TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU

Gry do kategorii przydzielają wydawnictwa podczas ich zgłaszania do Konkursu (§ V Regulaminu)

Andor Junior

Andor Junior to przygodowa gra kooperacyjna dla całej rodziny. W grze wcielicie się w role czarodziejki, wojownika, łuczniczki oraz krasnoluda i spróbujecie odnaleźć trzy wilczęta, które zgubiły się wewnątrz krasnoludzkiej kopalni. Jednak zanim będziecie mogli wyruszyć im na ratunek, musicie poczynić pewne przygotowania, które zapewnią krainie Andor bezpieczeństwo.

 

  • Autor: Inka Brand, Markus Brand
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 30 - 45 minut
  • Wydawnictwo: Galakta

BAJKI ulubione - od kodowania do programowania

Kodowanka BAJKI zawiera obrazki przedstawiające scenki z czterech bajek: Pinokio, Calineczka, Królewna Śnieżka i Czerwony Kapturek. Każdy obrazek został podzielony na 25 kwadratowych elementów. Z tyłu, na koszulce każdego elementu znajduje się kod na kolorowym tle - każda bajka ma swój kolor. Należy umieścić w książeczce wszystkie elementy jednego koloru według kodów. Kody umieszczone są z boku i na górze, w otwartej książeczce. Jeżeli elementy zostaną prawidłowo ułożone, po zamknięciu książeczki i odwróceniu jej w okienku pojawi się obrazek z bajki. Kodowanka wprowadzi dzieci do świata programowania. Gra uczy logicznego myślenia, postępowania według zasad, cierpliwości i wytrwałości. Gra otrzymała Nagrodę Główną w XIX edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku, kategoria: gry dla dzieci w wieku 0-7 lat. Gra uhonorowana Perełką 2020.

 

  • Autor: Jawa
  • Liczba graczy: 1 - 4
  • Wiek graczy: 4
  • Czas gry: około 30 minut
  • Wydawnictwo: Jawa

Bandida

Przez wiele lat Bandido samotnie próbował zbiec z więzienia, a naszą misją było temu zapobiec, zamykając każdą drogę ucieczki. Wreszcie Bandido otrzymuje wsparcie - Bandida, mistrzyni ucieczki, odwraca role w grze! Uważaj! W mieście pojawił się nowy więzień... Z tym, że od Ciebie tym razem zależy, po której opowiesz się stronie. Wcielisz się w zawziętego stróża prawa? A może wstąpisz na ścieżkę występku, aby skrupulatnie zaplanować ucieczkę? W kontynuacji bestsellerowego Bandido znajdziecie wszystko za co pokochaliście kooperacyjny przebój, a nawet o wiele więcej: nowe karty (przedmiotów i wydarzeń), proste zasady, dynamiczną rozgrywkę i aż trzy zróżnicowane tryby gry - idealny przepis na zabawę z rodziną i przyjaciółmi!

 

  • Autor: Martin Nedergaard Andersen
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: 15 minut
  • Wydawnictwo: Phalanx

Basia w zoo

Basia ma pięć lat, uwielbia pasiaste ubrania i przeżywa mnóstwo ciekawych przygód. Jedną z nich przeżyje w zoo. Celem gry jest zgromadzenie jak największej liczby zdjęć ze zwierzętami. Gracze po kolei odkrywają zakryte kafelki ze zwierzętami rozłożone na stole. Należy tylko uważać, aby nie zebrać pary tych samych zwierząt albo zbyt wielu kafelków w tym samym kolorze tła. Pod koniec gry, kiedy skończy się możliwość dobierania kafelków, gracze liczą punkty z zebranych zwierzaków. Łatwe do wytłumaczenia reguły i krótkie, piętnastominutowe rozgrywki zapewniają pełną emocji rozgrywkę nawet najmłodszym graczom. To gra, która dorasta wraz z dziećmi. Posiada aż trzy wersje reguł: podstawową dla 2-4 graczy powyżej 5rż, wersję dla młodszych graczy, w którą można grać z dziećmi od 4rż oraz wariant dla starszych dzieci atrakcyjny nawet dla ośmiolatków. Mechanizm stworzył Tom Delme, opowiadanie wprowadzające napisała Zofia Stanecka, a autorką ilustracji jest Marianna Oklejak.

 

  • Autor: Tom Delme
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 4+
  • Czas gry: 15 minut
  • Wydawnictwo: Egmont

Beczka Śmiechu

Beczka Śmiechu to szalona gra rodzinna, w której wszyscy równocześnie będziecie wykonywać zwariowane zadania z wylosowanych kart. Udawajcie kurę albo lokomotywę, zastukajcie butem o stół, przynieście coś czerwonego lub przebiegnijcie się tyłem dookoła stołu – to tylko niektóre z zadań, które poderwą was z miejsca, a reszcie graczy dostarczą całej beczki śmiechu!

