KATEGORIA: GRA DLA CAŁEJ RODZINY

TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU

Akropolis

Na wybrzeżach Morza Śródziemnego wrze zawzięta rywalizacja pomiędzy miastami łaknącymi bogactw i chwały. Jesteś architektem w starożytnej Grecji, którego wezwano do stworzenia najwspanialszego polis. Czy rzucisz swoją reputację na szalę, by zdobyć sławę i bogactwo? Stawiaj domy, świątynie, targi, ogrody i koszary, aby miasto rosło w siłę i zatriumfowało nad rywalami. Zwiększaj prestiż dzięki przemyślnemu planowaniu i podkreśl go miejskimi placami. Kamień jest podstawowym surowcem – dzięki kamieniołomom będziesz miał go pod dostatkiem, a twoje miasto wespnie się ku niebu!

 

  • Autor: Jules Messaud
  • Liczba graczy: gracze: 2 - 4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 25 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Baśniowa gospoda

Baśniowy targ właśnie się rozpoczął! Postacie z baśni przybyły do miasta. Musicie umieścić je w komnatach gospody, wykorzystać ich zdolności i zbierać złote monety! Kto z was zostanie najbogatszym gospodarzem? 1. Wybierz żeton i umieść go w gospodzie! 2. Aktywuj zdolności. 3. Zbieraj monety!

 

  • Autor: Remo Conzadori, Paolo Mori
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 15-20min
  • Wydawnictwo: FoxGames

CoraQuest: Małe wielkie przygody

CoraQuest: Małe wielkie przygody to kooperacyjny dungeon crawler stworzony dla dzieci i częściowo przez dzieci - autorką jest 8-letnia Cora (pomagał jej tata). Gracze wcielają się tu w czterech poszukiwaczy przygód, eksplorujących podziemia, unikających pułapek, odnajdujących skarby, walczących ze strasznymi potworami, a czasem ratujących przyjazne gnomy. Grafiki wykorzystane w grze zostały przygotowane przez Corę i inne dzieci z całego świata, zafascynowane rozwojem gry.

 

  • Autor: Dan Hughes, Cora Hughes
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 45-60 minut
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Cubitos: Ryzykowny Wyścig

Cubitos to gra dla 2 do 4 graczy na 30 do 60 minut, w którą mimo 10+ na pudełku spokojnie zagrają młodsi gracze. Prócz wspomnianego już wyścigu i mechaniki igrania z losem (Push Your Luck – znanego ze świetnej gry „Szarlatani z Pasikurowic”), mamy tu także budowanie zasobów kości (Dice/Pool Building) czyli kościanej odmiany lubianego Deck Buildingu znanego choćby z popularnej gry Brzdęk. W Cubitos gracze wcielają się w uczestników corocznego Cube Cup, wyścigu strategii i szczęścia, aby wyłonić mistrza Cubitos. Każdy gracz ma biegacza na torze wyścigowym i zespół wsparcia, który jest reprezentowany przez wszystkie kości, którymi dany gracz dysponuje. W każdej turze rzucasz kośćmi i wykorzystujesz ich wyniki, aby poruszać się po torze wyścigowym, będziesz kupować nowe kości i będziesz korzystać z ich zdolności — ale musisz uważać, aby nie forsować szczęścia, bo możesz odnieść porażke!

 

  • Autor: John D. Clair
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 30-60 minut
  • Wydawnictwo: Dice & Bones

Doniczki

Wejdź w rolę miłośnika roślin doniczkowych i zmień swój dom w przytulny, zielony zakątek. Rozmieść rośliny tak, by zapewnić im odpowiednie warunki oświetlenia, dopasuj kolorystycznie meble do pokoi i nie zapomnij o milusińskich – futrzaki też muszą mieć swoje miejsce w domu. Doniczki to przestrzenna łamigłówka, polegająca na optymalnym układaniu dostępnych elementów: roślin, pomieszczeń i przedmiotów. Stonowane ilustracje Beth Sobel i mechanika dostosowana do tematu zapewniają prawdziwie relaksującą rozgrywkę. Przebieg tury jest prosty – wybierz zestaw składający się z karty i żetonu i umieść go w swoim domu. Posadź wyrośnięte rośliny w punktowanych doniczkach, zanim ubiegną cię przeciwnicy, i wygraj grę! Dzięki kartom celów, scenariuszom i wyzwaniom, możliwych kombinacji jest więcej niż gatunków roślin w ogrodzie botanicznym!

