TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU

Gry do kategorii przydzielają wydawnictwa podczas ich zgłaszania do Konkursu (§ V Regulaminu)

Aeon's End: Legacy

Aeon’s End: Legacy to kooperacyjna gra karciana, oparta o mechanikę budowania talii, w której karty na żadnym etapie nie są tasowane. Celem graczy jest pokonanie Nemezis, zanim zniszczy ono Gravehold, lub zanim broniący go Magowie Bram padną z wyczerpania. Podczas każdej rundy, gracze i Nemezis rozgrywają swoje tury w losowej kolejności (zgodnie z kartą wyciągniętą z Talii Tur). Podczas ich trwania, gracze mogą aktywować Zaklęcia, pozyskiwać Klejnoty, Artefakty oraz Zaklęcia z rynku zasobów oraz manipulować swoimi Bramami. Każda z dołączonych do gry Nemezis, charakteryzuje się odmiennymi akcjami, jakie podejmuje w trakcie swojej tury i wymaga od graczy wypracowania innej strategii, aby ją pokonać.

 

  • Autor: Nick Little (I), Kevin Riley
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 45 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Barrage

Barrage to zaawansowana ekonomiczna gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której każdy pełni rolę prezesa spółki państwowej walczącej o prymat na rynku produkcji energii w regionie Alp. Gracze kupują i korzystają z technologii, by budować tamy i elektrownie wodne oraz łączą je za pomocą kanałów. Kompletny system wodny pozwala na użycie zgromadzonej przy tamach wody do produkcji energii i realizację kontraktów.

 

  • Autor: Tommaso Battista, Simone Luciani
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Bitwa Warszawska

Poprowadź swoją armię do zwycięstwa w jednej z największych bitew w historii! Jest upalny sierpień 1920 roku. Dwie potężne armie szykują się do bitwy, która zadecyduje o losach obu krajów. Stań po jednej ze stron konfliktu i poprowadź swoje wojska do zwycięstwa. Wykorzystaj umiejętności dowódców, siłę oddziałów oraz posiadane zasoby, aby pokonać nieprzyjaciela. Twoje decyzje pokażą, jak przebiegnie i zakończy się Bitwa Warszawska! Na czym polega gra? Bitwa Warszawska to strategiczna gra historyczna, która przenosi graczy w czasie do jednego z najważniejszych wydarzeń XX wieku. Gracze wybierają strony, po których się opowiedzą: Wojsko Polskie lub Armia Czerwona. Następnie prowadzą swoje oddziały do decydującego starcia na przedpolach Warszawy. Armie są zbudowane niesymetrycznie, co oznacza, że każda z nich ma swoje słabe i mocne strony, które trzeba wziąć pod uwagę przy planowaniu wojennej strategii.

 

  • Autor: Michał Sieńko
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 45 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Zielona Sowa

Bliżej i Dalej

Za nieprzebytymi pustkowiami Arzium, głęboko w ukrytych krainach, wznoszą się Ostatnie Ruiny: miasto podług legend skrywające w sobie artefakt zdolny spełnić najgorętsze pragnienia serca. Utracona miłość, odkupienie, akceptacja, chwała, zjednoczenie rodziny – oto ognie rozpalające dusze tych, którzy poszukują tajemnego miasta. Ośmiu wędrowców wyruszyło, podróżując bliżej i dalej w poszukiwaniu wskazówek wiodących do starożytnych ruin. Ale czy zdołają przezwyciężyć własną chciwość i wewnętrzne demony?

 

  • Autor: Ryan Laukat
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 13+
  • Czas gry: 90 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Bard Centrum Gier

