KATEGORIA: GRA TEMATYCZNA

TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU

Ark Nova

Ark Nova to zaawansowana gra euro, w której gracze budują nowoczesne ogrody zoologiczne - otwierają wybiegi dla różnych gatunków zwierząt, nawiązują współpracę z uniwersystetami, pozyskują sponsorów i wspierają projekty ochrony środowiska. W Ark Nova każdy gracz buduje zoo na własnej odmiennej mapie z akwenami wodnymi, skałami i bonusami. W wersji zaawansowanej mapy oferują asymetryczny rozkład i zdolności.

 

  • Autor: Mathias Wigge
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 90-120 min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Bestia

Bestia to gra typu jeden przeciw wielu, w której jeden z graczy wcieli się w rolę Bestii: potężnej, mistycznej istoty, która chce wypędzić ludzi ze swojego terytorium. Pozostali gracze wcielają się w Łowców, którzy muszą współpracować, aby wytropić i zabić Bestię. Po której stronie staniesz? Jeden przeciw wielu: wcielisz się w samotną, potężną Bestię czy dołączysz do drużyny Łowców? Ukryte ruchy: Bestia porusza się z użyciem zakrytych kart ruchu. Łowcy muszą się postarać, aby ją wytropić! Wybór kart: zdecyduj, których kart potrzebujesz, a które możesz przekazać przeciwnikowi.

 

  • Autor: Aron Midhall, Elon Midhall, Assar Pettersson
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 14
  • Czas gry: czas: 60-120min
  • Wydawnictwo: Galakta

Call of Madness

W trakcie rozgrywki wcielamy się w kapłanów kultów Cthulhu, którzy usiłują przyzwać Wielkiego Przedwiecznego, a przeszkadzają im w tym zarówno badacze jak i inne kulty. Pozyskuj moce i błogosławieństwa istot ze świata H.P. Lovecrafta poprzez poświęcanie swoich kultystów, a następnie używaj ich zagrywając kart, aby zniszczyć badaczy i przyspieszyć unicestwienie wrogich kultów!

 

  • Autor: Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 20'/gracz
  • Wydawnictwo: Czacha Games

CoraQuest: Małe wielkie przygody

CoraQuest: Małe wielkie przygody to kooperacyjny dungeon crawler stworzony dla dzieci i częściowo przez dzieci - autorką jest 8-letnia Cora (pomagał jej tata). Gracze wcielają się tu w czterech poszukiwaczy przygód, eksplorujących podziemia, unikających pułapek, odnajdujących skarby, walczących ze strasznymi potworami, a czasem ratujących przyjazne gnomy. Grafiki wykorzystane w grze zostały przygotowane przez Corę i inne dzieci z całego świata, zafascynowane rozwojem gry.

 

  • Autor: Dan Hughes, Cora Hughes
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 6+
  • Czas gry: czas: 45-60 minut
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Cubitos: Ryzykowny Wyścig

Cubitos to gra dla 2 do 4 graczy na 30 do 60 minut, w którą mimo 10+ na pudełku spokojnie zagrają młodsi gracze. Prócz wspomnianego już wyścigu i mechaniki igrania z losem (Push Your Luck – znanego ze świetnej gry „Szarlatani z Pasikurowic”), mamy tu także budowanie zasobów kości (Dice/Pool Building) czyli kościanej odmiany lubianego Deck Buildingu znanego choćby z popularnej gry Brzdęk. W Cubitos gracze wcielają się w uczestników corocznego Cube Cup, wyścigu strategii i szczęścia, aby wyłonić mistrza Cubitos. Każdy gracz ma biegacza na torze wyścigowym i zespół wsparcia, który jest reprezentowany przez wszystkie kości, którymi dany gracz dysponuje. W każdej turze rzucasz kośćmi i wykorzystujesz ich wyniki, aby poruszać się po torze wyścigowym, będziesz kupować nowe kości i będziesz korzystać z ich zdolności — ale musisz uważać, aby nie forsować szczęścia, bo możesz odnieść porażke!

