KATEGORIA: GRA TEMATYCZNA

TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU

303 Squadron

303 Squadron to kooperacyjna gra oparta na historii polskiego dywizjonu 303, który uczestniczył w bitwie o Anglię. Gracze wcielając się w rolę polskich pilotów będą starali się powstrzymać niemieckie naloty na Wielką Brytanię. Gra rozgrywana jest wg inspirowanych faktami scenariuszy. Każdy scenariusz to inna historia i inne wydarzenia. Podczas rozgrywania scenariusza, tak jak to w życiu, pojawiać się będą nieprzewidziane wydarzenia, które drastycznie mogą zmienić równowagę sił. Każdy scenariusz będzie wymuszał podejmowanie odpowiednich decyzji tak, aby zminimalizować potencjalne straty i doprowadzić do pokonania eskadr Luftwaffe. Gracze muszą wspólnie podejmować trudne decyzje wybierając „ mniejsze zło”. W grze nie ma oczywistych wyborów i może się okazać, że decyzja, która wydawała się jedyną słuszną, nią nie jest. Szybka, dynamiczna rozgrywka pozwoli sprawdzić się początkującym graczom, jak i tym z większym doświadczeniem. W grze może uczestniczyć od 1 do 4 pilotów.

 

  • Autor: Michał Kohmann
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14
  • Czas gry: czas: 90
  • Wydawnictwo: Hobbity.eu

Brzdęk! Legacy: Acquisitions Incorporated

Poszukiwanie przygód na pełny etat (od 8 do 16) może trochę zmęczyć. Natrętne gremliny, podstępne wampiry i gigantyczny smok stoją pomiędzy tobą a skarbem (który prawnie i słusznie ci się należy). Ale nie trać ducha. W Brzdęk! Legacy: Acquisitions Incorporated jesteś częścią wykwalifikowanej kadry najwybitniejszej korporacji awanturników tego wymiaru (oraz kilku równoległych) – w szeregach takiej organizacji można nawet uratować świat (i może będzie trzeba…) Przed tobą i twoimi współpracownikami 10 ekscytujących rozgrywek w trybie kampanii. Twoje sukcesy, porażki, wszelkie wybory wpłyną permanentnie na świat gry (a także jej fizyczne komponenty). Po zakończeniu kampanii otrzymasz unikalny egzemplarz gry, z którym będziecie mogli spędzić jeszcze wiele godzin gry pokampanijnej.

 

  • Autor: Andy Clautice, Paul Dennen
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 90-120
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Canvas

Canvas to gra rodzinna dla 1-5 graczy. Jednak określenie “rodzinna” często kojarzone jest z lekkimi tytułami, które fanom gier planszowych, zaprawionym w bojach na planszy, wydają się często infantylne i “za lekkie”. Ten tytuł śmiało można zarekomendować bardziej doświadczonym graczom, ponieważ ilość możliwości na przebicie puli punktów przeciwnika jest tu na tyle dużo, że niejeden raz przyjdzie nam zastanawiać się jaki następny obiekt powinniśmy namalować na naszym umownym płótnie. Tematem gry jest malowanie obrazów, ale na liście komponentów nie znajdziemy farb. Podstawowym elementem gry są przeźroczyste karty, na których naniesione są 3 elementy. I śmiało możemy powiedzieć, że te karty to małe dzieła sztuki. Pięknie wykonane ilustracje aż proszą się o dokładnie do nich kolejnych elementów, a ułożone na ostatniej - tym razem nieprzeźroczystej - karcie tła sprawiają wrażenie owoców pracy profesjonalnego grafika, a nie domorosłego artysty i fana gier planszowych zarazem.

 

  • Autor: Jeff Chin, Andrew Nerger
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: +14 lat
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Awaken Realms

