ALEXANDER

TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU - ZGŁASZAJĄC WYDAWCY SAMI PRZYDZIELAJĄ GRY DO KATGORII

Czarna Owca

Prosta gra karciana na spostrzegawczość z rekwizytem w postaci dzwonka, który pokochają wszystkie dzieci. Zabawa polega na kolejnym odsłanianiu kart przez zawodników i szukaniu par owiec i baranów. Ten kto jest bardziej spostrzegawczy i wykaże się lepszym refleksem, po jak najszybszym uderzeniu w dzwonek, zbiera sparowane karty. Trzeba być czujnym, ponieważ w grze pojawia się także wilk, który wymaga innej reakcji. Gra idealna na pierwsze rozgrywki z dziećmi. Dostarcza wyjątkowych emocji.

 

  • Autor: Alexander
  • Liczba graczy: 3-4
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 15 - 20 minut
  • Wydawnictwo: Alexander
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Dzieci
    • Gra Imprezowa
    • Gra dla Całej Rodziny
    • Gra Tematyczna

Dekoder

Gra logiczna, oparta na układaniu szyfrów na planszy w taki sposób, żeby powstały niepowtarzalne układy. Osiem cyfr i osiem kolorów – żaden nie może pojawić się więcej niż raz w rzędzie lub kolumnie na siatce planszy. Im sprawniej będziesz kodować, tym więcej zgarniesz punków i tym szybciej wykonasz zadanie. Czy uda Ci się złamać szyfr i zgarnąć laur zwycięstwa? Zalety gry: przykuwająca uwagę szata graficzna, wspaniała, intelektualna zabawa, drewniane elementy, rozwój strategicznego myślenia

 

  • Autor: Martin Nedergaard Andersen
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Dzieci
    • Gra Imprezowa
    • Gra dla Całej Rodziny

Folwark Marzeń

Wyjątkowa gra gospodarcza, w której wcielamy się w rolę farmera i staramy się jak najowocniej powiększać swoje plony i hodowlę. Musimy też wykazać się przedsiębiorczością w opłacalnym handlu i nie dać się prześcignąć rywalom. W budowaniu własnego gospodarstwa przeszkodzić mogą zdarzenia losowe, niemniej w tej grze liczy się właściwa kalkulacja i umiejętność inwestowania.Zalety gry: Gra, którą pokochają dzieci i dorośli. Nie za trudna dla młodszych graczy, niezbyt banalna dla starszych. Świetna nauka inwestowania, rozliczania, przewidywania i zasad konkurencji. Sami decydujemy o długości rozgrywki. Możemy wybrać wariant związany z miesiącami (12 rund) lub z porami roku (6 rund). Sprawiedliwe rozpoczynanie kolejki. Każda runda rozpoczynana jest przez innego gracza, zgodnie ze wskazaniem przechodniego totemu. Dzięki temu każdy ma taką samą szansę w zdobyciu surowców. Zabawne karty losu. Przyjemne pionki w kształcie samochodzików. Bogactwo rekwizytów

 

  • Autor: Alexander
  • Liczba graczy: 3-8
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 60 minut
  • Wydawnictwo: Alexander
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Dzieci
    • Gra Imprezowa
    • Gra dla Całej Rodziny
    • Gra Tematyczna

Fuzja

Graliście kiedyś w kółko i krzyżyk na kartce papieru? Zapewne tak, ale na pewno nie w ten sposób! Wyobraź sobie, że musisz ułożyć 4 swoje żetony w rzędzie przeskakując przez inne leżące na planszy, trochę jak w warcabach czy halmie. W każdym ruchu możesz poruszyć tylko jeden żeton o konkretnym numerze.. Szalona kombinacja? O tak! Gra nabiera dodatkowych kolorów jeśli usiądziecie do niej w trójkę lub czwórkę. Zbierzcie więc mocną ekipę i niech wygra prawdziwy mistrz intelektu! Zalety gry: intelektualna rozrywka, proste zasady gry,międzypokoleniowa zabawa, rozwija spostrzegawczość

 

  • Autor: Martin Nedergaard Andersen
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Dzieci
    • Gra Imprezowa
    • Gra dla Całej Rodziny