 

  • Autor: John D. Clair
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 30-60 minut
  • Wydawnictwo: Dice & Bones

Dominant Species: Władcy Ziemi

Dominant Species: Władcy Ziemi to gra dla 2 do 6 graczy, przedstawiająca niespodziewane nadejście epoki lodowcowej i wiążące się z tym wyzwania. W grze przejmiesz kontrolę nad jedną z sześciu gromad: ssaków, gadów, ptaków, płazów, pajęczaków bądź owadów. Rozpoczynają one rozgrywkę we względnej równowadze, choć taki stan prędko ulegnie zmianie. Jedna podjęta decyzja, działanie, nowe przystosowanie ewolucyjne napędzi walkę między waszymi gatunkami i zmieni sytuację na planszy.

 

  • Autor: Chad Jensen
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 90-140 min
  • Wydawnictwo: Phalanx

Eleven

Eleven to piłkarski menedżer na planszy. Zadaniem graczy jest zarządzanie piłkarskim klubem i wybranie takiej jedenastki na boisku, która okaże się najlepsza. Eleven to strategiczna gra optymalizacyjna, w której gracze muszą zadbać o całokształt swojego biznesu: od kadr, poprzez infrastrukturę, aż po wybór samych piłkarzy. Miłośnicy futbolu znajdą w grze wiele smaczków, ale z powodzeniem mogą w nią zagrać osoby, które nigdy w życiu nie widziały żadnego meczu. Eleven to gra z intuicyjną mechaniką, w której liczy się dobra strategia budowania biznesu, a sama znajomość historii piłki nożnej absolutnie nie jest konieczna.

 

  • Autor: Thomas Jansen
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60-120 min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Frostpunk

Frostpunk to strategiczna gra planszowa, w której od jednego do czterech graczy wciela się w przywódców ostatniej kolonii ocalałych w postapokaliptycznym, skutym lodem świecie. Naszą rolą jest zarządzanie zarówno infrastrukturą ostatniego miasta, jak i jego mieszkańcami oraz nieustanne lawirowanie między perspektywą lodowej zagłady a buntem. Nasi obywatele to nie tylko nieme pionki na planszy: będą wysuwać postulaty i reagować zgodnie z panującymi nastrojami. Działania i decyzje graczy poniosą ze sobą istotne dla rozgrywki konsekwencje, tworząc każdorazowo wyjątkową, dojrzałą historię.

 

  • Autor: Adam Kwapiński
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 18+
  • Czas gry: czas: 120-150 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Gra Dla Młodych Buntowniczek

Kooperacyjna gra dla młodych buntowniczek nawiązuje do książki Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek. W każdej turze będziecie losować kartę jednej z 9 kobiet oraz 7 ilustrowanych kart wskazówek, za pomocą których dacie pozostałym graczom podpowiedzi, którą postać mają wskazać.

 

  • Autor: Simone Luciani
  • Liczba graczy: gracze: 2-99
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 20 min.
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Gra planszowa Alcatraz 2034 EscapeRun

Witajcie w Alcatraz, pierwszym w pełni zautomatyzowanym więzieniu na świecie! Jest rok 2034. Właśnie tutaj najgorsi z najgorszych będą odsiadywać swoje wyroki. By zapobiec ucieczkom, w całym kompleksie więziennym wdrożono automatyczny system bezpieczeństwa, specjalne cele więzienne, a także drony i robotycznych wartowników. Zanim jednak system zostanie w pełni uruchomiony, na miejsce ściągnięto grupę ekspertów, których zadaniem jest przetestowanie zabezpieczeń. Ale coś poszło nie tak… i eksperci sami stali się więźniami Alcatraz! Spróbuj wydostać się z więziennej wyspy – ale najpierw upewnij się, że masz wszystko, czego potrzebujesz! Zawartość: Plansza główna, plansza Systemu, 165 kart, 18 drewnianych pionków, 2 kości, 18 kafelków Ucieczki, 12 kafelków Budynków, 18 żetonów Systemu Bezpieczeństwa, 1 żeton Escape/Run, 12 znaczników Ruchu Więźniów oraz instrukcja. Gra dla 2-6 graczy w wieku 12+.