 

  • Autor: Molly Johnson, Robert Melvin, Aaron Mesburne, Kevin Russ, Shawn Stankewich
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 30-45 min.
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Flamecraft

Smoki-rzemieślnicy, mniejsze i magicznie utalentowane wersje swoich większych i straszniejszych kuzynów, są cenionymi pomocnikami wielu właścicieli sklepów. Jako opiekun smoków, pomagasz im znaleźć dom i tworzyć niesamowite przedmioty a rzucając uroki na sklepy, jeszcze bardziej zwiększasz ich magiczne możliwości. Wraz z rozwojem miasta twoja reputacja rośnie - kto zdobędzie jej najwyższy poziom, zostanie władcą płomieni. Flamecraft to absolutnie uroczy worker (dragon) placement, w którym gracze wcielają się w opiekunów smoków - rzemieślników. W grze od 2-5 osób kolejno odwiedzają pięknie ilustrowane lokacje sklepów, umieszczają tam wyspecjalizowane smoki i zbierają zasoby. Odpowiednie wykorzystanie umiejętności poszczególnych smoków i lokacji pozwala na zdobywanie kart specjalnych, rzucanie uroków i tym samym - zdobywanie punktów reputacji.

 

  • Autor: Manny Vega
  • Liczba graczy: gracze: 1–5
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 60 Min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Gluty

Losuj karty z kupki na stole i zbieraj punkty, a przy okazji podkradaj najbardziej okazałe bloby przeciwnikom. Tylko kalkuluj dobrze, bo o jeden ruch za dużo i możesz stracić wszystko. Ultrałatwe zasady i dynamiczna, wciąż zmieniająca się rozgrywka podszyta nutą ryzyka. Słowem - znajdziesz tu wszystko, co najlepsze w szybkiej karciance na udaną imprezę. Każdy z graczy kolejno pobiera karty z zasłoniętej kupki. Przy czym pierwsze 3 pobrania są bezpieczne, bez znaczenia ile kart pobierzemy niczego nie ryzykujemy. Możemy pobrać więcej kart, ale jeżeli w kolejnym ruchu wylosujemy kartę o takiej samej wartości jaką już mamy, tracimy całą kolekcję jaką udało nam się uzbierać. Dlatego to my decydujemy w którym momencie mówimy pass i przekazujemy kolejkę rywalowi. Warto być rozważnym, żeby nie przeholować i nie stracić uzbieranych kart.

 

  • Autor: Reiner Knizia
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Pink Frog

Gra Dla Młodych Buntowniczek

Kooperacyjna gra dla młodych buntowniczek nawiązuje do książki Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek. W każdej turze będziecie losować kartę jednej z 9 kobiet oraz 7 ilustrowanych kart wskazówek, za pomocą których dacie pozostałym graczom podpowiedzi, którą postać mają wskazać.

 

  • Autor: Simone Luciani
  • Liczba graczy: gracze: 2-99
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 20 min.
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Gra o mózg. Odmóżdżająca imprezówka

Letnia noc, ognisko, pieczenie pianek… Nagle zza krzaków wybiegają Zwierzęta-Zombie! Czy chodzi im o pianki? Nie! Chcą pokroić w kostkę wasze mózgi i upiec je nad ogniskiem. Czy uda wam się ich pokonać?