Bonfire

Bonfire to strategiczna gra fantasy z elementami układanki i mechaniką umieszczania kafelków na planszy, autorstwa Stefana Felda, twórcy m.in. Zamków Burgundii. W Bonfire Gnomy usiłują ponownie rozpalić mistyczne ogniska, aby rozjaśnić planetę. Ogniska to źródła światła, energii i ciepła stworzone przez strażników światła w celu rozjaśnienia miast na ciemnej planecie. Mieszkańcy miast nieroztropnie wykorzystywali je dla własnych korzyści, a rozczarowani strażnicy światła zgasili ogniska. Obywatele nie mogli dłużej mieszkać w ciemnych miastach i zostali zmuszeni do ich opuszczenia. Silnik Bonfire oparty jest o trójkolorowe płytki, które będziesz układać na swojej planszy gracza. Kiedy uda ci się umieścić obok siebie te same kolory, otrzymasz więcej płytek akcji tego konkretnego rodzaju. Pozwoli ci to wyspecjalizować się w określonych typach działań i realizować różne strategie. Podczas punktacji końcowej, jesteś premiowany za rozpalone ogniska oraz wszelkie dokonane ulepszenia.

 

  • Autor: Stefan Feld
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 70 - 100 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Cthulhu: Death May Die

Cthulhu: Death May Die zaprojektowane przez weteranów branży - Roba Daviau (Pandemic Legacy 1 & 2) i Erica M. Langa (Blood Rage, Rising Sun) wyróżnia się nastrojowym klimatem, intuicyjną i emocjonującą rozgrywką oraz niepowtarzalnymi figurkami, z których znane jest wydawnictwo CMON. W pudełku znajdują się niezwykle szczegółowo wykonane figurki Cthulhu i Gwiezdnego Pomiotu, Hastura i jego 4 Wyznawców, 18 różnych figurek Potworów, 10 różnych figurek Badaczy i 10 figurek Kultystów (dwa różne wzory). Gra ma ogromną regrywalność, dzięki 6 scenariuszom, które można dowolnie kombinować z 2 Przedwiecznymi oraz 10 różnymi Badaczami.

 

  • Autor: Rob Daviau, Eric M. Lang
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 90 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Dylematy króla

Dylematy króla to interaktywna gra narracyjna z elementami legacy w której występuje kilka gałęzi wyboru historii z wieloma możliwymi zakończeniami, oraz talią kart przygód która zwiększa się wraz z Waszymi wyborami. Gracze reprezentują różne rody kierujące rządem Królestwa Ankista. W każdej rundzie losujesz jedną kartę z talii Dylematów i przeżywasz historię jaką stawia przed Tobą gra gry. Każda karta będzie stanowić nowy problem, który Rada będzie musiała rozwiązać w imieniu króla. Jako najbardziej zaufanemu doradcy króla, twoje decyzje określą przebieg historii i los królestwa. Każde wydarzenie dzieje się tylko raz: będziesz rozmawiać i targować się z innymi graczami, a na końcu będziesz musiał dokonać wyboru, ustalić wynik, rozwinąć historię gry i ewentualnie odblokować więcej wydarzeń.

 

  • Autor: Hjalmar Hach, Lorenzo Silva
  • Liczba graczy: 3-5
  • Wiek graczy: +14
  • Czas gry: 45 - 60 minut
  • Wydawnictwo: Galakta

Endeavor: Wiek Żagli

Endeavor: Wiek Żagli to strategiczna gra planszowa osadzona w historycznej grze Age of Sail. Zaczynając w zatłoczonym centrum Europy, musisz walczyć o dominację w domu, wysyłając statki do zamkniętych regionów świata ... i bądź gotowy przejąć kontrolę, gdy się otworzą!

 

  • Autor: Carl de Visser
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: 13+
  • Czas gry: 60 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Imperial Struggle

Imperial Struggle to gra dla dwóch graczy przedstawiająca rywalizację pomiędzy Francją i Wielką Brytanią na przestrzeni XVIII wieku. Rozpoczyna się w 1697 roku, gdy oba królestwa czekają z zapałem aż król Hiszpanii wyznaczy swojego dziedzica, a kończy się w roku 1789, kiedy nowy porządek doprowadził do zburzenia Bastylii. Fabuła gry nie obraca się wyłącznie wokół wojny: zarówno Francja, jak i Wielka Brytania muszą budować podwaliny kolonialnego bogactwa, radzić sobie z innymi narodami Europy i konkurować o chwałę w całym zakresie ludzkich przedsięwzięć. W tej grze karty nie decydują o całości działań gracza w każdej turze. Gracze muszą raczej łączyć dostępne dla każdego z nich Inwestycje z Wydarzeniami trzymanymi w tajemnicy przed przeciwnikiem. Dodatkowo, w grze nie ma rzutów kośćmi. Losowość pochodzi z trzech źródeł: tworzenia puli Inwestycji w każdej turze pokoju, początkowej siły militarnej w każdym teatrze działań wojennych, a także dobierania Wydarzeń przez każdego z graczy.

