TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU

Gry do kategorii przydzielają wydawnictwa podczas ich zgłaszania do Konkursu (§ V Regulaminu)

50 Clues: Wahadło Umarłych

Gra detektywistyczna, łącząca mechanikę escape roomów z klimatem popularnych skandynawskich thrillerów. Łączcie przedmioty, rozwiązujcie tajemnice i łamcie szyfry, aby ukończyć historię. Smartfon lub tablet stanie się waszym towarzyszem gry, rejestrując postępy lub oferując pomoc w razie potrzeby. Każda gra posiada unikalny numer seryjny, dzięki któremu możecie zapisywać w aplikacji swoje postępy, co pozwala przerwać grę w dowolnym momencie.

 

  • Autor: Jeppe Norsker
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 18+
  • Czas gry: 60 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Albi

7 słów

"W tej grze słownej gracze muszą wymyślać jak najdłuższe słowa zawierające nie tylko litery widoczne na stole, ale mogą też dodawać inne, których potrzebują. Punkty dostaną jedynie za litery dostępne na stole, a im rzadsza litera, tym więcej daje punktów. Jakie jest najdłuższe znane wam słowo? Pamiętajcie, żeby nie ""przeintelektualizować"" waszych odpowiedzi! Gracze będą rywalizować, tworząc słowa z liter przedstawionych na stole. W przeciwieństwie do innych gier słownych, tutaj nie musicie wykorzystać wszystkich liter z obszaru gry. Co więcej, nie wszystkie litery w wymyślonym słowie muszą być dostępne. Wystarczy, że wykorzystacie te litery, które dadzą wam najwięcej punktów zwycięstwa!"

 

  • Autor: Gil Hova
  • Liczba graczy: 1-6
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: FoxGames

Bandida

Przez wiele lat Bandido samotnie próbował zbiec z więzienia, a naszą misją było temu zapobiec, zamykając każdą drogę ucieczki. Wreszcie Bandido otrzymuje wsparcie - Bandida, mistrzyni ucieczki, odwraca role w grze! Uważaj! W mieście pojawił się nowy więzień... Z tym, że od Ciebie tym razem zależy, po której opowiesz się stronie. Wcielisz się w zawziętego stróża prawa? A może wstąpisz na ścieżkę występku, aby skrupulatnie zaplanować ucieczkę? W kontynuacji bestsellerowego Bandido znajdziecie wszystko za co pokochaliście kooperacyjny przebój, a nawet o wiele więcej: nowe karty (przedmiotów i wydarzeń), proste zasady, dynamiczną rozgrywkę i aż trzy zróżnicowane tryby gry - idealny przepis na zabawę z rodziną i przyjaciółmi!

 

  • Autor: Martin Nedergaard Andersen
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: 15 minut
  • Wydawnictwo: Phalanx

Bazgroll

Dobierz kartę Rysuj. Odgaduj. Punktuj! Wasze zadanie jest proste: narysujcie na swoich kostkach symbole, dzięki którym inni gracze będą mogli odgadnąć wasze hasło. Następnie wszyscy jednocześnie rzucacie swoimi kośćmi i staracie się domyślić, jakie hasła wylosowali wasi współgracze. Możecie też urozmaicić rozgrywkę i sami wymyślić hasła, zapisując je na swojej tabliczce! BazgROLL to gra, którą pokocha każdy fan imprezówek i gier słownych!

 

  • Autor: Antonin Boccara
  • Liczba graczy: 2-6
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 25 minut
  • Wydawnictwo: FoxGames

Bestiariusz

Witaj w niezwykłej krainie, gdzie króluje natura, a niesamowite stworzenia wędrują po lasach i równinach, pływają w zbiornikach wodnych lub unoszą się na wietrze. Wcielisz się tu w bestiarza, który pragnie, aby jego dominium było najpotężniejsze. W tym celu zagrywaj hordy potężnych bestii, aby osłabić potwory przeciwnika! Im więcej ich zagrasz, tym silniejsze będą efekty twoich działań. Pierwotna siła natury będzie toczyć walkę, łączyć się i rozpadać pod przewodnictwem rywalizujących ze sobą graczy!

 

  • Autor: Michal Peichl
  • Liczba graczy: 3 - 5
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: Albi

Criss Cross

Każdy gracz otrzymuje arkusz gry oraz ołówek, a jego zadaniem będzie rysowanie symboli pojawiających się na kościach. Należy tak planować rozmieszczenie symboli, aby było najwięcej tych samych w linii. Po 14 rundach obliczamy punkty z kolumn i szeregów. Wygrywa gracz, który zdobędzie ich najwięcej. Dwa poziomy trudności pozwolą dostosować grę do wieku i umiejętności graczy. Gra posiada też tryb rozgrywki dla jednego gracza.