 

  • Autor: Bruno Cathala, Théo Rivière
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 15 minut
  • Wydawnictwo: Muduko

Gra planszowa Tafl King [strategiczna]

Twój fort jest otoczony! Dudniąc w tarcze, żądni krwi wikińscy wojownicy zbliżają się do murów gotowi obalić twojego króla. Ale choć atakujący mają przewagę liczebną, przyszłość nie jest jeszcze taka pewna. Przygotuj się do bitwy. Niech wygra najlepszy strateg! TAFL KING to dwuosobowa strategiczna gra planszowa rodem z czasów wikińskich sag. Jeden z graczy jest atakującym, a drugi – broniącym się. Każda z pozycji ma swoje mocne i słabe strony, lecz doświadczony strateg będzie umiał wykorzystać je na swoją korzyść. Nie daj się ponieść pewności siebie – to przepis na przegraną bitwę. Walka potrwa, póki król nie będzie bezpieczny. Lub nie zostanie obalony… TAFL KING to autentyczna gra z czasów wikingów, o której wspominają liczne sagi. O jej statusie i popularności świadczy to, jak często była odkrywana w wikińskich grobowcach obok innych ważnych przedmiotów takich jak broń czy biżuteria. Zawartość: Plansza, 36 pionków + 1 król, instrukcja. Gra strategiczna dla 2 graczy w wieku 15+.

 

  • Autor: Tactic Games (Gamestorm Studio)
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: 15+
  • Czas gry: czas: 20+
  • Wydawnictwo: Tactic Games

Keep The Heroes Out!

KTHO! to asymetryczna gra kooperacyjna, w której wcielamy się w potworki broniące swoich lochów przed zachłannymi bohaterami. W grze tej poza kooperacja możemy wyróżnić mechaniki takie jak deck building (budowanie swojej talii) czy tower defense (obrona w tym przypadku swoich lochów). W grze znajdziemy ponad 200 kart (naszych potworów, bohaterów, scenariuszy czy ulepszeń), 45 drewnianych meepli potworów, całą masę żetonów (bohaterów, surowców, skarbów), 20 dużych kafli lochów z których tworzyć będziemy obszar gry wg. scenariuszy. Do tego oczywiście instrukcja oraz księga scenariuszy. By tego było mało w pudełku znajdziecie insert, który pomieści wszystko – podstawową grę, dodatki oraz zakoszulkowane karty!

 

  • Autor: Luís Brüeh
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 40-50 minut
  • Wydawnictwo: Dice & Bones

Kingdomino: Prehistoria

Przenieście się w czasie do epoki kamienia. Podejmijcie wyzwanie i spróbujcie okiełznać ogień wulkanicznej lawy. Zapanujcie nad żywiołem, by rozniecić płomień. Zbierajcie cenne zasoby: ryby, krzemienie, grzyby i mamuty, by rekrutować nieustraszonych jaskiniowców, zdobywać trofea i poszerzać tereny łowieckie. Pamiętajcie, by nie igrać z ogniem – niekontrolowany może siać zniszczenie. Niech wasze plemiona rosną w siłę! 1. Wybierz terytorium dla swojego plemienia. 2. Rozpalaj ogień, korzystając z lawy. 3. Zbieraj cenne zasoby.

 

  • Autor: Bruno Cathala
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 25min
  • Wydawnictwo: FoxGames

Kohaku

Stwórz japoński staw pełen harmonii! Gracze tworzą z płytek piękne japońskie stawy. Punkty zdobywane są za odpowiednie rozmieszczenie płytek w swoim stawie: za różnokolorowe kwiaty, ważki latające w pobliżu żab, kamienie dające schronienie narybkowi oraz za inne ozdoby.

 

  • Autor: Danny Devine
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 8-108
  • Czas gry: czas: 45 min.
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Księga czarów

Zdobywaj niezwykłe przedmioty i rozwijaj swoje magiczne umiejętności, żeby zostać najpotężniejszym z czarodziejów. Korzystaj z kryształów mocy, aby zdobywać magiczne przedmioty i sprzymierzeńców. Niech twoja potęga i spryt doprowadzą cię do zwycięstwa!

 

  • Autor: Steve Finn
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 40min
  • Wydawnictwo: FoxGames

Mordercze krewetki

Mordercze Krewetki, nowa gra twórców Eksplodujących Kotków, to szalona zabawa, w której walczymy o to, kto jako pierwszy zbierze 10 kart na swoim stosie punktowania. W tym celu będziemy starali się zbierać zestawy w odpowiednich kolorach, dorzucając nowe karty do swojego akwarium lub kradnąc je od przeciwników. Niestety nigdy nie możemy być pewni, jaką kartę odkryjemy w swojej turze.