 

  • Autor: Mariusz Majchrowski
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 20 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Trefl

Boom Boom - Psiaki i Kociaki

Boom Boom – Psiaki i Kociaki, to dynamiczna gra rodzinna, w której liczy się zręczność, spostrzegawczość i dobry refleks. W Boom Boom gracze starają się zebrać zestawy tych samych Psiaków i Kociaków. Wszyscy jednocześnie wymieniają karty z ręki z kartami na planszy. Po zebraniu zestawu gracz uderza w dzwonek, sygnalizując wykonanie zadania. Wydaje się proste, lecz gracze mogą polować na takie same karty. Gracz, który jako pierwszy zbierze odpowiednią liczbę zestawów Psiaków i Kociaków, zostaje zwycięzcą!

 

  • Autor: Sławomir Czuba, Wiktor Fabiański, Piotr Milewski, Grzegorz Traczykowski, Aneta Wróblewska, Jacek Zdybel
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: 10 - 15 minut
  • Wydawnictwo: Trefl

Chińczyk - Moja pierwsza gra z Rodziną Treflików

Klasyczna gra dla najmłodszych z ulubionymi bohaterami bajki Rodzina Treflików! Pomóżcie Treflikom poukładać piłki, prowadząc wszystkie na środek pokoju. Uważajcie na pozostałych graczy, których na pewno spotkacie po drodze. Inni też spieszą się ze swoimi pionkami, a spotkanie z nimi opóźni lekko porządki. Rzucajcie kolorową kostką, przesuwajcie piłeczki i wygrywajcie! Dzięki kolorowej kostce niewymagana jest umiejętność liczenia.

 

  • Autor: Marta Cebera
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 3+
  • Czas gry: 20 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Trefl

Co za emocje! Gra edukacyjna. Kapitan Nauka

Co za emocje! to kreatywna i żywiołowa gra edukacyjna dla dzieci, które uczą się rozpoznawać oraz nazywać swoje i cudze uczucia. W drodze po wygraną, uczestnicy muszą zaprezentować emocje w wybrany sposób: za pomocą opowieści, odgłosów czy min. To idealny trening komunikacji dla najmłodszych, który pobudza wyobraźnię emocjonalną, kreatywność, a do tego dostarcza dużo rozrywki i śmiechu. Gra edukacyjna Co za emocje! to wsparcie dla przedszkolaków w lepszym poznawaniu uczuć. Dzięki prostym i aktywnym wariantom gry, nie ma mowy o nudzie podczas rozgrywek. Dzieci nauczą się nazywać podstawowe emocje np. zaskoczenie, strach czy radość. To doskonała rozrywka dla całej rodziny czy pomysł na zabawę w grupie rówieśników.

 

  • Autor: Hubert Bobrowski
    • polski autor
  • Liczba graczy: 3+
  • Wiek graczy: 3-9
  • Czas gry: 15 - 20 minut
  • Wydawnictwo: Kapitan Nauka

Czarna Owca

Prosta gra karciana na spostrzegawczość z rekwizytem w postaci dzwonka, który pokochają wszystkie dzieci. Zabawa polega na kolejnym odsłanianiu kart przez zawodników i szukaniu par owiec i baranów. Ten kto jest bardziej spostrzegawczy i wykaże się lepszym refleksem, po jak najszybszym uderzeniu w dzwonek, zbiera sparowane karty. Trzeba być czujnym, ponieważ w grze pojawia się także wilk, który wymaga innej reakcji. Gra idealna na pierwsze rozgrywki z dziećmi. Dostarcza wyjątkowych emocji.

 

  • Autor: Alexander
  • Liczba graczy: 3-4
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 15 - 20 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Czółko: Junior

Oto specjalna edycja znanej karcianej gry towarzyskiej przeznaczona dla młodszych graczy. Idealna na rozruszania spotkania w gronie rodzinnym, popołudniową zabawę z dziećmi, a także na przyjęcie urodzinowe lub piknik.Zabierz dzieciaki i urządźcie sobie zwariowane kalambury, wykorzystując mnóstwo podzielonych na 8 kategorii przepięknie zilustrowanych haseł, które rozbawią was do łez. Wykorzystajcie własne czółko w tej zakręconej grze, a reszta graczy pomoże wam odgadnąć, co też chodzi wam po głowie! Do dyspozycji macie pokazywanie, opowiadanie, śpiewanie - wszystko, co też wam w duszy gra. Dzieciaki, które opanowały już umiejętność czytania w podstawowym stopniu, mogą doskonale bawić się w swoim gronie, bez potrzeby uczestnictwa osoby dorosłej!