 

  • Autor: Ananda Gupta, Jason Matthews
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 120 - 240 minut
  • Wydawnictwo: Phalanx

Kroniki Zbrodni 1400

"Rok 1400. Nazywasz się Abelard Lavel, jesteś rycerzem w służbie króla. Już w dzieciństwie miewałeś dziwne, prorocze sny – widziałeś w nich zbrodnie z przeszłości i z przyszłości. Nauczyłeś się wykorzystywać swoje niezwykłe zdolności do rozwiązywania zagadek, których nikt inny nie potrafi wyjaśnić. Wielu mieszkańców miasta pragnie skorzystać z twoich usług. Czy jesteś w stanie im pomóc? Kroniki zbrodni: 1400 jest samodzielną grą, rozwijającą pomysły znane z podstawowych ""Kronik zbrodni"". Zastosowana w niej technologia Scan & Play pozwala połączyć zalety gry planszowej i elektronicznej. Przesłuchuj świadków i podejrzanych, gromadź dowody rzeczowe i zatrzymaj mordercę, zanim będzie za późno!"

 

  • Autor: David Cicurel, Wojciech Grajkowski
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1 - 4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Marco Polo II

Podróżnicy z Marco Polo kontynuują swoją epicką przygodę w najnowszej odsłonie nagradzanej gry strategicznej. Po przybyciu do Beijing wracają na Zachód w służbie Chanowi, zmierzając do najdalszych zakątków jego imperium w poszukiwaniu sławy i bogactwa. Marco Polo II to samodzielna gra. Choć z poprzednią częścią łączy ją wiele elementów, nie jest ona wymagana do rozgrywki. To całkiem nowa podróż, która przynosi wyjątkowe wyzwania – zupełnie nowe akcje, reguły punktacji, a także towar: rzadki i cenny chiński jadeit. Odnajdź dawne szlaki lub odkrywaj nowe i kontynuuj budowanie nieśmiertelnej spuścizny Marco Polo!

 

  • Autor: Simone Luciani, Daniele Tascini
  • Liczba graczy: 2 - 4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Albi

Moje miasto

Po długiej podróży w końcu dotarliście do nowego, wspaniałego świata. Od razu zabieracie się do budowy i rozwoju waszych miast! Moje miasto to gra typu legacy. Oznacza to, że w trakcie kolejnych partii gra będzie się zmieniać i ewoluować. Każdy gracz otrzyma własną planszę miasta, którą będzie nieustannie projektował na nowo. Gra podzielona została na rozdziały składające się z 3 następujących po sobie epizodów. Dla każdego rozdziału została przygotowana specjalna koperta, zawierająca nowe zasady i elementy pozwalające zmienić grę. Podczas 24 wyjątkowych epizodów gracze stworzą swoje miasta i doświadczą ich rozwoju aż po epokę industrializacji.

 

  • Autor: Reiner Knizia
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 10
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Galakta

Nieustraszeni: Normandia

Nieustraszeni: Normandia to gra, w której przeciwnicy budują swoje talie i przy ich pomocy rozgrywają kampanię wojenną w realiach II Wojny Światowej. Użyj kart, by przejąć inicjatywę, wzmocnić swoje siły, manewrować nimi na polu bitwy i dokonywać bohaterskich czynów, ale pamiętaj: każda strata w polu oznacza usunięcie karty z talii, a to ogranicza możliwości taktyczne i może sprawić, że będziesz bezbronny podczas kolejnego starcia! Gra zawiera zbiór 12 scenariuszy wzorowanych na prawdziwych wydarzeniach mających miejsce po lądowaniu aliantów w Normandii. Można rozgrywać je jako oddzielne potyczki, albo połączyć w dynamiczną kampanię. Zdobywca tytułu najlepszej gry wojennej Golden Geek 2019, nominowany w tym roku także do najlepszej gry dla 2 graczy!

