KATEGORIA: GRA IMPREZOWA

TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU

BUJDA NA RESORACH

Bujda na resorach - imprezowa gra quizowa. Możesz ją wygrać nawet wtedy, kiedy podasz błędną odpowiedź! Na początku każdej rundy Ciekawski pobiera kartę i zadaje pozostałym uczestnikom zabawy jedno z 336 niebanalnych i zaskakujących pytań, mając świadomość, że tylko jeden z graczy odpowie na nie poprawnie. Czy kłamstwa pozostałych będą na tyle przekonujące, żeby zmylić Ciekawskiego? A może odgadnie, komu można wierzyć? Sprawdźmy! Gra rozwija umiejętność logicznego myślenia oraz pozwala poznać wiele ciekawostek z różnych dziedzin. Poza tym, to świetna gra blefu!

 

  • Autor: Hervé Marly
  • Liczba graczy: gracze: 4 - 8
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: Trefl S.A.

DUOS

W DUOS liczy się kreatywność oraz umiejętność przywidywania skojarzeń pozostałych uczestników rozgrywki. Szybkie rundy i masa ciekawych rozmów nad stołem – to właśnie DUOS, towarzyska gra, która sprawdzi się zarówno w gronie rodziny, jak i znajomych. Jednocześnie na rynku zadebiutują dwa pudełka. Każde zawiera 2 kategorie i wszystko co potrzebne jest do zabawy. Zawartość obu można połączyć!

 

  • Autor: Niklas Gestrin, Markus Tangring
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 7-99
  • Czas gry: czas: 20 min.
  • Wydawnictwo: Granna

Gluty

Losuj karty z kupki na stole i zbieraj punkty, a przy okazji podkradaj najbardziej okazałe bloby przeciwnikom. Tylko kalkuluj dobrze, bo o jeden ruch za dużo i możesz stracić wszystko. Ultrałatwe zasady i dynamiczna, wciąż zmieniająca się rozgrywka podszyta nutą ryzyka. Słowem - znajdziesz tu wszystko, co najlepsze w szybkiej karciance na udaną imprezę. Każdy z graczy kolejno pobiera karty z zasłoniętej kupki. Przy czym pierwsze 3 pobrania są bezpieczne, bez znaczenia ile kart pobierzemy niczego nie ryzykujemy. Możemy pobrać więcej kart, ale jeżeli w kolejnym ruchu wylosujemy kartę o takiej samej wartości jaką już mamy, tracimy całą kolekcję jaką udało nam się uzbierać. Dlatego to my decydujemy w którym momencie mówimy pass i przekazujemy kolejkę rywalowi. Warto być rozważnym, żeby nie przeholować i nie stracić uzbieranych kart.

 

  • Autor: Reiner Knizia
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Pink Frog

Gra Dla Młodych Buntowniczek

Kooperacyjna gra dla młodych buntowniczek nawiązuje do książki Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek. W każdej turze będziecie losować kartę jednej z 9 kobiet oraz 7 ilustrowanych kart wskazówek, za pomocą których dacie pozostałym graczom podpowiedzi, którą postać mają wskazać.

 

  • Autor: Simone Luciani
  • Liczba graczy: gracze: 2-99
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 20 min.
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Gra na czas

Walka z czasem! Gra na skojarzenia, wyobraźnię i szybkość reakcji. Jak najszybciej powiedz słowa pasujące do haseł na kartach! Każda rozgrywka jest inna!

 

  • Autor: Gene Mackles
  • Liczba graczy: gracze: 2-10
  • Wiek graczy: wiek: 8-108
  • Czas gry: czas: 15 min.
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Gra o mózg. Odmóżdżająca imprezówka

Letnia noc, ognisko, pieczenie pianek… Nagle zza krzaków wybiegają Zwierzęta-Zombie! Czy chodzi im o pianki? Nie! Chcą pokroić w kostkę wasze mózgi i upiec je nad ogniskiem. Czy uda wam się ich pokonać?

 

  • Autor: Bruno Cathala, Théo Rivière
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 15 minut
  • Wydawnictwo: Muduko

Jakub Wędrowycz: Dziki Samogon

Jakub Wędrowycz: Dziki Samogon to kooperacyjna gra karciana autorstwa Joanny Kijanki (Osadnicy: Królestwa Północy), zainspirowana kultową serią książek Andrzeja Pilipiuka. Stało się! Pijak, zawadiaka, ale przede wszystkim pogromca potworów — Jakub Wędrowycz wyrusza na kolejne łowy. Tym razem nie będzie sam, bo towarzyszą mu Józwa i Semen! W Jakubie Wędrowyczu połączycie siły i wspólnie staniecie przeciwko wynaturzonemu bestialstwu. Każdy z was będzie wykorzystywał karty do wykonywania akcji swojej postaci, a inni gracze będą mogli je wspierać swoimi kartami.

