§ I: Postanowienia ogólne
- Regulamin określa cele, warunki uczestnictwa, zasady zgłaszania gier, sposób oceny oraz harmonogram konkursu „Planszowa Gra Roku”, zwanego dalej „Konkursem”.
- Informacje na temat Konkursu zamieszczane są na oficjalnej stronie Konkursu pod adresem https://planszowagraroku.pl, zwanej dalej „Stroną WWW Konkursu”.
- Wyniki Konkursu zostaną ogłoszone na Stronie WWW Konkursu.
- Forma ogłoszenia wyników oraz sposób wręczenia nagród zostanie wybrany przez Komitet Organizacyjny i ogłoszony na stronie WWW Konkursu nie później niż przed zakończeniem III etapu Konkursu.
§ II: Cel Konkursu
- Celem Konkursu jest wskazywanie najlepszych gier planszowych i karcianych oraz nagrodzenie takich tytułów i inicjatyw związanych z wydanymi w Polsce nowoczesnymi grami planszowymi, jako atrakcyjnej formy spędzania wolnego czasu w gronie rodziny i przyjaciół, rozwijającą nie tylko intelektualnie, ale również społecznie.
§ III: Definicje
- Grą planszową, dalej zwaną również grą, w rozumieniu niniejszego Regulaminu są, poza grami planszowymi, także niekolekcjonerskie gry karciane.
- Do Konkursu mogą być zgłaszane gry wydane od 1 maja roku poprzedzającego rok, w którym przyznawane są nagrody do 30 kwietnia roku, w którym przyznawane są nagrody włącznie.
- Wyboru gier planszowych na każdym etapie Konkursu dokonuje Kapituła Konkursu (dalej: Kapituła).
- Kapituła to grono ekspertów w dziedzinie gier planszowych, wyznaczonych przez Komitet Organizacyjny w celu przyznawania nagród w poszczególnych kategoriach Konkursu. Kompetencje Kapituły reguluje Rozdział VII niniejszego Regulaminu.
- Do przyznania nagrody „Gra Roku dla Dzieci” Komitet Organizacyjny oddelegowuje wyznaczonych członków Kapituły, będącymi ekspertami w dziedzinie gier dla dzieci lub powołuje w tym celu dodatkowych członków na takich samych zasadach jak innych członków Kapituły przyznających pozostałe nagrody. Członkowie Kapituły powołani wyłącznie do przyznania nagrody „Gra Roku dla Dzieci” mogą oddawać głos tylko w tej kategorii.
- W dalszej części Regulaminu określenie Kapituła odnosi się zarówno do członków biorących udział we wszystkich głosowaniach jak i tylko do głosowania dotyczącego przyznania nagrody „Gra Roku dla Dzieci”.
- Nominacja jest tytułem przyznawanym w tajnym głosowaniu przez Kapitułę – na zasadach określonych w Rozdziale IX niniejszego Regulaminu.
- Komitet Organizacyjny sprawuje nadzór nad Konkursem oraz koordynuje prace związane z przebiegiem Konkursu, w tym powołanie członków Kapituły, ustalenie terminów poszczególnych etapów Konkursu, przeprowadzenie głosowania i wręczeniem nagród. Minimalna liczba członków Komitetu Organizacyjnego to 3 osoby.
- W Konkursie biorą udział gry planszowe zgłoszone przez Wydawców.
- Przez Wydawcę rozumie się właścicieli Wydawnictwa lub upoważnione przez nich osoby zgłaszających swoje produkty do Konkursu.
§ IV: Warunki uczestnictwa
- Każda uczestnicząca w Konkursie gra musi być produkcją samodzielną, zamkniętą, niewymagającą kolekcjonowania oraz innych wersji gry.
- Uczestniczące w Konkursie gry muszą być dostępne w sprzedaży sklepowej lub dostarczone do wspierających w ramach kampanii finansowanej społecznościowo („crowdfunding”), przy czym nie mogą to być gry wykonywane tylko na zamówienie.
- Na oryginalnym pudełku musi znajdować się opis gry w języku polskim, jednocześnie dopuszcza się pudełka bez opisów w żadnym języku, obcojęzyczne nazwy własne lub oryginalne, niepolskie tytuły, które muszą być zachowane w ramach postanowień licencyjnych.
