TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU

Gry do kategorii przydzielają wydawnictwa podczas ich zgłaszania do Konkursu (§ V Regulaminu)

878 Wikingowie: Inwazja na Anglię

Asymetryczna gra wojenna z mechaniką kontroli terytorium dla 2, 3 lub 4 graczy. Angielska szlachta i chłopi próbują powstrzymać kolejne najazdy brutalnych Normanów i Berserkerów. Zdobywca tytułu najlepszej gry wojennej Golden Geek 2017, nominowany w tym roku także do najlepszej gry dla 2 graczy!

 

  • Autor: Beau Beckett, Dave Kimmel, Jeph Stahl
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Ogry Games

Aeon's End: Legacy

Aeon’s End: Legacy to kooperacyjna gra karciana, oparta o mechanikę budowania talii, w której karty na żadnym etapie nie są tasowane. Celem graczy jest pokonanie Nemezis, zanim zniszczy ono Gravehold, lub zanim broniący go Magowie Bram padną z wyczerpania. Podczas każdej rundy, gracze i Nemezis rozgrywają swoje tury w losowej kolejności (zgodnie z kartą wyciągniętą z Talii Tur). Podczas ich trwania, gracze mogą aktywować Zaklęcia, pozyskiwać Klejnoty, Artefakty oraz Zaklęcia z rynku zasobów oraz manipulować swoimi Bramami. Każda z dołączonych do gry Nemezis, charakteryzuje się odmiennymi akcjami, jakie podejmuje w trakcie swojej tury i wymaga od graczy wypracowania innej strategii, aby ją pokonać.

 

  • Autor: Nick Little (I), Kevin Riley
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 45 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Azul Letni Pawilon

Gra Azul: Letni Pawilon przenosi cię do Portugalii, gdzie podejmujesz się zadania, które w rzeczywistości nigdy się nie rozpoczęło. Jako mistrz rzemiosła, będziesz budować Letni Pawilon z najlepszych materiałów. Musisz zachować ostrożność i unikać marnowania zasobów. Tylko najlepsi sprostają wyzwaniu, jakim jest uhonorowanie portugalskiej rodziny królewskiej.

 

  • Autor: Michael Kiesling
  • Liczba graczy: 2 - 4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 30 - 45 minut
  • Wydawnictwo: Lacerta

Bitwa Warszawska

Poprowadź swoją armię do zwycięstwa w jednej z największych bitew w historii! Jest upalny sierpień 1920 roku. Dwie potężne armie szykują się do bitwy, która zadecyduje o losach obu krajów. Stań po jednej ze stron konfliktu i poprowadź swoje wojska do zwycięstwa. Wykorzystaj umiejętności dowódców, siłę oddziałów oraz posiadane zasoby, aby pokonać nieprzyjaciela. Twoje decyzje pokażą, jak przebiegnie i zakończy się Bitwa Warszawska! Na czym polega gra? Bitwa Warszawska to strategiczna gra historyczna, która przenosi graczy w czasie do jednego z najważniejszych wydarzeń XX wieku. Gracze wybierają strony, po których się opowiedzą: Wojsko Polskie lub Armia Czerwona. Następnie prowadzą swoje oddziały do decydującego starcia na przedpolach Warszawy. Armie są zbudowane niesymetrycznie, co oznacza, że każda z nich ma swoje słabe i mocne strony, które trzeba wziąć pod uwagę przy planowaniu wojennej strategii.

 

  • Autor: Michał Sieńko
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 45 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Zielona Sowa

Blok w Blok (SmartGames)

"Dwa kolory, dwóch graczy, jedna kostka! W grze ""Blok w Blok"" - z nowej serii gier wieloosobowych SmartGames - dwójka graczy na zmianę będzie na zmianę umieszczać klocki swojego koloru w plastikowej kostce do gry. Kluczem do zwycięstwa jest rozważne korzystanie zarówno z ofensywnych, jak i defensywnych ruchów. Celem gry jest posiadanie na zewnętrznych ściankach kostki większej liczby kwadratów w swoim kolorze. Brakuje przeciwnika? Żaden kłopot! Zawsze można potrenować w dowolnym z 80 zadań przeznaczonych dla jednego gracza! Dla miłośników gier logicznych, Rozwija zdolności analityczne i strategiczne. SmartGames to światowa marka wyróżniająca się szeroką ofertą wyjątkowych gier logicznych. W każdym pudełku, tych wielokrotnie nagradzanych gier, można znaleźć dziesiątki wyzwań, od łatwych po wymagające, które idealnie sprawdzą się dla graczy w różnym wieku. Do gry dołączona jest książeczka z zadaniami i rozwiązaniami. "