 

  • Autor: Trevor Benjamin, David Thompson
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 45 - 60 minut
  • Wydawnictwo: Ogry Games

Pandemic Legacy: Sezon 0

Nowa odsłona znanej serii gier kooperacyjnych, przez lata okupującej szczyt listy najlepszych tytułów serwisu BoardGameGeek. Uczestnicy wcielają się w zespół tajnych agentów, będących jednocześnie naukowcami, którzy w samym środku Zimnej Wojny zostali zrekrutowani przez CIA do niezwykle ważnej misji – zbadania broni biologicznej, pochodzącej z ZSRR. Gracze wezmą udział w kampanii trwającej 12 miesięcy (jeden miesiąc to 1 albo 2 rozgrywki, w zależności od rozwoju wydarzeń), będą podróżowali po świecie korzystając z rozmaitych przykrywek, by poznać, przebadać, a ostatecznie zatrzymać niebezpieczny patogen. Gra w narracyjny sposób poprowadzi ich przez kolejne przygody, wprowadzając coraz to nowe zasady i elementy ze specjalnych skrytek.

 

  • Autor: Matt Leacock, Rob Daviau
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: "45 - 60 minut "
  • Wydawnictwo: Rebel

Pharaon

Jako dziecko Faraona, większą część swojego dorosłego życia poświęciłeś przygotowaniu swojej podróży na tamten świat. Przygotuj pełne przepychu rytuały pogrzebowe. Traktuj cnotę i sprawiedliwość jako cel swojego istnienia. Każde z twoich działań zostanie osądzone w czasie ważenia serca!

 

  • Autor: Henri Pym, Sylas
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60 minut
  • Wydawnictwo: Bard Centrum Gier

Skytear

W grze Skytear, gracze wybierają Bohaterów z czterech frakcji i ścierają się ze sobą w celu zniszczenia wrogiego Ogniwa.

 

  • Autor: Giacomo Neri, Riccardo Neri
  • Liczba graczy: 2 (opcjonalnie 4)
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 45 - 60 minut
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Smartphone Inc.

Smartphones Inc. to ekonomiczna gra symulacyjna, w której prowadzisz firmę produkującą zaawansowany technologicznie sprzęt. Twoim celem jest sprzedaż technologii na różnych rynkach dla osiągnięcia jak największych korzyści i poprowadzenie twojej firmy do zostania liderem w produkcji smartfonów. Gra toczy się przez 5 rund, a każda runda jest podzielona na 8 faz,wskazanych na planszy na torze Faz, który przeprowadzi cię przez proces zarządzania firmą. Główne mechaniki gry to bardzo ciekawie przeprowadzony wybór akcji, a także kontrola obszaru (area control). Twoje decyzje obejmują wybór wielkości produkcji, badanie nowych technologii, rozwój firmy, ekspansję na nowe rynki geograficzne, wpływanie na cenę i wybór rynków zbytu produktów.

 

  • Autor: Ivan Lashin
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Portal Games

Spirit Island

Spirit Island jest kooperacyjnym tytułem dla zaawansowanych graczy. Gracze wcielają się w Duchy Wyspy i wspólnie ją ratują przed Najeźdźcami, wykorzystując swoje zdolności i moce specjalne. W grze podstawowej znajduje się osiem Duchów do wyboru. Każdy cechuje się innym poziomem złożoności, dysponuje różnymi mocami i wymaga od graczy różnego stylu gry. Dodatkowo gra pozwala zwiększyć poziom trudności poprzez wykorzystanie jednego z czterech dostępnych scenariuszy lub wprowadzenie do gry przeciwnika.