 

  • Autor: Reiner Knizia
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: Egmont

Czarna Owca

Prosta gra karciana na spostrzegawczość z rekwizytem w postaci dzwonka, który pokochają wszystkie dzieci. Zabawa polega na kolejnym odsłanianiu kart przez zawodników i szukaniu par owiec i baranów. Ten kto jest bardziej spostrzegawczy i wykaże się lepszym refleksem, po jak najszybszym uderzeniu w dzwonek, zbiera sparowane karty. Trzeba być czujnym, ponieważ w grze pojawia się także wilk, który wymaga innej reakcji. Gra idealna na pierwsze rozgrywki z dziećmi. Dostarcza wyjątkowych emocji.

 

  • Autor: Alexander
  • Liczba graczy: 3-4
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 15 - 20 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Czółko: Junior

Oto specjalna edycja znanej karcianej gry towarzyskiej przeznaczona dla młodszych graczy. Idealna na rozruszania spotkania w gronie rodzinnym, popołudniową zabawę z dziećmi, a także na przyjęcie urodzinowe lub piknik. Zabierz dzieciaki i urządźcie sobie zwariowane kalambury, wykorzystując mnóstwo podzielonych na 8 kategorii przepięknie zilustrowanych haseł, które rozbawią was do łez. Wykorzystajcie własne czółko w tej zakręconej grze, a reszta graczy pomoże wam odgadnąć, co też chodzi wam po głowie! Do dyspozycji macie pokazywanie, opowiadanie, śpiewanie - wszystko, co też wam w duszy gra. Dzieciaki, które opanowały już umiejętność czytania w podstawowym stopniu, mogą doskonale bawić się w swoim gronie, bez potrzeby uczestnictwa osoby dorosłej!

 

  • Autor: Zespoły Portal Games i Simplicity
  • Liczba graczy: 2-8
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Dekoder

Gra logiczna, oparta na układaniu szyfrów na planszy w taki sposób, żeby powstały niepowtarzalne układy. Osiem cyfr i osiem kolorów – żaden nie może pojawić się więcej niż raz w rzędzie lub kolumnie na siatce planszy. Im sprawniej będziesz kodować, tym więcej zgarniesz punków i tym szybciej wykonasz zadanie. Czy uda Ci się złamać szyfr i zgarnąć laur zwycięstwa? Zalety gry: przykuwająca uwagę szata graficzna, wspaniała, intelektualna zabawa, drewniane elementy, rozwój strategicznego myślenia

 

  • Autor: Martin Nedergaard Andersen
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Dylemat wagonika

Imprezowa gra karciana doskonale łącząca rozważania filozoficzne z atmosferą krwawej jatki znaną z popularnych komiksów internetowych Cyanide and Happiness. Podczas gry jedna z osób wciela się w maszynistę, który stanie przed legendarnym, psychologicznym wyzwaniem: tytułowym dylematem wagonika. Prowadząc rozpędzony pociąg będzie musiał zdecydować, po którym torze przejechać. Na każdym z nich znajdują się niczego nieświadomi ludzie. Zadaniem pozostałych graczy jest przekonanie maszynisty, by wybrał tor przeciwnej drużyny. W tym celu będą zagrywać karty nieskazitelnych postaci, plugawych postaci oraz modyfikatorów - dobrych i złych czynów, których dokonali ludzie uwięzieni na torach. Jednak nade wszystko będą mieli pole do popisu nad stołem, podczas ciekawych, często zabawnych, głęboko filozoficznych dyskusji!

 

  • Autor: Scott Houser
  • Liczba graczy: 3-13
  • Wiek graczy: 18+
  • Czas gry: 30 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Esy Floresy

Gra nawiązuje do wiktoriańskiej symboliki kwiatów, wykorzystywanej do przekazywania tajnych wiadomości między przyjaciółmi i kochankami. Prosta mechanika – ja dzielę, ty wybierasz – zawiera w sobie elementy blefu i strategii. Ten tytuł świetnie sprawdzi się zarówno w gronie początkujących, jak i bardziej zaawansowanych graczy.

 

  • Autor: Elizabeth Hargrave
  • Liczba graczy: 2 - 4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Folwark Marzeń

Wyjątkowa gra gospodarcza, w której wcielamy się w rolę farmera i staramy się jak najowocniej powiększać swoje plony i hodowlę. Musimy też wykazać się przedsiębiorczością w opłacalnym handlu i nie dać się prześcignąć rywalom. W budowaniu własnego gospodarstwa przeszkodzić mogą zdarzenia losowe, niemniej w tej grze liczy się właściwa kalkulacja i umiejętność inwestowania.Zalety gry: Gra, którą pokochają dzieci i dorośli. Nie za trudna dla młodszych graczy, niezbyt banalna dla starszych. Świetna nauka inwestowania, rozliczania, przewidywania i zasad konkurencji. Sami decydujemy o długości rozgrywki. Możemy wybrać wariant związany z miesiącami (12 rund) lub z porami roku (6 rund). Sprawiedliwe rozpoczynanie kolejki. Każda runda rozpoczynana jest przez innego gracza, zgodnie ze wskazaniem przechodniego totemu. Dzięki temu każdy ma taką samą szansę w zdobyciu surowców. Zabawne karty losu. Przyjemne pionki w kształcie samochodzików. Bogactwo rekwizytów