 

  • Autor: Studio Smart
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 10 minut
  • Wydawnictwo: IUVI Games

Calico

W Calico zadaniem graczy jest uszycie wygodnego i dobrze wyglądającego kocyka dla swoich kotów. Wybierz takie wzory i kolory, które spodobają się twojemu kotu i dadzą ci najwięcej punktów na koniec gry. Niech nie zmyli was wygląd. Ta piękna gra kafelkowa dostarcza intelektualnej rozrywki na najwyższym poziomie, rozgrzewając do czerwoności zwoje mózgowe. Gra spodoba się zarówno grającym rodzinom, jak i wymagającym graczom.

 

  • Autor: Kevin Russ
  • Liczba graczy: 1 - 4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 30 - 45 minut
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Cthulhu: Death May Die

Cthulhu: Death May Die zaprojektowane przez weteranów branży - Roba Daviau (Pandemic Legacy 1 & 2) i Erica M. Langa (Blood Rage, Rising Sun) wyróżnia się nastrojowym klimatem, intuicyjną i emocjonującą rozgrywką oraz niepowtarzalnymi figurkami, z których znane jest wydawnictwo CMON. W pudełku znajdują się niezwykle szczegółowo wykonane figurki Cthulhu i Gwiezdnego Pomiotu, Hastura i jego 4 Wyznawców, 18 różnych figurek Potworów, 10 różnych figurek Badaczy i 10 figurek Kultystów (dwa różne wzory). Gra ma ogromną regrywalność, dzięki 6 scenariuszom, które można dowolnie kombinować z 2 Przedwiecznymi oraz 10 różnymi Badaczami.

 

  • Autor: Rob Daviau, Eric M. Lang
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 90 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Harry Potter: Hogwarts Battle - Obrona przed czarną magią

Dynamiczna, dwuosobowa karcianka oparta na budowaniu talii, stworzona na podstawie gry Harry Potter: Hogwarts Battle. Tym razem jednak nie będziemy wspólnie walczyli ze złem atakującym Hogwart, a stawali w szranki z drugim czarodziejem w ramach praktycznych zajęć z Obrony przed Czarną Magią. Design gry nawiązuje do Klubu Pojedynków z drugiej części serii: uczestnicy ścierają się na tym samym podeście, na którym w pamiętnej scenie Severus Snape jednym zaklęciem pokonał Gilderoya Lockharta. Ich zadaniem jest trzykrotnie rozbroić przeciwnika. W tym celu naprzemiennie będą zagrywali karty, które pozwolą nie tylko atakować, ale również rozbudowywać talię i czynić ją coraz mocniejszą. Przydadzą się nie tylko zaklęcia ofensywne, ale również te związane ze skuteczną obroną przed poczynaniami drugiego czarodzieja.

 

  • Autor: Kami Mandell, Andrew Wolf
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 11+
  • Czas gry: 30 - 60 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Imperial Struggle

Imperial Struggle to gra dla dwóch graczy przedstawiająca rywalizację pomiędzy Francją i Wielką Brytanią na przestrzeni XVIII wieku. Rozpoczyna się w 1697 roku, gdy oba królestwa czekają z zapałem aż król Hiszpanii wyznaczy swojego dziedzica, a kończy się w roku 1789, kiedy nowy porządek doprowadził do zburzenia Bastylii. Fabuła gry nie obraca się wyłącznie wokół wojny: zarówno Francja, jak i Wielka Brytania muszą budować podwaliny kolonialnego bogactwa, radzić sobie z innymi narodami Europy i konkurować o chwałę w całym zakresie ludzkich przedsięwzięć. W tej grze karty nie decydują o całości działań gracza w każdej turze. Gracze muszą raczej łączyć dostępne dla każdego z nich Inwestycje z Wydarzeniami trzymanymi w tajemnicy przed przeciwnikiem. Dodatkowo, w grze nie ma rzutów kośćmi. Losowość pochodzi z trzech źródeł: tworzenia puli Inwestycji w każdej turze pokoju, początkowej siły militarnej w każdym teatrze działań wojennych, a także dobierania Wydarzeń przez każdego z graczy.