- Wewnątrz pudełka musi znajdować się instrukcja gry w języku polskim, która jest integralną częścią wydania. W przypadku wydań wielojęzycznych instrukcja w języku polskim nie może edytorsko, ani merytorycznie odbiegać od innych wersji językowych.
- Wszystkie elementy językowe gry, z wyjątkiem nazw własnych oraz tytułów wymienionych w punkcie IV.2, muszą być przetłumaczone na język polski (nie dotyczy błędów edytorskich).
- W przypadku wydań międzynarodowych wydawca musi zagwarantować graczom polskojęzycznym łatwe i czytelne wykorzystanie komponentów niepolskojęzycznych w postaci kart pomocy lub innych form opisu, które muszą znajdować się wewnątrz pudełka i edytorsko nie odbiegać od wykonania innych elementów gry.
- Wznowienie, nowa edycja lub nowa wersja gry mogą zostać zakwalifikowane do Konkursu wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach, po zasięgnięciu opinii członków Kapituły.
- Z Konkursu wyłączone są w szczególności:
- gry bitewne polegające na tworzeniu armii z kolekcjonowanych figurek;
- gry promujące napoje alkoholowe i substancje psychoaktywne;
- gry promujące hazard;
- gry o tematyce erotycznej, tzw. gry „dla dorosłych” oraz gry wykorzystujące obraźliwe sformułowania lub wulgarne słownictwo nagminnie.
- Ostateczną decyzję w sprawach, o których mówią punkty 1 – 8 – w szczególności w przypadku wątpliwości dotyczących interpretacji poszczególnych zapisów Regulaminu – podejmuje Komitet Organizacyjny.
§ V: Zasady zgłaszania gier do Konkursu
- Lista gier biorących udział w Konkursie ustalana jest na podstawie zgłoszenia Wydawców.
- Gry do Konkursu można zgłaszać w terminie wyznaczonym do tego celu przez Komitet Organizacyjny.
- Aby przystąpić do Konkursu Wydawca powinien przesłać dokładną nazwę firmy oraz listę zgłoszonych gier spełniających wymagania Regulaminu Konkursu wraz z opisem gier i materiałami graficznymi do nich. Sposób przesyłania zgłoszeń zostanie podany na Stronie WWW Konkursu.
- Wydawca może zgłosić do Konkursu maksymalnie 8 gier. Każda gra może być zgłoszona do dowolnej liczby kategorii Konkursu (pkt. VI.1.a – VI.1.g. Regulaminu).
- Gra może zostać zgłoszona do kilku kategorii.
- Zgłaszane gry powinny być przydzielone do odpowiedniej kategorii oraz opisane wg wzoru:
- tytuł gry;
- autor/autorzy gry;
- ilustrator/grafik;
- liczba graczy;
- wiek graczy;
- orientacyjny czas rozgrywki;
- opis gry (do 1000 znaków);
- informacja, czy jest to tytuł polskiego autora.
- Dla każdej zgłaszanej gry Wydawnictwo powinno dołączyć dwa pliki graficzne (format JPG/PNG, minimalna szerokość 1200 px) – okładkę gry w widoku 2D oraz widok komponentów gry. Pliki te będą wykorzystane w materiałach dotyczących Konkursu. Nie ma możliwości podmiany plików podczas trwania poszczególnych etapów Konkursu.
- Informacja o przyjęciu gier do Konkursu zostanie przekazana Wydawcy drogą elektroniczną. O wynikach etapów Konkursu informowani będą tylko Wydawcy gier, które brały udział w poszczególnych etapach.
- Przesłanie przez Wydawcę materiałów informacyjnych dotyczących zgłaszanych gier jest równoznaczne z wyrażeniem zgody Wydawcy na ich wykorzystanie w materiałach dotyczących Konkursu, w tym na Stronie WWW Konkursu oraz poprzez inne kanały informacyjne Konkursu.
- Przesłane przez Wydawcę dane dotyczące firmy oraz zgłaszanych gier, będą zamieszczane w materiałach dotyczących Konkursu bez możliwości ich zmiany w trakcie trwania Konkursu.
- Udział w Konkursie jest odpłatny. Opłata jest naliczana od zgłoszenia i wynosi 200 zł powiększone o podatek VAT. W ramach opłaty zgłoszeniowej Wydawca może zgłosić jedną lub dwie gry. Za każdą grę ponad limit dwóch gier Wydawca uiszcza opłatę w wysokości 100 złotych netto.
