TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU

Gry do kategorii przydzielają wydawnictwa podczas ich zgłaszania do Konkursu (§ V Regulaminu)

Azul Letni Pawilon

Gra Azul: Letni Pawilon przenosi cię do Portugalii, gdzie podejmujesz się zadania, które w rzeczywistości nigdy się nie rozpoczęło. Jako mistrz rzemiosła, będziesz budować Letni Pawilon z najlepszych materiałów. Musisz zachować ostrożność i unikać marnowania zasobów. Tylko najlepsi sprostają wyzwaniu, jakim jest uhonorowanie portugalskiej rodziny królewskiej.

 

  • Autor: Michael Kiesling
  • Liczba graczy: 2 - 4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 30 - 45 minut
  • Wydawnictwo: Lacerta

Bandida

Przez wiele lat Bandido samotnie próbował zbiec z więzienia, a naszą misją było temu zapobiec, zamykając każdą drogę ucieczki. Wreszcie Bandido otrzymuje wsparcie - Bandida, mistrzyni ucieczki, odwraca role w grze! Uważaj! W mieście pojawił się nowy więzień... Z tym, że od Ciebie tym razem zależy, po której opowiesz się stronie. Wcielisz się w zawziętego stróża prawa? A może wstąpisz na ścieżkę występku, aby skrupulatnie zaplanować ucieczkę? W kontynuacji bestsellerowego Bandido znajdziecie wszystko za co pokochaliście kooperacyjny przebój, a nawet o wiele więcej: nowe karty (przedmiotów i wydarzeń), proste zasady, dynamiczną rozgrywkę i aż trzy zróżnicowane tryby gry - idealny przepis na zabawę z rodziną i przyjaciółmi!

 

  • Autor: Martin Nedergaard Andersen
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: 15 minut
  • Wydawnictwo: Phalanx

Beczka Śmiechu

Beczka Śmiechu to szalona gra rodzinna, w której wszyscy równocześnie będziecie wykonywać zwariowane zadania z wylosowanych kart. Udawajcie kurę albo lokomotywę, zastukajcie butem o stół, przynieście coś czerwonego lub przebiegnijcie się tyłem dookoła stołu – to tylko niektóre z zadań, które poderwą was z miejsca, a reszcie graczy dostarczą całej beczki śmiechu!

 

  • Autor: Mariusz Majchrowski
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 20 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Trefl

Bestiariusz

Witaj w niezwykłej krainie, gdzie króluje natura, a niesamowite stworzenia wędrują po lasach i równinach, pływają w zbiornikach wodnych lub unoszą się na wietrze. Wcielisz się tu w bestiarza, który pragnie, aby jego dominium było najpotężniejsze. W tym celu zagrywaj hordy potężnych bestii, aby osłabić potwory przeciwnika! Im więcej ich zagrasz, tym silniejsze będą efekty twoich działań. Pierwotna siła natury będzie toczyć walkę, łączyć się i rozpadać pod przewodnictwem rywalizujących ze sobą graczy!

 

  • Autor: Michal Peichl
  • Liczba graczy: 3 - 5
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: Albi

Bitwa Warszawska

Poprowadź swoją armię do zwycięstwa w jednej z największych bitew w historii! Jest upalny sierpień 1920 roku. Dwie potężne armie szykują się do bitwy, która zadecyduje o losach obu krajów. Stań po jednej ze stron konfliktu i poprowadź swoje wojska do zwycięstwa. Wykorzystaj umiejętności dowódców, siłę oddziałów oraz posiadane zasoby, aby pokonać nieprzyjaciela. Twoje decyzje pokażą, jak przebiegnie i zakończy się Bitwa Warszawska! Na czym polega gra? Bitwa Warszawska to strategiczna gra historyczna, która przenosi graczy w czasie do jednego z najważniejszych wydarzeń XX wieku. Gracze wybierają strony, po których się opowiedzą: Wojsko Polskie lub Armia Czerwona. Następnie prowadzą swoje oddziały do decydującego starcia na przedpolach Warszawy. Armie są zbudowane niesymetrycznie, co oznacza, że każda z nich ma swoje słabe i mocne strony, które trzeba wziąć pod uwagę przy planowaniu wojennej strategii.

 

  • Autor: Michał Sieńko
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 45 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Zielona Sowa

Boom Boom - Psiaki i Kociaki

Boom Boom – Psiaki i Kociaki, to dynamiczna gra rodzinna, w której liczy się zręczność, spostrzegawczość i dobry refleks. W Boom Boom gracze starają się zebrać zestawy tych samych Psiaków i Kociaków. Wszyscy jednocześnie wymieniają karty z ręki z kartami na planszy. Po zebraniu zestawu gracz uderza w dzwonek, sygnalizując wykonanie zadania. Wydaje się proste, lecz gracze mogą polować na takie same karty. Gracz, który jako pierwszy zbierze odpowiednią liczbę zestawów Psiaków i Kociaków, zostaje zwycięzcą!

