KATEGORIA: GRA ŚREDNIOZAAWANSOWANA

TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU

Bestia

Bestia to gra typu jeden przeciw wielu, w której jeden z graczy wcieli się w rolę Bestii: potężnej, mistycznej istoty, która chce wypędzić ludzi ze swojego terytorium. Pozostali gracze wcielają się w Łowców, którzy muszą współpracować, aby wytropić i zabić Bestię. Po której stronie staniesz? Jeden przeciw wielu: wcielisz się w samotną, potężną Bestię czy dołączysz do drużyny Łowców? Ukryte ruchy: Bestia porusza się z użyciem zakrytych kart ruchu. Łowcy muszą się postarać, aby ją wytropić! Wybór kart: zdecyduj, których kart potrzebujesz, a które możesz przekazać przeciwnikowi.

 

  • Autor: Aron Midhall, Elon Midhall, Assar Pettersson
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 14
  • Czas gry: czas: 60-120min
  • Wydawnictwo: Galakta

Demeter

Demeter to wykreślanka, w której wcielasz się w naukowca badającego dinozaury na odległej planecie. Co rundę wybierasz jedną kartę z pięciu odkrytych, wykorzystując ją do zakreślania pól na różnych obszarach swojego arkusza. Kluczem do zwycięstwa jest szukanie między nimi powiązań, aby każdy ruch otworzył możliwość wykonania dodatkowych akcji. W trakcie zaledwie 12 rund będziesz dążyć do odkrycia jak największej liczby dinozaurów, zbadania ich, rozwinięcia posterunków obserwacyjnych, wspięcia się na szczeblach nauki i spełniania zmiennych celów. Osoba, która zdobędzie najwięcej Punktów Misji otrzyma tytuł Dinoodkrywcy!

 

  • Autor: Matthieu Verdier
  • Liczba graczy: gracze: 1-100
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 20 minut
  • Wydawnictwo: Moria Games

Gra planszowa Alcatraz 2034 EscapeRun

Witajcie w Alcatraz, pierwszym w pełni zautomatyzowanym więzieniu na świecie! Jest rok 2034. Właśnie tutaj najgorsi z najgorszych będą odsiadywać swoje wyroki. By zapobiec ucieczkom, w całym kompleksie więziennym wdrożono automatyczny system bezpieczeństwa, specjalne cele więzienne, a także drony i robotycznych wartowników. Zanim jednak system zostanie w pełni uruchomiony, na miejsce ściągnięto grupę ekspertów, których zadaniem jest przetestowanie zabezpieczeń. Ale coś poszło nie tak… i eksperci sami stali się więźniami Alcatraz! Spróbuj wydostać się z więziennej wyspy – ale najpierw upewnij się, że masz wszystko, czego potrzebujesz! Zawartość: Plansza główna, plansza Systemu, 165 kart, 18 drewnianych pionków, 2 kości, 18 kafelków Ucieczki, 12 kafelków Budynków, 18 żetonów Systemu Bezpieczeństwa, 1 żeton Escape/Run, 12 znaczników Ruchu Więźniów oraz instrukcja. Gra dla 2-6 graczy w wieku 12+.

 

  • Autor: Tactic Games (Gamestorm Studio)
  • Liczba graczy: gracze: 2-6
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 60+
  • Wydawnictwo: Tactic Games

Iki

Przenieś się do Japoni, do czasów Edo i postaraj się zostać najlepszym edokko („dzieckiem Edo”) poprzez wspomaganie rozwoju miasta i poprawę jakości życia jego mieszkańców. Zatrudniaj postaci o różnych umiejętnościach, skieruj je do pracy w słynnej handlowej dzielnicy Nihonbashi i podnoś ich doświadczenie, aż przejdą na emeryturę. Zwycięzcą zostanie gracz o najwyższym IKI, czyli ten, który najbardziej był w zgodzie z filozofią życia z epoki Edo. „Iki” to średnio ciężka euro gra, którą pokochasz za piękne i klimatyczne ilustracje oraz ciekawe zasady oparte na mechanice rondla.