Crime Scene: Londyn

Coś okropnego wydarzyło się w Londynie... Oto koszmar w bladym świetle lamp gazowych. Została popełniona zbrodnia, a Ty jesteś na tropie! Strach ogarnął Londyn od czasu, gdy Kuba Rozpruwacz odcisnął na nim swój krwawy ślad. Teraz wszystko zaczyna się od nowa. Przybywasz na miejsce makabrycznej zbrodni, ale wszystko zdaje się być… nie na miejscu. W tej grze musisz odkryć, co jest istotne, a co jest tylko zasłoną dymną. Przejdź się uliczkami dzielnicy Whitechapel i odpowiednio rozegraj śledztwo – zbieraj poszlaki, rozwiązuj zagadki i rozwikłaj tę sprawę! Wciągająca opowieść i genialne elementy wizualne przeniosą Was na miejsce zbrodni. Można zagrać w pojedynkę lub wspólnie z przyjaciółmi! Zawartość: 1 szczegółowe zdjęcie miejsca zbrodni, 1 broszura z opowieścią, 64 karty (w tym: karty dowodów, zagadki, wskazówki, karty reputacji), Przewodnik Detektywa (instrukcja). Gra detektywistyczna dla 1 lub więcej graczy w wieku 18+.

 

  • Autor: Tactic Games
  • Liczba graczy: gracze: 1+
  • Wiek graczy: wiek: 18+
  • Czas gry: czas: 120+
  • Wydawnictwo: Tactic Games

Cynowy Szlak

Akcja gry Cynowy szlak ma miejsce w XIX-wiecznej Kornwalii i skupia się na wydobyciu miedzi i cyny. To właśnie wtedy Kornwalia stała się jednym z najważniejszych na świecie okręgów górnictwa tych metali. Z Kornwalii pochodziła cyna wykorzystywana w różnorodnych stopach oraz miedź, używana do pokrycia okrętów Royal Navy. Kopalnie potrzebowały wydajnych pomp wodnych, czego efektem był rozwój silników parowych, a w konsekwencji proces ten przyczynił się do powstania pierwszych lokomotyw parowych. Cennym produktem ubocznym okazał się arszenik, wykorzystywany w różnych przedsiębiorstwach, a szczególnie w rozwijającym się przemyśle włókienniczym w Lancashire. Kiedy kornwalijski przemysł wydobywczy upadł, Kornwalijczycy rozjechali się po świecie rozpowszechniając swoje cenne umiejętności i tym samym kształtując nowoczesne górnictwo.

 

  • Autor: Martin Wallace
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 60-90 min
  • Wydawnictwo: PHALANX

Descent: Legendy Mroku

Descent: Legendy Mroku to ogromna gra przygodowa podzielona na 3 akty. Każdy akt składa się z kilkunastu misji i jest rozdziałem epickiej historii o szóstce śmiałków walczących z siłami ciemności. Przez całą rozgrywkę poprowadzi Was specjalnie przygotowana aplikacja zawierająca zarówno informacje dotyczące fabuły, jak i ścieżki rozwoju Waszych postaci. Descent: Legendy Mroku to rozbudowana opowieść, a kolejność podejmowanych przez Was działań i Wasze decyzje będą miały realny wpływ na jej kształt. Sama rozgrywka odbywa się na trójwymiarowej planszy zbudowanej z przestrzennych terenów, z wykorzystaniem plastikowych, niezwykle szczegółowych figurek bohaterów i przeciwników. Podczas zabawy każde z Was wcieli się w 1 z 6 postaci, z których każda ma zupełnie inne możliwości, styl walki, a także własną historię!

 

  • Autor: Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 180-240 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Destinies

Prorocy mówią o Aniele Śmierci, którego nadejście zwiastuje Koniec Dni. Ale kiedy głód, zaraza i wojna pustoszą ziemię, wciąż wydaje się, że jest nadzieja. W tym czasie próby garstce wybranych dana będzie moc decydowania o ludzkich losach. To im przyjdzie wybierać między wybawieniem a potępieniem. Destinies to rywalizacyjna gra narracyjna, łącząca grę planszową z możliwościami aplikacji. Wciel się w jednego z bohaterów odkrywających mroczny, inspirowany średniowieczem świat, którzy próbują zrealizować swoje przeznaczenie. Ale uważaj, inni gracze mogą dążyć do celu, który jest sprzeczny z Twoim!