 

  • Autor: Tactic Games (Gamestorm Studio)
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 60+
  • Wydawnictwo: Tactic Games

Keep The Heroes Out!

KTHO! to asymetryczna gra kooperacyjna, w której wcielamy się w potworki broniące swoich lochów przed zachłannymi bohaterami. W grze tej poza kooperacja możemy wyróżnić mechaniki takie jak deck building (budowanie swojej talii) czy tower defense (obrona w tym przypadku swoich lochów). W grze znajdziemy ponad 200 kart (naszych potworów, bohaterów, scenariuszy czy ulepszeń), 45 drewnianych meepli potworów, całą masę żetonów (bohaterów, surowców, skarbów), 20 dużych kafli lochów z których tworzyć będziemy obszar gry wg. scenariuszy. Do tego oczywiście instrukcja oraz księga scenariuszy. By tego było mało w pudełku znajdziecie insert, który pomieści wszystko – podstawową grę, dodatki oraz zakoszulkowane karty!

 

  • Autor: Luís Brüeh
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 40-50 minut
  • Wydawnictwo: Dice & Bones

Kohaku

Stwórz japoński staw pełen harmonii! Gracze tworzą z płytek piękne japońskie stawy. Punkty zdobywane są za odpowiednie rozmieszczenie płytek w swoim stawie: za różnokolorowe kwiaty, ważki latające w pobliżu żab, kamienie dające schronienie narybkowi oraz za inne ozdoby.

 

  • Autor: Danny Devine
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 8-108
  • Czas gry: czas: 45 min.
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Kryptyda

Wciel się w kryptozoologa na krawędzi wiekopomnego odkrycia! Zachowaj czujność, analizuj fakty, łącz wskazówki i jako pierwszy odkryj siedlisko kryptydy... Pamiętaj tylko, by nie zdradzić się ze swoją wiedzą przed kolegami po fachu. Reszta kryptozoologów zzielenieje z zazdrości!

 

  • Autor: Hal Duncan, Ruth Veevers
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 30 min.
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Księga czarów

Zdobywaj niezwykłe przedmioty i rozwijaj swoje magiczne umiejętności, żeby zostać najpotężniejszym z czarodziejów. Korzystaj z kryształów mocy, aby zdobywać magiczne przedmioty i sprzymierzeńców. Niech twoja potęga i spryt doprowadzą cię do zwycięstwa!

 

  • Autor: Steve Finn
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 40min
  • Wydawnictwo: FoxGames

Massive Darkness 2

Massive Darkness 2: Hellscape to kooperacyjna gra planszowa, będąca kontynuacją wielkiego hitu z 2017 roku. Twórcą gry jest Alex Olteanu (God of War: The Card Game), a oryginalnym wydawcą — CMON. Bazując na mechanice kultowej serii Zombicide i ją ulepszając, druga część Massive Darkness przeniesie was w klimaty dark fantasy z motywami D&D. Upłynęła dekada, odkąd Nieprzenikniony Mrok został pokonany na zawsze. Na zawsze? Oczywiście, że nie! Sfery dryfujących w eterze światów zderzyły się, a przez szczeliny pękającej rzeczywistości napływają kolejne fale demonów i aniołów, zalewających ludzkość bitewną pożogą… W tej ogromnej grze, liczącej niemal 70 figurek, będziemy przeszukiwać lochy, zbierać ekwipunek, zdobywać doświadczenie i walczyć z przeraźliwymi monstrami. Tutaj każda z sześciu dostępnych klas postaci posiada własne mechaniki działania, co czyni rozgrywkę asymetryczną i jeszcze bardziej immersyjną.