 

  • Autor: Alexander
  • Liczba graczy: 3-8
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 60 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Fuzja

Graliście kiedyś w kółko i krzyżyk na kartce papieru? Zapewne tak, ale na pewno nie w ten sposób! Wyobraź sobie, że musisz ułożyć 4 swoje żetony w rzędzie przeskakując przez inne leżące na planszy, trochę jak w warcabach czy halmie. W każdym ruchu możesz poruszyć tylko jeden żeton o konkretnym numerze.. Szalona kombinacja? O tak! Gra nabiera dodatkowych kolorów jeśli usiądziecie do niej w trójkę lub czwórkę. Zbierzcie więc mocną ekipę i niech wygra prawdziwy mistrz intelektu! Zalety gry: intelektualna rozrywka, proste zasady gry,międzypokoleniowa zabawa, rozwija spostrzegawczość

 

  • Autor: Martin Nedergaard Andersen
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Gra liczbowa

Szalona gra pełna liczb i emocji! Wszyscy gracie równocześnie! Wykładacie odpowiednie karty na stół – wygra osoba, która najszybciej wyłoży wszystkie swoje karty. Aby wygrać, przyda się dobra koncentracja, spostrzegawczość i szybkość reakcji. Gra pomaga młodszym graczom opanować umiejętność dodawania i odejmowania. Nie ma lepszej metody niż nauka przez zabawę!

 

  • Autor: Maureen Hiron
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 8-108
  • Czas gry: 15 minut
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Gra z Jajem

Licz Jajka, które pojawiają się w filmie, i zrób cięcie, gdy będzie ich co najmniej 5. Uważaj na zwariowaną obsadę, która wprowadza niemało zamieszania. Jaja gwarantowane! Pełna śmiechu, dynamiki i emocji imprezowa gra karciana, która świetnie działa w każdym gronie.

 

  • Autor: Charles Bossart
  • Liczba graczy: 2-8
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: Muduko

Literówka

Literówka to gra, która rozgrzewa do czerwoności szare komórki i stanowi wyzwanie nawet dla największych mistrzów quizów. Gracze rzucają 6 kostkami, które zawierają różne litery alfabetu. Ich zadaniem jest wypisanie w jak najszybszym czasie 6 słów zgodnych z wylosowaną kategorią. Muszą one jednak nie tylko rozpoczynać się na daną literę, ale także różnić się od tych podanych przez rywali! Tylko w ten sposób można zdobyć punkty, które zbliżają do wygranej.

 

  • Autor: MultiGra
  • Liczba graczy: 2-6
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: MultiGra

Literołaki

"Uuu! Łaknące liter LITEROŁAKI wypełzły na ulice i szukają swojego ulubionego pożywienia – smakowitych samogłosek i tłuściutkich spółgłosek. Obudź w sobie LITEROŁAKA i zdobądź, jak najwięcej literek, żeby zaspokoić swój głód! Miasto na W? Zwierzę z E w środku? A może rzecz, która kończy się na T? Wykaż się refleksem oraz bystrością umysłu i podaj odpowiedź przed swoimi rywalami! Za proste? Gra zawiera również wariant zaawansowany dla starszych graczy, w którym liczba kluczowych liter zwiększa się do 5! Czy zdążysz wymyślić słowo, które pasuje do kategorii ""roślina"" i ma w sobie K, Ł, C, N i O*, zanim zrobią to inne LITEROŁAKI? * słonecznik"

 

  • Autor: Anna Sobich-Kamińska
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 10 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Zielona Sowa

Myriorama: Bezkresna Odyseja

Myriorama z serii Rozumówki to 20 kart z obrazkami, które łączą się ze sobą w panoramę na podstawie której gracze opowiadają historie. Karty oferują niemal nieskończoną liczbę kombinacji. Niezależnie od tego, czy z jednej czy z drugiej strony –magicznie łączą się w poszczególnych punktach, tworząc spójną scenerię, która daje możliwość wymyślenia nieograniczonej liczby historii. Gra oferuje możliwość ćwiczenia mowy, słownictwa i komunikacji z członkami drużyny. Rozwija również kreatywność i wyobraźnię. W Bezkresnej Odysei - mitycznej krainie pełnej skrzydlatych koni, mściwych bóstw i herosów czek na Ciebie niezapomniana przygoda! Co szykują dla Ciebie Mojry?