 

  • Autor: Joanna Kijanka
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 45 min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Mordercze krewetki

Mordercze Krewetki, nowa gra twórców Eksplodujących Kotków, to szalona zabawa, w której walczymy o to, kto jako pierwszy zbierze 10 kart na swoim stosie punktowania. W tym celu będziemy starali się zbierać zestawy w odpowiednich kolorach, dorzucając nowe karty do swojego akwarium lub kradnąc je od przeciwników. Niestety nigdy nie możemy być pewni, jaką kartę odkryjemy w swojej turze.

 

  • Autor: Ken Gruhl, Jeremy Posner
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 7+
  • Czas gry: czas: 10 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Mucha Nie Siada

Czy wszystkie biedronki mają kropki? Czy osy potrafią produkować papier? Czy pająkom odrastają nogi? Grając w tę lekką grę quizową, dowiesz się wielu ciekawych i zabawnych faktów, często obalających mity o robakach, owadach, ślimakach oraz innych mieszkańcach trawy. W tej grze znajdziesz wszystko, co zawsze chciałeś wiedzieć o robakach, ale bałeś się spytać! Nie są to czcze przechwałki. „Mucha Nie Siada” to fantastyczna, pełna emocji zabawa dla całej rodziny, która zaskoczy także dorosłych.

 

  • Autor: Outset Media Corp
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Papierowe Morze

Kilka delikatnie złożonych kartek i cały morski świat budzi się do życia. Mądrze dobieraj karty, wybierając odpowiedni z dwóch sposobów. Zagrywaj jedne dla specjalnych akcji, jak rozegranie dodatkowej tury, pozyskiwanie nowych kart czy podebranie z ręki przeciwnika. Zbieraj inne dla największych zestawów lub mnożników i trzymaj je ukryte na ręce. W odpowiedniej chwili zakończ rundę by wyprzedzić przeciwników. Jesteś pewien swej dominacji w turze? Zaryzykuj i pozwól innym rozegrać jeszcze jedną turę, by zyskać dodatkowe punkty… lub je stracić! Zdobądź wszystkie 4 Syreny i natychmiast wygraj całą grę, bez podliczania punktów! Uruchamiaj akcje, zdobywaj punkty, ryzykuj i stwórz Papierowe Morze!

 

  • Autor: Bruno Cathala, Théo Rivière
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 30-45
  • Wydawnictwo: Dice & Bones

Rollo

Rollo to zabawny wariant gry w kości stworzony z myślą o najmłodszych graczach. Zwierzęta także potrzebują rozrywki, a cóż wzbudza większe emocje niż partyjka kości? Czy uda ci się zebrać dwie sowy lub trzy wiewiórki? A może kilka różnych zwierzaków w szeregu albo całe stado? Zdobądź jak najwięcej punktów, zbierając zestawy sów, zajęcy, żab i innych zwierząt w różnych kombinacjach. W każdej rundzie możesz rzucić kośćmi 3 razy, aby uzyskać jak najlepszy zestaw.

 

  • Autor:
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 4+
  • Czas gry: czas: 15 min.
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Ryzykanci

Ryzykanci to szybka gra karciana, autorstwa Michaela Rienecka, twórcy bestsellerowych Intrygantów. Zbierz drużynę odważnych awanturników, którzy wyruszą na serię niebezpiecznych misji - nie wszyscy jednak powrócą z nich cało i zdrowo. Jak dużo zaryzykujesz, jak bardzo narazisz swoją ekspedycję, by zdobyć cenne artefakty starożytnych kultur?

 

  • Autor: Michael Rieneck
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 30 min.
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Super Mega Fajna Gra

Super Mega Fajna Gra to dynamiczna gra kaskadowych efektów, w której staramy się jak najefektywniej wykorzystać dostępne możliwości. Każdy uczestnik ma przed sobą trzy karty, na których będzie wykreślał wylosowane liczby, próbując zdobyć najbardziej wartościowe premie.