 

  • Autor: Alex Olteanu, Marco Portugal
  • Liczba graczy: gracze: 1-6
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60 min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Małe Epickie Podziemia

Małe Epickie Podziemia to kooperacyjny dungeon crawler dla 1-4 graczy gotowych przemierzyć podziemia fantastycznego świata Aughmoore. W Małych Epickich Podziemiach gracze wcielają się w grupę bohaterskich śmiałków, odkrywających straszliwe podziemia w poszukiwaniu ich Bossa. Za każdym rogiem, w każdym kolejnym pomieszczeniu na bohaterów czyhają gobliny, potworni sługusi i groźne pułapki. Rozgrywka dzieli się na dwa akty: Podziemia oraz Bossa. W obu gracze muszą przemierzać modularną, zmieniającą się przy każdej rozgrywce planszę i ścigać się z przygasającym w każdej turze światłem pochodni. Gdy ta całkiem zgaśnie, nasi herosi będą na zawsze zagubieni w ciemnościach.

 

  • Autor: Scott Almes
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 30-60
  • Wydawnictwo: Galakta

Muzykanci z Bremy

Cztery zwierzaki postanowiły wziąć los w swoje łapy i wyruszyć do Bremy, by dołączyć do miejskiej orkiestry. Niestety na ich drodze pojawili się rozbójnicy… Sprytne zwierzęta wymyśliły świetny sposób, by zbójów wystraszyć: stanęły jeden na drugim i zaczęły ryczeć wniebogłosy. W grze zbieracie swoją gromadkę zwierzaków i próbujecie ułożyć z nich wieżę na tyle wysoką, by przerosła zbójów.

 

  • Autor: Przemysław Fornal, Michał Gołąb Gołębiowski
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 5+
  • Czas gry: czas: ok. 20 minut
  • Wydawnictwo: Granna

Najlepsza gra o psach 2

Pies jest najlepszym przyjacielem człowieka, nic więc dziwnego, że świat pełen jest miłośników tych czworonogów! W Najlepszej grze o psach 2 będziecie rywalizować między sobą o tytuł największego psiarza. Pamiętajcie, by zapewnić swoim podopiecznym wszystko, czego potrzebują. W tym celu będziecie kolekcjonować karty przysmaków, kości i zabawek. Pieski uwielbiają uczyć się nowych sztuczek, dlatego nie zapominajcie o tresurze. Każdy pupil ma swój niepowtarzalny temperament, od pełnego energii psotnika po leniwego arystokratę. Nie zapomnijcie o psiakach ze schroniska, które marzą o tym, by któreś z Was dało im nowy dom. Rozgrywkę zwycięży psi opiekun, który zdobędzie najwięcej punktów zwycięstwa.

 

  • Autor: David Short
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 30min
  • Wydawnictwo: FoxGames

Nemesis: Lockdown

Nemesis: Lockdown to wyjątkowo klimatyczna gra z gatunku survival-horror. Druga część uwielbianego cyklu Nemesis przenosi nas do tajemniczej bazy na Marsie. Gra utrzymuje kinową, pół-kooperacyjną naturę swojego poprzednika, wprowadzając przy tym nowe mechaniki. W trakcie ekscytującej rozgrywki gracze będą zbierać przedmioty, eksplorować pomieszczenia oraz stawiać czoła nieznanym i niebezpiecznym Intruzom. Każdy z graczy ma swój własny tajny cel, który prowadzi do zwycięstwa. Nierzadko kosztem innych. Odnalezienie równowagi między współpracą a rywalizacją staje się kluczem do sukcesu. Jednak czy można zaufać sojusznikom, gdy wydają się oni knuć własne intrygi? Czy zdołasz odkryć prawdziwe intencje pozostałych graczy i odnieść zwycięstwo? Czy uda Ci się wypełnić swoje cele, gdy za każdym rogiem może kryć się morderczy Intruz? Przygotuj się na niezapomnianą przygodę z Nemesis: Lockdown!

 

  • Autor: Adam Kwapiński
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 90-180 minut
  • Wydawnictwo: Awaken Realms

Nemesis: Lockdown

Nemesis: Lockdown to kolejna odsłona klimatycznej gry z gatunku survival horror, której głównymi motywami są blef, zdrada i walka z nieuchwytnym zagrożeniem. Tym razem wcielasz się w rolę pracownika bazy na Marsie opanowanej przez wrogie organizmy z kosmosu. Aby wygrać, musisz zrealizować jeden z dwóch celów, a po drodze czeka na Ciebie wiele przeszkód, takich jak spotkanie z nową rasą intruzów nazywanych nocnymi łowcami.