 

  • Autor: Angus Hyland
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 10+ minut
  • Wydawnictwo: Albi

Paranormalni Detektywi

Otwierasz oczy i doznajesz największego szoku w swoim życiu – ono właśnie dobiegło końca, a Ty jesteś zawieszonym w powietrzu duchem! Przerażony patrzysz w dół na własne ciało i dostrzegasz, że dziwna grupa nieznajomych zgromadziła się wokół Twoich doczesnych szczątków, przyglądając się im z fascynacją. To... detektywi! Naprowadź ich na trop mordercy, by sprawiedliwości mogło stać się zadość! Paranormalni Detektywi to gra imprezowa z elementami dedukcji. Jeden z graczy odgrywa rolę Ducha niedawno zmarłej osoby, podczas gdy pozostali gracze wcielają się w Paranormalnych Detektywów, którzy starają się odkryć, w jaki sposób ofiara zmarła. Używając swych zdolności medium, Detektywi będą komunikować się z Duchem, zadając pytania dotyczące szczegółów zbrodni. Duch odpowiada na różne dostępne dla zjawy sposoby, między innymi układając Sznury Wisielca, zagrywając Karty Tarota, układając na Tabliczce słowne zagadki czy też kierując ręką rysującego Detektywa!

 

  • Autor: Marcin Łączyński, Szymon Maliński, Adrian Orzechowski
  • Liczba graczy: 2 - 6
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 45 minut
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Pol'and'Rock gra planszowa

Przenieś się w serce tętniącego wolnością, pokojem, miłością i przyjaźnią festiwalu! Stwórz unikatową planszę wykorzystując modularne kafle z kultowymi Miejscówkami Pol’and’Rock. Wybierz jeden z wyjątkowych pionków i zbieraj przydatne przedmioty do swojego plecaka, odwiedzając Pole Namiotowe, Grzybek, VIVA Kultura oraz Strefę Gastro. Zdobywaj wyjątkowe karty Gości oraz karty Wspomnień, ale nie pozwól żeby kolejka w Strefie WC spowodowała że przegapisz swój wymarzony koncert! W razie kłopotów, pomoże Ci Pokojowy Patrol. Przemieszczaj się po terenie Pol’and’Rocku, wykonuj różnorodne akcje, gromadź Gości i zdobywaj Wspomnienia! Kto z Was stworzy najpiękniejszą historię?

 

  • Autor: Jurek Owsiak
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 45 minut
  • Wydawnictwo: Phalanx

Quartis

Gra, która powinna przypaść do gustu wszystkim wielbicielom logicznych łamigłówek. Najlepszy przykład jak prostotę przekłuć w fantastyczną rozrywkę intelektualną. Pozornie prosta gra, która łączy logiczne myślenie oraz rywalizację. Do dyspozycji mamy karty z wzorami oraz zestaw 4 drewnianych, dwustronnych kafelków. Zabawa polega na układaniu wzorów prezentowanych przez karty. Zadanie wcale nie jest łatwe, ponieważ w każdej kolejce możemy wykonać tylko jeden z 3 ruchów obrócić któryś kafelek na drugą stronę (czyli zmienić jego kolor), przemieścić jakiś kafelek w inne miejsce zmieniając jego kolor lub przemieścić kafelek nie zmieniając jego koloru. Jeżeli będziemy mieli szczęście, ułatwią je nam karty specjalne. Zalety gry: dobra zabawa dla całej rodziny, pozytywnie wpływa na rozwój intelektualny, proste zasady, drewniane elementy.

 

  • Autor: Alexander
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 20 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Top 10

"Zabawna gra towarzyska doskonale pobudzająca kreatywność! Zadaniem uczestników będzie wymyślanie haseł, jak najlepiej odzwierciedlających wylosowane miejsce w szeregu. W każdej z 5 rund jedna osoba będzie kapitanem-odgadującym, podczas gdy pozostali losują numery od 1 do 10. Następnie odczytywana jest zajawka – obszar, do jakiego mają się odnosić nasze skojarzenia (np. “dokończ życzenia świąteczne od najbardziej złośliwych do najlepszych""). Numery graczy wskazują, w którym miejscu między jednym a drugim kryterium ma znaleźć się ich odpowiedź. Każdy musi odpowiedzieć na zajawkę w sposób, który jego zdaniem odzwierciedla to miejsce. Kiedy każdy odpowie, kapitan będzie próbował ułożyć odpowiedzi w kolejności rosnącej. Każda pomyłka kosztuje drużynę żeton jednorożca, a gdy te się skończą – przegrywacie. Ale wystarczy, że pod koniec 5. rundy zostanie Wam choć jeden jednorożec, a możecie się cieszyć zwycięstwem."

 

  • Autor: Aurélien Picolet
  • Liczba graczy: 4-9
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 15 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Rebel