CENTURY: KORZENNY SZLAK

To doskonała gra planszowa, w której głębia i różnorodność wyborów idzie w parze z niespotykaną prostotą zasad. Kilka podstawowych akcji oraz sprytnie wpleciona mechanika deck-buildingu spowodują, że w grze odnajdą się zarówno początkujący, jak i zaawansowani gracze. Century: Korzenny Szlak oprócz przemyślanej w najdrobniejszych szczegółach mechaniki, to także przepiękna oprawa graficzna i wykonanie. Wczujcie się w klimat egotycznej wyprawy kupieckiej korzystając z dużych, wyśmienicie ilustrowanych kart, a sprzedane przyprawy umieszczajcie w specjalnie do tego przygotowanych miseczkach!
Jest to pierwsza gra nowej trylogii, na którą składać się będą trzy niezależne produkcje, które można będzie ze sobą łączyć. Każda z gier osadzona będzie w innym okresie historycznym i przeniesie Was w realia innych czasów między XV a XVII wiekiem. W każdej z nich otrzymacie nieco inny obraz handlu i szlaki handlowe.

Autor: Emerson Matsuuchi

Grafika: Fernanda Suarez

Wydawnictwo: Cube factory of Ideas

Liczba graczy: 2 – 5

Wiek graczy: od 8 lat

Czas gry: około 30 – 45 minut

PL-Century-Spice-Road-Box(OK) V2
Century

KANAGAWA

Chwyć pędzel w dłoń, podążaj za naukami swojego nauczyciela, maluj, rozwijaj swoją technikę i studio. Wybierz swoją specjalizację (Drzewa, Zwierzęta, Postacie lub Budynki) i śledź uważnie zmiany pór roku – tylko dzięki temu uda ci się stworzyć najbardziej harmonijny obraz. W turach gracz dobierają karty i decydują, w jaki sposób je wykorzystać. Każda karta ma dwie funkcje – może służyć do rozbudowania panoramy, ale także do nauki kunsztu malarskiego, dzięki czemu w następnych rundach będziesz mógł użyć bardziej zaawansowanych kart. Za osiągnięcia artystyczne gracze otrzymują dyplomy – pomagają one w rozgrywce i dają dodatkowe punkty zwycięstwa. Gra kończy się, gdy jeden z uczestników ułoży obraz z 11 kart lub kiedy wyczerpie się talia. Kanagawa zachwyca urzekającym klimatem XIX-wiecznej Japonii.

Autor: Bruno Cathala, Charles Chevallier

Grafika: Jade Mosch

Wydawnictwo: Portal Games

Liczba graczy: 2 – 4

Wiek graczy: od 10 lat

Czas gry: 45 minut

Kanagawa
Kanagawa

MAJESTAT: KRÓLEWSKA KORONA

Tron stoi pusty. Rozgorzała walka o to, kto sięgnie po koronę. W tych czasach każdy poddany – od skromnego młynarza po dumnego szlachcica – jest na wagę złota. Tylko z ich pomocą uda się sięgnąć po władzę i stworzyć najpotężniejsze, najbogatsze królestwo. Jednak, czy zyskasz ich pomoc poprzez szacunek, czy przez strach, zależy wyłącznie od ciebie.
Nieważne jakim władcą się okażesz— surowym i budzącym strach albo kochanym i szanowanym – los królestwa zależy od ciebie. Rozwiń rodowe chorągwie, napełnij kufry złotem i szykuj miecze, następnie sięgnij po to, co ci się należy!

Autor: Marc André

Grafika: Anne Heidsieck

Wydawnictwo: Bard Centrum Gier

Liczba graczy: 2 – 4

Wiek graczy: od 7 lat

Czas gry: około 20 – 30 minut

Majestat
Majestat

PARK NIEDŹWIEDZI

Dziś rano otrzymałeś niespodziewany telefon. Władze miasta wybrały właśnie ciebie, aby go zaprojektować! Dobro zwierząt oraz odpowiednie warunki ich trzymania zawsze były drogie twojemu sercu. Od razu myślisz więc o potężnych wybiegach i przestronnych pawilonach. Po chwili zdajesz sobie jednak sprawę, że to wcale nie będzie takie łatwe. Rozmieszczenie wszystkiego na małym obszarze jest nie lada wyzwaniem. Umiejętne rozplanowanie poszczególnych obiektów jest więc kluczowe do pozyskania najbardziej wartościowych zwierząt do twojego parku i zbudowania najznamienitszych pomników niedźwiedzi. Twoja konkurencja jednak nie śpi. Kto z was zaprojektuje najlepszy park niedźwiedzi?

Autor: Phil Walker-Harding

Grafika: Klemens Franz

Wydawnictwo: Lacerta

Liczba graczy: 2 – 4

Wiek graczy: od 8 lat

Czas gry: około 30 – 45 minut

ParkNiedzwiedzi
ParkNiedzwiedzi

UBONGO

Ubongo jest grą logiczną przypominającą puzzle z elementami zręcznościowymi, rozwija spostrzegawczość, wyobraźnię przestrzenną i refleks. Każdy gracz dostaje zestaw 12 kafelków o różnych kształtach. Na początku każdej rundy gracze biorą nowe plansze (każdy gracz inną!). Rzut kostką określa, których kafelków można używać w danej rundzie. Potem odwraca się klepsydrę. Gracze jednocześnie starają się całkowicie zasłonić pola swojej planszy wskazanymi kafelkami. Każdy, kto zdoła to zrobić przed przesypaniem się piasku, woła „Ubongo!“ i losuje z woreczka 1 klejnot. Dwóch najszybszych graczy otrzymuje dodatkowo po 1 klejnocie z toru rund. Wygrywa gracz, który po 9 rundach zbierze najcenniejsze klejnoty.

Autor: Grzegorz Rejchtman

Grafika: Nicolas Neubauer

Wydawnictwo: Egmont Polska Sp. z o.o.

Liczba graczy: 1 – 4

Wiek graczy: od 8 lat

Czas gry: około 20 minut

3934209o
3975180o