 

  • Autor: Michał Gołębiowski, Filip Miłuński
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1 - 3
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 90 - 150 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Escape Room - Złodzieje Dzieł Sztuki

Domowa wersja ekscytującej gry. Tutaj nikt nikogo nie zamyka, ale reszta zasad zostaje taka sama. Dalej musicie rozwikłać szereg łamigłówek, żeby znaleźć rozwiązanie. Zestaw zawiera wszystko, czego potrzeba, żeby stworzyć najprawdziwszy escape room we własnych czterech ścianach – wciągające zagadki, tajemnicze wskazówki i zaskakujące materiały pomocnicze. Tu nie ma planszy ani talii kart. Elementy gry rozwiesza się na ścianach, rozkłada na półkach, parapetach, na podłodze. Zdarza się, że niektóre rekwizyty pozostają ukryte, aż zawodnicy odnajdą je w pokoju, który przestał być zwykłym pokojem, a stał się integralną częścią gry. Dzięki czytnikowi wskazówek gracz nie ryzykuje także, że utknie gdzieś i nie będzie mógł dalej wykonywać zadania. Jeżeli jakaś zagadka nastręcza większych trudności, można zawsze zajrzeć do podpowiedzi. Jedyne co traci się wówczas to dodatkowy czas, przez co w finale zdobywamy mniej punktów.

 

  • Autor: The Fantastic Factory
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 60 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Fabula Rasa - Morskie opowieści

„FABULA RASA” to znakomita gra dla dorosłych i dzieci. Zwycięstwo zapewni pełna fantazji wyobraźnia, dobra pamięć i trochę szczęścia. Na graczy czekają niesamowite pirackie przygody i dużo śmiechu. Karty z „Morskich powieści” można też łączyć z kartami innych gier z serii „FABULA RASA”.

 

  • Autor: Nicko Bohnke
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: Story House Egmont

Fabula Rasa - To jest kryminał

„FABULA RASA” to znakomita gra dla dorosłych i dzieci. Zwycięstwo zapewni pełna fantazji wyobraźnia, dobra pamięć i trochę szczęścia. Na graczy czekają niesamowite kryminalne przygody i dużo śmiechu. Karty z „To jest kryminał” można też łączyć z kartami innych gier z serii „FABULA RASA”.

 

  • Autor: Nicko Bohnke
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: Story House Egmont

Farma - szukaj i znajdź

Witajcie na farmie! Czy uda Wam się odnaleźć właściwe zwierzątka? Na spokojniej wsi jest sobie urocza farma pełna szczęśliwych zwierzątek. Tylko… gdzie się one wszystkie podziały? Och nie! Roztargniony farmer zostawił otwarte drzwi od obory i wszystkie pobiegły bawić się w chowanego! Spróbujcie wypatrzeć krowy, indyki, świnki, owce oraz inne zwierzęta i pomóc farmerowi zaprowadzić je z powrotem do obory. Dwustronna, ciągle zmieniająca się plansza pełna rozmaitych zwierząt sprawia, że znalezienie właściwych uciekinierów jest trudniejsze niż myślisz. Ale, jeśli zrobisz to szybko, może nawet załapiesz się na przejażdżkę traktorem! Zawartość: 12 dwustronnych części planszy, 55 kart, 4 składane obory, (każda w 3 częściach), 17 figurek zwierząt, 5 żetonów traktora, instrukcja. Gra dla 2-4 graczy w wieku 4+.

 

  • Autor: Tactic Games
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 4+
  • Czas gry: czas: 20+
  • Wydawnictwo: Tactic Games

Glory: Droga do chwały

Glory: Droga do chwały to gra, w której wcielasz się w rycerza walczącego o sławę w turniejach XV-wiecznej Europy. Gracze mają dwa rodzaje turniejów do wyboru - to od nich zależy, czy będą walczyć między sobą, czy wyłącznie ze sławami jak Zawisza Czarny.

 

  • Autor: Dominik Mucha, Marcin Wisthal
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 30 min/gracza
  • Wydawnictwo: Strategos Games

Good Boy

W grze Good Boy przenosicie się do świata wesołych psiaków. Spotkacie tutaj najróżniejsze rasy z całego świata. Wasze zadanie polega na zbieraniu zabawek i łakoci, dzięki którym psy będą chciały się z Wami bawić. Uważajcie jednak na przebiegłe koty, które mogą popsuć nawet najlepszą zabawę. Gracz, który okaże się największym przyjacielem psiaków, wygrywa grę.

 

  • Autor: Patryk Gęsiak, Mariusz Majchrowski, Adam Strzelecki
  • Liczba graczy: gracze: 2 - 4
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 30 - 60 minut
  • Wydawnictwo: TREFL SA

Historia bez cenzury. Misja: Zwycięstwo!