 

  • Autor: Zespoły Portal Games i Simplicity
  • Liczba graczy: 2-8
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Dekoder

Gra logiczna, oparta na układaniu szyfrów na planszy w taki sposób, żeby powstały niepowtarzalne układy. Osiem cyfr i osiem kolorów – żaden nie może pojawić się więcej niż raz w rzędzie lub kolumnie na siatce planszy. Im sprawniej będziesz kodować, tym więcej zgarniesz punków i tym szybciej wykonasz zadanie. Czy uda Ci się złamać szyfr i zgarnąć laur zwycięstwa? Zalety gry: przykuwająca uwagę szata graficzna, wspaniała, intelektualna zabawa, drewniane elementy, rozwój strategicznego myślenia

 

  • Autor: Martin Nedergaard Andersen
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Draftozaur

Światowy hit! Jedna z najlepszych gier o dinozaurach. Dinozaury wędrują w poszukiwaniu najlepszych terenów. Postaraj się, aby na twojej planszy znalazły się dinozaury, za które zdobędziesz najwięcej punktów. Nie będzie to takie łatwe, bo na każdym polu planszy dostajesz punkty za inne gatunki! Gra zawiera 2 wersje: lato i zima. Każdą z nich rozgrywa się na innej planszy! W pudełku znajdziesz wyjątkowe elementy gry: 60 drewnianych pionków dinozaurów, specjalną kostkę, 5 dwustronnych plansz, miseczki na pionki oraz woreczek do losowania dinozaurów.

 

  • Autor: Antoine Bauza, Corentin Lebrat, Ludovic Maublanc, Théo Rivi?re
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: 8-108
  • Czas gry: 25 minut
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Folwark Marzeń

Wyjątkowa gra gospodarcza, w której wcielamy się w rolę farmera i staramy się jak najowocniej powiększać swoje plony i hodowlę. Musimy też wykazać się przedsiębiorczością w opłacalnym handlu i nie dać się prześcignąć rywalom. W budowaniu własnego gospodarstwa przeszkodzić mogą zdarzenia losowe, niemniej w tej grze liczy się właściwa kalkulacja i umiejętność inwestowania.Zalety gry: Gra, którą pokochają dzieci i dorośli. Nie za trudna dla młodszych graczy, niezbyt banalna dla starszych. Świetna nauka inwestowania, rozliczania, przewidywania i zasad konkurencji. Sami decydujemy o długości rozgrywki. Możemy wybrać wariant związany z miesiącami (12 rund) lub z porami roku (6 rund). Sprawiedliwe rozpoczynanie kolejki. Każda runda rozpoczynana jest przez innego gracza, zgodnie ze wskazaniem przechodniego totemu. Dzięki temu każdy ma taką samą szansę w zdobyciu surowców. Zabawne karty losu. Przyjemne pionki w kształcie samochodzików. Bogactwo rekwizytów

 

  • Autor: Alexander
  • Liczba graczy: 3-8
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 60 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Fuzja

Graliście kiedyś w kółko i krzyżyk na kartce papieru? Zapewne tak, ale na pewno nie w ten sposób! Wyobraź sobie, że musisz ułożyć 4 swoje żetony w rzędzie przeskakując przez inne leżące na planszy, trochę jak w warcabach czy halmie. W każdym ruchu możesz poruszyć tylko jeden żeton o konkretnym numerze.. Szalona kombinacja? O tak! Gra nabiera dodatkowych kolorów jeśli usiądziecie do niej w trójkę lub czwórkę. Zbierzcie więc mocną ekipę i niech wygra prawdziwy mistrz intelektu! Zalety gry: intelektualna rozrywka, proste zasady gry,międzypokoleniowa zabawa, rozwija spostrzegawczość

 

  • Autor: Martin Nedergaard Andersen
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Granie w pranie

"Superbohater Henio i jego siostra Fantastyczna Fiona znów mają za zadanie uratować świat. Jednak zanim wyruszą na akcję, muszą wyprać i wysuszyć swoje kostiumy. Wydaje się to łatwe, ale trzeba się spieszyć, gdyż Dr Chmura chce pokrzyżować im plany! Skonstruował maszynę, dzięki której manipuluje pogodą. Będzie wysyłał deszcz, wiatr i błyskawice, aby pranie nie zdążyło wyschnąć na czas! Bez swoich czystych kostiumów Superbohaterowie nie mają żadnych supermocy – a bez supermocy nie będą mogli uratować świata. Doktorowi Chmurze właśnie o to chodzi! Rodzinna gra "

 

  • Autor: Yehuda Mualem, Yair Avraham, Uzi Avraham Goldberg
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: Muduko

Hot Pot

Hot Pot to nieprzewidywalna i gorąca gra zręcznościowa, w której liczy się szybkie wyciąganie odpowiednich składników. Wydaje się proste? Nic bardziej mylnego. Do dyspozycji macie wyłącznie szczypce lub pałeczki oraz własne zwinne ręce! Spójrz na kartę, a następnie spróbuj wyjąć z miski przysmaki szybciej niż pozostali gracze.