- Po otrzymaniu od Komitetu Organizacyjnego informacji o zakwalifikowaniu się gry do Konkursu, Wydawca jest zobowiązany do dokonania pełnej wpłaty na konto bankowe wskazane przez Komitet Organizacyjny.
- Opłata od Wydawcy musi wpłynąć na konto wskazane przez Komitet Organizacyjny w terminie wyznaczonym w informacji o zakwalifikowaniu się gry do Konkursu. W przeciwnym wypadku zgłoszone przez Wydawcę gry zostaną wyeliminowane z Konkursu.
§ VI: Kategorie Nagród
- W ramach Konkursu przyznawane są nagrody w następujących kategoriach:
- „Gra Roku dla Dzieci” – gra przeznaczona dla najmłodszych graczy, która bawiąc rozwija ich zdolności umysłowe i spostrzegawczość. Gry w tej kategorii muszą mieć dolną granicę wieku graczy określoną na poniżej 8. roku życia.
- „Gra Roku Rodzinna” – najlepsza gra, która zbliża rodziny i pozwala na zabawę osobom w różnym wieku. Nie wymaga długiego tłumaczenia ani rozkładania, może bardzo dobrze sprawdzić się jako pierwszy tytuł dla osób nieznających nowoczesnych planszówek.
- „Gra Roku Zaawansowana” – najlepsza gra dla osób, które już zagrały w kilka tytułów i szukają dodatkowych wyzwań, ale które grają zarówno z osobami początkującymi, jak i osobami zaawansowanymi.
- „Gra Roku Ekspercka” – najlepsza gra dla osób zaznajomionych z grami planszowymi, szukających gier wymagających i bardziej skomplikowanych. Gry w tej kategorii muszą mieć deklarowaną dolną granicę wieku graczy 12 lat lub wyżej.
- „Gra Roku Tematyczna” – najlepsza gra, w której bardzo duży nacisk położony jest na warstwę fabularną i/lub tematykę gry (nagradzane w szczególności jest ponadprzeciętne powiązanie mechaniki z tematyką gry).
- „Gra Roku dla Dwóch Osób” – najlepsza gra, która bardzo dobrze sprawdza się jako tytuł dla dwóch osób, bez względu na liczbę graczy podaną na pudełku gry.
- „Gra Roku Imprezowa” – najlepsza gra przeznaczona dla większej liczby osób, mająca proste, przejrzyste zasady.
- „Najładniejsza Gra Roku” – gra, której komponenty i/lub okładka wyróżniają ją od strony wizualnej.
- „Gra Roku Autor” – najlepszy polski autor.
- Kapituła może przyznać „Nagrodę Specjalną im. Michała Gościniaka” (dalej: nagroda specjalna). Jest ona wyrazem wdzięczności środowiska planszówkowego i sposobem na docenienie dobrowolnej pracy na jego rzecz. Nagroda specjalna przyznawana jest za bezinteresowne działania na rzecz społeczności graczy w Polsce, przyczyniające się do jego rozwoju. Mogą nią zostać uhonorowane osoby, akcje lub wydarzenia.
- Kandydatury do nagrody specjalnej mogą zgłaszać członkowie Kapituły, Komitet Organizacyjny oraz inne osoby lub instytucje.
- Do nagrody specjalnej mogą być zgłaszane kandydatury z poprzednich edycji Konkursu, które nie zostały uhonorowane tą nagrodą.
- Kandydatury do nagrody specjalnej należy zgłaszać do Komitetu Organizacyjnego najpóźniej do czasu rozpoczęcia trzeciego etapu Konkursu.
- Do zgłoszenia do nagrody specjalnej należy dołączyć opis (do 2000 znaków ze spacjami) działalności wskazanej osoby, akcji, wydarzenia.
- Dołączony do zgłoszenia do nagrody specjalnej opis może być wykorzystany do przeprowadzenia Konkursu oraz do publikacji na stronie WWW Konkursu w całości lub we fragmentach.
- Komitet Organizacyjny zastrzega sobie prawo niezaakceptowania kandydatury do nagrody specjalnej. O przyczynach niezaakceptowania kandydatury Komitet Organizacyjny informuje osobę zgłaszającą tę kandydaturę.