 

  • Autor: Phil Walker-Harding
  • Liczba graczy: gracze: 1-6
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

TEN, czyli dycha

TEN, czyli dycha to ekscytująca gra licytacyjna dla całej rodziny! Gra towarzyska TEN, czyli dycha jest oparta na mechanizmie push your luck. Gracze wykładają karty z talii, jedna po drugiej, starając się zebrać jak najwięcej kart, tak aby ich suma nie przekroczyła DYCHY – inaczej przegrywają! Uczestnicy mogą próbować swojego szczęścia i wykładać kolejne karty, ale czasami jedna karta może zdecydować o tym, że gracz straci wszystko. W grze stawką są nie tylko karty, ale też waluta, która pozwala wziąć udział w licytacjach kart jokerów i zrobić zakupy na giełdzie kart. Wszystko po to, by uzyskać jak najdłuższą sekwencję cyfr w każdym kolorze i zostawić konkurencję z zaDYSZKĄ daleko w tyle! Czy ryzyko się opłaci?

 

  • Autor: Molly Johnson, Shawn Stankewich, Robert Melvin, Nicolas Bongiu, David Lepore, John Goodenough
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Trefl S.A.

VABANG!

Co łączy te dwa hasła? Na pewno jakieś pytanie! Gracz, który jako pierwszy wymyśli pytanie, które łączy wyrazy z karty, naciska przycisk. Wtedy on zacznie świecić i odtwarzać melodię. W tym czasie każdy z Was może udzielić swojej odpowiedzi na zadane pytanie i nacisnąć przycisk, aby przejąć punkt od przeciwnika. Każdy z Was ma tylko kilka sekund na udzielenie 2 szybkich odpowiedzi! Myśl niestandardowo i zaskocz swoich przeciwników. Postaw wszystko na Vabang!

 

  • Autor: Michał Szewczyk
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 2 - 8
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 20 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Trefl S.A.

Wojownicy Podziemi

Wojownicy Podziemi wracają, a wraz z nimi kolejne szalone przygody dla zręcznych graczy, którym nieobca jest prawdziwie ułańska fantazja. Jako drużyna niezbyt rozgarniętych bohaterów zstąpicie do podziemi, aby gromić potwory, zdobywać łupy, pokonać potężnego władcę lochów i wrócić w glorii chwały. Esencją rozgrywki jest walka, która wymaga rzucania kośćmi... do tarczy - i to na różne ekwilibrystyczne sposoby. Seria składa się z gry podstawowej oraz czterech samodzielnych dodatków tematycznych.

 

  • Autor: Aureliano Buonfino, Lorenzo Silva, Lorenzo Tucci Sorrentino
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 45-60 min.
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Wyspy Tukana

Wyspy Tukana to gra-wykreślanka, w której wcielasz się w Odkrywcę eksplorującego dwie tropikalne wysepki: Isla Petit i Isla Grande. W trakcie wyprawy tworzysz na swojej mapie sieć szlaków przecinających te niezbadane dotąd ziemie. Dzięki zmiennemu oznaczeniu wiosek od samego początku wyspy poszczególnych graczy różnią się od siebie. Co turę odsłaniane są dwie karty, które wskazują, między jakimi sąsiadującymi rodzajami terenów należy narysować ścieżkę. Z biegiem czasu pojedyncze drogi utworzą sieć szlaków łączących ze sobą obrzeżne wioski z położonymi w różnych zakątkach wyspy reliktami. Przy planowaniu tras musisz wziąć pod uwagę zróżnicowanie kart terenów oraz zmienną punktację za każdą skomunikowaną parę wiosek i rodzaj odwiedzanej atrakcji. Dodatkowo ścigasz się z innymi graczami o realizowanie kart celów. Tytuł najlepszego Odkrywcy trafi do gracza, który w trakcie dwóch lub trzech rund (w zależności od wybranej mapy) zdobędzie najwięcej punktów.

 

  • Autor: Eilif Svensson, Kristian Amundsen Østby
  • Liczba graczy: gracze: 1-8
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: Moria Games

Zuuupa. Rozgrzewająca gra karciana

Gra, w której gracze wcielają się w kucharzy starających się ugotować zupę z rosołowych resztek i dostępnych warzyw według własnego przepisu. Zagrywając przed siebie karty składników próbują doprowadzić do sytuacji, w której we wspólnej puli znajdzie się wymagana liczba warzyw do stworzenia zupy o danym smaku. Prosta gra karciana, która nasyci graczy głodnych emocjonujących rozgrywek pełnych blefu, strategii i humoru!

 

  • Autor: Reiner Knizia
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: Muduko