 

  • Autor: Aneta Wróblewska
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 10 - 20 minut
  • Wydawnictwo: Trefl

Jaś i Magiczna Fasola (SmartGames)

"Odkryj magię znanej baśni w tej wyjątkowej grze dla dzieci w wieku przedszkolnym. W ""Jasiu i Magicznej Fasoli"" korzystając ze specjalnie zaprojektowanej drabinki, będziesz opuszczać klocki tak, aby odwzorować obrazek przedstawiony na jednym z 60 zadań o narastającym poziomie trudności. Uważaj jednak! Klocki będą się obracać podczas spadania, więc planuj mądrze ich opuszczanie. Wśród zadań dla bardziej wymagających graczy czeka aż 30 łamigłówek z olbrzymem. Piękne wykonanie, trójwymiarowe i ruchome elementy, zadania z treningu logicznego myślenia i świetna zabawa dla całej rodziny to jedne z wielu zalet tej niezwykłej gry. SmartGames to światowa marka wyróżniająca się szeroką ofertą wyjątkowych gier logicznych dla jednego gracza. W każdym pudełku, tych wielokrotnie nagradzanych gier, można znaleźć dziesiątki wyzwań, od łatwych po wymagające, które idealnie sprawdzą się dla graczy w różnym wieku. Do gry dołączona jest książeczka z zadaniami i rozwiązaniami."

 

  • Autor: Raf Peeters
  • Liczba graczy: 1
  • Wiek graczy: 4-7
  • Czas gry: 5 minut
  • Wydawnictwo: IUVI Games

Klik Klak

"Klik Klak"" to gra dla bystrzaków, która rozwija pamięć, refleks i spostrzegawczość. Zadaniem uczestników jest połączenie 20 kłódek i 20 kluczy w odpowiednie pary. Trudność polega na znalezieniu odpowiednich elementów, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się dziecku takie same. Różnią się one jednak nie tylko kolorem, ale także kształtem i wzorem. Prosta instrukcja i fakt, że istnieją aż 3 warianty gry sprawiają, że gracze chętnie po nią sięgają."

 

  • Autor: MultiGra
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 4+
  • Czas gry: 15 - 30 minut
  • Wydawnictwo: MultiGra

Kotki

Zdobądź sympatię najfajniejszych kotów w okolicy. Zwabiaj je kocimi przysmakami i zabawkami, by podeszły właśnie do Ciebie, i zdobądź tytuł Największego Miłośnika Kotów! Uważaj jednak na biegającego po okolicy psa – jego szczekanie wystraszy nawet najodważniejszego kotka!

 

  • Autor: Adam Strzelecki
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: 20 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Trefl

Kwaki Rozrabiaki

Przystępna, niebanalna gra dla najmłodszych. Ruchy na planszy wykonywane są w oparciu o kolory i kształty wyrzucone przez kostki. Gracze sami decydują o wyborze drogi, oceniając która opcja jest dla nich bardziej opłacalna. Każda rozgrywka może odbywać się przy zupełnie innej konfiguracji planszy, o której ułożeniu decydują gracze. W zabawie wcielamy się w kaczuszki, które próbują odnaleźć drogę do mamy. Wygrywa ten, kto pierwszy dotrze do celu. Zalety gry: Niebanalna mechanika. Brak znajomości cyfr, czy umiejętności liczenia nie dyskwalifikuje gracza. Poruszamy się wedle wskazań wyrzucanych na kościach kolorów, bądź kształtów. Uczymy dziecko podejmowania decyzji. Gracz sam decyduje, którą z dwóch możliwości ruchu bardziej się mu opłaca wykonać. Plansza budowana z dowolnie łączonych modułów. Sami decydujemy o długości rozgrywki. Nie musimy stosować wszystkich elementów planszy. Angażująca tematyka rozgrywki. Każdy malec zrozumie, jak ważne jest dotarcie bohatera gry do mamy.

 

  • Autor: Martin Nedergaard Andersen
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 4+
  • Czas gry: 15 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Kłębuszki

Koty w pracowni pani Lukrecji z zaciekawieniem obserwują, jak kłębuszki wełny zamieniają się w kolorowe czapki, długie szaliki i puchate swetry... Pani Lukrecja potrafi wyczarować prawdziwe cuda przy pomocy drutów i szydełka. Ojejku, ale co tu się stało? Gburek przewrócił koszyk z kłębuszkami i wszystkie potoczyły się po całym pokoju, a pani Lukrecja ma jeszcze tyle zleceń! Miau! Skierka, Chochlik, Jacuś i Pusia ruszają na ratunek! Skrócone zasady gry: Gracze wcielają się koty, które pomagają swojej opiekunce zebrać kolorowe kłębki wełny. Pani Lukrecja robi z nich kolorowe wełniane czapki, szaliki i swetry. Każdy z kotów chce zasłużyć na miano najlepszego pomocnika, więc zamiast współpracować, koty rywalizują ze sobą o każdy kłębek! W tym pojedynku potrzeba sprytu, strategicznego myślenia oraz czterech łap!

 

  • Autor: Anna Sobich-Kamińska
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: 40 - 60 minut
  • Wydawnictwo: Zielona Sowa

Little Town

Little Town to gra strategiczna dla 2-4 graczy, o czasie rozgrywki poniżej 1 godziny, wykorzystująca mechanikę układania kafelków oraz zarządzania robotnikami i surowcami. Little Town może być znakomitym wprowadzeniem nowych graczy w mechanikę Worker Placement (zarządzania robotnikami). Pomimo prostych reguł rozgrywka wymaga sporo planowania i układania strategii. Gra spotkała się ze świetnym przyjęciem za granicą – została nominowana do prestiżowej nagrody As d’Or we Francji oraz znalazła się na liście wyróżnień tegorocznego Spiel des Jahres. W każdej turze umieszczasz Robotnika na planszy. Zbierasz leżące obok Zasoby i korzystasz z sąsiednich Budynków albo budujesz nowe. Starannie wybierz pole, na którym umieścisz Robotnika, buduj w najlepszych miejscach i spróbuj przewidzieć posunięcia innych graczy, by czerpać zyski w każdej sytuacji i okazać się zwycięzcą. Zbuduj miasto według własnego planu i udowodnij, że to ty jesteś najlepszym architektem!