- Kandydatury do nagrody specjalnej nie będą podawane do wiadomości jakichkolwiek osób spoza Komitetu Organizacyjnego i Kapituły, w tym nie będą publikowane na stronie WWW Konkursu.
- Do nagrody specjalnej mogą być zgłoszeni członkowie Kapituły, ale nie będą oni brać udziału w dyskusjach i głosowaniach związanych z jej przyznaniem. Jednocześnie członkowie ci dalej mogą brać udział w pozostałych pracach i głosowaniach Kapituły.
- Głosowanie nad przyznaniem nagrody specjalnej odbywa się w analogicznym trybie, jak głosowania nad wyborem gier w poszczególnych kategoriach.
- Po dokonaniu przez Kapitułę nominacji do nagrody specjalnej Komitet Organizacyjny przekazuje informację o zamiarze uhonorowania danej osobie albo organizatorom akcji lub wydarzenia. Osobom tym przysługuje prawo odmowy przyjęcia nagrody specjalnej.
- Za moment przyznania nagrody specjalnej uznaje się publiczne ogłoszenie przez Komitet Organizacyjny lub w jego imieniu laureata tej nagrody.
- W danej edycji Konkursu mogą nie zostać przyznane nagrody w kategoriach „Najładniejsza Gra Roku”, „Gra Roku Autor” (vide § IX pkt 14 Regulaminu) oraz „Nagroda Specjalna im. Michała Gościniaka”
§ VII: Kapituła Konkursu
- Zadaniem Kapituły jest wybór laureata nagrody „Planszowa Gra Roku” oraz pozostałych nagród w poszczególnych kategoriach określonych w Rozdziale VI niniejszego Regulaminu.
- Członków Kapituły wyznacza i powołuje każdego roku Komitet Organizacyjny Konkursu.
- Członkami Kapituły są eksperci z dziedziny jaką są gry planszowe, w tym autorzy blogów, wideoblogów, podcastów, członkowie zespołów redakcyjnych, wyróżniający się członkowie dedykowanych grom planszowym forów i grup internetowych oraz animatorzy imprez związanych z grami planszowymi, a także inne osoby zaangażowane w prace środowiska.
- W przypadku zespołów redakcyjnych lub innych form działalności medialnej, w których składzie jest więcej niż jedna osoba, członkami Kapituły może być więcej ich przedstawicieli, a o ich liczbie decyduje Komitet Organizacyjny na podstawie nadesłanych przez nich informacji o ich dorobku.
- Skład Kapituły jest jawny i opublikowany na Stronie WWW Konkursu. W szczególności oznacza to zgodę członków Kapituły na publikację swojego imienia, nazwiska oraz fotografii.
- Nowi członkowie Kapituły nie mogą być powoływani w czasie trwania głosowania, za który to czas uznaje się okres od rozpoczęcia I etapu do zakończenia III etapu głosowania.
- Członek Kapituły nie może być Wydawcą ani autorem gry, która została zakwalifikowana do Konkursu, a także nie może być związany z Wydawcą lub autorem gry stosunkiem podległości służbowej czy faktycznej. Zakaz ten rozciąga się również na osoby spokrewnione lub spowinowacone z autorem lub Wydawcą do II stopnia. Powstałe w tej kwestii wątpliwości rozstrzyga Komitet Organizacyjny.
- Członek Kapituły może w dowolnym momencie zrezygnować z członkostwa w Kapitule.
- Kapituła pracuje w trybie tajnym. W przypadku złamania przez członka Kapituły klauzuli tajności lub nie oddania głosu w wyznaczonym terminie, może zostać on wykluczony z Kapituły przez Komitet Organizacyjny w czasie trwania Konkursu.
- Członkowie Kapituły mogą:
- wymieniać się szczegółowymi informacjami na temat głosowania tylko pomiędzy sobą;
- dzielić się w mediach swoimi opiniami na temat tytułów biorących udział w Konkursie w celach informacyjnych i/lub promujących Konkurs;
- ujawnić publicznie swoje i tylko swoje wyniki głosowania bez podawania szczegółów związanych z procedurą liczenia głosów, dopiero po zakończeniu Konkursu, czyli ogłoszeniu laureatów nagród.
- Podczas trwania Konkursu szczegółowe dane o głosach mogą być znane jedynie przez Komitet Organizacyjny, który zobowiązuje się do zachowania ich w tajemnicy.