Prezentujemy grę planszową, w której czeka szereg tajnych misji, zaskakujących walk i pasjonujących wędrówek. Decyzje gracza pokażą, jak przebiegnie i zakończy się II wojna światowa! Misja: Zwycięstwo to strategiczna gra planszowa, która przenosi na fronty II wojny światowej. Gracz wciela się w rolę bohaterów wojennych, a zadaniem będzie wykonanie tajnych misji, których powodzenie przyczyni się do pokonania III Rzeszy. Te zadania to min. transportowanie broni, przemyt radiostacji czy dostarczanie rozkazów. Przeszkodzić w tym będą się starali szpiedzy obcych wywiadów i przeróżne przeciwności losu, którym trzeba stawiać czoła za sterami takich legend jak Łoś czy PzKpfw VI Tiger! Zdobyte odznaczenia będą świadczyć o odniesionych zwycięstwach.

 

  • Autor: Koncepcja gry, producent: Tomasz Okoń; Autor: Sławomir Czuba; Opracowanie merytoryczne: Paweł Chilczuk, Wojciech Drewniak; Ilustracje i opracowanie graficzne: Marek Frankowski; Kierownik produkcji: Karolina Hamera
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 35 - 60 min
  • Wydawnictwo: Agencja Big-Art

Horrified

Filmy o potworach od zawsze cieszą się ogromną popularnością. Zwłaszcza wytwórnia Universal podarowała światu wiele niezapomnianych (i przerażających!) postaci – teraz aż siedem z nich można pokonać w kooperacyjnej grze Horrified – bestsellerowej pozycji wydawnictwa Ravensburger, która już od teraz jest dostępna w polskiej wersji językowej. My kontra potwory Mechanika gry jest szybko przyswajalna – jesteśmy my (czyli gracze i graczki) oraz oni (potwory!). Gramy wspólnie przeciwko potworom, które nawiedziły bezbronne miasteczko. Naszym zadaniem jest pokonanie ich oraz uratowanie mieszkańców. Z kim gramy? W pudełku znajdziemy następujące potwory: Drakulę, Mumię, Niewidzialnego Człowieka, Potwora z Czarnej Laguny, Frankensteina wraz z jego Narzeczoną i Wilkołaka. To gra kooperacyjna, czyli wygrać (albo przegrać) można tylko zespołowo – wspólnie ustalacie, z iloma potworami chcecie walczyć (im więcej, tym trudniej), a pokonanie każdego z nich wymaga wypełnienia innego zadania.

 

  • Autor: Prospero Hall
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 60 min
  • Wydawnictwo: Ravensburger

Machina Arcana

W grze Machina Arcana gracze wcielają się w odkrywców wrzuconych w czeleście przerażających podziemi, którzy walczą o przetrwanie i przechodzą kolejne rozdziały jednej z wielu opowieści grozy. Nawet jeśli uda im się pozostać przy życiu do końca historii, czeka na nich wyjątkowy finał ze specjalnymi zasadami. Unikatowe środowisko, interaktywny ekwipunek, zasady walki oraz taktyczna różnorodność stanowią integralną część wyjątkowej opowieści, co gwarantuje zarówno pełne zanurzenie się w świat gry, jak i ogromna regrywalność. Jednak gracze muszą strzec się na każdym kroku! Horda unikatowych, przerażających potworów tylko czeka, aby zniszczyć drużynę. Jakby tego było mało, sama Groza utrudnia rozgrywkę i niweczy wszelka nadzieje na zwycięstwo pośród nieprzyjaznych komnat.

 

  • Autor: Juraj Bilich
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 150min
  • Wydawnictwo: GALAKTA

Niepożądani goście

Gra detektywistyczna – dostępnych ponad 1000 śledztw na 7 poziomach trudności! Jesteście detektywami wezwanymi do rezydencji Woodruffa Waltona. Milioner został znaleziony martwy w swoim gabinecie! Przesłuchujcie gości Waltona, rozmawiajcie ze służbą, badajcie miejsce zbrodni, zapoznawajcie się z raportami policyjnymi. Zdobytą wiedzą możecie dzielić się z rywalami w zamian za nowe informacje na temat zbrodni. Wygra osoba, która rozwiąże zagadkę śmierci Waltona i prawidłowo odpowie na pytania: – Kto zabił Waltona? – Dlaczego go zabił? – Czym go zabił? – Czy miał wspólnika?