 

  • Autor: Shun Taguchi, Aya Taguchi
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 45 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Mewy

"Wakacje nad morzem, marzy o nich każdy! Na plaży wszędzie widać kosze, leżaki, kolorowe parawany i parasole. Z domków letniskowych dobiegają wesołe okrzyki, a nad głowami plażowiczów wirują śmieszki, czyhające na łatwy łup do porwania. Miej oko na swój plażowy koszyk i kilka kamyków pod ręką, żeby odstraszyć te ciekawskie ptaki. ""Mewy"" to dynamiczna gra karciana dla dwóch osób, w której gracze budują domki na plaży i przeszkadzają sobie nawzajem, podrzucając karty z mewami! Przegoń złośliwe mewy ze swojej plaży i nie daj się ograć! Cel gry: Gracze mają za cel zdobyć jak najwięcej punktów za ułożone na swojej Plaży karty Domków. Punktowane są odpowiednie układy tych kart. Dodatkowe punkty można zdobyć za przedmioty znalezione pod żetonami Kamyków. Za zebrane karty Mew gracze otrzymują ujemne punkty."

 

  • Autor: GrAlutka
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: 20 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Zielona Sowa

Na końcu języka JUNIOR

Dziecięca wersja jednej z najlepszych gier imprezowych! Bądź szybszy od rywali – powiedz, z czym kojarzą się rysunki na kartach! Podaj słowo, które masz na końcu języka! Każdy rysunek może kojarzyć się z wieloma rzeczami, dzieci mają więc pole do popisu. UWAGA! Kilka wariantów rozgrywki rozwija umiejętność głoskowania i rymowania!

 

  • Autor: Andrew Innes
  • Liczba graczy: 3-6
  • Wiek graczy: 5-105
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Nakarm chomiczka

Stuk, stuk! Do Waszych drzwi zapukały małe chomiczki, którym z głodu burczy w brzuszkach... Czym można je nakarmić? Zajrzyjcie do spiżarni i wybierzcie najlepsze smakołyki dla swoich podopiecznych! Jabłuszka, nasionka słonecznika, buraczki czy zielona koniczyna już czekają, żeby trafić do pustych brzuszków tych małych łakomczuszków! Chrup, chrup! Wykażcie się spostrzegawczością oraz doskonałym refleksem, zdobywając kolejne smakołyki. Nie zapomnijcie o dobrym planowaniu – zróżnicowana dieta to podstawa! Cel gry: Gracze muszą nakarmić swoje chomiczki i zdobyć jak najwięcej punktów za zebrane żetony Smakołyków.

 

  • Autor: Anna Sobich-Kamińska
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 4+
  • Czas gry: 15 - 20 minut
  • Wydawnictwo: Zielona Sowa

Oko Nie

"Na pierwszy rzut oka okonie są takie same... ale chwila! Ten ma inną płetwę! A ten inaczej się uśmiecha! ""Oko nie"" to gra dla twardych zawodników z sokolim wzrokiem i bezbłędną pamięcią. Zmierz się z przyjaciółmi o tytuł najbardziej spostrzegawczego! Gra pozytywnie wpływa na spostrzegawczość, a nieco podwyższony poziom trudności zmusza dzieci do koncentracji i dodatkowego wysiłku. Jednak dzięki temu smak wygranej jest jeszcze lepszy! Barwnie ilustrowane wydanie sprawia, że trafia w gusta młodych graczy."

 

  • Autor: MultiGra
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: 15 - 30 minut
  • Wydawnictwo: MultiGra

Opowiadanki

Przepięknie ilustrowana gra stworzona z myślą o wspólnym spędzaniu czasu. Rodzice z dziećmi poznają bajki i decydują o tym, jakie zwierzaki zostaną bohaterami opowieści. Kotek to odważny rycerz, a może samotny muzykant? Wiewiórka to ciekawska wiedźma czy niezdarna wojowniczka kung-fu? Ulubiona historyjka nie przestanie Was bawić, jeśli za każdym razem będziecie zmieniać występujące w niej zwierzęta: zły strażnik z dzisiejszej opowieści w kolejnej może stać się nieustraszonym kapitanem. Wszystko zależy od Was! I choć w Opowiadankach możemy głosować na najlepszego bohatera i zdobywać punkty za przydzielanie zwierzaków do odpowiednich ról, nic nie stoi na przeszkodzie, by po prostu cieszyć się snutą historią, która za każdym razem zmienia się wraz z postaciami.

