GALAKTA

TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU - ZGŁASZAJĄC WYDAWCY SAMI PRZYDZIELAJĄ GRY DO KATGORII

Bestia

Bestia to gra typu jeden przeciw wielu, w której jeden z graczy wcieli się w rolę Bestii: potężnej, mistycznej istoty, która chce wypędzić ludzi ze swojego terytorium. Pozostali gracze wcielają się w Łowców, którzy muszą współpracować, aby wytropić i zabić Bestię. Po której stronie staniesz? Jeden przeciw wielu: wcielisz się w samotną, potężną Bestię czy dołączysz do drużyny Łowców? Ukryte ruchy: Bestia porusza się z użyciem zakrytych kart ruchu. Łowcy muszą się postarać, aby ją wytropić! Wybór kart: zdecyduj, których kart potrzebujesz, a które możesz przekazać przeciwnikowi.

 

  • Autor: Aron Midhall, Elon Midhall, Assar Pettersson
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 14
  • Czas gry: czas: 60-120min
  • Wydawnictwo: Galakta
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra Tematyczna
    • Gra Średniozaawansowana

Małe Epickie Galaktyki

Gdzieś w głębi kosmosu twoja przeludniona galaktyka sięga ku odległym planetom w nadziei na dalszą ekspansję. Będziesz budować flotę, walczyć o wpływy i kolonizować nowe światy w imię galaktycznego podboju. Jednak nie tylko twoje imperium pragnie się rozwijać. Oportunistyczni rywale z odległych zakątków przestrzeni rosną w siłę równie szybko co ty, a wszechświat nie jest wystarczająco nieskończony, by każdy zrealizował swe ambicje. Jeśli strategicznie rozmieścisz statki, wybierzesz właściwe planety i przechytrzysz oponentów, kosmos będzie twój, a rywalom zostanie jedynie gwiezdny gruz! W Małych Epickich Galaktykach ciężar wszechświata spoczywa na twoich barkach. Jako najwyższy dowódca poprowadzisz swoje imperium w galaktycznej wojnie! Walcz o kolonizację najbardziej obiecujących planet, mądrze zarządzaj zasobami, poszerzaj strefę wpływów i sprytnie prowadź gwiezdną flotę… A kosmos będzie twój!

 

  • Autor: Scott Almes
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 30-45
  • Wydawnictwo: Galakta
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra Średniozaawansowana

Małe Epickie Podziemia

Małe Epickie Podziemia to kooperacyjny dungeon crawler dla 1-4 graczy gotowych przemierzyć podziemia fantastycznego świata Aughmoore. W Małych Epickich Podziemiach gracze wcielają się w grupę bohaterskich śmiałków, odkrywających straszliwe podziemia w poszukiwaniu ich Bossa. Za każdym rogiem, w każdym kolejnym pomieszczeniu na bohaterów czyhają gobliny, potworni sługusi i groźne pułapki. Rozgrywka dzieli się na dwa akty: Podziemia oraz Bossa. W obu gracze muszą przemierzać modularną, zmieniającą się przy każdej rozgrywce planszę i ścigać się z przygasającym w każdej turze światłem pochodni. Gdy ta całkiem zgaśnie, nasi herosi będą na zawsze zagubieni w ciemnościach.

 

  • Autor: Scott Almes
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 30-60
  • Wydawnictwo: Galakta
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra Tematyczna
    • Gra Średniozaawansowana

Ostry dyżur

Jesteście lekarzami, którzy właśnie zostali zatrudnieni w świeżo otwartym, nowoczesnym Centrum Medycznym. Będziecie musieli współpracować z kolegami po fachu, aby przyjmować, diagnozować i leczyć pacjentów, którzy wymagają pomocy. Ostry Dyżur to innowacyjna, kooperacyjna gra rozgrywana w czasie rzeczywistym, pozwalająca doświadczyć wyzwań i presji towarzyszących medycznej profesji. Mechanika rozmieszczania klepsydr jako pracowników szpitala pozwoli wam wykonywać szeroki wachlarz akcji. Ostry Dyżur to wyjątkowa, wypełniona zabawnymi wyzwaniami i wymagającymi decyzjami gra, która świetnie sprawdzi się na stole zarówno początkujących jak i doświadczonych graczy. Stawka jest wysoka, ponieważ to od was zależeć będzie ludzkie życie! Czy uda wam się przetrwać kolejny szalony dyżur?