 

  • Autor: Ananda Gupta, Jason Matthews
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 120 - 240 minut
  • Wydawnictwo: Phalanx

Moje miasto

Po długiej podróży w końcu dotarliście do nowego, wspaniałego świata. Od razu zabieracie się do budowy i rozwoju waszych miast! Moje miasto to gra typu legacy. Oznacza to, że w trakcie kolejnych partii gra będzie się zmieniać i ewoluować. Każdy gracz otrzyma własną planszę miasta, którą będzie nieustannie projektował na nowo. Gra podzielona została na rozdziały składające się z 3 następujących po sobie epizodów. Dla każdego rozdziału została przygotowana specjalna koperta, zawierająca nowe zasady i elementy pozwalające zmienić grę. Podczas 24 wyjątkowych epizodów gracze stworzą swoje miasta i doświadczą ich rozwoju aż po epokę industrializacji.

 

  • Autor: Reiner Knizia
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 10
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Galakta

Na straganie

Twoim zadaniem jest sprzedać z zyskiem liczne naturalne towary, wyprodukowane na twojej farmie: mleko, jajka, miód oraz wełnę. Dzięki sile lokalnej społeczności będziesz czerpać korzyści nie tylko z własnych akcji, ale i z działań twoich przeciwników. Czy uda ci się zostać najbogatszym rolnikiem?

 

  • Autor: Rüdiger Dorn
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 45 minut
  • Wydawnictwo: Galakta

Nieustraszeni: Normandia

Nieustraszeni: Normandia to gra, w której przeciwnicy budują swoje talie i przy ich pomocy rozgrywają kampanię wojenną w realiach II Wojny Światowej. Użyj kart, by przejąć inicjatywę, wzmocnić swoje siły, manewrować nimi na polu bitwy i dokonywać bohaterskich czynów, ale pamiętaj: każda strata w polu oznacza usunięcie karty z talii, a to ogranicza możliwości taktyczne i może sprawić, że będziesz bezbronny podczas kolejnego starcia! Gra zawiera zbiór 12 scenariuszy wzorowanych na prawdziwych wydarzeniach mających miejsce po lądowaniu aliantów w Normandii. Można rozgrywać je jako oddzielne potyczki, albo połączyć w dynamiczną kampanię. Zdobywca tytułu najlepszej gry wojennej Golden Geek 2019, nominowany w tym roku także do najlepszej gry dla 2 graczy!

 

  • Autor: Trevor Benjamin, David Thompson
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 45-60 minut
  • Wydawnictwo: Ogry Games

Paryż Miasto Świateł

W grze wcielisz się w rolę jednej z najbardziej prominentnych osób w mieście. Aby zagwarantować sobie sukces, musisz upewnić się, że wzniesione przez ciebie budynki będą skąpane w jak największej ilości ulicznego światła. Inspiruj artystów i zaskocz zarówno paryżan, jak i zwiedzających, pięknem i magią nowych miejskich świateł!

 

  • Autor: José Antonio Abascal
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Lacerta

Pionierzy

Pionierzy to 2-osobowa gra karciana o zasiedlaniu Dzikiego Zachodu. Gracze układają przed sobą karty terenów, tworząc jak największe obszary pustyń, równin, gór czy prerii. Starają się przy tym realizować specjalne zadania. W każdej grze używa się 3 z 18 zadań, co daje ponad 800 kombinacji punktacji. W swojej turze gracz może dobrać kolejną kartę z kręgu lub pominąć kilka kart, by wziąć tę wybraną. Wszystkie przeskoczone karty trafiają do przeciwnika, więc trzeba wyważyć, co się opłaca dobrać dla siebie, a co ewentualnie można oddać przeciwnikowi. Dobrane karty gracze układają przed sobą, tworząc krainę Dzikiego Zachodu. Punkty zdobywa się za największe obszary danego rodzaju oraz za specjalne zadania. W każdej grze używa się 3 z 18 zadań, co daje bardzo ciekawe i unikalne połączenia – do zwycięstwa nigdy nie prowadzi ta sama droga.