 

  • Autor: Megacorpin Games
  • Liczba graczy: gracze: 1-8
  • Wiek graczy: wiek: 12-112 lat
  • Czas gry: czas: 60 min
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Odmęty Grozy

Odmęty grozy to rozbudowana, angażująca gra planszowa z motywem zdrajcy, gdzie uczestnicy nie mogą ufać sobie nawzajem, a mimo to muszą uparcie dążyć do wskazanego celu. Przesiąknięta klimatem rodem z twórczości H.P. Lovecrafta, pełna unikatowych postaci z ciekawymi historiami, rozgrywka zapewnia mnóstwo emocji i zmusza graczy do nieustannego analizowania sytuacji i podejmowania ryzyka. Choć dowodzą wspólnie, muszą zachować czujność i wykazać się dużym sprytem, aby uratować statek przed pójściem na dno.

 

  • Autor: Tony Fanchi
  • Liczba graczy: gracze: 3-6
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 120-240 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Paleo

W kooperacyjnej grze „Paleo” prowadzicie swoich łowców, zbieraczy, wojowników i innych członków plemienia przez niezbadane tereny w poszukiwaniu zasobów i tajemnic. Aby pozostawić po sobie trwały ślad dla kolejnych pokoleń, będziecie potrzebowali nowych narzędzi, wzajemnego wsparcia w pokonywaniu zagrożeń i odrobiny szczęścia. Czy uda wam się stworzyć naskalne malowidło, zanim trudne warunki i niedożywienie rozprawią się z waszym plemieniem?

 

  • Autor: Peter Rustemeyer
  • Liczba graczy: gracze: 1 - 4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 45 - 60 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Parki

Gra PARKI przedstawia amerykańskie parki narodowe i zawiera grafiki z serii wydawniczej Fifty-Nine Parks Print Series. Wcielicie się tu w rolę turystów, którzy wędrując szlakami parków narodowych, zobaczą niezwykłe miejsca. W każdej wycieczce natraficie na inny ekwipunek, manierki i zdjęcia. W pudełku znajdziecie wysokiej jakości komponenty takie jak drewniane znaczniki, płótnowane karty czy emaliowany znacznik pierwszego gracza. Czeka tu na Was ok. 60-minutowa rozgrywka dla 1-5 osób w wieku 10+. Witajcie w PARKACH!

 

  • Autor: Henry Audubon, Mattox Shuler, Matt Aiken, Jennifer Graham - Macht, Kyle Key
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 45+
  • Wydawnictwo: Albi

Pax Pamir: Druga edycja

Pax Pamir to strategiczna gra historyczna opowiadająca o polityce i władzy w dziewiętnastowiecznym Afganistanie od autora gier Root i John Company. Gracze będą sprzymierzać się z różnymi sojusznikami, aby zbudować nowe państwo, które będzie w stanie odeprzeć wrogie ataki. Zwyciężyć może jednak tylko jeden gracz. Sojusze będą stawały się coraz silniejsze, a sprzymierzeńcy z przeszłości posuną się do szpiegostwa i podstępów, aby zabezpieczyć swoja własną dominację.

 

  • Autor: Cole Wehrle
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 45-120 min
  • Wydawnictwo: GALAKTA

Przygody Robin Hooda

Anglia, rok 1193. Nottingham cierpi pod jarzmem złego księcia Jana i jego popleczników. Wcielacie się w role Robin Hooda i jego towarzyszy: Małego Johna, Lady Marion i Willa Szkarłatnego, by walczyć z niesprawiedliwością i odkrywać mroczne sekrety. Dzięki specjalnemu arkuszowi wprowadzającemu i księdze przygód, przed pierwszą grą nie musicie czytać instrukcji – od razu rozpoczniecie pierwszą przygodę! Złapcie swój łuk i przyłączcie się do walki o sprawiedliwość i równość w tej familijnej grze kooperacyjnej autorstwa Michaela Menzela, twórcy wielokrotnie nagradzanej gry planszowej Legendy Andoru!