 

  • Autor: Ken Gruhl, Jeremy Posner
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 7+
  • Czas gry: czas: 10 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Mucha Nie Siada

Czy wszystkie biedronki mają kropki? Czy osy potrafią produkować papier? Czy pająkom odrastają nogi? Grając w tę lekką grę quizową, dowiesz się wielu ciekawych i zabawnych faktów, często obalających mity o robakach, owadach, ślimakach oraz innych mieszkańcach trawy. W tej grze znajdziesz wszystko, co zawsze chciałeś wiedzieć o robakach, ale bałeś się spytać! Nie są to czcze przechwałki. „Mucha Nie Siada” to fantastyczna, pełna emocji zabawa dla całej rodziny, która zaskoczy także dorosłych.

 

  • Autor: Outset Media Corp
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Najlepsza gra o psach 2

Pies jest najlepszym przyjacielem człowieka, nic więc dziwnego, że świat pełen jest miłośników tych czworonogów! W Najlepszej grze o psach 2 będziecie rywalizować między sobą o tytuł największego psiarza. Pamiętajcie, by zapewnić swoim podopiecznym wszystko, czego potrzebują. W tym celu będziecie kolekcjonować karty przysmaków, kości i zabawek. Pieski uwielbiają uczyć się nowych sztuczek, dlatego nie zapominajcie o tresurze. Każdy pupil ma swój niepowtarzalny temperament, od pełnego energii psotnika po leniwego arystokratę. Nie zapomnijcie o psiakach ze schroniska, które marzą o tym, by któreś z Was dało im nowy dom. Rozgrywkę zwycięży psi opiekun, który zdobędzie najwięcej punktów zwycięstwa.

 

  • Autor: David Short
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 30min
  • Wydawnictwo: FoxGames

Nanga Parbat

Wiele wysokogórskich ekspedycji nie miałoby szans powodzenia bez pomocy członków lokalnych społeczności. Są nie tylko tragarzami, ale także przewodnikami, którzy przecierają szlaki i budują obozy. W grze Nanga Parbat przejmiecie ich rolę, by pomóc wspinaczom szybko i bezpiecznie dostać się na szczyt. Wykorzystajcie swoje umiejętności i spryt, by wspiąć się ze swoją ekspedycją po zwycięstwo!

 

  • Autor: Steve Finn
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 30min
  • Wydawnictwo: FoxGames

Ostry dyżur

Jesteście lekarzami, którzy właśnie zostali zatrudnieni w świeżo otwartym, nowoczesnym Centrum Medycznym. Będziecie musieli współpracować z kolegami po fachu, aby przyjmować, diagnozować i leczyć pacjentów, którzy wymagają pomocy. Ostry Dyżur to innowacyjna, kooperacyjna gra rozgrywana w czasie rzeczywistym, pozwalająca doświadczyć wyzwań i presji towarzyszących medycznej profesji. Mechanika rozmieszczania klepsydr jako pracowników szpitala pozwoli wam wykonywać szeroki wachlarz akcji. Ostry Dyżur to wyjątkowa, wypełniona zabawnymi wyzwaniami i wymagającymi decyzjami gra, która świetnie sprawdzi się na stole zarówno początkujących jak i doświadczonych graczy. Stawka jest wysoka, ponieważ to od was zależeć będzie ludzkie życie! Czy uda wam się przetrwać kolejny szalony dyżur?