 

  • Autor: Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Pracownia Snów

W Pracowni Snów będziesz podróżować pomiędzy sześcioma zakątkami Krainy Snów, zbierając Okruchy Snu, z których zbudujesz swoją własną wizję snu. Stworzysz krajobrazy, które otulą cię niczym ciepła, kojąca kołderka. Wyjątkowe zdolności, które zdobędziesz, pomogą ci kształtować tę krainę, byś śniąc mógł się po niej przechadzać i podziwiać, odzyskując dzięki temu spokój umysłu. Musisz jednak uważać, ponieważ w tej krainie czai się upiorny Pan Koszmar, nawiedzający twoje sny. Przemieszczaj się więc ostrożnie, minimalizując jego niepożądany wpływ. Tylko w ten sposób będziesz w stanie zebrać odpowiednie Okruchy Snu i stworzyć z nich senny krajobraz, który pozwoli ci wreszcie w pełni się odprężyć i spokojnie przespać całą noc!

 

  • Autor: David Ausloos
  • Liczba graczy: 1 - 4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 27 minut * liczba graczy
  • Wydawnictwo: Lacerta

Sąsiedzi

"Bój o łąkę, jakiego w grach jeszcze nie było! Dwaj Sąsiedzi niczym Kargul i Pawlak walczą o kawałek ziemi, by móc hodować swoje zwierzaki. Walka będzie zacięta, bowiem ta łąka jest za mała dla Was dwóch… ogiczna gra kafelkowa, w której zadaniem graczy jest ułożenie wszystkich swoich kafelków zagród na łące. Banalnie proste zasady, dużo negatywnej interakcji i syndrom 'jeszcze raz' - to zalety Sąsiadów. Będzie wrednie i ciasno. "

 

  • Autor: Christophe Boelinger
  • Liczba graczy: 2/4*
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 15 minut
  • Wydawnictwo: Muduko

Skytear

W grze Skytear, gracze wybierają Bohaterów z czterech frakcji i ścierają się ze sobą w celu zniszczenia wrogiego Ogniwa.

 

  • Autor: Giacomo Neri, Riccardo Neri
  • Liczba graczy: 2 (opcjonalnie 4)
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 45 - 60 minut
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Smartphone Inc.

Smartphones Inc. to ekonomiczna gra symulacyjna, w której prowadzisz firmę produkującą zaawansowany technologicznie sprzęt. Twoim celem jest sprzedaż technologii na różnych rynkach dla osiągnięcia jak największych korzyści i poprowadzenie twojej firmy do zostania liderem w produkcji smartfonów. Gra toczy się przez 5 rund, a każda runda jest podzielona na 8 faz,wskazanych na planszy na torze Faz, który przeprowadzi cię przez proces zarządzania firmą. Główne mechaniki gry to bardzo ciekawie przeprowadzony wybór akcji, a także kontrola obszaru (area control). Twoje decyzje obejmują wybór wielkości produkcji, badanie nowych technologii, rozwój firmy, ekspansję na nowe rynki geograficzne, wpływanie na cenę i wybór rynków zbytu produktów.

 

  • Autor: Ivan Lashin
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Solar City

"Solar City to kafelkowa gra planszowa od 1 do 4 graczy osadzona w dystopijnym świecie solarpunka, gdzie każda decyzja ma znaczenie. Gracze wcielą się w rolę Solarnych Architektów, budowniczych utopijnych miast przyszłości, którzy ścigają się w stworzeniu lepszego, ekologicznego świata. Sama gra czerpie najlepsze wzorce z gier typu city building, ale w swoich zasadach wyróżnia się łatwością reguł i szybkim tłumaczeniem zasad. Kluczowe w Solar City jest rozplanowanie przestrzenne miasta i wykorzystanie zależności między budynkami, z pomocą których buduje się silniczki w grze. Dzięki zastosowaniu unikatowej mechaniki ""buduj i blokuj"" gracze mogą wznosić własne miasto i jednocześnie blokować pozostałych graczy. W grze liczy się długodystansowa strategia, jak i optymalizacja pojedynczych ruchów. Znaczącą cechą gry jest jej regrywalność i możliwości taktyczne, które dodatkowo zwiększają dwa dodatki (Serce Miasta i Suburbia), przy jednoczesnym zachowaniu przejrzystości i czytelności zasad."