 

  • Autor: Koota Yamada
  • Liczba graczy: gracze: 2–4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60–90 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Jakub Wędrowycz: Dziki Samogon

Jakub Wędrowycz: Dziki Samogon to kooperacyjna gra karciana autorstwa Joanny Kijanki (Osadnicy: Królestwa Północy), zainspirowana kultową serią książek Andrzeja Pilipiuka. Stało się! Pijak, zawadiaka, ale przede wszystkim pogromca potworów — Jakub Wędrowycz wyrusza na kolejne łowy. Tym razem nie będzie sam, bo towarzyszą mu Józwa i Semen! W Jakubie Wędrowyczu połączycie siły i wspólnie staniecie przeciwko wynaturzonemu bestialstwu. Każdy z was będzie wykorzystywał karty do wykonywania akcji swojej postaci, a inni gracze będą mogli je wspierać swoimi kartami.

 

  • Autor: Joanna Kijanka
    • polski autor
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 45 min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Kryptyda

Wciel się w kryptozoologa na krawędzi wiekopomnego odkrycia! Zachowaj czujność, analizuj fakty, łącz wskazówki i jako pierwszy odkryj siedlisko kryptydy... Pamiętaj tylko, by nie zdradzić się ze swoją wiedzą przed kolegami po fachu. Reszta kryptozoologów zzielenieje z zazdrości!

 

  • Autor: Hal Duncan, Ruth Veevers
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 30 min.
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Massive Darkness 2

Massive Darkness 2: Hellscape to kooperacyjna gra planszowa, będąca kontynuacją wielkiego hitu z 2017 roku. Twórcą gry jest Alex Olteanu (God of War: The Card Game), a oryginalnym wydawcą — CMON. Bazując na mechanice kultowej serii Zombicide i ją ulepszając, druga część Massive Darkness przeniesie was w klimaty dark fantasy z motywami D&D. Upłynęła dekada, odkąd Nieprzenikniony Mrok został pokonany na zawsze. Na zawsze? Oczywiście, że nie! Sfery dryfujących w eterze światów zderzyły się, a przez szczeliny pękającej rzeczywistości napływają kolejne fale demonów i aniołów, zalewających ludzkość bitewną pożogą… W tej ogromnej grze, liczącej niemal 70 figurek, będziemy przeszukiwać lochy, zbierać ekwipunek, zdobywać doświadczenie i walczyć z przeraźliwymi monstrami. Tutaj każda z sześciu dostępnych klas postaci posiada własne mechaniki działania, co czyni rozgrywkę asymetryczną i jeszcze bardziej immersyjną.

 

  • Autor: Alex Olteanu, Marco Portugal
  • Liczba graczy: gracze: 1-6
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60 min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Małe Epickie Galaktyki

Gdzieś w głębi kosmosu twoja przeludniona galaktyka sięga ku odległym planetom w nadziei na dalszą ekspansję. Będziesz budować flotę, walczyć o wpływy i kolonizować nowe światy w imię galaktycznego podboju. Jednak nie tylko twoje imperium pragnie się rozwijać. Oportunistyczni rywale z odległych zakątków przestrzeni rosną w siłę równie szybko co ty, a wszechświat nie jest wystarczająco nieskończony, by każdy zrealizował swe ambicje. Jeśli strategicznie rozmieścisz statki, wybierzesz właściwe planety i przechytrzysz oponentów, kosmos będzie twój, a rywalom zostanie jedynie gwiezdny gruz! W Małych Epickich Galaktykach ciężar wszechświata spoczywa na twoich barkach. Jako najwyższy dowódca poprowadzisz swoje imperium w galaktycznej wojnie! Walcz o kolonizację najbardziej obiecujących planet, mądrze zarządzaj zasobami, poszerzaj strefę wpływów i sprytnie prowadź gwiezdną flotę… A kosmos będzie twój!

 

  • Autor: Scott Almes
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 30-45
  • Wydawnictwo: Galakta

Małe Epickie Podziemia

Małe Epickie Podziemia to kooperacyjny dungeon crawler dla 1-4 graczy gotowych przemierzyć podziemia fantastycznego świata Aughmoore. W Małych Epickich Podziemiach gracze wcielają się w grupę bohaterskich śmiałków, odkrywających straszliwe podziemia w poszukiwaniu ich Bossa. Za każdym rogiem, w każdym kolejnym pomieszczeniu na bohaterów czyhają gobliny, potworni sługusi i groźne pułapki. Rozgrywka dzieli się na dwa akty: Podziemia oraz Bossa. W obu gracze muszą przemierzać modularną, zmieniającą się przy każdej rozgrywce planszę i ścigać się z przygasającym w każdej turze światłem pochodni. Gdy ta całkiem zgaśnie, nasi herosi będą na zawsze zagubieni w ciemnościach.