 

  • Autor: Adam Kwapiński
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60-180 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Ostry dyżur

Jesteście lekarzami, którzy właśnie zostali zatrudnieni w świeżo otwartym, nowoczesnym Centrum Medycznym. Będziecie musieli współpracować z kolegami po fachu, aby przyjmować, diagnozować i leczyć pacjentów, którzy wymagają pomocy. Ostry Dyżur to innowacyjna, kooperacyjna gra rozgrywana w czasie rzeczywistym, pozwalająca doświadczyć wyzwań i presji towarzyszących medycznej profesji. Mechanika rozmieszczania klepsydr jako pracowników szpitala pozwoli wam wykonywać szeroki wachlarz akcji. Ostry Dyżur to wyjątkowa, wypełniona zabawnymi wyzwaniami i wymagającymi decyzjami gra, która świetnie sprawdzi się na stole zarówno początkujących jak i doświadczonych graczy. Stawka jest wysoka, ponieważ to od was zależeć będzie ludzkie życie! Czy uda wam się przetrwać kolejny szalony dyżur?

 

  • Autor: Anthony Howgego, Konstantinos Kokkinis, Dávid Turczi
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 30-45min
  • Wydawnictwo: Galakta

Papierowe Morze

Kilka delikatnie złożonych kartek i cały morski świat budzi się do życia. Mądrze dobieraj karty, wybierając odpowiedni z dwóch sposobów. Zagrywaj jedne dla specjalnych akcji, jak rozegranie dodatkowej tury, pozyskiwanie nowych kart czy podebranie z ręki przeciwnika. Zbieraj inne dla największych zestawów lub mnożników i trzymaj je ukryte na ręce. W odpowiedniej chwili zakończ rundę by wyprzedzić przeciwników. Jesteś pewien swej dominacji w turze? Zaryzykuj i pozwól innym rozegrać jeszcze jedną turę, by zyskać dodatkowe punkty… lub je stracić! Zdobądź wszystkie 4 Syreny i natychmiast wygraj całą grę, bez podliczania punktów! Uruchamiaj akcje, zdobywaj punkty, ryzykuj i stwórz Papierowe Morze!

 

  • Autor: Bruno Cathala, Théo Rivière
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 30-45
  • Wydawnictwo: Dice & Bones

Pętla

PĘTLA to zakręcona gra kooperacyjna, w której toczycie spektakularny bój ze złowrogim doktorem Fuksem. Wcielcie się w strażników czasu w jednym z czterech trybów rozgrywek, z których każdy stanowi odmienne wyzwanie. Zdobywajcie potężne artefakty, powstrzymajcie wszechobecne duplikaty doktora i dokonajcie sabotażu jego groźnej machiny czasu. Wykorzystajcie maksymalnie możliwości zapewniane przez karty i mistrzowsko opanujcie zasady PĘTLI, poprzez łączenie ich efektów w spektakularne łańcuchy zdarzeń. Bądźcie czujni, ponieważ Dr nie będzie bezczynnie przyglądał się waszym działaniom!

 

  • Autor: Maxime Rambourg, Théo Rivière
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 60 min.
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

POD PRZYKRYWKĄ

Pod przykrywką - gra towarzyska, w której zostaniecie tajnymi agentami mającymi za zadanie wtopić się w tłum i nawiązać ze sobą kontakt. Miejscem spotkania będzie Rio de Janeiro w trakcie karnawału! Wspaniałe stroje, kolorowe maski, wymyślne rekwizyty – to doskonała okazja, żeby działać pod przykrywką! Wmieszajcie się w roztańczony tłum i wytężcie wzrok – wystarczy tylko jedno mrugnięcie, aby nawiązać kontakt. Ale uwaga! Wasze poczynania bacznie śledzą służby kontrwywiadu, które mogą was rozszyfrować. Na sukces mogą liczyć tylko najlepsi obserwatorzy i najbardziej dyskretne jednostki! Do akcji!