 

  • Autor: Viola Kijowska, Marcin Ropka
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 30 - 60 minut
  • Wydawnictwo: IUVI Games

Spirit Island

Spirit Island jest kooperacyjnym tytułem dla zaawansowanych graczy. Gracze wcielają się w Duchy Wyspy i wspólnie ją ratują przed Najeźdźcami, wykorzystując swoje zdolności i moce specjalne. W grze podstawowej znajduje się osiem Duchów do wyboru. Każdy cechuje się innym poziomem złożoności, dysponuje różnymi mocami i wymaga od graczy różnego stylu gry. Dodatkowo gra pozwala zwiększyć poziom trudności poprzez wykorzystanie jednego z czterech dostępnych scenariuszy lub wprowadzenie do gry przeciwnika.

 

  • Autor: R. Eric Reuss
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 90 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Lacerta

Terrors of London

Terrors of London to pięknie wydana gra karciana z budowaniem talii w motywach wiktoriańskiej powieści grozy. Przeznaczona jest dla 2 graczy. Mroczny klimat posępnych zakamarków Londynu i działające na wyobraźnię grafiki to tylko jeden z plusów Terrors of London. Dzięki ciekawym właściwościom kart, gra różni się od innych tytułów z mechaniką deck buildingu, a dodatkowo każda z postaci posiada unikatowy zestaw kart dla większej regrywalności i asymetryczności rozgrywki. To bardzo soczysty i mroczny tytuł z dużą ilością negatywnej interakcji, który dzięki prostej mechanice jest do wytłumaczenia w kilka minut także dla początkujących graczy. Ci bardziej doświadczeni znajdą tu mnogość możliwości budowania strategii.

 

  • Autor: Brad Pye
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 20 - 40 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Watergate

W czerwcu 1972 roku w budynku Watergate mieszczącym się w Waszyngtonie złapano pięciu włamywaczy. Reporterzy gazet rozpoczęli drobiazgowe śledztwo i ujawnili jeden z największych skandali w historii Stanów Zjednoczonych, którego kulminacją stała się rezygnacja Richards Nixona ze stanowiska prezydenta USA. Dzięki przystępnym zasadom oraz dwóm odmiennym taliom kart, gra WATERGATE pozwoli przeżyć na nowo historię w ekscytujący i trzymający w napięciu sposób, a każda rozgrywka będzie inna.

 

  • Autor: Matthias Cramer
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 30 - 60 minut
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Wyprawa do Newdale

Wyprawa do Newdale jest kontynuacją sagi O mój zboże! - tym razem w formie gry planszowej. Szereg scenariuszy tworzących pełną grę przeniesie was w klimat świata O mój zboże! i przeprowadzi przez historię pełną przygód. Każda rozgrywka to jeden rozdział tej historii. Możecie rozegrać rozdziały zgodnie z ich narastającą kolejnością (jako kampanię) albo po prostu grać w dowolnie wybrane rozdziały. Każda mapa wymaga korzystania z innego zestawu wydarzeń, misji, akcji i komponentów gry, zmuszając was do ciągłego dostosowywania strategii do aktualnej sytuacji. Czy uda ci się przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę?

 

  • Autor: Alexander Pfister
  • Liczba graczy: 1 - 4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 90 minut
  • Wydawnictwo: Lacerta

Zaginiona Wyspa Arnak

Rozbudowana, wielowymiarowa gra o nieodpartym, przygodowym klimacie, łącząca mechaniki budowania talii i rozmieszczania robotników. Uczestnicy stają przed zadaniem poprowadzenia wyprawy badawczej na nieznaną dotąd wyspę Arnak i odkrycia tajemnic wymarłej cywilizacji. W kolejnych rundach będą zaopatrywać swoje ekspedycje w przydatne przedmioty, eksplorować dżunglę w poszukiwaniu tajemniczych artefaktów i fascynujących stanowisk archeologicznych, ujarzmiać strażników tych miejsc i – co najważniejsze – prowadzić na podstawie znalezisk badania, które mogą doprowadzić do odkrycia zaginionej świątyni. Oprócz klasycznych efektów, dostępne karty posłużą również do rozmieszczania pracowników, a wraz z odkrywaniem kolejnych części wyspy, pojawią się zupełnie nowe akcje, które będziemy mogli wykonywać. Niektóre z nich będą wymagały posiadania konkretnych zasobów, kluczowe będzie więc zbudowanie solidnej podstawy.

 

  • Autor: Elwen, Mín
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 30 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Rebel