 

  • Autor: Scott Almes
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 30-60
  • Wydawnictwo: Galakta

Mindbug

Przyzywaj fantastyczne stwory i wysyłaj je do boju z przeciwnikiem. Ale bądź ostrożny: przeciwnik może użyć swojego Mingbuga i przejąć kontrolę nad twoim stworem! Przechytrz przeciwnika w tym fascynującym, taktycznym pojedynku, w którym nawet najlepsze karty mogą się okazać śmiertelnie niebezpieczne, jeśli zagrasz je w niewłaściwym momencie. Mindbug łączy w sobie przystępność i prostotę zasad ze strategiczną głębią rozbudowanej gry karcianej. Rezultatem jest oparta na umiejętnościach karciana gra pojedynkowa - powiew świeżości, który zmieni twoje spojrzenie na tego typu gry.

 

  • Autor: Christian Kudahl, Marvin Hegen, Richard Garfield, Skaff Elias
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 15-25 min
  • Wydawnictwo: Portal Games

Northgard Niezbadane Ziemie

Northgard: Niezbadane Ziemie to gra polegająca na podboju i eksploracji osadzona w epoce wikingów. Każdy gracz kontroluje klan wikingów, starając się odnieść zwycięstwo poprzez zbieranie chwały na różne sposoby lub kontrolowanie najcenniejszych terytoriów tego nowego kontynentu. Jednym słowem to gra 4X. Gra koncentruje się na usprawnionych zasadach i mechanizmach, pozwalających na szybki i płynny rytm gry. W każdej turze gracze zmieniają swoje akcje, aby dostosować swoją strategię do ruchów przeciwników i ekspansji planszy. Sławę (tj. punkty) można zdobyć, eksplorując, walcząc oraz kontrolując i rozwijając terytoria. Różne odpowiadające im akcje są rozgrywane za pomocą kart. Podbój krainy Northgard wymaga również sprytnego zarządzania zasobami, aby budować nowe budynki, poprawiać skuteczność wojowników, ulepszać karty i specyfikę klanu. Faza zimowa utrudnia to zarządzanie, ponieważ musisz nakarmić swoich Wikingów, aby byli zdrowi 🙂 i szczęśliwi, mając siłę walczyć ku Twojej chwale.

 

  • Autor: Adrian Dinu
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60' - 90'
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Opowieści z Pryncypii: Królewna Łucja i obrońcy królestwa

Opowieści z Pryncypii: Królewna Łucja i obrońcy królestwa to ekscytująca gra narracyjna oparta na współpracy. Uczestnicy wcielają się w niej w chowańce – ich zadaniem będzie ocalenie i wychowanie następczyni tronu. Muszą ją chronić przed siłami zła, które pragną jej śmierci, ale przecież dziecku potrzeba czegoś więcej aniżeli tylko ocalenia! Chowańce wiedzą, że każda decyzja, którą podejmą, wpłynie na przyszłość powierzonej im dziewczynki oraz na to, jaką będzie władczynią, jeśli odzyska tron.

 

  • Autor: Jerry Hawthorne
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 8+
  • Czas gry: czas: 45 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Pacjent zero

Gra pełna dedukcji i… wirusów! Gdzieś na końcu świata odkryto groźny patogen. Wcielacie się w rolę naukowców szukających trzech molekuł, które pozwolą uratować świat. Wygra gracz, którego laboratorium jako pierwsze wskaże 3 poszukiwane molekuły.

 

  • Autor: Cédric Martinez
  • Liczba graczy: gracze: 1-7
  • Wiek graczy: wiek: 10-110
  • Czas gry: czas: 30 min.
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Pętla

PĘTLA to zakręcona gra kooperacyjna, w której toczycie spektakularny bój ze złowrogim doktorem Fuksem. Wcielcie się w strażników czasu w jednym z czterech trybów rozgrywek, z których każdy stanowi odmienne wyzwanie. Zdobywajcie potężne artefakty, powstrzymajcie wszechobecne duplikaty doktora i dokonajcie sabotażu jego groźnej machiny czasu. Wykorzystajcie maksymalnie możliwości zapewniane przez karty i mistrzowsko opanujcie zasady PĘTLI, poprzez łączenie ich efektów w spektakularne łańcuchy zdarzeń. Bądźcie czujni, ponieważ Dr nie będzie bezczynnie przyglądał się waszym działaniom!