- Komitet Organizacyjny może udostępnić Kapitule po zakończeniu Konkursu jedynie ogólne dane statystyczne, nie zawierające informacji o głosach oddanych przez poszczególnych członków Kapituły.
- Osoba potwierdzając chęć uczestnictwa w Konkursie jako członek Kapituły, potwierdza, że zapoznała się i akceptuje wszystkie postanowienia zawarte w Regulaminie Konkursu.
§ VIII: Organizacja i koordynacja
- Konkurs przeprowadzany jest według ustalonego Harmonogramu, który określa daty rozpoczęcia i zakończenia samego Konkurs jak i poszczególnych jego etapów. Harmonogram jest ustalany przez Komitet Organizacyjny i zostanie podany na Stronie WWW Konkursu.
- W Komitecie Organizacyjnym nie może być wydawcy ani autora gry, która została zakwalifikowana do Konkursu w danym roku. Zapisy § VII pkt 7 Regulaminu stosuje się odpowiednio.
- Funkcje członka Komitetu Organizacyjnego i członka Kapituły można łączyć.
§ IX: Wyłonienie laureatów nagród i nominacji
- Wybór laureatów Nagród odbywa się w formie zamkniętego głosowania prowadzonego w trybie tajnym przez Kapitułę.
- Głosowanie dotyczące Nagród odbywa się w trzech etapach, opisanych w dalszej części Regulaminu.
- W I etapie każdy z członków Kapituły musi uszeregować zgłoszone gry w kategoriach określonych w punktach VI.1.a – VI.1.f Regulaminu w kolejności preferencji. Oddając głos członkowie Kapituły powinni mieć na względzie cele Konkursu. W przypadku niezagrania przez członka Kapituły w dany tytuł, nie powinien być on uszeregowany na liście, za wyjątkiem kategorii „Najładniejsza Gra Roku”, w której można ocenić gry bez potrzeby zagrania w nie.
- Do II etapu może zostać zakwalifikowana gra, która została uszeregowana przez przynajmniej 5 członków Kapituły na ich listach (przynajmniej 5 członków Kapituły musiało w nią zagrać i uszeregować na swojej liście).
- Każdej grze zostanie przydzielona ocena punktowa (zwana również „OP”), za pomocą poniższej autorskiej metody o nazwie „procent pokonanych przeciwników”:
- dla każdej rozpatrywanej gry zostanie ustalona łączna liczba pozycji, które zostały uszeregowane niżej od rozpatrywanej gry na tych listach preferencji, na których rozpatrywana gra się znajduje (a zatem z wykluczeniem tych list preferencji, na których rozpatrywana gra nie figuruje) – określana dalej jako „Liczba Pozycji Sklasyfikowanych Niżej” lub „LPSN”;
- dla każdej rozpatrywanej gry zostanie ustalona łączna liczba pozycji, które zostały uszeregowane wyżej od rozpatrywanej gry na tych listach preferencji, na których rozpatrywana gra się znajduje (a zatem z wykluczeniem tych list preferencji, na których rozpatrywana gra nie figuruje) – określana dalej jako „Liczba Pozycji Sklasyfikowanych Wyżej” lub „LPSW”;
- ocena punktowa każdej gry jest stosunkiem Liczby Pozycji Sklasyfikowanych Niżej do sumy Liczb Pozycji Sklasyfikowanych Niżej oraz Wyżej, a zatem jest wynikiem następującego równania: OP = LPSN / (LPSN+LPSW)
- Do II etapu kwalifikują się gry, które zajęły miejsca od 1 do 15 wg przydzielonej oceny punktowej. Jeśli liczba takich gier przekracza 15 tytułów, wówczas Komitet Organizacyjny może zarządzić dodatkowe głosowanie lub zdecydować o innej liczbie gier, które przejdą do II etapu jeżeli nie będzie możliwe wyłonienie dokładnie 15 gier.
- W II etapie każdy z członków Kapituły musi uszeregować gry w każdej kategorii w kolejności preferencji, zaczynając od najwyżej ocenianej. Oddając głos członkowie Kapituły powinni mieć na względzie cele Konkursu. W przypadku braku możliwości oceny danego tytułu, nie powinien być on uszeregowany na liście.