 

  • Autor: Marie Fort, Wilfried Fort
  • Liczba graczy: 2-6
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 20 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Pierwsza Gra Przyjaciele

Gra dla najmłodszych, już od drugiego roku życia. Gracze po kolei rzucają kostką ze strzałkami wskazującą żeton zwierzątka domowego, który można zebrać. Zbieramy je do siebie, albo przekazujemy innym graczom – jeśli mają choć jeden żeton danego zwierzątka. Pod koniec gry, kiedy skończy się możliwość dobierania żetonów, gracze liczą punkty z posiadanych trójek kafelków. Ten który ma ich najwięcej, wygrywa grę. Dwa poziomy trudności pozwolą dostosować grę do wieku i umiejętności graczy. Gra z serii Akademia Mądrego Dziecka.

 

  • Autor: Wojciech Rzadek
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 2
  • Czas gry: 15 minut
  • Wydawnictwo: Egmont

Potwory i Stwory

Prosta gra pełna emocji, w której liczy się spostrzegawczość i refleks. Do dyspozycji mamy rozłożone na stole karty z potworami oraz 3 kostki, które wskażą kształt, kolor oraz wzór poszukiwanego stworka. Zadanie polega na jak najszybszym dopasowaniu detali i odkryciu jakiego potwora wskazują kostki. Wygrywa ten kto zdobędzie najwięcej kart.

 

  • Autor: Alexander
  • Liczba graczy: 2+
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 15 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Przeprowadzka z Rodziną Treflików

Przeprowadzka z Rodziną Treflików to rodzinna gra zręcznościowa z 3 poziomami trudności. Kooperacja ucząca współpracy i integrująca wszystkich przy stole. Złóżcie samochód i meble oraz postarajcie się zmieścić je wszystkie na samochodzie. Drewniana kostka wskaże, który kolor mebla dokładacie jako kolejny. Uważajcie, aby nie strącić Małego Wujcia, który pomaga Wam zapakować wszystko jak należy. Gra przeznaczona jest dla dzieci powyżej 3 roku życia, ale z całą pewnością również starsi odnajdą się w tej wspaniałej rozgrywce.

 

  • Autor: Michał Szewczyk
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 3+
  • Czas gry: 15 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Trefl

Psiaki na spacerze (SmartGames)

"Psiaki na spacerze to nowość ze znanej i lubianej linii jednoosobowych gier logicznych SmartGames. Czy zdołasz wyprowadzić psiaki na spacer, unikając awantury w parku? Wykorzystaj zdolności logicznego myślenia i rozmieść figurki psów w parku tak, aby zwierzaki nie wdały się w walkę między sobą… oraz aby nie poplątały się psie smycze. Spróbuj rozwiązać wszystkie 80 zadań, od prostych do bardziej skomplikowanych. Kolorowe wykonanie i oryginalna tematyka sprawiają, że rozgrywka w tę grę jest niezwykle przyjemna ale też wymagająca. SmartGames to światowa marka wyróżniająca się szeroką ofertą wyjątkowych gier logicznych dla jednego gracza. W każdym pudełku, tych wielokrotnie nagradzanych gier, można znaleźć dziesiątki wyzwań, od łatwych po wymagające, które idealnie sprawdzą się dla graczy w różnym wieku. Do gry dołączona jest książeczka z zadaniami i rozwiązaniami. "

 

  • Autor: Raf Peeters
  • Liczba graczy: 1
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 10 minut
  • Wydawnictwo: IUVI Games

Quartis

Gra, która powinna przypaść do gustu wszystkim wielbicielom logicznych łamigłówek. Najlepszy przykład jak prostotę przekłuć w fantastyczną rozrywkę intelektualną. Pozornie prosta gra, która łączy logiczne myślenie oraz rywalizację. Do dyspozycji mamy karty z wzorami oraz zestaw 4 drewnianych, dwustronnych kafelków. Zabawa polega na układaniu wzorów prezentowanych przez karty. Zadanie wcale nie jest łatwe, ponieważ w każdej kolejce możemy wykonać tylko jeden z 3 ruchów obrócić któryś kafelek na drugą stronę (czyli zmienić jego kolor), przemieścić jakiś kafelek w inne miejsce zmieniając jego kolor lub przemieścić kafelek nie zmieniając jego koloru. Jeżeli będziemy mieli szczęście, ułatwią je nam karty specjalne. Zalety gry: dobra zabawa dla całej rodziny, pozytywnie wpływa na rozwój intelektualny, proste zasady, drewniane elementy.

 

  • Autor: Alexander
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 20 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Skarpetkowe Stwory

Skarpetkowe stwory to gra o prostych zasadach, jednak wymagająca przemyślanych działań i sprytu, dzięki czemu pozwoli dobrze się bawić nie tylko dzieciom, ale i ich rodzicom. Ponadto do gry wprowadzona została mechanika legacy, dzięki której gra rozwija się z każdą kolejną rozgrywką! Zdobywane skarpetki posłużą graczom do wyklejenia ścieżki do jednego z tajemniczych pomieszczeń, za których zamkniętymi drzwiami znajdziecie nowe zasady i specjalne elementy gry, takie jak…. Zresztą, przekonacie się sami!