 

  • Autor: Sławomir Czuba, Wiktor Fabiański, Piotr Milewski, Grzegorz Traczykowski, Aneta Wróblewska, Jacek Zdybel
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: 10 - 15 minut
  • Wydawnictwo: Trefl

Bossin' Space

Kosmiczna gra kooperacyjna, w której gracze wcielają się w międzygalaktycznych podróżników i walczą z napotkanymi Wrogami. Ich statek – Star Nib – nie jest wprawdzie wehikułem militarnym, ale nie jest tez całkiem bezbronny. Gracze muszą – zagrywając karty z ręki – ulepszyć go, przechytrzyć wrogów, a przede wszystkim – przeżyć. Tytuł jest planszową wariacją na temat gier typu arcade, takich jak Space Invaders.

 

  • Autor: Jindřich Pavlásek, Petr Vojtěch
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 45 minut
  • Wydawnictwo: Albi

Calico

W Calico zadaniem graczy jest uszycie wygodnego i dobrze wyglądającego kocyka dla swoich kotów. Wybierz takie wzory i kolory, które spodobają się twojemu kotu i dadzą ci najwięcej punktów na koniec gry. Niech nie zmyli was wygląd. Ta piękna gra kafelkowa dostarcza intelektualnej rozrywki na najwyższym poziomie, rozgrzewając do czerwoności zwoje mózgowe. Gra spodoba się zarówno grającym rodzinom, jak i wymagającym graczom.

 

  • Autor: Kevin Russ
  • Liczba graczy: 1 - 4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 30 - 45 minut
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Carcassonne: Łowcy i Zbieracze

Teren wokół dzisiejszego Carcassonne, z jego potężnym zamkiem, był zamieszkany tysiące lat temu. Ówcześni mieszkańcy polowali, łowili ryby i zbierali leśne owoce, aby zapewnić sobie przetrwanie. Nawet dzisiaj liczne naskalne malowidła i znaleziska archeologiczne przynoszą dowody ich życia i pomagają zrozumieć ich losy.

 

  • Autor: Klaus-Jürgen Wrede, Bernd Brunnhofer
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 35 minut
  • Wydawnictwo: Bard Centrum Gier

Chińczyk - Moja pierwsza gra z Rodziną Treflików

Klasyczna gra dla najmłodszych z ulubionymi bohaterami bajki Rodzina Treflików! Pomóżcie Treflikom poukładać piłki, prowadząc wszystkie na środek pokoju. Uważajcie na pozostałych graczy, których na pewno spotkacie po drodze. Inni też spieszą się ze swoimi pionkami, a spotkanie z nimi opóźni lekko porządki. Rzucajcie kolorową kostką, przesuwajcie piłeczki i wygrywajcie! Dzięki kolorowej kostce niewymagana jest umiejętność liczenia.

 

  • Autor: Marta Cebera
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 3+
  • Czas gry: 20 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Trefl

Czarna Owca

Prosta gra karciana na spostrzegawczość z rekwizytem w postaci dzwonka, który pokochają wszystkie dzieci. Zabawa polega na kolejnym odsłanianiu kart przez zawodników i szukaniu par owiec i baranów. Ten kto jest bardziej spostrzegawczy i wykaże się lepszym refleksem, po jak najszybszym uderzeniu w dzwonek, zbiera sparowane karty. Trzeba być czujnym, ponieważ w grze pojawia się także wilk, który wymaga innej reakcji. Gra idealna na pierwsze rozgrywki z dziećmi. Dostarcza wyjątkowych emocji.

 

  • Autor: Alexander
  • Liczba graczy: 3-4
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 15 - 20 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Dekoder

Gra logiczna, oparta na układaniu szyfrów na planszy w taki sposób, żeby powstały niepowtarzalne układy. Osiem cyfr i osiem kolorów – żaden nie może pojawić się więcej niż raz w rzędzie lub kolumnie na siatce planszy. Im sprawniej będziesz kodować, tym więcej zgarniesz punków i tym szybciej wykonasz zadanie. Czy uda Ci się złamać szyfr i zgarnąć laur zwycięstwa? Zalety gry: przykuwająca uwagę szata graficzna, wspaniała, intelektualna zabawa, drewniane elementy, rozwój strategicznego myślenia

 

  • Autor: Martin Nedergaard Andersen
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Esy Floresy

Gra nawiązuje do wiktoriańskiej symboliki kwiatów, wykorzystywanej do przekazywania tajnych wiadomości między przyjaciółmi i kochankami. Prosta mechanika – ja dzielę, ty wybierasz – zawiera w sobie elementy blefu i strategii. Ten tytuł świetnie sprawdzi się zarówno w gronie początkujących, jak i bardziej zaawansowanych graczy.

 

  • Autor: Elizabeth Hargrave
  • Liczba graczy: 2 - 4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Folwark Marzeń

Wyjątkowa gra gospodarcza, w której wcielamy się w rolę farmera i staramy się jak najowocniej powiększać swoje plony i hodowlę. Musimy też wykazać się przedsiębiorczością w opłacalnym handlu i nie dać się prześcignąć rywalom. W budowaniu własnego gospodarstwa przeszkodzić mogą zdarzenia losowe, niemniej w tej grze liczy się właściwa kalkulacja i umiejętność inwestowania.Zalety gry: Gra, którą pokochają dzieci i dorośli. Nie za trudna dla młodszych graczy, niezbyt banalna dla starszych. Świetna nauka inwestowania, rozliczania, przewidywania i zasad konkurencji. Sami decydujemy o długości rozgrywki. Możemy wybrać wariant związany z miesiącami (12 rund) lub z porami roku (6 rund). Sprawiedliwe rozpoczynanie kolejki. Każda runda rozpoczynana jest przez innego gracza, zgodnie ze wskazaniem przechodniego totemu. Dzięki temu każdy ma taką samą szansę w zdobyciu surowców. Zabawne karty losu. Przyjemne pionki w kształcie samochodzików. Bogactwo rekwizytów

 

  • Autor: Alexander
  • Liczba graczy: 3-8
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 60 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Fuzja

Graliście kiedyś w kółko i krzyżyk na kartce papieru? Zapewne tak, ale na pewno nie w ten sposób! Wyobraź sobie, że musisz ułożyć 4 swoje żetony w rzędzie przeskakując przez inne leżące na planszy, trochę jak w warcabach czy halmie. W każdym ruchu możesz poruszyć tylko jeden żeton o konkretnym numerze.. Szalona kombinacja? O tak! Gra nabiera dodatkowych kolorów jeśli usiądziecie do niej w trójkę lub czwórkę. Zbierzcie więc mocną ekipę i niech wygra prawdziwy mistrz intelektu! Zalety gry: intelektualna rozrywka, proste zasady gry,międzypokoleniowa zabawa, rozwija spostrzegawczość

 

  • Autor: Martin Nedergaard Andersen
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Gra z Jajem

Licz Jajka, które pojawiają się w filmie, i zrób cięcie, gdy będzie ich co najmniej 5. Uważaj na zwariowaną obsadę, która wprowadza niemało zamieszania. Jaja gwarantowane! Pełna śmiechu, dynamiki i emocji imprezowa gra karciana, która świetnie działa w każdym gronie.

 

  • Autor: Charles Bossart
  • Liczba graczy: 2-8
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: Muduko

Hot Pot

Hot Pot to nieprzewidywalna i gorąca gra zręcznościowa, w której liczy się szybkie wyciąganie odpowiednich składników. Wydaje się proste? Nic bardziej mylnego. Do dyspozycji macie wyłącznie szczypce lub pałeczki oraz własne zwinne ręce! Spójrz na kartę, a następnie spróbuj wyjąć z miski przysmaki szybciej niż pozostali gracze.

 

  • Autor: Aneta Wróblewska
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 10 - 20 minut
  • Wydawnictwo: Trefl

Kotki

Zdobądź sympatię najfajniejszych kotów w okolicy. Zwabiaj je kocimi przysmakami i zabawkami, by podeszły właśnie do Ciebie, i zdobądź tytuł Największego Miłośnika Kotów! Uważaj jednak na biegającego po okolicy psa – jego szczekanie wystraszy nawet najodważniejszego kotka!

 

  • Autor: Adam Strzelecki
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 6+
  • Czas gry: 20 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Trefl

Literówka

Literówka to gra, która rozgrzewa do czerwoności szare komórki i stanowi wyzwanie nawet dla największych mistrzów quizów. Gracze rzucają 6 kostkami, które zawierają różne litery alfabetu. Ich zadaniem jest wypisanie w jak najszybszym czasie 6 słów zgodnych z wylosowaną kategorią. Muszą one jednak nie tylko rozpoczynać się na daną literę, ale także różnić się od tych podanych przez rywali! Tylko w ten sposób można zdobyć punkty, które zbliżają do wygranej.

 

  • Autor: MultiGra
  • Liczba graczy: 2-6
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: MultiGra

Little Town

Little Town to gra strategiczna dla 2-4 graczy, o czasie rozgrywki poniżej 1 godziny, wykorzystująca mechanikę układania kafelków oraz zarządzania robotnikami i surowcami. Little Town może być znakomitym wprowadzeniem nowych graczy w mechanikę Worker Placement (zarządzania robotnikami). Pomimo prostych reguł rozgrywka wymaga sporo planowania i układania strategii. Gra spotkała się ze świetnym przyjęciem za granicą – została nominowana do prestiżowej nagrody As d’Or we Francji oraz znalazła się na liście wyróżnień tegorocznego Spiel des Jahres. W każdej turze umieszczasz Robotnika na planszy. Zbierasz leżące obok Zasoby i korzystasz z sąsiednich Budynków albo budujesz nowe. Starannie wybierz pole, na którym umieścisz Robotnika, buduj w najlepszych miejscach i spróbuj przewidzieć posunięcia innych graczy, by czerpać zyski w każdej sytuacji i okazać się zwycięzcą. Zbuduj miasto według własnego planu i udowodnij, że to ty jesteś najlepszym architektem!

 

  • Autor: Shun Taguchi, Aya Taguchi
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 45 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Moje miasto

Po długiej podróży w końcu dotarliście do nowego, wspaniałego świata. Od razu zabieracie się do budowy i rozwoju waszych miast! Moje miasto to gra typu legacy. Oznacza to, że w trakcie kolejnych partii gra będzie się zmieniać i ewoluować. Każdy gracz otrzyma własną planszę miasta, którą będzie nieustannie projektował na nowo. Gra podzielona została na rozdziały składające się z 3 następujących po sobie epizodów. Dla każdego rozdziału została przygotowana specjalna koperta, zawierająca nowe zasady i elementy pozwalające zmienić grę. Podczas 24 wyjątkowych epizodów gracze stworzą swoje miasta i doświadczą ich rozwoju aż po epokę industrializacji.

 

  • Autor: Reiner Knizia
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 10
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Galakta

Myriorama: Bezkresna Odyseja

Myriorama z serii Rozumówki to 20 kart z obrazkami, które łączą się ze sobą w panoramę na podstawie której gracze opowiadają historie. Karty oferują niemal nieskończoną liczbę kombinacji. Niezależnie od tego, czy z jednej czy z drugiej strony –magicznie łączą się w poszczególnych punktach, tworząc spójną scenerię, która daje możliwość wymyślenia nieograniczonej liczby historii. Gra oferuje możliwość ćwiczenia mowy, słownictwa i komunikacji z członkami drużyny. Rozwija również kreatywność i wyobraźnię. W Bezkresnej Odysei - mitycznej krainie pełnej skrzydlatych koni, mściwych bóstw i herosów czek na Ciebie niezapomniana przygoda! Co szykują dla Ciebie Mojry?

 

  • Autor: Angus Hyland
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 10+ minut
  • Wydawnictwo: Albi

Na straganie

Twoim zadaniem jest sprzedać z zyskiem liczne naturalne towary, wyprodukowane na twojej farmie: mleko, jajka, miód oraz wełnę. Dzięki sile lokalnej społeczności będziesz czerpać korzyści nie tylko z własnych akcji, ale i z działań twoich przeciwników. Czy uda ci się zostać najbogatszym rolnikiem?

 

  • Autor: Rüdiger Dorn
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 45 minut
  • Wydawnictwo: Galakta

Najlepsza gra o kotach

Co łączyło Marię Antoninę i Ernesta Hemingwaya? Oboje uwielbiali koty! Dzięki tej grze będziecie mogli trafić do tego zacnego grona i sprawdzić, kto z was jest największym kociarzem! Najlepsza gra o kotach to przesympatyczna i znakomita gra, która zapewni wam dużo zabawy. Podczas rozgrywki będziecie dobierali ze stołu karty, zdobywając kocie zabawki, przysmaki i ubranka. Jednak przede wszystkim spotykać będziecie koty, którymi należy odpowiednio się zaopiekować. Musicie jednak pamiętać, że za każdego zaniedbanego futrzaka otrzymacie punkty minusowe, dlatego niczego nie może im zabraknąć! Tematyka gry i proste zasady sprawiają, że Najlepsza gra o kotach będzie idealnym tytułem dla całej rodziny. To pozycja obowiązkowa na półce każdego kociarza. Pokochają ją nie tylko miłośnicy zwierzaków. Przypadnie do gustu fanom karcianek, gier z prostymi zasadami oraz wszystkim tym, którzy cenią sobie dobrą zabawę!

 

  • Autor: Josh Wood
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 15 - 30 minut
  • Wydawnictwo: FoxGames

Nova Luna

Od wieków księżyc wpływa na nasze życie. Jest jednym z najlepiej zbadanych i opisanych ciał Układu Słonecznego, ale wciąż kryje przed nami wiele tajemnic... Księżyc w nowiu jest symbolem nowego początku. To idealny moment, by zacząć kolejne wyzwania i zaplanować swoją przyszłość. O to właśnie chodzi w grze NOVA LUNA (łac. księżyc w nowiu). W każdej rundzie musisz optymalizować swoje wybory i planować przyszłość opierając się na kurczących się zasobach kafelków księżycowego koła. Z każdym nowiem księżyca, musisz opracować nową strategię. Znajdź swój sposób na ułożenie kafelków oraz synergię między nimi i wygraj grę! NOVA LUNA łączy w sobie mechaniki dobierania kafelków i upływu czasu z bardzo ciekawym sposobem punktacji. Świetnie sprawdzi się zarówno jako gra rodzinna, jak i bardzo przyjemny przerywnik między cięższymi tytułami.