 

  • Autor: R. Eric Reuss
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 90 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Lacerta

Tainted Grail: Upadek Avalonu

Tainted Grail: Upadek Avalonu jest survivalową-eksploracyjną grą fabularną dla 1-4 graczy, osadzoną w ponurym świecie, gdzie legendy arturiańskie i celtyckie mity mieszają się z mroczną, unikalną wizją artystów i pisarzy z Awaken Realms. Każdy gracz kontroluje jednego z czterech nietypowych bohaterów, którzy muszą stawić czoła nieznanemu, gdy silniejsi i mądrzejsi od nich zawiedli. Gnani przez osaczającą, wykrzywiającą moc dziwu, zmagając się w nierównej walce z kończącymi się zasobami i czyhającymi wyzwaniami, postaci ruszają, aby dokonać niemożliwego, nieraz stając oko w oko ze śmiercią. Świat Tainted Grail reaguje na poczynania graczy, a głęboka i rozgałęziona historia pozwala na rozwiązywanie problemów na wiele różnych sposobów, gwarantując, że żadna rozgrywka nie będzie taka sama.

 

  • Autor: Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Awaken Realms

Tytani

TYTANI to gra typu area control osadzona w realiach krwawych wojen rozdzierających XVII wieczną Europę. Zostań Królem jednego z 4 narodów i wspierany przez mitycznego Tytana stań do walki o dominację na Starym Kontynencie!

 

  • Autor: Łukasz Woźniak
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 90 - 180 minut
  • Wydawnictwo: Go on Board

Urbanista

Urbanista to kooperacyjna gra karciana o rozbudowie miasta. Gracze muszą ze sobą współpracować, by stworzyć jak największe dzielnice mieszkalne, handlowe czy parkowe i zrealizować specjalne zadania. W każdej grze używa się 3 z 18 zadań, co daje ponad 800 możliwych kombinacji punktacji. W swojej turze gracz dokłada do miasta jedną kartę z ręki, starając się zdobyć jak najwięcej punktów dla drużyny. Gracze muszą się ze sobą komunikować i wspólnie planować rozbudowę na podstawie tego, co mają w rękach. Punkty zdobywa się za budowę jak największych dzielnic danego rodzaju oraz za realizacje specjalnych zadań. W każdej grze używa się 3 z 18 zadań, dzięki czemu każde nowe miasto będzie wymagało indywidualnej i niepowtarzalnej strategii. Gra zdobyła nominacje Golden Geek w kategoriach najlepsza gra solo i najlepsza gra karciana.

 

  • Autor: Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka
  • Liczba graczy: 1 - 4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Wahadło

Wahadło to gra w czasie rzeczywistym, w której wcielimy się w potężnego szlachcica, a naszym celem będzie zdobycie tytułu Wiecznego Króla, prawdziwego władcy Dünyi. W tym celu musimy zarządzać podwładnymi, stosować fortele i podbijać prowincje, aby ostatecznie zdobywać zasoby i punkty prowadzące do zwycięstwa. Wygrana możliwa jest na czterech torach: siły, prestiżu, popularności i legendarnego osiągnięcia. Należy jednak uważać! Zwycięzcą zostanie nie ten, który działa najszybciej, ale ten, kto działa najbardziej optymalnie!

 

  • Autor: Travis Jones
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 60 minut
  • Wydawnictwo: Albi

Wampir: Maskarada - Wendeta

Wampir: Maskarada – Wendeta to asymetryczna rywalizacyjna gra karciana opierająca się na strategii, blefie i dedukcji, zaprojektowana przez uznanych twórców gier planszowych Charliego Clevelanda oraz Bruno Faiduttiego. Od 3 do 5 graczy wcieli się w spiskujące wampiry walczące w różnych dzielnicach miasta o poparcie wpływowych popleczników, by ostatecznie zawładnąć tronem Chicago.

 

  • Autor: Charlie Cleveland, Bruno Faidutti
  • Liczba graczy: 3-6
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Galakta

Watergate

W czerwcu 1972 roku w budynku Watergate mieszczącym się w Waszyngtonie złapano pięciu włamywaczy. Reporterzy gazet rozpoczęli drobiazgowe śledztwo i ujawnili jeden z największych skandali w historii Stanów Zjednoczonych, którego kulminacją stała się rezygnacja Richards Nixona ze stanowiska prezydenta USA. Dzięki przystępnym zasadom oraz dwóm odmiennym taliom kart, gra WATERGATE pozwoli przeżyć na nowo historię w ekscytujący i trzymający w napięciu sposób, a każda rozgrywka będzie inna.