 

  • Autor: Liesbeth Bos, Anja Dreier-Brückner
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: 15 - 25 minut
  • Wydawnictwo: Galakta

Spadające Gwiazdy (SmartGames)

"Raz mnie widzisz... a raz nie! Spadające Gwiazdy to logiczna gra planszowa dla 1 gracza. Ta wyjątkowa gra zachwyci Cię od pierwszych chwil. Obracaj klocki z kolorowymi gwiazdkami, a ich kolor będzie się zmieniał w zależności od tego, jak je ułożysz. Zaangażuj swoją wyobraźnię i zmierz się ze 80 zadaniami o narastającym poziomie trudności. Gra rozwija wyobraźnię przestrzenną, zdolności analitycznego myślenia i rozwiązywania problemów, a przy tym daje mnóstwo zabawy i satysfakcji z rozgrywki, angażując w pełni zarówno młodszych i starszych graczy. Atuty: unikatowe wykonanie, zmieniające kolor gwiazdki, trenuje logiczne myślenie. SmartGames to światowa marka wyróżniająca się szeroką ofertą wyjątkowych gier logicznych dla jednego gracza. W każdym pudełku, tych wielokrotnie nagradzanych gier, można znaleźć dziesiątki wyzwań, od łatwych po wymagające, które idealnie sprawdzą się dla graczy w różnym wieku. Do gry dołączona jest książeczka z zadaniami i rozwiązaniami. "

 

  • Autor: Raf Peeters
  • Liczba graczy: 1
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: 5 minut
  • Wydawnictwo: IUVI Games

Targeto

W grze zręcznościowej Targeto gracze starają się trafić pionkami do kubeczków za pomocą swojej katapulty. Przygotowanie każdej rozgrywki zależy od wariantu, który wybiorą gracze spośród 5 różnych propozycji zabawy zawartych w instrukcji.

 

  • Autor: Michał Szewczyk
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 15 - 20 minut
  • Wydawnictwo: Trefl

Urodzinki z Rodziną Treflików

Rodzina Treflików organizuje huczne przyjęcie urodzinowe. Z tej okazji upieczono trzypiętrowy tort. Impreza już się zbliża, a ciasto jeszcze nieudekorowane. Pomóżcie Treflikom ozdobić tort, zanim psotnik kot popsuje Wam plany. Ale będzie zabawa!

 

  • Autor: Marta Cebera
    • debiut autora
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 4+
  • Czas gry: 20 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Trefl

W kostce PLUS: Świat

W Kostce! Plus to seria szybkich gier edukacyjnych ćwiczących pamięć i spostrzegawczość. Z Kostek dziecko może dowiedzieć się ciekawych faktów o świecie, a także poznać litery czy ćwiczyć umiejętności matematyczne i percepcyjne. Świat sczzególnie nastawiony jest na informacje z zakresu geografii, przyrody czy kulturoznawstwa. Wszystko to w sposób przyjazny dziecku, jednocześnie stanowiący rozrywkę dla rodzica: celem jest zapamiętanie jak największej liczby faktów na danej karcie tematycznej w ciągu dziesięciu sekund, a następnie odpowiedź na pytania zawarte na odwrocie karty. Gry proponują również dodatkowe wyzwanie w postaci wielorazowych kart do malowania, które z pewnością sprawdzą pamięć wzrokową!

 

  • Autor: ALBI Česká republika
  • Liczba graczy: 1 - 8
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 15 minut
  • Wydawnictwo: Albi

Żabki (SmartGames)

"W rodzinnej grze ""Żabki"" od SmartGames (od 2 do 6 graczy) każdy gracz pokieruje jedną z żabich rodzin, które chcą przeprawić się na drugi brzeg. Zadaniem gracza jest bezpieczne poprowadzenie swojej żabiej rodziny, na drugi brzeg stawu, zanim zrobią to inni gracze. Jednak należy zachować czujność – na środku stawu znajduje się ogromna ryba, która tylko czeka, aby przestraszyć nieuważne żabki! W tym rodzinnym tytule każdy znajdzie coś dla siebie – dla wymagających przygotowano tryb zaawansowany, który pozwoli na jeszcze bardziej taktyczną rozgrywkę. SmartGames to światowa marka wyróżniająca się szeroką ofertą wyjątkowych gier logicznych. W każdym pudełku, tych wielokrotnie nagradzanych gier, można znaleźć dziesiątki wyzwań, od łatwych po wymagające, które idealnie sprawdzą się dla graczy w różnym wieku. Do gry dołączona jest książeczka z zadaniami i rozwiązaniami. "

 

  • Autor: Studio Smart
  • Liczba graczy: 2-6
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: IUVI Games

Zaczarowana Mikstura

Dzięki tej grze matematyka stanie się najlepszym przyjacielem Twojego dziecka. Świetna gra edukacyjna, która stawia na naukę poprzez zabawę. Zadaniem graczy jest przygotowanie eliksirów. Jednak aby to zrobić, muszą odpowiadać na zróżnicowane działania matematyczne, aby zbierać kolejne składniki. Rozgrywkę wyróżnia możliwość dostosowania poziomu trudności i wyboru czy trenujemy dodawanie i odejmowanie, czy mnożenie i dzielenie, a może wszystkie działania naraz.

