KATEGORIA: GRA DLA CAŁEJ RODZINY

TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU

303 Squadron

303 Squadron to kooperacyjna gra oparta na historii polskiego dywizjonu 303, który uczestniczył w bitwie o Anglię. Gracze wcielając się w rolę polskich pilotów będą starali się powstrzymać niemieckie naloty na Wielką Brytanię. Gra rozgrywana jest wg inspirowanych faktami scenariuszy. Każdy scenariusz to inna historia i inne wydarzenia. Podczas rozgrywania scenariusza, tak jak to w życiu, pojawiać się będą nieprzewidziane wydarzenia, które drastycznie mogą zmienić równowagę sił. Każdy scenariusz będzie wymuszał podejmowanie odpowiednich decyzji tak, aby zminimalizować potencjalne straty i doprowadzić do pokonania eskadr Luftwaffe. Gracze muszą wspólnie podejmować trudne decyzje wybierając „ mniejsze zło”. W grze nie ma oczywistych wyborów i może się okazać, że decyzja, która wydawała się jedyną słuszną, nią nie jest. Szybka, dynamiczna rozgrywka pozwoli sprawdzić się początkującym graczom, jak i tym z większym doświadczeniem. W grze może uczestniczyć od 1 do 4 pilotów.

 

  • Autor: Michał Kohmann
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14
  • Czas gry: czas: 90
  • Wydawnictwo: Hobbity.eu

Architekci 7 Cudów Świata

Architekci 7 cudów świata to dynamiczna gra rodzinna, doskonała na początek przygody z planszówkami! Podczas rozgrywki staramy się wznieść własną budowlę, jak najlepiej wykorzystując efekty dostępnych kart. W swojej turze wybierasz 1 z 3 kart, na których znajdziesz różne postacie pomocne w zdobywaniu surowców do budowy cudów, dokonywaniu odkryć naukowych oraz toczeniu bitew z sąsiadami.

 

  • Autor: Antoine Bauza
  • Liczba graczy: gracze: 2-7
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 25 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Camel Up: Po zawodach

Kolejny szalony sezon wielbłądzich wyścigów dobiegł końca! Puchary rozdane, zakłady wypłacone, a waleczni bohaterowie zawodów wreszcie mogą odsapnąć w spa na Zanzibarze… tak naprawdę to nie. Okazuje się, że przerwa międzysezonowa to idealny czas, żeby dorobić co nieco na boku. Pustynne kupczenie od wieków się nie zmienia. Nabywasz jakiś towar tanio, aby gdzie indziej sprzedać drogo. A żeby to wszystko przewieźć, masz teraz do dyspozycji najwytrwalsze spośród wielbłądów, które pracę w karawanie traktują jako przygotowanie do nowego sezonu. Co może pójść nie tak? Jak zawsze na przeszkodzie może stanąć nadmierna chciwość. Choć wielbłądy zwie się okrętami pustyni, to nawet one mają swoje ograniczenia (a także rozum i godność dromadera). Jeżeli wrzucisz im na garb zbyt wiele, zaczną wierzgać i cały bagaż pójdzie do piachu. Wykaż się sprytem i umiejętnościami, aby zostać najbogatszym kupcem pustyni!

 

  • Autor: Stefan Kloß, Anna Oppolzer
  • Liczba graczy: gracze: 3-5
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 45
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Canvas

Canvas to gra rodzinna dla 1-5 graczy. Jednak określenie “rodzinna” często kojarzone jest z lekkimi tytułami, które fanom gier planszowych, zaprawionym w bojach na planszy, wydają się często infantylne i “za lekkie”. Ten tytuł śmiało można zarekomendować bardziej doświadczonym graczom, ponieważ ilość możliwości na przebicie puli punktów przeciwnika jest tu na tyle dużo, że niejeden raz przyjdzie nam zastanawiać się jaki następny obiekt powinniśmy namalować na naszym umownym płótnie. Tematem gry jest malowanie obrazów, ale na liście komponentów nie znajdziemy farb. Podstawowym elementem gry są przeźroczyste karty, na których naniesione są 3 elementy. I śmiało możemy powiedzieć, że te karty to małe dzieła sztuki. Pięknie wykonane ilustracje aż proszą się o dokładnie do nich kolejnych elementów, a ułożone na ostatniej - tym razem nieprzeźroczystej - karcie tła sprawiają wrażenie owoców pracy profesjonalnego grafika, a nie domorosłego artysty i fana gier planszowych zarazem.

 

  • Autor: Jeff Chin, Andrew Nerger
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: +14 lat
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Awaken Realms

Dobry rok

Oto nadeszła piękna, słoneczna wiosna! Jednak w Klonowej Dolinie nigdy nie jest zbyt wcześnie, żeby rozpocząć przygotowania do zimy! W ciepłej i pełnej uroku rozgrywce pokierujesz działaniami swojej zwierzęcej rodzinki. Wyrusz po zbiory i dzięki nim przygotuj całą masę przyjemnostek: pysznych przetworów, milutkich ciepłych ubrań, ciekawych książek oraz… najlepszych gier planszowych – słowem wszystko, co pozwoli ci radośnie i przytulnie spędzić długie zimowe wieczory w swym rodzinnym domostwie.

