 

  • Autor: Keezbord.nl
  • Liczba graczy: gracze: dowolna
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 60 minut
  • Wydawnictwo: Pink Frog

Via Magica

Via Magica to nowatorska gra, doskonale łącząca elementy strategiczne z koniecznością umiejętnego wykorzystania nadarzających się okazji. Przypomina bingo, jednak zamiast wykreślać liczby, zbieramy kryształy, pozwalające otwierać magiczne portale. Naszym zadaniem jest umiejętne zaplanowanie które portale chcemy otwierać, aby, robiąc to szybciej od przeciwników, zgromadzić na nich jak najwięcej punktów zwycięstwa.

 

  • Autor: Paolo Mori
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 7+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Rebel