 

  • Autor: Anthony Howgego, Konstantinos Kokkinis, Dávid Turczi
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 30-45min
  • Wydawnictwo: Galakta

Papierowe Morze

Kilka delikatnie złożonych kartek i cały morski świat budzi się do życia. Mądrze dobieraj karty, wybierając odpowiedni z dwóch sposobów. Zagrywaj jedne dla specjalnych akcji, jak rozegranie dodatkowej tury, pozyskiwanie nowych kart czy podebranie z ręki przeciwnika. Zbieraj inne dla największych zestawów lub mnożników i trzymaj je ukryte na ręce. W odpowiedniej chwili zakończ rundę by wyprzedzić przeciwników. Jesteś pewien swej dominacji w turze? Zaryzykuj i pozwól innym rozegrać jeszcze jedną turę, by zyskać dodatkowe punkty… lub je stracić! Zdobądź wszystkie 4 Syreny i natychmiast wygraj całą grę, bez podliczania punktów! Uruchamiaj akcje, zdobywaj punkty, ryzykuj i stwórz Papierowe Morze!

 

  • Autor: Bruno Cathala, Théo Rivière
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 30-45
  • Wydawnictwo: Dice & Bones

Psi Park

Gracze wcielają się w rolę wyprowadzaczy psów, którzy w trakcie 4 rund pozyskają do swoich kojców po 8 psów. W każdej rundzie każdy z graczy będzie miał możliwość wyprowadzenia na spacer do psiego parku maksymalnie 3 swoich psów. W parku gracze będą zyskiwali zasoby oraz reputację. Na końcu każdej rundy, gracze będą zyskiwać reputację za każdego psa, którego wyprowadzili, i tracić ją za każdego niewyprowadzonego psa, który znajduje się w ich kojcu. Celem jest, by na końcu rozgrywki posiadać jak najwięcej punktów reputacji. Gracze mogą je zdobywać poprzez wyprowadzanie psów, wygrywanie nagród psiego eksperta oraz realizowanie swoich celów.

 

  • Autor: Lottie Hazell, Jack Hazell
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 40-80min
  • Wydawnictwo: Galakta

Ryzykanci

Ryzykanci to szybka gra karciana, autorstwa Michaela Rienecka, twórcy bestsellerowych Intrygantów. Zbierz drużynę odważnych awanturników, którzy wyruszą na serię niebezpiecznych misji - nie wszyscy jednak powrócą z nich cało i zdrowo. Jak dużo zaryzykujesz, jak bardzo narazisz swoją ekspedycję, by zdobyć cenne artefakty starożytnych kultur?

 

  • Autor: Michael Rieneck
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 30 min.
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Splendor: Pojedynek

Splendor: Pojedynek to nowa odsłona popularnej gry ekonomicznej, w pełni dostosowana do potrzeb planszówkowych par i duetów. Zawiera zmodyfikowany system dobierania znaczników klejnotów oraz zupełnie nowe karty z dodatkowymi umiejętnościami i premiami. Dzięki nim dwuosobowe rozgrywki będą jeszcze bardziej wymagające i ekscytujące!

 

  • Autor: Marc André, Bruno Cathala
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Spór o Bór 2. Na tamę marsz!

Asymetryczna gra taktyczna, w której Wielka Prapuszcza jest w niebezpieczeństwie! Zbierz potężną armię i wygraj walkę o rzekę na granicy królestwa - wydanie z wprasowanką gratis. Wielka Prapuszcza jest zagrożona! Najeźdźca zbiera potężną armię i chce przedostać się przez rzekę leżącą na granicy królestwa. Czy uda mu się przebić przez tamy znajdujące się na wodzie? A może obrońca powstrzyma go i odeprze nawałnicę?

 

  • Autor: Reiner Knizia
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: Muduko

Super Mega Fajna Gra

Super Mega Fajna Gra to dynamiczna gra kaskadowych efektów, w której staramy się jak najefektywniej wykorzystać dostępne możliwości. Każdy uczestnik ma przed sobą trzy karty, na których będzie wykreślał wylosowane liczby, próbując zdobyć najbardziej wartościowe premie.