 

  • Autor: Roberta Taylor
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 45
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Dragomino

Nadszedł ten wielki dzień! Dołączyłeś do grona Smoczych Jeźdźców! Możesz teraz udać się na tajemniczą wyspę, gdzie będziesz szukał tych niesamowitych stworzeń. Pamiętaj tylko, że nie będziesz jedynym Jeźdźcem w tych stronach. Kto z was odnajdzie najwięcej smoczątek? Odkrywaj nowe krainy w poszukiwaniu przesłodkich smoczątek! 1. Eksploruj nieznane obszary, wybierając jedna z płytek. 2. Dodaj płytkę do swojego obszaru gry. 3. Łącząc tereny tego samego typu, odkryjesz urocze smoczątka lub jedynie puste skorupki.

 

  • Autor: Bruno Cathala, Marie Fort, Wilfried Fort
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 5+
  • Czas gry: czas: 15 min
  • Wydawnictwo: Fox Games

Ekosystem

Gra pełna harmonii i równowagi. Jak w przyrodzie. Tworzycie krainy pełne zwierząt, owadów, łąk i potoków. Kto z was stworzy najlepiej działający ekosystem? Niedźwiedź je pstrągi, a pstrągi jedzą ważki – im lepiej wykorzystacie takie zależności między kartami, tym więcej punktów zdobędziecie!

 

  • Autor: Matt Simpson
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 8-108 lat
  • Czas gry: czas: 20 min
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Escape Room - Złodzieje Dzieł Sztuki

Domowa wersja ekscytującej gry. Tutaj nikt nikogo nie zamyka, ale reszta zasad zostaje taka sama. Dalej musicie rozwikłać szereg łamigłówek, żeby znaleźć rozwiązanie. Zestaw zawiera wszystko, czego potrzeba, żeby stworzyć najprawdziwszy escape room we własnych czterech ścianach – wciągające zagadki, tajemnicze wskazówki i zaskakujące materiały pomocnicze. Tu nie ma planszy ani talii kart. Elementy gry rozwiesza się na ścianach, rozkłada na półkach, parapetach, na podłodze. Zdarza się, że niektóre rekwizyty pozostają ukryte, aż zawodnicy odnajdą je w pokoju, który przestał być zwykłym pokojem, a stał się integralną częścią gry. Dzięki czytnikowi wskazówek gracz nie ryzykuje także, że utknie gdzieś i nie będzie mógł dalej wykonywać zadania. Jeżeli jakaś zagadka nastręcza większych trudności, można zawsze zajrzeć do podpowiedzi. Jedyne co traci się wówczas to dodatkowy czas, przez co w finale zdobywamy mniej punktów.

 

  • Autor: The Fantastic Factory
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 60 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Fabula Rasa - Morskie opowieści

„FABULA RASA” to znakomita gra dla dorosłych i dzieci. Zwycięstwo zapewni pełna fantazji wyobraźnia, dobra pamięć i trochę szczęścia. Na graczy czekają niesamowite pirackie przygody i dużo śmiechu. Karty z „Morskich powieści” można też łączyć z kartami innych gier z serii „FABULA RASA”.

 

  • Autor: Nicko Bohnke
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: Story House Egmont

Fabula Rasa - To jest kryminał

„FABULA RASA” to znakomita gra dla dorosłych i dzieci. Zwycięstwo zapewni pełna fantazji wyobraźnia, dobra pamięć i trochę szczęścia. Na graczy czekają niesamowite kryminalne przygody i dużo śmiechu. Karty z „To jest kryminał” można też łączyć z kartami innych gier z serii „FABULA RASA”.

 

  • Autor: Nicko Bohnke
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: Story House Egmont

Farma - szukaj i znajdź

Witajcie na farmie! Czy uda Wam się odnaleźć właściwe zwierzątka? Na spokojniej wsi jest sobie urocza farma pełna szczęśliwych zwierzątek. Tylko… gdzie się one wszystkie podziały? Och nie! Roztargniony farmer zostawił otwarte drzwi od obory i wszystkie pobiegły bawić się w chowanego! Spróbujcie wypatrzeć krowy, indyki, świnki, owce oraz inne zwierzęta i pomóc farmerowi zaprowadzić je z powrotem do obory. Dwustronna, ciągle zmieniająca się plansza pełna rozmaitych zwierząt sprawia, że znalezienie właściwych uciekinierów jest trudniejsze niż myślisz. Ale, jeśli zrobisz to szybko, może nawet załapiesz się na przejażdżkę traktorem! Zawartość: 12 dwustronnych części planszy, 55 kart, 4 składane obory, (każda w 3 częściach), 17 figurek zwierząt, 5 żetonów traktora, instrukcja. Gra dla 2-4 graczy w wieku 4+.

 

  • Autor: Tactic Games
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 4+
  • Czas gry: czas: 20+
  • Wydawnictwo: Tactic Games

Ghost Adventure: Zakręcona Przygoda

Magiczna myszka wspina się na swój zaczarowany bączek i wyrusza ocalić świat z rąk potwora i jego sług. By jej pomóc, gracze muszą wspólnie wykonać szereg misji. Każda misja wymaga od graczy pokonania bączkiem ścieżki prowadzącej przez kilka plansz - światów. Na planszach znajdują się inne cele. Gracze muszą wspólnie zapoznać się z celem każdej misji, a następnie odpowiednio manewrować swoimi planszami, przekazywać bączka kolejnej osobie i unikać po drodze szeregu pułapek. Gra uczy wzajemnej pomocy i empatii dla innych oraz koordynacji ręka-oko. Ćwiczy także cierpliwość, koncentrację i precyzję. Oprócz wariantu kooperacyjnego w "Ghost Adventure: Zakręconą Przygodę" można również zagrać samodzielnie.