Kwaki Rozrabiaki

Przystępna, niebanalna gra dla najmłodszych. Ruchy na planszy wykonywane są w oparciu o kolory i kształty wyrzucone przez kostki. Gracze sami decydują o wyborze drogi, oceniając która opcja jest dla nich bardziej opłacalna. Każda rozgrywka może odbywać się przy zupełnie innej konfiguracji planszy, o której ułożeniu decydują gracze. W zabawie wcielamy się w kaczuszki, które próbują odnaleźć drogę do mamy. Wygrywa ten, kto pierwszy dotrze do celu. Zalety gry: Niebanalna mechanika. Brak znajomości cyfr, czy umiejętności liczenia nie dyskwalifikuje gracza. Poruszamy się wedle wskazań wyrzucanych na kościach kolorów, bądź kształtów. Uczymy dziecko podejmowania decyzji. Gracz sam decyduje, którą z dwóch możliwości ruchu bardziej się mu opłaca wykonać. Plansza budowana z dowolnie łączonych modułów. Sami decydujemy o długości rozgrywki. Nie musimy stosować wszystkich elementów planszy. Angażująca tematyka rozgrywki. Każdy malec zrozumie, jak ważne jest dotarcie bohatera gry do mamy.

 

  • Autor: Martin Nedergaard Andersen
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 4+
  • Czas gry: 15 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Dzieci

Potwory i Stwory

Prosta gra pełna emocji, w której liczy się spostrzegawczość i refleks. Do dyspozycji mamy rozłożone na stole karty z potworami oraz 3 kostki, które wskażą kształt, kolor oraz wzór poszukiwanego stworka. Zadanie polega na jak najszybszym dopasowaniu detali i odkryciu jakiego potwora wskazują kostki. Wygrywa ten kto zdobędzie najwięcej kart.

 

  • Autor: Alexander
  • Liczba graczy: 2+
  • Wiek graczy: 5+
  • Czas gry: 15 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Dzieci

Quartis

Gra, która powinna przypaść do gustu wszystkim wielbicielom logicznych łamigłówek. Najlepszy przykład jak prostotę przekłuć w fantastyczną rozrywkę intelektualną. Pozornie prosta gra, która łączy logiczne myślenie oraz rywalizację. Do dyspozycji mamy karty z wzorami oraz zestaw 4 drewnianych, dwustronnych kafelków. Zabawa polega na układaniu wzorów prezentowanych przez karty. Zadanie wcale nie jest łatwe, ponieważ w każdej kolejce możemy wykonać tylko jeden z 3 ruchów obrócić któryś kafelek na drugą stronę (czyli zmienić jego kolor), przemieścić jakiś kafelek w inne miejsce zmieniając jego kolor lub przemieścić kafelek nie zmieniając jego koloru. Jeżeli będziemy mieli szczęście, ułatwią je nam karty specjalne. Zalety gry: dobra zabawa dla całej rodziny, pozytywnie wpływa na rozwój intelektualny, proste zasady, drewniane elementy.

 

  • Autor: Alexander
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 20 - 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Dzieci
    • Gra Imprezowa
    • Gra dla Całej Rodziny

Złap Robala

Małe pisklęta są bardzo głodne i potrzebują Twojej pomocy! Wciel się w rolę ptasiej mamy i złap robale w tym samym kolorze, aby nakarmić swoje małe głodomorki. Musisz skompletować trzy części robaczka, aby móc dostarczyć go do gniazda. Wygrywa ten, kto jako pierwszy zbierze 3 robaczki, każdy w innym kolorze. Potrzebny będzie Ci spryt, celne rzuty i dużo szczęścia. Gra nie wymaga od dzieci umiejętności liczenia, ale uczy segregowania i różnicowania. Wzmacnia wytrwałość i cierpliwość. Jednocześnie nie zniechęca ich dając dodatkowe szanse i możliwości poprawienia nieudanego ruchu. Zalety gry: Prosta, ale niebanalna mechanika, która nie stawia bariery wejścia malcom i jednocześnie nie nudzi starszych graczy. Nauka cierpliwości i odraczania gratyfikacji. Ćwiczenie segregowania i różnicowania. Możliwość poprawienia swojego rzutu, co zwiększa szansę i uczy dzieci, że nie wszystko musi udać się od razu, ale nigdy nie należy się poddawać. Świetna zabawa dla całej rodziny.

 

  • Autor: Martin Nedergaard Andersen
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 4+
  • Czas gry: 15- 30 minut
  • Wydawnictwo: Alexander
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Dzieci