- Jeżeli członek Kapituły nie zagrał w przynajmniej połowę gier zakwalifikowanych do II etapu (zaokrąglając w dół w przypadku nieparzystej liczby gier w kategorii) jego głos zostanie uznany za nieważny i nie będzie brany pod uwagę podczas liczenia głosów w II etapie.
- W II etapie odbywa się również głosowanie w kategoriach określonych w pkt. VI.1.h – VI.1.i („Najładniejsza Gra Roku” oraz „Gra Roku Autor”). W tym głosowaniu uczestniczą wszystkie gry zgłoszone przez Wydawców. Zwycięzca w tych kategoriach zostanie wyłoniony tzw. systemem IRV. Głosowanie w tych kategoriach odbywa się tylko w II etapie (tzn. od razu zostaje wyłoniony zwycięzca bez określania nominacji)
- Do III etapu (nominacji) przechodzi od 1 do 5 gier w każdej kategorii określonych w VI.1.a – VI.1.g Regulaminu, wyłonionych tzw. systemem IRV.
- W wyjątkowych sytuacjach Komitet Organizacyjny może zmienić liczbę gier, które przechodzą do II i III etapu Konkursu.
- W III etapie każdy z członków Kapituły zobowiązany jest do oddania jednego głosu w postaci listy wszystkich gier zakwalifikowanych do III etapu w poszczególnych kategoriach osobno, w które zagrał, uszeregowanych w kolejności preferencji zaczynając od najwyżej ocenianej.
- Liczenie głosów podczas wszystkich (oprócz I etapu) głosowań Kapituły odbywa się tzw. systemem IRV (instant-runoff voting), to znaczy:
- najpierw głosy zostają policzone według pierwszego miejsca na kartach do głosowania;
- kandydat, który w pierwszym liczeniu otrzymał najmniej głosów, zostaje wyeliminowany, a głosy zostają ponownie policzone po uwzględnieniu przesunięć na poszczególnych listach preferencji poszczególnych członków Kapituły wynikających z usunięcia z nich wyeliminowanego kandydata;
- W przypadku głosowania przez Kapitułę w II etapie w kategoriach, eliminowanie kolejnych kandydatów następuje do momentu, aż zostanie tylko 5 kandydatów przechodzących do III etapu;
- W przypadku głosowania przez Kapitułę w III etapie w kategoriach, eliminowanie kolejnych kandydatów następuje do momentu uzyskania przez któregoś z kandydatów większości głosów;
- W przypadku remisu w którymkolwiek momencie, sprawdzane jest, który z kandydatów pierwotnie osiągnął większą liczbę pierwszych miejsc na kartach do głosowania (został wybrany przez większą liczbę członków Kapituły jako najlepsza gra w danej kategorii). Jeśli kandydaci osiągnęli taką samą liczbę pierwszych pozycji na pierwotnych listach preferencji, to o kolejności rozstrzyga liczba drugich pozycji na pierwotnych listach preferencji, następnie liczba trzecich, czwartych, itd. W przypadku dalszej niemożliwości rozstrzygnięcia głosowania (taka sama liczba wszystkich pozycji na wszystkich listach preferencji) o pozostawieniu remisu bądź jego rozstrzygnięciu decyduje Komitet Organizacyjny.
- W przypadku kategorii „Najładniejsza Gra Roku” oraz „Gra Roku Autor”, gdy członek Kapituły uzna, że żadna gra nie zasługuje na zwycięstwo w danej kategorii, może zamiast przygotowywać listy preferencji zadecydować i wybrać opcję „Nie przyznaję głosu”. W przypadku gdy opcja ta otrzyma 50% głosów w którymkolwiek momencie głosowania w danej kategorii, to uznaje się, że nagroda w danej kategorii nie zostaje przyznana.
- Każdy z członków Kapituły powinien dołożyć starań, aby zapoznać się w jak największym zakresie z każdym ocenianym tytułem.
- Przyznanie nagrody nie wiąże się z żadną gratyfikacją finansową lub jakąkolwiek inną niż prestiżowe wyróżnienie dla wybranego tytułu, jego autora i wydawcy.
- W związku z przyznaniem nagrody w jednej z kategorii Wydawca nagrodzonej gry otrzymuje prawo do posługiwania się tytułem „Gra Roku” wraz z nazwą danej kategorii oraz rokiem, w którym przyznana została nagroda.