 

  • Autor: Wlad Watine
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 8
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: Muduko

HAU: Gra na każdą kieszeń

Wyobraź sobie grę niewiele większą niż paczka gum do żucia, grę która zmieści się w każdej kieszeni, grę którą kupimy za kilkanaście złotych. Mało? Dodajmy do tego fakt, że przy tych mini karciankach tak samo dobrze będą bawić się najmłodsi jak i najstarsi fani naszego hobby! Gry na każdą kieszeń to seria, którą zaprojektował Chris Handy, a HAU to jej najpopularniejszy reprezentant. Każda gra z serii mieści się w niewielkim pudełeczku, zawiera 30 specjalnych kart i instrukcję z zasadami, które można poznać w kilka minut. Psie podwórko kryje wielkie skarby – smakowite kości, ukryte w ziemi. Ile z nich wywęszysz i wykopiesz zanim zrobią to inne okoliczne psiaki? A jeszcze musisz zanieść te smaczne kąski do odpowiedniej miski. Śpiesz się, bo nie jesteś jedynym szczekającym smakoszem na tym terenie!

 

  • Autor: Chris Handy
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 15
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Historia bez cenzury. Misja: Zwycięstwo!

Prezentujemy grę planszową, w której czeka szereg tajnych misji, zaskakujących walk i pasjonujących wędrówek. Decyzje gracza pokażą, jak przebiegnie i zakończy się II wojna światowa! Misja: Zwycięstwo to strategiczna gra planszowa, która przenosi na fronty II wojny światowej. Gracz wciela się w rolę bohaterów wojennych, a zadaniem będzie wykonanie tajnych misji, których powodzenie przyczyni się do pokonania III Rzeszy. Te zadania to min. transportowanie broni, przemyt radiostacji czy dostarczanie rozkazów. Przeszkodzić w tym będą się starali szpiedzy obcych wywiadów i przeróżne przeciwności losu, którym trzeba stawiać czoła za sterami takich legend jak Łoś czy PzKpfw VI Tiger! Zdobyte odznaczenia będą świadczyć o odniesionych zwycięstwach.

 

  • Autor: Koncepcja gry, producent: Tomasz Okoń; Autor: Sławomir Czuba; Opracowanie merytoryczne: Paweł Chilczuk, Wojciech Drewniak; Ilustracje i opracowanie graficzne: Marek Frankowski; Kierownik produkcji: Karolina Hamera
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 35-60
  • Wydawnictwo: Agencja Big-Art

Horrified

Filmy o potworach od zawsze cieszą się ogromną popularnością. Zwłaszcza wytwórnia Universal podarowała światu wiele niezapomnianych (i przerażających!) postaci – teraz aż siedem z nich można pokonać w kooperacyjnej grze Horrified – bestsellerowej pozycji wydawnictwa Ravensburger, która już od teraz jest dostępna w polskiej wersji językowej. My kontra potwory Mechanika gry jest szybko przyswajalna – jesteśmy my (czyli gracze i graczki) oraz oni (potwory!). Gramy wspólnie przeciwko potworom, które nawiedziły bezbronne miasteczko. Naszym zadaniem jest pokonanie ich oraz uratowanie mieszkańców. Z kim gramy? W pudełku znajdziemy następujące potwory: Drakulę, Mumię, Niewidzialnego Człowieka, Potwora z Czarnej Laguny, Frankensteina wraz z jego Narzeczoną i Wilkołaka. To gra kooperacyjna, czyli wygrać (albo przegrać) można tylko zespołowo – wspólnie ustalacie, z iloma potworami chcecie walczyć (im więcej, tym trudniej), a pokonanie każdego z nich wymaga wypełnienia innego zadania.

 

  • Autor: Prospero Hall
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 60 min
  • Wydawnictwo: Ravensburger

Jak Kura Pazurem

Gra dla osób, które cenią sobie świetną zabawę, a ich wyobraźnia nie zna granic. Gracze staną przed wyzwaniem zilustrowania haseł w taki sposób, aby odgadli je rywale. Ale muszą to zrobić słabszą ręką, a po wylosowaniu karty specjalnej nawet trzymając mazak stopą lub w ustach! Czyste szaleństwo podkręcają zwariowane hasła, takie jak Laponia, Piraci z Karaibów, czy maszynka do golenia. Dodatkowym atutem jest możliwość dodania własnych pomysłów! To świetna zabawa dla każdego, niezależnie od wieku.

 

  • Autor: The Fantastic Factory
  • Liczba graczy: gracze: 2+
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Karak Goblin

Zupełnie nowa gra z serii Karak! Zło przebudziło się w jaskiniach goblinów! Wciel się w swoją ulubioną postać i przemierzaj podziemia – tym razem wielopoziomowe jaskinie. Walcz z potworami, za zwycięstwo zdobywaj nowe karty, którymi rozbudujesz swoją talię, zmierz się z bossem i stań się bohaterem królestwa! Karak: Goblin to samodzielna gra karciana typu deck-building stanowiąca całkowicie nową odsłonę bestsellerowego Karaka. 30-minutowa rozgrywka przeznaczona jest dla 2-4 osób w wieku 7+.

 

  • Autor: Petr Miksa, Roman Hladik
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 7+
  • Czas gry: czas: 30+
  • Wydawnictwo: Albi

Kaskadia

W Kaskadii gracze rywalizują w stworzeniu najbardziej różnorodnego środowiska północno-zachodniego wybrzeża poprzez dobieranie płytek siedlisk oraz żetonów zwierząt i układanie ich w przepiękne krajobrazy. Każda partia Kaskadii to unikalne wyzwanie i inna kombinacja punktowanych celów, powiązanych z pięcioma występującymi w grze gatunkami zwierząt.