 

  • Autor: Matthias Cramer
  • Liczba graczy: 2
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 30 - 60 minut
  • Wydawnictwo: Lucky Duck Games

Wyprawa do Newdale

Wyprawa do Newdale jest kontynuacją sagi O mój zboże! - tym razem w formie gry planszowej. Szereg scenariuszy tworzących pełną grę przeniesie was w klimat świata O mój zboże! i przeprowadzi przez historię pełną przygód. Każda rozgrywka to jeden rozdział tej historii. Możecie rozegrać rozdziały zgodnie z ich narastającą kolejnością (jako kampanię) albo po prostu grać w dowolnie wybrane rozdziały. Każda mapa wymaga korzystania z innego zestawu wydarzeń, misji, akcji i komponentów gry, zmuszając was do ciągłego dostosowywania strategii do aktualnej sytuacji. Czy uda ci się przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę?

 

  • Autor: Alexander Pfister
  • Liczba graczy: 1 - 4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 90 minut
  • Wydawnictwo: Lacerta

Yggdrasil: Kroniki

Yggdrasil: Kroniki to kooperacyjna gra dla od jednego do pięciu graczy, w której wcielamy się w nordyckich bogów i staramy się zapobiec zagładzie tytułowego Yggdrasil, czyli mitycznego drzewa życia. Podczas rozgrywki musimy odpierać zmasowane ataki potworów, leczyć drzewo życia i nieustannie zapobiegać ziszczeniu się warunków końca gry. Grę można przegrać na wiele różnych sposobów – śmierć któregokolwiek z bogów, zapełnienie planszy lodowymi lub ognistymi gigantami, czy zabicie zbyt wielu osób przez Jormunganda. Bogowie wygrywają grę tylko pod jednym warunkiem – Nidhögg dotrze do końca toru czasu zanim Yggdrasil padnie.

 

  • Autor: Cédric Lefebvre
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 - 90 minut
  • Wydawnictwo: Czacha Games

Zaginiona Wyspa Arnak

Rozbudowana, wielowymiarowa gra o nieodpartym, przygodowym klimacie, łącząca mechaniki budowania talii i rozmieszczania robotników. Uczestnicy stają przed zadaniem poprowadzenia wyprawy badawczej na nieznaną dotąd wyspę Arnak i odkrycia tajemnic wymarłej cywilizacji. W kolejnych rundach będą zaopatrywać swoje ekspedycje w przydatne przedmioty, eksplorować dżunglę w poszukiwaniu tajemniczych artefaktów i fascynujących stanowisk archeologicznych, ujarzmiać strażników tych miejsc i – co najważniejsze – prowadzić na podstawie znalezisk badania, które mogą doprowadzić do odkrycia zaginionej świątyni. Oprócz klasycznych efektów, dostępne karty posłużą również do rozmieszczania pracowników, a wraz z odkrywaniem kolejnych części wyspy, pojawią się zupełnie nowe akcje, które będziemy mogli wykonywać. Niektóre z nich będą wymagały posiadania konkretnych zasobów, kluczowe będzie więc zbudowanie solidnej podstawy.

 

  • Autor: Elwen, Mín
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 12+
  • Czas gry: 30 - 120 minut
  • Wydawnictwo: Rebel

Załoga: W poszukiwaniu dziewiątej planety

Astronauci poszukiwani! Naukowcy twierdzą, że na skraju Układu Słonecznego istnieje tajemnicza dziewiąta planeta. Jednak mimo usilnych prób, jak na razie nie udało się znaleźć jednoznacznych dowodów na jej istnienie. Dołącz do ekscytującej ekspedycji kosmicznej, mającej na celu ustalenie, czy te teorie to tylko mrzonki, czy może naprawdę uda się odkryć Dziewiątą Planetę. W tej kooperacyjnej logicznej grze karcianej macie do wykonania 50 różnych misji. Uda wam się jedynie wtedy, gdy będziecie działać jako zespół. By sprostać wyzwaniom i z sukcesem zakończyć misję, kluczowa będzie komunikacja – ale w przestrzeni kosmicznej wszystko może być trudniejsze niż się wydaje…

 

  • Autor: Thomas Sing
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: +10
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: Galakta