 

  • Autor: Maxime Rambourg, Théo Rivière
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 60 min.
  • Wydawnictwo: Lucrum Games

Poszukiwanie Planety X

Zostań astronomem! Zdobądź renomę, lokalizując Planetę X i publikując teorie na temat położenia innych obiektów w Układzie Słonecznym. W każdej rundzie, gdy Ziemia podróżuje wokół Słońca, gracze używają aplikacji do przeszukiwania i skanowania nieba oraz uczestniczenia w konferencjach. Gracze zapisują zdobyte informacje w swoich arkuszach notatek, starając się wydedukować położenie obiektów kosmicznych. Swoje teorie będą publikować w trakcie gry, zdobywając punkty zwycięstwa. Gra kończy się, gdy jeden z graczy odnajdzie Planetę X. „Poszukiwanie Planety X” to rywalizacyjna gra na dedukcję dla 1–4 graczy w wieku od 13 lat. Gra trwa 60–75 minut, w trakcie których gracze, odkrywając tajemnice Układu Słonecznego, poczują się jak prawdziwi astronomowie.

 

  • Autor: Matthew O'Malley i Ben Rosset
  • Liczba graczy: gracze: 1–4
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 60-75 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Radlands

Nasze plemię ma wodę, a oni po nią jadą. Więc uderzymy pierwsi! Myśleliśmy, że jeśli ich zlejemy, wrócą do domu. Ale oni już nie mają domu... Radlands to gra karciana, która w perfekcyjny sposób łączy prostotę zasad z dużą głębią strategiczną. Wszystko tu działa, zazębia się i jest piekielnie niebezpieczne... Stań na czele grupy ocalałych. Wykorzystaj karty postaci oraz wydarzeń, by odeprzeć najazdy wściekle atakującego wroga. Każdy z graczy musi obronić swoje trzy obozy i zniszczyć obozy wroga, wykorzystując karty postaci i karty wydarzeń. Ten megaintensywny karciany pojedynek wygra gracz, który odnajdzie potężniejszą synergię kart i lepiej zarządzi wodą - najcenniejszym zasobem neonowych pustkowi.

 

  • Autor: Daniel Piechnick
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 20 - 40 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Star Wars: The Deckbuilding Game

Star Wars: The Deckbuilding Game to niezwykle emocjonująca i łatwa do nauczenia dwuosobowa gra, która przeniesie kosmiczną wojnę prosto na Wasz stół. Każdy gracz stanie się stroną tego konfliktu: jeden pokieruje siłami Imperium, drugi poprowadzi Rebelię. Na przestrzeni gry obaj będą stale ulepszać swoje talie, kupując coraz potężniejsze okręty i werbując nowe jednostki, aby zwiększyć swoją siłę rażenia i zdobyć przewagę, która przesądzi o losach konfliktu.

 

  • Autor: Caleb Grace
  • Liczba graczy: gracze: 2
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 30 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Syndykat zbrodni

PORACHUNKI MAFIJNE W 20 MINUT! Gangsterska gra strategiczna. Rodziny mafijne rywalizują o dominację nad Nowym Jorkiem. Spróbuj przejąć kontrolę nad kluczowymi dzielnicami miasta. Obserwuj co robi rywal – będzie próbować umocnić się w innych dzielnicach, co może cię drogo kosztować. Proste zasady, trudne decyzje! + DODATEK „LOS ANGELES”! W pudełku znajduje się również dodatek „Los Angeles”: – Nowa plansza! – Nowy gang! – Nowe zasady gry!

 

  • Autor: Paolo Mori
  • Liczba graczy: gracze: 1-2
  • Wiek graczy: wiek: 12–112
  • Czas gry: czas: 20 min
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Turbo

Turbo to ekscytująca gra planszowa, która przeniesie Cię na fotel kierowcy uczestniczącego w chaotycznych wyścigach z lat 60. Jej główny mechanizm to proste i intuicyjne zarządzanie kartami. Wybranie odpowiednich ulepszeń pozwoli Twojej wyścigówce na lepsze wchodzenie w zakręty, a także zapewni odpowiednie chłodzenie i utrzymanie największej możliwej prędkości. Ostatecznie jednak wszystko zależy od Twoich umiejętności!