 

  • Autor: Randy Flynn
  • Liczba graczy: gracze: 1 - 4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 30 - 45 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Kroniki Zamku Avel

Kroniki zamku Avel to oparta na współpracy gra planszowa dla całej rodziny, w której wcielamy się w bohaterów i bohaterki odpowiedzialnych za uratowanie magicznej krainy. Podczas rozgrywki stworzymy własne postacie o unikalnych imionach i specjalnym ekwipunku, a następnie będziemy eksplorować świat, poruszając się po modułowej planszy. W czasie podróży napotkamy wiele niebezpieczeństw, z którymi będzie trzeba walczyć, a każde zwycięstwo przyniesie nam określoną nagrodę: nową broń, zbroję, eliksiry i złoto. Zgromadzone dobra pozwolą nam przygotować się do finałowego starcia z Monstrum, które zagraża królestwu Avel.

 

  • Autor: Przemek Wojtkowiak
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 60-90 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Król Kur

W kurniku istny kurmageddon! Wszystkie koguty walczą ze sobą o totem króla kur, póki nie stracą swoich jaj. Atak może przyjść w każdej chwili i od któregokolwiek z graczy, zatem graj sprytnie. Czy lepiej samemu zaatakować któregoś rywala, czy zagrać kartę obronną? A może pozostać neutralnym? Tylko że jeśli nikt cię nie zaatakuje, okażesz się tchórzem i też stracisz jajko. Zatem wybierz mądrze i żongluj sojuszami, chroniąc jedynie własny interes.

 

  • Autor: Martin Nedergaard Andersen
  • Liczba graczy: gracze: 3 - 5
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 10 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Pink Frog

Królestwo w dolinie

Dawno, dawno temu, w odległej krainie leżała dolina zamieszkała przez nację, która rozpaczliwie potrzebowała swojego króla. Czy to właśnie Ty jesteś tym, który będzie nimi rządzić? Czy Twoja strategia jest na tyle dobra, aby zwyciężyć nad innymi pretendentami do tronu? Na tronie Królestwa w dolinie zasiądzie ten z graczy, który będzie cieszył się najlepszą reputacją. Przekonuj do siebie poddanych, pomnażaj majątek i zdobywaj nagrody, by ugruntować swoją pozycję! Przebieg tury gracza: - Zrekrutuj postać ze wzgórza - Wezwij postać: a) wezwij poddanego LUB b) aktywuj specjalistę - Zdobądź królewską nagrodę - Uzupełnij dolinę i wzgórze. Gra kończy się, kiedy nie ma już możliwości wypełnić całkowicie wzgórza. Uzyskaj jak największe wpływy, premie oraz bonusy, aby cieszyć się najlepszą reputacją w królestwie. Czy to właśnie Ty zostaniesz prawdziwym królem doliny?

 

  • Autor: Hans van Tol
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 20-60 min
  • Wydawnictwo: Fox Games

Księga Cudów

Księga cudów to oparta na współpracy gra przygodowa, rozgrywająca się na przestrzennej planszy w formie książki pełnej niezwykłości. W jej wnętrzu czekają na Was przygody pełne istotnych decyzji, a wybory, które podejmiecie, prowadzeni narracją na kartach, będą miały ogromne znaczenie dla tego, co spotka Was w kolejnych rozdziałach. Jakie zakończenie wybierzecie dla siebie i Onirii? Dajcie się porwać opowieści i sprawdźcie, co się wydarzy!

 

  • Autor: Martino Chiacchiera, Michele Piccolini
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 90 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Księga Smoków

W grze Księga Smoków wcielcie się w badaczy przemierzających smocze krainy i odkrywajcie nieznane dotąd gatunki smoków i miejsca. Waszym zadaniem jest zdobywanie kart smoków znajdujących się na planszy. Reprezentują one wpis do prowadzonej przez Was Księgi Smoków. Każdy smok wpisany do księgi daje Wam punkty, które pod koniec gry decydują, kto został zwycięzcą.

 

  • Autor: Adam Strzelecki, Paweł Suski, Wojciech Wiśniewski
  • Liczba graczy: gracze: 2 - 5
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 25 minut
  • Wydawnictwo: TREFL SA

Libertalia: Wichry Galecrest

Libertalia pierwszy raz pojawiła się na rynku gier w roku 2012. Dziesięć lat później świętujemy ten oryginalny projekt, wydając poprawioną i rozszerzoną edycję, z nowymi grafikami, 40 postaciami na gracza, systemem reputacji do rozstrzygania remisów, odświeżonymi żetonami łupu, solidnym trybem solo i wieloma innymi dodatkami. W świecie Galecrest podniebni piraci postawili żagle, by wyruszyć z wiatrem w poszukiwaniu przygody, skarbów i sławy. Jako admirał obejmiesz dowodzenie nad nader liczną i charakterystyczną załogą, tak samo jak twoi przeciwnicy, dowodzący innymi statkami pirackiej floty. Każdego dnia twoja flota przybija do innej wyspy, na którą wysyłasz członka załogi, by zdobył dla ciebie część łupu. I masz nadzieję, że powróci, by powiększyć twoją kolekcję postaci.