- W przypadku zakwalifikowania się do III etapu głosowania w jednej z kategorii określonych w VI.1.a – VI.1.f, Wydawcy zakwalifikowanej gry otrzymują prawo do posługiwania się odpowiednio tytułem „Gra Roku – Nominacja” wraz kategorią i rokiem, w którym została przyznana nagroda.
- W kategoriach określonych w pkt. VI.1.h – VI.1.i („Najładniejsza Gra Roku” oraz „Gra Roku Autor”) nie są publikowane listy nominacji do tych kategorii, a Wydawcy gier nie otrzymają prawa do posługiwania się odpowiednio tytułem „Gra Roku – Nominacja” w tych kategoriach.
- Forma głosowania związanego z ustaleniem laureata „Nagrody Specjalnej im. Michała Gościniaka” ustalana jest w wyniku wewnętrznej dyskusji członków Komitetu Organizacyjnego oraz Kapituły.
- Nadzór nad przebiegiem głosowań Kapituły prowadzi Komitet Organizacyjny.
- Komitet Organizacyjny zastrzega sobie prawo do niedopuszczania gry planszowej do Konkursu z innego powodu niż wymienione w Regulaminie. O powodzie niedopuszczenia gry planszowej do Konkursu informowany jest Wydawca zgłaszający grę. Wydawca może w miejsce gry niedopuszczonej do Konkursu zgłosić inna grę.
§ X: Prawa laureatów nagród oraz nominacji.
- Wydawcy i inne podmioty w celu promocji tytułu mają prawo do posługiwania się odpowiednim znakiem nagrody, nominacji do nagrody wraz z kategorią oraz rokiem jej przyznania tylko w zestawieniu z nagrodzonym tytułem i jego dodatkami oraz z nowymi wersjami lub dodrukami, które nie wprowadzają znaczących zmian np. w mechanice gry.
- W przypadku nagrody „Najładniejsza Gra Roku” znak Konkursu wraz rokiem jej przyznania może być używany w celu promocji tytułu tylko w połączeniu z wersją gry, która była nagrodzona oraz z nową wersją lub dodrukiem, które nie wprowadzają istotnych zmian wydawniczych, które mogą pominąć elementy decydujące o przyznaniu nagrody.
- Znaki Konkursu mogą być używane wyłącznie w publikacjach informujących o Konkursie i w żadnym wypadku nie mogą być używane do promocji gry, która nie została nagrodzona lub nominowana do nagrody.
- Wydawcy nagrodzonych i nominowanych gier mają prawo do wzięcia udziału w uroczystym wręczeniu Nagród. O terminie i miejscu wręczenia nagród Komitet Organizacyjny zobowiązuje się powiadomić Wydawcę minimum 14 dni przed dniem wręczenia nagrody.
- Podczas uroczystego wręczenia nagrody Wydawca może uzyskać od Komitetu Organizacyjnego prawo do świadczeń promocyjnych, w tym rozstawienia roll-upów. Liczba i gabaryty tego typu świadczeń powinny otrzymać wcześniejszą akceptację Komitetu Organizacyjnego.
§ XI: Harmonogram na rok 2022
- Kalendarz:
- marzec 2022 r. – powołanie Komitetu Organizacyjnego,
- maj 2022 r. – powołanie obu Kapituł,
- 1 – 20 maja 2022 r. – zgłoszenia gier przez Wydawców oraz weryfikacja gier,
- 20 maja – 31 lipca 2022 r. – I etap Konkursu,
- 1 sierpnia – 15 września 2022 r. II etap Konkursu,
- 16 września – 10 października 2022 r. – III etap Konkursu,
- 29 października 2022 r. – ogłoszenie wyników.
- Dokładne terminy poszczególnych punktów Regulaminu będą publikowane na Stronie WWW Konkursu.
- Komitet Organizacyjny zastrzega sobie prawo do zmiany poszczególnych terminów Konkursu.
§ XII: Odwołania
- W terminie 30 dni od daty ogłoszenia laureatów Nagród wszystkim zainteresowanym przysługuje prawo do wniesienia do Komitetu Organizacyjnego odwołania dotyczącego wyników Konkursu.
- Odwołania rozpatruje Komitet Organizacyjny w porozumieniu z Kapitułą w terminie 14 dni od daty jego wpłynięcia.
- Ostateczną decyzję w sprawie odwołań podejmuje Komitet Organizacyjny.