PHALANX

TYTUŁY ZAKWALIFIKOWANE DO KONKURSU - ZGŁASZAJĄC WYDAWCY SAMI PRZYDZIELAJĄ GRY DO KATGORII

Cynowy Szlak

Akcja gry Cynowy szlak ma miejsce w XIX-wiecznej Kornwalii i skupia się na wydobyciu miedzi i cyny. To właśnie wtedy Kornwalia stała się jednym z najważniejszych na świecie okręgów górnictwa tych metali. Z Kornwalii pochodziła cyna wykorzystywana w różnorodnych stopach oraz miedź, używana do pokrycia okrętów Royal Navy. Kopalnie potrzebowały wydajnych pomp wodnych, czego efektem był rozwój silników parowych, a w konsekwencji proces ten przyczynił się do powstania pierwszych lokomotyw parowych. Cennym produktem ubocznym okazał się arszenik, wykorzystywany w różnych przedsiębiorstwach, a szczególnie w rozwijającym się przemyśle włókienniczym w Lancashire. Kiedy kornwalijski przemysł wydobywczy upadł, Kornwalijczycy rozjechali się po świecie rozpowszechniając swoje cenne umiejętności i tym samym kształtując nowoczesne górnictwo.

 

  • Autor: Martin Wallace
  • Liczba graczy: gracze: 1-5
  • Wiek graczy: wiek: 13+
  • Czas gry: czas: 60-90 min
  • Wydawnictwo: PHALANX
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra Tematyczna
    • Gra Średniozaawansowana

Libertalia: Wichry Galecrest

Libertalia pierwszy raz pojawiła się na rynku gier w roku 2012. Dziesięć lat później świętujemy ten oryginalny projekt, wydając poprawioną i rozszerzoną edycję, z nowymi grafikami, 40 postaciami na gracza, systemem reputacji do rozstrzygania remisów, odświeżonymi żetonami łupu, solidnym trybem solo i wieloma innymi dodatkami. W świecie Galecrest podniebni piraci postawili żagle, by wyruszyć z wiatrem w poszukiwaniu przygody, skarbów i sławy. Jako admirał obejmiesz dowodzenie nad nader liczną i charakterystyczną załogą, tak samo jak twoi przeciwnicy, dowodzący innymi statkami pirackiej floty. Każdego dnia twoja flota przybija do innej wyspy, na którą wysyłasz członka załogi, by zdobył dla ciebie część łupu. I masz nadzieję, że powróci, by powiększyć twoją kolekcję postaci.

 

  • Autor: Paolo Mori
  • Liczba graczy: gracze: 1-6
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 45-60 min
  • Wydawnictwo: PHALANX
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Całej Rodziny
    • Gra Średniozaawansowana

Red Rising

Red Rising to gra polegająca na zarządzaniu ręką i budowaniu talii dla 1-6 graczy. Grę rozpoczyna się z ręką złożoną z 5 kart, a w swojej turze gracz może umieścić kartę z ręki w jednym z czterech miejsc na planszy. Następnie gracz wybiera kartę z jednego z pozostałych miejsc na planszy (nie może wziąć z tego pola, na które zagrał) albo dobiera z wierzchu talii. Po wykonaniu tej czynności, oprócz zdobycia wybranej karty, zyskujemy również bonus wynikający z pola, z którego została pobrana karta. Jeśli ponadto jest się w 100% zadowolonym ze swojej ręki, zamiast wykładać swoje karty na plansze, można wykonać akcję Zwiadu, w której odkrywa się kartę z wierzchu talii i kładzie się ją w wybranym przez siebie miejscu. Zyskuje się wtedy korzyść z wybranej lokalizacji.

 

  • Autor: Jamey Stegmaier i Alexander Schmidt
  • Liczba graczy: gracze: 1-6
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 45-60 min
  • Wydawnictwo: PHALANX
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Dwóch Osób
    • Gra dla Całej Rodziny

Successors

Successors to strategia dla 2 do 5 graczy, w której każdy przejmuje kontrolę nad jedną z kilku frakcji niegdyś niepodzielnej, niezwyciężonej armii macedońskiej. W trakcie rozgrywki potęgi ścierają się o hegemonię poprzez legitymizację swego panowania wśród macedońskiej arystokracji i kontrolę cennych prowincji bezkresnego imperium Aleksandra. Jednak zawsze trzeba zachować czujność, albowiem nader wczesne zdobycie przewagi, może stać się przyczyną ataków pozostałych graczy, a pozornie bliskie zwycięstwo obróci się w pył…

 

  • Autor: Richard H. Berg i Mark Simonitch
  • Liczba graczy: gracze: 2-5
  • Wiek graczy: wiek: 14+
  • Czas gry: czas: 90-300
  • Wydawnictwo: PHALANX
  • Wydawca zgłosił grę do kategorii:
    • Gra dla Dwóch Osób
    • Gra Ekspercka
    • Gra Tematyczna