 

  • Autor: Paolo Mori
  • Liczba graczy: gracze: 1-6
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 45-60 min
  • Wydawnictwo: PHALANX

Mały Inwestor. Gra rodzinna. Kapitan Nauka

Gra, która uczy przedsiębiorczości! Gra Mały inwestor to emocjonująca rozrywka dla całej rodziny, w której liczy się spryt i dobry plan, jak zdobyć pieniądze na wakacje marzeń! Zadaniem graczy jest tak zaplanować działania, by oszczędzać i zarobić na wstęp do sześciu z 24 superatrakcji, takich jak park dinozaurów, lunapark czy obserwatorium astronomiczne. Aby wygrać, konieczne są umiejętność zarządzania, zwycięska taktyka w inwestowaniu oraz łut szczęścia. Wygrywa ten, kto pierwszy zdobędzie pieniądze na atrakcje i uniknie długów. Mały inwestor to proste zasady z dodatkowymi wariantami szybszej rozgrywki dla niecierpliwych biznesmenów. Przy okazji energicznej zabawy gracze uczą się przedsiębiorczości. Jakie umiejętności rozwija gra Mały inwestor? * przedsiębiorczość * dodawania i odejmowanie * myślenie logiczne * koncentrację * kreatywność

 

  • Autor: Iza Gołaszewska
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 7+
  • Czas gry: czas: 30-60 min
  • Wydawnictwo: Kapitan Nauka

Mariposas

Wiosną budzą się do życia motyle Monarchy i wyruszają w coroczną podróż z Meksyku do Kanady. Mariposas - absolutnie przepiękna rodzinna gra planszowa - opowiada właśnie o tym. W trakcie rozgrywki naszym zadaniem będzie odbycie inspirowanej prawdziwą migracją motyli podróży przez trzy pory roku. Na ogół motyle będą starały się kierować na północ wiosną, rozprzestrzeniać się latem i wracać na południe jesienią. Musimy poruszać się motylami po kolejnych polach, zdobywać pożywienie i mnożyć nasze przepiękne owady. Każda pora roku kończy się podliczaniem punktów. Gracz z największą liczbą punktów zwycięstwa na koniec jesieni wygrywa grę. Dróg do zwycięstwa jest wiele, dzięki czemu Mariposas ucieszy zarówno młodszych graczy, jak i dorosłych miłośników strategicznego myślenia! Gra przeznaczona jest dla 1 do 5 graczy w wieku 12+ i trwa około godziny.

 

  • Autor: Elizabeth Hargrave
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 45+
  • Wydawnictwo: Albi

Miasto w chmurach

Władze miasta zapraszają Cię do uczestniczenia w nowym, ekscytującym projekcie. Chcą rozwijać metropolię, budując kompleks wieżowców i podniebnych przejść w chmurach. Jesteś architektem, który walczy o to, by to właśnie jego projekt został zatwierdzony przez władze i zrealizowany. Stwórz najwspanialszy model miasta w chmurach i wygraj! Wybierz płytkę i dobrze przemyśl, gdzie ją umieścisz. Buduj przejścia między wieżowcami. Zdobądź przychylność władz miasta i wygraj grę, zostając architektem miasta w chmurach.

 

  • Autor: Phil Walker-Harding
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 30-60 min
  • Wydawnictwo: Fox Games

MikroMakro: Na tropie zbrodni

„MikroMakro: Na tropie zbrodni” to gra kooperacyjna na dedukcję i spostrzegawczość. Będziecie wspólnie rozwiązywać sprawy kryminalne, dociekać motywów, szukać dowodów i skazywać winowajców. Bystre oko przyda się wam nie mniej niż przenikliwy umysł, by odnaleźć rozwiązania zagadek na olbrzymiej planszy 75 x 110 cm. Dołączone szkło powiększające pomoże wam dostrzec każdy detal. Przed wami kawał detektywistycznej roboty

 

  • Autor: Johannes Sich
  • Liczba graczy: gracze: 1 - 4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 15 - 45 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Mruczando

Bo muzyka łączy pokolenia! To gra, która powstała z miłości do wspaniałych piosenek, które nieodzownie towarzyszą nam w wielu wyjątkowych momentach. Zakręć kołem, wybierz piosenkę z listy i zacznij nucić. „Mruczando” rozśpiewa wasze życie! W naszym „Mruczniku” znajdziecie 7 kategorii z najprzeróżniejszymi szlagierami. Od Hanki Ordonówny, przez Budkę Suflera, Kult, Zenka Martyniuka, po Roksanę Węgiel czy Nocnego Kochanka. Od Beatlesów i Stonesów, przez Queen, ABBĘ, Modern Talking, do Eda Sheerana i Billie Eilish. W tej grze każdy znajdzie coś dla siebie. Niezależnie czy na ślubie tańczyliście w rytm „Noce i Dnie”, czy przy ognisku wykrzykiwaliście tekst „Autobiografii”, a może uczyliście się angielskiego z utworów Bryana Adamsa, to w tej zabawie wyruszycie w sentymentalną podróż do najdalszych zakątków pamięci.

 

  • Autor: The Fantastic Factory
  • Liczba graczy: gracze: 3-6 osób (lub 2-3 drużyny)
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Pink Frog

Najlepsza gra o psach

Czy lubisz słodkie pieski? Chcesz pogłaskać każdego napotkanego szczeniaka, bo każdy dobry szczeniak zasługuje na czułości? Lubisz fajne gry z piękną grafiką? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco na którekolwiek lub wszystkie z tych pytań, jesteś we właściwym miejscu! Najlepsza gra o psach to urocza gra o zebraniu podwórka pełnego psów, które mają wspólny cel – być jak najbardziej rozkoszne. Zaproś psy do swojego ogródka i zostań najlepszym opiekunem w okolicy. Twoi pupile nie potrzebują wiele do szczęścia: chcą wykopywać dziury i ukrywać w nich kości. Dobrze wychowane psiaki znają też świetne sztuczki! Chętnie pokażą je, zwłaszcza gdy będą miały odpowiednie towarzystwo. Im więcej wytresowanych psów, tym silniejszy będzie efekt sztuczki i przyniesie ona więcej punktów na koniec gry. Zapraszamy do psiego parku. Wasi ulubieńcy tylko czekają na to, żeby się wspólnie pobawić!

 

  • Autor: Chris Cieslik
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 9+
  • Czas gry: czas: 15-30 min
  • Wydawnictwo: Fox Games

Niepożądani goście

Gra detektywistyczna – dostępnych ponad 1000 śledztw na 7 poziomach trudności! Jesteście detektywami wezwanymi do rezydencji Woodruffa Waltona. Milioner został znaleziony martwy w swoim gabinecie! Przesłuchujcie gości Waltona, rozmawiajcie ze służbą, badajcie miejsce zbrodni, zapoznawajcie się z raportami policyjnymi. Zdobytą wiedzą możecie dzielić się z rywalami w zamian za nowe informacje na temat zbrodni. Wygra osoba, która rozwiąże zagadkę śmierci Waltona i prawidłowo odpowie na pytania: – Kto zabił Waltona? – Dlaczego go zabił? – Czym go zabił? – Czy miał wspólnika?

 

  • Autor: Megacorpin Games
  • Liczba graczy: gracze: 1-8
  • Wiek graczy: wiek: 12-112 lat
  • Czas gry: czas: 60 min
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Nowa Gwinea

Zapraszamy w podróż na Nową Gwineę, drugą pod względem wielkości wyspę świata, zieloną krainę endemicznych roślin, rajskich ptaków i dziko żyjących plemion. Wciel się w mieszkańców jednego z plemion i zbuduj nową wioskę. Zaczynasz od totemu świętego zwierzęcia i budujesz chatki o różnych kształtach tak, aby zakrywały oczka wodne oraz jak najwięcej krzewów owocowych. Przekręcaj, obracaj i kombinuj – masz na to minutę! I pamiętaj – chaty muszą się stykać tylko rogami, a pozostałe totemy nie mogą zostać zakryte – to przynosi pecha! Gracz, któremu uda się zakryć wszystkie źródła wody, kończy turę. Po 9 turach zwycięża gracz z największą liczbą punktów.

 

  • Autor: Grzegorz Rejchtman
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 25 minut
  • Wydawnictwo: Story House Egmont

Obrazki

Obrazki to dynamiczna gra rodzinna z niezwykle prostymi zasadami. Każdy z uczestników będzie starał się odwzorować grafikę z sekretnej karty za pomocą jednego z dołączonych zestawów elementów. A gdy wszyscy skończą swoje prace, przyjdzie czas na odgadywanie, o które obrazki chodziło.

 

  • Autor: Christian Stöhr, Daniela Stöhr
  • Liczba graczy: gracze: 3-5
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Pablito

Odkryj w sobie artystę, poczuj ducha mistrzowskich obrazów Picassa i zorganizuj wernisaż, który przyciągnie całe tłumy widzów, a najwyższą ceną, jaką może osiągnąć Twoje dzieło jest laur zwycięstwa i miano nowego „Pablito”! We wspólnej zabawie mogą wziąć udział wszyscy, dla których bliska jest świetna zabawa. Nawet jeśli ich zdolności artystyczne nie stoją na najwyższym poziomie. Zadaniem graczy jest odzwierciedlenie obrazów z karty za pomocą figur geometrycznych. Im szybciej twoja wizja zostanie poprawnie rozszyfrowana, tym więcej punktów zdobędziesz. To wyjątkowa gra imprezowa, która zaskakuje rozmachem i ciekawym sposobem punktacji.

 

  • Autor: Martin Nedergaard Andersen
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Pink Frog

Park smoków

Gra z przezroczystymi kartami! Tworzycie parki rozrywki, w których główną atrakcją są smoki. Wygra gracz, którego park będzie miał najwięcej zwiedzających. Musicie więc dbać o swoje smoki – co rundę należy je karmić, bo głodny smok odstraszy zwiedzających! Pilnujcie też, aby dorosłe smoki składały jajka – wykluwający się smok przyciągnie do parku nowych zwiedzających! Podczas rozgrywki wykorzystujecie 60 przezroczystych kart. Dzięki nim rozwijacie swoje parki.

 

  • Autor: Nicolas Sato
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 8-108 lat
  • Czas gry: czas: 25 min
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Parki

Gra PARKI przedstawia amerykańskie parki narodowe i zawiera grafiki z serii wydawniczej Fifty-Nine Parks Print Series. Wcielicie się tu w rolę turystów, którzy wędrując szlakami parków narodowych, zobaczą niezwykłe miejsca. W każdej wycieczce natraficie na inny ekwipunek, manierki i zdjęcia. W pudełku znajdziecie wysokiej jakości komponenty takie jak drewniane znaczniki, płótnowane karty czy emaliowany znacznik pierwszego gracza. Czeka tu na Was ok. 60-minutowa rozgrywka dla 1-5 osób w wieku 10+. Witajcie w PARKACH!