 

  • Autor: MultiGra
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: MultiGra

Zakodowany Zamek. Gra na kodowanie. Kapitan Nauka

"Zakodowany zamek to gra, w której wcielisz się w sprytnego czarodzieja i opracujesz strategię zebrania czterech skarbów, zanim duch wyjdzie z zamkowej wieży! Poznaj język znaków i symboli graficznych, wykorzystaj pomysłowość i myślenie logiczne, by opracować trasę do zakodowanych trofeów. Gra stanowi propozycję do nauki podstaw kodowania bez użycia komputera. Zakodowany zamek od najmłodszych lat pozwoli ćwiczyć zdolności niezbędne zawodowym programistom. Koncentracja, cierpliwość, wytrwałość to kluczowe umiejętności w kształtowaniu drogi zawodowej. Zamiast pamięciowego przyswajania informacji, wszystko opiera się na wykorzystywaniu myślenia i eksperymentowania. Atutem gry Zakodowany Zamek jest wykorzystywanie STEM (ang. Science, Technology, Engineering, Maths) – nowego podejścia do nauki, integrującego nauki ścisłe, nowoczesne technologie, inżynierię oraz matematykę. Wszystko to dla rozwoju umiejętności myślenia logicznego, rozwiązywania problemów, kreatywności oraz współpracy. "

 

  • Autor: Hubert Bobrowski
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1+
  • Wiek graczy: 4-10
  • Czas gry: 15 - 20 minut
  • Wydawnictwo: Kapitan Nauka

Znajdź Pluszaka

W dziecięcym pokoiku ukrył się pluszak – nie wiemy jaki, i nie wiemy gdzie. Każdy mały detektyw wybiera, co będzie celem jego poszukiwań i przykłada wybrany kafelek do kafelka rozwiązania. Jeżeli rysunki na odwrotach kafelków nie łączą się ze sobą, to trzeba szukać dalej. Jeżeli rysunki się łączą – znamy odpowiedź na pytanie! Mali detektywi muszą się śpieszyć, żeby znaleźć pluszaka przed nadejściem nocy. Gra ma bardzo pozytywny wpływ na rozwój dziecka. Uczy współpracy, dedukcji i planowania oraz rozwija zdolności manualne. Produkt polecany przez psychologów.

 

  • Autor: Xavier Violeau
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 3+
  • Czas gry: 5+ minut
  • Wydawnictwo: Muduko

Zombie Teenz: Ewolucja

Zombie atakują całe miasto! Współpracujcie, walczcie z potworami, zdobądźcie 4 składniki i uwarzcie antidotum, które uratuje świat. Zombie Teenz: Ewolucja to kontynuacja Zombie Kidz: Ewolucja, czyli pierwszej tego typu gry legacy dla dzieci (1. Miejsce w rankingu BGG gier dla dzieci. Gra Roku 2020 dla dzieci). Jest to samodzielna gra z innym zestawem reguł, więc nie musisz grać w pierwszą grę, aby przejść do drugiej. Możesz jednak połączyć obie gry, aby mieć jeszcze więcej zabawy! Im więcej gracie, tym szybciej gra ewoluuje! Otwórzcie 14 tajemniczych kopert i odkryjcie nowe moce oraz kolejne wyzwania. Przeżyjcie przygodę pełną niespodzianek!

 

  • Autor: Annick Lobet
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 15 - 25 minut
  • Wydawnictwo: FoxGames

Złap Robala

Małe pisklęta są bardzo głodne i potrzebują Twojej pomocy! Wciel się w rolę ptasiej mamy i złap robale w tym samym kolorze, aby nakarmić swoje małe głodomorki. Musisz skompletować trzy części robaczka, aby móc dostarczyć go do gniazda. Wygrywa ten, kto jako pierwszy zbierze 3 robaczki, każdy w innym kolorze. Potrzebny będzie Ci spryt, celne rzuty i dużo szczęścia. Gra nie wymaga od dzieci umiejętności liczenia, ale uczy segregowania i różnicowania. Wzmacnia wytrwałość i cierpliwość. Jednocześnie nie zniechęca ich dając dodatkowe szanse i możliwości poprawienia nieudanego ruchu. Zalety gry: Prosta, ale niebanalna mechanika, która nie stawia bariery wejścia malcom i jednocześnie nie nudzi starszych graczy. Nauka cierpliwości i odraczania gratyfikacji. Ćwiczenie segregowania i różnicowania. Możliwość poprawienia swojego rzutu, co zwiększa szansę i uczy dzieci, że nie wszystko musi udać się od razu, ale nigdy nie należy się poddawać. Świetna zabawa dla całej rodziny.

 

  • Autor: Martin Nedergaard Andersen
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 4+
  • Czas gry: 15- 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander