TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU

Gry do kategorii przydzielają wydawnictwa podczas ich zgłaszania do Konkursu (§ V Regulaminu)

50 Clues: Wahadło Umarłych

Gra detektywistyczna, łącząca mechanikę escape roomów z klimatem popularnych skandynawskich thrillerów. Łączcie przedmioty, rozwiązujcie tajemnice i łamcie szyfry, aby ukończyć historię. Smartfon lub tablet stanie się waszym towarzyszem gry, rejestrując postępy lub oferując pomoc w razie potrzeby. Każda gra posiada unikalny numer seryjny, dzięki któremu możecie zapisywać w aplikacji swoje postępy, co pozwala przerwać grę w dowolnym momencie.

 

  • Autor: Jeppe Norsker
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 18+
  • Czas gry: 60 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Albi

878 Wikingowie: Inwazja na Anglię

Asymetryczna gra wojenna z mechaniką kontroli terytorium dla 2, 3 lub 4 graczy. Angielska szlachta i chłopi próbują powstrzymać kolejne najazdy brutalnych Normanów i Berserkerów. Zdobywca tytułu najlepszej gry wojennej Golden Geek 2017, nominowany w tym roku także do najlepszej gry dla 2 graczy!

 

  • Autor: Beau Beckett, Dave Kimmel, Jeph Stahl
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Ogry Games

Aeon's End: Legacy

Aeon’s End: Legacy to kooperacyjna gra karciana, oparta o mechanikę budowania talii, w której karty na żadnym etapie nie są tasowane. Celem graczy jest pokonanie Nemezis, zanim zniszczy ono Gravehold, lub zanim broniący go Magowie Bram padną z wyczerpania. Podczas każdej rundy, gracze i Nemezis rozgrywają swoje tury w losowej kolejności (zgodnie z kartą wyciągniętą z Talii Tur). Podczas ich trwania, gracze mogą aktywować Zaklęcia, pozyskiwać Klejnoty, Artefakty oraz Zaklęcia z rynku zasobów oraz manipulować swoimi Bramami. Każda z dołączonych do gry Nemezis, charakteryzuje się odmiennymi akcjami, jakie podejmuje w trakcie swojej tury i wymaga od graczy wypracowania innej strategii, aby ją pokonać.

 

  • Autor: Nick Little (I), Kevin Riley
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 45 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Akcja SEGREGACJA - pogrrromcy śmieci

"Jedną z najpopularniejszych form ochrony środowiska jest segregacja śmieci, która w kolejnym etapie pozwala na przetwarzanie ich w procesie recyklingu. Dzięki grze ""Akcja Segregacja"" dzieci poznają zasady segregowania śmieci, w którym pojemniku trzeba umieścić poszczególne odpady. Co zaliczamy do odpadów szklanych, papierowych, plastikowych, zmieszanych czy też bio? Które odpady powinny trafić do PSZOK-u i co to są ""gabaryty""? Gra przeznaczona dla 2-4 graczy, sugerowany 4-8 lat. Zawiera 7 pojemników, 75 kartoników-śmieci, 74 żetony-nagrody, klepsydrę, kostkę do gry, instrukcję. W instrukcji dzieci znajdą pięć różnych propozycji rozgrywek. Gra otrzymała Wyróżnienie w XIV edycji konkursu Zabawka Roku!"

 

  • Autor: Jawa
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 4-8
  • Czas gry: około 30 minut
  • Wydawnictwo: Jawa

Alicja w krainie słów

Alicja w krainie słów to niezwykle szybka, szalona gra słowna doskonała na imprezy. Gracze wcielają się w postaci z bajki o Alicji w Krainie Czarów, obdarzone różnymi zdolnościami. Wszyscy zostali zaproszeni na herbatkę u Królowej Kier i muszą stosować się do zwariowanych zasad. Gracze szybko wypowiadają słowa związane z jakimś szczególnym tematem. Nie mogą przy tym używać zakazanych liter. Jeśli ktoś popełni błąd albo skończy mu się czas, odpada! Czas odmierzany jest za pomocą specjalnego grającego imbryka.

 

  • Autor: Chris Darsaklis i Spyros Koronis
  • Liczba graczy: 3-8
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 25 minut
  • Wydawnictwo: Egmont

Barrage

Barrage to zaawansowana ekonomiczna gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której każdy pełni rolę prezesa spółki państwowej walczącej o prymat na rynku produkcji energii w regionie Alp. Gracze kupują i korzystają z technologii, by budować tamy i elektrownie wodne oraz łączą je za pomocą kanałów. Kompletny system wodny pozwala na użycie zgromadzonej przy tamach wody do produkcji energii i realizację kontraktów.

 

  • Autor: Tommaso Battista, Simone Luciani
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Bitwa Warszawska

Poprowadź swoją armię do zwycięstwa w jednej z największych bitew w historii! Jest upalny sierpień 1920 roku. Dwie potężne armie szykują się do bitwy, która zadecyduje o losach obu krajów. Stań po jednej ze stron konfliktu i poprowadź swoje wojska do zwycięstwa. Wykorzystaj umiejętności dowódców, siłę oddziałów oraz posiadane zasoby, aby pokonać nieprzyjaciela. Twoje decyzje pokażą, jak przebiegnie i zakończy się Bitwa Warszawska! Na czym polega gra? Bitwa Warszawska to strategiczna gra historyczna, która przenosi graczy w czasie do jednego z najważniejszych wydarzeń XX wieku. Gracze wybierają strony, po których się opowiedzą: Wojsko Polskie lub Armia Czerwona. Następnie prowadzą swoje oddziały do decydującego starcia na przedpolach Warszawy. Armie są zbudowane niesymetrycznie, co oznacza, że każda z nich ma swoje słabe i mocne strony, które trzeba wziąć pod uwagę przy planowaniu wojennej strategii.

 

  • Autor: Michał Sieńko
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 45 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Zielona Sowa

Bliżej i Dalej

Za nieprzebytymi pustkowiami Arzium, głęboko w ukrytych krainach, wznoszą się Ostatnie Ruiny: miasto podług legend skrywające w sobie artefakt zdolny spełnić najgorętsze pragnienia serca. Utracona miłość, odkupienie, akceptacja, chwała, zjednoczenie rodziny – oto ognie rozpalające dusze tych, którzy poszukują tajemnego miasta. Ośmiu wędrowców wyruszyło, podróżując bliżej i dalej w poszukiwaniu wskazówek wiodących do starożytnych ruin. Ale czy zdołają przezwyciężyć własną chciwość i wewnętrzne demony?

 

  • Autor: Ryan Laukat
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 13+
  • Czas gry: 90 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Bard Centrum Gier

Bossin' Space

Kosmiczna gra kooperacyjna, w której gracze wcielają się w międzygalaktycznych podróżników i walczą z napotkanymi Wrogami. Ich statek – Star Nib – nie jest wprawdzie wehikułem militarnym, ale nie jest tez całkiem bezbronny. Gracze muszą – zagrywając karty z ręki – ulepszyć go, przechytrzyć wrogów, a przede wszystkim – przeżyć. Tytuł jest planszową wariacją na temat gier typu arcade, takich jak Space Invaders.

 

  • Autor: Jindřich Pavlásek, Petr Vojtěch
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 45 minut
  • Wydawnictwo: Albi

Cthulhu: Death May Die

Cthulhu: Death May Die zaprojektowane przez weteranów branży - Roba Daviau (Pandemic Legacy 1 & 2) i Erica M. Langa (Blood Rage, Rising Sun) wyróżnia się nastrojowym klimatem, intuicyjną i emocjonującą rozgrywką oraz niepowtarzalnymi figurkami, z których znane jest wydawnictwo CMON. W pudełku znajdują się niezwykle szczegółowo wykonane figurki Cthulhu i Gwiezdnego Pomiotu, Hastura i jego 4 Wyznawców, 18 różnych figurek Potworów, 10 różnych figurek Badaczy i 10 figurek Kultystów (dwa różne wzory). Gra ma ogromną regrywalność, dzięki 6 scenariuszom, które można dowolnie kombinować z 2 Przedwiecznymi oraz 10 różnymi Badaczami.

 

  • Autor: Rob Daviau, Eric M. Lang
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 90 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Czarna Owca

Prosta gra karciana na spostrzegawczość z rekwizytem w postaci dzwonka, który pokochają wszystkie dzieci. Zabawa polega na kolejnym odsłanianiu kart przez zawodników i szukaniu par owiec i baranów. Ten kto jest bardziej spostrzegawczy i wykaże się lepszym refleksem, po jak najszybszym uderzeniu w dzwonek, zbiera sparowane karty. Trzeba być czujnym, ponieważ w grze pojawia się także wilk, który wymaga innej reakcji. Gra idealna na pierwsze rozgrywki z dziećmi. Dostarcza wyjątkowych emocji.

 

  • Autor: Alexander
  • Liczba graczy: 3-4
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 15 - 20 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Dylematy króla

Dylematy króla to interaktywna gra narracyjna z elementami legacy w której występuje kilka gałęzi wyboru historii z wieloma możliwymi zakończeniami, oraz talią kart przygód która zwiększa się wraz z Waszymi wyborami. Gracze reprezentują różne rody kierujące rządem Królestwa Ankista. W każdej rundzie losujesz jedną kartę z talii Dylematów i przeżywasz historię jaką stawia przed Tobą gra gry. Każda karta będzie stanowić nowy problem, który Rada będzie musiała rozwiązać w imieniu króla. Jako najbardziej zaufanemu doradcy króla, twoje decyzje określą przebieg historii i los królestwa. Każde wydarzenie dzieje się tylko raz: będziesz rozmawiać i targować się z innymi graczami, a na końcu będziesz musiał dokonać wyboru, ustalić wynik, rozwinąć historię gry i ewentualnie odblokować więcej wydarzeń.

 

  • Autor: Hjalmar Hach, Lorenzo Silva
  • Liczba graczy: 3-5
  • Wiek graczy: +14
  • Czas gry: 45 - 60 minut
  • Wydawnictwo: Galakta

Folwark Marzeń

Wyjątkowa gra gospodarcza, w której wcielamy się w rolę farmera i staramy się jak najowocniej powiększać swoje plony i hodowlę. Musimy też wykazać się przedsiębiorczością w opłacalnym handlu i nie dać się prześcignąć rywalom. W budowaniu własnego gospodarstwa przeszkodzić mogą zdarzenia losowe, niemniej w tej grze liczy się właściwa kalkulacja i umiejętność inwestowania.Zalety gry: Gra, którą pokochają dzieci i dorośli. Nie za trudna dla młodszych graczy, niezbyt banalna dla starszych. Świetna nauka inwestowania, rozliczania, przewidywania i zasad konkurencji. Sami decydujemy o długości rozgrywki. Możemy wybrać wariant związany z miesiącami (12 rund) lub z porami roku (6 rund). Sprawiedliwe rozpoczynanie kolejki. Każda runda rozpoczynana jest przez innego gracza, zgodnie ze wskazaniem przechodniego totemu. Dzięki temu każdy ma taką samą szansę w zdobyciu surowców. Zabawne karty losu. Przyjemne pionki w kształcie samochodzików. Bogactwo rekwizytów

 

  • Autor: Alexander
  • Liczba graczy: 3-8
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 60 minut
  • Wydawnictwo: Alexander

Imperial Struggle

Imperial Struggle to gra dla dwóch graczy przedstawiająca rywalizację pomiędzy Francją i Wielką Brytanią na przestrzeni XVIII wieku. Rozpoczyna się w 1697 roku, gdy oba królestwa czekają z zapałem aż król Hiszpanii wyznaczy swojego dziedzica, a kończy się w roku 1789, kiedy nowy porządek doprowadził do zburzenia Bastylii. Fabuła gry nie obraca się wyłącznie wokół wojny: zarówno Francja, jak i Wielka Brytania muszą budować podwaliny kolonialnego bogactwa, radzić sobie z innymi narodami Europy i konkurować o chwałę w całym zakresie ludzkich przedsięwzięć. W tej grze karty nie decydują o całości działań gracza w każdej turze. Gracze muszą raczej łączyć dostępne dla każdego z nich Inwestycje z Wydarzeniami trzymanymi w tajemnicy przed przeciwnikiem. Dodatkowo, w grze nie ma rzutów kośćmi. Losowość pochodzi z trzech źródeł: tworzenia puli Inwestycji w każdej turze pokoju, początkowej siły militarnej w każdym teatrze działań wojennych, a także dobierania Wydarzeń przez każdego z graczy.

 

  • Autor: Ananda Gupta, Jason Matthews
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 120 - 240 minut
  • Wydawnictwo: Phalanx

Kroniki Zbrodni 1400

"Rok 1400. Nazywasz się Abelard Lavel, jesteś rycerzem w służbie króla. Już w dzieciństwie miewałeś dziwne, prorocze sny – widziałeś w nich zbrodnie z przeszłości i z przyszłości. Nauczyłeś się wykorzystywać swoje niezwykłe zdolności do rozwiązywania zagadek, których nikt inny nie potrafi wyjaśnić. Wielu mieszkańców miasta pragnie skorzystać z twoich usług. Czy jesteś w stanie im pomóc? Kroniki zbrodni: 1400 jest samodzielną grą, rozwijającą pomysły znane z podstawowych ""Kronik zbrodni"". Zastosowana w niej technologia Scan & Play pozwala połączyć zalety gry planszowej i elektronicznej. Przesłuchuj świadków i podejrzanych, gromadź dowody rzeczowe i zatrzymaj mordercę, zanim będzie za późno!"

 

  • Autor: David Cicurel, Wojciech Grajkowski
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1 - 4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Marco Polo II

Podróżnicy z Marco Polo kontynuują swoją epicką przygodę w najnowszej odsłonie nagradzanej gry strategicznej. Po przybyciu do Beijing wracają na Zachód w służbie Chanowi, zmierzając do najdalszych zakątków jego imperium w poszukiwaniu sławy i bogactwa. Marco Polo II to samodzielna gra. Choć z poprzednią częścią łączy ją wiele elementów, nie jest ona wymagana do rozgrywki. To całkiem nowa podróż, która przynosi wyjątkowe wyzwania – zupełnie nowe akcje, reguły punktacji, a także towar: rzadki i cenny chiński jadeit. Odnajdź dawne szlaki lub odkrywaj nowe i kontynuuj budowanie nieśmiertelnej spuścizny Marco Polo!

 

  • Autor: Simone Luciani, Daniele Tascini
  • Liczba graczy: 2 - 4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Albi

Myriorama: Bezkresna Odyseja

Myriorama z serii Rozumówki to 20 kart z obrazkami, które łączą się ze sobą w panoramę na podstawie której gracze opowiadają historie. Karty oferują niemal nieskończoną liczbę kombinacji. Niezależnie od tego, czy z jednej czy z drugiej strony –magicznie łączą się w poszczególnych punktach, tworząc spójną scenerię, która daje możliwość wymyślenia nieograniczonej liczby historii. Gra oferuje możliwość ćwiczenia mowy, słownictwa i komunikacji z członkami drużyny. Rozwija również kreatywność i wyobraźnię. W Bezkresnej Odysei - mitycznej krainie pełnej skrzydlatych koni, mściwych bóstw i herosów czek na Ciebie niezapomniana przygoda! Co szykują dla Ciebie Mojry?

 

  • Autor: Angus Hyland
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 10+ minut
  • Wydawnictwo: Albi

Nieustraszeni: Normandia

Nieustraszeni: Normandia to gra, w której przeciwnicy budują swoje talie i przy ich pomocy rozgrywają kampanię wojenną w realiach II Wojny Światowej. Użyj kart, by przejąć inicjatywę, wzmocnić swoje siły, manewrować nimi na polu bitwy i dokonywać bohaterskich czynów, ale pamiętaj: każda strata w polu oznacza usunięcie karty z talii, a to ogranicza możliwości taktyczne i może sprawić, że będziesz bezbronny podczas kolejnego starcia! Gra zawiera zbiór 12 scenariuszy wzorowanych na prawdziwych wydarzeniach mających miejsce po lądowaniu aliantów w Normandii. Można rozgrywać je jako oddzielne potyczki, albo połączyć w dynamiczną kampanię. Zdobywca tytułu najlepszej gry wojennej Golden Geek 2019, nominowany w tym roku także do najlepszej gry dla 2 graczy!

 

  • Autor: Trevor Benjamin, David Thompson
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 45 - 60 minut
  • Wydawnictwo: Ogry Games

Nowy Wspaniały Świat

Zostań władcą międzynarodowego imperium. Produkuj surowce, wznoś majestatyczne konstrukcje i rozwijaj nowoczesne technologie. W tej grze czeka na ciebie niesamowity, dystopijny klimat oraz innowacyjna mechanika. Z każdą kolejną kartą będziesz musiał podejmować coraz trudniejsze decyzje. Ty ustalasz, w którym kierunku chcesz rozwinąć gospodarkę. Czy poprowadzisz swoje imperium do zwycięstwa?

 

  • Autor: Frédéric Guérard
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: FoxGames

Obrazy Paryża

Obrazy Paryża to gra planszowa dla od dwóch do czterech graczy w wieku od 10 lat, w której jedna partia trwa około 30-60 minut. Będziemy tu zarządzali swoimi zasobami, takimi jak tuby z farbami i mieszanki, oraz czasem, jednocześnie śledząc poczynania innych artystów i przewidując ich ruchy. Zwycięzca uzyska niezwykły prestiż i ma szansę stać się sławnym malarzem Paryża!

 

  • Autor: Nicolas De Oliveira
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 30 - 60 minut
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Pandemic Legacy: Sezon 0

Nowa odsłona znanej serii gier kooperacyjnych, przez lata okupującej szczyt listy najlepszych tytułów serwisu BoardGameGeek. Uczestnicy wcielają się w zespół tajnych agentów, będących jednocześnie naukowcami, którzy w samym środku Zimnej Wojny zostali zrekrutowani przez CIA do niezwykle ważnej misji – zbadania broni biologicznej, pochodzącej z ZSRR. Gracze wezmą udział w kampanii trwającej 12 miesięcy (jeden miesiąc to 1 albo 2 rozgrywki, w zależności od rozwoju wydarzeń), będą podróżowali po świecie korzystając z rozmaitych przykrywek, by poznać, przebadać, a ostatecznie zatrzymać niebezpieczny patogen. Gra w narracyjny sposób poprowadzi ich przez kolejne przygody, wprowadzając coraz to nowe zasady i elementy ze specjalnych skrytek.

 

  • Autor: Matt Leacock, Rob Daviau
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 45 - 60 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Paranormalni Detektywi

Otwierasz oczy i doznajesz największego szoku w swoim życiu – ono właśnie dobiegło końca, a Ty jesteś zawieszonym w powietrzu duchem! Przerażony patrzysz w dół na własne ciało i dostrzegasz, że dziwna grupa nieznajomych zgromadziła się wokół Twoich doczesnych szczątków, przyglądając się im z fascynacją. To... detektywi! Naprowadź ich na trop mordercy, by sprawiedliwości mogło stać się zadość! Paranormalni Detektywi to gra imprezowa z elementami dedukcji. Jeden z graczy odgrywa rolę Ducha niedawno zmarłej osoby, podczas gdy pozostali gracze wcielają się w Paranormalnych Detektywów, którzy starają się odkryć, w jaki sposób ofiara zmarła. Używając swych zdolności medium, Detektywi będą komunikować się z Duchem, zadając pytania dotyczące szczegółów zbrodni. Duch odpowiada na różne dostępne dla zjawy sposoby, między innymi układając Sznury Wisielca, zagrywając Karty Tarota, układając na Tabliczce słowne zagadki czy też kierując ręką rysującego Detektywa!

 

  • Autor: Marcin Łączyński, Szymon Maliński, Adrian Orzechowski
  • Liczba graczy: 2 - 6
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 45 minut
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Paryż Miasto Świateł

W grze wcielisz się w rolę jednej z najbardziej prominentnych osób w mieście. Aby zagwarantować sobie sukces, musisz upewnić się, że wzniesione przez ciebie budynki będą skąpane w jak największej ilości ulicznego światła. Inspiruj artystów i zaskocz zarówno paryżan, jak i zwiedzających, pięknem i magią nowych miejskich świateł!

 

  • Autor: José Antonio Abascal
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Lacerta

Pharaon

Jako dziecko Faraona, większą część swojego dorosłego życia poświęciłeś przygotowaniu swojej podróży na tamten świat. Przygotuj pełne przepychu rytuały pogrzebowe. Traktuj cnotę i sprawiedliwość jako cel swojego istnienia. Każde z twoich działań zostanie osądzone w czasie ważenia serca!

 

  • Autor: Henri Pym, Sylas
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60 minut
  • Wydawnictwo: Bard Centrum Gier

Pizzeria

Zero kalorii, 100% emocji! Idziecie z przyjaciółmi do pizzerii. Co rundę zamawiacie pizzę składającą się z różnych rodzajów. Jak podzielić ją na porcje, jeśli jedna osoba chce pepperoni, inna – wiejską, a tobie zależy na wegetariańskiej? Musisz zrobić to w przemyślany sposób, aby trafiła do ciebie ta porcja, na którą masz ochotę. Starajcie się zebrać jak najwięcej kawałków pizzy wybranego rodzaju. Jeśli będziecie mieć ich więcej niż rywale, zdobędziecie punkty! Dodatkowe punkty otrzymacie za listki bazylii na zjedzonych przez siebie kawałkach. Wygra osoba z największą liczbą punktów. Pyszna zabawa i mnóstwo emocji!

 

  • Autor: Jeffrey D. Allers
  • Liczba graczy: 1-6
  • Wiek graczy: 8-108
  • Czas gry: 25 minut
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Pol'and'Rock gra planszowa

Przenieś się w serce tętniącego wolnością, pokojem, miłością i przyjaźnią festiwalu! Stwórz unikatową planszę wykorzystując modularne kafle z kultowymi Miejscówkami Pol’and’Rock. Wybierz jeden z wyjątkowych pionków i zbieraj przydatne przedmioty do swojego plecaka, odwiedzając Pole Namiotowe, Grzybek, VIVA Kultura oraz Strefę Gastro. Zdobywaj wyjątkowe karty Gości oraz karty Wspomnień, ale nie pozwól żeby kolejka w Strefie WC spowodowała że przegapisz swój wymarzony koncert! W razie kłopotów, pomoże Ci Pokojowy Patrol. Przemieszczaj się po terenie Pol’and’Rocku, wykonuj różnorodne akcje, gromadź Gości i zdobywaj Wspomnienia! Kto z Was stworzy najpiękniejszą historię?

 

  • Autor: Jurek Owsiak
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 45 minut
  • Wydawnictwo: Phalanx

Pracownia Snów

W Pracowni Snów będziesz podróżować pomiędzy sześcioma zakątkami Krainy Snów, zbierając Okruchy Snu, z których zbudujesz swoją własną wizję snu. Stworzysz krajobrazy, które otulą cię niczym ciepła, kojąca kołderka. Wyjątkowe zdolności, które zdobędziesz, pomogą ci kształtować tę krainę, byś śniąc mógł się po niej przechadzać i podziwiać, odzyskując dzięki temu spokój umysłu. Musisz jednak uważać, ponieważ w tej krainie czai się upiorny Pan Koszmar, nawiedzający twoje sny. Przemieszczaj się więc ostrożnie, minimalizując jego niepożądany wpływ. Tylko w ten sposób będziesz w stanie zebrać odpowiednie Okruchy Snu i stworzyć z nich senny krajobraz, który pozwoli ci wreszcie w pełni się odprężyć i spokojnie przespać całą noc!

 

  • Autor: David Ausloos
  • Liczba graczy: 1 - 4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 26 minut * liczba graczy
  • Wydawnictwo: Lacerta

Rallyman GT

Na wyścigach liczy się wszystko. Każda sekunda ma znaczenie. Nie ma miejsca na zbędne manewry, trzeba walczyć w każdym miejscu toru i nie dać zabrać sobie wywalczonej pozycji. Rallyman GT zabiera nas prosto na tor. W czasie wyścigu będziemy musieli zadbać o prawidłowe przyspieszenie, blokować rywali, ale też w porę wyhamować, by nie stracić kontroli i w konsekwencji nie uszkodzić naszego pojazdu.

 

  • Autor: Jean-Christophe Bouvier
  • Liczba graczy: 1-6
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 45 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Rocketmen

Włącz się do emocjonującego, niezwykle dynamicznego wyścigu ku nowym granicom – teraz w kosmosie! Zapraszamy do konfrontacyjnej gry opartej na mechanice budowania talii. W czasie rozgrywki skupisz się na taktycznym planowaniu i będziesz musiał podejmować wiele szybkich decyzji. Rozgrywka w Rocketmen daje poczucie bycia jednym z liderów technologicznego wyścigu w przestrzeni kosmicznej nagradzanego sławą i chwałą. Od Twoich umiejętności zarządzania oraz śmiałości Twojej wizji zależy, w jaki sposób osiągniesz zamierzone cele i doprowadzisz ludzkość na Czerwoną Planetę.

 

  • Autor: Martin Wallace
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 minut
  • Wydawnictwo: Phalanx

Smartphone Inc.

Smartphones Inc. to ekonomiczna gra symulacyjna, w której prowadzisz firmę produkującą zaawansowany technologicznie sprzęt. Twoim celem jest sprzedaż technologii na różnych rynkach dla osiągnięcia jak największych korzyści i poprowadzenie twojej firmy do zostania liderem w produkcji smartfonów. Gra toczy się przez 5 rund, a każda runda jest podzielona na 8 faz,wskazanych na planszy na torze Faz, który przeprowadzi cię przez proces zarządzania firmą. Główne mechaniki gry to bardzo ciekawie przeprowadzony wybór akcji, a także kontrola obszaru (area control). Twoje decyzje obejmują wybór wielkości produkcji, badanie nowych technologii, rozwój firmy, ekspansję na nowe rynki geograficzne, wpływanie na cenę i wybór rynków zbytu produktów.

 

  • Autor: Ivan Lashin
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Solar City

"Solar City to kafelkowa gra planszowa od 1 do 4 graczy osadzona w dystopijnym świecie solarpunka, gdzie każda decyzja ma znaczenie. Gracze wcielą się w rolę Solarnych Architektów, budowniczych utopijnych miast przyszłości, którzy ścigają się w stworzeniu lepszego, ekologicznego świata. Sama gra czerpie najlepsze wzorce z gier typu city building, ale w swoich zasadach wyróżnia się łatwością reguł i szybkim tłumaczeniem zasad. Kluczowe w Solar City jest rozplanowanie przestrzenne miasta i wykorzystanie zależności między budynkami, z pomocą których buduje się silniczki w grze. Dzięki zastosowaniu unikatowej mechaniki ""buduj i blokuj"" gracze mogą wznosić własne miasto i jednocześnie blokować pozostałych graczy. W grze liczy się długodystansowa strategia, jak i optymalizacja pojedynczych ruchów. Znaczącą cechą gry jest jej regrywalność i możliwości taktyczne, które dodatkowo zwiększają dwa dodatki (Serce Miasta i Suburbia), przy jednoczesnym zachowaniu przejrzystości i czytelności zasad."

 

  • Autor: Viola Kijowska, Marcin Ropka
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 30 - 60 minut
  • Wydawnictwo: IUVI Games

Spirit Island

Spirit Island jest kooperacyjnym tytułem dla zaawansowanych graczy. Gracze wcielają się w Duchy Wyspy i wspólnie ją ratują przed Najeźdźcami, wykorzystując swoje zdolności i moce specjalne. W grze podstawowej znajduje się osiem Duchów do wyboru. Każdy cechuje się innym poziomem złożoności, dysponuje różnymi mocami i wymaga od graczy różnego stylu gry. Dodatkowo gra pozwala zwiększyć poziom trudności poprzez wykorzystanie jednego z czterech dostępnych scenariuszy lub wprowadzenie do gry przeciwnika.

 

  • Autor: R. Eric Reuss
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 90 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Lacerta

Tainted Grail: Upadek Avalonu

Tainted Grail: Upadek Avalonu jest survivalową-eksploracyjną grą fabularną dla 1-4 graczy, osadzoną w ponurym świecie, gdzie legendy arturiańskie i celtyckie mity mieszają się z mroczną, unikalną wizją artystów i pisarzy z Awaken Realms. Każdy gracz kontroluje jednego z czterech nietypowych bohaterów, którzy muszą stawić czoła nieznanemu, gdy silniejsi i mądrzejsi od nich zawiedli. Gnani przez osaczającą, wykrzywiającą moc dziwu, zmagając się w nierównej walce z kończącymi się zasobami i czyhającymi wyzwaniami, postaci ruszają, aby dokonać niemożliwego, nieraz stając oko w oko ze śmiercią. Świat Tainted Grail reaguje na poczynania graczy, a głęboka i rozgałęziona historia pozwala na rozwiązywanie problemów na wiele różnych sposobów, gwarantując, że żadna rozgrywka nie będzie taka sama.

 

  • Autor: Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Awaken Realms

Talisman: Batman – edycja Superłotrów

Wciel się w rolę jednego z najbardziej znanych przestępców Gotham City i jako pierwszy dotrzyj do centralnego pomieszczenia Azylu Arkham. Wywalcz sobie zwycięstwo jako Joker, Harley Quinn, Riddler, Bane, Poison Ivy i inni! Twoja droga do zostania szefem kryminalnego półświatka będzie długa i pełna wyzwań – na przeszkodzie staną najpotężniejsi bohaterowie. Odnajdź Kartę dostępu, dostań się do Pokoju kontrolnego, wyłącz zabezpieczenia i uwolnij wszystkich Superłotrów! Pierwszy Łotr, który dotrze do środka planszy i pokona Batmana, wygrywa grę i uwalnia się z Azylu!

 

  • Autor: Robert Harris, Patrick Marino
  • Liczba graczy: 2-6
  • Wiek graczy: 13+
  • Czas gry: 60 - 90minut
  • Wydawnictwo: Galakta

Terrors of London

Terrors of London to pięknie wydana gra karciana z budowaniem talii w motywach wiktoriańskiej powieści grozy. Przeznaczona jest dla 2 graczy. Mroczny klimat posępnych zakamarków Londynu i działające na wyobraźnię grafiki to tylko jeden z plusów Terrors of London. Dzięki ciekawym właściwościom kart, gra różni się od innych tytułów z mechaniką deck buildingu, a dodatkowo każda z postaci posiada unikatowy zestaw kart dla większej regrywalności i asymetryczności rozgrywki. To bardzo soczysty i mroczny tytuł z dużą ilością negatywnej interakcji, który dzięki prostej mechanice jest do wytłumaczenia w kilka minut także dla początkujących graczy. Ci bardziej doświadczeni znajdą tu mnogość możliwości budowania strategii.

 

  • Autor: Brad Pye
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 20 - 40 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Tortuga 2199

Tortuga 2199 to gra oparta na mechanice deck-building, w której gracze wcielając się w kapitanów pirackich statków kosmicznych przemieszczają się po modularnej planszy. Korzystając z pięciu różnych rynków (kart) starają się zdobyć więcej wpływu od innych, żeby zyskać przychylność lokalnych szumowin i stać się władcą piratów. Ponadto każdy posiada unikatowy statek, wprowadzający subtelną asymetrię. Dróg do zwycięstwa jest kilka, a o wygranej decydują punkty wpływu. Zdobywamy je na kilka sposobów: walcząc z pozostałymi graczami, przekupując, przejmując kontrolę nad sektorami, czy polując na kryjące się na planecie kreatury. Z tym, że to dopiero początek! Powodzenia i pomyślnych wiatrów, Kapitanie!

 

  • Autor: Michael Loyko, Denis Plastinin
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Phalanx

Viticulture: Essential Edition

"Viticulture to gra strategiczna oparta o mechanikę ""worker placement"", w której zanurzysz się w świat staroświeckich toskańskich winnic, gdzie obok umiejętność produkcji wina równie ważne jest strategiczne planowanie. Twoim zadaniem będzie zarządzanie zespołem pracowników oraz zapraszanych specjalistów. Produkcja wina to zajęcie całoroczne, a każda pora roku charakteryzuje się innymi wyzwaniami, przez co robotnicy będą wykonywać inne prace zimą, a inne latem. Przy pomocy pracowników oraz gości rozbudujesz swoją winnicę, stawiając dodatkowe budynki, sadząc winorośle oraz realizując zamówienia na wina, cały czas przybliżając się do urzeczywistnienia marzenia o stworzeniu najlepszej winnicy w Toskanii."

 

  • Autor: Jamey Stegmaier, Alan Stone oraz Morten Monrad Pedersen
  • Liczba graczy: 1-6
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 45 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Phalanx

Wampir: Maskarada - Wendeta

Wampir: Maskarada – Wendeta to asymetryczna rywalizacyjna gra karciana opierająca się na strategii, blefie i dedukcji, zaprojektowana przez uznanych twórców gier planszowych Charliego Clevelanda oraz Bruno Faiduttiego. Od 3 do 5 graczy wcieli się w spiskujące wampiry walczące w różnych dzielnicach miasta o poparcie wpływowych popleczników, by ostatecznie zawładnąć tronem Chicago.

 

  • Autor: Charlie Cleveland, Bruno Faidutti
  • Liczba graczy: 3-6
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Galakta

Watergate

W czerwcu 1972 roku w budynku Watergate mieszczącym się w Waszyngtonie złapano pięciu włamywaczy. Reporterzy gazet rozpoczęli drobiazgowe śledztwo i ujawnili jeden z największych skandali w historii Stanów Zjednoczonych, którego kulminacją stała się rezygnacja Richards Nixona ze stanowiska prezydenta USA. Dzięki przystępnym zasadom oraz dwóm odmiennym taliom kart, gra WATERGATE pozwoli przeżyć na nowo historię w ekscytujący i trzymający w napięciu sposób, a każda rozgrywka będzie inna.

 

  • Autor: Matthias Cramer
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 30 - 60 minut
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Wieczne zło DC Deck Building Game

"Dobrze jest być złym! Wciel się w LEXA LUTHORA™, HARLEY QUEEN™, SINESTRO™ czy DEATHSTROKE’A™. Zostań łotrem z uniwersum DC Comics i pokonaj superbohaterów. Na początku zadajesz tylko proste ciosy, jednak w trakcie gry zdobywasz coraz potężniejsze karty – supermoce, sprzęt i sprzymierzeńców. ""Wieczne zło"" wprowadza nowy element – Punkty Zwycięstwa. Aby je zdobyć, będziesz musiał wykazać się bezwzględnością w niszczeniu kart i atakowaniu. Nieważne, kto przegra, zło zawsze zwycięży! W grę możesz grać niezależnie albo połączyć ją z POJEDYNKIEM SUPERBOHATERÓW DC."

 

  • Autor: DC Comics
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 45 minut
  • Wydawnictwo: Egmont

Yggdrasil: Kroniki

Yggdrasil: Kroniki to kooperacyjna gra dla od jednego do pięciu graczy, w której wcielamy się w nordyckich bogów i staramy się zapobiec zagładzie tytułowego Yggdrasil, czyli mitycznego drzewa życia. Podczas rozgrywki musimy odpierać zmasowane ataki potworów, leczyć drzewo życia i nieustannie zapobiegać ziszczeniu się warunków końca gry. Grę można przegrać na wiele różnych sposobów – śmierć któregokolwiek z bogów, zapełnienie planszy lodowymi lub ognistymi gigantami, czy zabicie zbyt wielu osób przez Jormunganda. Bogowie wygrywają grę tylko pod jednym warunkiem – Nidhögg dotrze do końca toru czasu zanim Yggdrasil padnie.

 

  • Autor: Cédric Lefebvre
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Zaginiona Wyspa Arnak

Rozbudowana, wielowymiarowa gra o nieodpartym, przygodowym klimacie, łącząca mechaniki budowania talii i rozmieszczania robotników. Uczestnicy stają przed zadaniem poprowadzenia wyprawy badawczej na nieznaną dotąd wyspę Arnak i odkrycia tajemnic wymarłej cywilizacji. W kolejnych rundach będą zaopatrywać swoje ekspedycje w przydatne przedmioty, eksplorować dżunglę w poszukiwaniu tajemniczych artefaktów i fascynujących stanowisk archeologicznych, ujarzmiać strażników tych miejsc i – co najważniejsze – prowadzić na podstawie znalezisk badania, które mogą doprowadzić do odkrycia zaginionej świątyni. Oprócz klasycznych efektów, dostępne karty posłużą również do rozmieszczania pracowników, a wraz z odkrywaniem kolejnych części wyspy, pojawią się zupełnie nowe akcje, które będziemy mogli wykonywać. Niektóre z nich będą wymagały posiadania konkretnych zasobów, kluczowe będzie więc zbudowanie solidnej podstawy.

 

  • Autor: Elwen, Mín
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 30 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Łąka

Przepięknie ilustrowana, rozbudowana gra planszowa, w której wcielamy się w wędrowców obserwujących naturę. Wyposażeni w mapę, spacerujemy po malowniczej okolicy, szukając inspiracji i uwieczniając zapierające dech w piersiach widoki. Naszym celem jest zdobycie jak największej liczby punktów z zaobserwowanych gatunków zwierząt i roślin, krajobrazów oraz pamiątek zebranych z wędrówki. Aby tego dokonać, będziemy na zmianę umieszczać żetony szlaku na jednej z plansz. Skorzystanie z planszy głównej pozwala na zdobywanie kart, jednak ich zagrywanie wymaga spełnienia określonych warunków. Z kolei wykorzystanie planszy ogniska aktywuje specjalne akcje, które pomagają w realizowaniu indywidualnych strategii i daje możliwość realizowania celów, za które otrzymamy punkty zwycięstwa. Co ciekawe, Łąka to z jednej strony wyścig, w którym staramy się jak najszybciej zrealizować cele, z drugiej zaś rozgrywka wymagająca planowania i przygotowania odpowiedniego podłoża dla pozyskiwania kolejnych kart.

 

  • Autor: Klemens Kalicki
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 60 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Rebel