 

  • Autor: Uwe Rosenberg, Corne Van Moorsel
  • Liczba graczy: 1 - 4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Obrazy Paryża

Obrazy Paryża to gra planszowa dla od dwóch do czterech graczy w wieku od 10 lat, w której jedna partia trwa około 30-60 minut. Będziemy tu zarządzali swoimi zasobami, takimi jak tuby z farbami i mieszanki, oraz czasem, jednocześnie śledząc poczynania innych artystów i przewidując ich ruchy. Zwycięzca uzyska niezwykły prestiż i ma szansę stać się sławnym malarzem Paryża!

 

  • Autor: Nicolas De Oliveira
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 30 - 60 minut
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Palec Boży

Gdy bogowie się nudzą zaczyna się zabawa! Używaj swoich niepowtarzalnych mocy i spraw, by twoi wyznawcy zaludnili Archipelag Pępka Świata! Palec boży to gra zręcznościowa, w której każdy z graczy walczy o to, by stać się najpotężniejszym z bóstw. Proste zasady i innowacyjna rozgrywka sprawią, że nie będziecie mogli oderwać się od stołu. Wciel się w postać boga, wykorzystaj swoje niepowtarzalne moce i wypstrykaj swoich przeciwników. 5 minut nauki, godziny frajdy dla całej rodziny. W grze wcielacie się w role bogów, walczących ze sobą na wyspach Archipelagu Pępka Świata. Waszym celem jest umieszczanie proroków na wyspach oraz nawracanie ich mieszkańców, korzystając z praw, które ustanowicie. Wygra ten z was, który pod koniec rozgrywki będzie posiadał najwięcej punktów zwycięstwa. emocjonująca gra dla całej rodziny, gra zręcznościowa, która przyniesie wiele frajdy, cieszące oko grafiki i specjalna mata w środku pudełka.

 

  • Autor: Paweł Stobiecki, Jan Truchanowicz, Łukasz Włodarczyk
    • debiut autora
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 15 - 40 minut
  • Wydawnictwo: FoxGames

Papua

"Najnowsza gra autora bestsellerowego ""Ubongo"". Każdy gracz otrzymuje plansze zadania z egzotycznymi wyspami. Trzeba je jak najszybciej połączyć mostami. Gracze mają do dyspozycji fragmenty konstrukcji o różnych kształtach i długości. Buduj, obracaj, przekręcaj i kombinuj z ustawieniami mostów. Uważaj na wulkany! Kto najszybciej rozwiąże swoją łamigłówkę, zdobywa szacunek miejscowych Papuasów i punkty zwycięstwa. Trzy poziomy trudności pozwolą dostosować grę do wieku i umiejętności graczy."

 

  • Autor: Grzegorz Rejchtman
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: Egmont

Paris

W grze Paryż gracze wcielają się w 19-wiecznych inwestorów nieruchomości. Paryż jest u szczytu transformacji w jedno z najpiękniejszych miast na świecie.

 

  • Autor: Wolfgang Kramer oraz Michael Kiesling
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 60 minut
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Paryż Miasto Świateł

W grze wcielisz się w rolę jednej z najbardziej prominentnych osób w mieście. Aby zagwarantować sobie sukces, musisz upewnić się, że wzniesione przez ciebie budynki będą skąpane w jak największej ilości ulicznego światła. Inspiruj artystów i zaskocz zarówno paryżan, jak i zwiedzających, pięknem i magią nowych miejskich świateł!

 

  • Autor: José Antonio Abascal
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Lacerta

Pol'and'Rock gra planszowa

Przenieś się w serce tętniącego wolnością, pokojem, miłością i przyjaźnią festiwalu! Stwórz unikatową planszę wykorzystując modularne kafle z kultowymi Miejscówkami Pol’and’Rock. Wybierz jeden z wyjątkowych pionków i zbieraj przydatne przedmioty do swojego plecaka, odwiedzając Pole Namiotowe, Grzybek, VIVA Kultura oraz Strefę Gastro. Zdobywaj wyjątkowe karty Gości oraz karty Wspomnień, ale nie pozwól żeby kolejka w Strefie WC spowodowała że przegapisz swój wymarzony koncert! W razie kłopotów, pomoże Ci Pokojowy Patrol. Przemieszczaj się po terenie Pol’and’Rocku, wykonuj różnorodne akcje, gromadź Gości i zdobywaj Wspomnienia! Kto z Was stworzy najpiękniejszą historię?

 

  • Autor: Jurek Owsiak
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 45 minut
  • Wydawnictwo: Phalanx

Pracownia Snów

W Pracowni Snów będziesz podróżować pomiędzy sześcioma zakątkami Krainy Snów, zbierając Okruchy Snu, z których zbudujesz swoją własną wizję snu. Stworzysz krajobrazy, które otulą cię niczym ciepła, kojąca kołderka. Wyjątkowe zdolności, które zdobędziesz, pomogą ci kształtować tę krainę, byś śniąc mógł się po niej przechadzać i podziwiać, odzyskując dzięki temu spokój umysłu. Musisz jednak uważać, ponieważ w tej krainie czai się upiorny Pan Koszmar, nawiedzający twoje sny. Przemieszczaj się więc ostrożnie, minimalizując jego niepożądany wpływ. Tylko w ten sposób będziesz w stanie zebrać odpowiednie Okruchy Snu i stworzyć z nich senny krajobraz, który pozwoli ci wreszcie w pełni się odprężyć i spokojnie przespać całą noc!

 

  • Autor: David Ausloos
  • Liczba graczy: 1 - 4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 25 minut * liczba graczy
  • Wydawnictwo: Lacerta

Przeprowadzka z Rodziną Treflików

Przeprowadzka z Rodziną Treflików to rodzinna gra zręcznościowa z 3 poziomami trudności. Kooperacja ucząca współpracy i integrująca wszystkich przy stole. Złóżcie samochód i meble oraz postarajcie się zmieścić je wszystkie na samochodzie. Drewniana kostka wskaże, który kolor mebla dokładacie jako kolejny. Uważajcie, aby nie strącić Małego Wujcia, który pomaga Wam zapakować wszystko jak należy. Gra przeznaczona jest dla dzieci powyżej 3 roku życia, ale z całą pewnością również starsi odnajdą się w tej wspaniałej rozgrywce.

 

  • Autor: Michał Szewczyk
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 3+
  • Czas gry: 15 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Trefl

Quartis

Gra, która powinna przypaść do gustu wszystkim wielbicielom logicznych łamigłówek. Najlepszy przykład jak prostotę przekłuć w fantastyczną rozrywkę intelektualną. Pozornie prosta gra, która łączy logiczne myślenie oraz rywalizację. Do dyspozycji mamy karty z wzorami oraz zestaw 4 drewnianych, dwustronnych kafelków. Zabawa polega na układaniu wzorów prezentowanych przez karty. Zadanie wcale nie jest łatwe, ponieważ w każdej kolejce możemy wykonać tylko jeden z 3 ruchów obrócić któryś kafelek na drugą stronę (czyli zmienić jego kolor), przemieścić jakiś kafelek w inne miejsce zmieniając jego kolor lub przemieścić kafelek nie zmieniając jego koloru. Jeżeli będziemy mieli szczęście, ułatwią je nam karty specjalne. Zalety gry: dobra zabawa dla całej rodziny, pozytywnie wpływa na rozwój intelektualny, proste zasady, drewniane elementy.

 

  • Autor: Alexander
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 20 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Rallyman GT

Na wyścigach liczy się wszystko. Każda sekunda ma znaczenie. Nie ma miejsca na zbędne manewry, trzeba walczyć w każdym miejscu toru i nie dać zabrać sobie wywalczonej pozycji. Rallyman GT zabiera nas prosto na tor. W czasie wyścigu będziemy musieli zadbać o prawidłowe przyspieszenie, blokować rywali, ale też w porę wyhamować, by nie stracić kontroli i w konsekwencji nie uszkodzić naszego pojazdu.

 

  • Autor: Jean-Christophe Bouvier
  • Liczba graczy: 1-6
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 45 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Rocketmen

Włącz się do emocjonującego, niezwykle dynamicznego wyścigu ku nowym granicom – teraz w kosmosie! Zapraszamy do konfrontacyjnej gry opartej na mechanice budowania talii. W czasie rozgrywki skupisz się na taktycznym planowaniu i będziesz musiał podejmować wiele szybkich decyzji. Rozgrywka w Rocketmen daje poczucie bycia jednym z liderów technologicznego wyścigu w przestrzeni kosmicznej nagradzanego sławą i chwałą. Od Twoich umiejętności zarządzania oraz śmiałości Twojej wizji zależy, w jaki sposób osiągniesz zamierzone cele i doprowadzisz ludzkość na Czerwoną Planetę.

 

  • Autor: Martin Wallace
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 minut
  • Wydawnictwo: Phalanx

Roszada wśród zwierząt

Trzy zwierzęta: kot, mysz i słoń przemierzają pola, by zdobyć swoje ulubione smakołyki. Tak bardzo jak pragną zdobyć jedzenie, tak samo mocno boją się siebie nawzajem. Mysz ucieka od kota, kot ucieka od słonia, a słoń ucieka od myszy. Wykaż się najlepszą strategią w poruszaniu się swoimi zwierzakami w tej pozornie prostej grze. Zbierz najwięcej pożywienia, aby zwyciężyć. Szachy w wydaniu rodzinnej gry planszowej. Idealne zarówno dla zapalonych, jak i dopiero przyszłych arcymistrzów. Proste i intuicyjne zasady w połączeniu z strategiczną głębią sprawiają, że Roszada to kawał ciekawej rodzinnej gry logicznej.

 

  • Autor: Urtis Šulinskas
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Muduko

Small World of Warcraft

Połączenie popularnej gry planszowej z komputerowym uniwersum stworzonym przez firmę Blizzard. Podczas rozgrywek uczestnicy będą tworzyli zestawy z dostępnych ras i umiejętności, a następnie podejmą walkę o dominację w Azeroth. Aby osiągnąć ten cel, będą zajmowali legendarne obszary i spróbują przejąć kontrolę nad rozmaitymi artefaktami. Jednak każde imperium, które zostanie zbudowane w tym niezwykłym świecie, ostatecznie będzie musiało upaść, by zrobić miejsce dla kolejnych ras. Aby rządzić Azeroth, gracze muszą umiejętnie wybierać moment, w którym należy porzucić daną rasę i pozwolić jej odejść, a na jej miejsce wprowadzić zupełnie nową. W porównaniu z klasycznym Small Worldem gra została wzbogacona o wariant drużynowy inspirowany rywalizacją sił Przymierza i Hordy, modularną planszę oraz artefakty i legendarne miejsca, a wszystkie pojawiające się tu rasy zamieszkują świat Warcrafta.

 

  • Autor: Philippe Keyearts
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 40 - 80 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Smoki

Odwiedź krainy pełne smoków! SMOKI to trzecia gra z serii, która przenosi was do świata ze snów. Gra ma inne zasady niż poprzednie z tej serii: SEN i KRUKI. Tworzycie swoje sny i odwiedzacie krainy smoków przybierających różne formy. W niektórych krainach spotkacie również kruki – możecie korzystać z ich specjalnych umiejętności. Pozwolą wam one zmieniać swoje sny oraz sny rywali! Wygra osoba, która w swoim śnie odwiedzi najpiękniejsze krainy i zdobędzie 3 żetony smoka.

 

  • Autor: Kevin Kichan Kim
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: 6-106
  • Czas gry: 15 minut
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Solar City

"Solar City to kafelkowa gra planszowa od 1 do 4 graczy osadzona w dystopijnym świecie solarpunka, gdzie każda decyzja ma znaczenie. Gracze wcielą się w rolę Solarnych Architektów, budowniczych utopijnych miast przyszłości, którzy ścigają się w stworzeniu lepszego, ekologicznego świata. Sama gra czerpie najlepsze wzorce z gier typu city building, ale w swoich zasadach wyróżnia się łatwością reguł i szybkim tłumaczeniem zasad. Kluczowe w Solar City jest rozplanowanie przestrzenne miasta i wykorzystanie zależności między budynkami, z pomocą których buduje się silniczki w grze. Dzięki zastosowaniu unikatowej mechaniki ""buduj i blokuj"" gracze mogą wznosić własne miasto i jednocześnie blokować pozostałych graczy. W grze liczy się długodystansowa strategia, jak i optymalizacja pojedynczych ruchów. Znaczącą cechą gry jest jej regrywalność i możliwości taktyczne, które dodatkowo zwiększają dwa dodatki (Serce Miasta i Suburbia), przy jednoczesnym zachowaniu przejrzystości i czytelności zasad."

 

  • Autor: Viola Kijowska, Marcin Ropka
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 30 - 60 minut
  • Wydawnictwo: IUVI Games

Targeto

W grze zręcznościowej Targeto gracze starają się trafić pionkami do kubeczków za pomocą swojej katapulty. Przygotowanie każdej rozgrywki zależy od wariantu, który wybiorą gracze spośród 5 różnych propozycji zabawy zawartych w instrukcji.