 

  • Autor: Henry Audubon, Mattox Shuler, Matt Aiken, Jennifer Graham - Macht, Kyle Key
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 45+
  • Wydawnictwo: Albi

Przewrotne Żabki

„Przewrotne Żabki” to rewelacyjna rodzinna gra logiczna o niezwykle prostych zasadach, które każdy opanuje w mniej niż minutę! ⏲️ Twoim zadaniem jest sprytne dokładanie kolorowych żabek na planszę gry tak, aby finalnie w Twoim kolorze było ich jak najwięcej. Jednak musisz dobrze KUMbinować, gdyż przeciwnicy mogą pokrzyżować Twoje plany! 🐸

 

  • Autor: Okabe Takuya
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 20
  • Wydawnictwo: GRANNA

Przygody Robin Hooda

Anglia, rok 1193. Nottingham cierpi pod jarzmem złego księcia Jana i jego popleczników. Wcielacie się w role Robin Hooda i jego towarzyszy: Małego Johna, Lady Marion i Willa Szkarłatnego, by walczyć z niesprawiedliwością i odkrywać mroczne sekrety. Dzięki specjalnemu arkuszowi wprowadzającemu i księdze przygód, przed pierwszą grą nie musicie czytać instrukcji – od razu rozpoczniecie pierwszą przygodę! Złapcie swój łuk i przyłączcie się do walki o sprawiedliwość i równość w tej familijnej grze kooperacyjnej autorstwa Michaela Menzela, twórcy wielokrotnie nagradzanej gry planszowej Legendy Andoru!

 

  • Autor: Michael Menzel
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 10
  • Czas gry: czas: 60
  • Wydawnictwo: GALAKTA

Red Rising

Red Rising to gra polegająca na zarządzaniu ręką i budowaniu talii dla 1-6 graczy. Grę rozpoczyna się z ręką złożoną z 5 kart, a w swojej turze gracz może umieścić kartę z ręki w jednym z czterech miejsc na planszy. Następnie gracz wybiera kartę z jednego z pozostałych miejsc na planszy (nie może wziąć z tego pola, na które zagrał) albo dobiera z wierzchu talii. Po wykonaniu tej czynności, oprócz zdobycia wybranej karty, zyskujemy również bonus wynikający z pola, z którego została pobrana karta. Jeśli ponadto jest się w 100% zadowolonym ze swojej ręki, zamiast wykładać swoje karty na plansze, można wykonać akcję Zwiadu, w której odkrywa się kartę z wierzchu talii i kładzie się ją w wybranym przez siebie miejscu. Zyskuje się wtedy korzyść z wybranej lokalizacji.

 

  • Autor: Jamey Stegmaier i Alexander Schmidt
  • Liczba graczy: gracze: 1-6
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 45-60 min
  • Wydawnictwo: PHALANX

Słowianie

W grze „Słowianie” zawodnicy muszą zbierać surowce leżące na planszy i za ich pomocą wznosić kolejne budowle, zgodnie z kartami, jakie mają przed sobą. Proste? Wcale nie! Interakcje z innymi graczami, karty Losu oraz niespodzianki ukryte na planszy mogą nieźle skomplikować to, z pozoru banalne, zadanie. Bez strategicznego myślenia i odrobiny sprytu nie da się osiągnąć wyznaczonego celu, który jest tylko jeden – zbudować jak największą słowiańską osadę! Szczypta szczęśliwego losu i przychylnego spojrzenia bogów też się przyda. Niewątpliwą atrakcją gry są drewniane elementy i ciekawa grafika, które jeszcze lepiej pozwolą wejść w świat pradawnych „Słowian”.

 

  • Autor: Alexander
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 45 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Śledztwa - Claire Harper na tropie

Claire Harper wkracza na scenę! Do Londynu powróciliśmy po Nowym Roku. Rzuciłam się w wir pracy i nauki zapominając o historii ze Stambułu. Pewnego dnia ojciec, John Harper, profesor kryminologii na Uniwersytecie Oksfordzkim poinformował mnie, że skontaktował się ze swoim przyjacielem z Edynburga. Wyruszyliśmy w kolejną podróż. Nawet w najśmielszych snach nie marzyłam, że wyprawa do Edynburga zawiedzie mnie aż do Egiptu. „Śledztwa” to seria gier kryminalnych z niezwykle prostymi zasadami i fabułą skoncentrowaną na psychologicznym aspekcie bohaterów, w stylu powieści Agathy Christie. W 1. części złożonej z 3 opowieści oddających hołd klasykom literatury detektywistycznej, głównym bohaterem jest genialna i nieustraszona Claire Harper. To jedna z pierwszych kobiet, które studiowały na Oxfordzie. Specjalizuje się w prawie, jest też żądną przygód podróżniczką i namiętną czytelniczką powieści Agathy Christie. Każda tajemnica jest dla niej okazją, by sprawdzić swoje umiejętności dedukcji!

 

  • Autor: Guillaume Montiage
  • Liczba graczy: gracze: 1-8
  • Wiek graczy: wiek: 10
  • Czas gry: czas: 90 min
  • Wydawnictwo: Hobbity.eu

Tokken

Wyobraź sobie, że grasz w chińczyka, lecz zamiast kostki masz na ręku karty z różnymi opcjami ruchu. Możesz się cofnąć, przesunąć pionek przeciwnika, rozdzielić ruch na dwa pionki, zamienić je miejscami, a nawet przejść przez środek planszy i w jednym wręcz rozdaniu znaleźć się w domku… Taki właśnie jest TOKKEN – gra, która w porywający sposób odczarowuje klasykę, dodając jej niebywałej dynamiki, taktycznego pazura oraz nieustannych zwrotów akcji. Dwa warianty rozgrywki (indywidualny oraz drużynowy), proste zasady i szeroki wachlarz możliwości za każdym razem gwarantują zacięty bój oraz emocje do ostatniej minuty.

