EGMONT

TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU - ZGŁASZAJĄC WYDAWCY SAMI PRZYDZIELAJĄ GRY DO KATGORII

Alicja w krainie słów

Alicja w krainie słów to niezwykle szybka, szalona gra słowna doskonała na imprezy. Gracze wcielają się w postaci z bajki o Alicji w Krainie Czarów, obdarzone różnymi zdolnościami. Wszyscy zostali zaproszeni na herbatkę u Królowej Kier i muszą stosować się do zwariowanych zasad. Gracze szybko wypowiadają słowa związane z jakimś szczególnym tematem. Nie mogą przy tym używać zakazanych liter. Jeśli ktoś popełni błąd albo skończy mu się czas, odpada! Czas odmierzany jest za pomocą specjalnego grającego imbryka.

 

  • Autor: Chris Darsaklis i Spyros Koronis
  • Liczba graczy: 3-8
  • Wiek graczy: 10+
  • Czas gry: 25 minut
  • Wydawnictwo: Egmont
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra Tematyczna

Basia w zoo

Basia ma pięć lat, uwielbia pasiaste ubrania i przeżywa mnóstwo ciekawych przygód. Jedną z nich przeżyje w zoo. Celem gry jest zgromadzenie jak największej liczby zdjęć ze zwierzętami. Gracze po kolei odkrywają zakryte kafelki ze zwierzętami rozłożone na stole. Należy tylko uważać, aby nie zebrać pary tych samych zwierząt albo zbyt wielu kafelków w tym samym kolorze tła. Pod koniec gry, kiedy skończy się możliwość dobierania kafelków, gracze liczą punkty z zebranych zwierzaków. Łatwe do wytłumaczenia reguły i krótkie, piętnastominutowe rozgrywki zapewniają pełną emocji rozgrywkę nawet najmłodszym graczom. To gra, która dorasta wraz z dziećmi. Posiada aż trzy wersje reguł: podstawową dla 2-4 graczy powyżej 5rż, wersję dla młodszych graczy, w którą można grać z dziećmi od 4rż oraz wariant dla starszych dzieci atrakcyjny nawet dla ośmiolatków. Mechanizm stworzył Tom Delme, opowiadanie wprowadzające napisała Zofia Stanecka, a autorką ilustracji jest Marianna Oklejak.

 

  • Autor: Tom Delme
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 4+
  • Czas gry: 15 minut
  • Wydawnictwo: Egmont
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Dzieci

Criss Cross

Każdy gracz otrzymuje arkusz gry oraz ołówek, a jego zadaniem będzie rysowanie symboli pojawiających się na kościach. Należy tak planować rozmieszczenie symboli, aby było najwięcej tych samych w linii. Po 14 rundach obliczamy punkty z kolumn i szeregów. Wygrywa gracz, który zdobędzie ich najwięcej. Dwa poziomy trudności pozwolą dostosować grę do wieku i umiejętności graczy. Gra posiada też tryb rozgrywki dla jednego gracza.

 

  • Autor: Reiner Knizia
  • Liczba graczy: 1-5
  • Wiek graczy: 7+
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: Egmont
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra Imprezowa

Papua

"Najnowsza gra autora bestsellerowego ""Ubongo"". Każdy gracz otrzymuje plansze zadania z egzotycznymi wyspami. Trzeba je jak najszybciej połączyć mostami. Gracze mają do dyspozycji fragmenty konstrukcji o różnych kształtach i długości. Buduj, obracaj, przekręcaj i kombinuj z ustawieniami mostów. Uważaj na wulkany! Kto najszybciej rozwiąże swoją łamigłówkę, zdobywa szacunek miejscowych Papuasów i punkty zwycięstwa. Trzy poziomy trudności pozwolą dostosować grę do wieku i umiejętności graczy."

 

  • Autor: Grzegorz Rejchtman
    • polski autor
  • Liczba graczy: 1-4
  • Wiek graczy: 8+
  • Czas gry: 20 minut
  • Wydawnictwo: Egmont
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Całej Rodziny

Pierwsza Gra Przyjaciele

Gra dla najmłodszych, już od drugiego roku życia. Gracze po kolei rzucają kostką ze strzałkami wskazującą żeton zwierzątka domowego, który można zebrać. Zbieramy je do siebie, albo przekazujemy innym graczom – jeśli mają choć jeden żeton danego zwierzątka. Pod koniec gry, kiedy skończy się możliwość dobierania żetonów, gracze liczą punkty z posiadanych trójek kafelków. Ten który ma ich najwięcej, wygrywa grę. Dwa poziomy trudności pozwolą dostosować grę do wieku i umiejętności graczy. Gra z serii Akademia Mądrego Dziecka.

 

  • Autor: Wojciech Rzadek
    • polski autor
  • Liczba graczy: 2-4
  • Wiek graczy: 2
  • Czas gry: 15 minut
  • Wydawnictwo: Egmont
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Dzieci

Wieczne zło DC Deck Building Game

"Dobrze jest być złym! Wciel się w LEXA LUTHORA™, HARLEY QUEEN™, SINESTRO™ czy DEATHSTROKE’A™. Zostań łotrem z uniwersum DC Comics i pokonaj superbohaterów. Na początku zadajesz tylko proste ciosy, jednak w trakcie gry zdobywasz coraz potężniejsze karty – supermoce, sprzęt i sprzymierzeńców. ""Wieczne zło"" wprowadza nowy element – Punkty Zwycięstwa. Aby je zdobyć, będziesz musiał wykazać się bezwzględnością w niszczeniu kart i atakowaniu. Nieważne, kto przegra, zło zawsze zwycięży! W grę możesz grać niezależnie albo połączyć ją z POJEDYNKIEM SUPERBOHATERÓW DC."

 

  • Autor: DC Comics
  • Liczba graczy: 2-5
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 45 minut
  • Wydawnictwo: Egmont
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra Tematyczna