 

  • Autor: Phil Walker-Harding
  • Liczba graczy: gracze: 1-6
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

TEN, czyli dycha

TEN, czyli dycha to ekscytująca gra licytacyjna dla całej rodziny! Gra towarzyska TEN, czyli dycha jest oparta na mechanizmie push your luck. Gracze wykładają karty z talii, jedna po drugiej, starając się zebrać jak najwięcej kart, tak aby ich suma nie przekroczyła DYCHY – inaczej przegrywają! Uczestnicy mogą próbować swojego szczęścia i wykładać kolejne karty, ale czasami jedna karta może zdecydować o tym, że gracz straci wszystko. W grze stawką są nie tylko karty, ale też waluta, która pozwala wziąć udział w licytacjach kart jokerów i zrobić zakupy na giełdzie kart. Wszystko po to, by uzyskać jak najdłuższą sekwencję cyfr w każdym kolorze i zostawić konkurencję z zaDYSZKĄ daleko w tyle! Czy ryzyko się opłaci?

 

  • Autor: Molly Johnson, Shawn Stankewich, Robert Melvin, Nicolas Bongiu, David Lepore, John Goodenough
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Trefl S.A.

UPTOWN

Jako przedstawiciele największych deweloperów w mieście bierzecie udział w niecodziennej rywalizacji. Zagrywajcie karty projektów, stawiajcie domy, biurowce i centra usługowe. Zasady gry pozwolą na sprytne podkupywanie planów i zagrywanie kart na budynki rywali. Przekonajcie się, czy sąsiedzi będą Waszymi sojusznikami czy przeciwnikami. Pamiętajcie, aby pilnować budżetu, a wybudowane ulice wkrótce przyniosą Wam niezłe zyski!

 

  • Autor: Adam Strzelecki
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 2 - 4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 45 minut
  • Wydawnictwo: Trefl S.A.

VABANG!

Co łączy te dwa hasła? Na pewno jakieś pytanie! Gracz, który jako pierwszy wymyśli pytanie, które łączy wyrazy z karty, naciska przycisk. Wtedy on zacznie świecić i odtwarzać melodię. W tym czasie każdy z Was może udzielić swojej odpowiedzi na zadane pytanie i nacisnąć przycisk, aby przejąć punkt od przeciwnika. Każdy z Was ma tylko kilka sekund na udzielenie 2 szybkich odpowiedzi! Myśl niestandardowo i zaskocz swoich przeciwników. Postaw wszystko na Vabang!

 

  • Autor: Michał Szewczyk
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 2 - 8
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 20 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Trefl S.A.

W stronę słońca

Ludzkość odkryła sposób na przemieszczanie się z prędkością większą od światła! Odległe gwiazdy nagle znalazły się w jej zasięgu. Potrzebni są tylko odważni odkrywcy kosmosu, którzy podejmą się zbadania bezkresnej galaktyki i stworzenia jej mapy. Będziecie przy tym napotykać obcych, ulepszać swój statek, odkrywać skarby i badać czarne dziury oraz zewnętrzne obszary kosmosu, a wszystko po to, aby zostać najsłynniejszym badaczem galaktyki!

 

  • Autor: Yeon-Min Jung, Gary Kim
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 30 min.
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Wojownicy Podziemi

Wojownicy Podziemi wracają, a wraz z nimi kolejne szalone przygody dla zręcznych graczy, którym nieobca jest prawdziwie ułańska fantazja. Jako drużyna niezbyt rozgarniętych bohaterów zstąpicie do podziemi, aby gromić potwory, zdobywać łupy, pokonać potężnego władcę lochów i wrócić w glorii chwały. Esencją rozgrywki jest walka, która wymaga rzucania kośćmi... do tarczy - i to na różne ekwilibrystyczne sposoby. Seria składa się z gry podstawowej oraz czterech samodzielnych dodatków tematycznych.