 

  • Autor: Michał Szewczyk
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 15 - 20 minut
  • Wydawnictwo: Trefl

Tortuga 2199

Tortuga 2199 to gra oparta na mechanice deck-building, w której gracze wcielając się w kapitanów pirackich statków kosmicznych przemieszczają się po modularnej planszy. Korzystając z pięciu różnych rynków (kart) starają się zdobyć więcej wpływu od innych, żeby zyskać przychylność lokalnych szumowin i stać się władcą piratów. Ponadto każdy posiada unikatowy statek, wprowadzający subtelną asymetrię. Dróg do zwycięstwa jest kilka, a o wygranej decydują punkty wpływu. Zdobywamy je na kilka sposobów: walcząc z pozostałymi graczami, przekupując, przejmując kontrolę nad sektorami, czy polując na kryjące się na planecie kreatury. Z tym, że to dopiero początek! Powodzenia i pomyślnych wiatrów, Kapitanie!

 

  • Autor: Michael Loyko, Denis Plastinin
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Phalanx

Viticulture: Essential Edition

"Viticulture to gra strategiczna oparta o mechanikę ""worker placement"", w której zanurzysz się w świat staroświeckich toskańskich winnic, gdzie obok umiejętność produkcji wina równie ważne jest strategiczne planowanie. Twoim zadaniem będzie zarządzanie zespołem pracowników oraz zapraszanych specjalistów. Produkcja wina to zajęcie całoroczne, a każda pora roku charakteryzuje się innymi wyzwaniami, przez co robotnicy będą wykonywać inne prace zimą, a inne latem. Przy pomocy pracowników oraz gości rozbudujesz swoją winnicę, stawiając dodatkowe budynki, sadząc winorośle oraz realizując zamówienia na wina, cały czas przybliżając się do urzeczywistnienia marzenia o stworzeniu najlepszej winnicy w Toskanii."

 

  • Autor: Jamey Stegmaier, Alan Stone oraz Morten Monrad Pedersen
  • Liczba graczy: 1-6
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 45 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Phalanx

W kostce PLUS: Świat

W Kostce! Plus to seria szybkich gier edukacyjnych ćwiczących pamięć i spostrzegawczość. Z Kostek dziecko może dowiedzieć się ciekawych faktów o świecie, a także poznać litery czy ćwiczyć umiejętności matematyczne i percepcyjne. Świat sczzególnie nastawiony jest na informacje z zakresu geografii, przyrody czy kulturoznawstwa. Wszystko to w sposób przyjazny dziecku, jednocześnie stanowiący rozrywkę dla rodzica: celem jest zapamiętanie jak największej liczby faktów na danej karcie tematycznej w ciągu dziesięciu sekund, a następnie odpowiedź na pytania zawarte na odwrocie karty. Gry proponują również dodatkowe wyzwanie w postaci wielorazowych kart do malowania, które z pewnością sprawdzą pamięć wzrokową!

 

  • Autor: ALBI Česká republika
  • Liczba graczy: 1-8
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 15 minut
  • Wydawnictwo: Albi

Załoga: W poszukiwaniu dziewiątej planety

Astronauci poszukiwani! Naukowcy twierdzą, że na skraju Układu Słonecznego istnieje tajemnicza dziewiąta planeta. Jednak mimo usilnych prób, jak na razie nie udało się znaleźć jednoznacznych dowodów na jej istnienie. Dołącz do ekscytującej ekspedycji kosmicznej, mającej na celu ustalenie, czy te teorie to tylko mrzonki, czy może naprawdę uda się odkryć Dziewiątą Planetę. W tej kooperacyjnej logicznej grze karcianej macie do wykonania 50 różnych misji. Uda wam się jedynie wtedy, gdy będziecie działać jako zespół. By sprostać wyzwaniom i z sukcesem zakończyć misję, kluczowa będzie komunikacja – ale w przestrzeni kosmicznej wszystko może być trudniejsze niż się wydaje…

 

  • Autor: Thomas Sing
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: +10
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: Galakta

Łąka

Przepięknie ilustrowana, rozbudowana gra planszowa, w której wcielamy się w wędrowców obserwujących naturę. Wyposażeni w mapę, spacerujemy po malowniczej okolicy, szukając inspiracji i uwieczniając zapierające dech w piersiach widoki. Naszym celem jest zdobycie jak największej liczby punktów z zaobserwowanych gatunków zwierząt i roślin, krajobrazów oraz pamiątek zebranych z wędrówki. Aby tego dokonać, będziemy na zmianę umieszczać żetony szlaku na jednej z plansz. Skorzystanie z planszy głównej pozwala na zdobywanie kart, jednak ich zagrywanie wymaga spełnienia określonych warunków. Z kolei wykorzystanie planszy ogniska aktywuje specjalne akcje, które pomagają w realizowaniu indywidualnych strategii i daje możliwość realizowania celów, za które otrzymamy punkty zwycięstwa. Co ciekawe, Łąka to z jednej strony wyścig, w którym staramy się jak najszybciej zrealizować cele, z drugiej zaś rozgrywka wymagająca planowania i przygotowania odpowiedniego podłoża dla pozyskiwania kolejnych kart.

 

  • Autor: Klemens Kalicki
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 60 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Rebel