 

  • Autor: Michael Menzel
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 10
  • Czas gry: czas: 60
  • Wydawnictwo: GALAKTA

Słowianie

W grze „Słowianie” zawodnicy muszą zbierać surowce leżące na planszy i za ich pomocą wznosić kolejne budowle, zgodnie z kartami, jakie mają przed sobą. Proste? Wcale nie! Interakcje z innymi graczami, karty Losu oraz niespodzianki ukryte na planszy mogą nieźle skomplikować to, z pozoru banalne, zadanie. Bez strategicznego myślenia i odrobiny sprytu nie da się osiągnąć wyznaczonego celu, który jest tylko jeden – zbudować jak największą słowiańską osadę! Szczypta szczęśliwego losu i przychylnego spojrzenia bogów też się przyda. Niewątpliwą atrakcją gry są drewniane elementy i ciekawa grafika, które jeszcze lepiej pozwolą wejść w świat pradawnych „Słowian”.

 

  • Autor: Alexander
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 45 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Spy Guy

W grze Spy Guy wcielasz się w detektywa i próbujesz ustalić, kto stoi za serią występków przeciwko mieszkańcom miasta. Znajdź na mapie jak najwięcej dowodów, które pomogą Ci złapać sprawcę, zanim on ucieknie z miasta. Spy Guy to gra kooperacyjna, w której liczy się spostrzegawczość i ścisła współpraca między graczami. Na ponad metrowej planszy Treflikowa poszukajcie wskazówek, które przybliżą Was do ujęcia sprawcy. Jeśli zdołacie dogonić przebiegłego Doktora Moritza, wygrywacie grę!

 

  • Autor: Mariusz Majchrowski
  • Liczba graczy: gracze: 1 - 4
  • Wiek graczy: wiek: 5+
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: TREFL SA

Successors

Successors to strategia dla 2 do 5 graczy, w której każdy przejmuje kontrolę nad jedną z kilku frakcji niegdyś niepodzielnej, niezwyciężonej armii macedońskiej. W trakcie rozgrywki potęgi ścierają się o hegemonię poprzez legitymizację swego panowania wśród macedońskiej arystokracji i kontrolę cennych prowincji bezkresnego imperium Aleksandra. Jednak zawsze trzeba zachować czujność, albowiem nader wczesne zdobycie przewagi, może stać się przyczyną ataków pozostałych graczy, a pozornie bliskie zwycięstwo obróci się w pył…

 

  • Autor: Richard H. Berg i Mark Simonitch
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 90-300
  • Wydawnictwo: PHALANX

Szczęki Lwa

Gloomhaven: Szczęki Lwa to w pełni kooperacyjna gra przygodowo-strategiczna. Jest osadzona w unikalnym świecie fantasy, w którym gracze wcielają się w najemników, zwanych Szczękami Lwa. Przechodząc kolejne scenariusze i tworząc z nich kampanię będą zmagać się ze zautomatyzowanymi wrogami zagrywając unikatowe karty postaci. Gra jest fabularnym prequelem klasycznego Gloomhaven. Nowa, uproszczona forma najlepszej gry świata, pozwala na szybszą, bardziej dynamiczną rozgrywkę.

 

  • Autor: Isaac Childres
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60+
  • Wydawnictwo: Albi

Śledztwa - Claire Harper na tropie

Claire Harper wkracza na scenę! Do Londynu powróciliśmy po Nowym Roku. Rzuciłam się w wir pracy i nauki zapominając o historii ze Stambułu. Pewnego dnia ojciec, John Harper, profesor kryminologii na Uniwersytecie Oksfordzkim poinformował mnie, że skontaktował się ze swoim przyjacielem z Edynburga. Wyruszyliśmy w kolejną podróż. Nawet w najśmielszych snach nie marzyłam, że wyprawa do Edynburga zawiedzie mnie aż do Egiptu. „Śledztwa” to seria gier kryminalnych z niezwykle prostymi zasadami i fabułą skoncentrowaną na psychologicznym aspekcie bohaterów, w stylu powieści Agathy Christie. W 1. części złożonej z 3 opowieści oddających hołd klasykom literatury detektywistycznej, głównym bohaterem jest genialna i nieustraszona Claire Harper. To jedna z pierwszych kobiet, które studiowały na Oxfordzie. Specjalizuje się w prawie, jest też żądną przygód podróżniczką i namiętną czytelniczką powieści Agathy Christie. Każda tajemnica jest dla niej okazją, by sprawdzić swoje umiejętności dedukcji!