 

  • Autor: Fred Krahwinkel
  • Liczba graczy: gracze: 4 - 8
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Trefl S.A.

Psi Park

Gracze wcielają się w rolę wyprowadzaczy psów, którzy w trakcie 4 rund pozyskają do swoich kojców po 8 psów. W każdej rundzie każdy z graczy będzie miał możliwość wyprowadzenia na spacer do psiego parku maksymalnie 3 swoich psów. W parku gracze będą zyskiwali zasoby oraz reputację. Na końcu każdej rundy, gracze będą zyskiwać reputację za każdego psa, którego wyprowadzili, i tracić ją za każdego niewyprowadzonego psa, który znajduje się w ich kojcu. Celem jest, by na końcu rozgrywki posiadać jak najwięcej punktów reputacji. Gracze mogą je zdobywać poprzez wyprowadzanie psów, wygrywanie nagród psiego eksperta oraz realizowanie swoich celów.

 

  • Autor: Lottie Hazell, Jack Hazell
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 40-80min
  • Wydawnictwo: Galakta

Ryzykanci

Ryzykanci to szybka gra karciana, autorstwa Michaela Rienecka, twórcy bestsellerowych Intrygantów. Zbierz drużynę odważnych awanturników, którzy wyruszą na serię niebezpiecznych misji - nie wszyscy jednak powrócą z nich cało i zdrowo. Jak dużo zaryzykujesz, jak bardzo narazisz swoją ekspedycję, by zdobyć cenne artefakty starożytnych kultur?

 

  • Autor: Michael Rieneck
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 30 min.
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Syndykat zbrodni

PORACHUNKI MAFIJNE W 20 MINUT! Gangsterska gra strategiczna. Rodziny mafijne rywalizują o dominację nad Nowym Jorkiem. Spróbuj przejąć kontrolę nad kluczowymi dzielnicami miasta. Obserwuj co robi rywal – będzie próbować umocnić się w innych dzielnicach, co może cię drogo kosztować. Proste zasady, trudne decyzje! + DODATEK „LOS ANGELES”! W pudełku znajduje się również dodatek „Los Angeles”: – Nowa plansza! – Nowy gang! – Nowe zasady gry!

 

  • Autor: Paolo Mori
  • Liczba graczy: gracze: 1-2
  • Wiek graczy: wiek: 12–112
  • Czas gry: czas: 20 min
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Uśpieni bogowie

Uśpieni bogowie to kooperacyjna gra kampanijna dla 1 - 4 graczy w wieku 13+. Gracze wspólnie eksplorują rozległy świat, podejmują wyzwania i walczą z przeciwnikami, a każda decyzja może odmienić los kampanii. Ogromny otwarty świat przedstawiony jes w postaci atlasu. Każda strona przedstawia jedynie niewielki fragment odkrywanego świata. Zwiedzane wyspy opisane są w obszernej księdze przygód, każde miejsce kryje swoją historię, nowe postaci czy cenne skarby. Jedna kampania trwa 15 - 30 godzin, a system gry pozwala przerwać i zapisać kampanię w dowolnych momentach.

 

  • Autor: Ryan Laukat
  • Liczba graczy: gracze: 1–4
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 60–1200 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

W Krainie Baśni. Rodzinna gra na spostrzegawczość

Listy, okulary, drabiny, miotły i inne obiekty codziennego użytku zgubiły się w okolicy zamku Kopciuszka, chatki Królewny Śnieżki, targu Alladyna i wielu innych cudownych miejsc. “W Krainie Baśni” gracze wcielają się w bajkowych detektywów, których zadaniem będzie jak najszybsze odnalezienie tych przedmiotów. Zadanie nie jest łatwe, bo obiektów na planszach jest całe mnóstwo!