 

  • Autor: Asger Harding Granerud, Daniel Skjold Pedersen
  • Liczba graczy: gracze: 1-6
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 60 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Uśpieni bogowie

Uśpieni bogowie to kooperacyjna gra kampanijna dla 1 - 4 graczy w wieku 13+. Gracze wspólnie eksplorują rozległy świat, podejmują wyzwania i walczą z przeciwnikami, a każda decyzja może odmienić los kampanii. Ogromny otwarty świat przedstawiony jes w postaci atlasu. Każda strona przedstawia jedynie niewielki fragment odkrywanego świata. Zwiedzane wyspy opisane są w obszernej księdze przygód, każde miejsce kryje swoją historię, nowe postaci czy cenne skarby. Jedna kampania trwa 15 - 30 godzin, a system gry pozwala przerwać i zapisać kampanię w dowolnych momentach.

 

  • Autor: Ryan Laukat
  • Liczba graczy: gracze: 1–4
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 60–1200 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Wojna o Pierścień: Gra karciana

W grze Wojna o Pierścień: Gra karciana od 2 do 4 graczy rywalizuje w dwóch zespołach: Cień kontra Wolne Ludy. Każdy gracz posiada unikalną talię kart, reprezentującą mocne i słabe strony różnych frakcji biorących udział w wojnie. Wolne Ludy desperacko próbują ukończyć swoją misję zniszczenia Jedynego Pierścienia, jednocześnie broniąc swoich ojczyzn. Cień musi zaatakować szybko i zdecydowanie lub powoli szerzyć zepsucie i sprowadzić na Froda ból, cierpienie i żal z powodu utraty Towarzyszy. Podczas gry gracze na zmianę zagrywają karty reprezentujące postacie, armie, przedmioty i wydarzenia Wojny o Pierścień. Każda zagrana karta ułatwi lub utrudni podróż Drużyny Pierścienia w miarę jej postępów na swojej ścieżce albo posłuży do obrony lub podbicia twierdz Śródziemia podczas walki na aktywowanych w każdej rundzie polach bitew. To twoja szansa, aby na nowo przekuć losy Śródziemia… jak jeszcze nigdy wcześniej.

 

  • Autor: Ian Brody
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 90-120
  • Wydawnictwo: Galakta

Zatoka kupców

Zatoka kupców to silnie asymetryczna gra euro, w której każdy z graczy wcieli się w innego kupca ze świata fantasy, prowadzącego własny, wyjątkowy sklepik. Kupcy starają się sprzedać swoje towary podróżnikom przybyłym na trzy pomosty Zatoki, pełniące rolę najznakomitszych placów handlowych w całych Pięciu Królestwach. Każdy gracz używa do gry własnego zestawu unikalnych elementów i mechanik przypisanych jego postaci, aby produkować towary, zwiększyć wydajność swojego sklepu i – przede wszystkim – wzbogacić się! Chociaż kupcy pracują niezależnie od siebie w swoich sklepach, nieustannie rywalizują, aby przyciągnąć jak największą liczbę klientów, wpłynąć na zapotrzebowanie na konkretne towary oraz otrzymać wsparcie jednej z czterech gildii.

 

  • Autor: Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60-90
  • Wydawnictwo: Galakta

Ziemia

Miliony lat ewolucji i adaptacji flory i fauny doprowadziły do stworzenia fantastycznych form, bogatych ekosystemów i zróżnicowanych środowisk. Teraz czas, byś stworzył własną wyspę – siatkę 4 × 4 kart, gdzie znajdzie się miejsce dla samowystarczalnego wzrostu, ekspansji i obiegu zasobów i gdzie nawet nieużyte karty staną się przydatnym kompostem. Ziemia to gra karciana o tworzeniu synergicznych połączeń o prostych zasadach, ale wielu możliwościach i strategiach. Gracze wykonują swoje akcje równocześnie – co zapewnia dynamiczną rozgrywkę.

 

  • Autor: Maxime Tardif
  • Liczba graczy: gracze: 1 - 5
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 45 - 90 min
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games