 

  • Autor: Aureliano Buonfino, Lorenzo Silva, Lorenzo Tucci Sorrentino
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 45-60 min.
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Wyspy Tukana

Wyspy Tukana to gra-wykreślanka, w której wcielasz się w Odkrywcę eksplorującego dwie tropikalne wysepki: Isla Petit i Isla Grande. W trakcie wyprawy tworzysz na swojej mapie sieć szlaków przecinających te niezbadane dotąd ziemie. Dzięki zmiennemu oznaczeniu wiosek od samego początku wyspy poszczególnych graczy różnią się od siebie. Co turę odsłaniane są dwie karty, które wskazują, między jakimi sąsiadującymi rodzajami terenów należy narysować ścieżkę. Z biegiem czasu pojedyncze drogi utworzą sieć szlaków łączących ze sobą obrzeżne wioski z położonymi w różnych zakątkach wyspy reliktami. Przy planowaniu tras musisz wziąć pod uwagę zróżnicowanie kart terenów oraz zmienną punktację za każdą skomunikowaną parę wiosek i rodzaj odwiedzanej atrakcji. Dodatkowo ścigasz się z innymi graczami o realizowanie kart celów. Tytuł najlepszego Odkrywcy trafi do gracza, który w trakcie dwóch lub trzech rund (w zależności od wybranej mapy) zdobędzie najwięcej punktów.

 

  • Autor: Eilif Svensson, Kristian Amundsen Østby
  • Liczba graczy: gracze: 1-8
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: Moria Games

Zapomniane Morza

Zapomniane Morza to fabularna gra przygodowa ze wsparciem aplikacji. W trakcie 5 scenariuszy gracze wcielają się w role piratów i wypływają w morskie podróże, aby odkrywać nowe lądy, zakopywać skarby i wypełniać kolejne cele misji. Macie szansę wygrać tylko wtedy, jeżeli będziecie współpracować? Niby tak, ale nie zapomnijcie, że każdy z was będzie miał do napisania własną historię, o której być może kiedyś opowiedzą w portowym szynku. Odpalcie aplikację, która otrzymała nagrodę Golden Geek i dajcie się porwać niesamowitej przygodzie Zapomnianych Mórz, nagrodzonych przez Toma Vasela statusem Seal of Excellence! “Dużo by mówić o tej grze, więc może na początek powiem tylko tyle, że to moja ulubiona gra, w jaką grałem w tym roku, prawdopodobnie ulubiona gra piracka i z pewnością ulubiona gra fabularna”. ~Tom Vasel

 

  • Autor: Mr. Bistro, J. Arthur Ellis, Isaac Vega
  • Liczba graczy: gracze: 1-7
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 120-240 min
  • Wydawnictwo: Portal Games

ZgrajMy się!

ZgrajMy się - kooperacyjna gra towarzyska, w której uczestnicy wcielą się w członków orkiestry i będą musieli tak zgrać swoje odpowiedzi, aby jednym głosem osiągnąć zwycięstwo! Sęk w tym, że gracze, nie mogą się ze sobą komunikować podczas dawania koncertu. Wybory będą mogli przedyskutować wyłącznie w trakcie przerw między rundami. Utwórzcie jeszcze bardziej zgrany zespół i wspólnie dajcie zwycięzki koncert. Sprawdźcie sami!

 

  • Autor: Luigi Ferrini & Daniele Ursini
  • Liczba graczy: gracze: 2 - 10
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: Trefl S.A.

Zuuupa. Rozgrzewająca gra karciana

Gra, w której gracze wcielają się w kucharzy starających się ugotować zupę z rosołowych resztek i dostępnych warzyw według własnego przepisu. Zagrywając przed siebie karty składników próbują doprowadzić do sytuacji, w której we wspólnej puli znajdzie się wymagana liczba warzyw do stworzenia zupy o danym smaku. Prosta gra karciana, która nasyci graczy głodnych emocjonujących rozgrywek pełnych blefu, strategii i humoru!

 

  • Autor: Reiner Knizia
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: Muduko

Zwierzęcy Front

Zwierzęcy front to 2-osobowa gra karciana, w której gracze walczą o kontrolę nad obszarami wojennymi, zagrywając karty i wykorzystując opisane na nich zdolności taktyczne. Ten, kto zdobędzie najwięcej punktów w szeregu toczonych bitew, wygrywa grę! Zwierzęcy front to znakomity 2-osobowy filer. Gra mieści się w małym pudełku, jest krótka, łatwa do nauczenia, ma dużą strategiczną i taktyczną głębię.

 

  • Autor: Jon Perry
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 20 min.
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games