 

  • Autor: Keezbord.nl
  • Liczba graczy: gracze: dowolna
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 60 minut
  • Wydawnictwo: Pink Frog

Ucieczka z Nawiedzonego Zamku

W powietrzu czuć dreszczyk emocji! Schowaj się w nawiedzonym zamku i spróbuj uniknąć duchów, które na Ciebie czyhają. W tej upiornej grze dla całej rodziny jeden gracz chowa się w zamku, a pozostali – jako duchy – próbują odkryć jego kryjówkę. Emocji nie zabraknie, bo wszyscy zbierają punkty do samego końca! Kto zwycięży? Zawartość: plansza, 55 kart (44 karty zamku, 9 kart cmentarza i 2 karty „Mamy cię!”), 4 figurki duchów + plastikowe podstawki, klepsydra, 63 żetony, notes intruza i kartonowe okulary. Gra dla 2-4 graczy w wieku 7+.

 

  • Autor: Tactic Games
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 7+
  • Czas gry: czas: 30+
  • Wydawnictwo: Tactic Games

Unmatched Bitwa Legend część 1

Unmatched to gra figurkowa o pojedynkach postaci z różnych krain i epok, od herosów znanych z mitów i legend, do bohaterów książek i filmów. Każdy z nich dysponuje własną talią kart, która wyraża jego wyjątkowy styl walki. Możesz mieszać i zestawiać bohaterów z dowolnych zestawów Unmatched, ale pamiętaj: ostatecznie zwyciężyć może tylko jeden. Bohaterowie dostępni w tym zestawie: Król Artur ze swoim pomocnikiem Merlinem, Alicja z Dżabersmokiem, Meduza z Harpiami oraz Sindbad z Tragarzem.

 

  • Autor: Rob Daviau
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 9+
  • Czas gry: czas: 30min
  • Wydawnictwo: Ogry Games

Via Magica

Via Magica to nowatorska gra, doskonale łącząca elementy strategiczne z koniecznością umiejętnego wykorzystania nadarzających się okazji. Przypomina bingo, jednak zamiast wykreślać liczby, zbieramy kryształy, pozwalające otwierać magiczne portale. Naszym zadaniem jest umiejętne zaplanowanie które portale chcemy otwierać, aby, robiąc to szybciej od przeciwników, zgromadzić na nich jak najwięcej punktów zwycięstwa.

 

  • Autor: Paolo Mori
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 7+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Wszystkie Dzieci Świata

Doskonały sposób na poznanie innych kultur! Choć ludzie na świecie różnią się między sobą, wszyscy są sobie równi. Jest tyle krajów i tradycji, od których można się uczyć! Ta gra to doskonały wstęp do życia pełnego ciekawości i szacunku wobec innych kultur. Poznawanie ludzi i ich kultur rozbudza naturalną ciekawość u dzieci i za każdym razem jest zajmującym zajęciem. Zawartość: plansza, 100 dwustronnych kart, 1 paszport +12 wyjmowanych pieczątek, 1 woreczek, 40 żetonów podróży, 7 kafelków biletów, 6 pionków postaci + plastikowe podstawki, kostka + naklejki. Gra dla 2-4 graczy w wieku 5-10 lat.

 

  • Autor: Tactic Games
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 5-10
  • Czas gry: czas: 15+
  • Wydawnictwo: Tactic Games

Wyspa Kotów

Waszym zadaniem jest ocalić jak najwięcej kotów, zanim przybędzie zły Lord Vesh. Każdy kot należy do jakiejś rodziny i ma swój unikalny kształt. Musicie znaleźć sposób na umieszczenie ich wszystkich na swojej łodzi tak, by członkowie rodziny byli blisko siebie. Będziecie eksplorować wyspę, zdobywać karty i skarby, ratować koty, pobierać nauki. Każda lekcja pozwoli Wam zdobyć cenne punkty. Wykażcie się umiejętnością planowania i zarządzania swoimi zasobami. Kto okaże się najlepszym ratownikiem kotów?

 

  • Autor: Frank West
  • Liczba graczy: gracze: 1 - 4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 60 - 90 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Wystrzałowe Katapulty

Dwa wspaniałe rody, mieszkające w swoich odległych królestwach. Gdyby tylko nie było pomiędzy nimi pradawnej urazy… Zbuduj swój zamek, rozstaw rycerzy, załaduj katapulty i użyj swojego sprytu i techniki, by wygrać bitwę! Powal wszystkich rycerzy przeciwnika i zwycięż! Gotowi? Cel… Pal! 1.Zbuduj Zamek 2.Wymierz swoją katapultę 3.Pokonaj przeciwnika!

 

  • Autor: Kristian Fosh
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: 7+
  • Czas gry: czas: 20-30 min
  • Wydawnictwo: Fox Games

Zakodowany Kosmos. Gra na kodowanie. Kapitan Nauka

Niedoścignieni piloci! Wystartujcie w międzygalaktycznym wyścigu, poznajcie podstawy programowania i sięgnijcie gwiazd. Gra Zakodowany kosmos wprowadzi najmłodszych do świata algorytmów bez użycia komputera! W trakcie rozgrywki dzieci uczą się tworzenia poleceń w języku programowania. Rozwijają w ten sposób myślenie logiczne i orientację przestrzenną. Doskonalą przy tym zdolności niezbędne zawodowym programistom, m.in. koncentrację, wytrwałość oraz cierpliwość w poszukiwania rozwiązań - omijając kosmiczne przeszkody, blokując innych graczy i wykorzystując ułożone przez nich trasy. Zakodowany kosmos wykorzystuje STEM, czyli nowe podejście do uczenia się. Łączy zagadnienia z różnych obszarów: nauk ścisłych, nowoczesnych technologii, inżynierii i matematyki, pozwala efektywniej myśleć, rozwiązywać problemy.

 

  • Autor: Hubert Bobrowski
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 20-40 min
  • Wydawnictwo: Kapitan Nauka