 

  • Autor: Wydawnictwo Muduko
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 1-18
  • Wiek graczy: wiek: 5+
  • Czas gry: czas: 15 minut
  • Wydawnictwo: Muduko

W stronę słońca

Ludzkość odkryła sposób na przemieszczanie się z prędkością większą od światła! Odległe gwiazdy nagle znalazły się w jej zasięgu. Potrzebni są tylko odważni odkrywcy kosmosu, którzy podejmą się zbadania bezkresnej galaktyki i stworzenia jej mapy. Będziecie przy tym napotykać obcych, ulepszać swój statek, odkrywać skarby i badać czarne dziury oraz zewnętrzne obszary kosmosu, a wszystko po to, aby zostać najsłynniejszym badaczem galaktyki!

 

  • Autor: Yeon-Min Jung, Gary Kim
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 30 min.
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Wieczna Zima: Paleoamerykanie

Akcja gry Wieczna Zima: Paleoamerykanie rozgrywa się w Ameryce Północnej około 10 000 lat p.n.e. Gracze poprowadzą swoje plemiona przez kilka pokoleń, przekształcając je ze skromnej grupy łowiecko-zbierackiej w rozwiniętą społeczność plemienną. W czasie rozgrywki plemiona mogą odkrywać nowe ziemie i się na nich osiedlać, rozwijać kulturę, doskonalić techniki polowania na wielką zwierzynę i budować niezwykle trwałe megality. Wieczna Zima to gra strategiczna łącząca w innowacyjny sposób dwie znane mechaniki: worker placement oraz deck building. W każdej rundzie gracze wysyłają członków swoich plemion na pola na planszy oraz opłacają wybrane przez siebie akcje poprzez zagrywanie kart i wydawanie zasobów. Niezagrane karty mogą zostać wykorzystane na ostatnią fazę rundy, kiedy po ich jednoczesnym odkryciu gracze rozpatrują różnorodne efekty i ustalają nową kolejność tur. Po czterech pełnych emocji rundach wygrywa ten z graczy, którego plemię zdobyło najwięcej punktów zwycięstwa.

 

  • Autor: Stan Kordonskiy
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 60-120min
  • Wydawnictwo: Galakta

Wojna o Pierścień: Gra karciana

W grze Wojna o Pierścień: Gra karciana od 2 do 4 graczy rywalizuje w dwóch zespołach: Cień kontra Wolne Ludy. Każdy gracz posiada unikalną talię kart, reprezentującą mocne i słabe strony różnych frakcji biorących udział w wojnie. Wolne Ludy desperacko próbują ukończyć swoją misję zniszczenia Jedynego Pierścienia, jednocześnie broniąc swoich ojczyzn. Cień musi zaatakować szybko i zdecydowanie lub powoli szerzyć zepsucie i sprowadzić na Froda ból, cierpienie i żal z powodu utraty Towarzyszy. Podczas gry gracze na zmianę zagrywają karty reprezentujące postacie, armie, przedmioty i wydarzenia Wojny o Pierścień. Każda zagrana karta ułatwi lub utrudni podróż Drużyny Pierścienia w miarę jej postępów na swojej ścieżce albo posłuży do obrony lub podbicia twierdz Śródziemia podczas walki na aktywowanych w każdej rundzie polach bitew. To twoja szansa, aby na nowo przekuć losy Śródziemia… jak jeszcze nigdy wcześniej.

 

  • Autor: Ian Brody
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 90-120
  • Wydawnictwo: Galakta

Wojownicy Podziemi

Wojownicy Podziemi wracają, a wraz z nimi kolejne szalone przygody dla zręcznych graczy, którym nieobca jest prawdziwie ułańska fantazja. Jako drużyna niezbyt rozgarniętych bohaterów zstąpicie do podziemi, aby gromić potwory, zdobywać łupy, pokonać potężnego władcę lochów i wrócić w glorii chwały. Esencją rozgrywki jest walka, która wymaga rzucania kośćmi... do tarczy - i to na różne ekwilibrystyczne sposoby. Seria składa się z gry podstawowej oraz czterech samodzielnych dodatków tematycznych.