 

  • Autor: Anthony Howgego, Konstantinos Kokkinis, Dávid Turczi
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 30-45min
  • Wydawnictwo: Galakta
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Całej Rodziny
    • Gra Tematyczna

Psi Park

Gracze wcielają się w rolę wyprowadzaczy psów, którzy w trakcie 4 rund pozyskają do swoich kojców po 8 psów. W każdej rundzie każdy z graczy będzie miał możliwość wyprowadzenia na spacer do psiego parku maksymalnie 3 swoich psów. W parku gracze będą zyskiwali zasoby oraz reputację. Na końcu każdej rundy, gracze będą zyskiwać reputację za każdego psa, którego wyprowadzili, i tracić ją za każdego niewyprowadzonego psa, który znajduje się w ich kojcu. Celem jest, by na końcu rozgrywki posiadać jak najwięcej punktów reputacji. Gracze mogą je zdobywać poprzez wyprowadzanie psów, wygrywanie nagród psiego eksperta oraz realizowanie swoich celów.

 

  • Autor: Lottie Hazell, Jack Hazell
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 10+
  • Czas gry: czas: 40-80min
  • Wydawnictwo: Galakta
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Całej Rodziny
    • Gra Tematyczna

Wieczna Zima: Paleoamerykanie

Akcja gry Wieczna Zima: Paleoamerykanie rozgrywa się w Ameryce Północnej około 10 000 lat p.n.e. Gracze poprowadzą swoje plemiona przez kilka pokoleń, przekształcając je ze skromnej grupy łowiecko-zbierackiej w rozwiniętą społeczność plemienną. W czasie rozgrywki plemiona mogą odkrywać nowe ziemie i się na nich osiedlać, rozwijać kulturę, doskonalić techniki polowania na wielką zwierzynę i budować niezwykle trwałe megality. Wieczna Zima to gra strategiczna łącząca w innowacyjny sposób dwie znane mechaniki: worker placement oraz deck building. W każdej rundzie gracze wysyłają członków swoich plemion na pola na planszy oraz opłacają wybrane przez siebie akcje poprzez zagrywanie kart i wydawanie zasobów. Niezagrane karty mogą zostać wykorzystane na ostatnią fazę rundy, kiedy po ich jednoczesnym odkryciu gracze rozpatrują różnorodne efekty i ustalają nową kolejność tur. Po czterech pełnych emocji rundach wygrywa ten z graczy, którego plemię zdobyło najwięcej punktów zwycięstwa.

 

  • Autor: Stan Kordonskiy
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 60-120min
  • Wydawnictwo: Galakta
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra Ekspercka
    • Gra Tematyczna

Wojna o Pierścień: Gra karciana

W grze Wojna o Pierścień: Gra karciana od 2 do 4 graczy rywalizuje w dwóch zespołach: Cień kontra Wolne Ludy. Każdy gracz posiada unikalną talię kart, reprezentującą mocne i słabe strony różnych frakcji biorących udział w wojnie. Wolne Ludy desperacko próbują ukończyć swoją misję zniszczenia Jedynego Pierścienia, jednocześnie broniąc swoich ojczyzn. Cień musi zaatakować szybko i zdecydowanie lub powoli szerzyć zepsucie i sprowadzić na Froda ból, cierpienie i żal z powodu utraty Towarzyszy. Podczas gry gracze na zmianę zagrywają karty reprezentujące postacie, armie, przedmioty i wydarzenia Wojny o Pierścień. Każda zagrana karta ułatwi lub utrudni podróż Drużyny Pierścienia w miarę jej postępów na swojej ścieżce albo posłuży do obrony lub podbicia twierdz Śródziemia podczas walki na aktywowanych w każdej rundzie polach bitew. To twoja szansa, aby na nowo przekuć losy Śródziemia… jak jeszcze nigdy wcześniej.

 

  • Autor: Ian Brody
  • Liczba graczy: gracze: 2-4
  • Wiek graczy: wiek: 12+
  • Czas gry: czas: 90-120
  • Wydawnictwo: Galakta
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra Tematyczna
    • Gra Średniozaawansowana

Zatoka kupców

Zatoka kupców to silnie asymetryczna gra euro, w której każdy z graczy wcieli się w innego kupca ze świata fantasy, prowadzącego własny, wyjątkowy sklepik. Kupcy starają się sprzedać swoje towary podróżnikom przybyłym na trzy pomosty Zatoki, pełniące rolę najznakomitszych placów handlowych w całych Pięciu Królestwach. Każdy gracz używa do gry własnego zestawu unikalnych elementów i mechanik przypisanych jego postaci, aby produkować towary, zwiększyć wydajność swojego sklepu i – przede wszystkim – wzbogacić się! Chociaż kupcy pracują niezależnie od siebie w swoich sklepach, nieustannie rywalizują, aby przyciągnąć jak największą liczbę klientów, wpłynąć na zapotrzebowanie na konkretne towary oraz otrzymać wsparcie jednej z czterech gildii.

 

  • Autor: Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal
  • Liczba graczy: gracze: 1-4
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 60-90
  • Wydawnictwo: Galakta
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra Tematyczna
    • Gra Średniozaawansowana