 

  • Autor: Guillaume Montiage
  • Liczba graczy: gracze: 1-8
  • Wiek graczy: wiek: 10
  • Czas gry: czas: 90 min
  • Wydawnictwo: Hobbity.eu

The Thing: Gra planszowa

The Thing – Gra planszowa przeniesie was do wydarzeń znanych z kultowego filmu wyreżyserowanego w 1982 r. przez mistrza kina grozy, Johna Carpentera. Gra skupia się na umiejętnościach naśladowania i asymilacji Obcego, dzięki którym ukrywa swoją prawdziwą naturę pod osłoną fałszywego człowieczeństwa. Prawdziwym celem Obcego jest ucieczka z bazy i rozprzestrzenienie się po naszej planecie. Sukces nie będzie łatwy, ponieważ obecni w grze ludzie będą starali się temu zapobiec. Na zachowanie Obcego duży wpływ będzie miał przebieg gry oraz to, jak blisko ujawnienia jego prawdziwej tożsamości będą pozostali gracze. Obcy może zdecydować się na pełną współpracę z ludźmi, aby uciec wraz z nimi, lub może próbować zasymilować jak najwięcej z nich, aby zwiększyć swoje szanse na wygraną. Może też ujawnić się i walczyć z nimi z pełną przebiegłością i brutalną siłą.

 

  • Autor: Giuseppe Cicero, Andrea Crespi
  • Liczba graczy: gracze: 1-8
  • Wiek graczy: wiek: +14
  • Czas gry: czas: 60-90 min
  • Wydawnictwo: GALAKTA

Unmatched Bitwa Legend część 1

Unmatched to gra figurkowa o pojedynkach postaci z różnych krain i epok, od herosów znanych z mitów i legend, do bohaterów książek i filmów. Każdy z nich dysponuje własną talią kart, która wyraża jego wyjątkowy styl walki. Możesz mieszać i zestawiać bohaterów z dowolnych zestawów Unmatched, ale pamiętaj: ostatecznie zwyciężyć może tylko jeden. Bohaterowie dostępni w tym zestawie: Król Artur ze swoim pomocnikiem Merlinem, Alicja z Dżabersmokiem, Meduza z Harpiami oraz Sindbad z Tragarzem.

 

  • Autor: Rob Daviau
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 9+
  • Czas gry: czas: 30min
  • Wydawnictwo: Ogry Games

Wielki Mur

Wielki mur to gra planszowa inspirowana historią chińskiego Wielkiego Muru, Dynastia Song i podbojami Czyngis Chana, wzbogacona o elementy fantasy. Choć większość postaci, wydarzeń i odkryć militarnych pokrywają się z historią, to część z nich została przedstawiona w nieco inny sposób, by lepiej wpasować się w założenia gry. Dwóch do czterech graczy będzie prowadzić klany, rywalizując ze sobą na drodze do zostania najbardziej zasłużonym w procesie budowy i obrony Wielkiego Muru. Dzięki mechanikom worker placement zdobędą zasoby niezbędne do budowy Muru. Po stworzeniu armii skierują ją do walki. I choć z gruntu nastawieni będą na rywalizację, ta misja może się powieść wyłącznie, gdy klany będą ze sobą współpracować. Znalezienie idealnego balansu między współpracą, a rywalizacją, będzie kluczem do zwycięstwa w tej konkurencji, albowiem niczym yin i yang - jedno bez drugiego nie ma racji bytu.

 

  • Autor: Kamil 'Sanex' Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 120-180 minut
  • Wydawnictwo: Awaken Realms

Wyspa dinozaurów

W grze Wyspa dinozaurów gracze wcielają się w zarządców parków dinozaurów. Powierzono wam ważne zadanie przeniesienia fantastycznych zwierząt okresów triasu, jury i kredy do epoki nowoczesności! Czeka na ciebie upragniona emerytura – jeśli tylko że uda ci się stworzyć większy i lepszy park niż twoi rywale! Nie będzie to jednak takie proste. Musisz zatrudnić odpowiedni personel, prześcignąć rywali w wyścigu po najciekawsze okazy dinozaurów i ocenić, jakie atrakcje przyciągną najwięcej gości. Wszystko to jednak na nic, jeśli nie zadbasz o odpowiednie środki bezpieczeństwa, aby utrzymać niesforne dinozaury pod kontrolą.

 

  • Autor: Jonathan Gilmour, Brian Lewis
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 90-120min
  • Wydawnictwo: GALAKTA