 

  • Autor: Aureliano Buonfino, Lorenzo Silva, Lorenzo Tucci Sorrentino
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 45-60 min.
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Władca Kości

Ludzie powiadają, że w mrocznych lochach Samotnej Góry mieszka przerażająca, nieumarła istota — Władca Kości. Pod swymi rozkazami ma zastępy szkieletów ożywionych ponurą magią. Legenda głosi o nieprzebranych skarbach zgromadzonych w przepastnych kufrach, których władca zazdrośnie strzeże. Czy stawicie czoła jemu i jego żołnierzom? Czy sięgnięcie po jego skarby? Spieszcie się, złoto przyciąga żądnych przygód śmiałków, a w pieśniach jest miejsce tylko dla jednego zwycięzcy! Waszym zadaniem jest pokonanie mrocznego Władcy Kości. W tym celu będziecie eksplorować ponure podziemia, walczyć z nieumarłymi sługami i zdobywać ekwipunek przydatny w dalszej wyprawie. W finałowej bitwie zmierzycie się z tytułowym Władcą Kości, by położyć kres jego rządom i zdobyć jego skarby. Kto ukończy grę z największą liczbą skarbów nieumarłego władcy, stanie się bohaterem legend i pieśni okolicznych bardów. Wygra też grę, ale przecież głównie chodzi o sławę i złoto, prawda? Sprawdźcie sami!

 

  • Autor: Adam Strzelecki
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 2 - 4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 60 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Trefl S.A.

Zapomniane Morza

Zapomniane Morza to fabularna gra przygodowa ze wsparciem aplikacji. W trakcie 5 scenariuszy gracze wcielają się w role piratów i wypływają w morskie podróże, aby odkrywać nowe lądy, zakopywać skarby i wypełniać kolejne cele misji. Macie szansę wygrać tylko wtedy, jeżeli będziecie współpracować? Niby tak, ale nie zapomnijcie, że każdy z was będzie miał do napisania własną historię, o której być może kiedyś opowiedzą w portowym szynku. Odpalcie aplikację, która otrzymała nagrodę Golden Geek i dajcie się porwać niesamowitej przygodzie Zapomnianych Mórz, nagrodzonych przez Toma Vasela statusem Seal of Excellence! “Dużo by mówić o tej grze, więc może na początek powiem tylko tyle, że to moja ulubiona gra, w jaką grałem w tym roku, prawdopodobnie ulubiona gra piracka i z pewnością ulubiona gra fabularna”. ~Tom Vasel

 

  • Autor: Mr. Bistro, J. Arthur Ellis, Isaac Vega
  • Liczba graczy: gracze: 1-7
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 120-240 min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Zatoka kupców

Zatoka kupców to silnie asymetryczna gra euro, w której każdy z graczy wcieli się w innego kupca ze świata fantasy, prowadzącego własny, wyjątkowy sklepik. Kupcy starają się sprzedać swoje towary podróżnikom przybyłym na trzy pomosty Zatoki, pełniące rolę najznakomitszych placów handlowych w całych Pięciu Królestwach. Każdy gracz używa do gry własnego zestawu unikalnych elementów i mechanik przypisanych jego postaci, aby produkować towary, zwiększyć wydajność swojego sklepu i – przede wszystkim – wzbogacić się! Chociaż kupcy pracują niezależnie od siebie w swoich sklepach, nieustannie rywalizują, aby przyciągnąć jak największą liczbę klientów, wpłynąć na zapotrzebowanie na konkretne towary oraz otrzymać wsparcie jednej z czterech gildii.

 

  • Autor: Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60-90
  • Wydawnictwo: Galakta

Zuuupa. Rozgrzewająca gra karciana

Gra, w której gracze wcielają się w kucharzy starających się ugotować zupę z rosołowych resztek i dostępnych warzyw według własnego przepisu. Zagrywając przed siebie karty składników próbują doprowadzić do sytuacji, w której we wspólnej puli znajdzie się wymagana liczba warzyw do stworzenia zupy o danym smaku. Prosta gra karciana, która nasyci graczy głodnych emocjonujących rozgrywek pełnych blefu, strategii i humoru!

 

  • Autor: Reiner Knizia
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: Muduko